Adriano98 fórum hozzászólásai

Adriano98 Elküldve: 2018-05-05 22:36 Klíma

YELLOW írta:
Adriano98 írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Az E46-omban nem akar hideget fújni a klíma, ha bekapcsolom, csak meleg levegőt fúj, többet ér, ha a kinti levegőt irányítom befele. Ami óta nálam van a kocsi, nem lett megnézetve a klíma. Ha bekapcsolom, hallható, hogy a kompresszor megy. Belenéztem, elől a kondenzátoron látszik, hogy azok a bordák (vagy minek is nevezzem), egy-két helyen el vannak kicsit deformálódva. Hogy miért, azt nem tudom, de olyan, mintha egy kavicsot vagy egy nagyobb bogarat telibe kapott volna. Szóval az lenne a kérdésem, hogy szerintetek csak klímagáz utántöltése kell, vagy ha azok a bordák vagy mik kicsit sérültek, akkor lyukas lehet, és szerelő előtt nézzek új kondenzátort?


a középső rostélynál betekerted kékbe a tekerőt? ha be van tekerve kékre, lehet belül kiakadt a bovden és nem állítja át a box-ban a terelőt.
ha nem lenne gáz, akkor be sem kapcsolna a klíma, legalábbis az a jellemző.


Általában a kékbe tekerem (vagyis a külső rendszerre), mert jelenleg ha kintről maxon nyomatom magamra a levegőt, többet ér, mint jelenleg a klíma. Ha a három piros pöttyre vagyis a belső rendszerre, akkor eléggé meleget fúj a klímával, 3-4 perc után is. A bowdennel semmi gond, azért állítottam a külső levegőre a boxot, mert ha szimplán kintről engedem, akkor hidegebb a levegő, mint ha klímával a belső rendszerből jönne. De inkább azt nem tudom, hogy a mai 30°C közeli hőmésrékleten mennyi idő kell, hogy hideget is fújjon. De se lábnál se szélvédőnél nem nyomatja a hideget. Itt a klíma rendszerrel lesz a gond szerintem. Esetleg bennem van a hiba, hogy több kellene neki, mint 3-4 perc?


Próbáltam már belső keringetéssel is, de úgy sem akart pár perc után. Amúgy mennyi idő után érdemes megnézetni a gázt benne? 17 év után gondolom már időszerű lenne


hát sokak 3 évente ellenőriztetik. nálam 11 évig biztos nem volt, de még most is baxott hideg.
ha kint áll a tűző napon és full át van forrósodva az autó, azért idő kell neki mire áthűl a rendszer. illetve próbáld ki AUTO módban és anélkül. mert AUTO-ban lehet nem engedi hirtelen hűtést, vagy pont akkor engedi? hmm... még erre tudok gondolni, hogy esetleg szándékosan nem engedi fullba rá, ha forró a kabin.


Eddig AUTO-n kívül csináltam, min. re a kijelzőt (16.0°C), klíma be, manuálisan gombbat maxra a levegőmennyiséget, esetleg belső kabin keringtetés. Holnap AUTO-ban is megpróbálom, illetve reggel, akkor tuti nem forró a kocsi. Igaz, akkor lehet ez lesz a gond, általában dálután 2-4 körül használnám a klímát, de addig használom (is) a kocsit, meg általában napon is áll. Szóval kívül-belül kapja a meleget.


Szóval, reggel 15-20 percet járattam, az alatt se hűtött a klíma. Vagy több idő kellene neki?






Adriano98 Elküldve: 2018-05-05 22:19 Klíma

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Az E46-omban nem akar hideget fújni a klíma, ha bekapcsolom, csak meleg levegőt fúj, többet ér, ha a kinti levegőt irányítom befele. Ami óta nálam van a kocsi, nem lett megnézetve a klíma. Ha bekapcsolom, hallható, hogy a kompresszor megy. Belenéztem, elől a kondenzátoron látszik, hogy azok a bordák (vagy minek is nevezzem), egy-két helyen el vannak kicsit deformálódva. Hogy miért, azt nem tudom, de olyan, mintha egy kavicsot vagy egy nagyobb bogarat telibe kapott volna. Szóval az lenne a kérdésem, hogy szerintetek csak klímagáz utántöltése kell, vagy ha azok a bordák vagy mik kicsit sérültek, akkor lyukas lehet, és szerelő előtt nézzek új kondenzátort?


a középső rostélynál betekerted kékbe a tekerőt? ha be van tekerve kékre, lehet belül kiakadt a bovden és nem állítja át a box-ban a terelőt.
ha nem lenne gáz, akkor be sem kapcsolna a klíma, legalábbis az a jellemző.


Általában a kékbe tekerem (vagyis a külső rendszerre), mert jelenleg ha kintről maxon nyomatom magamra a levegőt, többet ér, mint jelenleg a klíma. Ha a három piros pöttyre vagyis a belső rendszerre, akkor eléggé meleget fúj a klímával, 3-4 perc után is. A bowdennel semmi gond, azért állítottam a külső levegőre a boxot, mert ha szimplán kintről engedem, akkor hidegebb a levegő, mint ha klímával a belső rendszerből jönne. De inkább azt nem tudom, hogy a mai 30°C közeli hőmésrékleten mennyi idő kell, hogy hideget is fújjon. De se lábnál se szélvédőnél nem nyomatja a hideget. Itt a klíma rendszerrel lesz a gond szerintem. Esetleg bennem van a hiba, hogy több kellene neki, mint 3-4 perc?







Próbáltam már belső keringetéssel is, de úgy sem akart pár perc után. Amúgy mennyi idő után érdemes megnézetni a gázt benne? 17 év után gondolom már időszerű lenne


Adriano98 Elküldve: 2018-05-05 22:11 Klíma

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Az E46-omban nem akar hideget fújni a klíma, ha bekapcsolom, csak meleg levegőt fúj, többet ér, ha a kinti levegőt irányítom befele. Ami óta nálam van a kocsi, nem lett megnézetve a klíma. Ha bekapcsolom, hallható, hogy a kompresszor megy. Belenéztem, elől a kondenzátoron látszik, hogy azok a bordák (vagy minek is nevezzem), egy-két helyen el vannak kicsit deformálódva. Hogy miért, azt nem tudom, de olyan, mintha egy kavicsot vagy egy nagyobb bogarat telibe kapott volna. Szóval az lenne a kérdésem, hogy szerintetek csak klímagáz utántöltése kell, vagy ha azok a bordák vagy mik kicsit sérültek, akkor lyukas lehet, és szerelő előtt nézzek új kondenzátort?


a középső rostélynál betekerted kékbe a tekerőt? ha be van tekerve kékre, lehet belül kiakadt a bovden és nem állítja át a box-ban a terelőt.
ha nem lenne gáz, akkor be sem kapcsolna a klíma, legalábbis az a jellemző.


Általában a kékbe tekerem (vagyis a külső rendszerre), mert jelenleg ha kintről maxon nyomatom magamra a levegőt, többet ér, mint jelenleg a klíma. Ha a három piros pöttyre vagyis a belső rendszerre, akkor eléggé meleget fúj a klímával, 3-4 perc után is. A bowdennel semmi gond, azért állítottam a külső levegőre a boxot, mert ha szimplán kintről engedem, akkor hidegebb a levegő, mint ha klímával a belső rendszerből jönne. De inkább azt nem tudom, hogy a mai 30°C közeli hőmésrékleten mennyi idő kell, hogy hideget is fújjon. De se lábnál se szélvédőnél nem nyomatja a hideget. Itt a klíma rendszerrel lesz a gond szerintem. Esetleg bennem van a hiba, hogy több kellene neki, mint 3-4 perc?





Adriano98 Elküldve: 2018-05-05 22:03 Klíma

Sziasztok!

Az E46-omban nem akar hideget fújni a klíma, ha bekapcsolom, csak meleg levegőt fúj, többet ér, ha a kinti levegőt irányítom befele. Ami óta nálam van a kocsi, nem lett megnézetve a klíma. Ha bekapcsolom, hallható, hogy a kompresszor megy. Belenéztem, elől a kondenzátoron látszik, hogy azok a bordák (vagy minek is nevezzem), egy-két helyen el vannak kicsit deformálódva. Hogy miért, azt nem tudom, de olyan, mintha egy kavicsot vagy egy nagyobb bogarat telibe kapott volna. Szóval az lenne a kérdésem, hogy szerintetek csak klímagáz utántöltése kell, vagy ha azok a bordák vagy mik kicsit sérültek, akkor lyukas lehet, és szerelő előtt nézzek új kondenzátort?

Vagy ott b*szom el, hogy türelmetlen vagyok, és több kell 3-4 percnél, hogy hűtsön is?

Adriano98 Elküldve: 2018-04-27 20:48 Autóvásárlás

Bitu79 írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!
El értem oda, hogy el kezdtem nézegetni az E46-om utódját. E90-t, E92-t vagy E60-at nézegetek, csak nem tudok dönteni, hogy benzin vagy dízel. Már több olyat is hallottam, hogy egy pár éves dízel BMW kiégett.
Ez eléggé a benzines felé húz, bár dízelt többet és olcsóbban találni. Még nincs konkrét max ár amiért vennék, de egyértelmű, hogy nem egy alig futott, 10 millióst szeretnék.
Szóval az lenne a nagy kérdésem, hogy szerintetek be merjek vállalni nyugodtan egy dízelt, és ne hagyjam, hogy elijesszenek tőle az ilyen rémhírek, vagy mindenképpen benzinest? Illetve a dízeleknél mire kell odafigyelni?

szerintem E60 kerülendő. vagy benyás és manuál váltós. de azok idősek lesznek.
E90 semmi extra E46-hoz képest, kicsit újabb benyomást kelt. E92 azért pofásabb.
20d-ből jobbak a 163 lovasak. de inkább 30d. benzinesek pedig jobbak, de sokkal rizikósabbak, több szenzor, amik szeretnek elromlani. régiekben meg az a moci van, mint a kompótodban.
én ezeket a szériákat ki fogom hagyni.
de ha te ezeket szeretnéd nem beszéllek le. ha erre vágysz vágj bele.

Igaz, az mind E46-nál, mind az egyel fiatalabb generációnál látom, hogy a 20-as dízel elég elterjedt, gondolom akkor rossz nem lehet. Szóval akkor ne dőljek be ilyen híreknek, hogy a dízelek random önálló életre kelhetnek? Mikre kell odafigyelni, hogy "egészséges" maradjon egy dízel?
20d-t szerintem ne vegyél,mert az alig lesz dinamikusabb a mostanidnál.Yellow-nak igaza van abban is,hogy zsebbenyúlósabb egy benzinesnél.Én vennék a helyedben egy jó 6 hengeres benzinest.Ha sokat utazol,akkor persze jó lehet a 20d is akár,de nem lesz egy rakéta.




Inkább veszek kicsit drágábban de benzineset mindenképp. Csak a típus kérdéses még.

Adriano98 Elküldve: 2018-04-23 22:18 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

El értem oda, hogy el kezdtem nézegetni az E46-om utódját. E90-t, E92-t vagy E60-at nézegetek, csak nem tudok dönteni, hogy benzin vagy dízel. Már több olyat is hallottam, hogy egy pár éves dízel BMW kiégett.
Ez eléggé a benzines felé húz, bár dízelt többet és olcsóbban találni. Még nincs konkrét max ár amiért vennék, de egyértelmű, hogy nem egy alig futott, 10 millióst szeretnék.

Szóval az lenne a nagy kérdésem, hogy szerintetek be merjek vállalni nyugodtan egy dízelt, és ne hagyjam, hogy elijesszenek tőle az ilyen rémhírek, vagy mindenképpen benzinest? Illetve a dízeleknél mire kell odafigyelni?


szerintem E60 kerülendő. vagy benyás és manuál váltós. de azok idősek lesznek.
E90 semmi extra E46-hoz képest, kicsit újabb benyomást kelt. E92 azért pofásabb.
20d-ből jobbak a 163 lovasak. de inkább 30d. benzinesek pedig jobbak, de sokkal rizikósabbak, több szenzor, amik szeretnek elromlani. régiekben meg az a moci van, mint a kompótodban.
én ezeket a szériákat ki fogom hagyni.
de ha te ezeket szeretnéd nem beszéllek le. ha erre vágysz vágj bele.


Igaz, az mind E46-nál, mind az egyel fiatalabb generációnál látom, hogy a 20-as dízel elég elterjedt, gondolom akkor rossz nem lehet. Szóval akkor ne dőljek be ilyen híreknek, hogy a dízelek random önálló életre kelhetnek? Mikre kell odafigyelni, hogy "egészséges" maradjon egy dízel?


Adriano98 Elküldve: 2018-04-23 21:14 Autóvásárlás

Sziasztok!

El értem oda, hogy el kezdtem nézegetni az E46-om utódját. E90-t, E92-t vagy E60-at nézegetek, csak nem tudok dönteni, hogy benzin vagy dízel. Már több olyat is hallottam, hogy egy pár éves dízel BMW kiégett.
Ez eléggé a benzines felé húz, bár dízelt többet és olcsóbban találni. Még nincs konkrét max ár amiért vennék, de egyértelmű, hogy nem egy alig futott, 10 millióst szeretnék.

Szóval az lenne a nagy kérdésem, hogy szerintetek be merjek vállalni nyugodtan egy dízelt, és ne hagyjam, hogy elijesszenek tőle az ilyen rémhírek, vagy mindenképpen benzinest? Illetve a dízeleknél mire kell odafigyelni?









Adriano98 Elküldve: 2018-04-17 19:49 Lámpakapcsoló

TomyMU írta: Sziasztok, világításkapcsolót kell cserélnem. Azt mondták, cikkszámmal megegyezőt vegyek, nehogy butább legyen. A cikkszáma: 6936832, de ilyet csak ebayen találni. Mindenképp csak azonos cikkszámú legyen, vagy elég annyi, hogy faceliftes autóból? Illetve még az se tudom, hogy mit jelent a HW:24, SW:3.6 , ezt hogy kell értelmezni? Köszönöm a segítséget!


Szia! Elég az, hogy ha a kódszám megegyezik, én a BMWAlkatresz24.hu-n szoktam keresgélni, de innen kinézem a kódszámot és egy autókereskedésben meg tudják az alapján rendelni nekem, szerintem biztosan a közeledben is van ilyen, úgy talán egyszerűbb lenne a beszerzése.
Nem értek a világításhoz, de szerintem ha nem vagy biztos benne amit csinálsz, inkább bízd szakemberre, mint hogy baj legyen.



Adriano98 Elküldve: 2018-04-15 21:28 izzók / izzókészlet

peti9577 írta: Linket esetleg tudsz küldeni?



Sajnos nem, autósboltba vettem, szerintem mindegyikbe meg tudják rendelni neked. Vagy ha így beírod netre biztos ott is kidob webáruházat.

Adriano98 Elküldve: 2018-04-15 20:09 Biztonsági öv visszahúzása

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Van egy olyan problémám, hogy mindkét első oldalon alig akarja visszahúzni az övet, néha egyáltalán nem húzza vissza, kézzel kell visszalökdösni. Mindig mondanom kell annak aki először száll be mellém, hogy vigyázzon az ajtónál, kiszálláskor nehogy oda csukja az ajtóval. Lehet ezt orvosolni szerelgetés nélkül, vagy cserélni kell valamit?


hát meg lehet tisztítani. enyhe szappanos vízzel át lehet törölni, majd száraz mikroszálassal áttörölni. és kihúzva meg kell szárítani. az a legjobb ha magától szárad ki.

Köszi én is,és mivel tartom meg hogy ne csússzon vissza amíg szárad?


többet ésszel, mint ész nélkül. (idézet volt oszifőtől általánosból)
hát becsatolod, majd kitámasztod valamivel, az üléshez képest kifeszíted, vagy a kormányhoz kikötözöd.
azt kihagytam hogy ott is célszerű áttörölni, ahol az öv megy vissza, amin surlódik.
az erős anyagokat mindenképp kerülni kell tisztításkor, hogy az öv ne sérüljön.
ja meg nedves ruhával is át kell törölni többször, a szappanos után.
bocsi csak reggel jöttem haza melóból, aztán... már darabosan írtam

köszi.Nyugi én is éjfél után érek haza a melóból és hajnal kettőkor szoktam ágyba esni,apropó,te is raktáros vagy jól emlékszem?


hát naon nem vagyok raktáros igaz van, amikor el kell tárolni dolgokat.
műszaki ember vagyok. elektronyossággal foglalkozom, tesztgépekkel.


Szerintem is tök észszerű, hogy ne húzza vissza száradás közben. Első, hogy ha ilyen gondja van, akkor nem valószínű, hogy egy hamar visszahúzza, vagy alap, hogy becsatolom, az a tuti módszer.



Adriano98 Elküldve: 2018-04-15 19:57 izzók / izzókészlet

peti9577 írta: Sziasztok! Angel eyes karikához milyen h7 es izzót vegyek bele ami fehér színű! Valaki tud ajánlani valamit?


Szia! Én OSRAM 4200K-s xenonhatású izzót használok hozzá.

Adriano98 Elküldve: 2018-04-14 20:22 Biztonsági öv visszahúzása

Sziasztok!

Van egy olyan problémám, hogy mindkét első oldalon alig akarja visszahúzni az övet, néha egyáltalán nem húzza vissza, kézzel kell visszalökdösni. Mindig mondanom kell annak aki először száll be mellém, hogy vigyázzon az ajtónál, kiszálláskor nehogy oda csukja az ajtóval. Lehet ezt orvosolni szerelgetés nélkül, vagy cserélni kell valamit?

Adriano98 Elküldve: 2018-04-12 21:29 izzók / izzókészlet

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!
Tudja valaki esetleg, hogy első indexbe szabályos-e a LED-es izzó? Vagy ami "E" jellel rendelkezik csak az? Már több weboldalon is kerestem, de érdemes választ nem találtam.

nem szabályos. mert nem úgy van kialakítva a lámpatest. hanem izzós égőhöz.

Polírozd kicsit meg a lámpák,indexek búráit.Ég és föld lesz a különbség.És olcsóbban kijön,mint a ledes utángyártott cuccok...Nézd meg az én kocsim.Ilyen szép a lámpa este.A hátsón eléggé látszik... BMW E46 éjszaka

he de most nem ez volt a kérdés tudjuk neked az egész autó naponta 2x át van polírozva
sehol nem írta, hogy azért akar LED-es fényforrást rakni bele, mert be van mattulva. feltehetően "divatolni" akar, vagy újabb, modernebb külső miatt szeretett volna LED-et alkalmazni. de ezektől nem lesz újabb egy korszerűbb az autó. az AE karika is elég búcsús, főleg a színes. az ilyen "tuningok" lehet gyerekeknek tetszenek már amelyik kilát a tablet mögül, de egy normál embernek inkább búcsúsak ezek az "olcsó" tuning módosítások.
ültetés + szép felni = tökéletesen kinéző BMW. még M-pack sem kell. de ha már valaki a gyári stock lökös le akarja cserélni inkább M-pack vagy AC lökösre scerélje, mint valami gagyinak kinéző tuning lökösre. én melóban LED-ekkel foglalkozom, LED-es világítással. már herótom van tőlük jó egy új autóba, aminek olyan a lámpa kialakítása jól tud kinézni, de ne tudjátok meg azok kialakítása milyen bonyolult, ezért nem lehet csak úgy át LED-esíteni egy halogén izzós lámpatestet.
Kompletten kapni hátsó lámpát,és indexeket is e46-hoz.És szerintem az E jelzésűek szabályosak is.
Nekem a bajom a borsos ára.Sima lámpabúra polír meg szinte újjávarázsolja a világítást.Jól tudom miért kérdezte Adriano98.Én csak leírtam a véleményem,hogy ez jóval olcsóbb megoldás.Kábé 120-ba fáj a ledezése a kocsinak.Indexek és hátsó lámpák.Már én is nézegettem régebben.Szerintem annyit nem ér.


Semmi bajom a búrával, víztiszta, csak maga az izzó még a gyári szerintem és kezd kifehéredni a fénye, ledobja magáról azt a sárga bevonatot. Amúgy néztem, de a Compacthoz mint több alkatrész is, az index sem ugyanakkora, mint más Facelift előttieknél.

Amúgy az AE karikákban igazad van, ha a mostani kiég, tuti sima helyzetjelző izzó kerül vissza. Compactnál amúgy sem látszik annyira.








Adriano98 Elküldve: 2018-04-12 21:25 E46 karosszéria, lámpák, indexek

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Szerintem hagyd gyári kinézetűn a kocsit.Attól mert kap egy M-packet-et,még nem lesz M-es...A kipufogó is marhaság szerintem.Az is úgy jó,ahogy a gyárból kijött.De arra költöd a pénzed,amire akarod.Én anno tudtam mit veszek,és utólag m-esíteni a kocsit elég "gagyinak" tűnne szerintem.Hiába tuningolod,az akkor is csak 316 fog maradni.Én biztos,hogy gyári kinézetet tökéletesíteném csupán.Vidd el felpolíroztatni,és javíttasd ki az apróbb hibákat rajta.Szerintem az többet ér,mint a fenntebb írt dolgok,amiket én hülyeségnek tartok.Szerk.:Az Angel Eye is bután néz ki szerintem E46-on,mivel gyárilag ezekbe nem volt...Amúgy a Compact karosszéria nekem bejön.Semmi gáz vele.
de ezt csak azért mondod, mert te így csinálod. az M-pack gyárilag sem arról szól, hogy akkor M-s autód lesz. hanem egy sportosabb kinézetet kap. ilyen a legtöbb autónál van.
nem is a magyarok miatt lett kitalálva, hogy áll pack-kal akarnának menőzni, hanem nem mindenki igényelte az erősebb motort, de szerette volna, ha kicsit jobban néz ki.
sajnos nem egyformán látjuk ezeket, nem írhatja senki, hogy ez vagy az a jó, csak max szerinte, az ő véleménye alapján. úgyis a tulaj dönt.

Egyelőre hagyom úgy, ahogy van, kívül-belül cserélek pár elhasználódott alkatrészt, azt annyi lesz a "tuning".

Ugye jó szokásomhoz híven szerkesztettem a mondókámat tegnap hajnalban:"Ha átalakítod az elejét ahogy írtad,az szerintem az ízléstelenség netovábbja." Főleg arra gondoltam,ha valaki sedanosítja,vagy coupe-sítja a compact-ot...Az utólagos M-esítés még talán elmegy,de nehéz úgy összelegózni a dolgokat,mintha full gyári lenne.

nem teljesen értek egyet. szerintem az a compact, ami át lett alakítva, egész jól sikerült. nekem tetszik. főleg, hogy meglepetést tud okozni. egy FL-es elsővel még jobb lenne, de akkor több munka lett volna az indexek miatt a sárvédő idommal. na meg a Compact FL előtti dizájnból építkezik inkább. de nekem már gyárilag tetszik a compact. pont olyan érthetetlen számomra, mint ahogy a Z4 sem tetszett, aztán élőben, vezetve, áhh nagyon szerelmetes vagyok bele.
Ami nem gyári,az szerintem tákolásnak hat.De ez ugye az én véleményem.Azt nem értem,hogy a kérdező minek vett ilyen kocsit akkor,ha nem tetszik neki.Ez olyan,mint aki elkezd motorokat cserélgetni a kocsijában,a végén meg többe kerül neki,mint egy erősebb mocis autó...Tegnap előtt is összefutottam ilyen fickóval.Az autója egy kalap sz*r volt amúgy,de állítása szerint milliókat költött rá.A karosszéria elem csere-bere is elég drága hobby tud lenni.


Amikor vettem, akkor éppen ez volt a legjobb állapotú, egy 99-es sedánt az automata miatt nem mertem megvenni, egy jobb kocsit meg elsőre nem akartam, így gondoltam ez a Compact jó lesz, idővel úgy is veszek majd újabbat.


Adriano98 Elküldve: 2018-04-10 20:05 izzók / izzókészlet

Sziasztok!

Tudja valaki esetleg, hogy első indexbe szabályos-e a LED-es izzó? Vagy ami "E" jellel rendelkezik csak az? Már több weboldalon is kerestem, de érdemes választ nem találtam.