Ez egy archivált weboldal! bővebben
BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2008-11-02 18:56 újonc kérdései :)

Zotyi30d írta: Sziasztok!

20d(150Le)izz.gyertyája jó a 30d(204-be) :


http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=15

http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=15

voila'

De nem biztos, hogy ez minden évjáratra igaz!

BarG Elküldve: 2008-11-01 18:11 Futómû és hibái

Robinson írta:
Chipcad777 írta: Méretben 205-ös téli kerék volt a cseredarab, és minden megszûnt nagyon stabil lett az autó, finoman vette az akadályokat...dehát ez majdnem 60rugó ezt sehogy nem tudom megemészteni ....irreálisan sok szerintem is...


Szerintem levonhatjuk a következtetést, hogy valóban igaz az, hogy a 225-ös gumi miatt vadulnak meg a járgányok. Mint ahogy valaki írta nekem:

"felraktam a 225-ös gumikat, és majd ledobott margit"


Nem a 225-ös gumi a baj, hanem a szemét magyar út!!!

BarG Elküldve: 2008-10-30 21:36 Vacum control 330d

Chipcad777 írta:
BarG írta:
Neo78 írta: Sziasztok, tegnap sikerult megsértenem a turbo vákum tartályát (?). Megtort az egyik végén a kivezeto cso és egy kis szisszenést hallottam. Nem tort le, csak merepedt, megpróbálom megragasztani, de valójában mi célt is szolgál ez? Itt a link, hogy konnyebb legyen megérteni,[http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=45] a 6-os elem.[/url]


Hali!

Az a fémgomba nem tartály(ha erõl van szó), hanem van benne egy membrán, aminek az egyik oldalára vacuumot vezetve egy rúddal állítja a turbó geometriáját - vagyis azokat a terelõket, amik kis kipufogó gázmennyiség esetén leszûkítik a füstgázok útját, ami miatt a füstgáz felgyorsul és gyorsabban tekeri a turbó lapátokat - így hamarabb felépül a töltõnyomásod, kisebb fordulatnál. A vacuumot meg egy elektromos vácuumszelep szabályozza, ha rálépsz a gázra, szûkebbre veszi a geót, hogy magasabb legyen a nyomás. Újabb gépeken nincs ilyen vacuumlabda, léptetõmotor viszi a geometriát. Ami gyorsabb mûködésû, de romlékonyabb is.
Ha megsértetted, valami rugalmas anyaggal - pl sziloplaszt letömítheted. Legyen hõálló!!! bármit is használsz.

Ha a gumitartálynál van a hiba, az nem más, mint "reservoir", csak arra szolgál, hogy egyenletes legyen a vacuumellátás, nem csak a turbóé, hanem a teljes vacuumrendszeré, amiben benne van az EGR, a motortartó bakok, stb....


hoppá ....motortartó bakok vákuumosak az e46-ba?...az enyém nem az (2004 20d 151paci), hogy lehet?


Bocs, tényleg csak a 3d-k bakjai vákuumosak ...
és abból is csak a 204 lovasok

BarG Elküldve: 2008-10-30 18:21 Ennyit a szervízekrõl!!!

Csak nem a Petrányi?

BarG Elküldve: 2008-10-30 18:09 Vacum control 330d

Neo78 írta: Sziasztok, tegnap sikerult megsértenem a turbo vákum tartályát (?). Megtort az egyik végén a kivezeto cso és egy kis szisszenést hallottam. Nem tort le, csak merepedt, megpróbálom megragasztani, de valójában mi célt is szolgál ez? Itt a link, hogy konnyebb legyen megérteni,[http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=45] a 6-os elem.[/url]


Hali!

Az a fémgomba nem tartály(ha erõl van szó), hanem van benne egy membrán, aminek az egyik oldalára vacuumot vezetve egy rúddal állítja a turbó geometriáját - vagyis azokat a terelõket, amik kis kipufogó gázmennyiség esetén leszûkítik a füstgázok útját, ami miatt a füstgáz felgyorsul és gyorsabban tekeri a turbó lapátokat - így hamarabb felépül a töltõnyomásod, kisebb fordulatnál. A vacuumot meg egy elektromos vácuumszelep szabályozza, ha rálépsz a gázra, szûkebbre veszi a geót, hogy magasabb legyen a nyomás. Újabb gépeken nincs ilyen vacuumlabda, léptetõmotor viszi a geometriát. Ami gyorsabb mûködésû, de romlékonyabb is.
Ha megsértetted, valami rugalmas anyaggal - pl sziloplaszt letömítheted. Legyen hõálló!!! bármit is használsz.

Ha a gumitartálynál van a hiba, az nem más, mint "reservoir", csak arra szolgál, hogy egyenletes legyen a vacuumellátás, nem csak a turbóé, hanem a teljes vacuumrendszeré, amiben benne van az EGR, a motortartó bakok, stb....

BarG Elküldve: 2008-10-30 17:54 Turbo

Robinson írta: Köszönöm a válaszokat! A lényeg, hogy senki nem írta "hát öcsém, lõttek a turbódnak", és ez elég Mivel nem vagyok egy szerelõ tipus, mihamarabb elviszem szervizbe, és kiokosítanak, de megvezetni nagyon nem tudnak, hála nektek


Ettõl függetlenül még lehet, hogy lõttek a turbódnak .... .... mert a lapátcsipkézõdés is gyakori jelenség. A lényeg az alapos körbenézés, tisztítás, ellenõrzés, csak aztán a csere.
Agresssszííív meg csak akkor vagyok, ha provokálnak
üdv

BarG Elküldve: 2008-10-29 23:03 Turbo

Nem ez volt a lényeg. 2 lapja írtam, hogy hogy jártam a fütyörészõs turbóval. Megosztom itt, hogy mások okkukjanak a hibából, erre akinek lehet hasonló gondja van, mint nekem volt, el se olvassa. Mi a görcsnek koptatom akkor a klaviatúrát? Így bizony leszokunk a válaszolásról

BarG Elküldve: 2008-10-29 22:56 Futómû és hibái

Robinson írta:
BarG írta: Hû, ezt hogy integráltad ki abból, amit írtam?!


Benéztem az M30-at M3-nak, azt hittem vettél új autót, amivel stabilabb a 225-ös gumi


BarG Elküldve: 2008-10-29 21:00 Futómû és hibái

Akkor ebbõl most az a lényeg, hogy 225-ösöd van továbbra is (ami új autóval rángatott), de másik autón, azon viszont stabil? Bocs, de nem tudtam kivenni egyértelmûen [/quote]

Hû, ezt hogy integráltad ki abból, amit írtam?!

Igen, továbbra is 225/45R17-eken gurulok és BMW-vel nyáron, OFF autón volt 205-öm és jó tapasztalataim, meg a téli BMW kerekeim is 205-ök.
A nyomvályúkon most is harcolok a nyári kerekeimmel, a téliekkel meg sokkal kisebb a probléma. Viszont errefelé jelentõsen ritkultak a megvezetõs utak.

BarG Elküldve: 2008-10-29 20:48 Turbo

Robinson írta: Hai,

Nekem is boldog valamitõl a kocsim, és elkezdett fütyörészni. Ez talán még nem is baj, fütyörészik, lehet, hogy nem itt kezdõdik, csak én reagálom túl.

Viszont.

Néha azt tapasztalom, fõleg hármasban (lehet, hogy csak akkor figyeltem, és lényegtelen), hogy 2500-nál "megfullad" a kocsi. Nem is tudom hogy írjam le. Talán ez a legjobb szó. Megfullad. Mintha nem hatna tovább a turbó. Viszont ez mint mondottam, néha fordul elõ, amúgy rendesen mûködik minden. Valakinek ilyen irányú tapasztalata?
Az a minimum, hogy én is elviszem ezekre a tisztogatásokra, amiket lentebb írtatok, és egyúttal megkérdezem a szerelõt is, de gondoltam addig is kikérem a véleményeteket


Ragaszkodj a vadiúj tömítéskészlethez a visszaszerelésnél!!! Ne menj bele a régi SEMMI BAJA!!! tömítések visszarakásába. Ha érdekel a miértje a dolognak, akkor olvass vissza 2 lapot. Ha nem túl megerõltetõ.
üdv

BarG Elküldve: 2008-10-29 20:35 Teligumiszett

Jégen - déren tökkmindegy, hogy téli vagy nyári, egyedül a szögesgumi fog .......

BarG Elküldve: 2008-10-29 20:32 Futómû és hibái

Nem tudhatom a mértékét, hogy kinek milyen stabil az autója, de én kifejezetten meglepõdtem, amikor átvettem a 0 km-es autót a 225/45R17 gumikkal és a nyomvályúkkal igen gazdagon ellátott borsodi utakon elkezdtem kóvályogni vele. Többször azon voltam, hogy szégyenszemre egy gumiméretet visszamegyek, persze a 17 coll nálam adottság, de a 225 helyett 205/50R17 - 205-ös gumikkal off autókon jó tapasztalataim voltak. Aztán az utóbbi években teljesen felújult az általam fõleg használt 35-ös, meg lett M30, azokon meg a 225 betonstabil, így aztán maradt a régi méret, egyedül téligumiban használok 205-öst.

Ha valaki úgy érzi, hogy instabil az autója, ne legyen rest megkeresni valakit a lakóhelye környékén, akinek hasonló gumija van és csinálni egy összehasonlítást. Többet ér, mint beírásokból megpróbálni kihámozni, hogy mi is van. Egyvalamit nagyon megtanultam az évek alatt, mégpedig azt, hogy ugyanazt a jelenséget nagyon különbözõen tudjuk értékelni. Ma már ezernél több regisztrált tag van, nem tudom elképzelni, hogy ne legyen minden városban E46 klubbtag.
üdv

BarG Elküldve: 2008-10-29 19:49 Teligumiszett

Enkozpont74 írta: Ti megvárjátok, hogy tartósan hideg legyen és akkor dobjátok fel a téli szettet, vagy már most?
Az zavar, hogy reggelente már elég hûvös van, napközben viszont 15-17 fok.


Egy kicsit eltérõ véleményen vagyok a mainstream-tõl, amit azonban alátámasztottak már tesztekkel is. Vagyis hülyeség ez a 7 Celsius fok alatt téli gumi kell címû történet. Amíg nincs hó, addig minden versenyszámban fölényesen nyer a nyárigumi. Lehet, hogy a 20 évvel ezelõtti nyárigumik nagyon megmerevedtek hidegben, a mai korszerû gumikra ez kevésbé jellemzõ. Másrészt a lamellázottságtól, ami havon lehetõvé teszi a tapadást, jelentõsen meggyengül a téligumik futófelülete, amitõl jelentõsen rosszabb lesz száraz és vizes, de nem havas úton az úttartás és a féktávolság. Német autós újságokban erre már több tesztet is láttam. (persze ezellen okosabb gumigyárak különféle okosságokat találnak ki, ilyen pl a Dunlop 3D téligumija, ahol a lamellák egymáson való elcsúszását gátolják, ezzel a futófelületet erõsítik)
Ezért én csak akkor cserélek télire, amikor jelentõsen megnõ a havazás esélye, a hõmérsékletet én figyelmen kívül hagyom.
üdv

BarG Elküldve: 2008-10-24 18:55 320d Motor

Singletrack,

Hát, akármit is írunk, az nagyjából ötletelés szintû lesz.
Kezdjük:
- mielõtt turbót cseréltem, mindig volt egy szinte alig észrevehetõ alapjárat mocorgásom. Mivel a compu izzítógyertya hibát tárolt, teljes sor lett cserélve - a ficergés nem szûnt meg. Aztán csodák csodája, a turbócserével szûnt meg! Ha a geometriádat állító szerkezet elkezdte beadni a kulcsot, akár ilyen hibát is kreálhat. Turbónyomás méréssel kideríthetõ.
- rail nyomás szabályzás hiba - ez fakadhat szenzorhibából, de szivattyúhibából is.
- valamelyik szenzor szarakodik, lehet a MAP, a TPS, az IAT, gázolajhõfok, bármelyik, amelyiknek köze van a teljesítményszabályzáshoz.
- EGR szelep hiba - vagy a vezérlésének a hibája
- vákuumrendszer hiba - ez, ha régebbi a géped, a turbónyomásodat is befolyásolhatja, meg az EGR vezérlést is
Folytassam?

De én a helyedben végigjárnám a szervízeket és hátha mond valami olyat, hogy: ó én már találkoztam ilyennel és akkor az volt a baj, hogy .... mert a fél autót ki lehet cserélni a hibafeltárás során.
üdv

BarG Elküldve: 2008-10-23 19:33 Ennyit a szervízekrõl!!!

ducati113 írta:
BarG írta: Tisztelt Márkatársak!

Sajnálattal kell közölnöm, hogy a szervizek pont ugyanolyanok, mint az ügyfeleik, gyönyörûen tükröt tartanak elénk. Ott is ugyanolyan magyar emberek dolgoznak, mint az országban mindenhol, mitõl mûködnének másképp? A másképp mûködéshez általában nagyobb anyagi fedezet kell, ami sokszor nincs meg.
Ismeritek a mondást: az olcsó dolgok nem jók, a jó dolgok nem olcsók.
üdv


Ha van pénzem ától nem leszek jobb valamiben!
Semmi köze az anyagi fedezethez.Hiába tanul valaki autószerelõnek, ha nemérdekli az egész, mindegy,hogy milyen fedezetet kap.Megvan a papírja és kész, már mehet is szerelõnek bármelyik márkaszervizbe.És sajnos a mai fiatalokon ez igencsak látszik.
Kikerülnek az életbe és olyanok mint a tök.
Pl:Kér egy menetfúró készletet,elviszi a harmadik vágást mert a másik kettõ már elkopott.
Na szóval ha valakiben nincs affinitás a dolgok fele, akkor az halót dolog.
Na és a menetfúrástól még milyen messzi van egy chip tuning eprom írás.
Ja és mihez kellene a pénz?
" a szervizek pont ugyanolyanok, mint az ügyfeleik"
Ebben igazat adok,már aki odaviszi az autóját.




Ezen szervizek nagy többségében minimálbéres szerelõk tekergetik a csavarokat, szerencsés esetben zsebbe kapnak még néhány tízezrest, ha jobban megy a bolt. Ha netalán lelkesedéssel is indult neki a szakmájának valamikor régen, az ilyesmi komolyan rombol. Erre értem én az anyagiak szerepét. (a tulaj meg lehet milliárdos, nem õ szerel).