Neo78 írta:
Sziasztok, tegnap sikerult megsértenem a turbo vákum tartályát (?). Megtort az egyik végén a kivezeto cso és egy kis szisszenést hallottam. Nem tort le, csak merepedt, megpróbálom megragasztani, de valójában mi célt is szolgál ez? Itt a link, hogy konnyebb legyen megérteni,[http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=45] a 6-os elem.[/url]
Hali!
Az a fémgomba nem tartály(ha erõl van szó), hanem van benne egy membrán, aminek az egyik oldalára vacuumot vezetve egy rúddal állítja a turbó geometriáját - vagyis azokat a terelõket, amik kis kipufogó gázmennyiség esetén leszûkítik a füstgázok útját, ami miatt a füstgáz felgyorsul és gyorsabban tekeri a turbó lapátokat - így hamarabb felépül a töltõnyomásod, kisebb fordulatnál. A vacuumot meg egy elektromos vácuumszelep szabályozza, ha rálépsz a gázra, szûkebbre veszi a geót, hogy magasabb legyen a nyomás. Újabb gépeken nincs ilyen vacuumlabda, léptetõmotor viszi a geometriát. Ami gyorsabb mûködésû, de romlékonyabb is.
Ha megsértetted, valami rugalmas anyaggal - pl sziloplaszt letömítheted. Legyen hõálló!!! bármit is használsz.
Ha a gumitartálynál van a hiba, az nem más, mint "reservoir", csak arra szolgál, hogy egyenletes legyen a vacuumellátás, nem csak a turbóé, hanem a teljes vacuumrendszeré, amiben benne van az EGR, a motortartó bakok, stb....