Ez egy archivált weboldal! bővebben
BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2008-06-05 19:03 Üzemanyag fogyasztás

Miért itt az üzemanyag fogyasztásnál megy ez a rögeszmecsere? Erre van szaktopik is.

Már leírtam a véleményem, itt csak annyit, hogy volt már elb@szott csiptuningom, amikor megfogadtam, hogy soha-többé, (nem BMW) meg volt jó tuningboxom. Nem ez a lényeg, hanem hogy aki csinálta, ért-e hozzá. Aki általánosít, az nagy valószínûséggel téved.

Amúgy minden C-típus a saját lovát dícséri. Meg húsz évvel ezelõtti véleményeket ma megmosolyogtató hangoztatni.
üdv

ja, hogy ide illõt is írjak, a tuningboxxal ugyanúgy fogyira gyúrva 0,5 lityivel fogyasztottam többet, bármit is csináltam. DE A COMPU TÉNYLEG KEVESEBBET MUTATOTT. És a kútnál kiderült az igazság.

BarG Elküldve: 2008-06-02 20:49 320d alapjáraton nagyon remeg

Zoli_E46_320D_TouringAut írta:
4. motorolaj 86ezer Km-nél (BMW LL04, az elõzõ csere 50-nél volt, most szép volt ami lejött)


36000 km-t mentél két olajcseree között : elkopott a motorod

BarG Elküldve: 2008-06-02 20:34 330Ci váltó olaj

lovag írta: Sziasztok!

Tudja vki, hogy milyen olaj kell 330ci váltóba?
mtf-lf-1 van a váltóra írva.


Meg is válasszoltad a kérdésedet: MTF- LT-1 speciális BMW jóváhagyású, csak kizárólag BMW márkaszervizekben, BMW alkatrészboltokban fellelhetõ olajjal. Hogy ki gyártja, rejtély, hogy mi jó helyette? A Castrol szerint:


http://195.82.66.170/castrol/o...odel=18162
üdv

Manual Transmission Fluid - Life Time 1

BarG Elküldve: 2008-06-01 11:27 Fékolaj

Kedves Szemy!

Mûszakilag teljesen egyetértek veled!
(egy apróság van, mégpedig az, hogy a forrpotja nem jellemzi 100%-osan a fékolajat, mert attól, hogy a forrpontja ok, már megindulhatott a kokszosodás útján és akkor tönkremehet a hõterheléstõl úgy is, hogy az ellenõrzésekkor végig jó volt)
Viszont motorolajcsere a legtöbbünknél 2 évente esedékes, vagy használatfüggõen , de akkor is két év környékére jön ki a dolog, és lehet, hogy No-ban sokkal karbantartástudatosabbak a népek és gyakrabban járnak szervízbe és ott akkor mindent alaposan végignéznek és amit kell, cserélnek, de ez itt Mo! Itt már legtöbben csak akkor mennek szervízbe, ha valami szétesett és nemigazán akar menni a verda. Itt célszerûbb ezt a mérlegelési lehetõséget kivenni a legtöbb kedves tulaj kezébõl, mert nem biztos, hogy jól élnének vele. Persze egyrészt az ittlévõk mindig kivételek , másrészt tényleg vannak olyan tudatos gazdák, akik minden részletével tisztában vannak autójuk karbantartásának, õket nem akarom sértegetni, mert nem érdemlik meg.

Úgyhogy szvsz nem értettelek félre, csak másképp értékelem a helyzetet.
üdv

BarG Elküldve: 2008-05-31 23:34 Fékolaj

OK.

Tényleg elõfordulhat, hogy a gyárilag elõírt 2 év után még tökéletes állapotú az autódban a fékolaj. Ha kicseréled, elpazaroltál munkadíjjal kb 5 000 Ft-ot. Vagy kicentizheted és mehetsz havonta- kéthavonta ellenõriztetni. Ismerve a hazai autósok mentalitását a szervízlátogatásról és a pénzköltési hajlandóságról, a fékolaj nem megfelelõ állapota majd egy mátrai hegyi lejövetelen vagy egy húzós autópályás fékezéskor fog kiderülni, és szerencsés esetben az úton maradhatsz. Természetesen az itt hozzászólók mindig kivételek és mindig idõben elkapnak minden elhasználódást és minden meghibásodást.

Az autógyár legalább itt nem akar kockáztatni, az autó legfontosabb rendszerénél. Azt simán megteszi, hogy élettartamfeltöltésûnek minõsíti pl a váltóolajat, ami tudvalevõleg bekrepáltatja a váltót 100-200e km alatt csere nélkül, de annak elromlásába kis eséllyel hal bele a delikvens, maximum néhány százezerrel megkönnyebbül a pénztárcája.

A motorolajról is lehetne úgy dönteni, hogy akkor cserélem, ha tönkrement. Miért is nem így tesszük?

Én láttam, hogy két éves üzemidõ után milyen volt a lecserélt fékolajam. Most telt le a második két év és én megint cserélni fogom. Mert se a saját, se a Ti családotok életét nem akarom kockáztatni.
By

ui: más autótípusoknál én se láttam a kötelezõen elõírt fékolaj cserét, aki ilyeneken szocializálódott, az a BMW-hez is így fog hozzáállni. Egy barátom kocsijában most ment tönkre a váltó (nem BMW) , megkérdeztem, hogy a váltóolajat milyen gyakran cserélte. Visszakérdezett: minek cserélte volna?

BarG Elküldve: 2008-05-31 14:43 lefújo szelep dizelre

ute107 írta: Hali! Segítsetek.

Bennt van a lefújószelep, de semmit sem csinál.
Állítottunk rajt, több állása is van neki, de semmi.
Azt hallottam állítólag kevés a vákum, és azért nem mûködik.
Kikötöttük a gyári lefújót, úgy sem jó.

Mit lehet tenni?
Szakértõk segítségét kérem.
Elõre is köszönöm


A BOV-ot nem azért találták ki, hogy ha a turbó gázelvételnél nekitolja a bezáródó pillangószelepnek a rengeteg levegõt, akkor az ott fellépõ túlnyomást levezesse, ami axiálisan megterheli a turbót és drasztikusan lassítja a járókerék forgását? Mert ugye dízelben nincs pillangó és így akkora túlnyomás se tud kialakulni, meg aztán egy jól mûködõ motorvezérlõ computer a változtatható geometria segítségével gyorsan lekezeli az esetleges nyomáshullámot. Szóval mér' is rossz, ha a dízelben nem mûködik a BOV?

BarG Elküldve: 2008-05-31 12:15 Fékolaj

Pozsika írta: Sziasztok!

Nekem azt mondták a szervizben, hogy ez a fékolaj csere ez csak marketingfogás. Hogy nem kell cserélni, max utántölteni, de mivel zárt rendszer nem folyhat el. Szívesen kicserélik, de felesleges. Most ebbõl mi igaz? Gondolom nem beszéltek volna maguk ellen. Vagy csak nem értenek hozzá?

Pozsi




alfatone írta: Nekem ma cserélték. Kicsit több telt el, mint 2 év. Már éreztem a pedálon, hogy változó keménységû, mondtam is a fickónak. Megmérte a forráspontját, 143 fok volt, 170 alatt nem biztonságos. Lehet, hogy az elõzõ cserénél egy gyengébb anyagot töltöttek be, mert 2 évig bírnia kéne. Figyeljetek oda!



Hello!

Na, ebbe a szervízbe se menj többet! Egyrészt, ahogy a BMW-s kollégák mondták, nedvességet köt meg a levegõbõl, de nem csak ez a probléma, hanem bizony a fékezésekkor fellépõ hõterhelés miatt degradálódik is, a szép világossárgáról barnul is rendesen. A két éven elõször én is csodálkoztam, de a cserekor összehasonlítva a friss olajjal már tiszta volt minden.
üdv

BarG Elküldve: 2008-05-15 21:26 Légtömegmérõ

singletrack írta:
Na igen... tegnap lecseréltettem a váltóban az olajat (ami nagyon nem tûnt örökolajnak, mert olyan fekete volt, mint állat...) .


Én is ezt ugatom, már mióta....
üdv

BarG Elküldve: 2008-05-15 21:19 Olajcsere_

Kukume írta: Üdv!


Én a 0-ás olajakat nem ajánlom senkinek akinek az autójában már van vagy 50.000 km.
Ugyanis annyira finom olaj, hogy azt teljes egészében nem tudja lehúzni a hengerek faláról így tehát jobban is fogy (elég) mint mondjuk egy 5 W xx (ezek szinte verseny olajak, ráadásul mi meg nem autóversenyzõk vagyunk)
Egy példa is rá:
4 éve hajtok egy BMW boxer motort is amibe 3 évig a legfinomabb motorolajat töltöttem (Castrol R4 5W-set) majd áttértem a Castrol RS 10W re és megállt az olajfogyasztásom.
Számokban: az R4-el 2000km alatt megevett 0.5 litert a motor, majd az RS-el 6000 km alatt evett meg 0.5 litert.

Az autónál is most váltottam
Castrol LL04-es 0W30 volt eddig (most 80.000 km van a kocsiban)
és elkezdtem 5W30-at tenni bele (és mikor oda-oda lépegetek) neki akkor a 0W vel szintén 2000 km alatt kb megette azt a 0.5 litert, de az 5W nél ez sokkal jobb mérleget mutat eddig.

A hidegindításnál pedig hogy 0 vagy 5W szinte semmit nem számít.
(-20 ban a 0 biztos könnyebben válik üzemkész állípotúvá, de ezek vajon másodpercek? ezt nem tudom)


Rossz tanács!
Amíg lehet, 0W-s olajat kell beletenni, ha a kopás halad elõre, úgy kell az egyre viszkózusabb olajok irányába lépni. De csak akkor, nem elõbb, mert a 0W-s olaj jobban véd, mint az 5-ös, az meg jobb mint a 10-es.
Nekem a 3d-ben 130 000 km-nél az utóbbi 13 000 km alatt 2 mm fogyott, pedig soha nem volt benne más, mint 0W-30, 40 . Megfelelõen szervizelt, adafigyelt motoroknál nem ritka, hogy 200 000 fölött is jó a 0W!!!

BarG Elküldve: 2008-05-13 16:59 Üzemanyag fogyasztás

genya írta: Üdv!
Nekem egy 330cd-m van és meglepõ fogyasztást tudok elérni..Kéziváltós !!!Normál közúti használat mellett nem ritka a 4L alatti átlag.A vásárlásnál kicsit tartottam a fogyasztástól és ...pozitív!!



Azt hogy csinálod?!
Ha gyúrok a fogyira, és meleg motornál rakom csurig, és sokat menve tankolom megint tele, egyszer sikerült 4,1-et mennem, a legtöbb kísérletem olyan 4,5 körülire sikeredett. De ilyenkor a kajakosabb tolószékesek is engem kerülgettek. (na jó, nem, de 85-nél nem mentem gyorsabban) Az átlagom olyan 6,5 körüli.
és 330Cd

BarG Elküldve: 2008-05-10 13:53 Traffipax magánvállalkozóknak

alfatone írta:
Ha egyszer Dániában, vagy Belgiumban jártok, próbáljatok meg átmenni az úton, nem a zebrán. Meg fogtok lepõdni.


Azért ne túlozzunk...
Foglalkozási ártalomként néha elõfordulok Brüsszelben, ott a taxisok elég nagy %-a török/iráni/egyéb barnultabb verzió és döbbenetesen pofátlanok, nagyjából, mint a mieink. A belvárosban sétálva én bizony nem tapasztaltam, hogy extrán jobbak lennének a viszonyok, sõt néha olyan érzésem volt, mintha pl Isztanbulban lennék....

BarG Elküldve: 2008-05-10 00:07 Traffipax magánvállalkozóknak

Tiba írta: milyened van pontosan? tipus meg ár érdekelne, (link jó lenne) meg az, hogy hátulra hova tették a fejet.


Az Antilaser G8 ból 3 fej.
http://www.traffipax.eu/l%C3%A9zerblokkol%C3%B3k

Nézz be ide is, olvasgass, mert jó az LI is, meg bizonyos körülmények között az egyszerû Echo Lasertec is.
http://forum.index.hu/Article/...;na_order=

Ja, hátsó fejet egyszerûen a kalaptartó közepére tettem, de már erõsen törpölök a csomagtartófedõ kivágásáról a rendszám felett, mert a hátsó mérésre is nagyon tutinak kell lenni.

üdv

BarG Elküldve: 2008-05-09 23:54 Turbo

steveboy21 írta: Igen ezt is mondták, de az elözö turbomba volt 15000km most járt le a garija.
Az is fütyült egy kicsit ami normális de utána hangosabb lett, és amikor szétszedték lehetet látni hogy a kipufogorésznél belemart a turbinalapátba valami.
Most fel lett rakva egy bontot. aminek nem volt hangja csak a normális fütyülés és mire hazajöttem már ugy fütyül mint a régi a sérült lapáttal.
Bár lehet hogy csak az udvaron a fal veri vissza a fütyülést és attol van olyan hangja mint a sérültnek, de szerintem csak szeretném ezt hinni.
Létezik hogy az a koksz szivatni akar és az uj turbamat is meggyötörte?


Ez az udvaron a fal már viccelt meg engem is. Egyszer már én is beugrottam majdnem Ilyen rövid idõ alatt nem hiszem, hogy a koksz csinálta volna a bajt. A turbóvezérlõd OK? Ha valamiért túlforgatja a turbót, az is csinálhat romlást.
A parázás sajnos nekem is tulajdonságom

BarG Elküldve: 2008-05-09 19:54 Turbo

steveboy21 írta: Izzitogyertya ok.
Megvan a turbo, felraktuk, hazáig ok 5km és megint ugyanaz a fütyülés mint a régi turboval.


Persze nem hallom, hogy a Te turbód hogy fütyül, de az enyém új kora óta fütyül, egy bizonyos szintig szvsz ez normális. Nemrég cseréltettem szíjakat, görgõket, ekkor le volt szedve a szívócsõ, a szerelõ megforgatta, megrángatta a turbó járókerekét és elégedetten azt mondta, olyan mint az új. Pedig 130 000 km van benne. Vagyis jó állapotú turbó is fütyül, nem kell rossznak lennie.

Van még egy ötletem, ha semmilyen fémrész nem hiányzik a motorodból, akkor még lehet, hogy az EGR által visszaküldött korom összeállt és egyszer fogta magát és bement a hengerbe szétnézni, de mivel nem tetszett neki ott, tovább ment. Mivel akár többszázezret is foroghat a turbinakerék, a kokszdarab, még ha nem is acélosan kemény, tud kárt okozni.

BarG Elküldve: 2008-05-09 19:31 Turbo

steveboy21 írta: Tud valaki 320d-hez jo állapotu turbot?
151le 2002-es.
Valami átment a turbolapáton a kipufogo oldalon és senki nem tudja hogy mi.
Mindenki a pillangoszelepre gondolt de nem az.
REJTÉLY de egy turbo kell.


Izzítógyertya csúcsa!!!???