Ez egy archivált weboldal! bővebben
BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2007-09-27 18:28 Chip tuning

SoundkeY írta: Errol mi a velemeny : http://www.vatera.hu/bmw_turbo...98167.html


Hát, nem vagyok biztos benne, hogyha a vaterásat kinyitnánk, nem csak egy 3 forintos ellenállást találnánk benne! (És emiatt van a tuningboxoknak olyan rossz hírük ) A boxoknak alapvetõen 3 típusa létezik:
- egy darab ellenállás(vagy potméter) kiöntve gyantával, hogy a delikvens rá ne jöjjön, mit is vett
- valamilyen analóg jelmódosító áramkör, ami már képes limiteket nem túllépni, a jelleggörbét egyszerûbben módosítani
- digitális programozható áramkörök, amikkel szinte mindenfajta módosítás elvégezhetõ, a motor minden eredeti védelmi funkciója mûködõképes marad. Ebben a csoportban vannak befecskendezési idõt módosító, railnyomást módosító, szívócsõnyomást módosító áramkörök, és van néhány olyan, ami egyszerre többet is változtat-ezek többszázezer forintos kütyük.

Persze a legjobb megoldás a motorvezérlõ software módosítása - csak azt nem tudhatod, hogy amikor odamész egy tunerhez, bármit is állít magáról, hogy mekkora szakmai háttér áll mögötte. Lehet, hogy VW-bõl már annyit tuningolt, hogy igazi profi, de ha találkozik egy ritkább modellel, ráfaragás az eredmény. Volt a multkoriban a szalonban egy 120d amit 200LE fölé húztak chiptuninggal és ment is, mint a háborodás - egy darabig, mert leolvadt egy dugója és olyan károkat okozott, hogy motorcserés lett a masina.

Szóval a box szvsz egyrészt a tunerekkel szembeni bizalmatlanságról szól, de egy rossz boxxal ugyanolyan nagy károkat lehet okozni, másrészt teljesítménymérõpadosok szerint is kevés box tudja az ígért teljesítményadatokat és talán nem is lehet elvárni tõlük, ha csak egyetlen paramétert módosítanak. És hát persze a box nyom nélkül eltávolítható, ami garanciális esetben igen jól jöhet.
üdv

BarG Elküldve: 2007-09-26 20:48 Common Rail

singletrack írta: Köszi nagyon!

Csak valahol meg azt olvastam, hogy a 150 lovas már egy második generációs volt az új fejlesztések terén... A 30d-bõl meg még több változat van, ott végképp nem tudok kiigazodni.

Mi az az ETK :


http://www.realoem.com/bmw/select.do

BarG Elküldve: 2007-09-25 17:17 Chip tuning

Tano írta: Aham, értem. És arra a soros port szerû csatlakozóra nem lehet rácsatlakozni ami az elején van?
És hogy állítgattad át a tiedet? Sokat próbálgattad? Én nem tudom milyen progi van az enyémben, szerintem gyári alap, mert amikor berakták akkor nem állítottak rajta semmit.


Hmmm...
A Küberl box elején, ahol a kapcsoló, meg a led van a nyomtatós fajtájú USB csatlakozó, azt kell összekötni a pc USB portjával, ami lehet elõl is meg hátul is. Szóval nem ott kell csatlakozni, ahol a szenzorhoz is csatlakozol. Én abszolut nem próbálgattam, mert nem lehet kitalálni, hogy mi mit állít, vakon meg nagy felelõtlenség. Én olyan programot kértem, ami 2000-nél kevesebbet emel, mint a hivatalos 3 d progi és olyat is kaptam-egyszerûen megkaptam az új beállítandó paramétereket, amiket aztán beállítottam.

BarG Elküldve: 2007-09-24 22:57 Chip tuning

Tano írta: Hali BarG

Elárulnád hogy hogyan lehet a Küberl boxot átszabni? Ez érdekelne részletesebben, mert nekem is ilyenem van a 20d-mben. Mi kell hozzá? Milyen usb kábel? És progi?


Hello!

A Küberl honlapról le kell tölteni a chip-configurator progit, le kell venni az elõlapját és egy USB nyomtatókábellel kell összekötni a boxot a pc-vel. Aztán kiolvasni a beprogramozott gyári paramétereket, feljegyezni papírra, hogy mik voltak és lehet módosítani - de itt van a bibi, mert csak a CÉG tudja, hogy mit mire kell állítani. Én amikor vettem, kértem egy kevésbé agresszív programot és a fenti módszerrel állítottam át.
üdv

BarG Elküldve: 2007-09-24 17:51 Sportlégszûrõ

HI!

Takarítok és nem használt dolgaimtól szabadulnék. Leltem 2 db(!) JR gyártmányú betét - vagyis a gyári helyébe egy az egyben betehetõ - sportlégszûrõt, 30d-be valót. Egy-egy 7-8000 km-es ciklust mentek, de mivel horror szerelni, mert szét kell bontani a fél autót, lemondtam a használatukról. (Szerintem gyakran kell mosni-olajozni, ezért is vettem kettõt!) Hatása egyébként teljasítménymérõ padon jól mérhetõ, éspedig nem a teljesítménycsúcsnál, hanem a nyomásfelépülésnél!

Érdeklõdés esetén: voda/37-39-128

BarG Elküldve: 2007-09-24 17:32 Chip tuning

Sziasztok!

Mivel víz/metanol befecskendezõ rendszert installáltam a lótöbblet érdekében, feleslegessé vált KÜBERL tuningboxomat elcserélném némi pénz ellenében. Marketingmentes tulajdonságai:
- mikrocomputeres vezérlés, otthon egy USB kábellel autóra szabható
- a beállítási görbét egy tízfokozatú kapcsolóval lejjeb-feljebb lehet tologatni
- csatlakozó kábel cserével sokféle common rail autóra rátehetõ
- jelenleg 30d kábel van hozzá
- 10-15% teljesítmény és nyomaték növekedést biztosít normális beállítások mellett, ekkor az autó megtartja a környezetvédelmi besorolását (teljesítménymérés.hu-n mérettem)
- a gázolaj rail nyomását emeli meg a középtartományban úgy, hogy a határértékeket nem lépi át (ezért kell a computer, mert nem minden tartományban egyformán emel)
- turbónyomást nem emel, vagyis nem megy be több levegõ, ezért kisebb az elérhetõ telj növekedés, de a turbó fordulatszámát se emeli
- az autó végsebessége - ha limites - semennyivel se lesz több, de gyorsabban éri el (BMW-k ilyenek)
- gyorsabban reagál a gép a gázpedálra
- többlet lóerõ csak többlet üzemanyagból lesz.........

Ha érdekel, hívj: voda/37-39-128
üdv: BG

BarG Elküldve: 2007-09-24 16:28 Futómû és hibái

Hello!

Sikerült hobbiból (rossz diagnosztika!) kicserélni a bal elsõ lengõkaromat. Mikor kivettük, láttuk, hogy semmi baja, de már megvolt az új, hát beleraktuk. Most aprópénzé' megválnék a "bontott" példánytól. 20 pénz? Miskolc, de Pesti átadás megoldható.
üdv: BG

BarG Elküldve: 2007-09-21 16:58 Diffiolaj

bomos535 írta: Helloka! Tudja valaki milyen olaj es mennyi kell egy 99 s 323i bmw difijebe? : .Koszi


http://195.82.66.170/castrol/o...odel=15230

BarG Elküldve: 2007-09-19 23:32 Vennék...

guesswho írta: gyerekek,nincs valakinek elfekvõben egy használt, de azért még használható hátsó féktárcsája? az enyimben a nagyobbik 292 mm-es van. az se baj, ha párban van...


Hát, elsõben tudnék segíteni.....(325x25)

BarG Elküldve: 2007-09-09 13:20 320d betegeskedik

e46 írta:
BarG írta:
Zotyi30d írta:
e46 írta: sziasztok a turbó nagyon fütyül az gáz szerintetek?

Szia!
Nem akarlak elkeseríteni de lehet,h turbó lesz a rossz.Nekem is volt hasonló problémám az elõzõ autómmal(2000,20d).A szerelõm leszedte a turbót és a geometria része ment tönkre,amikor nyomtam neki az is fütyült nagyon.


Csak az állítórész lett cserélve, vagy kellett cserélni az egész turbót? Nekem is fütyül rendesen, bár csak amíg eléri a kijelölt nyomásértéket, aztán elhallgat,és tart már többtízezer km óta.


nekem elméletileg fel lett újitva az egéssz fütyült elötte is meg most is


Mibe kóstál egy ilyen felújítás?

BarG Elküldve: 2007-09-09 11:49 320d betegeskedik

Zotyi30d írta:
e46 írta: sziasztok a turbó nagyon fütyül az gáz szerintetek?

Szia!
Nem akarlak elkeseríteni de lehet,h turbó lesz a rossz.Nekem is volt hasonló problémám az elõzõ autómmal(2000,20d).A szerelõm leszedte a turbót és a geometria része ment tönkre,amikor nyomtam neki az is fütyült nagyon.


Csak az állítórész lett cserélve, vagy kellett cserélni az egész turbót? Nekem is fütyül rendesen, bár csak amíg eléri a kijelölt nyomásértéket, aztán elhallgat,és tart már többtízezer km óta.

BarG Elküldve: 2007-09-05 17:29 Benzintank és tartalék

Én úgy tudom, hogy a shell v power dízelt némethonból, az omv alpesi prémium dízelt osztrákiából hozzák, az összes többi mind mol kutyulmány, némi egyéni adalékolással. Az agip blue dízelben nem vagyok biztos. Ha mondjuk kék spurit teszel bele, az többet érzõdik, mint a prémium üzemanyagok, de árilag ugyanott leszel.

BarG Elküldve: 2007-08-25 18:43 Futómû és hibái

Diabolica írta:
BarG írta: Hi!

http://www.e46fanatics.com/fea...news_id=40

Pont ez a kék POWERFLEX az, amit ritkábban kell cserélni, meg léteznek tömörgumi szilentek is (ahogy Diabolica is írta), amik jobban bírják, mint a gyári, de a már emlegetett esetleges elõnyökkel-hátrányokkal.


hello,

azt nem tudod véletlenülk, hogy Pesten hol préselnek be ilyen vagy más tipusú ilyen szilentet ebbe a lengõkarba (pontosabban a végdarabba), mert szilntem az lenne 5-6 ezer forintért párban, csak úgy érzem, hogy egy komolyabb hidraulika kellene a beillesztéséhez...


Hello!

Tudok egy társulatot Pesten, akik siletblock-kal foglalkoznak, meglepõ módon SILENTBLOCK kft-nek hívják õket és a Pákozd u 12-14 alatt találhatók 1/282-4700 telefonnal. Valószínüleg azt a gumit is bepréselik, amit viszel nekik. Próba-szerencse.
üdv

BarG Elküldve: 2007-08-23 23:25 Csal a km órám

ducati113 írta:
BarG írta:
Estoril írta:
singletrack írta: Inkább hagyom így, mert lehet, hogy azon az 5km/h-n fog múlni, hogy a jogsimat is elveszik, vagy csak a 30 rongyot kell kifizetnem



GPS szerint 10%-ot siet az órám, többször ellenõriztem.
Most kinyomtatom a kis board szervízkódjait,
kíváncsi vagyok, mit mutat digitálisan.
Nem lennék meglepve, ha ez pontos lenne,
szerintem botrány, hogy pontatlan az óra.

Én eygébként beruháztam egy Antilézer G8-ba.
Régen örültem ennyire bármnek.

Eddig két fogás egy osztrák és egy szlovén rendõr
(ez utóbbi esetben tényleg túlléptem a megengedett sebességet.)

Ajánlom mindenkinek.



Antilaser G8 a BMW-sek nagy barátja


Ez mi a csoda??? :oopsetektor?


Ez egy elég drága kütyü, a lézeres sebességmérés kivédésére szolgál kb 120pénzért. Talán ez ma Mo-on a legjobb blokkoló és LEGÁLIS!!! Radarra nem jó http://www.detektorbolt.hu/jammer.html

BarG Elküldve: 2007-08-22 19:59 Csal a km órám

Estoril írta:
singletrack írta: Inkább hagyom így, mert lehet, hogy azon az 5km/h-n fog múlni, hogy a jogsimat is elveszik, vagy csak a 30 rongyot kell kifizetnem



GPS szerint 10%-ot siet az órám, többször ellenõriztem.
Most kinyomtatom a kis board szervízkódjait,
kíváncsi vagyok, mit mutat digitálisan.
Nem lennék meglepve, ha ez pontos lenne,
szerintem botrány, hogy pontatlan az óra.

Én eygébként beruháztam egy Antilézer G8-ba.
Régen örültem ennyire bármnek.

Eddig két fogás egy osztrák és egy szlovén rendõr
(ez utóbbi esetben tényleg túlléptem a megengedett sebességet.)

Ajánlom mindenkinek.



Antilaser G8 a BMW-sek nagy barátja