Estoril fórum hozzászólásai

Estoril Elküldve: 2008-02-18 18:43 BMW M3as gyári felnik eladók

csu2 írta: Azért az eredeti felnik jobban bírják a "sarat", bárki bármit is mond... Nem azért csak annyi az ára, mert belül van bmw-jel benne, hanem az anyaga is más... Én tuti 100ért nem adnák neked használt eredeti felnit, amikor 300e körül van az új ára...


Keveseltem az általad megadottakat, utána néztem
amit általában M-es felninek hívnak, az a
BMW ALLOY WHEEL, M DOUBLE SPOKE 68 17-es kerék, 2*5 = 10 "küllõs"
öntött, metálszürkére fényezett.

Az M3 gyári 18-as felnije (öntött, "fém" színû, 2*10 = 20 "küllõs"

Elsõ 8*18 ET47 (36 11 2 282 895) 115.600 + ÁFA
Hátsó 9*18 ET27 (36 11 2 282 895) 123.100 + ÁFA
BMW LM rad Doppelspeiche 69 a hivatalos neve
(az árak vagy másfél évesek, de nagyjából helytállóak)

Hogy egyértelmû legyen:
http://www.realoem.com/bmw/par...;amp;fg=15


Nem érdekel valakit ilyen gyári kerék?
http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=15

Ha igen beárazom.

M CONTOUR (STYL.23)

E36 M3 limousine gyári kereke volt ilyen.
225/45 ZR 17-es Pirelli Pzero Rosso gumikkal.
eleje kb 40e km-t, hátulja 20e km-t futott.

Próbálok képet feltölteni, de nem enged.

az alábbi linken e46-ra szerelve.

http://m3.madrussian.net/galle...lectricred
Ha meg akarjátok nézni, itt válaszzátok ki az
Electric Red - Individual Program Color részen a 7-es képet.
E

Estoril Elküldve: 2008-02-18 18:07 M3

kory írta: üdv estroil a te autod mikori évjárat és mióta vezeted nem tudom mennyi km ert mentél vele gondolom elégedett vagy az autóval én kb 2004 évjáratút szeretnék


Sajnos a te szempontodból nem mérvadó.
2005 októberi gyártás.
26-27 ekm lehet benne,
ennek felét (amikor benn ül az asszony) egész kultúráltan hajtottam bele.

Mivel újonnan vettem, így kevésbé tudok tanácsod adni.
Annak idején én is 1-2 éves autóban gondolkodtam,
de mindenki óvott egy használt M3-as beszerzésétõl.
Ezzel így utólag nem feltétlenül értek egyet,
szerintem nem egyszerû széthajtani.

Azért kerüld a kiritikus évjáratokat (2001-2003 ???)
(fõtengelycsapágy vagy micsoda)

Ha használtban gondolkodsz,
akkor próbálj meg tulajdonostól vásárolni.

Szerintem mióta piacon van az új M3-as
jóval nagyobb a választék,
így talán te is egyszerûbb helyzetben leszel, mint én annak idején.
(Az autóval elégedett leszel, ebben biztos vagyok)
Üdv. E

Estoril Elküldve: 2008-02-15 20:43 RDC guminyomás érzékelõ

alfatone írta: Vettem egy garnitúra gyári felnit, és a gumisnál derült ki, hogy van benne RDC jeladó.
Tudja valaki, mi kell ahhoz, hogy legyen a kocsiban guminyomás érzékelõ?
Esetleg csinált már valaki ilyet?


Ismereteim szerint nem nyomásérzékelõn alapul a gyári rendszer,
hanem az ABS jeladókon.
ha elkezd ereszteni egy kerék, akkor kisebb lesz a "lufi", csökken a gumiabroncs külsõ átmérõje, más fordulaton fog forogni a többi keréktõl.

Az alábbiak az E60 kezelési útmutatójából valók:
Gumidefekt-jelzõ*RPA

A mûködési elv
A gumidefekt-jelzõ menet közben ellenõrzi a gumiabroncs légnyomását mind a négy keréken. A rendszer jelzi, ha egy gumiabroncsban jelentõsen visszaesett a légnyomás a többihez viszonyítva.

A mûködés feltételei
Ahhoz, hogy a gumidefekt jelzõ rendszer megtanulhassa a pontos légnyomás értékeket, szíveskedjen a következõket elvégezni:
1 Ellenõrizze valamennyi gumiabroncsban a légnyomást

2 Nézze meg a 170. oldalon található légnyomás táblázatot és hasonlítsa össze az értékeket

3 Inicializálja a rendszert


A rendszer korlátai
A gumidefekt-jelzõ nem képes külsõ behatás következtében, hirtelen fellépõ, jelentõs gumidefektet elõre jelezni, és nem ismeri fel a négy kerék természetes, egyenletes nyomáscsökkenését.

Az alábbi esetekben késve ismeri fel, vagy nem ismeri fel a rendszer a gumiabroncsban bekövetkezõ légnyomás csökkenést:

 Havas vagy csúszós úton

 Sportos vezetés közben: csúszó hajtott kerekeknél, nagy keresztirányú gyorsításnál.
 Hólánc használatánál téves üzenetek keletkezhetnek és elõfordulhat hogy
nem képes felismerni a rendszer a légnyomás csökkenést

Estoril Elküldve: 2008-02-15 19:52 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

[quote="SoundkeY"]
pit írta: Ha érdekel valakit!

BMW Road Map Europe 2008-1 Professional inc European Speed Camer

BMW digital Roadmap High 2008-1

üdv.


UDV !

Engem erdekelne, ez a 2008 01 kiadas DVDn EUROPA ( gondolom Magyarorszag nelkul) ?
Magyarorszagrol mi a legfrissebb ? ( nalam a 2004es CD van )

Autó lenn a garázsban csak nagyjából emlékszem

Teleatlas: emlékeim szerint az impresszum 2007 áprilist ad meg.
CD formátumú
HU,SK,CZ,PL, Észtország, Lettország, Litvánia, + SI (Szlovénia ez az újdonság az elõzõ évihez, de kb 40-50%-os az ország lefedettsége)
Navteq: valamilyen kelet Európa (talán Driving through East Europe a címe?)
van rajta magyar és horvát térkép,
de mindegyik csapnivaló többnyire fõutak.
Ezt is 2007 tavaszán találtam, a neten, gondolom hasonló évjárat.

Nézd meg E39.hu-n, a vonatkozó topicban ennél pontosabban le van írva.

Estoril Elküldve: 2008-02-15 19:41 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

[quote="SoundkeY"][quote="pit"]Ha érdekel valakit!

BMW Road Map Europe 2008-1 Professional inc European Speed Camer

BMW digital Roadmap High 2008-1


Kérem valaki homályosítson fel, mit kell az alatt érteni,
hogy inc European Speed Cameras.

feltételezem POI adatbázis.

De mi van, jelez a navigáció, ha odaérsz valamelyikhez?
Hildegard bemondja, hogy odaértél?.

Csak akkor, ha célravezetés üzemmódban vagy,
vagy akkor is ha csak térképet rajzol,
vagy akkor is, ha más menü aktív (pl. computer, vagy csak a rádió?)

vagy nem mondja, csak jelzi a képernyõn?

Javítás: Most hogy tüzetesebben megnéztem a linket, látom, hogy Professional változat, nem High.
ez szerintem E60/90-hez való
Üdv, Estoril.

Estoril Elküldve: 2008-02-13 20:44 M3

kory írta: sziasztok szeretném a mostani autómat e46 M3 ra cserélni a mostanit kinõttem tanácsot kérnék SMG vel vagy anélkül érdemes megvenni igazából még nem tudtam dönteni remélem valakinek van némi tapasztalata


Kizárólag SMG!

Én utáltam az automatákat, az elsõ próbakör alapján lesújtó véleménnyel voltam az SMG-rõl, de végül hagytam magam rábeszélni.
Eltart egy darabig, mire hozzászoksz
(mikor melyik programot használd a 5+6 alapprogram közül)

Én gyakran menet közben is váltok programot.
Szekvenciális módban a negyediket használom (ez még viszonylag kultúráltan kapcsol felfelé),
de ha elõzgetni kell akkor az ötödik jobb, mert gyorsabban kapcsol vissza.

A kapcsolási idõtartamok egyébként nem csak a programtól függnek, hanem az elváltási fordulattól is. Alacsony fordulaton jóval lassabban kapcsol, mint magas fordulaton.

Ha már megtanultad használni utána óriási élmény, szvsz legalább akkora mint a váltóbotot rángatni és a kuplungot rugdalni.
Ha akarod gyorsan vált, hatalmasakat rángat az autón,
ha nem egész finom tud lenni.
Visszakapcsolás gázfröccsel, rajtautomatika.

Bár nagyon ritkán használom,
de az automata programja se olyan csapnivaló mind mondják,
csak ezt még tovább tart meg tanulni használni.

Ha tudsz angolul itt találsz egy rakás információt.
http://www.m3forum.net/m3forum...ay.php?f=9

Vedd meg a CSL-t, ha minden rendben van vele,
annak még durvább a váltóprogramja.
Üdv, Estoril

Estoril Elküldve: 2008-01-17 21:28 Üzemanyag fogyasztás

Computer erõsen lefelé csal félek hogy akár egy litert is.
Alábbiak computer adatok (e36 M3 cabrio):
Nyitott tetõ asszonnyal vasárnapi vidéki kirándulások 11-12 liter.
Csukott tetõvel gyér forgalmú országút fúvósnégyest hallgatva 15 liter.
Autópálya tempomat 130: 9 liter.
Autópálya 220-250 17 liter
Város: 18+ ilyen helyen nem is járok vele.

Estoril Elküldve: 2008-01-17 21:18 Legjobb nyári gumik...

Az a baj hogy egyrészt egyikünk sem használt összehasonlítható,
laboratóriumi körülmények között különféle gumikat.
Másrészt olyan bizalmatlanok vagyunk, hogy egyikünk sem bízik a magazinok gumitesztjeinek.
A magyarra vonatkozóan még megértem,
de szerintem egy komolyabb német gumiteszt talán nem áll olyan messze a valóságtól.

Én E36 318 is-en Pzero Rossot használtam 225/45 Zr 17 méretben.
2003 2005 között.
Elég puhák voltak hátsó tengelyen kb 22ekm-t bírtak
igaz szinte széthajottam a gépet.
A futásteljesítménytõl eltekintve teljesen elégedett voltam vele.
kopottan már vigyázni kellett vele, mert nyomvályús úton össze vissza mászkált.
Ez eddig kb. nesze semmi fogd meg jó.

Az E46 M3-on Conti Sport Contact 3 volt gyárilag.
hátsó tengelyen 25ekm-t bírt,
elöl kb ugyanúgy a duplája várható, mint az elõzõ autó /elõzõ gumi párosítás.
Elég kemény gumikeverék, mégis elégedett vagyok vele.
Kanyarokban óriásit fog.
Sajnos megint nem tudok értékelhetõt nyilatkozni,
mert a két autó futómûve messze nem egy kategória.
Jövõre veszek még egy pár ugyanilyet hátulra,
utána és is vakarhatom a fejelmet.

Estoril Elküldve: 2008-01-13 20:01 festék javító stift

Nekem egy decilitert mondtak, amit minimum kikevernek.
De csak akkor, ha van hozzá receptjük.
Az estorilkék még E30, E36 szín volt,
E46-hoz individual, eltartott egy ideig,
mire meglett a recept.
Kérdeztem a fényezõt, minta alapján nem lehet "kikeverni",
de azt mondta már nem csinálnak ilyet.

Én még az elõzõ autómad políroztattam le.
Az egészet telibe, miután néhány barom lerugdalta a tükreimet róla,
és a bal ajtót a sérülése miatt mindenképpen polírozni kellett.
Fényezni én sem engedtem...
Sajnos a motorháztetõ elég sz...r lett,
a polírozás kiszedte egy csomó olyan helyrõl is a festéket,
(a sötétkék fényezés alatt világosszürke pontokat hagyva)
ahol addig feltehetõen csak kisebb le sérülések voltak,
és a felsõ festék + lakk réteg addig még nem vált le.

Más is járt már így,
vagy csak nem megfelelõ minõségû munkát végzett a szaki?
Üdv, Estoril

Estoril Elküldve: 2008-01-13 19:49 BMW M3as gyári felnik eladók

Lehet tudni a piaci árat?
Nekem is lenne egy garnitúra, csak még fenn van a gépen,
akkor adnám el, ha dûlõre jutok az új kerekekkel.
Addig csak tájékozódok...

Estoril Elküldve: 2008-01-13 19:23 BBS Felnik ???

Üdv, nem akartam új topikot nyitni.

Én BBS RGR felniket nézegettem 19-es mértetben
(M3-as BMW-re, a pontos méretet meg tudom mondani, ha kell majd)
Ha jól tudom, Japánban gyártják (mint a legtöbb kovácsolt felnit),
de európában nem forgalmazzák.
A magyar forgalmazó válaszra sem méltatott (miért is?)
A németek annyit válaszoltak, hogy csak az USÁ-ban forgalmazzák.
USÁ-ban meg nem álltak szóba velem, kivéve egy kereskedõ,
õ viszont sajnálja, de tengerentúlra nem szállít.
Valaki vásárolt már amerikából (esetleg japánból)?
Attól félek, ha valamilyen amerikában élõ ismerõssel megvetetem, majd elküldetem magamnak, nem tudok mit kezdeni olyan elõre nem látható problémákkal, mint pl karcos felni, megsérült csomag, stb.
Arról nem is beszélve, hogy egy rakás pénzt másra rábízni úgy,
hogy majd néhány hónap múlva látom az árut elég nagy felelõtlenség.

Néztem egy másikat is, Volk CE28N -ezzel viszont az a baj,
hogy a belsõ tehermentesítõ lyuk átmérõje nem passzol,
más forumon azt írták, remeg a kormány,
"hubcentric ring" kell hozzá. - nem tudom mit jelent pontosan,
nyilván a kétféle átmérõ közé való gyûrû.

Valaki jár ilyen gyûrûvel?
Valaki rendelt már Japánból felniket?
Üdv, Estoril.

Estoril Elküldve: 2008-01-13 17:37 M3

Valaki kérdezte néhány hete
az M3 kormány áttételét.
(de jóóóóóót autóztam, végre kezdenek száradni az utak......)
Szóval egyenesbõl bal végállásig 1 5/8 fordulat.
Már idefenn jutott eszembe, hogy nem biztos, hogy jobbra is ugyanennyi, de ezt majd legközelebb.




Fenti érték a széria M3-ra igaz (a tesztelt példány cabrio)
A CSL-nek és a competition package felszereltségû coupé-nek
15.4:1 helyett direktebb, 14.5:1 a korányáttétele.

(Ahány helyen nézem egyébként, annyifélét írnak: 3,2 vagy 3 fordulat végállástól végállásig)

A competition package-ot egyszerû felismerni,
az alcanatra borítású kormányán összesen 1 db gomb van
(M track mode),
Ezeknek egyébként az elsõ fékjük is nagyobb
az M3 forum.net szerint 12,8 hüvelyk helyett 13,6 hüvelykes.
(lehet, hogy ez csak az USA modellekre vonatkozik?)
Van egy adatlapom a német piacra gyártott modellrõl, a szerint 18 hüvelykesek a Competition packet fékek.
(Azt már nem értem, hogyan fér el egy 19"-es kerékben 18"-as fék.

Azt is megnéztem, az USA modellek elsõ fékje tényleg nem lyuggatott.

"Competition Package, with 19-inch M light-alloywheels,
18-inch brakes, ultra-direct steering, M Track Mode, -
Alcantara steering wheel binding, Aluminium Tech interior trim"
"The models illustrated in this brochure show the specifications
for the German market."

Egy USA verziós adatlap:
http://www.roadandtrack.com/re...bmw_m3.pdf

Üdv, Estoril

Estoril Elküldve: 2008-01-11 21:31 Benzin VS Dízel

gabor330d írta: valaki tudja ,hogy mikor lesz magyar navi lemez (e90 e60) professional navihoz?


Benzinesbe, vagy dízelbe?

Estoril Elküldve: 2008-01-11 21:20 M3

Tiba írta: Meg kéne venni igen ...Álmok nélkül lehet élni, de minek ...ugyebár. De azon gondolkodok, hogy ha lenne 15 millám, lehet más autót vennék ... (természetesen bmw-t)


M5/M6?
Szerintem az M3 brutálisabb gép.
Én csak Motorsport GmbH gyártmányban tudok gondolkodni.

Estoril Elküldve: 2008-01-11 21:09 Az ilyenek se tesznek jót a BMW-sek megítélésének

Tiba írta:




Ha jobban megnézem photoshop
A spoiler jobb alja a fekete információs sáv FELETT VAN,
pedig a sávnak rá kellene takarnia.
A kormány mintha ki lenne tekerve egy kicsit balra,
A fickó elengedte a kormányt, ergo csak nyílegyenesen mehetne.
A jobb elsõ fejtámla mögött a hátsó ablakon kilátni, és világos a háttér.
Ha meghosszabbítom az út kontúrját, akkor ott sötét háttérnek kell lennie.
Feltételezem elég komoly zársebességgel kellett volna exponálni, hogy ilyen élesen látszon az autó.
Érdekes, az út elmosódott, az autó éles -
ezek szerint a kamera ugyanolyan sebességgel ment mint az autó.
Szóval a kép több sebbõl vérzik.