Ferko fórum hozzászólásai

Ferko Elküldve: 2007-12-23 06:52 DSC és tíltás

schwarz-1 írta: Hello! Köszi a válaszokat, de tudom hogy hogyan kell kikapcsolni a DSC-t, és azt kiszoktam mindig, mert azzal kezdem ahogy beinditom az autót, mint a régen az E-36 -osban csak ott ASC felírat, volt, de ez a letiltó elektronika ami visszavesz a teljesítményébõl, gondolom mert érzékeli hogy egyfolytában forogna az egyik kerék, a DSC kikapcsolásától teljesen független jelenség!
Nem tudom leforgatni a fordulatot, ha kapar a kerék, csak miután visszaveszi a kaprást, vagy csökkenti azt!
Erre nem tudom hogy mi lehet a magyarázat! Az automban nincs hiba, az tuti! Ha tudtok valamit kérlek jelezzétek! Köszi....


Pedig tuti, hogy az van amit Mathias mond neked. Nincs telejesen kikapcsolva.
Mégegyszer: DSC gombot megnyomod ( piros lámpa ) csak bizonyos funkciókat iktat ki így a oldalankénti fékezést mondjuk elpörgéskor nem.
A DSC gombot hosszan nyomva tarod ( sárga lámpa ) akkor kapcsolsz ki minden funkciót.
Erre én is úgy jöttem rá, hogy mikor hóláncal felmászam egy emelkedõn kiszállok mi ez a fékszag mikor nem is fékeztem. Szerencsétlen így próbálta az oldalirányú csúszást kivédeni. Aztán elõvettem a kezelésit.....
Elnézést kérek ha már túlvagy rajta csak tipikusan ez van nálad is szerintem.

Ferko Elküldve: 2007-12-22 18:27 TotalCar Népítélet

Tiba írta: Jaaaajjj rég nevettem ennyit. Ez a szerelõ srác simán kiadhatna egy könyvet. Bestseller lenne!


De, azért nagyon jó, mert rengeteg tanulság is van benne.

Ferko Elküldve: 2007-12-21 18:32 Akkumulátor

bocika írta: Olvastam most lett a Banner cég 70 éves, és õk a BMW beszállítói.

És szerintem õk csinálják a legjobb aksikat.
Cégünknél csak Bannereket adunk és soha nincs velük baj.

Ferko Elküldve: 2007-12-11 19:45 E46 TÍPUSHIBÁK [VITA]

Légyszi írjátok be amirõl korábban valamikor szó volt a 316-os vezérmûlánc átugrása.
Azóta állandóan csak félek mióta olvastam.
Tényleg kell valamit csináltatni vele vagy csak egyedi eset volt.

Ferko Elküldve: 2007-12-07 19:20 316i alapjárat

Ne idegesítsetek. Nekem még nem csinált ilyet hála istennek.

Ferko Elküldve: 2007-12-02 17:41 Csinált már valakivel ilyet a gépe?

Viktor e 46 !
Nekem a leírásodból az derül ki, hogy csak akkor nem megy ha nagyon szeretnéd tehát amikor odataposol neki.
Ha így van akkor mindenképpen az üzemanyagszûrõket cseréld ki, mert lehet, hogy már kezd eltömõdni és képtelen átengedni a megfelelõ mennyiségû üzemanyagot.
Egyébként a suzukis szitud abszolút nem egyedi.
Folyamatosan ezt csinálják.

Ferko Elküldve: 2007-11-28 21:32 Megállás után zaj

Én magam részérõl nem ezt a hangot hallom.
Nekem biztos nincs benne állófûtés. ( 316i )

Ferko Elküldve: 2007-11-26 19:52 Megállás után zaj

Szemy írta: Sziasztok!

Miután megállok, leállítom a motort és kiszállok az autóból halk, ciripelö jellegü nem folytonos zajt lehet hallani az autó alja felöl. Olyasmihez tudnám hasonlítani, mint amikor valamilyen szelepek kapcsolnak ki-be. Halk, magas frekvenciájú "kattanások". Ugye ez nem normális jelenség? Valami ötlet esetleg?

Szemy


Az enyémben tuti nincs álló fûtés és nekem is zümmög valami kb 15 percig. Én sem tudtam kideríteni mi az. A menetirány szerinti jobb oldalon hallani jobban a biztosíték tábla környékérõl. Már nem tudom melyik biztosítékot kivettem és elhalgatott és ha azonnal vissza is tettem nem zümmögött. Ha viszont ráteszem a gyújtást és megint leveszem elõlrõl kezdõdik minden.
Engem is érdekelne mi az.

Ferko Elküldve: 2007-11-17 19:14 Fékezéskor remeg az auto

balagebmw írta: Sziasztik!!!
Köszönöm a segitséget.megprobálom az uj tárcsát.de ha nem lessz jo akkor .......
Ugy tudom uj tárcsához uj betét is kell.igaz ez?vagy rajta hagyhatom a kb 2000kmt futott betétjeimet?


Nem kell új betét csak kis türelemmel kell lenned amig szépen összekopnak. Használ ha a betéteket egy abszolút sík felületen, mondjuk egy vastagabb üveglapra fektetett csiszolópapíron síkba csiszolod a betéteket visszaépítés elõtt. Ez azért fontos , mert a régi betét felvette a régi tárcsa bemaródásait, hullámjait, vállait. Tulajdonképpen ezért jó ha síkba csiszolod, de ügyelj, hogy nehogy ferdére csiszold.
Jónak kell annak most így már lennie.

Ferko Elküldve: 2007-11-17 19:05 Érdekes hiba...:(

Szili írta: Felrakattam a téli papucsokat frissen centíroztatva, három héttel rá elkezdett rázni, de nem mindig ,most már 5 kmh-nál is éreztem gondoltam hátha a lamellák közé szorult valami. A felni kb 50 C fokos volt és valami erõs szagot is éreztem. Van ötletetek hogy mi produkálhatja ezt?


Én is arra gondolok, hogy a féked munkahengerei szorulnak, de ez nem lehet összefüggésben a kerék cserével.
Viszont ha nem centírozták ki rendesen bizony produkálhat olyan tüneteket, hogy néha ráz.
Ez attól van , hogy minimális centír hiba esetén ha összeforog a két kerék és ha mindkettõben van hiba akkor képes éreztetni a kormányon.
Ezt jól kipróbálhatod autópályán ahol egy kanyar után elkezd rázni majd egy következõ kanyar után abbahagyja.
Nekem összesen 5-5 gram hiba volt mindkét keréknél benne, de ez már elég volt nálam is.
A féket viszont nézesd meg, mert 50 fok nagyon sok, kivéve ha széttaposva jöttél le Mátrából.

Ferko Elküldve: 2007-11-14 18:26 Fékezéskor remeg az auto

Theo teljesen igazad van.
Viszont csak a tényleg ezekkel foglalkozó cégeknél vannak ilyen spéci felfogó patronok amik tényleg biztosítják az egytengelyûséget és a felfogó felület és tárcsa közötti ütés elkerülését.
Sajnos saját tapasztalatból tudom, hogy egy jó eszterga padon és kitûnõ esztergályossal is lehet esélytelen, pedig nagyon precizen indikátor órával ki lett órázva a szemem láttára és nem lett jó. Vannak olyan helyek ahol nem szerelik le a tárcsákat hanem a kocsin rajta esztergálják és ráadásul úgy, hogy a kûlsõ és belsõ felületet egyszerre, hogy elkerüljék a tárcsa kihajlást így a kúpos esztergálást.

Ferko Elküldve: 2007-11-14 17:46 Mûszerfalból furcsa hangok normális vagy beteg?

Nekem e 46 van 316-os, Eddig még semmi ilyen hang nem jön sehonnan.
Úgyhogy " még" nálam nincs ilyen.

Ferko Elküldve: 2007-11-14 17:36 Fékezéskor remeg az auto

Ezt a hibát kizárólag a féktárcsák ütése produkálja.
Vagy ahogy korábban írták hiába szabályoztattad a tárcsákat ha a felvekvõ felületén van valami rozsda vagy egyéb szennyezõdés.
A féktárcsák max ütése 0,02 mm. Ezért nem is érdemes szabályozni, soha nem lesz jó.
Sajnos venned kell új tárcsákat. Lehetõleg gyári BMW-t vegyél azzal nem lesz gond.

Ferko Elküldve: 2007-11-13 18:46 Fékjavítás

alfatone írta: Érdekes tapasztalat, hogy a fék pont ugyanott fog. Ez az elsõ autó amin ezt tapaszatlom, pedig minden dugattyút legalább 2cm-rel kellett visszább nyomni. Az E36 is fentebb fogott, de úgylátszik itt a szervó teljesen kiküszöböli ezt a jelenséget.


Ez érdekes amit írsz, mert gyakorlatilag a fékpedál útja attól függ, hogy
a fõfékhenger dugattyújának mekora útra van szüksége ahhoz hogy a munkahengerek dugattyúi nekifeszítsék a fékbetéteket a féktárcsáknak.
( természetesen ha nincs levegõ a rendszerben )
És ez pedig attól függ hogy mekkorák a hézagok a tárcsák és a betétek között.
A hézag pedig attól lesz ahogy a féktárcsa visszapofozza egy kicsit a betéteket ezenfelül még a tömítõ munkahenger karmantyúnak rugalmassága is szorgalmazza ezt.
Bizony ha pedig kezdenek a munkahengerek szorulni, a hézag nem tud kialakulni ezért van az ,hogy amikor elindulsz még hallod a surlódó hangot egy darabig amig a hézag kialakul.
Úgyhogy igazán nem értem mitõl lenne más a nyomáspont a fékpedálon.

Ferko Elküldve: 2007-11-13 18:23 Összeszereléshez segítség

Nehogy vegyél burkolatot !!!
Én sima palmatex-el ragasztottam vissza a peremnél és a belsejét még a szigetelõ habhoz.
Most már vagy egy éve és semmi gond vele és abszolút nem látszik.
Asszonykám akadt el tolatás közben az ajtó félfában és bizony 2 köröm letört.