Hammon fórum hozzászólásai

Hammon Elküldve: 2014-01-17 08:19 Légtömegmérõ

Sziasztok!

Érdemben senki nem tudott segíteni, ide is leírom hátha volt valakinek ilyen tapasztalata:

E46 320D 136 LE 1999 12.. Adagoló hibával vettem. A hibajelenség azt mutatta,hogy az elektronika ment benne tönkre. Megjavítottam. Mielőtt összeraktuk kicseréltük az elfordulás érzékelőt, mert nem kommunikált. Összes vákumcsövet kicseréltük, mert eléggé ramaty állapotban voltak.Összeszerelés után az autó tökéletesen megy........max 3km-ig. Utána leszabályozza a turbót.Az ismerős szétteszi a kezét, nincs több ideje foglalkozni vele(beszél össze-vissza) semmi gond, ez már neki sok.Olvasgatok beszéltem 1-2 320D tulajjal, javasolják,hogy a csöveket nézzem meg rajta van-e az összes szenzoron. Mindenütt rajta van.A turbónál lévő"labda" rudazata gázadásra nem reagált semmit. Indításnál bement, leállításnál kijött, de azon kívül semmi.Az összes szenzort leellenőriztem, kiderült, hogy a turbó előtti nem szelel.Az EGR-nél lévő viszont igen.Átcseréltem a kettőt,(egr- vákumcsövét lezártam).A szívócsonk hátulján lévő szelepet is leszedtem, kitisztítottam, de semmi javulás.Az autóval 2-3 km-t lehet menni rendesen, utána leszabályoz. Nem BMW progival nézve a turbó töltése 2,2-2,6. A turbó tavaly lett felújítva. Megakadtam.Nincs több ötletem.
Leállítás,újraindítás után tökéletes megint. Egy darabig.M0-án jöttem vele tempomattal és érezni lehetett,hogy 3-5 km-ként dolgozik rendesen, majd elgyengül megint.

5.-ben kb 60-nál lepadlózva nem megy fel a fogyasztásmérőm 10-12L fölé.

Lehet ez légtömegmérő?

Köszönöm a tanácsokat!

Hammon Elküldve: 2014-01-16 09:08 Órabeállítás?

YELLOW írta:
Hammon írta: Nekem ma reggel sikerült!!!

Elfordítottam,majd úgy nyomtam be.Éreztem,hogy felül valamire,majd szép lassan elfordul.Éreztem,hogy érintkezik valamivel, és voilá sikerült beállítanom!

Próbálkozz te is.




csak annak nem úgy kell működnie. mert ha két irányba tekered azzal tudod előre, hátra állítani az időt, nem kell nyomni tekerés közben, csak tekerni. alap helyzetben ha nyomod, akkor pedig az időformátumot lehet kiválasztani.


Igen tudom,de valószínű nekem is kopott.Azért meg nem szedem szét most,hogy be tudjam állítani.Majd,ha jobb lesz az idő

Hammon Elküldve: 2014-01-16 08:58 Órabeállítás?

Nekem ma reggel sikerült!!!

Elfordítottam,majd úgy nyomtam be.Éreztem,hogy felül valamire,majd szép lassan elfordul.Éreztem,hogy érintkezik valamivel, és voilá sikerült beállítanom!

Próbálkozz te is.


Hammon Elküldve: 2014-01-15 20:44 Órabeállítás?

katibi421 írta: Üdv!
Valaki segíthetne (1999.10.havi) 320d jobb oldali gombbal nem tudom beállítani az órtát.
Nem reagál rá semmit.Válaszokat köszönöm!!


Nekem is csak a nyomkodásra reagál. Tekerésre nem.Eltört az érzékelője szerintem.

Valaki nem tudja,hogy computerrel be lehet állítani?

Hammon Elküldve: 2014-01-13 20:07 320d Motor

Idézet: Egyedül nem tudod (kell valaki aki indítózik) (de ha segít asszonyod akkor meg tudod nézni)
Elhozhatod, (még 2 hétig szabin vagyok és a 10-esen csak 53km) de nekem nincs műhelyem. (szerszámaim, garázsom van) Nem vagyok vállalkozó. (csak az egyik végzettségem autószerelő)



A többit priviben.

Hammon Elküldve: 2014-01-13 19:47 320d Motor

hancurozo írta:
Hammon írta:
Nekem a szerelőm arról magyarázott,hogy a turbón lehet állítani,hogy ne legyen ekkora a A kocsi előző tulaja újíttatta az adagolót.Ott beállították,hogy működjön.MI viszont ugye most egy másik adagolót tettünk fel, más előtöltéssel,és az összes vákuumcsövet kicseréltük, mert volt köztük lyukas is.Ettől lehet a túlnyomás,hogy végre helyre állt a rend.
Nem így gondoljátok?


A vákumcső rámegy egy szabályozó szelepre. Azon keresztül kapja a vákumot a geometria állító. Ez a szelep is rossz lehet. Valamint ragadhat a geometria is. Indítás után, a vákumnak rá kell állítania a geometriára. (ha indítás közben nézed a jobb oldalon, látod ahogy feléd mozdul az állító kar) Felpörgetve 2000-ig ennek vissza kell engednie. Elvéve a gázt, megint rá kell húznia. Leállításkor szintén el kell engednie. Ez mind látható. (ha nem így működik, akkor vagy ragad a geometria, vagy rossz a szelep) A geometriát szabályzó szelep és az EGR szabályzója egyforma. (felcserélhető)
Lehet állítani a geometria rudazatán is, de nem érdemes piszkálni, mert az be van állítva a turbóhoz. (ha nem megfelelően állítod, akkor folytja a motort, vagy túltölt, tönkre teheted a turbót)






Aham.......egyedül meg tudom ezt nézni? Vagy elvinném hozzád nézz rá

Hammon Elküldve: 2014-01-13 19:29 320d Motor

Idézet: Az övében sima vákumos a geometria vezérlése.(Ez így van)(azt meg tudja nézni, ha valaki felpörgeti 2000 fölé akkor visszavesz, majd vissza áll. leállítás után pedig visszaengedi alapra) De, szerintem inpa-t használtak,(Ezt nem értem) ami a légköri nyomással együtt mutatja a turbónyomást.(Rendes diagnosztikai programmal néztük)Akkor viszont már csak 1,5-1,9-el kell számolni. A vákumszelepet cserélném ki próbaképpen az EGR vezérlőjével.
Felcserélnéd a kettőt?

Nekem a szerelőm arról magyarázott,hogy a turbón lehet állítani,hogy ne legyen ekkora a A kocsi előző tulaja újíttatta az adagolót.Ott beállították,hogy működjön.MI viszont ugye most egy másik adagolót tettünk fel, más előtöltéssel,és az összes vákuumcsövet kicseréltük, mert volt köztük lyukas is.Ettől lehet a túlnyomás,hogy végre helyre állt a rend.
Nem így gondoljátok?







Hammon Elküldve: 2014-01-13 18:38 320d Motor

hancurozo írta:
Hammon írta: Elkiabáltam..............egy darabig megy rendesen, majd lekapcsolja a turbót...Újraindítás után megszűnik a probléma.Olyankor olyan,mint egy szívódízel.egy vödör hibát kidobott

Kitöröljük megy egy pár km-t majd megint elmegy az erő.

Szerintetek mi lehet?


Menjetek vele gépre kötve egy kört. (a hibakódokat az élőadatokkal együtt értelmezzétek) Olyan nincs,hogy lekapcsolja a turbót. Esetleg a geometrián állít. (de a turbó akkor is dolgozik, csak nem szállít annyi levegőt)
Menet közben tudod figyelni a levegő mennyiségét, aktuális turbónyomást, stb. Lehet, hogy megragad a geometria, vagy a szabályzó szelepe, de azt látni fogod a gépen (túltöltés). Ha nem tölt rendesen azt is látni fogod.


Meg is van. A turbó 2.5-2.9-et tölt.Ezért szabályozza le.....Viszont a szerelőmnek nincs idő most a kocsimmal foglalkozni, így nekem kell lejjebb állítanom a turbót,hogy ne legyen ekkora nyomás. Valaki csinálta már?

Hammon Elküldve: 2014-01-13 15:10 320d Motor

Elkiabáltam..............egy darabig megy rendesen, majd lekapcsolja a turbót...Újraindítás után megszűnik a probléma.Olyankor olyan,mint egy szívódízel.egy vödör hibát kidobott

Kitöröljük megy egy pár km-t majd megint elmegy az erő.

Szerintetek mi lehet?

Hammon Elküldve: 2014-01-10 14:52 320d Motor

Darius írta:
Hammon írta:
Idézet:
Ha ezt előbb tudom...mikor én vettem (dec 18 körül) akkor azt mondták (unix,bárdi,láng)hogy nem tudnak adni mert nincs és még a német telephelyen sincs...így maradt a gyári BMW borsos áron...mert az persze volt....

Akkor rossz helyen érdeklődtél...
December 17-én rendeltem ,és dec 19-én megkaptam....





hát igen,most már mind1..



Mindegy,ha kell valami szólj.

Hammon Elküldve: 2014-01-10 13:39 320d Motor

Idézet:
Ha ezt előbb tudom...mikor én vettem (dec 18 körül) akkor azt mondták (unix,bárdi,láng)hogy nem tudnak adni mert nincs és még a német telephelyen sincs...így maradt a gyári BMW borsos áron...mert az persze volt....

Akkor rossz helyen érdeklődtél...
December 17-én rendeltem ,és dec 19-én megkaptam....


Hammon Elküldve: 2014-01-10 12:18 320d Motor

Idézet: Üzemanyag pumpa bontott 15.000.- ELADÓ
Jeladós porlasztó: Bosch 79000.- amit kivettem annak sincs semmi baja 35.000.- ért vihető
VP44-es adagoló felújított, de nincs meg az igazolása.viszont látszik,hogy szétszedték,tömítéseket cseréltek 120.000.-
VP44-es adagoló bontott rosszként vettem 15000.-ért. Erre kell majd egy elfordulás érzékelő,és mehet piacra.

Az adagoló elektronikáját egy barátom csinálta. Idegennek 30.000.-ért csinálja.
Magát az egész autószerelést pedig egy másik barátom, akivel együtt dolgoztam és több Dakar rallyn is részt vett.
A neve Keresztesi Péter és Vecsésen dolgozik.

Telefonszámokat nagyon szívesen adok,ha valakinek szüksége van rá.



Idézet:

Ha nem vagyok indiszkrét hol sikerült venned Bosch jeladós porlasztót?Mert én csak gyári BMW-t tudtam szerezni jóval drágábban....(és gondolom az is Bosch)


Unix-nál. Ott van jó kedvezményem.Ennyiért tudok hozni másnak is,ha kell neki új.



Hammon Elküldve: 2014-01-10 10:00 320d Motor

ute107 írta:
Hammon írta: Végre kész lett!! Jár! Már csak egy kis előtöltést kell neki adni és tünemény lett!
Hol is kezdjem..... Hibásan vettem, dadogott, néha megtorpant a motor.Gépre rádug...kicsi az üzemanyag nyomás-----+jeladós porlasztó-----üzemanyag pumpa kicserél (bontott),jeladós porlasztó kicserél (új bosch). Az autó ugyan úgy rángat, meg meg torpan.Adagoló elektronika le szétszed kicseréli az "elégett" alkatrészt.Összerak vár szépen jár......yess!!!! Egészen 10 percig.....majd ismét dadog, megtorpan.....hibakód:elfordulás érzékelő.....vásárolok egy hibás adagolót (és vásárolok egy felújítottat is a biztonság kedvéért, mert 1 hónapja állt az autó és már untam) remélhetőleg mechanikus hibával....szétszed, elektronika le, elfordulás érzékelő fel az enyémre.Összeszerel pöcc röff
YEss és megy szépen gyönyörűűűű.

Viszont így maradt:
Üzemanyag pumpa---semmi baja
Jeladós porlasztó---semmi baja
VP44-es adagoló felújjított
VP44-es adagoló,miután veszek rá egy elfordulás érzékelőt és összerakom-----semmi baja.

Egy kicsit húzós volt



Ha publikus a válaszod!
Mennyiért vetted és mennyit költöttél rá?

Adagolót hol csináltattad?


Üzemanyag pumpa bontott 15.000.- ELADÓ
Jeladós porlasztó: Bosch 79000.- amit kivettem annak sincs semmi baja 35.000.- ért vihető
VP44-es adagoló felújított, de nincs meg az igazolása.viszont látszik,hogy szétszedték,tömítéseket cseréltek 120.000.-
VP44-es adagoló bontott rosszként vettem 15000.-ért. Erre kell majd egy elfordulás érzékelő,és mehet piacra.

Az adagoló elektronikáját egy barátom csinálta. Idegennek 30.000.-ért csinálja.
Magát az egész autószerelést pedig egy másik barátom, akivel együtt dolgoztam és több Dakar rallyn is részt vett.
A neve Keresztesi Péter és Vecsésen dolgozik.

Telefonszámokat nagyon szívesen adok,ha valakinek szüksége van rá.

Hammon Elküldve: 2014-01-09 21:59 320d Motor

Végre kész lett!! Jár! Már csak egy kis előtöltést kell neki adni és tünemény lett!
Hol is kezdjem..... Hibásan vettem, dadogott, néha megtorpant a motor.Gépre rádug...kicsi az üzemanyag nyomás-----+jeladós porlasztó-----üzemanyag pumpa kicserél (bontott),jeladós porlasztó kicserél (új bosch). Az autó ugyan úgy rángat, meg meg torpan.Adagoló elektronika le szétszed kicseréli az "elégett" alkatrészt.Összerak vár szépen jár......yess!!!! Egészen 10 percig.....majd ismét dadog, megtorpan.....hibakód:elfordulás érzékelő.....vásárolok egy hibás adagolót (és vásárolok egy felújítottat is a biztonság kedvéért, mert 1 hónapja állt az autó és már untam) remélhetőleg mechanikus hibával....szétszed, elektronika le, elfordulás érzékelő fel az enyémre.Összeszerel pöcc röff
YEss és megy szépen gyönyörűűűű.

Viszont így maradt:
Üzemanyag pumpa---semmi baja
Jeladós porlasztó---semmi baja
VP44-es adagoló felújjított
VP44-es adagoló,miután veszek rá egy elfordulás érzékelőt és összerakom-----semmi baja.

Egy kicsit húzós volt

Hammon Elküldve: 2013-12-23 13:17 Mi lehet a baj?

Idézet: nem indul csak az also szivetyum a szürő elött egy folytába jár és kb 2 perc után abba hadja. de utána se indul. hátul az ülés alatti szivagyu az a jobb oldalán van az anyos ülés felőll?


Igen