Helioport fórum hozzászólásai

Helioport Elküldve: 2012-08-02 22:53 Karcos navigáció kijelző javítása

kempelen írta:
Thony írta: Az lenne a kérdésem, ugye van egy telefon gomb a nagy navin... a telefon hogy összehangolható ezzel ? Pl Iphone, vagy hogy tudom kihangosítani, ha egyáltalán lehetséges ez!?


Ha megjelenik a navin a telefon menüje, akkor valszeg benne van az ULF(telefon) modul az autóban. A bluetooth-on keresztül tudod párosítani a telefonodat a navival és azon keresztül a kihangosítóval.





Ha van a kartámasz alatt telefontartóba integrált, vagy anélküli kis beszélőemberke-logós gomb (mint a kormányon) akkor azzal lehet párosítani (valahogy). Ha nincs, akor csak sz.géppel fog menni.

Helioport Elküldve: 2012-07-30 22:30 Társalgó

YELLOW írta:
rábasztál
én tisztában vagyok a fizikával, de amit tanítanak az egy dolog, tudom milyen súlypont hova megy. le is írtam ugynaazt ami tény, de érzetre. úgy látszik gyakorlatban más a helyzet....a másik, amiben hiszek, és amit vallok, amit ma nekünk tanítanak, az nem a valóság. a fizika az fizika, de nagy része csak elmélet.


Yellow, megleptél.

Amit tanítanak, az egy dolog? Remélem, ezt másképpen akartad mondani. A szilárdtest-fizika már egész jól le vagyon írva, nincs már benne túl sok újdonság a belátható (!) kis világunkban. Az elméleti, vagy kísérleti fizika más, de azt szerintem Stephen Hawking is leszögezné, hogy az ismert anyagi világon belül egy Astrával nem hagysz állva egy bömöst.

Amikor nekem B Vectrám volt, olyan voltam vele mint a vihar. Mindig mindenhol első voltam, és már mentem is tovább, rohantam mindenhová, és mivel láthatóan én voltam az első, szépen el is hittem, hogy én vagyok a leggyorsabb is.... azóta felnőttem
...azóta mikor mellém áll egy B Vectra, még mindig megnézem, mert szép autó, de tudom, hogy otthagyom nem csak lemaradva, hanem a picsába megyek el addig, míg elengedi az emberem a kuplungot. És ezt el is fogadom normálisnak, és nem is alázok olyan srácokat, akik astrával akarnak rajulni. Azt tudom, hogy ha valaki nagyon meg akart volna tanítani, akkor nagyon megtudott volna. És ez így van jól...

Helioport Elküldve: 2012-07-29 15:21 Társalgó

hil írta:
YELLOW írta:
Helioport írta:
hil írta:
Helioport írta: Először is annyit, hogy működik a záráskori ablakfelhúzásom, ami annyit tesz, hogy mikor megnyomom a zárást, az ABLAK FELHÚZÓDIK. Már régebben is kérdeztem (decemberben), hogy hogyan lehetne, de eddig azt a választ kaptam, hogy NEM LEHET.

Punkte.

:ideaE LEHET. Kell hozzá NCS EXPERT, de lehet. És a kulcs fogja tudni, cserébe viszont megszűnt nekem a kulcs általi le- és felhúzás, tehát a kulccsal már nem tudom lehúzni az ablakot. Ezt a funkciót én sosem használtam, de valaki biztos, annak kellhet.
Aki tud inglis, annak már szedtem össze infót, tehát okosan és szépen. Ha valakinek volt ilyen funktion, az örüljön neki.

http://superiorvehiclerepair.c...eries.html




Jah, majdnem elfelejtettem: egy thx elég lesz, de igazából nem nekem jár (max az infoért) hanem Wagustynak: http://www.bmwfanatics.hu/tagok/wagusty.html


Szia! Ez tudott dolog volt, csodálkozom, hogy Te mint régi BMW-s nem tudtál róla. Ha teszel fel egy mail címet, akkor el tudom küldeni a CKM programozás lehetőségeit.



Nem tudtam, de ahányszor szó volt róla, mindig az volt a válasz, hogy lehet, hogy a Vectra tudja ezt, de a BMW nem és kész. Nekem meg hiányzott as hell, és tegnap sikerült Wagustynak, de nem tudta, hogyan. Aztán tegnap még éjjel elkezdtem beleásni magam ebbe. Úgyhogy most azon vagyok, hogy szépen ki lett mentve az fsw psw file txtbe, és mivel magyart nem találtam, bedobtam googlebe, aztán most magyarítom. Nekem rengeteg olyan funkció tűnik elő ebből a szöveges fileból, amit még senkinél nem láttam.


http://youtu.be/7UsWaOfw8kc


jaja mindenki aszonta, nem tudja úgy mint a vektra, csak ha nyomva tartjuk a gombot. de így legalább tutti fel lesz húzva


Sziasztok!
A B Vectránál a facelift előtti nem tudta az ablak felhúzást. Erre csinált ott a fórumon egy srác egy kicsi áramkört egy db 555 IC-vel és a beépítése után az is tudta. A facelift B Vectránál ez a funkció már megvolt. Én így emlékszem. A BMW- nél úgy tudom, csak úgy működik az ablak fel/le, hogy a megfelelő gombot folyamatosan nyomni kell. Lehet, hogy facelift után már megy rövid idejű túlnyomársa is, mint ahogyan az a videón látható.
Helioport: nagyon nem kéne bíbelődnöd a keresgéléssel és magyarítással, mert ez mint említettem meg van magyarul és küldeném is, ha tudnám hová! Meg van csinálva az NCs Expert Német- Angol átváltás is.




a nevem és gmail.com az emailcímem, kiváncsi vagyok.
B Vectránál kellett a komfort modul és akkor tudta a lehúzáskor és felhúzáskori automatikát, illetve hogy záráskor felhúzta az ablakokat. Az oldal, amit előkerestem azt mondja, hogy az olyan BMWnél, amin ez a funkció még nem volt meg, azoknál is feltanítható ez a funkció, csak be kell írni egy szót, meg hogy aktív. Aztán tudja is.
Hil kolléga, akkor várom a leírást, amit előre is köszönök.

Helioport Elküldve: 2012-07-29 13:39 Társalgó

jokerface írta: De a linkelt vidin nem is nyomja végig a gombot és mégis felmegy az ablak totál.
Nálam muszáj nyomni végig,különben megáll. Hogy is van ez akkor?


Bizony, hogy nem nyomom, csak egy normál zárás erejéig. Ezt is kell programozni. Mikor te felhúzod, akkor a gomb benyomásáig záródik, a nyitó gomb nyomásával meg nyílik az ablak a nyomás hosszáig. Nálam ezek nincsenek, cserébe az ablak felhúz.

Helioport Elküldve: 2012-07-29 12:55 Társalgó

hil írta:
Helioport írta: Először is annyit, hogy működik a záráskori ablakfelhúzásom, ami annyit tesz, hogy mikor megnyomom a zárást, az ABLAK FELHÚZÓDIK. Már régebben is kérdeztem (decemberben), hogy hogyan lehetne, de eddig azt a választ kaptam, hogy NEM LEHET.

Punkte.

:ideaE LEHET. Kell hozzá NCS EXPERT, de lehet. És a kulcs fogja tudni, cserébe viszont megszűnt nekem a kulcs általi le- és felhúzás, tehát a kulccsal már nem tudom lehúzni az ablakot. Ezt a funkciót én sosem használtam, de valaki biztos, annak kellhet.
Aki tud inglis, annak már szedtem össze infót, tehát okosan és szépen. Ha valakinek volt ilyen funktion, az örüljön neki.

http://superiorvehiclerepair.c...eries.html


Jah, majdnem elfelejtettem: egy thx elég lesz, de igazából nem nekem jár (max az infoért) hanem Wagustynak: http://www.bmwfanatics.hu/tagok/wagusty.html


Szia! Ez tudott dolog volt, csodálkozom, hogy Te mint régi BMW-s nem tudtál róla. Ha teszel fel egy mail címet, akkor el tudom küldeni a CKM programozás lehetőségeit.



Nem tudtam, de ahányszor szó volt róla, mindig az volt a válasz, hogy lehet, hogy a Vectra tudja ezt, de a BMW nem és kész. Nekem meg hiányzott as hell, és tegnap sikerült Wagustynak, de nem tudta, hogyan. Aztán tegnap még éjjel elkezdtem beleásni magam ebbe. Úgyhogy most azon vagyok, hogy szépen ki lett mentve az fsw psw file txtbe, és mivel magyart nem találtam, bedobtam googlebe, aztán most magyarítom. Nekem rengeteg olyan funkció tűnik elő ebből a szöveges fileból, amit még senkinél nem láttam.


http://youtu.be/7UsWaOfw8kc

Helioport Elküldve: 2012-07-29 01:33 Társalgó

Először is annyit, hogy működik a záráskori ablakfelhúzásom, ami annyit tesz, hogy mikor megnyomom a zárást, az ABLAK FELHÚZÓDIK. Már régebben is kérdeztem (decemberben), hogy hogyan lehetne, de eddig azt a választ kaptam, hogy NEM LEHET.

Punkte.

:ideaE LEHET. Kell hozzá NCS EXPERT, de lehet. És a kulcs fogja tudni, cserébe viszont megszűnt nekem a kulcs általi le- és felhúzás, tehát a kulccsal már nem tudom lehúzni az ablakot. Ezt a funkciót én sosem használtam, de valaki biztos, annak kellhet.
Aki tud inglis, annak már szedtem össze infót, tehát okosan és szépen. Ha valakinek volt ilyen funktion, az örüljön neki.

http://superiorvehiclerepair.c...eries.html


Jah, majdnem elfelejtettem: egy thx elég lesz, de igazából nem nekem jár (max az infoért) hanem Wagustynak: http://www.bmwfanatics.hu/tagok/wagusty.html

Helioport Elküldve: 2012-07-28 00:34 BMW kulcsok

peu írta:
YELLOW írta:
peu írta:
YELLOW írta:
peu írta:
InsectKiller írta:
kisg325 írta:
YELLOW írta:
ha ez így lenne, akkor könnyen lopható lenne az autó. ha megnézem a kulcs felépítését, akkor minden kulcs elektronikája egyedi. van benne egy tekercs, aminek más és más a tekercselése, ezért lesz egyedi. az EWS ezt tudja, ez alapján azonosít. amikor a zárat tanítod, eleve be kell tenni és gyújtást kell rá adni, csak ezután tanítható a zár. magyarán ha másik kulcsot teszel be, rá sem lehet tanítani, mert a beazonosítás sikertelen.
nem mondom, hogy így van, de így logikus, illetve a kulcs felépítése is erre utal.
ezt támasztja alá az is, hogy kulcsot tudsz rendelni a gyárból egy kódszám alapján, vagy alvázszám alapján.


Logikusnak logikus lenne,hogy minden kulcs egyedi tekercselésű,de ennek ellent mond az,hogy Pápán másolnak rombusz alakú kulcsot úgy,hogy odamész és leakasztanak a polcról egy nyers kulcsot,amit feltanítanak neked fullra,tehát az abban lévő elektronika egy kaptafára kell,hogy készüljön szerintem.



A szárat másolják igen, de magát a belét, azt a régiből operálják át!

Hülyeségeket beszélsz! Komplett kulcsot csinálnak!!



én kivi lennék, hogyan....
mert az oké, hogy a rombusz kulcsban van programozható egység, ami inkább a car-key memory miatt lehet, de az EWS a transzponder alapján azonosítja be a kulcsot. mivel minden kulccsal indítható az autó, még a műanyaggal is és abban nincs semmi csak egy tekercs, ellenállás, meg kondi. ezekis annyira picik, hogy pont olyat legyártani.... mondom nézd meg a röntgen képeket a galériámban én csináltam. jah nem rég hallottam olyat, hogy az EWS-ről le volt húzva a csati és bármilyen kulccsal indítható volt az autó.


Senki nem mondta hogy nem a transpondert azonosítja az EWS. Ha ki van kapcsolva az immobilizer, lehúzott EWS-el és bármilyen kulcsal indul az autó. 15 perc alatt elkészítenek egy rombusz alakú kulcsot, ha hihetetlenül hangzik akkor is.


akkó kiváncsi lennék, hogy csinálnak ugyanolyan transzpondert, mint amilyen benen volt. így világosabb a kérdésem? mástnem valahogy becsapják a rendszert, aztán digitális elektronikával állítanak elő valami hasonló jelet.


Ugyanolyan transpondert sehogy sem csinálnak. A 10db kulcsnak (ennyi lehet egy BMW-hez)mindegyiknek más a kódja. Pótkulcs készítésénél a nem használt kulcsok közül választanak egyet amit programoznak új kulcsként az autóhoz. Ami nincs jelen kulcs azt meg le lehet tiltani ha a tulaj kéri így ha valakinél van még régi kulcs akkor azzal nem fog indulni az autó. Nincs becsapva se a rendszer sem más. Semmi trükk nincs bent. Minden gyári marad!



Fura ez. De hihető, mert magam sem hiszem el, hogy amit ember elektronikából csinál, nem lehet másolni, emulálni, akármi. Nekem be van szarva az egyik kulcsom, 1-2 héten belül bemegyek, és rendelek újat. 1-2 nap alatt megjön, és (kapaszkodjál) negyvenkilencezeregynéhányszáz forint - ahogy a pali mondta...

Helioport Elküldve: 2012-07-23 19:48 Társalgó

zoliika írta:
BalaBMW írta: Erről a videóról mi a véleményetek?

Nekem a következő:
- tudomásom szerint nem csak a Shell akar fúrni az északi sarkon
- sajnos az északi sarkkör már így is olvad és pusztul
- imádom a jegesmedvéket
- Sylvike nagyon környezettudatos, de azért egy 645 Ci-t hajt
- nagyon szívesen megadnám annak a 645 Ci-nek...
- Sylvikének is...



Ez annyira szánalmasKi fizette le Sylvikét az Ömv vagy a Statoil vagy a B.P?Elvesztették a koncepciós területre a kiírt tendert ill: kutatási jogot és így állnak bosszút a Shell-en?


Most nézem ezt a videót. Ez a gép városban 16-18 alatt nem kajál, elején meg ott a radarzavaró. Vagy az az első lökös parkolóradarja?

Közben megnéztem: átlagfogyi városban 17,2 l. Erre egy felni négy gumival 6 kila... Sylvi tankolási tanácsod ad a Moszkván egy csilliárdos kocsival...ne má'...

Helioport Elküldve: 2012-07-09 22:24 Csomagtér nyitás ha sehogy se megy...

frizo írta: Nekem megoldódott a csomagtér ajtó nyitás probléma. Kulcs-al működött, helyileg nem. Szerlőnél volt az auto műszakiztatás végett, és a kábelköteg ki lett cserélve. Azóta megy ismét.


Nekem van csomagtér nyitó gombom, amivel ennek az egésznek ki lehet húzni a méregfogát. Csak egy kis verbung...



Helioport Elküldve: 2012-07-09 21:26 Klíma

vivaladiesel írta:
Helioport írta: Pont most csütörtökön mondom a klímás palinak, hogy a hideg nem annyira hideg, mire ő megmért amit megtudott, aztán kijelentette, hogy minden sirály, viszont a klímahűtő KÍVÜLRŐL koszos, nem belülről. Azt mondta, szedessem szét a hűtőt, legyen a hűtők között legalább egy 8-10 centi, hogy le tudjam mosni, és király lesz. Én ehhez nem értek, de ha valaki érez magában annyi affinitást, hogy egy hétvége egy-két órájában Pest megyén belül megoldja pénzért persze az ne tartsa magában!!!


www.muha.hu (bp)
MuhAtti igazi Bmw fanatikus szerelő. Szerintem jelképes összegért megoldja neked a hűtő tisztítást.


Köszönöm! Hívom az embert holnap!

Helioport Elküldve: 2012-07-08 21:49 Klíma

Pont most csütörtökön mondom a klímás palinak, hogy a hideg nem annyira hideg, mire ő megmért amit megtudott, aztán kijelentette, hogy minden sirály, viszont a klímahűtő KÍVÜLRŐL koszos, nem belülről. Azt mondta, szedessem szét a hűtőt, legyen a hűtők között legalább egy 8-10 centi, hogy le tudjam mosni, és király lesz. Én ehhez nem értek, de ha valaki érez magában annyi affinitást, hogy egy hétvége egy-két órájában Pest megyén belül megoldja pénzért persze az ne tartsa magában!!!

Helioport Elküldve: 2012-07-03 23:31 BMW autókulcs

zerGe69 írta: Hello! Segítséget szeretnék kérni abban, hogy nemrég vettem egy bmw 316i Compact-ot és nem tudom hogyan kell a kulcsot újra programozni hogy a központi zárat és riasztót be tudjam vele kapcsolni gomb nyomásra. Előre is köszönöm!


Csinálhatod úgy is, hogy előtte kétszer körbeszaladsz az autó körül, négy guggolás, hét békaügetés, majd egytől hatodik pontig.

DE ez nem túl hatékony.

Helioport Elküldve: 2012-07-03 23:29 BMW autókulcs

zerGe69 írta: Hello! Segítséget szeretnék kérni abban, hogy nemrég vettem egy bmw 316i Compact-ot és nem tudom hogyan kell a kulcsot újra programozni hogy a központi zárat és riasztót be tudjam vele kapcsolni gomb nyomásra. Előre is köszönöm!


1 Beszállsz az autóba, magadra csukod az ajtót (nem kell bezárni)

2 Gyújtásra állítod a kulcsod, majd kiveszed. (Transzponder-jel azonosítás)

3 Benyomva tartod a zárást (BMW gomb), közben megnyomod a nyitást 3x. (Ha erősen nyomod, nem megy jobban...)

4 Elengeded a zárás gombot. (Csinál egy nyitás-zárást, minden ok... ugrasz a 6-os pontra)

5 Megcsinálod még egyszer, ha nem sikerült, mert minden sor között hagytál sok-sok időt

6 Visszajössz ide, és nyomsz nekem egy KÖSZÖNÖM-öt.

Helioport Elküldve: 2012-07-01 20:40 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

tbadzs írta: Áthidalva még átlehet... Egy kijelző teszt a boardmenüből előhívva megadná a választ...


Szia!
Megcsináltuk a műszerfal tesztet, működik a check engine lámpa. Kifejtenéd, hogy mit jelent ez az áthidalás (mert erről még nem hallottam), hol és hogyan lehet megszüntetni? Köszi

[/quote]

Az áthidalás úgy működik, hogy egy másik -hasonlóan keveset világító- lámpára van kötve a csekkendzsin, Aztán amíg szét nem szeded, rá nem jössz, hogy igazából rohadtul nem műkszik...

Helioport Elküldve: 2012-07-01 00:17 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

tbadzs írta: Sziasztok!
Tudom kicsit fura probléma, inkább azzal szokott lenni a gond, mikor világít. A lényeg, hogy az EGR-ről le volt húzva a vákuumcső, a check engine lámpa gyújtás ráadásánál sem világított, gondoltam ki van takarva, hogy ne jelezze az EGR hibát (az autót így vásároltuk meg). No, az EGR ki lett pucolva, vákuummal ki lett próbálva, szépen működik. Ezen felbuzdulva szétszedtük a műszarfalat, hogy kivegyük a "kitakarást", és itt jön az érdekesség nem volt benne semmi, a led ott van szépen, mint a többi, ránézésre nincsen baja. A biztosítékokat ellenőriztük minden rendben van velük. A lényeg az, hogy a check engine sosem világít, mi lehet a probléma? Egyébként az egész beavatkozás előtt rádugtuk gépre és hozta az EGR hibát (P0401), szóval a lámpának (gondolom) világítania kellett volna, ezért feltételeztük a led eltakarását!


Áthidalva még átlehet... Egy kijelző teszt a boardmenüből előhívva megadná a választ...