Prof fórum hozzászólásai

Prof Elküldve: 2014-10-28 10:11 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Üdv

szereztem bmw standard tools 2.12 progit ami inpa 5.0.6 -ot tartalmaz honnan tudok hozzá letölteni IPO file -okat és hogy kell hozzá frissíteni.

Prof Elküldve: 2014-10-28 06:08 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

hld írta: Hello,

Van egy kis problémám 2008/1 havi CCC modulos professional navimmal. Az előző tulaj nem használta a navit, én töltöttem rá a 3 dvd-s 2014-es térképet. Ott kezdődött a probléma hogy a cél megadásánál többször befagyott, néha rövid - néha hosszabb időre. Aztán elkezdett később a disc error-t kivágni, mikor új címet akartam megadni. Nem mindig, de akkor dvd kivesz és vissza. Vagy navi restart (Eject+hangerő szabályozó nyomásával), vagy autó újra indítás. Valamelyik után helyre szokott állni. Illetve most már többször előfordult hogy gondol egyet és újra indul a navi menet közben vagy elindulásnál nem kapcsol be egyből.

Egy szoftver frissítés nem oldaná meg a problémát vagy modul cserés?

Köszönöm a segítségeteket.


Ez bizony a DVD egység cseréjéével oldható meg csak. kb 28.000 ft a szerkezet.

Persze lehet benne cserélni külön lézer fejet is, de állítólag nem jó megoldás mert a mechanika is eldobja magát nemsokára.

Prof Elküldve: 2014-10-24 15:12 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

lantika írta:
Prof írta:
lantika írta:
krissz írta: Kaptam egy programot, azt mondták ez a tuti INPA, NCS telepítő.. 3 gépre tettem fel (xp, win7, win, mindenhol hibát dob. Kezdek megőrülni, tud valaki linkelni olyan programot, amit felrakott és működik neki? Egy K+DCAN ezüst kábelem van, 7-8 láb összeforrasztva. Köszi!


XP-re tedd fel,es 32bit-esre. Milyen hibät ir?


miért kell a 7-8 lábat össze forrasztani ?



Mert neki K+DCAN käbele van ami elvileg nem jo az E46-hoz,csak a 2007 utän gyärtotthoz. Letezik hozzä adapter is.


nekem is az van és tökéletesen működik e46 OBD változatnál.


Prof Elküldve: 2014-10-24 12:29 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

lantika írta:
krissz írta: Kaptam egy programot, azt mondták ez a tuti INPA, NCS telepítő.. 3 gépre tettem fel (xp, win7, win, mindenhol hibát dob. Kezdek megőrülni, tud valaki linkelni olyan programot, amit felrakott és működik neki? Egy K+DCAN ezüst kábelem van, 7-8 láb összeforrasztva. Köszi!


XP-re tedd fel,es 32bit-esre. Milyen hibät ir?


miért kell a 7-8 lábat össze forrasztani ?

Prof Elküldve: 2014-10-23 18:25 Motorolaj

hld írta: Keresgéltem ez ügyben, beszéltem pár bmw szervizzel is. Igazából mindenki azt mondta ami a kézikönyvben is benne van, hogy 5w30 vagy 5w40 kell bele. Hivatalos dokumentumot nem találtam ami ezt bizonyította volna hogy 10w60 kéne bele, csak pár levelet linkeltek a fórumokon, amiket elvileg a bmw ag válaszolt a 10w60-as kérdésre. Minden esetre érdekes. Én inkább teszem bele az 5w30-at, de köszönöm azért hogy megemlítetted.

A többi szerviz instrukció helytálló?

bmw320d4 írta:
hld írta:
bmw320d4 írta:
hld írta: Hello,

110e km-es 23d-be (dupla turbó, dpf-el), castrol 5w30 vagy 5w40? Mindkettőt ajánlja a kézikönyv. Illetve Castrolból is van legalább jópár fajta (Magnatec, Magnatec Diesel, Edge FST, Edge Titanium FST, Edge Titanium FST Turbo Diesel) mindegy hogy melyiK?

Olajszűrőt minden olajcserénél, levegő és pollenszűrőt minden 2-3-nál olajcserélnél, gázolajszűrőt 3-4-nél elég? Fékolaj pedig 2évente?! Valamit kihagytam?

15.000 km intervallum mellett.

Jó a teóriám?

Köszi a válaszokat!


A 23d-vel vigyázni kell, egyes évjáratba 10W60-as (!) olajat írnak elő.


10w60? Érdekes. Honnan származik ez az információd?



Olvastam a Nagy BMW Könyvben.

Egyébként sok BMW-s oldal is foglalkozik vele, pl:

http://www.auto-treff.com/bmw/...p?t=237432





bmw320d4 fórumozónak is BMW szervize van, és ha valaki kis hazánkba ismeri a márka adottságait akkor ö az első háromba van.

Szerintem fogadd meg a tanácsát, rosszul nem jársz vele.

Prof Elküldve: 2014-10-17 09:22 Ajtóbelsõ...

Beluga írta: Sziasztok, keresek E91 jobb első belső ajtókárpitot, vagyis igazából csak a kapaszkodó behúzót ha van esetleg valakinek?



Újban is lehet rendelni 35.000 körül van az ára.

Prof Elküldve: 2014-10-10 06:51 Autóvásárlás

zee írta: Ebben mi lehet a csavar?
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ni-8053336
A rendszám szerint akár valós lehet a dátum. Az ülés viszont a km-hez képest elég érdekes. A kérdés, hogy mennyire követhető az előélete...



Ebbe biztos nem valós futásteljesítmény van feltüntetve, vagy ORKOK laktak benne

Prof Elküldve: 2014-10-09 07:10 Autóvásárlás

Qtya írta: Sziasztok!

E46-os BMW vásárlása előtt állok. A kritériumok, hogy facelift utáni legyen, a futómű kiszakadása miatt, sedan, és 2.2 vagy 2.5 benzines, manuális váltóval. A keret 1.8 millió Ft. A kérdésem az lenne, hogy milyen típushibái vannak a kiszakadáson kívül ennek a típusnak? Megbízhatóságuk milyen? (Japán autót váltana).
Szóba jöhet még E39 is, de nem tudom annak a fenntartása nem lenne-e jóval költségesebb az E46-nál, illetve a keretbe belefér-e normális állapotú.


a FACELIFT esetében nincs futómű kiszakadási probléma.

Ezért az árért már lehet venni nagyon megbízható darabokat.

Prof Elküldve: 2014-10-05 08:57 Rendőrség, avagy "szolgálunk és védünk"

hil írta:
Prof írta:

Tehát azért inkorrekt mert ha írott szabályt sértesz megbüntetnek ?

A társadalom végrehajtó szervezeteinek mindig meglesz az ellen lépese a jogkerülő magatartás irányába.

Egyébiránt meg a mai magyar közlekedési morál mélységesen szégyenletes, minden tekintetbe.


Szia, és NEM!
Itt arra gondoltam, hogy városban nagyon könnyű az 50Km/órát túllépni úgy, hogy még észre sem veszed, csak jön a bünti egy ilyen autó miatt.
Én tudatosan betartom a szabályokat, de néha előfordulhat, hogy nem szándékosan, de túllépem a sebesség határt. Gondolom nem csak én vagyok így. Ezt tartom inkorrekt dolognak.
Valóban, nagyon nem jó a közlekedési morál nálunk, de sok minden szintén nem jó, de nem részletezném, mert az oldalakat töltene meg.
Olvasd el ennek a topiknak az első cikkét és rájössz, hogy azért nem teljesen korrekt a szerv.

Konkrét példa, ami velem történt úgy 7 éve, Újpalotai lakótelepnél 53Km/Órával mentem (50-es tábla volt) megbűntettek 10k Ft-ra. Hihetetlen, de igaz!
bye:hil



Nem hihetetlen mivel 50 - 66 Km/h ig szabálysértési eljárás keretén belül szankcionálhatnak 66 Km/h sebességet meghaladva FIX összegű közigazgatási bírság az irányadó.

Prof Elküldve: 2014-10-04 22:04 Rendőrség, avagy "szolgálunk és védünk"

hil írta: Sziasztok!
Egy újabb inkorrekt eljárás a szerv részéről: A rendőr autókba sebességmérő rendszert építenek. A beépítés az AlbaComp-nál történik és nem csak rendőr autókba. A kamera hátul jól látható: a szélvédő közepének teteje felé van, elölről viszont nehéz felfedezni. A mérés egyik módszere: a kamerás autó mögötted megy, a mérő rendszer inaktív vagy passzív üzemmódban. Rendőr megnézi a saját sebesség mérőjét, ha az többet mutat a megengedettnél, akkor kapcsol, filmez és megy a bünti. Ezt a lézer blokkoló nem tudja kivédeni, amennyiben mégis, úgy a közeg rögtön megállít, mert látja, hogy valami szabály és rend ellenes történt a méréssel, és megállított autót megvizsgálja, tuti megtalálja a blokkolót (ha nem, akkor autó lefoglal és majd a szakértők keresik meg benne, mert ugye a lézer blokkoló törvényellenes) és kapod a feljelentést, bírságot.

Remélem, hatósági ember is olvassa ezt a fórumot, benne ezzel az írással.
Üzenem neki, hogy véleményem szerint ez az eljárás útszéli, inkorrekt és ebből is az következik, hogy nem is a szabályok betartása, betartatása a cél, hanem a büntetés.
Az adófizetők pénzét inkább a valódi bűnözők elfogására kéne fordítani, bár az tuti nehezebb, míg ez nagyon könnyű bevételi forrás.

Mindezt csak azért írtam, hogy Fórumtársak értesüljenek az újabb akcióról, amit eléggé titokban igyekeznek tartani
hil





Tehát azért inkorrekt mert ha írott szabályt sértesz megbüntetnek ?

A társadalom végrehajtó szervezeteinek mindig meglesz az ellen lépese a jogkerülő magatartás irányába.

Egyébiránt meg a mai magyar közlekedési morál mélységesen szégyenletes, minden tekintetbe.

Prof Elküldve: 2014-10-01 21:30 Autóvásárlás

Totyasrac írta:
Weiland írta: Sziasztok!
Korban igen nagy a szórás és ezért is bizonytalanodtam el. Ennyivel "kevesebbet tudna" egy fiatal 1-es, vagy E90, mint egy E46 pl.? Ugyanakkor azt gondolom - lehet, hogy rosszul - hogy egy 5-6 éves autó fenntartása kevesebbe kerül, mint egy 10-12 évesé, modernebb, stb.
Nektek mi erről a véleményetek, tapasztalatotok? A fent említett típusok, hogyan viszonyulhatnak egymáshoz élmény/fenntartás/megbízhatóság terén?
Bocs, ha túl hosszúra sikeredett.. és köszi előre is a válaszokat.

Üdv.,
Zoli


Nos, egy kocsi árát több dolog határozza meg, nem csak a kor...
- Állapot (futásteljesítmény, törések száma/súlyossága - pl. 3 év alatt láttam már 8e km-t és 200e km-t is autóban, nem mindegy...)
- Felszereltség (motor, extrák)
- Fenntartási költség (egy E46-hoz sokkal olcsóbb a gumi, féktárcsa, kasztnielemek stb., tehát ezt szerintem rosszul látod, kivéve ha az új /5-6 éves/ jelentősen kevesebbet futott, mint a régebbi /10-12 éves/:!
- Általános megítélés (megbízhatóság főleg, de pl. a ritkasága is értéknövelő tényező lehet).

Szóval ha csak azt nézed, hogy vétel után cserélnél 4db gumit, első féktárcsákat betétekkel, vezérlés, olajak-szűrők, az mennyibe kerül listaáron valamely webshopban (Bárdi/Láng/Unix/InterCars/stb.) egy E46-ra, és mennyibe E90-ra vagy E39-re stb. anyagárban, lesz eltérés...



Ha ti minden alkatrészt a bárdihoz meg unixhoz azonosítjátok akkor nem irigylem azokat az autókat.

Prof Elküldve: 2014-09-26 14:07 Adalék dízelbe

Methos írta:
jlaci74 írta:
Methos írta: Sziasztok,

Eddig mindig Shell Premiumot tankoltam adalék nélkül. Füstcsíkot bizony tudok húzni vele, ha nagyon kell.

- Átlag fogyasztás város és pálya vegyesen, de többnyire város 6.1 l/100km.

Most próba kedvéért OMW Maxxmotion került bele tele tank, és Spuri Kék.

Kíváncsi vagyok mi lesz az változás. Valakinek van ilyen tapasztalata?


Jó a spuri de elég a piros és az alap üzemanyagokhoz van értelme használni.
Anyagilag is és vegyileg is...
( Van tapasztalat, több kamion és sok ezer km... )


Köszönöm
(Ilyen például egy építő jellegű válasz)


MAXX MOTION dízelt használok elég régóta, szerintem megéri a pénzt. Nem kell még még adalékokkal is megbolondítani.

Sokkal egyenletesebben jár a motor tőle.

Prof Elküldve: 2014-09-25 19:33 Adalék dízelbe

Methos írta: Sziasztok,

Eddig mindig Shell Premiumot tankoltam adalék nélkül. Füstcsíkot bizony tudok húzni vele, ha nagyon kell.

- Átlag fogyasztás város és pálya vegyesen, de többnyire város 6.1 l/100km.

Most próba kedvéért OMW Maxxmotion került bele tele tank, és Spuri Kék.

Kíváncsi vagyok mi lesz az változás. Valakinek van ilyen tapasztalata?


Miért nem hiszek én ebben a városi 6,1 L fogyasztásban Pesten

Prof Elküldve: 2014-09-12 20:15 Segítsetek!

rece65 írta:
solyom76 írta:
rcs írta: Sziasztok!
Szerelt már be valaki E46-ba BMW logos LED projektort? Arra gondolok, ami ajtónyitáskor világít az ajtó aljából.
https://www.youtube.com/watch?v=8K1gaSbQUYM

Arra lennék kíváncsi, hogy honnan kell levenni a feszültséget? Nem szeretnék egy kábelt plusszba behúzni az ajtóba...

Szia jó tetszetős cucc.. akarok én is honnan rendelted?



Ez engem is érdekelne hogy honnan,mennyiért vetted?
És hogyan kell beszerelni..



Igazi Carstylingos, hülye gyerek stílus.

Prof Elküldve: 2014-09-01 09:53 Társalgó

andree írta:
Prof írta:
andree írta:
anubisz írta:
andree írta:
Prof írta:
Zoli200 írta:
feco7939 írta:
Bero írta: Sziasztok! Tegyük fel,elméleti szinten,hogy megbüntetik az embert Pesten a közterület felügyelők jogosan,mert engedély nélkül ment be egy utcába és parkolt,akkor a csekk kifizetésén kívül milyen más opció van,hogy az ember ne fizesse ki a 30.000Ft-ot? Az illető autója,ha eladó és hirdeti is akkor ezen a vonalon el lehet indulni? Teszem fel kipróbálta egy érdeklődő az autót és ez le van papírozva és tanúkkal hitelesítve? Ez segíthet az illetőn? Aki tud segítsen! Köszönöm szépen!


Szerintem akkor azzal az érdeklődővel akivel le van papírozva azzal fizettetik ki a büntetést.


Erre mondhatják azt is hogy verje le a tulaj rajta,ők azt látják kinek a nevén van a kocsi,így az ő nevére megy a csekk is,szerintem.



Ebben az esetben él az objektív felelősség elve, tehát az üzemben tartó fizet. Persze - gondolom - jogi úton behajtható azon aki a szabálysértést elkövette, de azt már bizonyítani is tudni kell.
Viszont egy érdekes dolog ami témába vág. A benzinkúton tankolás nélkül elhajtó sofőrök esete. Hangsúlyozom nem tippet akarok adni, de ott az objektív felelősség nem játszik, tehát ha meg is fogják az elkövetőt viszont az arca nem beazonosítható (baseball sapka, szakáll, kapucni, stb.....) akkor 50e-ig mondhatja hogy közeli hozzá tartozó és nem kívánja megnevezni. Ez azért nem egyszerű.






Mert az már bűncselekmény. Nem mindegy, hogy valamiért csak 20 ezret kaphatsz, vagy 10 évet.


Ez a lényeg, 50 ezerig csak szabály sértés!!! A statisztika javító jogszabály változtatások, tudod az az ügy amit nem kell megoldani általában sikeres.


Mielőtt itt összevissza irkálsz, érdemes lenne tisztázni hogy a büntetés az

- Közigazgatási bírság vagy - szabálysértési bírságról van szó. Ugyanis a két eljárás között vannak elég jelentős jogorvoslati eltérések.



Kijavíthatsz, és tudod mit igazad is van közigazgatási bírság.
De ne sértegess mert nem adtam rá okot.
Köszönöm!


Kritika "észrevétel" volt és nem sértegetés.