Ropika fórum hozzászólásai

Ropika Elküldve: 2013-05-24 22:33 Elsõ lámpák

Sziasztok!

Azt csinálja a bal első xenon hogy menet közben elalszik,lekapcsolom utána vissza, majd ég egy darabig, és utána újra kezdi. Ez most mi lehet valami kontakt hiba a kábelnél, vagy trafó vagy az izzó kezd meghalni?

Ropika Elküldve: 2013-05-22 16:09 Ülésfűtés - hibák - beszerelés - javítás

Ropika írta:
Tano írta:
Ropika írta: Szia.

Megnéztem ezt a WDS-t. Eddig ezzel nem találkoztam, nagyon hasonló a kezelőfelülete a DIS-hez. De mi pontosan az egésznek a lényege, a kapcsolási rajzokon kivűl?


A kapcsolási rajzokon kívül a berendezések működésével kapcsolatban szöveges leírás is van. Ott írja az előforduló hibákat is. Az oldalmenüben az adott almenü alján lévő ikonra (kis dokumentum alakú) ha kattintasz, akkor nem kapcsolási rajzot látsz jobb oldalt, hanem a szöveges leírást.


A kis dokumentum ikont nem találom. Nyomtatás van, kérdőjel, meg show complete wiring diagram, meg nagyítók meg lapozó ikonok.


Megvan

Ropika Elküldve: 2013-05-22 16:07 Ülésfűtés - hibák - beszerelés - javítás

Tano írta:
Ropika írta: Szia.

Megnéztem ezt a WDS-t. Eddig ezzel nem találkoztam, nagyon hasonló a kezelőfelülete a DIS-hez. De mi pontosan az egésznek a lényege, a kapcsolási rajzokon kivűl?


A kapcsolási rajzokon kívül a berendezések működésével kapcsolatban szöveges leírás is van. Ott írja az előforduló hibákat is. Az oldalmenüben az adott almenü alján lévő ikonra (kis dokumentum alakú) ha kattintasz, akkor nem kapcsolási rajzot látsz jobb oldalt, hanem a szöveges leírást.


A kis dokumentum ikont nem találom. Nyomtatás van, kérdőjel, meg show complete wiring diagram, meg nagyítók meg lapozó ikonok.

Ropika Elküldve: 2013-05-22 11:09 Ülésfűtés - hibák - beszerelés - javítás

Tano írta:
Ropika írta: Csak hibakódot írt emlékeim szerint amikor megnéztem DIS-el, de semmi konkrétumot. Ezt hogy SZM vagy nem SZM ezt honnan tudhatnám meg. Nekem egy gomb van amit benyomok és 3 led felette megvillan.


Az SZM a kapcsolósort jelenti a középkonzolon. Tehát nem különálló gombok, hanem egy egységben az egész. Pl. De ha a DIS írt rá hibát, akkor biztos neked ilyen, mivel a külön gombos verziónál a ledek villogása jelzi a hibafajtát. Ha a WDS-ben rákeresel a seat heating-re, akkor megtalálod a leírást a hibákkal együtt.


Szia.

Megnéztem ezt a WDS-t. Eddig ezzel nem találkoztam, nagyon hasonló a kezelőfelülete a DIS-hez. De mi pontosan az egésznek a lényege, a kapcsolási rajzokon kivűl?

Ropika Elküldve: 2013-05-22 10:32 Ülésfűtés - hibák - beszerelés - javítás

Tano írta:
Ropika írta: Csak hibakódot írt emlékeim szerint amikor megnéztem DIS-el, de semmi konkrétumot. Ezt hogy SZM vagy nem SZM ezt honnan tudhatnám meg. Nekem egy gomb van amit benyomok és 3 led felette megvillan.


Az SZM a kapcsolósort jelenti a középkonzolon. Tehát nem különálló gombok, hanem egy egységben az egész. Pl. De ha a DIS írt rá hibát, akkor biztos neked ilyen, mivel a külön gombos verziónál a ledek villogása jelzi a hibafajtát. Ha a WDS-ben rákeresel a seat heating-re, akkor megtalálod a leírást a hibákkal együtt.


Köszi megnézem.

Ropika Elküldve: 2013-05-21 16:34 Ülésfűtés - hibák - beszerelés - javítás

Tano írta:
Ropika írta: Sziasztok,

Nekem is hasonló problémám van, mit az előttem szólóknak, ha megnyomom az ülésfűtés gombját kb. 1 másodpercig világít utána elalszik, mind a két oldalon ezt csinálja. Ha 30-szor nyomom meg 30 elalszik magától. Ez mi lehet maga a kapcsoló mind a két oldalon vagy valami vezérlő? Ha vezérlő akkor az hol található az autóban?


Ha jól gondolom neked már SZM-ed (Schaltzentrum) van, nem csak sima kapcsolós, ugye?
Az ülésfűtés vezérlését a kapcsoló/SZM végzi, és az is monotorozza a hibákat. Az ülés részében semmi ilyesmi nincs, csak a kábelezés. Ennek megfelelően diaggal az SZM-nél rá lehet nézni mi a kínja.


Csak hibakódot írt emlékeim szerint amikor megnéztem DIS-el, de semmi konkrétumot. Ezt hogy SZM vagy nem SZM ezt honnan tudhatnám meg. Nekem egy gomb van amit benyomok és 3 led felette megvillan.

Ropika Elküldve: 2013-05-21 13:18 Műszerfal kijelzés

Tudja valaki hogy a BC-n hol lehet a fogyasztási értéket korrigálni, vagy DIS-kell e hozzá, mert eléggé hülyeségeket ír átlag fogyasztásra?

Ropika Elküldve: 2013-05-21 13:11 Ülésfűtés - hibák - beszerelés - javítás

Sziasztok,

Nekem is hasonló problémám van, mit az előttem szólóknak, ha megnyomom az ülésfűtés gombját kb. 1 másodpercig világít utána elalszik, mind a két oldalon ezt csinálja. Ha 30-szor nyomom meg 30 elalszik magától. Ez mi lehet maga a kapcsoló mind a két oldalon vagy valami vezérlő? Ha vezérlő akkor az hol található az autóban?

Ropika Elküldve: 2013-05-17 18:06 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

zoli900 írta:
tbadzs írta:
Padre323i írta:
zoli900 írta:
Nekem OBD 2 szoftver van


Ezt hogy érted?



Általános OBD szoftverre gondol, nem típusspecifikus program. Pl.: OBDMaster, PCMscan, SCANtool, stb., ezekkel hibakódot tud olvasni/törölni és realtime diagnosztikát csinálni. Természetesen egy BMW tulajdonosnak sokkal-sokkal hasznosabb az INPA és társai.



Igen,erre gondoltam,csak nem tudok INPÁT letölteni sehonnan :/




Amit Jonerto kollega belinkelt az jó neked is ,mert kábelt is ad meg INPÁT is küldi lemezen és nem kell letölteni.

Ropika Elküldve: 2013-05-17 14:15 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Jonerto írta: Sziasztok.
Ez a kábel jó diagolni:http://viewitem.eim.ebay.hu/BM...68292/item ?


Úgy látom ehhez még az Inpát is elküldi az embe, meg az ára is jól lement, én még 14 körül vettem.

Ropika Elküldve: 2013-05-17 11:53 Turbó vezérlése beáthat?

Sziasztok.

E46 330d 184 lovas mekkora kell legyen a turbó nyomása? Hétvégén lemérném.

Ropika Elküldve: 2013-05-16 15:30 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

zoli900 írta:
Ropika írta:
zoli900 írta: http://aprod.hu/hirdetes/bmw-i...DDDhh.html
Ehhez kell még valami? Vagy rá a gépre az USB-t és az autóra mehet is fel?
Vagy kell hozzá még valami?
Az OBD 2 mennyire bonyolult,mit tud?





Pontosan ugyanez a kábelem van nekem is. Ez így tökéletes. Rá a gépre és mehet is. Amik még kellenek azok a szoftverek. Az lehet INPA v. DIS. Nekem DIS van, az többet tud mint az INPA csak körülményes felrakni. Vmware (virtuális gép kell hozzá), meg diaghead nevű program ami a diagnosztika fejet (ami ugyebár nekünk nincs) azt emulálja. Meg kell hozzá edibas stb.. Én nem magamnak csináltam. Használni tudom de felrakni sajnos nem. Talán a fórumtársak többet tudnak segíteni. Nekem INPA sincs, hiba kiolvasásra az is tökéletes csak programozni nem lehet vele, aki azt használ az tud neked benne talán segíteni. A lényeg hogy a kábelen meg a laptopon kívül más nem kell lennie,csak a szoftvereknek.


Köszönöm a gyors és kielégítő választ!
Nekem OBD 2 szoftver van,akkor ezt megveszem és kész?
Hol van ez a csatlakozó az autóban?
Mit kell még hozzá felrakni,amit mondtál nem igazán tudtam felfogni a programokat




Ezt az OBD2 szofvert én sem értem. BMW-hez nem ismerek ilyet. A gyári szoftver az amiket leírtam. Olyat keress valahol hogy INPA. Biztos le lehet tölteni valahonnan.
Általában még leírás is szokott hozzá lenni ami segít a telepítésben.
Az autóban a csatlakozó a valahol a kormány alatt kell lennie. Az enyémben a motortérben van még körcsatis, de szerintem a tiéd már OBD2 és az a kormány alatt szokott lenni, vagy a motorház nyitó kallantyúnál.

Ropika Elküldve: 2013-05-16 15:18 Turbo

BarG írta:
Ropika írta:
adee9 írta:
Ropika írta:
adee9 írta: Sziasztok!

Ha megadja magát a turbó, mik lehetnek a tünetek?



Szia,

Ha úgy hallod hogy furcsán jár a motor és fehéren füstöl az autó azonnal állítsd le a motort. Nekem ugyanez volt, és a turbó tengely tört el és a benne lévő olaj ment be a hengerekbe. Megszorult tőle a motor és a szerelő mondta hogy nagy szerencsém volt mert hajolhattak is volna alkatrészek hajtókar és társai.
Nem biztos persze hogy nálad is ez a helyzet, de jobb elővigyázatosnak lenni, mert egy ilyen turbó hiba motorcserébe is torkolhat.



Köszönöm a válaszokat.
Na most egy kicsit megkönnyebbültem. Remélem nekem is csak a turbó a rossz. Ennek tudatában a turbó árát örömmel fizetném ki. Az új turbó beszerelése után kellett valamit programozni, vagy csak ki a régit, be az újat és kész?



Csak ki a régit és be az újat nem kell semmit programozni. A 20d-vel szemben annyival bonyolultabb a helyzet hogy kicsit meg kell emelni a motornak azt az oldalát amelyiken van a turbó, mert csak úgy tudják kiszedni. újat tervezel vásárolni, mert úgy tudom annak elég borsos az ára? A bontottba meg elég nagy a rizikó. Az enyém is elég sok olajat ereszt át és nagyon kormol is az autó, szerintem már a végét járja, de én lehet a felújítás mellet döntök.





Kormolás - inkább porlasztó lesz a bűnös. Tiedben ugye nincs lambda szonda (realoem-en nem láttam) , amikor nekem meghalt, sokkal jobban füstölt a gép.



Hát örülnék ha csak porlasztó lenne, én is gondoltam rá, de múltkor DIS-el néztem egy balance tesztet, és 5 porlasztó 0 és 0,5 között mozgolodott, egy volt ami 1,3 körül. De hát -4.0 és +4.0 között úgy tudom normális. Ha az egy 1.0 -val eltér akkor már ennyi kormolást okozna?

Ropika Elküldve: 2013-05-16 15:15 Turbo

adee9 írta:
Ropika írta:
adee9 írta:
Ropika írta:
adee9 írta: Sziasztok!

Ha megadja magát a turbó, mik lehetnek a tünetek?



Szia,

Ha úgy hallod hogy furcsán jár a motor és fehéren füstöl az autó azonnal állítsd le a motort. Nekem ugyanez volt, és a turbó tengely tört el és a benne lévő olaj ment be a hengerekbe. Megszorult tőle a motor és a szerelő mondta hogy nagy szerencsém volt mert hajolhattak is volna alkatrészek hajtókar és társai.
Nem biztos persze hogy nálad is ez a helyzet, de jobb elővigyázatosnak lenni, mert egy ilyen turbó hiba motorcserébe is torkolhat.



Köszönöm a válaszokat.
Na most egy kicsit megkönnyebbültem. Remélem nekem is csak a turbó a rossz. Ennek tudatában a turbó árát örömmel fizetném ki. Az új turbó beszerelése után kellett valamit programozni, vagy csak ki a régit, be az újat és kész?



Csak ki a régit és be az újat nem kell semmit programozni. A 20d-vel szemben annyival bonyolultabb a helyzet hogy kicsit meg kell emelni a motornak azt az oldalát amelyiken van a turbó, mert csak úgy tudják kiszedni. újat tervezel vásárolni, mert úgy tudom annak elég borsos az ára? A bontottba meg elég nagy a rizikó. Az enyém is elég sok olajat ereszt át és nagyon kormol is az autó, szerintem már a végét járja, de én lehet a felújítás mellet döntök.





Értem, köszi. Hát most nemrég láttam itt az oldalon, hogy valaki hirdetett gyári új turbót 200 ezerért. Ez az ár nem tűnik rossznak, ennyiért megvenném. Már felvettem vele a kapcsolatot. Viszont most még csak ott tartok, hogy reménykedem, csak a turbó rossz, mert az autót csak hétfő este viszem szerelőhöz.




A 200 ezer az tényleg baráti ha valóban egy zsír új turbóról van szó. Ezek szerint gépre nem raktátok még az autót, az sokat elárult volna.

Ropika Elküldve: 2013-05-15 18:05 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

zoli900 írta: http://aprod.hu/hirdetes/bmw-i...DDDhh.html
Ehhez kell még valami? Vagy rá a gépre az USB-t és az autóra mehet is fel?
Vagy kell hozzá még valami?
Az OBD 2 mennyire bonyolult,mit tud?





Pontosan ugyanez a kábelem van nekem is. Ez így tökéletes. Rá a gépre és mehet is. Amik még kellenek azok a szoftverek. Az lehet INPA v. DIS. Nekem DIS van, az többet tud mint az INPA csak körülményes felrakni. Vmware (virtuális gép kell hozzá), meg diaghead nevű program ami a diagnosztika fejet (ami ugyebár nekünk nincs) azt emulálja. Meg kell hozzá edibas stb.. Én nem magamnak csináltam. Használni tudom de felrakni sajnos nem. Talán a fórumtársak többet tudnak segíteni. Nekem INPA sincs, hiba kiolvasásra az is tökéletes csak programozni nem lehet vele, aki azt használ az tud neked benne talán segíteni. A lényeg hogy a kábelen meg a laptopon kívül más nem kell lennie,csak a szoftvereknek.