Ez egy archivált weboldal! bővebben
SP_323i fórum hozzászólásai

SP_323i Elküldve: 2016-01-24 11:30 Termosztát

asbi írta:
SP_323i írta:
asbi írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

-5fok-nál mennyi kéne, hogy legyen a vízhőfok BP-i (városi közlekedésben) 320d.
Csak mer egy éves a nagy termosztátom és 3 hete cseréltem a kicsit. Ma végig néztem a 7es menüpontot. Pályán 80 volt a max vízfok, ami szépen lement 73-75 fokra a városi közlekedésben. Szerintem alacsony. Lehet egy évet bírt a nagy termosztát?
Azt se akarom elhinni, hogy ennyire f@s alkatrészeket tud venni az ember ...


Nekem 80 és 84 fok között ingadozik a manual 6-os 20d városban. Autópályán a -6-ban 83 szinte végig, egyszer hűlt vissza 80-ra.


Vezetési stílusod? Mész a forgalommal vagy rajt cél győzelmekre hajtasz a piros lámpáknál?


Normál, felveszem a forgalom ritmusát. Kevésbé forgalmas úton pedig általában GPS szerinti megengedett környéke, vagy afölött picivel.
Valószínűleg 1-2 fok hőveszteség a lyukas motorháztető szigetelés miatt is van nálam.


THX
akkor nagyjából úgy, mint én
viszont így nagy a különbség a hőfokban

SP_323i Elküldve: 2016-01-24 11:27 Termosztát

Zolika1980 írta:
SP_323i írta:
Zolika1980 írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

-5fok-nál mennyi kéne, hogy legyen a vízhőfok BP-i (városi közlekedésben) 320d.
Csak mer egy éves a nagy termosztátom és 3 hete cseréltem a kicsit. Ma végig néztem a 7es menüpontot. Pályán 80 volt a max vízfok, ami szépen lement 73-75 fokra a városi közlekedésben. Szerintem alacsony. Lehet egy évet bírt a nagy termosztát?
Azt se akarom elhinni, hogy ennyire f@s alkatrészeket tud venni az ember ...


Szia. Nekem sem megy fentebb 75foknál városban. Ha nagyon fűtök 70. Mind a 2 termosztát most lett cserélve. Lakott területen kívül(nem pályán) viszont szépen beáll 88fokra.


Köszi a választ!
Még egy kérdés: a tiéd manuál vagy automata?
Csak mert az enyém manuállá lett alakítva, viszont maradt a viszkós hűtés így nem zsalus a hűtő.
(Gondoltam arra, hogy ez okozhatja a melegedési problémámat.)


Szia. Enyém automata. Ráadásul előző tulaj kiszedte az összes burkolatot a hütő környékéről


Neked is köszi a választ.
Akkor szerintem itt lesz a "kutya elásva".
Mondjuk kérdés, hogy a BMW miért tervezte másra a kézi és az automata hűtési rendszerét, de a lényeg, hogy ezek szerint át kell ezt is szerelni, nincs mese

SP_323i Elküldve: 2016-01-24 11:08 Termosztát

asbi írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

-5fok-nál mennyi kéne, hogy legyen a vízhőfok BP-i (városi közlekedésben) 320d.
Csak mer egy éves a nagy termosztátom és 3 hete cseréltem a kicsit. Ma végig néztem a 7es menüpontot. Pályán 80 volt a max vízfok, ami szépen lement 73-75 fokra a városi közlekedésben. Szerintem alacsony. Lehet egy évet bírt a nagy termosztát?
Azt se akarom elhinni, hogy ennyire f@s alkatrészeket tud venni az ember ...


Nekem 80 és 84 fok között ingadozik a manual 6-os 20d városban. Autópályán a -6-ban 83 szinte végig, egyszer hűlt vissza 80-ra.


Vezetési stílusod? Mész a forgalommal vagy rajt cél győzelmekre hajtasz a piros lámpáknál?

SP_323i Elküldve: 2016-01-24 10:55 Termosztát

Zolika1980 írta:
SP_323i írta: Sziasztok!

-5fok-nál mennyi kéne, hogy legyen a vízhőfok BP-i (városi közlekedésben) 320d.
Csak mer egy éves a nagy termosztátom és 3 hete cseréltem a kicsit. Ma végig néztem a 7es menüpontot. Pályán 80 volt a max vízfok, ami szépen lement 73-75 fokra a városi közlekedésben. Szerintem alacsony. Lehet egy évet bírt a nagy termosztát?
Azt se akarom elhinni, hogy ennyire f@s alkatrészeket tud venni az ember ...


Szia. Nekem sem megy fentebb 75foknál városban. Ha nagyon fűtök 70. Mind a 2 termosztát most lett cserélve. Lakott területen kívül(nem pályán) viszont szépen beáll 88fokra.


Köszi a választ!
Még egy kérdés: a tiéd manuál vagy automata?
Csak mert az enyém manuállá lett alakítva, viszont maradt a viszkós hűtés így nem zsalus a hűtő.
(Gondoltam arra, hogy ez okozhatja a melegedési problémámat.)

SP_323i Elküldve: 2016-01-23 17:06 Termosztát

Sziasztok!

-5fok-nál mennyi kéne, hogy legyen a vízhőfok BP-i (városi közlekedésben) 320d.
Csak mer egy éves a nagy termosztátom és 3 hete cseréltem a kicsit. Ma végig néztem a 7es menüpontot. Pályán 80 volt a max vízfok, ami szépen lement 73-75 fokra a városi közlekedésben. Szerintem alacsony. Lehet egy évet bírt a nagy termosztát?
Azt se akarom elhinni, hogy ennyire f@s alkatrészeket tud venni az ember ...

SP_323i Elküldve: 2015-12-17 21:08 Turbo

hil írta:
SP_323i írta:
Bitu79 írta: SP_323i !

Ezt írtad régen:

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...7418#p1035

Ezt írtad mostanában:

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...3238#p1301


Te most akkor nem felújítottal vetted a kocsid?

Vagy időközben kukáztad a felújítottat?




Felújítottal vettem. Csak kezdek parázni a turbó miatt, mert kezdi enni az olajat a moci (bár ez lehet szimering, meg lehúzó gyűrű is pl).
Közel 150ekm-et mentem már vele és ki tudja mikor volt előtte felújítva. Szóval tényleg vigyáztam rá
Ettől függetlenül, hogyha kuka lesz most az új felé hajlok és nem a felújított felé. Túl sok rosszat hallottam a felújításról, kínai alkatrészekről, miegymásról és nem csak turbó esetében. Ettől függetlenül érdekel, hátha vki talál egy tisztességes szakit, aki tényleg oda teszi magát és mondjuk turbó esetében nem az lesz a summás vélemény, hogy tényleg új csak nem megy úgy a vas, mint előtte.
Nem az első eset lenne az olcsó húsnak híg a leve sagaban

Mi a bajod a kinai portékákkal? Már űrhajót is indítanak, nagy márkák is ott gyártatnak





Az a baj, h olyan minőséget produkálnak, amit megkívánnak tőlük.
Pl a telefenom one+one. Segítek: totál kínai termék, és k?rv@jó teló. Szóval tudnak ha akarnak, csak épp a turbó alkatrészekről azt hallottam, hogy a a magyar a legsilányabbat rendeli meg, mert azon van a legnagyobb haszna. Érthető nem?
Kerékpár vázból is tudnak jót, amit majd felmatricázva millás áron megvehetsz európában, meg tudnak nagyon gagyit ami úgy néz ki mint a millás, harmad áron és szart se ér.

SP_323i Elküldve: 2015-12-17 17:42 Turbo

Bitu79 írta: SP_323i !

Ezt írtad régen:

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...7418#p1035

Ezt írtad mostanában:

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...3238#p1301


Te most akkor nem felújítottal vetted a kocsid?

Vagy időközben kukáztad a felújítottat?




Felújítottal vettem. Csak kezdek parázni a turbó miatt, mert kezdi enni az olajat a moci (bár ez lehet szimering, meg lehúzó gyűrű is pl).
Közel 150ekm-et mentem már vele és ki tudja mikor volt előtte felújítva. Szóval tényleg vigyáztam rá
Ettől függetlenül, hogyha kuka lesz most az új felé hajlok és nem a felújított felé. Túl sok rosszat hallottam a felújításról, kínai alkatrészekről, miegymásról és nem csak turbó esetében. Ettől függetlenül érdekel, hátha vki talál egy tisztességes szakit, aki tényleg oda teszi magát és mondjuk turbó esetében nem az lesz a summás vélemény, hogy tényleg új csak nem megy úgy a vas, mint előtte.
Nem az első eset lenne az olcsó húsnak híg a leve sagaban

SP_323i Elküldve: 2015-12-15 15:17 Turbo

lela írta:
davech írta:
lela írta:
Ez mennyi km után néz így ki?
Az enyimébe elvileg 186 ezer km van és ilyen



Nagyon szépen néz ki az enyémhez képest. Az autómban 260.000km van.
Vissza is érkezett a turbó a felújításból, ránézésre szépen megcsinálták:

Több kép itt régiről és a felújításról.
Szerencsére a turbó nem volt annyira gatya állapotban mint ahogy én azt gondoltam. Kopottnak kopott volt, az olajat is engedte minimálisan. Látszik hogy a régi és az új lapátok eltérnek, a szaki szerint 15% több levegőt tud szívni így hatékonyabb, a teljesítmény is jobb lesz, de nem biztos hogy észrevehető mértékben. Majd látjuk..

Köszi az eddigi infót!

Írd már meg még hogy érezhető e a teljesítményben, fogyasztásban valami különbség? Mióta van nálad az autó egyébként, tehát mennyi km tettél te bele? És milyen vezetési stílusban? Milyen használat alatt (város,országút, pálya) ?




Csatlakozom a tapasztalat igényhez!
A felújítástól én alapból f@sok, mert tartok attól, hogy a geometriát nem állítják be rendesen. Szóval érdekel majd, hogy mik a tapasztalatok

SP_323i Elküldve: 2015-12-14 15:19 mp3 cd tár

dummyka írta:
YELLOW írta:
dummyka írta: Sziasztok!

Meg tudja valaki mondani, hogy a HK rendszereknél mit csinál a kis gomb a DSC gomb mellett?
Most építettem be HK rendszert az autómba, de azt a gombot nem tudtam betenni, mert nekem a középkonzolnak ez a része nekem nem egyben van (mint az általam utólag vásárolt HK szettnél), hanem több kis részből áll.

Köszi előre is mindenkinek a segítséget!


nekem úgy rémlik az kapcsolja az erősítőt.


őőőő, hát egy is szólnak a hangszórók.....


és a hangerő gomb alatt lévő hangjegy gombbal tudod állítani a hk elosztását (mély, magas stb)

amúgy szólni szólnak, de ha az be van kapcsolva kicsit "teltebb" a hangzás, mint nélküle

SP_323i Elküldve: 2015-11-25 15:29 Tolató radar

hil írta:
SP_323i írta: Hil!

Esetleg egy picit bővebben, mert szeretem a kocsit bütykölni, de az övvonal fölötti részhez még nem nyúltam így pöttyet tartok tőle, hogy elbatyok vmit.
Hol érdemes vinni a vezetéket? Már a csomitatóban fel a tetőkárpithoz és majd onnan le a tükörhöz vagy más út jobb neki?

Szia!
Nekem még csak az utastér rsz van kész. A tükörtől indultam, kivettem belső világítást, onnan betoltam vékony tömör szigetelt vezetéket, ami kijött az üveg és tetőkárpit találkozásnál. A csatlakozót megfelelő hosszúságban levágtam a vezetékről (beltéri kijelző), amit majd vissza kell forrasztani. A csupasz véget rákötöttem a behúzó drótra és visszahúztam a drótot. Akkor a kábel onnan már megvolt. Levettem az utas oldali napellenzőt, a forgópont helyén be a behúzó drót, kábel ráköt, visszahúz. Innen mentem tovább ugyanezzel a módszerrel az A oszlop felé. Innen a kábelt az ajtókéder és a tetőkárpit találkozásnál vezettem végig a hátsó ajtóig. Semmi nem látszik az itt elvezetett vezetékből. Hátsó ülést lehajtva sok lyukat találsz, valamelyiken bevezettem a csomitartóba (minden az utas oldalon). A jobb hátsó csomagtér burkolatot leemelve ismét behúzó dróttal, behúztam a vezetéket. Most itt tartok. Valahol a jobb oldali tároló rekesz alatt lehet a gyári PDC. Az érzékelők kábelezése a gyárihoz hasonlóan, annak a helyén fog történni. Ha nincs az autódban PDC, akkor sem kell megijedned. mert a hátsó lökhárító jobb oldalánál van 3 db elég nagy lyuk ledugózással, valamelyiket fel lehet használni. Az új vezérlő a tápfeszt a tolató lámpáról kapja.
Remélem érethető az írásom.
bye:hil


THX
érthető
Mondjuk én úgy emléxem, hogy a pótkerék és a hátsó üléstámla közötti részen van a vezérlő helye, legalábbis nekem ott van a vonóhorog cumója. Ott van egy kárpitozott műanyag lappal takart rekesz.
Én oda tenném majd.

erre gondoltam:
http://www.tmk.com/bmw/6F5S0389-l.jpg


SP_323i Elküldve: 2015-11-25 12:26 kettõstömegü lendkerék

kecsurobi írta:
Csabika136 írta:
szotakdavid írta:
Csabika136 írta:
szotakdavid írta:
Csabika136 írta: Sziasztok!
Van itt valaki olyan közöttetek, aki frankón le tudná írni nekem, hogy a kettős tömegű lendkerék probléma hogy kezdődik? Hogy lehet észrevenni? A kocsim eléggé rezeg alapjáraton és nagyon idegesít. E46 320D 136le.
Köszönöm!


Cserélj motortartókat!


Szia! Mibõl gondolod h azok rosszak? Ha cserélek, milyen màrkàt érdemes? Muszàj a legdràgàbbat?
Köszi!


Varàzsgömbömben làttam. Lemföldert vagy cortecot.


Köszönöm a tanàcsot! A bakokròl kérdeznék még egyet! Annak van jelentõsége hogy olajos a bak vagy nem olajos? Mert annyi félét lehet kapni...


bak csere nekem is megoldota ,én lemföldert vettem



tudtommal zselés a bak, legalábbis a szerelőm ezt mondta én meg elhittem
a lényeg, hogy még a váltó tartó gumibak is tud rezgést átvinni szóval érdemes lenne mind a 4 bakot megnézni közelebbről és a szerint venni

SP_323i Elküldve: 2015-11-25 08:57 Tolató radar

Hil!

Esetleg egy picit bővebben, mert szeretem a kocsit bütykölni, de az övvonal fölötti részhez még nem nyúltam így pöttyet tartok tőle, hogy elbatyok vmit.
Hol érdemes vinni a vezetéket? Már a csomitatóban fel a tetőkárpithoz és majd onnan le a tükörhöz vagy más út jobb neki?

SP_323i Elküldve: 2015-11-24 16:04 Tolató radar

hil írta:
YELLOW írta:
KGR írta:
hil írta:
KGR írta: Sziasztok!


Köszönöm a válaszodat! Talán igazat is adok neked, hiszen felesleges költségbe verem magam viszont nagyon szeretném gyári állapotban megtartani az autót emiatt a javaslatodat elvetném. Már csak azért is mert touring kivitelről van szó és ennek speciális hely van kialakítva a PDC fogadására. Biztosan be lehet valahogy applikálni egy nem gyári tolatószenzort is, de ilyen barkácsba nem szívesen mennék bele. Még tennék egy próbát a gyárival mindenképpen.

A gyárival egyező méretű a szenzor, bemegy barkács nélkül a helyére. Nekem is most touringom van, már folyik az átalakítás.


Tudnál dobni egy linket a konkrét kütyüről?
Ettől függetlenül továbbra is próbálkoznék a gyárival, ha már költöttem rá. Hátha sikerül feléleszteni.


azt hiszem ilyen van neki:
persze ettől van olcsóbb forrás is.
http://www.metroman.hu/product...olatoradar


Jah!
Régi autómban nem volt semmi gyárilag. Vettem olyat, mint amit Y belinkelt, vettem gyári PDC-s hátsó lökös alatti műanyagot, a lyukakba 1:1-ben bementek a szenzorok. Annyira megszerettem (mert van hang, számok cm-ben és jelzi azt is, hogy merre van az akadály), hogy a jelenlegi gyárit kihajítom belőle és beleteszem a kijelzőset. A belső visszapillantó tetejére pont ráfér a kijelző, nem néz ki gagyin, szinte észre sem lehet venni. Ha hátramenetbe kapcsolok, akkor csippant egyet, ami különösen jó, mert az 1-es és a hátramenet eléggé közelre sikeredet, ha kapkod az ember, akkor könnyen hibázhat. Szerintem nagyon praktikus, és egy gyári szenzor árából meg van az egész. A kijelző egység már a helyére került, a többi majd folytatódik.
Igazán nem akarok senkit rábeszélni, de ha volt már ilyenje, akkor minden bizonnyal soha nem kell már a gyári....
5000-ért sikerült vennem. 7 évig használtam, soha nem romlott el, nem ázott be és főleg nem lopták ki.






A kijelző vezetékét nagy macera előre vinni??? Mivel a tükörre került gondolom a tetőkárpit felől lett megközelítve a kérdés, de csak gondolom

SP_323i Elküldve: 2015-11-16 08:36 Féktárcsa és fékbetét

gyurigyuri írta: Üdv!

A kérdésem az lenne, hogy mi szükségeltetik ill. milyen buktatói vannak ha "nagy fék"szettet akarok feltenni az autómra!?!

E46 320D 150LE facelift, 16"alu és lemezfelnik

Lenne lehetőségem egy teljes "nagy fék" szett megvásárlására!
325 és 320 tárcsák, féknyergek, munkahengerek, betétek, kézifék.....
nagyon szép a szett, amit kérnek érte azt szerintem megérné, csak
nem tudom hogy pl: a 16-os felniben elfér-e
porvédő lemezeket kell-e cserélni, stb.

ha van infótok azt megköszönném!


GYGY


16 mögé nem fér be úgyhogy 17-es kerék kell
a porvédőt kéne cserélni, de kókányolni is lehet a 20-asét lemezvágó ollóval, csak az elég idénytelen megoldás.
A kézifékkel viszont problémáid lesznek...

SP_323i Elküldve: 2015-11-05 10:40 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

No így néz ki a 10x17 ET30 235/40 gumával gyári sárvédővel