Vik0417 fórum hozzászólásai

Vik0417 Elküldve: 2017-11-30 17:43 Mi lehet a baj?

Köszönöm a választ. Igen, az lesz, hogy visszaviszem. Csak mivel messze vannak, igazából ha nem muszáj, akkor nem viszem vissza. Az a fura az egészben, hogy hidegen szépen megy, melegen gyorsításkor oké minden, egyedül akkor van misfire, amikor 2000 körüli fordulattal megyek egyenletes sebességgel. Amint gyorsítok, eltűnik... ha kompresszió gond volna, akkor gyorsításkor kéne rángatnia nem? Legalábbis előtte ezt csinálta, mielőtt szervizbe vittem. Holnap kicserélem a hármas henger injektorát egy másikéval, ha úgy is szar, akkor gyanús, hogy valamit elszartak. Esetleg még a kartergáz szellőztetővel lehet gond, mert előtte zabálta az olajat mint állat, szóval lehet, hogy az hülyéskedik.. Bár azért érdekes, hogy csak a hármas henger. Érdekes, hogy alig válaszoltak, azt hittem, hogy ilyen egyértelmű tüneteknél tudnak majd adni tippeket, hogy mivel lehet gond.
De mindegy, a végén úgyis az lesz, hogy visszaviszem januárban, ha nem oldódik meg.


Bitu79 írta:
Vik0417 írta: Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy az alábbi tünetek alapján jut-e eszébe valakinek valami. Tudom, szerviz, netgyógyítás, stb... A sztori az, hogy szervizben volt, nem is akárhol 2 hétig, más problémával, közben hengerfejezték, vezérlést cseréltek.. Az adott probléma orvosolva lett, ám a szerviz után kezdte el az adott tünetet produkálni. Tudom, vigyem vissza, ezzel az a helyzet, hogy messze van, sok a munkájuk és úgy vagyok vele, hogy ha nem muszáj, nem viszem vissza. A tünet:
Szépen indul, hidegen szépen megy, gond nélkül. Amint üzemi hőfok közelébe ér, 2000 körüli fordulatnál állandó sebességgel haladva gyújtáskimaradás a hármas hengerben. Amint gyorsítani kezdek lekapcsol a check engine, újra indul a henger, normálisan gyorsul. Amint megint állandó sebességgel haladok, megint cel villogás, gyújtáskimaradás. Inpával megnéztem, O2 szenzor-ok pirosak, bár ezek amióta megvan az autó, nem voltak zöldek, az adott motortípusnál nem láttam még olyat, ami zöld volt.
Gyertya, trafó cserélve. Tipp valakinek? Esetleg aki túl van már ezen? n42b18 motorról van szó. Köszönöm a válaszotokat.
Ez a tünet attól is lehet többek között,,hogy hengerfejes a kocsi.Én biztos visszavinném,mivel a szervíz után kezdte el.Ez persze csak az én tanácsom,hogy vidd vissza.Esetleg még ebben a fórumban is olvasgass kicsit.Én arra tippelek,hogy valamit elszúrtak a szervízben,tehát érdemes lenne visszavinned.A link neve


Vik0417 Elküldve: 2017-11-27 17:50 Mi lehet a baj?

Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy az alábbi tünetek alapján jut-e eszébe valakinek valami. Tudom, szerviz, netgyógyítás, stb... A sztori az, hogy szervizben volt, nem is akárhol 2 hétig, más problémával, közben hengerfejezték, vezérlést cseréltek.. Az adott probléma orvosolva lett, ám a szerviz után kezdte el az adott tünetet produkálni. Tudom, vigyem vissza, ezzel az a helyzet, hogy messze van, sok a munkájuk és úgy vagyok vele, hogy ha nem muszáj, nem viszem vissza. A tünet:
Szépen indul, hidegen szépen megy, gond nélkül. Amint üzemi hőfok közelébe ér, 2000 körüli fordulatnál állandó sebességgel haladva gyújtáskimaradás a hármas hengerben. Amint gyorsítani kezdek lekapcsol a check engine, újra indul a henger, normálisan gyorsul. Amint megint állandó sebességgel haladok, megint cel villogás, gyújtáskimaradás. Inpával megnéztem, O2 szenzor-ok pirosak, bár ezek amióta megvan az autó, nem voltak zöldek, az adott motortípusnál nem láttam még olyat, ami zöld volt.
Gyertya, trafó cserélve. Tipp valakinek? Esetleg aki túl van már ezen? n42b18 motorról van szó. Köszönöm a válaszotokat.

Vik0417 Elküldve: 2017-04-14 19:40 Nem tudom mi a baja az autómnak

YELLOW írta:
Vik0417 írta: Ha áll legalább 12 órát, akkor már nem úgy indul, ahogy kéne. Először csak kulturált röfögéssel kísérve, aztán meg 5 perces reszeléssel sikerül életre bírni. Az autószerelőnél két nap állás után is pöccre indult, ez az érdekes. A különbség az volt az én és az ő próbálkozása között, hogy amikor én beindítottam, mentem is vele x kilómétert, majd megálltam, két nap múlva nem indult. Ő csak indította párszor, aztán két nap múlva beindult rendesen, ahogy kell. Jeladóra azért nem gyanakszom, mert mozdul a fordulatszám mérő és hallatszik is, hogy indulna a motor, csak valamiért nem sikerül. De röfög, csak nem kapja el... :/
A lényeg, hogy minél többet áll az autó indítás nélkül, annál nehezebben indul be. Ha mondjuk áll fél napot, akkor második-harmadik próbára beindul, ha két napot áll, akkor 5-6szor is próbálkozni kell, mire nagynehezen el tud indulni. Ez az AC pumpa üzemanyag visszaejtés logikusnak hangzik. Mert működik a pumpa faszán, üzemanyagnyomás-próba is volt, minden rendben volt. De álló motornál lehet, hogy visszaengedi a benyát és itt jön be, hogy minél többet áll, annál nehezebben indul.
Próbáltam már amúgy a többszöri gyújtás ráadást, és kb a 3. próba után már nem hallottam a szivattyút. Sokat nem segített, mert beindult, de szintén nehezen, a normál indulástól mindenképp messze állt az, amit produkált


még ami eszembe jutott és a szivattyúhoz köthető, hogy az üzemanyag szint. ebben nem láttál összefüggést? a szerelőnél lehet több anyag volt benne? nálad amikor rosszalkodik, akkor meg kevesebb? negyed vagy alatta?
és plíz alulra írj, ha válaszolsz.


Sajnos ebben nem látok összefüggést, ha félig volt a tank, akkor is csinálta, ha negyedig, akkor is. Most 3/4-ig van, holnap délben megyek melózni, majd meglátom, hogy mit csinál. De most délután kb. 4 órát állt, indult, de már most hallottam, hogy megtorpant indításnál egy kicsit. :/
Viszont még azt akartam kérdezni, hogy ha többször adom rá a gyújtást, akkor mindig kéne hallani a szivattyút? Mert ma délután próbáltam sokszor ráadni a gyújtást, első kb 3-nál hallottam, utána nem. Aztán 1-2-vel utána megint hallottam. Mindig kéne zúgnia, vagy hogy működhet ez?

Vik0417 Elküldve: 2017-04-14 17:33 Nem tudom mi a baja az autómnak

Ha áll legalább 12 órát, akkor már nem úgy indul, ahogy kéne. Először csak kulturált röfögéssel kísérve, aztán meg 5 perces reszeléssel sikerül életre bírni. Az autószerelőnél két nap állás után is pöccre indult, ez az érdekes. A különbség az volt az én és az ő próbálkozása között, hogy amikor én beindítottam, mentem is vele x kilómétert, majd megálltam, két nap múlva nem indult. Ő csak indította párszor, aztán két nap múlva beindult rendesen, ahogy kell. Jeladóra azért nem gyanakszom, mert mozdul a fordulatszám mérő és hallatszik is, hogy indulna a motor, csak valamiért nem sikerül. De röfög, csak nem kapja el... :/
A lényeg, hogy minél többet áll az autó indítás nélkül, annál nehezebben indul be. Ha mondjuk áll fél napot, akkor második-harmadik próbára beindul, ha két napot áll, akkor 5-6szor is próbálkozni kell, mire nagynehezen el tud indulni. Ez az AC pumpa üzemanyag visszaejtés logikusnak hangzik. Mert működik a pumpa faszán, üzemanyagnyomás-próba is volt, minden rendben volt. De álló motornál lehet, hogy visszaengedi a benyát és itt jön be, hogy minél többet áll, annál nehezebben indul.
Próbáltam már amúgy a többszöri gyújtás ráadást, és kb a 3. próba után már nem hallottam a szivattyút. Sokat nem segített, mert beindult, de szintén nehezen, a normál indulástól mindenképp messze állt az, amit produkált





YELLOW írta:
liga86 írta:
YELLOW írta:
Vik0417 írta: Sziasztok!

A "Nem indul" topicban már kérdeztem ugyanezzel a problémával kapcsolatban, sajnos nem kaptam választ, viszont azóta volt autószerelőnél a kocsi, sajnos rájönni nem tudott a hibára, viszont szűkült a kör, remélem valakinek így már van tippje.

Szóval a probléma az, hogy hosszabb állás után nem indul az autó, csak 3-4-5-6. próbálkozásra függően attól, hogy mennyi időt állt a kocsi.
AC pumpa OK, akksi új.
A szerelő azért nem tudott mit kezdeni vele, mert nála nem állt fent a hibajelenség. Amikor odavittem, megnézte, próbálta, indult, nyilván akkor nem állt előtte sokat. Aztán másnap indította többször, indult. Utána eltelt két teljes nap és láss csodát, pöccre indult. Már kezdtem reménykedni, hogy meggyógyult, elhoztam, de természetesen ugyanúgy csinálja nálam, mint eddig.
Az autószerelő csak indította többször, nem ment vele, nem melegedett fel a motor, valószínűleg ezért nem produkálta a hibát. (Valahogy úgy éreztem, hogy ő nem is hiszi, hogy bármilyen baja lenne a kocsinak, esetleg dús keverékre gyanakodott, de hiba nélkül mit csináljon vele...)

Ha valakinek lenne ötlete, hogy mi lehet a probléma, akkor szívesen várok minden tippet, hogy merre indulhatnánk. Sajnos napi szinten van szükségem a kocsira, nem nagyon tudom megint több napra otthagyni a szerelőnél úgy, hogy lehet, hogy nem is tud mit b.ni vele, ezért kellene egy támpont, hogy hol is kéne kezdeni.

Köszönöm a válaszokat, és srry, hogy ide is beírtam, de nagyon szeretném, ha megoldódna a gond.

Hozzátenném még, hogy nehéz indulásnál fordulatszámmérő kimozdul. Minél többször próbálom indítani, annál jobban röfög már, indulna szegény, de valamiért nem tud. Aztán egyszer csak beindul nagynehezen, kicsit dadog 1-2 mp.ig, van, hogy kéthenger hang van ezalatt, akár egy traktor. Aztán szépen beáll az alapjárat és fasza minden.


az oké, hogy az AC nyom üzemanyagot, attól hosszas állás után még vissza ejti az üzemanyagot.
hosszabb állás után próbálgasd ezt a módszert:
-> gyújtást ráadod, de nem indítasz -> leveszed a gyújtást, újra ráadod -> majd a 3.-4. után indítasz csak.
ha így minen esetben indult, akkor az az AC nem jó, vagyis a szelep, ami benne van az nem jó. de csak egyben cserélhető ha minden igaz a pumpával.
lehet jeladó hiba is, de arról kellene legyen tárolt hiba.


Na szóval!!! Ha meleg a motor és vissza hűlt egy kicsit akkor indul nehezen???? Hibát nem dob semmit??? a saját tapasztalatom alapján nem vagyok autószerelő de..... köcsög bmw van
Meg kellene nézetni a főtengely jeladót mondjon bárki bármit ezekre a köcsög jeladókra nem b@ssza ki a hibát!!!!!! (hibakód nélkül kicseréltem a vezérműtengely jeladókat és jött a csoda az autó elkezdett kulturáltan járni)
amúgy én ezekkel a hibákkal küszködöm csak még nem volt időm kisakkozni mindent mert lehet lambda szonda is az meg nem két forint!


nem minden esetben fogja dobni a jeladót. attól függ milyen jellegű hibája van a szenzornak.




Vik0417 Elküldve: 2017-04-14 07:36 Nem tudom mi a baja az autómnak

Sziasztok!

A "Nem indul" topicban már kérdeztem ugyanezzel a problémával kapcsolatban, sajnos nem kaptam választ, viszont azóta volt autószerelőnél a kocsi, sajnos rájönni nem tudott a hibára, viszont szűkült a kör, remélem valakinek így már van tippje.

Szóval a probléma az, hogy hosszabb állás után nem indul az autó, csak 3-4-5-6. próbálkozásra függően attól, hogy mennyi időt állt a kocsi.
AC pumpa OK, akksi új.
A szerelő azért nem tudott mit kezdeni vele, mert nála nem állt fent a hibajelenség. Amikor odavittem, megnézte, próbálta, indult, nyilván akkor nem állt előtte sokat. Aztán másnap indította többször, indult. Utána eltelt két teljes nap és láss csodát, pöccre indult. Már kezdtem reménykedni, hogy meggyógyult, elhoztam, de természetesen ugyanúgy csinálja nálam, mint eddig.
Az autószerelő csak indította többször, nem ment vele, nem melegedett fel a motor, valószínűleg ezért nem produkálta a hibát. (Valahogy úgy éreztem, hogy ő nem is hiszi, hogy bármilyen baja lenne a kocsinak, esetleg dús keverékre gyanakodott, de hiba nélkül mit csináljon vele...)

Ha valakinek lenne ötlete, hogy mi lehet a probléma, akkor szívesen várok minden tippet, hogy merre indulhatnánk. Sajnos napi szinten van szükségem a kocsira, nem nagyon tudom megint több napra otthagyni a szerelőnél úgy, hogy lehet, hogy nem is tud mit b.ni vele, ezért kellene egy támpont, hogy hol is kéne kezdeni.

Köszönöm a válaszokat, és srry, hogy ide is beírtam, de nagyon szeretném, ha megoldódna a gond.

Hozzátenném még, hogy nehéz indulásnál fordulatszámmérő kimozdul. Minél többször próbálom indítani, annál jobban röfög már, indulna szegény, de valamiért nem tud. Aztán egyszer csak beindul nagynehezen, kicsit dadog 1-2 mp.ig, van, hogy kéthenger hang van ezalatt, akár egy traktor. Aztán szépen beáll az alapjárat és fasza minden.

Vik0417 Elküldve: 2017-03-31 09:56 Kopog az eleje!!

Az enyém is ezt csinálja a bal oldalon. Autószerelőm elvitte padra, megrángatták, azt mondták, nincs baja. Szerelőm már az első ránézésre, amikor vettem a kocsit, mondta, hogy a lengőkarok bár újak, szar minőségűek. Mondta, hogy cserélni kell majd, 65e darabja a jó minőségű lengőkaroknak, de szerinte használjam el ezt, amíg tudom. Nem okoz semmi gondot, nem balesetveszélyes, csak lassú tempónál kopog, ez nem lesz jobb. Aztán ha elkopott ez, akkor be kell fektetni két normális lengőkarba. Nem ezekre az utakra találták ki ezeket az autókat, főleg nem olcsó silány alkatrészekkel. :/


attila01 írta: Sziasztok,

BMW F11 kombi
Több futóművesnél voltam már, de konkrétan senki nem tudta, mi lehet a probléma.

- A jelenség egyszerű: kopogó hang jön a futómű felől, leginkább a jobb oldalról, de már talán balról is hallom... : ) kisebb sebességnél, apró kopogó hangokat ad a vas útegyenetlenségeken, kisebb gödrökben, stb. (Nagyobb sebességnél semmi! pl.: belemegyek 20 km/h val egy apró gödörbe, akkor koppan, viszont ha 50-nel, akkor nem...)

Ami még érdekes, hogy például egy padkán történő lehajtásnál (nem konkrét padka, hanem mondjuk egy kisebb magasságkülönbségű kapubejárónál), amikor terhelést kap az első futómű, akkor is hallom a koppanást...meg fekvőrendőrön is persze, még egészen kis sebességnél is. Megmondom őszintén, baromi idegesítő attól függetlenül, hogy élmény vezetni az autót!

Első körben a stabpálcákra gyanakodtunk, de megemelve az autót semmi nem mozdul, meg se nyikkan. Két futóműves szerint is tökéletes, ne cseréljek semmit...mondom ok, akkor mégis mi lehet? Tegyük rázópadra..hátha.. Rázópadon szintén semmi jele annak, hogy bármi is sz*r lenne...

Elmentem egy próbakrre is az egyik helyen..a srác azt mondja..igen, valami kopog, de ne foglalkozzak vele...mondom nem, nem így megy...szeretném tudni mi az. Aztán ennyiben maaradtunk...még most is keresem a megoldást, a szakember, a rohadt kopogó hang okát...

Két dologra tudok gondolni, bár nem tudom mennyire jól logikázom,m de szeretném elhallgattatni végre:
- alsó lengőkar szilentje (az egyik futóműves azt mondta, talán az lehet a gond, bár nem nincs megkopva, nincs kirepedezve stb.), de erre gyanakszik - na most állítólag ezt nem lehet külön cserélni, csak lengőkarral együtt...
- gátlók is kopoghatnak talán, lehet ma elviszem lengéscsillapító bemérésre - bár ha jó értéket ad, akkor megint tanácstalan leszek.

Igazán egy olyan szakemberre lenne szükségem, aki otthon van a BMW-kben, vagy legalábbis találkozott már hasonlóval.
Köszi mindenkinek a segítséget!
Esetleg ajánlhatnátok jó futóművest, nagyon megköszönném!






Vik0417 Elküldve: 2017-03-28 23:44 Nem indul el

Sziasztok!

Lenne egy problémám a bömössel. e46 316i 1.8 :

Nehezen indul. Általában ha áll két napot (vagy néha egyet), akkor többszöri indításra röffen csak be, akkor is pár mp-ig csak 2 henger, aztán rövid dadogás után beáll az alapjárat. Ma délben másfél nap állás után második próbálkozásra indult, de nem volt túl jó hangja, utána 8 órás munkaidő után azt hiszem negyedjére indult be, szintén zajosan, dadogva. Mi lehet a gond? Először az akksira gondoltam, elég fos minőségű, de felraktam töltőre, fel is ugrott 6 amperig, szépen töltötte egy napig. Beraktam, a tünet ugyanez, szóval akksi kilőve. Esetleg elképzelhető, hogy nem kap elég üzemanyagot indításnál?

Én úgy látom, hogy eléggé ki van centizve az alapjárat is, melegen 600-nál többet nem forog, de jó indulattal is max 700-at mutat az óra. Melegindításnál sem röffen úgy igazán, csak úgy éppen minimalista módon adja elő, kb 1200-1300-ra ugrik a mutató, utána 1100, majd szépen beáll 6-7 százra. Nem lehetne kicsit többet adni neki, hogy ne éppen beinduljon, hanem magabiztosan durrantsa a motort?

Olvastam itt a fórumon, hogy valakinek AC pumpával volt gond, huzamosabb állás után vesztett a nyomásból, visszaengedte az üzemanyagot, ezért csak többszöri próbálkozásra indult. De 8 óra után? Máskor 2 nap után csinálta, utána másfél nap után elsőre indult, bár szokásos dadogással.. Szóval semmi logika, csak épp amilyen kedve van.

Ha bármilyen ötletetek van, légyszi írjátok meg, hülyébb nem leszek tőle.

Köszönöm.

(Szerk.: Hátha van köze hozzá... Egyszer volt egy check engine főtengely jeladó hibával. Töröltük, azóta nem jött elő.)

Vik0417 Elküldve: 2016-11-26 18:39 Egyenetlen alapjárat

YELLOW írta:
Vik0417 írta:
Idézet: leállnia ettől nem biztos, hogy kellene. az a része olyan főtenegly jeladó ra utalna. bár nem tudom.
a kartergáz szűrő az a szerepe, hogy szűrjön. a hengerben robbanás során gáz jut a blokkba. minél kopottab a motor, annál több juthat a dugók és a hengerpalást mellett. a kartergáz vissza van vezetve a szívótorokba. de ugye a gáz hozadéka az olaj, olajpárlat. ezt fogja fel, szűri, vagy lecsapatja. így nem kerül be az égéstérbe. tisztább a motor, kevesebb károsanyag kibocsátás, hosszabb katalizátor élettartam.
ha túl nagy a kartergáz, és dugult a szűrő, akkor szimmeringek láthatják kárát, vagy tömítések. gynegül az autó, nő a fogyasztás.
szerintem az a 70km már nem oszt nem szoroz, ha óvatisba mész. de ha a szűrő rossz, én előtte leszedném a csövet, aztán addig hagy szellőzzön azon keresztül.



Azt elfelejtettem írni, hogy hibajelzés nincs. A főtengely jeladóra világítana check engine gondolom. De benne lehet a pakliban, 2 napja van nálam az autó, bármi lehet.

Meg tudnád mondani, hogy melyik csövet kellene leszednem? Sajnos nem nagyon vagyok még képben.


közben agyaltam, valóban leállhat magas kartergáztól
húú, hát bontani kell. ha 2 napja van meg, inkább hagyjuk. szűrő is a szívósor alatt van.
még a csövet le lehetne húzni, de a pollenszűrőházat ahhoz is le kell venni, és max egy másik csövet felhúzni oda és levetni lentre valahova.
egy kompresszió mérés lehet nem ártana.



Igen, inkább akkor békén hagyom, majd a szaki intézi. Köszönöm a segítséget.
Ha valakinek van még véleménye az ilyen hiba melletti használatról, illetve a tünetekből más hibára is következtetni tud, akkor szívesen várom.

Vik0417 Elküldve: 2016-11-26 14:49 Egyenetlen alapjárat

Idézet: leállnia ettől nem biztos, hogy kellene. az a része olyan főtenegly jeladó ra utalna. bár nem tudom.
a kartergáz szűrő az a szerepe, hogy szűrjön. a hengerben robbanás során gáz jut a blokkba. minél kopottab a motor, annál több juthat a dugók és a hengerpalást mellett. a kartergáz vissza van vezetve a szívótorokba. de ugye a gáz hozadéka az olaj, olajpárlat. ezt fogja fel, szűri, vagy lecsapatja. így nem kerül be az égéstérbe. tisztább a motor, kevesebb károsanyag kibocsátás, hosszabb katalizátor élettartam.
ha túl nagy a kartergáz, és dugult a szűrő, akkor szimmeringek láthatják kárát, vagy tömítések. gynegül az autó, nő a fogyasztás.
szerintem az a 70km már nem oszt nem szoroz, ha óvatisba mész. de ha a szűrő rossz, én előtte leszedném a csövet, aztán addig hagy szellőzzön azon keresztül.



Azt elfelejtettem írni, hogy hibajelzés nincs. A főtengely jeladóra világítana check engine gondolom. De benne lehet a pakliban, 2 napja van nálam az autó, bármi lehet.

Meg tudnád mondani, hogy melyik csövet kellene leszednem? Sajnos nem nagyon vagyok még képben.

Vik0417 Elküldve: 2016-11-26 07:22 Egyenetlen alapjárat

Sziasztok!

Van egy olyan problémám, hogy -valószínűleg- meghibásodott a karterszelep a bömbölőben (316i, 1.8, 2002)
Tünetei a következők: Egyenetlen alapjárat, olajszint visszajelző kuplung kinyomására (alapjáratra visszaesés) felvillan egy nagyon rövid időre, sípoló hang a motortérből (nívópálca kihúzására elhallgat, alapjárat leesik, van, hogy leáll), nagy a szívóhatás a nívópálca helyén, járó motornál olajsapka nem levehető.
Ezekből a fórumon olvasgatva a karterszűrő/szelep hibájára következtettem. 3 nap múlva viszem olajcserére, gyertyacserére, valamint az összes szűrőt megnézi/lecserélik, akkor (remélhetőleg) megoldódik a probléma.

Mostani állapotában kb. 80km-t tettem meg.

A kérdésem az lenne, hogy meghibásodott karterszűrővel mennyire szabad használni a kocsit? Kíméletes vagyok vele, nem pörgetem, nem megyek gyorsan. A szervizig még kb. 70 km-t kellene megtennem vele. Mennyire ellenjavallott ez ilyen hibával?
Attól félek, hogy ez a vákuum némi olajat szív be. Károsíthatja a motort ez?
Ha valaki a kérdésre nem tud választ adni, viszont lenne kedve leírni a karterszűrő szerepét és pontosabb működését, azt ne tartsa magában. Köszönöm a válaszokat.