YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2018-01-27 19:41 angel eye

Jani69 írta: Sziasztok! Vettem COB LED-es Angel Eye karikákat és azt nem értem,ha próbaként ráteszem az aksira úgy néz ki mintha csak minden második LED világítana benne. A másik kérdés hova kell bekötni,hogy csak 50% fénnyel világítson ha a tompítottat felkapcsolom,helyzetjelzőnél legyen teljes a fényereje? Be lehet úgy programozni a kocsi világítását,hogy automata állásban csak a karikák világítsanak nappali menetfényként?
Előre is köszönöm!


hát DRL-t a refire lehet programozni. viszont az ~5V-ot jelent, amitől a LED karikák lehet nem fognak világítani. + hogy jól működjön, kell egy relés kapcsolásos megoldás.
viszont én úgy csinálnám, hogy gyújtásra kapcsol + relével, amikor megy a tompított, akkor ez lekapcsol.
na az az igazság én teljesen külön kapcsolóra tenném az egészet, külön körre. és kapcsolgatnám magamnak.
amúgy mivel E46 esetében gyárilag nem volt AE, így bukó lehet. vannak után gyártott lámpák, amikbe be van építve, de azokat úgy gyártották. lehet az utólagos beépítéssel sem foglalkoznának (műszakin igen), de erre nem lehet alapozni.

YELLOW Elküldve: 2018-01-26 14:43 Elsõ lámpák

Slade írta: Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni. Van egy 2006-os E91 szépségem. Szeretném kicserélni az első fényszórókat olyanra amiben van Angel Eyes. Elméletileg az LCI-s lámpa jó, azon nem változtattak. Lenne is nem túl rossz áron Jobbkormányos autóból.
A konkrét kérdés, hogy át lehet állítani, hogy balos vílágítási képe legyen vagy nem?

Előre is köszönöm!!!
Szép napot


feltehetően nem, nem véletlen olcsóak a jobb kormányos autóból való lámpák.
azt nem tudom miben tér még el a balostól, hogy van megoldva az AE, de lehet a belsejét össze lehet legózni a tiéddel.

YELLOW Elküldve: 2018-01-26 09:39 radio probléma

flenfer írta:
YELLOW írta:
flenfer írta: Sziasztok!
320d kombinál a hátsó ajtó melyik oldalában van az antenna vezeték? Mert bal, és jobb oldalon is megy be egy köteg.


bal


Köszi!
Nagyon gyenge a rádióm, lehet, hogy el van törve a vezeték?
Mennyire macerás kicserélni, ha egyáltalán kilehet?


nem a vezeték törött, hanem az antenna erősítőjében száradnak ki szűrő alkatrészek, pl kondi. bár sosem bontottam még szét, de csak kellene benne lenni.
arról nem is beszélve, hogy a kombik szeretnek ott beázni.

YELLOW Elküldve: 2018-01-25 21:01 radio probléma

flenfer írta: Sziasztok!
320d kombinál a hátsó ajtó melyik oldalában van az antenna vezeték? Mert bal, és jobb oldalon is megy be egy köteg.


bal

YELLOW Elküldve: 2018-01-25 20:12 Gumiméret-futómû

ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta: Sziasztok.
Hamarosan cserélném nyári gumi szettemet kicsivel komfortosabbra. Jelenlegi nyári 17" 7j et35 (gyári BMW felni nem tudom most melyik Rondell) 225/55 gumikkal.
Az új lenne 16" 7j et35 225/60 vagy 55 elől és 235/60 vagy 55 hátul. Kérdésem az lenne, hogy erre a felni méretre jó lenne ez így ? Esetleg más Tipp? Mindenképp 16 coll lenne az ideális mert a 17 már nagyon rángat (gyári sport futóművel). Mókolni , pigácsázni nem szeretnék tehát gyári et illetve méret közeli lenne az ideális.
99' E46 coupe
Köszönöm
Sziasztok


ezek totál nem gyári méretek. 7j felnire széles a 225-ös gumi.
17-esre 225/45 a rávaló. tehát a 225/55 már komfortos verzió.
a 225/55/60 nem váltómérete a 235/55/60-nak. sőt a /60 marha ritka. nem ia értem honnan jönnek ezek neked.
7jx16-ra 215-től szélesebb gumi nem való. de a váltóméret ami az autóra jó lenne, az 205/55 R16.
nem csak a ballonosságon múlik a komfortosság. ne legyen defekttűrő az a lényeg. a súlyindex is minél kisebb annál puhább az oldalfala, ami javíthat a kényelmen.

A felni gyári nem a méret. Onnan jön, hogy a régi nyárit kis eltéréssel váltaná a kívánt méret. Legalább is a netes méretváltók szerint belefér. A felni volt a kérdéses, hogy 7j széles felnire gond nélkül fel megy e a 235-ös.
Valamint hátra egyel szélesebbet szeretnék. Most is ez a méret van fent csak téligumi lemezfelnin kopott dísztárcsával. Gumit tudok venni, ritka ugyan de ha megfizeti az ember akkor van. A felnit nem tudom. 16 coll gyári et-vel és szélességgel vagy valami más kell a 225 illetve 235/55 vagy 60 ra. A 16 coll azért kell mert ezzel nem kocognak a fogaim. Mint írtam fentebb, gyári ültetés , sport futómű, kurva kemény. De egyel kisebb kerék és már jó is lett.

Mielőtt félreértés lenne...
A súly csökkentése lenne a cél igazából. A rugózatlan tömeget vinném lejjebb.
A felnik és gumik adatai alapján legkevesebb 1 kiló kerekenként. Ami azért nem rossz. Most kb 1,5-1,7 kiloval kevesebb és sokkal komfortosabb. Nyilván nem lesz soha olyan puha mint egy hidrós futómű. De egy jó kompromisszum lenne a kiló körüli fogyókúra a kerekeken.


belefér persze a kalkulátor szerint, mert váltómérete egymásnak a gumi, a régi és a kiszemelt új. de az nem E46 méret. és az újból a két méret amit néztél, azok nem váltói egymásnak. lehet éppen belefér, de az egyik kerék teljes átmérője nagyobb lesz, aztán majd pislogsz, ha a DSC, vagy kipörgésgátló hibát dob, meg rángat az autós és a többi.
neked a 7" széles felnire 205/55 R16 való az E46 alá.
de azt csinálsz amit akarsz, tanácsot kértél, elmondtam amit gondolok. de úgy látom tök felesleges volt, amit írtam.


Dehogy. Sőt! Köszönöm. Csak a teljesség kedvéért pontosítottam az információkat. A gyárihoz közeli meretet szeretnék ami még elfér és nem csinál galibát. De a vékony 205-ös valahogy nem olyan stabil a kanyarban. Szeretek nagyokat kanyarodni, ahhoz pedig jobb a szélesebb gumi. Nem csapatok lapjával, tehát jobb szeretem ha betapad az ívre. Nem ragaszkodom a 7j széles felnihez, igazából a gumi szélesség és átmérő lenne a kiindulási alap. Viszont ha akkora a gumi akkor mekkora felni kell? Na itt akadtam el. Mert nincs egyértelmű válasz . Ezért kérdeztem itt. Sokkal tapasztaltabb emberek vannak akik már kipróbálták amit én meg nem. Mi az a felni ami elfér gond nélkül amire ekkora gumi csont nélkül felmegy. Stb.... Tanácstalan vagyok. A régi mindenképp kuka mert már elegem van a lovas szekér komfortból.


a gumi szélessége csak egy dolog. ha túl ballonos, ami neked az a jelenlegi és az új méreted is az lesz. attól tűnik stabilnak, ha merev a gumi oldalfala és peres. úgy sokkal kevesebb a mozgása.
225/50 R16 jó lehet, de legalább 7,5" széles felni kell alá. annak semmi értelme, hogy 10mm-rel meg feltegyél hátra.
minél ballonosabb a gumi, annál kevésbé jó kanyargós tempós vezetésre, viszont annál kényelmesebb lesz.
tudom mit beszélek, imádok tempósan kanyarodni, így téli szetten meg is vagyok halva, a nyárinál meg ott a rázás a peres széles gumi miatt, de cserébe úgy kanyarodok mit az öreg Fittipaldi.

A per 50 lesz a tuti szerintem. Az egy jó kompromisszumnak tűnik. A per45 veszettül kanyarodik de ugye..... Per60 kenődik mint a takony. Meg is nézem mi a szitu a 7,5j felnivel 16 collban. Aztán majd jelzek mi lett az eredmény. Feltéve ha érdekel! Ha helyettem gondolkodtál legalább tudd mi lett nem? Köszi még egyszer!


egyébként van a bal első ajtókeretnél beragasztva egy matrica gumiméretekről. azok valóak az E46-ra. azon kívüli méretekbe műszakin simán és jogosan köthetnének bele.
sok esetben a nagy méretek nagyobb motorokhoz tartoznak, de azzal nem nagyon foglalkoznak, hogy 1.6-oson pl a gyári méret 195/65 R15 vagy 205/55 R16, ha felraksz egy 17-es szettet, ami szerepel ott a táblán, abba nem kötnek bele.

YELLOW Elküldve: 2018-01-24 22:00 Gumiméret-futómû

ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta: Sziasztok.
Hamarosan cserélném nyári gumi szettemet kicsivel komfortosabbra. Jelenlegi nyári 17" 7j et35 (gyári BMW felni nem tudom most melyik Rondell) 225/55 gumikkal.
Az új lenne 16" 7j et35 225/60 vagy 55 elől és 235/60 vagy 55 hátul. Kérdésem az lenne, hogy erre a felni méretre jó lenne ez így ? Esetleg más Tipp? Mindenképp 16 coll lenne az ideális mert a 17 már nagyon rángat (gyári sport futóművel). Mókolni , pigácsázni nem szeretnék tehát gyári et illetve méret közeli lenne az ideális.
99' E46 coupe
Köszönöm
Sziasztok


ezek totál nem gyári méretek. 7j felnire széles a 225-ös gumi.
17-esre 225/45 a rávaló. tehát a 225/55 már komfortos verzió.
a 225/55/60 nem váltómérete a 235/55/60-nak. sőt a /60 marha ritka. nem ia értem honnan jönnek ezek neked.
7jx16-ra 215-től szélesebb gumi nem való. de a váltóméret ami az autóra jó lenne, az 205/55 R16.
nem csak a ballonosságon múlik a komfortosság. ne legyen defekttűrő az a lényeg. a súlyindex is minél kisebb annál puhább az oldalfala, ami javíthat a kényelmen.

A felni gyári nem a méret. Onnan jön, hogy a régi nyárit kis eltéréssel váltaná a kívánt méret. Legalább is a netes méretváltók szerint belefér. A felni volt a kérdéses, hogy 7j széles felnire gond nélkül fel megy e a 235-ös.
Valamint hátra egyel szélesebbet szeretnék. Most is ez a méret van fent csak téligumi lemezfelnin kopott dísztárcsával. Gumit tudok venni, ritka ugyan de ha megfizeti az ember akkor van. A felnit nem tudom. 16 coll gyári et-vel és szélességgel vagy valami más kell a 225 illetve 235/55 vagy 60 ra. A 16 coll azért kell mert ezzel nem kocognak a fogaim. Mint írtam fentebb, gyári ültetés , sport futómű, kurva kemény. De egyel kisebb kerék és már jó is lett.

Mielőtt félreértés lenne...
A súly csökkentése lenne a cél igazából. A rugózatlan tömeget vinném lejjebb.
A felnik és gumik adatai alapján legkevesebb 1 kiló kerekenként. Ami azért nem rossz. Most kb 1,5-1,7 kiloval kevesebb és sokkal komfortosabb. Nyilván nem lesz soha olyan puha mint egy hidrós futómű. De egy jó kompromisszum lenne a kiló körüli fogyókúra a kerekeken.


belefér persze a kalkulátor szerint, mert váltómérete egymásnak a gumi, a régi és a kiszemelt új. de az nem E46 méret. és az újból a két méret amit néztél, azok nem váltói egymásnak. lehet éppen belefér, de az egyik kerék teljes átmérője nagyobb lesz, aztán majd pislogsz, ha a DSC, vagy kipörgésgátló hibát dob, meg rángat az autós és a többi.
neked a 7" széles felnire 205/55 R16 való az E46 alá.
de azt csinálsz amit akarsz, tanácsot kértél, elmondtam amit gondolok. de úgy látom tök felesleges volt, amit írtam.


Dehogy. Sőt! Köszönöm. Csak a teljesség kedvéért pontosítottam az információkat. A gyárihoz közeli meretet szeretnék ami még elfér és nem csinál galibát. De a vékony 205-ös valahogy nem olyan stabil a kanyarban. Szeretek nagyokat kanyarodni, ahhoz pedig jobb a szélesebb gumi. Nem csapatok lapjával, tehát jobb szeretem ha betapad az ívre. Nem ragaszkodom a 7j széles felnihez, igazából a gumi szélesség és átmérő lenne a kiindulási alap. Viszont ha akkora a gumi akkor mekkora felni kell? Na itt akadtam el. Mert nincs egyértelmű válasz . Ezért kérdeztem itt. Sokkal tapasztaltabb emberek vannak akik már kipróbálták amit én meg nem. Mi az a felni ami elfér gond nélkül amire ekkora gumi csont nélkül felmegy. Stb.... Tanácstalan vagyok. A régi mindenképp kuka mert már elegem van a lovas szekér komfortból.


a gumi szélessége csak egy dolog. ha túl ballonos, ami neked az a jelenlegi és az új méreted is az lesz. attól tűnik stabilnak, ha merev a gumi oldalfala és peres. úgy sokkal kevesebb a mozgása.
225/50 R16 jó lehet, de legalább 7,5" széles felni kell alá. annak semmi értelme, hogy 10mm-rel meg feltegyél hátra.
minél ballonosabb a gumi, annál kevésbé jó kanyargós tempós vezetésre, viszont annál kényelmesebb lesz.
tudom mit beszélek, imádok tempósan kanyarodni, így téli szetten meg is vagyok halva, a nyárinál meg ott a rázás a peres széles gumi miatt, de cserébe úgy kanyarodok mit az öreg Fittipaldi.

YELLOW Elküldve: 2018-01-24 18:28 Gumiméret-futómû

ChrisRas írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta: Sziasztok.
Hamarosan cserélném nyári gumi szettemet kicsivel komfortosabbra. Jelenlegi nyári 17" 7j et35 (gyári BMW felni nem tudom most melyik Rondell) 225/55 gumikkal.
Az új lenne 16" 7j et35 225/60 vagy 55 elől és 235/60 vagy 55 hátul. Kérdésem az lenne, hogy erre a felni méretre jó lenne ez így ? Esetleg más Tipp? Mindenképp 16 coll lenne az ideális mert a 17 már nagyon rángat (gyári sport futóművel). Mókolni , pigácsázni nem szeretnék tehát gyári et illetve méret közeli lenne az ideális.
99' E46 coupe
Köszönöm
Sziasztok


ezek totál nem gyári méretek. 7j felnire széles a 225-ös gumi.
17-esre 225/45 a rávaló. tehát a 225/55 már komfortos verzió.
a 225/55/60 nem váltómérete a 235/55/60-nak. sőt a /60 marha ritka. nem ia értem honnan jönnek ezek neked.
7jx16-ra 215-től szélesebb gumi nem való. de a váltóméret ami az autóra jó lenne, az 205/55 R16.
nem csak a ballonosságon múlik a komfortosság. ne legyen defekttűrő az a lényeg. a súlyindex is minél kisebb annál puhább az oldalfala, ami javíthat a kényelmen.

A felni gyári nem a méret. Onnan jön, hogy a régi nyárit kis eltéréssel váltaná a kívánt méret. Legalább is a netes méretváltók szerint belefér. A felni volt a kérdéses, hogy 7j széles felnire gond nélkül fel megy e a 235-ös.
Valamint hátra egyel szélesebbet szeretnék. Most is ez a méret van fent csak téligumi lemezfelnin kopott dísztárcsával. Gumit tudok venni, ritka ugyan de ha megfizeti az ember akkor van. A felnit nem tudom. 16 coll gyári et-vel és szélességgel vagy valami más kell a 225 illetve 235/55 vagy 60 ra. A 16 coll azért kell mert ezzel nem kocognak a fogaim. Mint írtam fentebb, gyári ültetés , sport futómű, kurva kemény. De egyel kisebb kerék és már jó is lett.

Mielőtt félreértés lenne...
A súly csökkentése lenne a cél igazából. A rugózatlan tömeget vinném lejjebb.
A felnik és gumik adatai alapján legkevesebb 1 kiló kerekenként. Ami azért nem rossz. Most kb 1,5-1,7 kiloval kevesebb és sokkal komfortosabb. Nyilván nem lesz soha olyan puha mint egy hidrós futómű. De egy jó kompromisszum lenne a kiló körüli fogyókúra a kerekeken.


belefér persze a kalkulátor szerint, mert váltómérete egymásnak a gumi, a régi és a kiszemelt új. de az nem E46 méret. és az újból a két méret amit néztél, azok nem váltói egymásnak. lehet éppen belefér, de az egyik kerék teljes átmérője nagyobb lesz, aztán majd pislogsz, ha a DSC, vagy kipörgésgátló hibát dob, meg rángat az autós és a többi.
neked a 7" széles felnire 205/55 R16 való az E46 alá.
de azt csinálsz amit akarsz, tanácsot kértél, elmondtam amit gondolok. de úgy látom tök felesleges volt, amit írtam.

YELLOW Elküldve: 2018-01-22 16:39 Gumiméret-futómû

ChrisRas írta: Sziasztok.
Hamarosan cserélném nyári gumi szettemet kicsivel komfortosabbra. Jelenlegi nyári 17" 7j et35 (gyári BMW felni nem tudom most melyik Rondell) 225/55 gumikkal.
Az új lenne 16" 7j et35 225/60 vagy 55 elől és 235/60 vagy 55 hátul. Kérdésem az lenne, hogy erre a felni méretre jó lenne ez így ? Esetleg más Tipp? Mindenképp 16 coll lenne az ideális mert a 17 már nagyon rángat (gyári sport futóművel). Mókolni , pigácsázni nem szeretnék tehát gyári et illetve méret közeli lenne az ideális.
99' E46 coupe
Köszönöm
Sziasztok


ezek totál nem gyári méretek. 7j felnire széles a 225-ös gumi.
17-esre 225/45 a rávaló. tehát a 225/55 már komfortos verzió.
a 225/55/60 nem váltómérete a 235/55/60-nak. sőt a /60 marha ritka. nem ia értem honnan jönnek ezek neked.
7jx16-ra 215-től szélesebb gumi nem való. de a váltóméret ami az autóra jó lenne, az 205/55 R16.
nem csak a ballonosságon múlik a komfortosság. ne legyen defekttűrő az a lényeg. a súlyindex is minél kisebb annál puhább az oldalfala, ami javíthat a kényelmen.

YELLOW Elküldve: 2018-01-22 09:44 Motor hibajel(sarga)

BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
hil írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
Ugyanez a hibajelenségem van N43-as motornál de nekem más hibakódot dob be. 2-3 -as henger gyújtás kimaradás. 5-6 szor újraindítom és jó. Sikerült azóta valamit vele csinálni ?


N43-ban nincs Valvetronic. neked valószínű trafó probléma lesz. a másik tipikus hiba az injektorok. + gyertyákat is érdemes cserélni.
nem ehhez a hibához tartozik, de a NOx szenzorra is készülhetsz.
és mivel ez egy direkt befecskendezéses motor, lehet a szelepeknél van koxszolódás, és nem zárnak jól. attól lehet alapjárat és rángatásos probléma.


Pár indítást követően teljesen megjavul. Illetve meleg motornál is tökéletes. Ez szűkíti valamennyiben a dolgokat szerinted?

Amúgy köszönöm a gyors és segítőkész választ.


persze szűkíti. a gyújtótrafó ilyen. vagy hidegen rossz, vagy melegen. nekem más a motor, de ez volt nekem is hidegen. fél évkülönbséggel hidegen nem indult az egyik henger. majd 3 eset után, gyertyacsere után 150km-rel indulás után 500 m múlva kifingott végleg az egyik trafó. én cseréltem mind a négyet, mert sorra tönkre ment volna. voltak szériahibás trafók.
havernak N43 van, azért írtam amit, mert már végigment ezeken.


Huh elég konkrétnak hangzik a dolog. Nagyon szépen köszönöm a segítséged, a napokba kipróbálom aztán majd visszaírok, hogy mi volt.

Köszönöm még egyszer.


Sziasztok,
bocs, hogy belevaú, de nem lehet, hogy az M43-as (és nem N43) motorról szól az értekezés???



Szia. N43B16 a motor amiről én kérdeztem.

Amúgy a 2-3 -as henger trafóját felcserélhetem az 1-4-essel ? Igazából azok egyformák és így tutira kijönne a hibakóddal nem ?


jaja, cseréld meg őket. átviszi-e a hibákat az 1-4-be.
én tudtam, hogy N43 a téma biztosan.



Szép jó reggelt!

Megtörtént a művelet. A szerelés közben kiderült a gyári gyertyákkal futott az autó. Természetesen iszonyatos állapotban voltak, ezért cserélve lettek. A hiba eltűnt, így már nem volt hibakód amit be kellett volna dobnia. Szóval jó helyen volt keresve a hiba és ezért nagyon szépen köszönöm a segítségedet. Mindenesetre a trafós cserét sem feledem el, és mivel a 4 trafó drága, ennek árát biztosan félrerakom most, ha később bekövetkezne.

Még egyszer nagyon szépen köszönöm, hamar meg lett a hiba forrása.


a haver akit említettem, az is megvette a gyertyákat. majd cserélte a trafót, injektort. csak nem az igazi. oszt kiderült a gyertyák még a csomagtartóban vannak, mert nincs kulcs hozzá. LOL
az új gyertya lehet ad majd a trafóknak, ha azok már el vannak gyengülve. szóval ha megint hasonló gond lesz, akkor valószínűleg trafó hiba lesz.

YELLOW Elküldve: 2018-01-20 19:33 Lámpakapcsoló

Tano írta:
leonaprofi írta: e83 2005 2.0d kormány alatti kis kapcsoló mire jó?


Számomra nem tűnik gyárinak, mintha utólagos beépítés lenne.


én pl utólagos angel eye-t, vagy bármi ökörséget (kürt, rendőrfény) így kötnék be, külön kapcsolóra.

YELLOW Elküldve: 2018-01-19 13:43 Mi lehet a baj?

Padre323i írta: Sziasztok!

Sedanról van szó.Kicseréltem a csomagtér világítás mindkét izzóját,de még mindig nem világít.
Mi kapcsolja?Melyik biztosítékot kell keresnem?A 49-52 rendben van,belső világítás,kesztyűtartó rendben.
Köszönöm!


lehet az csomagtérajtó átvezetőben kontaktos a vezeték.
1x nekem is rosszalkodott már, nem kapcsolt fel ha kinyitottam, míg odabent igen. hiába nyitogattam zárogattam az autót, majd 1x csak jó lett pár perc után. én nyomkorásztam az átvezetőt de semmi. ez vagy 4-5 éve volt, azóta sem csinálta ezt.
mondjuk most azon gondolkozom, hogy nyitva volt a csomagtérajtó, lezártam az autót, elaludt pár perc után és utána nem akart visszagyulladni. lehet így volt. no mind1 csak érdekességnek írtam.

YELLOW Elküldve: 2018-01-18 17:32 Motor hibajel(sarga)

elég megnézni a bontott blokkokat, vagy rajzokat róla, az alapján sincs egyik se.

YELLOW Elküldve: 2018-01-18 17:26 Motor hibajel(sarga)

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
hil írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
Ugyanez a hibajelenségem van N43-as motornál de nekem más hibakódot dob be. 2-3 -as henger gyújtás kimaradás. 5-6 szor újraindítom és jó. Sikerült azóta valamit vele csinálni ?


N43-ban nincs Valvetronic. neked valószínű trafó probléma lesz. a másik tipikus hiba az injektorok. + gyertyákat is érdemes cserélni.
nem ehhez a hibához tartozik, de a NOx szenzorra is készülhetsz.
és mivel ez egy direkt befecskendezéses motor, lehet a szelepeknél van koxszolódás, és nem zárnak jól. attól lehet alapjárat és rángatásos probléma.


Pár indítást követően teljesen megjavul. Illetve meleg motornál is tökéletes. Ez szűkíti valamennyiben a dolgokat szerinted?

Amúgy köszönöm a gyors és segítőkész választ.


persze szűkíti. a gyújtótrafó ilyen. vagy hidegen rossz, vagy melegen. nekem más a motor, de ez volt nekem is hidegen. fél évkülönbséggel hidegen nem indult az egyik henger. majd 3 eset után, gyertyacsere után 150km-rel indulás után 500 m múlva kifingott végleg az egyik trafó. én cseréltem mind a négyet, mert sorra tönkre ment volna. voltak szériahibás trafók.
havernak N43 van, azért írtam amit, mert már végigment ezeken.


Huh elég konkrétnak hangzik a dolog. Nagyon szépen köszönöm a segítséged, a napokba kipróbálom aztán majd visszaírok, hogy mi volt.

Köszönöm még egyszer.


Sziasztok,
bocs, hogy belevaú, de nem lehet, hogy az M43-as (és nem N43) motorról szól az értekezés???



Szia. N43B16 a motor amiről én kérdeztem.

Amúgy a 2-3 -as henger trafóját felcserélhetem az 1-4-essel ? Igazából azok egyformák és így tutira kijönne a hibakóddal nem ?


jaja, cseréld meg őket. átviszi-e a hibákat az 1-4-be.
én tudtam, hogy N43 a téma biztosan.

Közben rákerestem és valóban. Mivel a kérdezőnél nem volt autó típus ezért gondoltam arra, hogy elírta a betűt, de látom, hogy e90-be is teszik. Mennyire nagy az eltérés az N42xx és az N43xx között? Azt láttam, hogy mindkettő Valvetronikos és az N nagyobb teljesítményű. Nem ebben szokott átrepedni a hengerek közötti gát?


az az N45, amiben reped a gát, ott is az N45B20 illetve az IS vagy mék.
N43 az sima közvetlen befecskendezéses motor. abban nincs valvetronic, meg vanos sem.

OK, én azt olvastam, hogy Valvetronikos http://www.unixnerd.demon.co.uk/n46.html
ui: bocs, igazad van, végigolvastam a cikket, tényleg nincs benne.


hát a kis táblázat szerint van Vanos és VT is, de én úgy tudom nincs.

YELLOW Elküldve: 2018-01-18 17:18 Motor hibajel(sarga)

hil írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
hil írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
Ugyanez a hibajelenségem van N43-as motornál de nekem más hibakódot dob be. 2-3 -as henger gyújtás kimaradás. 5-6 szor újraindítom és jó. Sikerült azóta valamit vele csinálni ?


N43-ban nincs Valvetronic. neked valószínű trafó probléma lesz. a másik tipikus hiba az injektorok. + gyertyákat is érdemes cserélni.
nem ehhez a hibához tartozik, de a NOx szenzorra is készülhetsz.
és mivel ez egy direkt befecskendezéses motor, lehet a szelepeknél van koxszolódás, és nem zárnak jól. attól lehet alapjárat és rángatásos probléma.


Pár indítást követően teljesen megjavul. Illetve meleg motornál is tökéletes. Ez szűkíti valamennyiben a dolgokat szerinted?

Amúgy köszönöm a gyors és segítőkész választ.


persze szűkíti. a gyújtótrafó ilyen. vagy hidegen rossz, vagy melegen. nekem más a motor, de ez volt nekem is hidegen. fél évkülönbséggel hidegen nem indult az egyik henger. majd 3 eset után, gyertyacsere után 150km-rel indulás után 500 m múlva kifingott végleg az egyik trafó. én cseréltem mind a négyet, mert sorra tönkre ment volna. voltak szériahibás trafók.
havernak N43 van, azért írtam amit, mert már végigment ezeken.


Huh elég konkrétnak hangzik a dolog. Nagyon szépen köszönöm a segítséged, a napokba kipróbálom aztán majd visszaírok, hogy mi volt.

Köszönöm még egyszer.


Sziasztok,
bocs, hogy belevaú, de nem lehet, hogy az M43-as (és nem N43) motorról szól az értekezés???



Szia. N43B16 a motor amiről én kérdeztem.

Amúgy a 2-3 -as henger trafóját felcserélhetem az 1-4-essel ? Igazából azok egyformák és így tutira kijönne a hibakóddal nem ?


jaja, cseréld meg őket. átviszi-e a hibákat az 1-4-be.
én tudtam, hogy N43 a téma biztosan.

Közben rákerestem és valóban. Mivel a kérdezőnél nem volt autó típus ezért gondoltam arra, hogy elírta a betűt, de látom, hogy e90-be is teszik. Mennyire nagy az eltérés az N42xx és az N43xx között? Azt láttam, hogy mindkettő Valvetronikos és az N nagyobb teljesítményű. Nem ebben szokott átrepedni a hengerek közötti gát?


az az N45, amiben reped a gát, ott is az N45B20 illetve az IS vagy mék.
N43 az sima közvetlen befecskendezéses motor. abban nincs valvetronic, meg vanos sem.

YELLOW Elküldve: 2018-01-18 12:47 Motor hibajel(sarga)

BrianHUN írta:
hil írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
YELLOW írta:
BrianHUN írta:
Ugyanez a hibajelenségem van N43-as motornál de nekem más hibakódot dob be. 2-3 -as henger gyújtás kimaradás. 5-6 szor újraindítom és jó. Sikerült azóta valamit vele csinálni ?


N43-ban nincs Valvetronic. neked valószínű trafó probléma lesz. a másik tipikus hiba az injektorok. + gyertyákat is érdemes cserélni.
nem ehhez a hibához tartozik, de a NOx szenzorra is készülhetsz.
és mivel ez egy direkt befecskendezéses motor, lehet a szelepeknél van koxszolódás, és nem zárnak jól. attól lehet alapjárat és rángatásos probléma.


Pár indítást követően teljesen megjavul. Illetve meleg motornál is tökéletes. Ez szűkíti valamennyiben a dolgokat szerinted?

Amúgy köszönöm a gyors és segítőkész választ.


persze szűkíti. a gyújtótrafó ilyen. vagy hidegen rossz, vagy melegen. nekem más a motor, de ez volt nekem is hidegen. fél évkülönbséggel hidegen nem indult az egyik henger. majd 3 eset után, gyertyacsere után 150km-rel indulás után 500 m múlva kifingott végleg az egyik trafó. én cseréltem mind a négyet, mert sorra tönkre ment volna. voltak szériahibás trafók.
havernak N43 van, azért írtam amit, mert már végigment ezeken.


Huh elég konkrétnak hangzik a dolog. Nagyon szépen köszönöm a segítséged, a napokba kipróbálom aztán majd visszaírok, hogy mi volt.

Köszönöm még egyszer.


Sziasztok,
bocs, hogy belevaú, de nem lehet, hogy az M43-as (és nem N43) motorról szól az értekezés???



Szia. N43B16 a motor amiről én kérdeztem.

Amúgy a 2-3 -as henger trafóját felcserélhetem az 1-4-essel ? Igazából azok egyformák és így tutira kijönne a hibakóddal nem ?


jaja, cseréld meg őket. átviszi-e a hibákat az 1-4-be.
én tudtam, hogy N43 a téma biztosan.