
YELLOW Elküldve: 2012-07-18 09:49 Társalgó
vivaladiesel írta:YELLOW írta:
nem tudom szervízben mennyi lett volna a mutatvány Ft-ban, de a szerelésért lehet vagy 3-4ezret kiszámláztak volna, + vagy 6-8 ezer a szűrő. neten láttam 12-ért is, nem tudom azmivel tudhat többet...
Ezt a mutatványt a márkaszervizben 12-13 000ft alatt tuti nem úszod meg. Anyósoméknak is H Astrája van régebben márkaszervizbe hordták a vasat. Néhány éve az olaj/szűrőcseréket én csinálom az autón (van szerelőaknám otthon) a nagyobb dolgokat meg Mogyorósi Balázsék. Szóval pár hónapja, kíváncsiságból elkértem az anno az Opel szalonban kapott számláikat...
Az ember esze megáll, hogy milyen árakon/óradíjért dolgoznak ahhoz képest, hogy nem is prémium márkáról van szó. Arról nem is beszélve, hogy olyan áron számlázták a sz@r GM-es olajat amiért az autósboltban a legjobb fullszintetikust megkapod.
Egyékbént egy 1,6 twinport caravan Astráról van szó. Yellow, én őszinte leszek, ilyen kényelmetlen, lusta és instabil futóművű autóban még nem ültem mint az! 130-140 felett nem merek vele menni mert nem érzem magam biztonságban. Anno a Passattal, a 320d-vel és most az S Mercivel (ha nincs forgalom és egyedül utazom) sokszor beleszaladtam/beleszaladok akár a 160 km/h feletti tartományba is de az astrával... ááá.Amikor vásárolták még nem ismertük egymást, másképp tuti rábeszéltem volna őket egy normális autóra.
YELLOW Elküldve: 2012-07-17 21:49 Mi lehet a baj?_
InsectKiller írta:YELLOW írta: nem tettél, de ha már indulás előtt is lent volt a szintjelző, akkor is tölthettél volna bele. ha nem volt túl hideg a deszt. víz, akkor nagy kár nem lehet, főleg ha fokozatosan nyomattad hozzá.
remélem nem sima vizet tettél hozzáamúgy max a fagyállóság fog módosulni.
Hát ez úgy volt, h akárhányszor néztem hidegen a szintet, a pöcs lent volt. Aztán kitekertem a légtelenítő csavart és feljött a pöcs. Na most ezt meg se néztem. Nem volt hideg a víz, a kútról vettem le a polcról, szóval közel 30°-osnak kell lennie. Igen fokozatosan öntöttem hozzá, mindig néztem, h jön-e már a pöcök felfelé. Ja és igen desztvizet vettem a kúton, a hideg beállta előtt meg majd megnézem a fagypontot.
Remélem jó lesz már így a rendszer, köszi YELLOW!
YELLOW Elküldve: 2012-07-17 21:28 Mi lehet a baj?_
InsectKiller írta:YELLOW írta:InsectKiller írta:
Hát optikailag semmi baja nincs annak a csavarnak, szépen bele tudom tenni a csavarhúzót és tekerni vele. Viszont a kiegyenlítőn lévő kupak közrejátszik a nyomásszabályzásban ha jól tudom. Na azt cseréltem.
A tünetek: bizonyos sebességtartományban megjelenik a jel, h kevés a folyadékom:
De a szintem jó. Sőt, ha ebből a tartományból kijövök, meg is szűnik a jel. Ha állok nincs jel. De most már ott tartunk, h ha a városba megyek huzamosan 60-al, akkor végig kint van. Megállok lámpánál, eltűnik, majd megint visszajön.
én arra tudok gondolni, hogy amikor gyorsabban mész, akkor van elég hűtés és a nagy kör lezár. csak a kis körben keriing a víz. viszont amikor lassan mész, kevés a hűtés kinyit a termosztát a nagy körre és akkor a kiegyenlítőből annyira lecsökken a víz, hogy bejelez a szenzor. ergó amíg a körön végig megy a víz, addig elfogy a kiegyenlítőből.
én azt csinálnám, hogy amikor jó meleg a motor, és nincs hűtés levenném a tartály kupakját. és úgy nézném a szintet. szerintem még levegő is van benne és kevés a lé.
ezért van az, hogy nem spriccol a kis lyukon a víz, hanem eccer csak abba marad, mert kevés a hűtőfolyadék. aztán ha várnál, egy idő után megint jönne, mikor körbe ér...
nekem víz csere után, sok km-enkersztül még mindig öntögetnem kellett hozzá... most már jó
Na! Fejlemény. Ma amikor elővettem a vasat, egyből ki is rakta a kis jelecskét. Jó mondom faszán megvárom míg bemelegszik, aztán megnézzük...
Meleg motornál sapka levesz, 1 kis pisi, pálca lent. Öntöttem bele annyi desztvizet, h a pálca kijöjjön. Aztán mentem 1 kört és a pisilés elindult. Egyébként ezzel nem tettem kárt ugye, h beleöntöttem csak úgy a vizet?!
YELLOW Elküldve: 2012-07-17 20:28 Társalgó
YELLOW Elküldve: 2012-07-17 20:04 Mi lehet a baj?_
kempelen írta:
Amit pedig én privátként fűzök hozzá, nekem sem áll teljesen vízszintes talajon az autó a helyén. Ezért néha én is úgy érzem mintha az egyik oldalon a hátsó sárvédőbe jobban bent állna a kerék. Aztán elég elindulnom vele és minden tökéletesen áll.
YELLOW Elküldve: 2012-07-17 14:16 Mi lehet a baj?_
Marvin írta:valter320d írta:YELLOW írta:Marvin írta:Marvin írta:YELLOW írta:Marvin írta: Sziasztok!
Először is Üdv mindenkinek, "nagelneu" vagyok az oldalon.
Ezután a lényeg: 4 napja vettem egy 2001/6 320d touring kombit, auto váltóval. A kocsiban már van 290e KM, de mondták h új adagoló, akksi, szervizkonyves.... állapota tényleg jónak mondható.
De.
Valamiért a kocsi nagyon lassúnak érződik, 100%-ra nem adja le a 136 LE-t, még nagyobb fordulatszámon sem, a lassú gyorsulásról nem is beszélve. A turboja alapból is kicsit hangosabb szerintem, mint lennie kelleneg, de ezt hétvégén megnéztük és valószínűleg csak a levegőcső tömítőgyűrűje szorul cserére.
Mit gondoltok, mi okozhatja a teljesítmény-vesztést:
:
:
Segítségeteket előre is Köszönöm!
Marvin
P.S: Megvárnám mit 5leteltek és csak utána fognék bele egy szervízelésbe/szakvéleményeztetésbe valamelyik szerelőnél.
valaki írta valahol tegnap, vagy előtte, hogy neki az adagolót újra keleltt állítani, és utána kész álom lett. mivel azt írod cserélve lett, így gyanakodnék erre.
Köszi a tippet, rákérdek hogy anno volt-e vmiféle beállítás rajta, vagy csak cserélték. Anélkül elég "gány" meló lenne, de hát.... láttunk már karón varjút. Sajnos![]()
Még pár fontos dolgot elfelejtettem hozzáírni:
- a fogyasztás sem normális xintem, autópályán 500km-t megtéve 8,5-9 lett az átlag.?
- tempomatot 138-ra berakva az érdi emelkedőnél visszafelé nem bírta tartani a sebességet, lecsökkent egészen 120ig, amikor először visszaváltott. ?
Szóval valami nagyon nem úgy működik benne, ahogy kellene, pls írjátok meg a véleményeteket. Eddig légtömegmérőre és adagolóra gondoltatok. Az eladó elmondása szerint utóbbi nagyjából 40e-km-vel ezelőtt volt cserélve, de szla persze nincs róla.
Köszönöm az infókat!
Marvin
így ezt senki nem fogja megmondani, csak találgatni. mindenképp el kell vinni egy diag-ra. ha minden vákuum, meg egyéb csövet átnéztél és nincs repedés vagy ilyesmi, akkor diag. én azt mondom ez lehet annyira komoly, dolgo, hogy érdemes lenne elutaznod nyíregyházára bmw320d4 (Nagy Miki) kollégához. tudom neked az oda vissza 500km kb, de ha ő nem mondja meg mi a gond, akkor senki. bmw szervízben dolgozott, komoly diag cuccai vannak, ha gondja van hazsnálhatja a bmw szervízt is, olcsón tud alkatrészt szerezni, nah és persze a szakmai tudás, amivel rendelkezik, az nem sok embernek van meg. én azt mondom jelentkezz be hozzá, írhatsz neki itt is privát üzit. lehet telefonban fog nagyon tanácsokat mondani, és lehet el sem kell menned. én mindenképp őt ajánlom. lenne még, de nem hiszem, hogy közelebb lenne.
Ez így igaz Yellow kollégáé a pont Nagy Miklós Nyíregyháza de jó hogy csak 35km re lakok tőle![]()
Köszi szépen srácok!
Úgy látom tényleg nem lesz más kiút, mint egy diagnosztika, ill. a szükséges javítások. Csak gondoltam előtte talán kapok némi infót mire készüljek, remélhetőleg nem lesz több 100e-s a javítási ktsg.
A szervíz-lista alapján a legtöbben Hantos-Ricsit dícsérték, de lehet hogy megpróbálkozom egy nyíregyházi körrel. Megírom majd mire jutottam.
YELLOW Elküldve: 2012-07-17 12:51 Társalgó
hancurozo írta:YELLOW írta: na sehol senki? unatkozom... tegnap is jól feldobom itt a kesztyűt, erre senki, pedig olyan jól elmentem alukálni, reggel alig vártam mit fogok itt olvasni...
egy kis off:
tegnap fater H Astra-jában cseréltem pollenszűrőt. asszem az opel az nem az a kategória, hogy német logika, mert a fél anyós oldalt le kellett bontani. kesztyűtartó ki 4 torx csavar fogja. stekker lehúz a szofitáról (kesztyűtartó világítás). aztán van bent a középboxon egy műanyag lemez, amit 3 csavar fog. nah ezen a 6-os kulcs nagy az 5-ös kicsi. mondom biztos collos. otthon egy jó kulcs sem volt. mondommajd fogó. nehezen de kiszedtem őket. a venti motortól alig tudtam kiszedni a szűrőt, ami meglepő módon gyárilag aktív szenes. bent volt még némi kosz, amit le merek fogadni egy szervízben tutkó nem porszívóztak volna ki, de legalább innen már a süni könnyen elérhető. amúgy az autó 2006.06. havi és még a gyári delphi szűrő volt benne. annyira nem is volt vészes. azért vettem ki, mert a fain unix több méretet hoz, pedig az csak G Astránál volt nem mindegy. elmentem az egyik autós boltba, ahova rég nem jártam már, mert az eladó stílusa nem tetszett, illetve annó átvágta magát az ATE fékszettemmel. vagy csak nagyon rendes volt. a lényeg itthon kinéztem Unix-os aktívszenest 2.980 Ft-ért. fater nem akart drágábban, sőt sima is jó lett volna neki. de kb 3-4 ezer volt a hatát, mondom akkor aktív szenes. megrendeltem délután 1 óra felé, azt mondta kb 1 óra és megvan. közben elmentem más boltokba, de vagy nem volt szimpatikus az eladó, nem tudom mit hitt magáról, G astra tulajokat ócsárolta, hogy nála csak olcsó dolgok vannak, mert az a vásárló közönség ezt igényli... na mindegy reménykedtem benen, jó lesz amit rendeltem. nem akart jönni az SMS-ezértszakadó esőben elindultam, mondom hátha csak elfelejtett szólni, de tudtam 15:30 környékén jön a szállító. már úton voltam, mikor hívott, hogy megjött a cucc mehetek. az Unix-os aktívszenes, szinte ugyanaz volt mint a drága delphi, talán a külső része nem volt olyan vastag borítás, de mit számít, ha szűr. már mikor megrendeltem azt mondta, hogy 2800-ért ideadja kedvezménnyel. aztán amikor rá mondtam, hogy jó lesz, akkor azt mondja mindjárt ad egy kis kedvezményt.... 2500 Ft-ért vihetem. mondom nagyon fasza. ideadta én meg szakadó esőben góó haza. az opel kint állt a másik garázs előtt szétbombázva. gondolhattam volna, hogy a duplagarázs egyik részébe már be keleltt volna állnom, ott van hely szerelni nyitott ajtónál. így ezt esőben kínlódtuk meg, vezető ülésről elpakol, át áll, közbenfater másik garázsból cuccát arrébb gór. mindig ügyködik valamivel. hát beszerelni nehezebb volt. az új szűrő nem hajlott úgy. mérete jó volt, de még új. mindegy összeraktam kész lett. megírtam FB-n az esetet röviden. az utcánkban lévő régen opel szervízben dolgozó szerelő (aki úgy volt, hogy majd ő cseréli) reagált is rá, hogy acsavarokra 5,5-ös villás kell, ami van neki. én komoylan mondom iylen méretről nem is hallottam még. de legalább már tudom. voltam iylen szerszám boltban is, de azt mondták felejtsem el a coll-os méretet kulcsban, nem fogok kapni. mondom mi a faszért nem?! persze próbáltunk 6-os villást össze kalapálni, de hát a kulcs erős volt
nem tudom szervízben mennyi lett volna a mutatvány Ft-ban, de a szerelésért lehet vagy 3-4ezret kiszámláztak volna, + vagy 6-8 ezer a szűrő. neten láttam 12-ért is, nem tudom azmivel tudhat többet...
vagy veszek, ha lehet egyáltallán kapni 5,5-ös villást, vagy kireszelek, majd valami anyagból...
remélem erre a hatalmas off-ra majd beindul az élet.
Látom unatkozol.
Azért a társalgóba nehéz off témát felhozni.
OBI-ban kapni pici crova készletet (kb 1000Ft) abban találsz 4, 4.5, 5, 5.5, 6, -tól 13ig crovafejet. (ha több dolgba is beleturkálsz akkor szükséged lesz torx, fúrt torx és E kulcsokra is) Úgy sokkal egyszerűbb lesz. Ha nem az első csere, akkor fél óra sincs, de a suzukiban is így cseréled, a volvó s40-ben pedig a sofőr oldalon kell lebontani a szőnyeget Európai autóhoz mm-es kulcs kell. Az amerikai kocsikat viszont nehéz javítani, oda nem jó a mm-es készlet.
Az, hogy sok alkatrész/szűrő egyforma és más az ára természetes. (pl ford gyári gázolajszűrő 3x drágább a bosch-nál, ja és a gyári dobozában is bosch van) De mondhatnám a fiat unó/lancia delta 1.3 hátsó fék és a p126 féket is. (ott is csak az ára más)
YELLOW Elküldve: 2012-07-17 11:51 Mi lehet a baj?_
Marvin írta:Marvin írta:YELLOW írta:Marvin írta: Sziasztok!
Először is Üdv mindenkinek, "nagelneu" vagyok az oldalon.
Ezután a lényeg: 4 napja vettem egy 2001/6 320d touring kombit, auto váltóval. A kocsiban már van 290e KM, de mondták h új adagoló, akksi, szervizkonyves.... állapota tényleg jónak mondható.
De.
Valamiért a kocsi nagyon lassúnak érződik, 100%-ra nem adja le a 136 LE-t, még nagyobb fordulatszámon sem, a lassú gyorsulásról nem is beszélve. A turboja alapból is kicsit hangosabb szerintem, mint lennie kelleneg, de ezt hétvégén megnéztük és valószínűleg csak a levegőcső tömítőgyűrűje szorul cserére.
Mit gondoltok, mi okozhatja a teljesítmény-vesztést:
:
:
Segítségeteket előre is Köszönöm!
Marvin
P.S: Megvárnám mit 5leteltek és csak utána fognék bele egy szervízelésbe/szakvéleményeztetésbe valamelyik szerelőnél.
valaki írta valahol tegnap, vagy előtte, hogy neki az adagolót újra keleltt állítani, és utána kész álom lett. mivel azt írod cserélve lett, így gyanakodnék erre.
Köszi a tippet, rákérdek hogy anno volt-e vmiféle beállítás rajta, vagy csak cserélték. Anélkül elég "gány" meló lenne, de hát.... láttunk már karón varjút. Sajnos![]()
Még pár fontos dolgot elfelejtettem hozzáírni:
- a fogyasztás sem normális xintem, autópályán 500km-t megtéve 8,5-9 lett az átlag.?
- tempomatot 138-ra berakva az érdi emelkedőnél visszafelé nem bírta tartani a sebességet, lecsökkent egészen 120ig, amikor először visszaváltott. ?
Szóval valami nagyon nem úgy működik benne, ahogy kellene, pls írjátok meg a véleményeteket. Eddig légtömegmérőre és adagolóra gondoltatok. Az eladó elmondása szerint utóbbi nagyjából 40e-km-vel ezelőtt volt cserélve, de szla persze nincs róla.
Köszönöm az infókat!
Marvin
YELLOW Elküldve: 2012-07-17 11:44 Társalgó
YELLOW Elküldve: 2012-07-17 11:00 klíma tisztítás
BalaBMW írta:YELLOW írta: fateromnak ajánlottak egy klímásürgét, aki házhoz is megy. töltenek klímát meg minden.
nos 3000 Ft egy tisztás autónál, ami ózon-os tisztítást jelent, vagyis ózonnal tisztít. kinek van valami véleménye erről az eljárásról? hallottam már ezt, cégnél szoktak így konyhát, étkezőt fertőtleníteni, de autóban még nem hallottam.
Nekem most csinálták meg 1 hónapja ezt az ózonos tisztítást. SZUPER!! Az autó előző tulaja cigizett (bár nem volt okádék cigiszag folyamatosan a kocsiban, de ha sütötte a nap, akkor eléggé érezhető volt) és teljesen kivette ezt a szagot a kocsiból. Most a 40 fokban sem volt már az a zavaró szag. Érdemes megcsináltatni!
YELLOW Elküldve: 2012-07-17 07:29 Elsõ lámpák
mrdani írta: HAli!
Olyan problémám lenne, nem rég angel eye karikákat raktam a két első lámpába, és a baloldali vagyis a vezető olai lámpám, baloldalra világít nem gyengén.A belső lencsét ugyebár kiszedtem és ugyanugy raktam vissza.Valószínűleg még se jól.
Olyat olvastam hogy a baloldali lámpa max 90fokba világíthat jobbra.Ebből gondolom én hogy vmi gáz van mert nekem nagyon is balra világít.
láttam rajta kézi állítást csak nem tom hogy merre hogy tekerjem.
Valami 5let?
YELLOW Elküldve: 2012-07-17 07:28 Mi lehet a baj?_
InsectKiller írta:
Hát optikailag semmi baja nincs annak a csavarnak, szépen bele tudom tenni a csavarhúzót és tekerni vele. Viszont a kiegyenlítőn lévő kupak közrejátszik a nyomásszabályzásban ha jól tudom. Na azt cseréltem.
A tünetek: bizonyos sebességtartományban megjelenik a jel, h kevés a folyadékom:
De a szintem jó. Sőt, ha ebből a tartományból kijövök, meg is szűnik a jel. Ha állok nincs jel. De most már ott tartunk, h ha a városba megyek huzamosan 60-al, akkor végig kint van. Megállok lámpánál, eltűnik, majd megint visszajön.