YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2012-07-18 11:10 Motorolaj

vivaladiesel írta:

30 000km olajcsere nélkül! (Dízel e60) Most töltöttem le a képet egy másik bmw-s fórumról. Szerelő srác töltötte fel ('Steef')


jó lenne tudni milyen olaj volt benne...

YELLOW Elküldve: 2012-07-18 09:49 Társalgó

vivaladiesel írta:
YELLOW írta:
nem tudom szervízben mennyi lett volna a mutatvány Ft-ban, de a szerelésért lehet vagy 3-4ezret kiszámláztak volna, + vagy 6-8 ezer a szűrő. neten láttam 12-ért is, nem tudom azmivel tudhat többet...



Ezt a mutatványt a márkaszervizben 12-13 000ft alatt tuti nem úszod meg. Anyósoméknak is H Astrája van régebben márkaszervizbe hordták a vasat. Néhány éve az olaj/szűrőcseréket én csinálom az autón (van szerelőaknám otthon) a nagyobb dolgokat meg Mogyorósi Balázsék. Szóval pár hónapja, kíváncsiságból elkértem az anno az Opel szalonban kapott számláikat...
Az ember esze megáll, hogy milyen árakon/óradíjért dolgoznak ahhoz képest, hogy nem is prémium márkáról van szó. Arról nem is beszélve, hogy olyan áron számlázták a sz@r GM-es olajat amiért az autósboltban a legjobb fullszintetikust megkapod.

Egyékbént egy 1,6 twinport caravan Astráról van szó. Yellow, én őszinte leszek, ilyen kényelmetlen, lusta és instabil futóművű autóban még nem ültem mint az! 130-140 felett nem merek vele menni mert nem érzem magam biztonságban. Anno a Passattal, a 320d-vel és most az S Mercivel (ha nincs forgalom és egyedül utazom) sokszor beleszaladtam/beleszaladok akár a 160 km/h feletti tartományba is de az astrával... ááá. Amikor vásárolták még nem ismertük egymást, másképp tuti rábeszéltem volna őket egy normális autóra.


mi esetünkben egy 1.6 twinport caravánról van szó
én is őszinte leszek. van egy kedvenc kanyarom, annó a kadettal virsli gumikkal 60-70-nel féltem bevenni, mert olyan érzés volt, mintha a gumi le akarna fordulni a felniről. anno 13 évesen keresztfater 524td-jével 110-zel vettem be. az opellal és a Bömcivel kb ugyanígy tudom abszolválni. viszont én az opelban biztonságosabbnak érzem a dolgot, mint a Bömciben. mondjuk ennek az az oka, hogy amíg a kanyarban az opellal én együtt mozgok a kasztnival magyarán amerre billen a kasztnni, arra mozdulok én is a kasztnival együtt, addig a bmw kasztni kb marad ugyanott és csak én mozgok. ilyen becsapós dolog. hiába a bömci jobban fekszik a kanyart ott majd ki esek az ülésből, mert engem vinne tovább a lendület. nem tudom érthető-e...? mondjuk ezt a nevezett kanyart 120-szal vizes, és téli körülmények között (fagyos útfelület) is véghez tudtam vinni és még a DSC alig avatkozik bele.
amúgy mostanában ha rokonokhoz megyünk, mindig az Astrával megyünk, mert elég kaka az út, meg abba nem nekem kell tankolni de én nem tartom rossznak a futóművet, ahhoz képest, hogy hátul csak sima csatolt hossz lengőkaros. amikor kihoztuk a szalnból, az első 5000 km-en én vezettem csak, nem engedtem faternak. ekkor még nem volt BMW-m. amúgy a kormánya szerintem nagyon jó. én nagyon sok autót néztem akkoriban és végül emellett döntöttünk. szerintem nem rossz, főleg hogy kommunikátorral egy csomó feláras dolgot aktiváltak. ismerettség. most lett 6 éves az autó, de éppen 26ezer felett van a futása kitart még egy darabig... mondjuk a kadett tavaly lett decemberben eladva, így most már fater horgászni is ezzel jár, meg dolgozni is. de hát itt minden a közelben van... csak soltvadkert nincs meg sopron meg a balaton, meg minden más, ahol élet van

YELLOW Elküldve: 2012-07-17 21:49 Mi lehet a baj?_

InsectKiller írta:
YELLOW írta: nem tettél, de ha már indulás előtt is lent volt a szintjelző, akkor is tölthettél volna bele. ha nem volt túl hideg a deszt. víz, akkor nagy kár nem lehet, főleg ha fokozatosan nyomattad hozzá.
remélem nem sima vizet tettél hozzá amúgy max a fagyállóság fog módosulni.


Hát ez úgy volt, h akárhányszor néztem hidegen a szintet, a pöcs lent volt. Aztán kitekertem a légtelenítő csavart és feljött a pöcs. Na most ezt meg se néztem. Nem volt hideg a víz, a kútról vettem le a polcról, szóval közel 30°-osnak kell lennie. Igen fokozatosan öntöttem hozzá, mindig néztem, h jön-e már a pöcök felfelé. Ja és igen desztvizet vettem a kúton, a hideg beállta előtt meg majd megnézem a fagypontot.
Remélem jó lesz már így a rendszer, köszi YELLOW!




nincsmit... jah ha télen menni fogsz, akkor megint le fog csökkenni. javaslom, hogy meleg motornál kapcsold be a főtést 30 fokra tekerd el a középső tekerőt a rostélynál piros állásba hagy fűtsön be. lehet még ott is lesz levegőd, persze a kupakot vedd le hagy jöjjön ki a levegő.

YELLOW Elküldve: 2012-07-17 21:28 Mi lehet a baj?_

InsectKiller írta:
YELLOW írta:
InsectKiller írta:
Hát optikailag semmi baja nincs annak a csavarnak, szépen bele tudom tenni a csavarhúzót és tekerni vele. Viszont a kiegyenlítőn lévő kupak közrejátszik a nyomásszabályzásban ha jól tudom. Na azt cseréltem.
A tünetek: bizonyos sebességtartományban megjelenik a jel, h kevés a folyadékom:
De a szintem jó. Sőt, ha ebből a tartományból kijövök, meg is szűnik a jel. Ha állok nincs jel. De most már ott tartunk, h ha a városba megyek huzamosan 60-al, akkor végig kint van. Megállok lámpánál, eltűnik, majd megint visszajön.



én arra tudok gondolni, hogy amikor gyorsabban mész, akkor van elég hűtés és a nagy kör lezár. csak a kis körben keriing a víz. viszont amikor lassan mész, kevés a hűtés kinyit a termosztát a nagy körre és akkor a kiegyenlítőből annyira lecsökken a víz, hogy bejelez a szenzor. ergó amíg a körön végig megy a víz, addig elfogy a kiegyenlítőből.
én azt csinálnám, hogy amikor jó meleg a motor, és nincs hűtés levenném a tartály kupakját. és úgy nézném a szintet. szerintem még levegő is van benne és kevés a lé.
ezért van az, hogy nem spriccol a kis lyukon a víz, hanem eccer csak abba marad, mert kevés a hűtőfolyadék. aztán ha várnál, egy idő után megint jönne, mikor körbe ér...
nekem víz csere után, sok km-enkersztül még mindig öntögetnem kellett hozzá... most már jó


Na! Fejlemény. Ma amikor elővettem a vasat, egyből ki is rakta a kis jelecskét. Jó mondom faszán megvárom míg bemelegszik, aztán megnézzük...
Meleg motornál sapka levesz, 1 kis pisi, pálca lent. Öntöttem bele annyi desztvizet, h a pálca kijöjjön. Aztán mentem 1 kört és a pisilés elindult. Egyébként ezzel nem tettem kárt ugye, h beleöntöttem csak úgy a vizet?!


nem tettél, de ha már indulás előtt is lent volt a szintjelző, akkor is tölthettél volna bele. ha nem volt túl hideg a deszt. víz, akkor nagy kár nem lehet, főleg ha fokozatosan nyomattad hozzá.
remélem nem sima vizet tettél hozzá amúgy max a fagyállóság fog módosulni.

YELLOW Elküldve: 2012-07-17 20:28 Társalgó

Mi változott 25 év alatt?

25 éve fiatalok voltunk.
Ma öregek vagyunk.

25 éve szocializmus volt.
Ma kapitalizmus van.

25 éve a Szovjetunió volt a szövetségesünk
Ma Kínát szeretnénk szövetségesnek.

25 éve Szűrös és Pozsgai elvtársak az emelvényen Kádár mögött ülnek.
Ma Szűrös és Pozsgai urak az emelvényen Orbán mögött ülnek.

25 éve Martonyi és Járai elvtárs jó MSZMP káder (miniszterhelyettes, stb.) volt.
Ma Martonyi és Járai urak a Fidesznél jó káderek (miniszter, jegybank elnök, stb.).

25 éve Kövér Laci az MSZMP KB Politikai Tudományok Intézetének politikai munkatársa volt.
Ma komcsi gyűlölő házelnök.

25 éve a politikusok kommunista naplopók voltak.
Ma a politikusok jól fizetett naplopók. (Orbán első tétele: Csak az én komcsim a jó komcsi.)

25 éve hangulatjelentést készített az MSZMP.
Ma Kubatov listát a FIDESZ.

25 éve volt május elsejei felvonulás.
Ma van márciusi, októberi tömeggyűlés az Astoriánál, a Kossuth téren.

25 éve Kádár a sakkot támogatta.
Ma Orbán a focit.

25 éve reform kommunisták voltak.
Ma fülkeforradalmárok vannak.

25 éve senki sem lehetett milliárdos, de mindenkinek szerény elfogadható élete, biztos jelene és kiszámítható jövője volt.
Ma bizonytalan a jelened, kiszámíthatatlan a jövőd.

25 éve az ország pénzét úgy osztották el a parlamentben, hogy jusson oktatásra, egészségügyre, a Te és a mi jólétünkre.
Ma a gazdagok, a milliárdosok kapják az ország kenyerének javát.

25 éve megbecsülték a tisztességes munkát.
Ma az ügyeskedőknek, a csalóknak áll a világ.

25 éve a gyárak, az üzemek, a bankok, minden-minden magyar volt.
Ma az ipar, a kereskedelem, a szolgáltatások nagy része külföldiek kezében van. A magyar gyárakat bezárták, vagy privatizálták, jellemzően a külföldi tőke számára. A legtöbb gyárat azért vették meg, hogy a konkurenciát felszámolják, így a hazai gyárak többségét szétzúzták, bezárták, dolgozóit az utcára tették.

25 évvel ezelőtt volt nemzeti ipar.
Ma multik vannak.

Volt Ganz Hajó gyár, Láng Gépgyár Tungsram, Rico, Pannónia Szőrme.
Ma bankok és bevásárlóközpontok vannak a Váci uton.

25 éve volt magyar műszeripar, olyan nagyüzemekkel, mint a MOM, a Gamma. Volt önálló hadiparunk, olyan üzemekkel, mint a Diósgyőri Gépgyár, a Rába, a FÉG, a Danuvia.
Ma van fegyver a feketepiacon.

25 éve a magyar ruházati iparnak olyan gyárai voltak, mint a Goldberger, a Panyova, a Május 1, a Vörös Október, a Zalaegerszeg, a Keltex.
Ma ruházati ipar nincs, de van kínai termék.

25 éve volt magyar cipőipar. Martfűi termék nemzetközileg elismert volt.
Ma nem gyártunk magyar cipőt.

25 éve a magyar Ikarus évente 13 ezer autóbuszt gyártott, és a világ élvonalában volt. Szovjetuniótól, USA-ig
Ma nincs, felszámol­ták, hogy helyébe a német, svéd és más használt buszok jöjjenek.

25 éve a Ganz-MÁVAG vonatokat gyártott a világ számos országának.
Ma kínai piac van a helyén.

25 éve Csepel Művek 60 ezer embernek adott munkát.
Ma kis kft-k vannak a helyén.

25 éve az ország vezetése a magyar gazdaságot támogatta.
Ma a multikat, a külföldi tőkét szolgálja ki

25 éve az energiaszektor az állam kezében volt, nem kellett félni attól, hogy lekapcsolják a villanyt vagy nem tudunk fűteni, mert nem tudjuk kifizetni.
Ma a privatizált energiaszektor egekig emelt árai miatt az emberek nem tudják kifizetni
a rezsit: csak idén 700 000 embertől vonnak 30%-ot a fizetésükből köztartozás miatt.

25 éve a mezőgazdaság egymillió embernek adott munkát.
Ma alig százezren dolgoznak itt. 25 évvel ezelőtti mezőgazdasági termelésnek most csak egyharmadát termeljük.

25 éve olyan világhírű üzemek jelentették a magyar mezőgazdaságot, mint Bábolna, Mezőhegyes, Nádud­var.
Ma ez már a múlt.

25 éve hazánkban 8,7 millió sertést tenyésztettek.
Ma ebből csak 4,1 millió maradt.

25 évvel ezelőtt nem tudtuk, hogy mi az a parlagfű.
Ma annyi a parlagon heverő, megműveletlen föld, hogy parlagfűből és allergiás betegekből nagyhatalom vagyunk.

25 évvel ezelőtt majdnem kétszer annyi húst ettünk, mint ma. Nem csak azért, mert háromszor annyi tehén és disznó volt, mint ma. Ettünk, mert volt, mert jó volt, s főleg, mert tellett rá, bár ma azzal riogatnak, hogy ez egészségtelen.
Ma drága a hús, egyre kevesebb és egyre rosszabb minőségű külföldi húst eszünk. Fogyókúrázunk, mert nincs pénz kajára.

25 éve napi 8 óra munkából elfogadhatóan meg lehetett élni.
Ma sokszor 12-15 óra is kevés.

25 éve miénk volt Magyarország.
Ma a külföldiek szolgái vagyunk saját hazánkban. (Vásárhelyiek figyelmébe: Hódgép, Metripond, Hódiköt, Alföldi Porcelángyár. A termékekre az volt ráírva, hogy: Made in Hungary - pedig el voltunk nyomva...! Ma a kevés magyar termékre, ami még van rá van írva Made in CE - pedig szabadok vagyunk.)

25 éve 20 milliárd dollárral tartoztunk a világnak.
Ma 130 milliárddal tartozunk.

25 éve, gazdálkodtak a hitelekből.
Ma ellopják.

25 éve a kórházban az számított, hogy mi a bajod, mid fáj?
Ma az számít, hogy mennyi pénzed van.

25 éve nem voltunk gazdagok, de sok mindent megengedhettünk magunknak: üdülést, éttermet, szórakozást.
Ma sem vagyunk gazdagok, és egyre ritkábban engedhetjük meg magunknak az üdülést, az éttermet, a szórakozást, vagy az egyik, vagy a másik, de gyakrabban egyik se.

25 éve az emberek többsége nyaralni ment. Gyári üdülőkbe.
Ma a családok 59 százaléka nem megy nyaralni. A gyári üdülőket privatizálták.

25 éve a nyugalomba vonulás tisztes nyugdíjat és megbecsülést jelentett.

25 éve nem voltak hajléktalanok, s a biztos megélhetés miatt senkit nem fenyegetett az a veszély, hogy az utcára kerül.
Ma Magyarországon 85-90 ezer hajléktalan él, s évente több mint 2000 lakást árvereznek el.

A felmérések szerint magánemberek esetében gyakorta árvereznek a kifizetetlen villany-, gáz- és más rezsiszámlák következtében, de magas az illetéktartozások miatt elindított végrehajtások száma is.

25 éve a cigány is dolgozhatott, sőt dolgoznia kellett!
Ma szociális segélyért áll sorba, dolgozni meg már elfelejtett.

25 éve több mint tíz millióan voltunk.
Ma 10 millió alá süllyedt Magyarország lélekszáma.

25 éve a gyerekedre biztos jövő várt. Tanulhatott, munkát kapott, családot alapíthatott.
Ma nagyon sokak számára egy lehetőség marad: külföldre menni.

25 éve volt társadalmi ösztöndíj, és a diplomásokra munkahely várt.
Ma van diákhitel, amivel a jövő eladósodik. És várja a diplomásokat a munkanélküliség.

25 éve a pályakezdőket tárt karokkal várták a munkáltatók.
Ma körülbelül 80 ezer pályakezdő fiatal indítja életét munkanélküliként.

25 éve csak vízummal utazhattunk a legtöbb EU-országba.
Ma nem kell vízum, de csak az tud utazni, akinek pénze van. Neked van pénzed utazni?

25 évvel ezelőtt rend volt. Éjjel bátran sétálhattál. Tudtad, hogy mi a jó és mi a rossz. A rendőr melletted állt, a rendőr mögött meg ott állt az állam.
Ma félsz éjjel kimenni az utcára, félted vagyonkádat. A rendőr nem áll melletted, és a rendőrt se védi meg saját állama!!!

25 éve mindenki beszart a rendőrtől.
Ma rendőr szarik be a "zemberektől".

25 éve voltak korrupt politikusok, a hatalmukkal visszaélő állami emberek.
Ma Magyarország Európa legkorruptabb országai közé tartozik.

25 éve a munkatörvénykönyv a munkást, a dolgozót védte.
Ma a munkaadót védi.

25 éve a szakszervezeteknek csak véleményezési jogaik voltak az érdekvédelemben, szociális kérdések eldöntésében.
Ma a szakszervezeteknek nincsenek jogai.

25 éve kádári diktatúra volt és népi demokráciát ígértek mindenkinek.
Ma demokrácia van és orbáni diktatúra.

25 éve Aczél elvtárs osztotta a pénzt, a státuszt és az észt a kultúrában.
Ma Kerényi és Tarlós urak.

25 éve már lehetett politikai viccet mesélni.
Ma még lehet politikai viccet mesélni.

25 éve a demokrácia várt ránk.
Ma a diktatúra vár ránk.

25 éve ezt nem mertem volna elküldeni.
Ma ezt küldd tovább, ha mered!!!!

YELLOW Elküldve: 2012-07-17 20:04 Mi lehet a baj?_

kempelen írta:

Amit pedig én privátként fűzök hozzá, nekem sem áll teljesen vízszintes talajon az autó a helyén. Ezért néha én is úgy érzem mintha az egyik oldalon a hátsó sárvédőbe jobban bent állna a kerék. Aztán elég elindulnom vele és minden tökéletesen áll.





dettó

YELLOW Elküldve: 2012-07-17 14:16 Mi lehet a baj?_

Marvin írta:
valter320d írta:
YELLOW írta:
Marvin írta:
Marvin írta:
YELLOW írta:
Marvin írta: Sziasztok!

Először is Üdv mindenkinek, "nagelneu" vagyok az oldalon.
Ezután a lényeg: 4 napja vettem egy 2001/6 320d touring kombit, auto váltóval. A kocsiban már van 290e KM, de mondták h új adagoló, akksi, szervizkonyves.... állapota tényleg jónak mondható.
De.
Valamiért a kocsi nagyon lassúnak érződik, 100%-ra nem adja le a 136 LE-t, még nagyobb fordulatszámon sem, a lassú gyorsulásról nem is beszélve. A turboja alapból is kicsit hangosabb szerintem, mint lennie kelleneg, de ezt hétvégén megnéztük és valószínűleg csak a levegőcső tömítőgyűrűje szorul cserére.
Mit gondoltok, mi okozhatja a teljesítmény-vesztést:::

Segítségeteket előre is Köszönöm!

Marvin

P.S: Megvárnám mit 5leteltek és csak utána fognék bele egy szervízelésbe/szakvéleményeztetésbe valamelyik szerelőnél.


valaki írta valahol tegnap, vagy előtte, hogy neki az adagolót újra keleltt állítani, és utána kész álom lett. mivel azt írod cserélve lett, így gyanakodnék erre.


Köszi a tippet, rákérdek hogy anno volt-e vmiféle beállítás rajta, vagy csak cserélték. Anélkül elég "gány" meló lenne, de hát.... láttunk már karón varjút. Sajnos


Még pár fontos dolgot elfelejtettem hozzáírni:
- a fogyasztás sem normális xintem, autópályán 500km-t megtéve 8,5-9 lett az átlag.?
- tempomatot 138-ra berakva az érdi emelkedőnél visszafelé nem bírta tartani a sebességet, lecsökkent egészen 120ig, amikor először visszaváltott. ?
Szóval valami nagyon nem úgy működik benne, ahogy kellene, pls írjátok meg a véleményeteket. Eddig légtömegmérőre és adagolóra gondoltatok. Az eladó elmondása szerint utóbbi nagyjából 40e-km-vel ezelőtt volt cserélve, de szla persze nincs róla.

Köszönöm az infókat!
Marvin



így ezt senki nem fogja megmondani, csak találgatni. mindenképp el kell vinni egy diag-ra. ha minden vákuum, meg egyéb csövet átnéztél és nincs repedés vagy ilyesmi, akkor diag. én azt mondom ez lehet annyira komoly, dolgo, hogy érdemes lenne elutaznod nyíregyházára bmw320d4 (Nagy Miki) kollégához. tudom neked az oda vissza 500km kb, de ha ő nem mondja meg mi a gond, akkor senki. bmw szervízben dolgozott, komoly diag cuccai vannak, ha gondja van hazsnálhatja a bmw szervízt is, olcsón tud alkatrészt szerezni, nah és persze a szakmai tudás, amivel rendelkezik, az nem sok embernek van meg. én azt mondom jelentkezz be hozzá, írhatsz neki itt is privát üzit. lehet telefonban fog nagyon tanácsokat mondani, és lehet el sem kell menned. én mindenképp őt ajánlom. lenne még, de nem hiszem, hogy közelebb lenne.


Ez így igaz Yellow kollégáé a pont Nagy Miklós Nyíregyháza de jó hogy csak 35km re lakok tőle


Köszi szépen srácok!
Úgy látom tényleg nem lesz más kiút, mint egy diagnosztika, ill. a szükséges javítások. Csak gondoltam előtte talán kapok némi infót mire készüljek, remélhetőleg nem lesz több 100e-s a javítási ktsg.
A szervíz-lista alapján a legtöbben Hantos-Ricsit dícsérték, de lehet hogy megpróbálkozom egy nyíregyházi körrel. Megírom majd mire jutottam.


én Ricsit nem ismerem személyesen, így nem tudok mit mondani, sokan dícsérik. viszont Mikit ismerem, voltam nála, sőt többen, én ezért mondom őt. Ricsi közelebb van neked, így lehet jó választás. max utána mész Mikihez. de gondold el ha az oldal atyaúristene képes pestről leutazni nyíregyre, többször is, akkor csak tud valamit a Miki fiú

YELLOW Elküldve: 2012-07-17 12:51 Társalgó

hancurozo írta:
YELLOW írta: na sehol senki? unatkozom... tegnap is jól feldobom itt a kesztyűt, erre senki, pedig olyan jól elmentem alukálni, reggel alig vártam mit fogok itt olvasni...

egy kis off:

tegnap fater H Astra-jában cseréltem pollenszűrőt. asszem az opel az nem az a kategória, hogy német logika, mert a fél anyós oldalt le kellett bontani. kesztyűtartó ki 4 torx csavar fogja. stekker lehúz a szofitáról (kesztyűtartó világítás). aztán van bent a középboxon egy műanyag lemez, amit 3 csavar fog. nah ezen a 6-os kulcs nagy az 5-ös kicsi. mondom biztos collos. otthon egy jó kulcs sem volt. mondommajd fogó. nehezen de kiszedtem őket. a venti motortól alig tudtam kiszedni a szűrőt, ami meglepő módon gyárilag aktív szenes. bent volt még némi kosz, amit le merek fogadni egy szervízben tutkó nem porszívóztak volna ki, de legalább innen már a süni könnyen elérhető. amúgy az autó 2006.06. havi és még a gyári delphi szűrő volt benne. annyira nem is volt vészes. azért vettem ki, mert a fain unix több méretet hoz, pedig az csak G Astránál volt nem mindegy. elmentem az egyik autós boltba, ahova rég nem jártam már, mert az eladó stílusa nem tetszett, illetve annó átvágta magát az ATE fékszettemmel. vagy csak nagyon rendes volt. a lényeg itthon kinéztem Unix-os aktívszenest 2.980 Ft-ért. fater nem akart drágábban, sőt sima is jó lett volna neki. de kb 3-4 ezer volt a hatát, mondom akkor aktív szenes. megrendeltem délután 1 óra felé, azt mondta kb 1 óra és megvan. közben elmentem más boltokba, de vagy nem volt szimpatikus az eladó, nem tudom mit hitt magáról, G astra tulajokat ócsárolta, hogy nála csak olcsó dolgok vannak, mert az a vásárló közönség ezt igényli... na mindegy reménykedtem benen, jó lesz amit rendeltem. nem akart jönni az SMS-ezértszakadó esőben elindultam, mondom hátha csak elfelejtett szólni, de tudtam 15:30 környékén jön a szállító. már úton voltam, mikor hívott, hogy megjött a cucc mehetek. az Unix-os aktívszenes, szinte ugyanaz volt mint a drága delphi, talán a külső része nem volt olyan vastag borítás, de mit számít, ha szűr. már mikor megrendeltem azt mondta, hogy 2800-ért ideadja kedvezménnyel. aztán amikor rá mondtam, hogy jó lesz, akkor azt mondja mindjárt ad egy kis kedvezményt.... 2500 Ft-ért vihetem. mondom nagyon fasza. ideadta én meg szakadó esőben góó haza. az opel kint állt a másik garázs előtt szétbombázva. gondolhattam volna, hogy a duplagarázs egyik részébe már be keleltt volna állnom, ott van hely szerelni nyitott ajtónál. így ezt esőben kínlódtuk meg, vezető ülésről elpakol, át áll, közbenfater másik garázsból cuccát arrébb gór. mindig ügyködik valamivel. hát beszerelni nehezebb volt. az új szűrő nem hajlott úgy. mérete jó volt, de még új. mindegy összeraktam kész lett. megírtam FB-n az esetet röviden. az utcánkban lévő régen opel szervízben dolgozó szerelő (aki úgy volt, hogy majd ő cseréli) reagált is rá, hogy acsavarokra 5,5-ös villás kell, ami van neki. én komoylan mondom iylen méretről nem is hallottam még. de legalább már tudom. voltam iylen szerszám boltban is, de azt mondták felejtsem el a coll-os méretet kulcsban, nem fogok kapni. mondom mi a faszért nem?! persze próbáltunk 6-os villást össze kalapálni, de hát a kulcs erős volt

nem tudom szervízben mennyi lett volna a mutatvány Ft-ban, de a szerelésért lehet vagy 3-4ezret kiszámláztak volna, + vagy 6-8 ezer a szűrő. neten láttam 12-ért is, nem tudom azmivel tudhat többet...

vagy veszek, ha lehet egyáltallán kapni 5,5-ös villást, vagy kireszelek, majd valami anyagból...

remélem erre a hatalmas off-ra majd beindul az élet.


Látom unatkozol.
Azért a társalgóba nehéz off témát felhozni.
OBI-ban kapni pici crova készletet (kb 1000Ft) abban találsz 4, 4.5, 5, 5.5, 6, -tól 13ig crovafejet. (ha több dolgba is beleturkálsz akkor szükséged lesz torx, fúrt torx és E kulcsokra is) Úgy sokkal egyszerűbb lesz. Ha nem az első csere, akkor fél óra sincs, de a suzukiban is így cseréled, a volvó s40-ben pedig a sofőr oldalon kell lebontani a szőnyeget Európai autóhoz mm-es kulcs kell. Az amerikai kocsikat viszont nehéz javítani, oda nem jó a mm-es készlet.
Az, hogy sok alkatrész/szűrő egyforma és más az ára természetes. (pl ford gyári gázolajszűrő 3x drágább a bosch-nál, ja és a gyári dobozában is bosch van) De mondhatnám a fiat unó/lancia delta 1.3 hátsó fék és a p126 féket is. (ott is csak az ára más)


úgy értem az OFF-ot, hogy BMW oldalon... opelozni
kis készletem van, ez a somogyi féle szürke kis kofferes. nagyon jó, csak ebben a krova nincs. amúgy minden benne van. ez a krovát meg meg fogom nézni. szerencsére fogóval minimális fejsérüléssel ki tudtam szedni és visszarakni a csavarokat.
mondo az egyik boltosnál meglepődtem, hogy azt mondta, hogy a legolcsóbb kell midnenből. egy sima szűrő 1500-2200ig simán megy (és az 1500 a kedvezményes ár) a legtöbb helyen simát 2000 alatt nem láttam, és akkor egy 3000 sajnál egy akítvszenesért??? mi manapság 3000 ft? semmi. aki enynit sajnál egy normális szűrőért... eddig sosem vettem unix csomagolású alkatrészt, de lehet ezután nem fogok parázni... persze azért légszűrő, olajszűrő, üzemanyag, továbbra is mann, mahle, knecht... ami durva volt az unix oldalán, hogy az opelhoz volt az az orione márkájú szűrő, mintha műanyag keretre vattacukrot tettek volna. na ezt be sem tudtam volna rakni a kerete miatt, ráadásul merevítve is volt. 6500 Ft volt. illetve eccer olyat vettem a BMW-be ugyanez a szar anyag, egy hónap után ki is basztam a fenébe. nem való semmire én is vagy 5ezerért vettem. 6-7ezer körül kapok aktívszenest Atti-tól mahle-t, akkor inkább az. itt az opelnál is 2500-ért az unix-os aktívszenes full jó.

YELLOW Elküldve: 2012-07-17 11:51 Mi lehet a baj?_

Marvin írta:
Marvin írta:
YELLOW írta:
Marvin írta: Sziasztok!

Először is Üdv mindenkinek, "nagelneu" vagyok az oldalon.
Ezután a lényeg: 4 napja vettem egy 2001/6 320d touring kombit, auto váltóval. A kocsiban már van 290e KM, de mondták h új adagoló, akksi, szervizkonyves.... állapota tényleg jónak mondható.
De.
Valamiért a kocsi nagyon lassúnak érződik, 100%-ra nem adja le a 136 LE-t, még nagyobb fordulatszámon sem, a lassú gyorsulásról nem is beszélve. A turboja alapból is kicsit hangosabb szerintem, mint lennie kelleneg, de ezt hétvégén megnéztük és valószínűleg csak a levegőcső tömítőgyűrűje szorul cserére.
Mit gondoltok, mi okozhatja a teljesítmény-vesztést:::

Segítségeteket előre is Köszönöm!

Marvin

P.S: Megvárnám mit 5leteltek és csak utána fognék bele egy szervízelésbe/szakvéleményeztetésbe valamelyik szerelőnél.


valaki írta valahol tegnap, vagy előtte, hogy neki az adagolót újra keleltt állítani, és utána kész álom lett. mivel azt írod cserélve lett, így gyanakodnék erre.


Köszi a tippet, rákérdek hogy anno volt-e vmiféle beállítás rajta, vagy csak cserélték. Anélkül elég "gány" meló lenne, de hát.... láttunk már karón varjút. Sajnos


Még pár fontos dolgot elfelejtettem hozzáírni:
- a fogyasztás sem normális xintem, autópályán 500km-t megtéve 8,5-9 lett az átlag.?
- tempomatot 138-ra berakva az érdi emelkedőnél visszafelé nem bírta tartani a sebességet, lecsökkent egészen 120ig, amikor először visszaváltott. ?
Szóval valami nagyon nem úgy működik benne, ahogy kellene, pls írjátok meg a véleményeteket. Eddig légtömegmérőre és adagolóra gondoltatok. Az eladó elmondása szerint utóbbi nagyjából 40e-km-vel ezelőtt volt cserélve, de szla persze nincs róla.

Köszönöm az infókat!
Marvin



így ezt senki nem fogja megmondani, csak találgatni. mindenképp el kell vinni egy diag-ra. ha minden vákuum, meg egyéb csövet átnéztél és nincs repedés vagy ilyesmi, akkor diag. én azt mondom ez lehet annyira komoly, dolgo, hogy érdemes lenne elutaznod nyíregyházára bmw320d4 (Nagy Miki) kollégához. tudom neked az oda vissza 500km kb, de ha ő nem mondja meg mi a gond, akkor senki. bmw szervízben dolgozott, komoly diag cuccai vannak, ha gondja van hazsnálhatja a bmw szervízt is, olcsón tud alkatrészt szerezni, nah és persze a szakmai tudás, amivel rendelkezik, az nem sok embernek van meg. én azt mondom jelentkezz be hozzá, írhatsz neki itt is privát üzit. lehet telefonban fog nagyon tanácsokat mondani, és lehet el sem kell menned. én mindenképp őt ajánlom. lenne még, de nem hiszem, hogy közelebb lenne.

YELLOW Elküldve: 2012-07-17 11:44 Társalgó

na sehol senki? unatkozom... tegnap is jól feldobom itt a kesztyűt, erre senki, pedig olyan jól elmentem alukálni, reggel alig vártam mit fogok itt olvasni...

egy kis off:

tegnap fater H Astra-jában cseréltem pollenszűrőt. asszem az opel az nem az a kategória, hogy német logika, mert a fél anyós oldalt le kellett bontani. kesztyűtartó ki 4 torx csavar fogja. stekker lehúz a szofitáról (kesztyűtartó világítás). aztán van bent a középboxon egy műanyag lemez, amit 3 csavar fog. nah ezen a 6-os kulcs nagy az 5-ös kicsi. mondom biztos collos. otthon egy jó kulcs sem volt. mondommajd fogó. nehezen de kiszedtem őket. a venti motortól alig tudtam kiszedni a szűrőt, ami meglepő módon gyárilag aktív szenes. bent volt még némi kosz, amit le merek fogadni egy szervízben tutkó nem porszívóztak volna ki, de legalább innen már a süni könnyen elérhető. amúgy az autó 2006.06. havi és még a gyári delphi szűrő volt benne. annyira nem is volt vészes. azért vettem ki, mert a fain unix több méretet hoz, pedig az csak G Astránál volt nem mindegy. elmentem az egyik autós boltba, ahova rég nem jártam már, mert az eladó stílusa nem tetszett, illetve annó átvágta magát az ATE fékszettemmel. vagy csak nagyon rendes volt. a lényeg itthon kinéztem Unix-os aktívszenest 2.980 Ft-ért. fater nem akart drágábban, sőt sima is jó lett volna neki. de kb 3-4 ezer volt a hatát, mondom akkor aktív szenes. megrendeltem délután 1 óra felé, azt mondta kb 1 óra és megvan. közben elmentem más boltokba, de vagy nem volt szimpatikus az eladó, nem tudom mit hitt magáról, G astra tulajokat ócsárolta, hogy nála csak olcsó dolgok vannak, mert az a vásárló közönség ezt igényli... na mindegy reménykedtem benen, jó lesz amit rendeltem. nem akart jönni az SMS-ezértszakadó esőben elindultam, mondom hátha csak elfelejtett szólni, de tudtam 15:30 környékén jön a szállító. már úton voltam, mikor hívott, hogy megjött a cucc mehetek. az Unix-os aktívszenes, szinte ugyanaz volt mint a drága delphi, talán a külső része nem volt olyan vastag borítás, de mit számít, ha szűr. már mikor megrendeltem azt mondta, hogy 2800-ért ideadja kedvezménnyel. aztán amikor rá mondtam, hogy jó lesz, akkor azt mondja mindjárt ad egy kis kedvezményt.... 2500 Ft-ért vihetem. mondom nagyon fasza. ideadta én meg szakadó esőben góó haza. az opel kint állt a másik garázs előtt szétbombázva. gondolhattam volna, hogy a duplagarázs egyik részébe már be keleltt volna állnom, ott van hely szerelni nyitott ajtónál. így ezt esőben kínlódtuk meg, vezető ülésről elpakol, át áll, közbenfater másik garázsból cuccát arrébb gór. mindig ügyködik valamivel. hát beszerelni nehezebb volt. az új szűrő nem hajlott úgy. mérete jó volt, de még új. mindegy összeraktam kész lett. megírtam FB-n az esetet röviden. az utcánkban lévő régen opel szervízben dolgozó szerelő (aki úgy volt, hogy majd ő cseréli) reagált is rá, hogy acsavarokra 5,5-ös villás kell, ami van neki. én komoylan mondom iylen méretről nem is hallottam még. de legalább már tudom. voltam iylen szerszám boltban is, de azt mondták felejtsem el a coll-os méretet kulcsban, nem fogok kapni. mondom mi a faszért nem?! persze próbáltunk 6-os villást össze kalapálni, de hát a kulcs erős volt

nem tudom szervízben mennyi lett volna a mutatvány Ft-ban, de a szerelésért lehet vagy 3-4ezret kiszámláztak volna, + vagy 6-8 ezer a szűrő. neten láttam 12-ért is, nem tudom azmivel tudhat többet...

vagy veszek, ha lehet egyáltallán kapni 5,5-ös villást, vagy kireszelek, majd valami anyagból...

remélem erre a hatalmas off-ra majd beindul az élet.

YELLOW Elküldve: 2012-07-17 11:00 klíma tisztítás

BalaBMW írta:
YELLOW írta: fateromnak ajánlottak egy klímásürgét, aki házhoz is megy. töltenek klímát meg minden.
nos 3000 Ft egy tisztás autónál, ami ózon-os tisztítást jelent, vagyis ózonnal tisztít. kinek van valami véleménye erről az eljárásról? hallottam már ezt, cégnél szoktak így konyhát, étkezőt fertőtleníteni, de autóban még nem hallottam.


Nekem most csinálták meg 1 hónapja ezt az ózonos tisztítást. SZUPER!! Az autó előző tulaja cigizett (bár nem volt okádék cigiszag folyamatosan a kocsiban, de ha sütötte a nap, akkor eléggé érezhető volt) és teljesen kivette ezt a szagot a kocsiból. Most a 40 fokban sem volt már az a zavaró szag. Érdemes megcsináltatni!


ez jó összefoglaló volt... igaz az enyémben sosem cigiztek szerencsére, meg furcsa szagok sincsennek, de tisztasági festést csak nem csinálhatok, mint egy szobában.... na remélem fater mihamarabb lebeszéli a srácokkal aztán zuzzon az Ózon (de nem a drogos tea in tej). márcsak ezzel a pollenszűrővel nem tom mi legyen, hogy előtte cseréljem vagy tisztítás alatt maradjon benne a régi...

YELLOW Elküldve: 2012-07-17 07:29 Elsõ lámpák

mrdani írta: HAli!
Olyan problémám lenne, nem rég angel eye karikákat raktam a két első lámpába, és a baloldali vagyis a vezető olai lámpám, baloldalra világít nem gyengén.A belső lencsét ugyebár kiszedtem és ugyanugy raktam vissza.Valószínűleg még se jól.
Olyat olvastam hogy a baloldali lámpa max 90fokba világíthat jobbra.Ebből gondolom én hogy vmi gáz van mert nekem nagyon is balra világít.
láttam rajta kézi állítást csak nem tom hogy merre hogy tekerjem.
Valami 5let?


vidd el egy szervízbe, ahol van műszaki vizsgáztatás, és 2 perc alatt belövik neked.... már ha értenek hozzá. sok helyen pénzt sem kérnek érte.

YELLOW Elküldve: 2012-07-17 07:28 Mi lehet a baj?_

InsectKiller írta:
Hát optikailag semmi baja nincs annak a csavarnak, szépen bele tudom tenni a csavarhúzót és tekerni vele. Viszont a kiegyenlítőn lévő kupak közrejátszik a nyomásszabályzásban ha jól tudom. Na azt cseréltem.
A tünetek: bizonyos sebességtartományban megjelenik a jel, h kevés a folyadékom:
De a szintem jó. Sőt, ha ebből a tartományból kijövök, meg is szűnik a jel. Ha állok nincs jel. De most már ott tartunk, h ha a városba megyek huzamosan 60-al, akkor végig kint van. Megállok lámpánál, eltűnik, majd megint visszajön.



én arra tudok gondolni, hogy amikor gyorsabban mész, akkor van elég hűtés és a nagy kör lezár. csak a kis körben keriing a víz. viszont amikor lassan mész, kevés a hűtés kinyit a termosztát a nagy körre és akkor a kiegyenlítőből annyira lecsökken a víz, hogy bejelez a szenzor. ergó amíg a körön végig megy a víz, addig elfogy a kiegyenlítőből.
én azt csinálnám, hogy amikor jó meleg a motor, és nincs hűtés levenném a tartály kupakját. és úgy nézném a szintet. szerintem még levegő is van benne és kevés a lé.
ezért van az, hogy nem spriccol a kis lyukon a víz, hanem eccer csak abba marad, mert kevés a hűtőfolyadék. aztán ha várnál, egy idő után megint jönne, mikor körbe ér...
nekem víz csere után, sok km-enkersztül még mindig öntögetnem kellett hozzá... most már jó

YELLOW Elküldve: 2012-07-16 21:27 Társalgó

kezdődik

YELLOW Elküldve: 2012-07-16 21:11 Társalgó

rablás régen és most