YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2012-07-16 21:07 Tempomat - utólag?

hancurozo írta:
kisg325 írta: Sziasztok!

Keresgéltem a 320D fogyasztás topikban ezt a 6-ban nem működő tempomatot,de nem találtam.
Azoknak nem működik akik 5-ös váltót cseréltek 6-osra?

Üdv.


Mindenkitől elnézést kérek. Én néztem el (mert a 6 gangos váltó cseréje a fogyasztás topikból indult)
Ezért megkerestem a "jó" topikot: http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...html?p=411


jujj pedig még én is pofáztam ott közbe.... így visszaolvasva, tényleg hülye vagyok de jó rég volt már...

YELLOW Elküldve: 2012-07-16 20:10 DSC

kisg325 írta: Sziasztok!

Megejtettük a kiolvasást egy Multi-Diaggal és azt írta a DSC hibatárolója,hogy a nyomásszenzor okádott be és ezt a hibakódot mellékelte hozzá: "5E20"
A RealOEM-en találtam nyomásszenzort,de külön az első körnek és külön a hátsó körnek,így kérdéses,hogy melyik a cserés. Esetleg mást is jelenthet az adott hibakód?
Vagy olvastassam ki kifejezetten BMW specifikus diaggal hátha az többet árul el?


valszeg augusztusban menni fogok Demjénbe, ha gondolod viszem a laptop-ot és megnézhetjük, bár egyenlőre csak INPA van. illetve ha addig ráér, bár én nem lennék nyugodt.

YELLOW Elküldve: 2012-07-16 20:07 gumi méretekben kéne help

Tibor77 írta: Sziasztok,

Bocs, de új postot E82-nek nem tudok még létrehozni...



ne kérj bocsánatot... még szerencse

szerintem 205/50 R17 lenen jó választás, vagy 205/55 R16 előre és hátra egyaránt. bár nem tudom a 16-os felmegy-e, de elvileg még fel kellene.

YELLOW Elküldve: 2012-07-16 17:39 Mi lehet a baj?_

Marvin írta: Sziasztok!

Először is Üdv mindenkinek, "nagelneu" vagyok az oldalon.
Ezután a lényeg: 4 napja vettem egy 2001/6 320d touring kombit, auto váltóval. A kocsiban már van 290e KM, de mondták h új adagoló, akksi, szervizkonyves.... állapota tényleg jónak mondható.
De.
Valamiért a kocsi nagyon lassúnak érződik, 100%-ra nem adja le a 136 LE-t, még nagyobb fordulatszámon sem, a lassú gyorsulásról nem is beszélve. A turboja alapból is kicsit hangosabb szerintem, mint lennie kelleneg, de ezt hétvégén megnéztük és valószínűleg csak a levegőcső tömítőgyűrűje szorul cserére.
Mit gondoltok, mi okozhatja a teljesítmény-vesztést:::

Segítségeteket előre is Köszönöm!

Marvin

P.S: Megvárnám mit 5leteltek és csak utána fognék bele egy szervízelésbe/szakvéleményeztetésbe valamelyik szerelőnél.


valaki írta valahol tegnap, vagy előtte, hogy neki az adagolót újra keleltt állítani, és utána kész álom lett. mivel azt írod cserélve lett, így gyanakodnék erre.

YELLOW Elküldve: 2012-07-16 17:34 klíma tisztítás

vivaladiesel írta:
YELLOW írta:
vivaladiesel írta:
YELLOW írta:
vivaladiesel írta:
YELLOW írta: fateromnak ajánlottak egy klímásürgét, aki házhoz is megy. töltenek klímát meg minden.
nos 3000 Ft egy tisztás autónál, ami ózon-os tisztítást jelent, vagyis ózonnal tisztít. kinek van valami véleménye erről az eljárásról? hallottam már ezt, cégnél szoktak így konyhát, étkezőt fertőtleníteni, de autóban még nem hallottam.


Az ózon technológia a leghatásosabb a szagok/gombák ellen. A mindenféle spray-k elbújhatnak mögötte. (tapasztalat) Csak ajánlani tudom.
A 3000-es ár egyébként nagyon jó, felénk 5000 körül vállalják!


igen jó ár, ráadásul 2 autó lesz lehet a kettő meg lesz 5000-ből, csak autó esetében még nem hallottam róla. és elvileg házhoz jönnek.


Igen, autóknál még nem sok helyen csinálják (inkább lakás) de kezd elterjedni.

Hozzáteszem, hogy a "klímatisztító spray" nevezetű termék nem nagy valami... Azon kívül, hogy eláztatja pollenszűrőt, összemocskolja a műszerfalat és elfedi a "vizes-rongy" szagot semmire nem jó... Inkább az ózonos (esetleg vegyszeres ) klímatisztítást szoktam javasolni.


közben utána olvastam én is a dolognak. így már tudom melyik, csak azt nem tudtam, hogy azt ózonnal csinálják... készre lettem okosítva


Három fajtát ismerek:

1: klímatisztító spray (hulladék)
2: vegyszeres klmatisztítás (én ezt szoktam csináltatni minden tavasszal)
3: ózonos tisztítás (ez a legjobb, bár ezt kevés helyen csinálják: A Magyar Autóklub Állomásain például!)

Ja, és nagyon fontos a (lehetőleg AKTÍV SZENES ) pollenszűrő cseréje! Anélkül semmit nem ér az egész "tisztítósdi"...




mondjuk én úgy akarom, hogy a tisztítás alatt a régi szűrő van benne, aztán tisztítás után rögtön cserélni akarom.
vagy lehet célszerű lenne már előtte cserélni?

YELLOW Elküldve: 2012-07-16 15:04 klíma tisztítás

vivaladiesel írta:
YELLOW írta:
vivaladiesel írta:
YELLOW írta: fateromnak ajánlottak egy klímásürgét, aki házhoz is megy. töltenek klímát meg minden.
nos 3000 Ft egy tisztás autónál, ami ózon-os tisztítást jelent, vagyis ózonnal tisztít. kinek van valami véleménye erről az eljárásról? hallottam már ezt, cégnél szoktak így konyhát, étkezőt fertőtleníteni, de autóban még nem hallottam.


Az ózon technológia a leghatásosabb a szagok/gombák ellen. A mindenféle spray-k elbújhatnak mögötte. (tapasztalat) Csak ajánlani tudom.
A 3000-es ár egyébként nagyon jó, felénk 5000 körül vállalják!


igen jó ár, ráadásul 2 autó lesz lehet a kettő meg lesz 5000-ből, csak autó esetében még nem hallottam róla. és elvileg házhoz jönnek.


Igen, autóknál még nem sok helyen csinálják (inkább lakás) de kezd elterjedni.

Hozzáteszem, hogy a "klímatisztító spray" nevezetű termék nem nagy valami... Azon kívül, hogy eláztatja pollenszűrőt, összemocskolja a műszerfalat és elfedi a "vizes-rongy" szagot semmire nem jó... Inkább az ózonos (esetleg vegyszeres ) klímatisztítást szoktam javasolni.


közben utána olvastam én is a dolognak. így már tudom melyik, csak azt nem tudtam, hogy azt ózonnal csinálják... készre lettem okosítva

YELLOW Elküldve: 2012-07-16 14:46 klíma tisztítás

vivaladiesel írta:
YELLOW írta: fateromnak ajánlottak egy klímásürgét, aki házhoz is megy. töltenek klímát meg minden.
nos 3000 Ft egy tisztás autónál, ami ózon-os tisztítást jelent, vagyis ózonnal tisztít. kinek van valami véleménye erről az eljárásról? hallottam már ezt, cégnél szoktak így konyhát, étkezőt fertőtleníteni, de autóban még nem hallottam.


Az ózon technológia a leghatásosabb a szagok/gombák ellen. A mindenféle spray-k elbújhatnak mögötte. (tapasztalat) Csak ajánlani tudom.
A 3000-es ár egyébként nagyon jó, felénk 5000 körül vállalják!


igen jó ár, ráadásul 2 autó lesz lehet a kettő meg lesz 5000-ből, csak autó esetében még nem hallottam róla. és elvileg házhoz jönnek.

YELLOW Elküldve: 2012-07-16 14:31 klíma tisztítás

fateromnak ajánlottak egy klímásürgét, aki házhoz is megy. töltenek klímát meg minden.
nos 3000 Ft egy tisztás autónál, ami ózon-os tisztítást jelent, vagyis ózonnal tisztít. kinek van valami véleménye erről az eljárásról? hallottam már ezt, cégnél szoktak így konyhát, étkezőt fertőtleníteni, de autóban még nem hallottam.

YELLOW Elküldve: 2012-07-16 13:53 Motorolaj

vivaladiesel írta:
Danibattya írta: Sziasztok,
Januárba kaptam egy 2000 évj 320-d .
Az a kérdésem lenne hogy mit cseréljek rajta mivel az előző gazdái nem nagyon foglalkozhattak az autóval és azt beszéltük hogy lehet hogy gázolajszűrőt is kéne cserélni ki tudja milyen régi.
Ezen kívül még az érdekelne hogy milyen motorolajat tegyek bele, és ez hol a legolcsóbb?
Továbbá a szűrőkkel ugyanez?
szerintetek kell még mást is cserélni?
Vélemény?
Köszi
Dani


Szia! Ismeretlen előéletű autó esetében mindenképpen cserélném a következőket:

Motorolaj. (Én a Mobil 1-re esküszöm, mások pedig az eredeti bmw motorolajra. Ha gyárit szeretnél azt meg tudod rendelni innen az oldalról M_Attilától vagy pl a www.ap-trade.eu/www.bimmer.hu oldalról is. )
+ olajszűrő Pl: gyári esetleg Mannfilter, Knecht, Bosch.

Gázolajszűrő (minden 2. olajcsere alkalmával cserélned kell!) Szintén gyári vagy Mannfilter, Bosch vagy Knecht gyártmány. (ez utóbbiakat unix vagy a bárdi autósboltban is be tudod szerezni)

Kartergáz szűrő (ez nagyon fontos, a turbód élettartama miatt!!!)


én a mások vagyok, de nem esküszök a BMW "gyári" olajra.
- JÓFAJTA Castrol (no magnatec szar)
- ARAL
- BP
- Mobil 1
- JÓFAJTA OMV
- Valvoline
- .............

nálam ez a sorrend. az első 3 közül én legközelebb ARAL-t fogok választani. persze a listába nem írtam bele a drágább olajokat, Motul, Fuchs.... stb

YELLOW Elküldve: 2012-07-16 11:34 Tempomat - utólag?

hancurozo írta:
YELLOW írta: igen ezt tudom. akkor arra gondolsz, hogy nekik azért nem menne 6dikban, mert 5dikben bekapcsolja, majd mikor felkapcsol 6ba, akkor esik annyit a fordulat, hogy kikapcsol a tempomat? mert nekem ez volt eszembe, de gondolom, csak próbálták 6os fokozatba visszakapcsolni, ennyire csak nem hülye senki...


Nem. 6-ban a fordulatszámhoz rendelt sebesség 10%-nál nagyobb arányban tér el a megadott értéktől. (ha jól tudom) De olvass vissza a "320d fogyasztás" topikba, ott lett kitárgyalva. (én is sokat olvasok/tam vissza, ezért egyszer valaki meg is gyanusított, hogy csak a pontokat gyűjtöm)


még mindig nem értem.... az oké, ezt értem ha eltér, lassulsz, meg ilyenek, akkor kikapcs. de akkor aki írja, miért nem tudja bekapcsolni 6.-ban?

YELLOW Elküldve: 2012-07-16 11:32 Motorolaj

hancurozo írta:
YELLOW írta: a vonalkódnak a gyártási országnak megfelelőnek kell lennie, különben az országból elvileg nem vihető ki, vagyis van valami ilyesmi.
hidd el dolgoztam, már gyárban, tudom mik mennek. amikor audit van, akkor miindneki a ISO, meg egyéb xarok szerint dolgozik, aztán minden a régi. ugyanúgy a festékgyárban is beleszartak a festékbe, beleköptek, hugyoztak, jött is vissza persze belőle, hogy fekália szaga van. azt hiszed máshol nem így megy? nekem már van anyni tapasztalatom, hogy nem hiszek semmiben, csak amit magamnak csinálok.
a festékgyárban megvették a csupasz dobozt és azt cimkézték. ami festett doboz volt, azt direkt úgy gyárották, olyan vonalkóddal. voltak oylan dobozok, amiken lengyel festés volt, és át kellett őket cimkézni magyar vonalkódosra. és emelett olyan volt amilyen. ha ideges volt valaki, aki keverte a festéket simán belepisált. nah kb ugyanez van az olajnál is. valószínű palackoznak olyan olajat is, amiben egy kis tartály mosó anyag is... általában az első termékek közül vesznek ki mintát, ha vesznek...
nem dolgoztam még olajcsomagoló cégnél, de el tudom képzelni, főleg olyan helyeken, ahol szarért-hugyért dolgoztatják az embert. pont le fogja szarni.


???? Most akkor milyennek kell lennie a vonalkódnak?
Én viszont dolgoztam olajjal foglalkozó cégnél (igaz rövid ideig és csak a MOL-nál), ahol csomagolnak stb.
Ha valaki olajat és flakont hamisít (tehát nem legálisan állít elő) az cimkét is hamisíthat és nem fogja érdekelni, hogy hova viheti és hová nem (főleg európán bellül)


de az olajhamasítást ne így képzeld el. a cégtől aki gyártja mondjuk a műanyag flaskákat, szinte bárki vehet, ha neki megfelel a dizájn. cimkét gyértani megint nagy dolog, és hozzá vonalkódot sem. DE! itt maga az anyag nem az. hígítják, mert valahol mondjuk lefejtenek a tartálykocsiból (mert ugye el kell szállítani, mert lehet máshol palackozzák) és azt a mennyiséget pótolni kell. lehet a 1000 liter esetén 50 liter diffi van, de van. vagy amikor, egy adott palackozó hely, máshonnan vett olajat a megmaradt dobozokba önti, ami nem ahhoz az olajhoz tartozik.
festékgyár példának, ugynaaz az anyag ment a teszkós falfestékbe, mint egy másik olcsóbb ám drágábban árult más márkájú dobozába. de sok iylen példa van. és itt még csak nem si hozott anyag, hanem itt gyártották az egészet.
le lehet egyszerűsíteni, de nem az.
mint említettem vonalkódot nem nagyon fognak hamasítani, a sajátjukat teszik rá. de az ilyen helyek, mint olaszország, orosz, lengyel, horvát, stb helyekre utaló vonalkódoknál gyanúsabb a hamisítás esélye én azt mondom. és mint írtam, magánál a gyártó cégnél is hibázhatnak, ha valakinek épp rossz napja van. lehet rá is jönnek, hogy nem jó az anyag, de 15ezer vagy akármennyi olajat nem fognak kiönteni. vagy megy tovább, vagy visszadolgozzák és lesz belőle más.

YELLOW Elküldve: 2012-07-16 11:20 Tud valaki egy jó BMW szerelõt?

vivaladiesel írta:
YELLOW írta:
vivaladiesel írta:
cytromayl írta: Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Tudna valaki ajánlani BMW-hez értő szerelőt , Keszthelyen vagy a környékén? Előre is köszönöm.


Divinyi Józsi (Gyenesdiás, Hunyadi köz 33)


engem most már komoylan érdekel, honnan tudsz Te minden esetre valamilyen szerelőt ajánlani? cégtudakozó vagy, vagy ennyi emberrel, szerelővel, mesterrel volt dolgod?
most komolyan minden basztatés nélkül kérdem! ráadásul az ország bármely területéről tudsz mondani valakit. fizetnek neked ezért a reklámért?


Egy másik bmw-s fórumon egyszer listába szedték az országban lévő (hozzáértő) "maszek" bmw szerelőket amit én kinyomtattam. (kb. 10-12 szerelő neve/címe)
Természetesen nem fizet az ajánlásért egyik sem!


akkor azt közzé tehetnéd a listát a hasznos weboldalak topic-ban, vagy a szerelősben. legalább lehet kedvünkre válogatni.
ha dolgod lett volna mindenkivel, már szólítottalak is volna fel, hogy tessék írni szervíz értékelést...

YELLOW Elküldve: 2012-07-16 09:58 Motorolaj

hancurozo írta:
YELLOW írta: emberek... már amikor nem is tudom visszább írta valaki a plombázott hordót.....

mi jelentősége van? a plombára van beütött (nyomott) szám, karakter sorozat, amiből visszavezethető egy két dolog. nekem idehozol valamit simán rakok rá plombát, max nem nem lesz rajta szöveg... mert gondolom a plombát nem ellenőrzi nagyon sneki, látja, hogy ott van és meg is van nyugodva.
a plomba nem garancia arra, hogy az is van benne. inkább azért kell, hogy menet közben nem volt megbontva a termék. azt ugyanúgy rátehetik kis pistáék, amikor a szar olajjal töltik meg a hordót.
a castrol jó olaj. de 20ezerszer el lett mondva, a magnatec szar, és amúgy sem BMW-be való olaj. ha valaki hülye, haljon meg. a szervízben nem fognak új hordót bontani, vagy akármi, max rámondják, hogy az és az lett belerakva, közben meg az ami VÓT!
egyébként mi is túlrágjuk ezt az olaj témát már.
én a korábban már írt vonalkódnak jobban hiszek. persze bárki nyomtathat cimkét és ráragasztja az előre megvett dobozokra, de a hamisítók, nem fognak ilyennel tökölni, mert tudják a vásárlók pont a vonalkóddal nem fognak foglalkozni. megnézik a felírást, papír szerint jó a viszkozitás, van ilyen oylan ajánlás, amivel meg is győzték.
egy olaj színe még dobozban is (castrol os valamennyire átlátszik a jelzésnél) sokat sejtet. én is vettem fater autójához meg az enyémhez 0w-30-as olajat, magamnak SLX Prof. PowerFlow, neki ugyanez, csak LongTec. az egyiknek BMW ajánlása van a másiknak GM. az övé sötétebb volt, ráadásul az egyik dobozban több volt és még sötétebb dobozonkeresztül is mintha fáradt olaj lett volna. az övén a vonalkód olaszországra utaló volt, az enyémen német. felhívtam a shop-ot, ahonnan telefonon keresztül hallottam, hogy a tulaj maga bont fel egy egész raklapot, és veszi ki az olajakat, elküldte, ez meg ment vissza. az új olaj német vonalkódos volt és a színe szinte ugyanaz, mint az enyémnek, itt inkább azt mondom a doboznak volt köszönhető az eltérés.

mondhat itt bárki bármit, én a vonalkódnak hiszik. amit leírtam az csak az én tapasztalatom, de eddig pl akárkinek rendeltem Aral olajat, ami szintén német szitázott vonalkód volt, senki nem panaszkodott pl. bármely ismerősömnél járok a garázsba nézem az olajos dobozokat milyen vonalkód van rajta, és kérdezek. amiken kétes országok kódjai vannak, ott mindneki panaszkodik, legyen az bármilyen olaj.


Az, hogy milyen országban gyártják teljesen lényegtelen. (ha eredeti) A gyár előír egy minőséget és attól nem térhetnek el. (különben visszavonja a gyártási jogot) Gondolom Török autót sem vennél, pedig a BMW összeszerelő üzemében rengeteg Török, Román, Magyar dolgozik (beleértve a minőségellenőrzést is).
Ha valaki hamisít, akkor nem fog neki gondot okozni a vonalkódos matrica legyártása sem (egyszerűbb legyártani, mint a flakont)


a vonalkódnak a gyártási országnak megfelelőnek kell lennie, különben az országból elvileg nem vihető ki, vagyis van valami ilyesmi.
hidd el dolgoztam, már gyárban, tudom mik mennek. amikor audit van, akkor miindneki a ISO, meg egyéb xarok szerint dolgozik, aztán minden a régi. ugyanúgy a festékgyárban is beleszartak a festékbe, beleköptek, hugyoztak, jött is vissza persze belőle, hogy fekália szaga van. azt hiszed máshol nem így megy? nekem már van anyni tapasztalatom, hogy nem hiszek semmiben, csak amit magamnak csinálok.
a festékgyárban megvették a csupasz dobozt és azt cimkézték. ami festett doboz volt, azt direkt úgy gyárották, olyan vonalkóddal. voltak oylan dobozok, amiken lengyel festés volt, és át kellett őket cimkézni magyar vonalkódosra. és emelett olyan volt amilyen. ha ideges volt valaki, aki keverte a festéket simán belepisált. nah kb ugyanez van az olajnál is. valószínű palackoznak olyan olajat is, amiben egy kis tartály mosó anyag is... általában az első termékek közül vesznek ki mintát, ha vesznek...
nem dolgoztam még olajcsomagoló cégnél, de el tudom képzelni, főleg olyan helyeken, ahol szarért-hugyért dolgoztatják az embert. pont le fogja szarni.

YELLOW Elküldve: 2012-07-16 09:33 Tud valaki egy jó BMW szerelõt?

vivaladiesel írta:
cytromayl írta: Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Tudna valaki ajánlani BMW-hez értő szerelőt , Keszthelyen vagy a környékén? Előre is köszönöm.


Divinyi Józsi (Gyenesdiás, Hunyadi köz 33)


engem most már komoylan érdekel, honnan tudsz Te minden esetre valamilyen szerelőt ajánlani? cégtudakozó vagy, vagy ennyi emberrel, szerelővel, mesterrel volt dolgod?
most komolyan minden basztatés nélkül kérdem! ráadásul az ország bármely területéről tudsz mondani valakit. fizetnek neked ezért a reklámért?

YELLOW Elküldve: 2012-07-16 09:31 Motorolaj

emberek... már amikor nem is tudom visszább írta valaki a plombázott hordót.....

mi jelentősége van? a plombára van beütött (nyomott) szám, karakter sorozat, amiből visszavezethető egy két dolog. nekem idehozol valamit simán rakok rá plombát, max nem nem lesz rajta szöveg... mert gondolom a plombát nem ellenőrzi nagyon sneki, látja, hogy ott van és meg is van nyugodva.
a plomba nem garancia arra, hogy az is van benne. inkább azért kell, hogy menet közben nem volt megbontva a termék. azt ugyanúgy rátehetik kis pistáék, amikor a szar olajjal töltik meg a hordót.
a castrol jó olaj. de 20ezerszer el lett mondva, a magnatec szar, és amúgy sem BMW-be való olaj. ha valaki hülye, haljon meg. a szervízben nem fognak új hordót bontani, vagy akármi, max rámondják, hogy az és az lett belerakva, közben meg az ami VÓT!
egyébként mi is túlrágjuk ezt az olaj témát már.
én a korábban már írt vonalkódnak jobban hiszek. persze bárki nyomtathat cimkét és ráragasztja az előre megvett dobozokra, de a hamisítók, nem fognak ilyennel tökölni, mert tudják a vásárlók pont a vonalkóddal nem fognak foglalkozni. megnézik a felírást, papír szerint jó a viszkozitás, van ilyen oylan ajánlás, amivel meg is győzték.
egy olaj színe még dobozban is (castrol os valamennyire átlátszik a jelzésnél) sokat sejtet. én is vettem fater autójához meg az enyémhez 0w-30-as olajat, magamnak SLX Prof. PowerFlow, neki ugyanez, csak LongTec. az egyiknek BMW ajánlása van a másiknak GM. az övé sötétebb volt, ráadásul az egyik dobozban több volt és még sötétebb dobozonkeresztül is mintha fáradt olaj lett volna. az övén a vonalkód olaszországra utaló volt, az enyémen német. felhívtam a shop-ot, ahonnan telefonon keresztül hallottam, hogy a tulaj maga bont fel egy egész raklapot, és veszi ki az olajakat, elküldte, ez meg ment vissza. az új olaj német vonalkódos volt és a színe szinte ugyanaz, mint az enyémnek, itt inkább azt mondom a doboznak volt köszönhető az eltérés.

mondhat itt bárki bármit, én a vonalkódnak hiszik. amit leírtam az csak az én tapasztalatom, de eddig pl akárkinek rendeltem Aral olajat, ami szintén német szitázott vonalkód volt, senki nem panaszkodott pl. bármely ismerősömnél járok a garázsba nézem az olajos dobozokat milyen vonalkód van rajta, és kérdezek. amiken kétes országok kódjai vannak, ott mindneki panaszkodik, legyen az bármilyen olaj.