YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2012-03-04 13:19 Féktárcsa és fékbetét

zoliika írta:
valter320d írta:
YouTube videó

Ha valakit érdekel


Nekem ez elég barkács munkának tünt de azért jó...........


hát pedig szervízben is így csinálják, csak max légkulcsot használnak. ennek nem nagyon van más módja

YELLOW Elküldve: 2012-03-04 08:36 Futómû és hibái

bmwkoloni írta:

Egy német fórumon utána olvastam a dolognak. Valóban a vakrozsda az ok! abban az esetben ha nem ragad meg egy auto mosás után akkor valószínüleg kopott a fékbetét, vagy nincs megfelelően beállítva a fék. ugyanis egy jól beállítótt fékrendszer esetében 0.15 mm a hézag a tárcsaa és a betét között. oldalanként 0,075mm ("Otto Schemmel")
(ez a szám nekem mondjuk kicsinek tűnik de nem vagyok szerelő! NEM TUDOM!!)




erről beszéltem... ha sokat áll párás környezetbe, úgy össze tud gyógyulni, hogy a betétről a "ferrodol4" képes leszakítani.

YELLOW Elküldve: 2012-03-03 05:33 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

ImiE46 írta: Sziasztok!!!
Nyárra felnit/gumit nézek a bömbire,a kérdésem annyi lenne hogy E46 320D-re milyen méretben ajánlotok méreteket ha számitásba veszük a magyar útviszonyokat,mert ugye nem szeretném hogy beleérjen a sárvédőivbe egy kátyúnál..Előre is köszönöm


optimális megoldás: 8x17-es méret ET35, ET40 és 225/45-ös gumival. nem is ballonos, nem is túl felni, futómű gyilkos... én ezt ajánlanám. attól függ mi a célod. ha kényelmesebbet akarsz, akkor 7,5x16 205-ös gumival.... igazából ez is elég volna, de azért egy 17-es szebben mutat.

YELLOW Elküldve: 2012-03-03 05:09 Futómû és hibái

jons írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:

hát pedig eddig akármilyen autóval volt dolgom, azt megfogta... a vaci újat is... én ahogy mosom, a felületi szinte rögtön megjelenik... azért 3-4 nap után (mosás után, hogy nem megyek vele) azért elég jól megfogja, de kézzel megmozgatom az autót és el is engedte. tudom nem jellemző már a fékpofa szakadás, de így óvatosabb a dolog.



Huhhh, te csávó....


Akkor ott valami más gond is van, mert nekem nem fog meg semmit semmi. 1 hete nem mentem a kocsival ráadásul mosás után aztán ma semmi gond nem volt. Kb úgy mint az elmúlt 1,5 évben sosem.



pedig nincs más gond...
ha megyek vele előtte, vagyis "fürdés" után, akkor akár két hétig is állhat, semmi nem látszik a tárcsán. mondom én a zsír új autónknál is ezt tapasztaltam, mit leírtam. mosás után is már látszik a felületi rozsda a tárcsán. a régi tárcsáimnál is látszott, most is látszik. és mivel mosás után max 5 métert gurulok be a garázsba, csak éppen leszedi azt a vékony rozsda réteget. aztán ha áll már másnapra tutti megfohja egy picit az autót. és nem a kézifék az, nálam tutti nem.

YELLOW Elküldve: 2012-03-02 22:33 Futómû és hibái

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
bmwkoloni írta: Üdv! Szeretnék kérni egy kis segítséget!

Egy másik BMW újjászületése miatt kikerült a kocsim a garázsból és ha párás az éjszaka akkor megragadnak a kerekeim. (E-30 323i 4 tárcsafékes)

Amikor elindulok érzem, hogy valami vissza fog egy kicsit és utána töréshez hasonlító hangot hallok mindig. Már többször rám hozta a frászt. Végig néztem már az összes tárcsát, az összes fékbetétet de semmi hibát nem látok rajtuk. kiválóan működik a fékrendszer is csak ez a jelenség számomra nem ismert. Bajt jelent ez? csak beállítási hiba? vagy miről van szó?

Válaszotokat várom és előre is Köszönöm

V.N.


A kézifék ragadhat be szerintem, sajnos a dobfék önzáró.


ez még nyáron is előfordul, autómosás után, 1-2 órával a felületi rozsda már össze "ragasztja" a tárcsát és betétet. én azt mondom ha kint áll, akkor a pára miatt lehet mindin indulás előtt kézzel mozdítsd meg a kasztnit, mégsem olyan erő, de elengedi. iylen hidegben ha nem muszáj, akkor a kéziféket feletsd el.


A kéziféket nem elfelejteni kell, hanem normálisan beállítani. A tárcsa és a betét nem ragad annyira össze a felületi rozsdától, hogy visszafogja a kocsit.


hát pedig eddig akármilyen autóval volt dolgom, azt megfogta... a vaci újat is... én ahogy mosom, a felületi szinte rögtön megjelenik... azért 3-4 nap után (mosás után, hogy nem megyek vele) azért elég jól megfogja, de kézzel megmozgatom az autót és el is engedte. tudom nem jellemző már a fékpofa szakadás, de így óvatosabb a dolog.

YELLOW Elküldve: 2012-03-02 22:23 Futómû és hibái

bmw320d4 írta:
bmwkoloni írta: Üdv! Szeretnék kérni egy kis segítséget!

Egy másik BMW újjászületése miatt kikerült a kocsim a garázsból és ha párás az éjszaka akkor megragadnak a kerekeim. (E-30 323i 4 tárcsafékes)

Amikor elindulok érzem, hogy valami vissza fog egy kicsit és utána töréshez hasonlító hangot hallok mindig. Már többször rám hozta a frászt. Végig néztem már az összes tárcsát, az összes fékbetétet de semmi hibát nem látok rajtuk. kiválóan működik a fékrendszer is csak ez a jelenség számomra nem ismert. Bajt jelent ez? csak beállítási hiba? vagy miről van szó?

Válaszotokat várom és előre is Köszönöm

V.N.


A kézifék ragadhat be szerintem, sajnos a dobfék önzáró.


ez még nyáron is előfordul, autómosás után, 1-2 órával a felületi rozsda már össze "ragasztja" a tárcsát és betétet. én azt mondom ha kint áll, akkor a pára miatt lehet mindin indulás előtt kézzel mozdítsd meg a kasztnit, mégsem olyan erő, de elengedi. iylen hidegben ha nem muszáj, akkor a kéziféket feletsd el.

YELLOW Elküldve: 2012-03-02 20:42 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

dakocoupe írta:
YELLOW írta:
Zolee írta:
gampetibor írta:
YELLOW írta:
dakocoupe írta: Szerintetek 8,5x18 et 35 mondjuk 225/40-el ? Szerintem ez már a neccesen de elférős méret lehet.....


igen ez határeset... de csak 320 i/d felettvagy azzokra


miért is? kifejted a második felét a mondatodnak?


a nyomtáv szélesebb a 316i és a 318i/d esetén, így ami elfér 320 és a felett egyáltalán nem nem biztos h elfér a 'kicsiken'


Zoli jól írta... sajna most kerültem gép közelbe


323 ci-re megy úgyhogy az nagyobb


és pont amiatt mondtuk azt, hogy necces... pl nekem már gáz lenne bár ha csak autópályán járnék, bevállalható lenne.

YELLOW Elküldve: 2012-03-01 20:34 Shop - Alkatrészrendelés -M_attila

bmw320d4 írta:
petermover írta: Üdv!

Attila voltam nálatok délután pár apróságért, nem voltál ott éppen. Kérdeztem srácokat a slusszkulcs pótlásról.
Tegnap este kiesett a zsebemből a kulcs, az autótól 1 méterre a sárban, és közben az esőben éjszakázott. Indítja az autót, de miután leállítom, kihúzom a kulcsot, és kinyitom az ajtót, három rövidet sípol. Megpróbáltam a pótkulccsal, azzal nem sípolt.
Mekkora baja lehet egy ilyen kulcsnak? Kiszárítottam 40 fokon, elvileg csont szárazra, de lehet, hogy valami elment benn. Lehet csináltatni kulcsot hozzá?


Kapcsold le a világítást, mielőtt kinyitod az ajtót.


YELLOW Elküldve: 2012-03-01 20:28 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Zolee írta:
gampetibor írta:
YELLOW írta:
dakocoupe írta: Szerintetek 8,5x18 et 35 mondjuk 225/40-el ? Szerintem ez már a neccesen de elférős méret lehet.....


igen ez határeset... de csak 320 i/d felettvagy azzokra


miért is? kifejted a második felét a mondatodnak?


a nyomtáv szélesebb a 316i és a 318i/d esetén, így ami elfér 320 és a felett egyáltalán nem nem biztos h elfér a 'kicsiken'


Zoli jól írta... sajna most kerültem gép közelbe

YELLOW Elküldve: 2012-03-01 05:28 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

dakocoupe írta: Szerintetek 8,5x18 et 35 mondjuk 225/40-el ? Szerintem ez már a neccesen de elférős méret lehet.....


igen ez határeset... de csak 320 i/d felettvagy azzokra

YELLOW Elküldve: 2012-02-29 21:16 Kerékcsere szerszám

wizzaerr írta:
YELLOW írta: ahova én viszem, 1500 Ft/csere (4 kerék) hát ennyiért össze sem koszolnám magam, nemhogy légkulcsot vegyek. évente ez ugye 3000 Ft. ennyit csak kibírok, és csápossal megemelik, nyomatékkulccsal húzzák át.


Ha el is tárolják a kerekeket akkor ok, de ha otthon tartod őket, akkor először 4 kerék be a kocsiba(a csomagtartóba mind nem fér be, maradt a hátsóülés, arra kell valami takaró, hogy ne legyen piszkos)... ez is egy tortúra...

Ha már számolunk...
én is ki tudnék csengetni 1500-at, de légkulcs nélkül is végzek 3negyed óra alatt, ha veszek egy normális kulcsot akkor 7év alatt visszajön az ára és ilyen kihasználtság mellett tovább fog tartani mint 10 év...

Hancurozo szerint a kompresszor sem elég, abból viszont most nincs "kedvem" másikat venni, annyit már nekem sem ér meg a dolog...

Azért fontos, hogy a kulcs állítható legyen, mert a legtöbb helyen "megtépik" a csavarokat, úgy hogy azzal a játékkulccsal amit a kocsihoz kaptunk nem fogjuk lelazítani...sajnos tudom, mert volt szerencsém a leállósávban a kulcson ugrálni a 85kilommal, hogy meglazuljon a csavar...
Szal inkább csak "tekerje be" a légkulcs én meg meghúzom majd, oszt ha defektet kapok le is tudom venni...

Amit funez ajánlott az viszont tetszik...ha képes az általam meghúzott csavart lelazítani és aztán visszatekereni mindezt kompresszor nélkül akkkor lehet ő lesz a befutó.

Köszönöm mindenkinek a segítséget!



én az idén jöttem rá, vagyis tavaly (már), hogy csak a hátsó ülésre pakolok és oda is fektetve. 5 év alatt nem jutott eszembe pléd meg van, amit odarakjak. van spéci keréktartóm, saját gyártású (by fater). jó mindegy Te tudod, meg a Te dolgod, nem akartam nagyon beleugatni sorry

YELLOW Elküldve: 2012-02-29 21:03 Tükör

InsectKiller írta:
YELLOW írta:
InsectKiller írta: 1 olyan kérdésem volna, hogy bármelyik tükörnél megoldható, hogy tolatásnál leforduljon a jobb oldali lap?! Ez tükörfüggő, vagy a tükör moduljától függ?


azt nem csak a cabrio tudja? vagy az amelyik autómatikusan befordul magától?


Hát nem tudom, hogy csak az tudja-e de a lényeg, h az enyém tud szinte mindent. Az volna a kérdés, hogy ha kicserélem M-esre, tudni fogja-e azokat?


szerintem igen. ha megvannak ugyanazok a vezetékek, akkor biztos. ha jól gondolom a GM vezérli azt is, és az neked már tudja.

YELLOW Elküldve: 2012-02-29 21:01 Kerékcsere szerszám

jrtom írta: Én meg nem adnék 1500-at 4 kerékcseréért! Tudok szakítani egy félórát és nyugottan lecserélem a kerekeket, megpucolom a kerékagyat bekenegetem valami csodaszerrel (rézpaszta) aztán kész. Ja és lehúzom nyomatékkulcsal

YELLOW írta: ahova én viszem, 1500 Ft/csere (4 kerék) hát ennyiért össze sem koszolnám magam, nemhogy légkulcsot vegyek. évente ez ugye 3000 Ft. ennyit csak kibírok, és csápossal megemelik, nyomatékkulccsal húzzák át.






itt is letakarítják... ráadásul jól ismerem őket, eddig egyszer nem vittem oda (mert marha sokan voltak) meg is szívtam. és mivel nincs nyomatékkulcsom, így nem sajnálom az 1500-at.
nah de nem akarom, hogy ez legyen a téma, csak megjegyeztem a gondolatom.

YELLOW Elküldve: 2012-02-29 20:58 Tükör

InsectKiller írta: 1 olyan kérdésem volna, hogy bármelyik tükörnél megoldható, hogy tolatásnál leforduljon a jobb oldali lap?! Ez tükörfüggő, vagy a tükör moduljától függ?


azt nem csak a cabrio tudja? vagy az amelyik autómatikusan befordul magától?

YELLOW Elküldve: 2012-02-29 20:40 Kerékcsere szerszám

ahova én viszem, 1500 Ft/csere (4 kerék) hát ennyiért össze sem koszolnám magam, nemhogy légkulcsot vegyek. évente ez ugye 3000 Ft. ennyit csak kibírok, és csápossal megemelik, nyomatékkulccsal húzzák át.