YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2011-11-30 21:37 Társalgó

Bero írta: Ez nem Tiba autója? Miért adja el? http://www.hasznaltauto.hu/aut...ta-5188860


az övé, de ezt most nem vágom. ennyire válság van? vagy megint sántikál valamiben

YELLOW Elküldve: 2011-11-30 21:33 Felni csere

gyorilaszlo írta:
YELLOW írta:
gyorilaszlo írta: Kinéztem ezt a felnit... BMW R244

Ezek a méretek közül melyik menne E46 320d alá? Nemnagyon vagyok képbe,segítsetek lécci...


8x17 ET34 vagy 8x18 ET35


Köszönöm a gyors választ!

Viszont ezen nemtudok kiigazodni,mondjuk a 8x18as felninél... 5X120 ET 20/35... Előre ET20as kell hátra pedig ET35ös? Vagy ilyenek vannak belőle,és 4 db ET 35öset kell rendelnem belőle?

Másik kérdés,ha a 8x18ast választom mekkora gumik az optimálisak rá? Előre,és hátra?


előre felmenne az ET20. bár tény, hogy sportosabb hatásnál hátra kellene a kisebb ET-jű.
8x18 ET35-re 225 széles a max. esetleg 235. nekem 8x17 ET40-en van 245 hátul de nagyon necces. ET35-tel tuttkó nem fér be.
szerintem vagy 225 mind a négyre, vagy 215 előre, 235 hátra.

YELLOW Elküldve: 2011-11-30 21:14 Felni csere

gyorilaszlo írta: Kinéztem ezt a felnit... BMW R244

Ezek a méretek közül melyik menne E46 320d alá? Nemnagyon vagyok képbe,segítsetek lécci...


8x17 ET34 vagy 8x18 ET35

YELLOW Elküldve: 2011-11-30 19:34 Manuális klíma - Digit klíma

hil írta:
adee9 írta: Sziasztok! Kb. egy hete figyeltem fel rá, hogy a ventilátorom időközönként ciripelő hangot ad ki. Mikor úgy gondolja, elkezd ciripelni, majd pár másodperc után abbahagyja és ez nagyon zavaró tud lenni. Ja még annyi, hogy csak kis fordulaton csinálja, de ugyebár általában így használom. Hogyan lehet ezt a problémát orvosolni, ill. találkozott-e már valaki ilyennel? köszi!


Szia adee9!
Ezt hallottam én is és idegesített nagyon. Lusta is voltam, nem kicsit és hallgattam az okosságokra, ezért befújtam wd40-el , amit tapasztalatból semmire nem tartok alkalmasnak!!! Ez még olaj volt a tűzre, ezután már mindig szólt. Aztán erőt vettem magamon, kiszedtem, ami nem is volt nagy munka, (nekem 4 henger), bár a 6 hengeresnél állítólag le kell venni a szelepfedelet is. A venti lapátot nem akartam letörni, így maradt a helyén. Golyós csapágyazása van, amiket átmostam féktisztítóval alaposan. Ezt követően tengely irányban felállítottam és a már kimosott csapágyat felülről (alsót és felsőt is) meglocsoltam Castrol gyártmányú lánckenő spray-al. Kb 10perc után megfordítottam és e befújást megismételtem úgy mint az előbb, csak most a csapágyak másik oldaláról. Beszerel és azóta csend van. Ez a lángkenő azért nagyon jó, mert amikor kifújod, akkor porlasztott folyadék jön ki. Ez be tudott folyni a csapágyak belsejébe. Kb 5 perc után megszilárdul és zsírszerű trutyi halmazállapotot vesz fel, ami jó kenést biztosít a megfelelő helyen.
Biztos le fognak hurrogni, más módszerre esküdve meg a wd40-re, de én ezt tettem és tartósan jó.



a wd-40-nek annyi előnye van, hogy könnyű megjegyezni. amúgy szerintem sem való semmire. emlékszem bringás éveimből feszt ezt hallgattam, aztán sorra mentek tönkre a telók vagy más alkatrészek.

YELLOW Elküldve: 2011-11-30 15:19 Kerepelő hang, 320d

SP_323i írta:
zcsatari írta: Az autó: e46 320d 2001 (facelift előtti modell)

A jelenség érdekes :
-3. sebességben 1900-2000 között jelentkezik erős dübörgő hang (én úgy érzem hogy az autó alól jön, epicentrumát a könyöklő alá tenném, nagyon hangos)
-4.ben pedig 1200-1300 között van ez az erős dübörgő hang

Mindkét esetben én csak a az adott fordulatszám tartomány körül észlelem de akkor nagyon erőteljes, alatta-fölötte semmi. Valami olyasmihez hasonlítanám mintha huzatot csinálnék az autóban nagy sebességnél és az dübörögne, de ez valahonnan az autó alól jön.

Köszi előre is!

Z.




Látom a kardánt már mondták.
Igaz, hogy csak fordulatszámot írtál, de szerintem az nagyjából az a sebesség is lesz? Nem?! Akkor viszont még a gumikat is érdemes megnézni. Nekem az előző garnitúra nyári gumi csinált hasomlót. Autópálya 130-as tempó és másodpercenkét ismétlődő dobogás/morgás -szerű hang, ami nem volt hangos (csak kikapcsolt rádiónál lehetett hallani).
Mindent átnéztünk és a gumi maradt a végére. Miután kicseréltem be is igazolódott a gyanú.


biztos, hogy sebességfüggő, mert ahogy írja a fokozatot/fordulatot, abból totál az jön le, hogy ugyanazon sebességtartományról beszélünk. akkor viszont leginkább a kerékkel lesz csak összefüggésbe.
egy tipp: szerintem valamelyik első kerekedben benne van egy csavar/nagy kavics. nekem a minta közé elfeküdt eccer, eszméletlen volt, hírtelen nem tudtam mi van.
ezenkívül ha acél felniről van szó, akkor a súlyokat nézd meg, nem mozognak-e. illetve a gumi oldalfalát, lehet elszakadt egy szál.

YELLOW Elküldve: 2011-11-30 15:13 Kerepelő hang, 320d

anubisz írta:

Hát az 1-es az nem komoly hiba,az idősebb kocsiknál jellemző,van hogy 2x,3x be kel kuplungolni,hogy betudja tolni az ember. Múltkor vezettem egy Fiat Grande Puntót abba csak 30 ezer volt,de lámpánál nem ment be egyesbe. 2x kellett kuplungot nyomnom,hogy beakadjon,befeszíteni nem akartam. Meg kel nézned,lehet valami csapágyad is a végét járja. Valami szakemberrel nézesd meg,az is alul fogja keresni a hibát, ha nem találja,akkor kezdj el félni,mert megindul a fantáziája,és az súlyos ezrekbe kerül mindig.Kicserélteti a fél váltót, ha nem figyelsz nézd végig mikor keresi a hibát.


ez a dupla kuplung leginkább a rükire jellemző és a GM modelleknél...

YELLOW Elküldve: 2011-11-30 09:52 Manuális klíma - Digit klíma

anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta: kb 2 hete, mikor a leghidegebb volt eddig, nem fagyott. szóval ahogy ráraktam a gyújtást, és elindítottam a levegőkeringetést, akkor a klíma kijelzőjén ilyen érdekes kriszk-kraszkok voltak. minden betű tökéletes volt, csak a többi részen olyan csíkok, mint amikor az ablakokon ott van a zúzmara vagy mi nem tom jobban megfogalmazni. eddig sosem láttam ilyet még -20 fokos 12 órás állás után sem. azóta nem tapasztaltam.
nem tom mennyire jelent ez rosszat, de ilyet még nem tapasztaltam semmilyen ilyen jellegű kijelzőnél sem.
csupán érdeklődés hátha másnál is volt már ilyen...

szerk.: ja kb 1 perc után megszünt a jelenség...


Nekem volt ehhez hasonló,aztán utána idővel el, eltűntek a betűk darabjai,néha olyan volt mint valami idegen lények írták volna a számokat. Sajnos nem tudom megmondani mi okozta,mivel akkor volt szar a sünim is,és nem tudom összefüggésben volt e a kettő,vagy az egyik okozta a másik hibáját.Panelt is szétszedtem darabokra,kijelzőt is,utána is csinálta,kiszámíthatatlan időközönként,de inkább hidegben. Szerintem kezdte magát megadni a panel. Inkább vettem az egyik BMW szerelőtől egy másikat 15 ért. meg egy új sünit,mert a venti már egyáltalán nem ment. Nem tudom megmondani mi okozhatta. Néha már nem láttam milyen számot mutatott,mer hol eltűntek,hol megjelentek a számok darabjai,aztán néha összevissza minden.Ha minimumon volt a fordulat akkor is maxot mutatott.


nekem a betük/számok tökéletesek. a kijelző szélén (inkább alsó részén) mint amikor betörsz valamit, kis hajszál repedés szerű valamik.


A kijelző üvegpanel ilyen gumis keretszerű valamire van rátéve,amibe ilyen csíkok vannak impregnálva,amik átvezetik az áramot a kijelzőbe.Jobban nem tudom leírni,mert nem vagyok szakember,de ha ott nem 100% a kapcsolat,az érintkezés mondjuk a hideg miatt,zsugorodás,tágulás csinálhat ilyen hibát. Nem mondom,hogy ez okozza,de lehet ez is.Azért szét ne szedd,elég gánya meló,és lehet rosszabb lesz.Aztán elszáll az egész kijelző.


dehogy szedem szét. előbb "itt kiélem magam". mondjuk az lehet amit írsz. csak ugye korábban nem vót. mindegy annyira nem parázok, amíg elmúlik, meg minden karakter normálisan megjelenik.

YELLOW Elküldve: 2011-11-30 08:56 Manuális klíma - Digit klíma

anubisz írta:
YELLOW írta: kb 2 hete, mikor a leghidegebb volt eddig, nem fagyott. szóval ahogy ráraktam a gyújtást, és elindítottam a levegőkeringetést, akkor a klíma kijelzőjén ilyen érdekes kriszk-kraszkok voltak. minden betű tökéletes volt, csak a többi részen olyan csíkok, mint amikor az ablakokon ott van a zúzmara vagy mi nem tom jobban megfogalmazni. eddig sosem láttam ilyet még -20 fokos 12 órás állás után sem. azóta nem tapasztaltam.
nem tom mennyire jelent ez rosszat, de ilyet még nem tapasztaltam semmilyen ilyen jellegű kijelzőnél sem.
csupán érdeklődés hátha másnál is volt már ilyen...

szerk.: ja kb 1 perc után megszünt a jelenség...


Nekem volt ehhez hasonló,aztán utána idővel el, eltűntek a betűk darabjai,néha olyan volt mint valami idegen lények írták volna a számokat. Sajnos nem tudom megmondani mi okozta,mivel akkor volt szar a sünim is,és nem tudom összefüggésben volt e a kettő,vagy az egyik okozta a másik hibáját.Panelt is szétszedtem darabokra,kijelzőt is,utána is csinálta,kiszámíthatatlan időközönként,de inkább hidegben. Szerintem kezdte magát megadni a panel. Inkább vettem az egyik BMW szerelőtől egy másikat 15 ért. meg egy új sünit,mert a venti már egyáltalán nem ment. Nem tudom megmondani mi okozhatta. Néha már nem láttam milyen számot mutatott,mer hol eltűntek,hol megjelentek a számok darabjai,aztán néha összevissza minden.Ha minimumon volt a fordulat akkor is maxot mutatott.


nekem a betük/számok tökéletesek. a kijelző szélén (inkább alsó részén) mint amikor betörsz valamit, kis hajszál repedés szerű valamik.

YELLOW Elküldve: 2011-11-29 20:22 Manuális klíma - Digit klíma

kb 2 hete, mikor a leghidegebb volt eddig, nem fagyott. szóval ahogy ráraktam a gyújtást, és elindítottam a levegőkeringetést, akkor a klíma kijelzőjén ilyen érdekes kriszk-kraszkok voltak. minden betű tökéletes volt, csak a többi részen olyan csíkok, mint amikor az ablakokon ott van a zúzmara vagy mi nem tom jobban megfogalmazni. eddig sosem láttam ilyet még -20 fokos 12 órás állás után sem. azóta nem tapasztaltam.
nem tom mennyire jelent ez rosszat, de ilyet még nem tapasztaltam semmilyen ilyen jellegű kijelzőnél sem.
csupán érdeklődés hátha másnál is volt már ilyen...

szerk.: ja kb 1 perc után megszünt a jelenség...

YELLOW Elküldve: 2011-11-29 13:26 320d Motor

popovic írta:
kosi
kb 2 orat toltottem es indul
csak mostmar olyan gond van hogy erosen fustol eddig soha nem fustolt a kipufufogo


valószínű teleköpte magát anyaggal, ahogy indítóztál sebességben. majd kiég belőle.

YELLOW Elküldve: 2011-11-29 11:58 Társalgó

anubisz írta:
RePTaiL írta: Hali all!

Lehet valahol szerezni darabra méretpontos gumiszőnyeget? Kutyámnak megtetszett a jobb első és a jobb hátsó és légáteresztővé tette



Szerintem csak készletbe lehet,legalábbis én nem láttam 1,1 darabot árulni sehol.


hát gyárit lehet nem, de méretpontost tud szerezni. amúgy meg szerintem gyárit is lehet.

YELLOW Elküldve: 2011-11-29 11:57 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!

turosbukta1 írta: Sziasztok! A kérdésem a következö:
Van egy e46 99-es 323i-m 170pacival,ebben is 2.5 benzin motor van,mint a 325i és 328i változatban?
És hogy lehetne az enyémet tuningolni mondjuk a 328i teljesitményére? Elég lenne egy motorelektronika csere?


elsőkörben szerezz rá egy 25i szívósort, majd annak a progiját.
hogy 28i legyen, ahhoz lehet injektorokat is cserélni kell.

YELLOW Elküldve: 2011-11-29 10:12 Vicces :)

Robinson-nak főleg...

YouTube videó

YELLOW Elküldve: 2011-11-28 22:27 Felni csere

gyorilaszlo írta: Sziasztok!

Tavasszal szeretnék felnit cserélni a verdán... Nézegettem már a hirdetések között. Olyan kérdésem lenne,hogy 18 colos felnik közül melyik ET számos megy be E46 320d alá? A lengéscsillapítók gyári Bilstein mindenhol,nincs ültetve a kocsi...

Előre is köszönöm a válaszokat!

Ui.: 18x8 ET 20 mondjuk alá menne?


felejtős. erre 225-ös gumi minimum kell, azzal meg ET30 vagy nagyobb... de inkább ET35 feletti.

YELLOW Elküldve: 2011-11-28 14:23 Motorolaj

Kristen76 írta: Sziasztok!

Van egy kis olajfogyasztásom, meg egy kicsit kormol is.Valamilyen adalékanyagot tegyek bele?


szerintem felejtsd el, attól nem javul meg, és még akár árthat is. a gyökérokot kell megszüntetni. szelepszárszimering jobb esetben. ha kormol, az meg lehet attól, hogy víz van az égéstermékbe, vagy üzemanyagon keresztül, vagy hűtővíz. ha kékes füst van, akkor olaj...