YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2011-10-26 15:59 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

jons írta:
YELLOW írta:
ezek valahogy nem akarnak működni:
NCS Expert
BMW Scanner
Carsoft
DIS


Ha az inpa megy akkor az Ncs-nek is mennie kéne
scanner speckó interface-t igényel
Carsoft úgyszintén
DIS vmware-res Unixos mutatvány ahogy Tano is írta, ez nem is fog működni amíg precizen be nincs lőve.
Próbáld meg az EasyDIS-t annak elvileg konfig nélkül mennie kell vmware alatt.


EasyDIS-szel tudok majd CKM-et programozni?
de még a WMware-t sem értem. mit indítsak el rajta?

YELLOW Elküldve: 2011-10-26 15:56 Társalgó

K_Gergo írta:
ute107 írta: Nekem miért nincs lambdaszonda a kocsimban?!

örülj neki...nekem 4 van (35K HUF/db, és ez korrekt ár!), abból egyet már cseréltünk, hátha az a baj...nem jött be: leömlő csere, kiszedéskor egy másik ment tönkre, az is cserés. ezek a hátsók, az elsőket lehet szintén cserélni kell, mert még mindig világít az a szájbalökött mocsadék csekkendzsin...mosmá kezd nagyon, lassan végleg kilenni a tököm a kocsival. szeretem meg minden, de nem vagyok én Anubisz, hogy egy kisebb állam költségvetését locsoljam a kocsira orrba-szájba...


(köszi, hogy kidühönghettem magam )




YELLOW Elküldve: 2011-10-26 14:47 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
YELLOW írta: INPA-nal már rájöttem, csak oda nem tudok belépni, ami nincs az autóban. A klímához írt két hibaüzit AUC Sensor. az egyikhez szakadást a másikhoz zárlatot. semmi baja a klímámnak...

ezek valahogy nem akarnak működni:
NCS Expert
BMW Scanner
Carsoft
DIS


Az AUC szenzor a bűzérzékelő. Ha ezt bekapcsolod a klímapanelen, akkor automatikusan bekapcsolja a belső keringetést, ha kívül szagot érzékel.


ezt kb sosem használtam, vagy 3x ha korábban benyomtam... mondjuk nem is értem, mi alapján érzékeli, hogy mi a büdös vagy mi nem

YELLOW Elküldve: 2011-10-26 14:13 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

felraktam a Carsoft 6.5-öt meg próbáltam frissítgetni, de hiába kiírja, hogy kész, de mégse. a progi elindul, de amikor kiválazstom, hogy E46, bejön egy lista, mellettük, hogy All. de innen semmit nem tok kiválasztani.

INPA-nal már rájöttem, csak oda nem tudok belépni, ami nincs az autóban. A klímához írt két hibaüzit AUC Sensor. az egyikhez szakadást a másikhoz zárlatot. semmi baja a klímámnak...

ezek valahogy nem akarnak működni:
NCS Expert
BMW Scanner
Carsoft
DIS

YELLOW Elküldve: 2011-10-26 09:42 Valaki segítsen

tarkanyif írta: másoltattam kulcsot a kulcszárszervíznél pápán még nyáron.

Nyit, zár, de indítani csak akkor tud, ha előtte az eredeti kulcsról leveszi a jelet.
Tegnap voltam a bmw szervízbe, hogy csináljanak egy kulcskódolást, de a munkafelvételes embernek kikerekedtek a szemei, hogy honnan van a kulcs stb. és ezt ő nem tudja rákódolni a kocsira, mert olvasni sem tudja.És rendeljek csak náluk.

kérdésem, hogy v.ki másoltatott-e már kulcsot, mert a pápaiak szerint annak egyből jónak kell lennie? Most ők is törik a fejük, de legalább a probléma megoldásán vannak.
Valakinek van-e olyan diagos ismerőse, aki rendbe tudná tenni ezt a kulcsdolgot.
Vagy egyáltalán mi lehet a gond?????


én úgy tudom, hogy a Chip miatt csak hivatalosan érdemes rendelni, egy kódsorozat alapján készítik el. egy autóhoz van több chip-es kulcs is a "nagy raktárban". mondjuk igazából ezek inkább a bennük lévő tekercs alapján azonosítják be magukat, amit nem olyan egyszerű csak úgy másolni látsd képeim közül a röntgen képek.

YELLOW Elküldve: 2011-10-25 21:58 Társalgó

anubisz írta: Legalább hülyeséget ne beszélj, mert majd kiszopja az ujjából,menyit szálit a szivattyú,majd megkérdezi a kifolyó benzintől,mekkora nyomáson jössz?
Vagy a szivattyútól,menyit nyomsz? vegyek ujjat bele?
Nem vagyok hülye,hogy azt gondoljam teletank etanollal majd pöcre indul.
a 2,5 benzinnyomással meg vitába szállnék,meg itt még sokan mások,meg a BMW is, már ha 3 Bárt nem viccből írták mindenhová
Sértődés nélkül. Nyomásszabályozó meg dísznek van,hogy engedje,2,5, és 3,5 között ugrálni,mikor ott van 3Bár a szabályozó mellett nagybetűkkel.


már Bero-val is vetettél egy kész guminyomás állomást, hogy mérni tudjon.
kb. 90%, hanem 99%, hogy csak az üzemanyag a baja. először úgyis a szűrőt enné meg, azt meg észreveszi, ha leszedi onnan a csövet, mert trutyi fog kifolyni. felesleges mérnie, bármilyen nyomást. majd a ha benzintől nem akar beindulni, akkor kezdjen el aggódni.

YELLOW Elküldve: 2011-10-25 21:37 Társalgó

anubisz írta:
Osz24 írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta:
Osz24 írta: Szisztok!

Szeretném ha tudnátok segiteni,vagy csak tanácsot adni.

Történt egy kis malör,hogy elözö tulaja tele tankolt E85 öt(átalakitva nincs az autó)E46 1,8 motorral.benzines.
Kb 1 hónapja ált az autó,nem mentem vele.

Szervizbe mondták nem baj,csak hidegebb idöben nehezkez az elindulás.

Hát lehet emiatt van,hogy nem indul pöcre,2-3 inditozás kell.(e zaz 1ik furcsa gond)

Közbe az aksim is megadta magát,mert csak relé kattogás volt de ma vettem bele ujat,hogy majd ma minden jó lesz.Most viszont az a helyzet hogy,
rátudom adni a gyujtást de az auto nem indul be csak probálkozik. 1,2 sikerült gáz ráadással felpörgetnem,de utána le is esett a fordulat

Ac pumpa lehet vagy valami más is? pl öninditó? De az ugy hallom megy.

elöre is köszönöm.


jó nagy paraszt volt az előző tulaj. átalakítatlan autóba még az 50-50 arány is necces, hát még a fullos. úgy tudom a réz dolgokat szereti megenni. és ugye az AC-nál van is van réz. az is lehet megoldotta az üzemanyagszűrő belét. le kell szedni az üzemanyagszűrő hátsó részéről a benyacsövet, gyújtást ráadni, és leengedni valami tiszta hordóba, vagy edénybe, kannába. majd benyát bele és imádkozni....


Ámen



Ezt egyedül is megtudom csinálni vagy nagy mutatvány? Hol találom a szüröt?


Azért ha csináltál volna egy benzinnyomás mérést biztos okosabb lennél,attól függetlenül,hogy a szűrő az kuka. ( nem díszből kel cserélni szinte azonnal átállás után ) ha ramaty állapotba volt a szivattyúd,lehet azt is megzabálta. Ha volt víz a rendszerben,na akkor az alkohol azt is megkötötte legalább.
Nagyon elején jársz a hibakeresésnek. Legalább megnézted volna az aksi feszültségét, és indítás közben is,meg járó motornál,hogy tölt e, szerintem leszívta a sok indítgatás,biztos nem ártana neki, egy teljes éjszakás feltöltés.


állandóan ezzel a benzinnyomásal jössz. ha nem mart szét semmit, full E85-tel nem fog beindulni, főleg ha sokat állt és hideg van.
azt mindenképp le kell engedni. ha leveszi a szűrő előtt a csövet (célszerű kis bilincset beszerezni, mert ha a gyári van rajta nem valószínű, hogy vissza tudod majd húzni), és gyújtást ad, legalább az is kiderül a pumpa megy-e. 50-50-el sem valószínű, hogy beindulna. karbis autók még csak-csak, de ezek már nem igazán. mielőtt bármit cserélne ezt nézze meg. ígyis-úgyis le kell engedni. elvileg 1 hónap alatt nem marná szét, de sosem lehet tudni, mennyire lehet elhasználódva a szűrő, vagy bármi.
amúgy 2,5-3,5 bar között kell lennie a nyomásnak.

YELLOW Elküldve: 2011-10-25 19:22 Társalgó

Osz24 írta: Szisztok!

Szeretném ha tudnátok segiteni,vagy csak tanácsot adni.

Történt egy kis malör,hogy elözö tulaja tele tankolt E85 öt(átalakitva nincs az autó)E46 1,8 motorral.benzines.
Kb 1 hónapja ált az autó,nem mentem vele.

Szervizbe mondták nem baj,csak hidegebb idöben nehezkez az elindulás.

Hát lehet emiatt van,hogy nem indul pöcre,2-3 inditozás kell.(e zaz 1ik furcsa gond)

Közbe az aksim is megadta magát,mert csak relé kattogás volt de ma vettem bele ujat,hogy majd ma minden jó lesz.Most viszont az a helyzet hogy,
rátudom adni a gyujtást de az auto nem indul be csak probálkozik. 1,2 sikerült gáz ráadással felpörgetnem,de utána le is esett a fordulat

Ac pumpa lehet vagy valami más is? pl öninditó? De az ugy hallom megy.

elöre is köszönöm.


jó nagy paraszt volt az előző tulaj. átalakítatlan autóba még az 50-50 arány is necces, hát még a fullos. úgy tudom a réz dolgokat szereti megenni. és ugye az AC-nál van is van réz. az is lehet megoldotta az üzemanyagszűrő belét. le kell szedni az üzemanyagszűrő hátsó részéről a benyacsövet, gyújtást ráadni, és leengedni valami tiszta hordóba, vagy edénybe, kannába. majd benyát bele és imádkozni....

YELLOW Elküldve: 2011-10-25 18:25 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta:
YELLOW írta:
nekem egyenlőre az a baj, hogy az Opel-t sem olvassa.
Egyedül az INPA megy.



Az Opel progit úgy raktad fel, ahogyan leírtam? Mert máshogy nem fog működni!



az opelosról nem láttam leírást... amúgy az nekem is megvolt azon a CD-n, amit adtak a kábelhez. amikor rámentem valamire kiírta, hogy pl 12pin de nem tudott csatlakozni. ma délelőtt nem volt áramunk, szal majd holnap újra neki esek.

az a kábel miatt lehet, hogy az INPA-ba nem mindenbe tudok belemenni? most konkrétan nem emlékszek mi ben nem tudtam.
de pl a multikormányon a gombokat leellenőriztem, az airbag-nál töröltem egy hibaüzit (ülésfoglaltság jelző hiba ) rádiónál is volt egy hiba friss dátummal, valami antenna power fák tudja mi. de pl asszem a klímába nem tudtam belépni.

YELLOW Elküldve: 2011-10-25 18:21 Üzemanyag fogyasztás

kempelen! rossz napod volt?

YELLOW Elküldve: 2011-10-25 13:05 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta: Nekem probléma nélkül működik a soros és az USB is ugyanazon a gépen. Az USB sem rosszabb mint a soros portos kábel, nem jár több szívással. Minden csak a megfelelő beállítás kérdése.
Szerintem nem a segítő szándékkal van itt a probléma, hanem leginkább azzal, hogy nehéz ilyen ügyben távsegítséget nyújtani, mert sokkal nehezebb elmagyarázni mint megmutatni személyesen. Erre is jók a minitalik ha van rá lehetőség.


uccsó mondat valóban nagyon igaz.
nekem egyenlőre az a baj, hogy az Opel-t sem olvassa.
Egyedül az INPA megy.
Tano néztem a leírásod, amit hil-nek küldtél. az NCS Expertnél és két féle beállítást látok, az egyik hosszabb, a másik rövidebb.
A DIS elég érthetetlen számomra egyenlőre. Ha az Edibias-ban módosítgatok, az egyik program miatt, akkor nem lesz gáz egy esetlegesen másikkal?
illetve még mindig nem értem a WMWare-nek mi szerepe van? jó azt vágom, hogy valami virtuális gépet játszana...

YELLOW Elküldve: 2011-10-25 07:15 Levegõszûrõ, pollenszûrõ

YELLOW írta: ha már ennyire megy a téma, elő hozom a topic-ot.

csináltam képet. balra a gyári 4,5-5 éves szűrő (62ezerkm-rel), jobbra a 4 éves (20ezer km-es szűrő). a bal oldalit sem mondanám koszosnak, láttam sokkal durvábbat, kevesebb km-rel.



érdekesség képpen egy új szűrő (ami látszik belőle)



amúgy először Mahle-Filt-et vettem, most Knecht-et, mindegyiken ugyanaz a felírás van, mint a gyárin, csak a BMW logo hiányzik.

én a papírra esküszöm.
így is elég macerás szétszedni a légtömegmérő csatiját, vagy visszarakni a szívótorokra az egészet. ha direkt lenne a szűrés, akkor moshatnám 5-10ezrenként, mégha nem is megyek sokat, semmi kedvem szétszedegetni. örülök, ha nem kell felnyitni a mocitetőt,mert akkor az azt jelenti, hogy nincs gond.
nekem egy érv szól a dircsiszürcsi mellett, az pedig a nagyobb/mélyebb szívóhang. de ezt megoldottam egyszerűbben, bár nem a legszebben. (korábban írtam erről)

Az autó baloldalán van a légszűrőház. középen az emblémás nagy műanyag egyik szerepe, hogy a veséktől bevezeti a légszűrőházba a levegőt. a kettő találkozásában van egy gumiharmónika. én ezt száműztem onnan. ezáltal lett dircsiszürcsis hang, de gyári szűrő, és szinte ugyanúgy kapja a levegőt a veséktől.



ami így müzli evés közben eszembe jutott
ugye direkt/sport szűrő... olajozás. honnan tudod mennyi az optimális? ha sokat fújsz megöli a légtömegmérőt, ha keveset, nem szűr úgy, nem tapadnak hozzá a retkek.
a papírt berakod, oszt kiveszed 20-30ezrenként. nem kell tisztítgatni, szűr rendesen. nekem valahogy a direkt mellett több hátrány szól, mint előny, ami előny nem is előny igazából....

YELLOW Elküldve: 2011-10-24 21:50 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta:

Szia Yellow!
Arra a gépre felraktam a DIS és a többi progi telepítésének teljes leírását is. Az NCSexperthez meg a belépéshez szükséges adatokat megtalálod jegyzettömb formátumban. Ha nem csinálod azt meg, akkor nem is fogod tudni használni. Fordításokat is beraktam német, angol, magyar nyelveken a CKM programozáshoz, mert az Expert németül diskurál. Ha soros kábeled lett volna, akkor mindent készre telepítve kaptál volna, hogy csak rá kellett volna dugnod az autóra, de Te nem hallgattál annak idején a jó szóra, miszerint az USB az szopások sorozata.....


Javaslom, mielőtt valamit is elkezdenél telepíteni, előtte olvasd el azokat a telepítési leírásokat.


persze olvasom. elvileg megcsináltam az experthez amit kell... csak azt sem értem, ha telepítettem az INPA-t akkor felrakott még sok mást... majd kitapasztalom... majd lehet hívlak, ha nagyon elakadok...
amúgy amit nem értek, hogy van telepítő, de mellette meg van úgy is, mint ha már fel lenne telepítve. sőt pl off autók diagja megy is. holnap megnézem opel-lel mit művel

YELLOW Elküldve: 2011-10-24 20:59 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

jons írta:
nickname írta:
SSS


Vagy az, de azt sem gyerekjáték feltenni.


most valami WinCKM-et tettem fel. egyenlőre nem tom leellenőrizni, mert nem vok otthon, az autó meg igen
Amúgy a WMware-t feltelepítettem, de a DIS-t így sem tudom.bár van valami leírás, hogy az Edibias-ban kell állítgatni...
majd holnap.

YELLOW Elküldve: 2011-10-24 18:27 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta: én is belevágtam.

KKL VAG-Com kábelem van. összeforrasztottam a 7-8-as lábat.
feltettem az illesztőt, ami virtuális COM-ot csinál. telepítettem egy rakat cuccot, INPA, NCSExpert...stb. COM beállítás jó COM1-re állítva. XP op. rendszer.

lementem az autóhoz, rádug gyújtás, de pl INPA-ba, mikor valami egységbe be akarok lépni, akkor ki írja: ERROR COMPILING SCRIPT FILE!

egyik proginál sem mutat semmit, hogy kapcsolódna. Mindent úgy csináltam, ahogy le volt írva a telepítési útmutatónál.



INPA megy, bár nem mindenbe tudok belépni. hibakód olvasás meg ilyenek mennek. mondjuk csodálkoztam, hogy a rossz trafó nem írt be hibaüzit....
most ha a CKM-be szeretnék turkálni, akkor melyik progival kell? az Expert valamié nem akar csatlakozni. illetve mi az a WMware?