YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2011-10-20 21:34 Társalgó

Bero írta: Hali! Ti felraktátok már a téli gumit? Vagy mikorra tervezitek ?


én mindig akkor szoktam, amikor jelzi az első havat, au előtt. vagy, amikor látom, hogy a nappali hőfok nem nagyobb huzamosabb ideig mint 7-8 fok. mivel általában csak napközben használom, én így szokom.

YELLOW Elküldve: 2011-10-19 18:06 Társalgó

hil írta: Yellow, holnap érkezik Hozzád a laptopod, csak azért írtam ide, mert nem vagyok biztos, hogy a mailjaidat olvasod, ott megírtam mindent.


Pénteket írtál. Holnap csütörtök... A lényeg, hogy én csütörtök péntek, szombat nappalos vagyok. Szal a portán kellene hagynia.

szerk.: én is írtam neked vissza e-mail-t...



YELLOW Elküldve: 2011-10-19 15:43 Felni csere

TheMan írta: Sziasztok,

Mivel nekem is aktuális a dolog utána néztem a realoem-en.

Az említett 2002-es 320d-re egyaránt ír 16" és 17"-os télit is. (lemez)
Annyi, hogy a 16"-os dísztárcsás, a 17"-es meg kerékagy kupakos.

Nekem is 2002-es faceliftem van, és felnikeresésbe vagyok nem akarok mellé nyúlni.

Kérdés: milyen paraméterei vannak annak a 16"-osnak ami ne megy rá?
Nem 15"-os?
7Jx16 ? Gyártási év, valami?

Köszi
-Man-



kicsit elehtnél figyelmesebb!!! 30d-ről van szó és NEM 20d-ről.

YELLOW Elküldve: 2011-10-19 14:11 Akkumulátor

anubisz írta:
YELLOW írta: nagy áruházban, pl teszkó ne vegyetek. oda csak a xarokat viszik. aminek van valami bug-ja.
netről sem érdemes, mert nem látod mikor készült, és lehet 1 éve áll egyhelyben, aztán megkapod és koppansz. mindenképp személyes vásárlás kell, hogy a gyártást meg tudd állapítani, célszerú 1-2 hónapos akksit venni, ami gyártás óta azóta áll.


Milyen bugja lehet? egy nagy gyártó kiküld 5000 aksit a polcokra amik nem adják le az áramot?


az egyik, hogy akár hónapokig ott állnak. bug? úgy értem, a gyártástechnológia nem úgy sikerült, valami gixxer. működik az akksi, csak mondjuk 1 év után kuka. volt ebből gond a tesco-ban kapható Bosch-okkal.

YELLOW Elküldve: 2011-10-19 14:02 Akkumulátor

nagy áruházban, pl teszkó ne vegyetek. oda csak a xarokat viszik. aminek van valami bug-ja.
netről sem érdemes, mert nem látod mikor készült, és lehet 1 éve áll egyhelyben, aztán megkapod és koppansz. mindenképp személyes vásárlás kell, hogy a gyártást meg tudd állapítani, célszerú 1-2 hónapos akksit venni, ami gyártás óta azóta áll.

YELLOW Elküldve: 2011-10-19 13:34 Akkumulátor

Robinson írta:
YELLOW írta:
Robinson írta: Sziasztok!

Milyen akksit tudnátok ajánlani? Azonnal kéne, szóval pesten meg kéne tudnom venni

Köszi!


én 2 éve vettem kb. én sem tudtam milyet vegyek, aztán olvasgattam.
és e mellett döntöttem: http://www.monbatakku.hu/indito_premium.html

ár/érték/tartósság arány elég jó.


Hát ez sajna nagyon nem pest

Ehhez mit szóltok?

http://www.arukereso.hu/akkumu...p51741834/

95Ah 800A indítóárammal. fosdízelnek az tökjó nem?


mi nem pest? hát ott van több viszonteladó is, de sokkal több helyen lehet kapni. én Bosch-t semmiképp nem vennék. Inkább Exide.

YELLOW Elküldve: 2011-10-19 13:06 Felni csere

adee9 írta:
YELLOW írta:
adee9 írta: Sziasztok! Egy kis info kéne!
Szóval gondoltam ma kicserélem a nyári kerekeket télire, és azt tapasztaltam, hogy a kb. egy hónapja vásárolt 16-os BMW-s felnim nem megy fel a helyére, mert nem fér el a féktől :/. Szóval létezhet, hogy csak 17-es passzol a kocsira? Esetleg van olyan 16-os, ami jó lehet? Köszi a segítséget!


a 16-os acélnak fel kellene menni, az alu nagyon necces. amúgy úgy tudom ezeken alapból 17-es a gyári téli acél. szóval inkább valószínű a 17-es.



Ettől féltem! Köszi a gyors választ!


amúgy a 16-os milyen? lehet érdekelne, akár gumival (milyen típus?) együtt is.

YELLOW Elküldve: 2011-10-19 13:01 Valaki segítsen

anubisz írta:

Ugyanis a kerékőrt nem is szabad lég-kulcsozni,és nem is szokták.Csak kézzel húzzák,max nyomaték kulccsal. Az meg hihetetlen,hogy a leírtak után,még mindig volt,aki azt mondta hegessz rá a csavarra. Nem tudom akkor minek pofázik oldalakat az ember


ez érdekes. a nyomatékkulcsot a végén használják a légkulcs után. ergó azzal húzzák meg full-ra. BMW-nél 130Nm-el ha jól emlékszem. na most a légkulcsokat kb 120Nm-re szokták állítani (ez elég kelelmetlen egy szufuklisnak, ahol azt hiszem 90Nm a gyári előírás). aztán a 130-as nyomatékkulccsal a végén ráhúzzák a talajra engedett autón. szerintem nem kerékőr kell, hanem mozgásra kapcsoló riasztó. valami jó veszett hangú.

YELLOW Elküldve: 2011-10-19 12:47 Felni csere

adee9 írta: Sziasztok! Egy kis info kéne!
Szóval gondoltam ma kicserélem a nyári kerekeket télire, és azt tapasztaltam, hogy a kb. egy hónapja vásárolt 16-os BMW-s felnim nem megy fel a helyére, mert nem fér el a féktől :/. Szóval létezhet, hogy csak 17-es passzol a kocsira? Esetleg van olyan 16-os, ami jó lehet? Köszi a segítséget!


a 16-os acélnak fel kellene menni, az alu nagyon necces. amúgy úgy tudom ezeken alapból 17-es a gyári téli acél. szóval inkább valószínű a 17-es.

YELLOW Elküldve: 2011-10-19 12:45 Üzemanyag fogyasztás

anubisz írta:
Bianconero írta: Sziasztok!

E46-os 330 benzines fogyasztásáról milyen tapasztalatokkal tudnátok szolgálni?


Attól is függ automata,vagy nem.


meg ugye, összkerék vagy sem

YELLOW Elküldve: 2011-10-19 12:42 Akkumulátor

Robinson írta: Sziasztok!

Milyen akksit tudnátok ajánlani? Azonnal kéne, szóval pesten meg kéne tudnom venni

Köszi!


én 2 éve vettem kb. én sem tudtam milyet vegyek, aztán olvasgattam.
és e mellett döntöttem: http://www.monbatakku.hu/indito_premium.html

ár/érték/tartósság arány elég jó.

YELLOW Elküldve: 2011-10-19 12:30 Üzemanyag fogyasztás

szeda írta:

Nekem 2002-es 320D-m vann de még soha nem láttam a BC-n 5-össel kezdődni a fogyasztásom.Illetve de egyszer egy hosszabb pályás szakaszon 5.9 volt.Átlag 6.3-6.6-al járok olyan 80/20 arányban inkább városon kívül.A maradék az viszont BP belváros.
Örülnék ha kevesebbet enne, anno nem ezt ígérték de ki hiszi el ezeket?
A VW lupo 3L is csak egyeletes 90-nél sík úton fogyasztás bajnok!


én az 1.8 benyással eljárok ennyivel.

YELLOW Elküldve: 2011-10-19 12:09 Valaki segítsen

Bianconero írta:
kempelen írta:
Bianconero írta: Sziasztok!

Az én kérdésem is légzsákkal volna kapcsolatos.
Először a nyár folyamán maradt kint a piros piktogramm a műszerfalon. Azt hittem az ülésfoglaltság jelző lesz a ludas, de a diag csak valamilyen elektromos gebaszt muatatott ki. Kivették a hibakódot és fasza volt minden, egészen 2 hónapon át. Akkor egyszercska emgint felvillant..ismét szervíz, ugyanaz a hibakód, kiüt stb..
Na most 1 hét után hozta vissza megint...
van valakinek ötlete, hogy mi a fenétől lehet? Elvileg az autó jobb eleje annó törve volt...lehet ennek valami köze a dologhoz? Esetleg a csatlakozásoknál, vagy mit tudom én

Várom a tippeket, mert elég frusztráló.

köszi!


Hibakódot tedd be ide a fórumba. Írnia kell, hogy konkrétan melyik légzsákkal van gondja.
Addig ne üssétek ki.



A hibakód az akksira hivatkozik...Elvileg van valami olyasmi funkciója a légzsáknak, hogy ha durran, akkor ledobaj az akksiról a pozitv kábelt, így védve valamit.



akkor el sem indulna az autó én úgy tudom, ha azzal lenne baj.

YELLOW Elküldve: 2011-10-19 10:08 Hidegindítás - diesel

VG1 írta:
szeda írta:
YELLOW írta:
VG1 írta: Sziasztok!

A hidegekben az én autóm is egyre nehezebben indul, majd végül el sem indul, be kell bikázni. Idén januárban kezdte ezt, most megint egyre nehezebben indul. A nyáron nem volt vele semmi gond. Több szerelőnél is voltam, azt mondták, hogy a generátor megfelelően tölt és az áramfogyasztás is normális álló helyzetben. Az akkumulátor(Perion, 100Ah) nincs 1,5 éves, azt is vizsgálták. Miután feltöltötték pár hétig jó volt , majd újra nem indult.

Mi lehet a gond?


mi van ha önindító xar? és sokat szív le? vagy pl túl sűrű az olaj. nagyobb ellenállása van önindítot jobban terheli, nagyobb áramot vesz fel.
bikázni akkor szokták az autót, ha az akksi lemerült. az meg nem izzító miatt lesz. vagy xar az akksi úgy ahogy van, vagy az önindító körül keresném a bajt. meg kell nézni egy lakatfogóval, hogy mennyi áram folyik át indítózás közben.

Önindító oké de szerintem az olajat kizárhatjuk.annál azért jóval nagyobb erőkről beszélünk hogy a viszkozitás közbe szóljon.attól max picit lassabban teker.
De mondom.autóvillamosságis szakember a kulcsszó! 10 perc és meg van mi a szar.minek szenvedni?






Az akkumulátort megvizsgálták, az rendben van.
Ha az önindító rossz , akkor nyáron miért indul normálisan?


figyelj ha ennyire vágod nem értem minek kérdezed? megnézted amit leírtam? nem. akkor? nem akarom az elektrotechnika alapjait felvázolni. az akksid jó. vót valamikor. már nem jó. hogy miért? nyáron a "gondozásmentes" akksiból is párolog el deszt víz. ugyanis van rajta szellőztető rendszer. az elpárolgott víz miatt, az akksi alja besalakosodott, és lehet valahol cellazárlat van. 2 éve nekem is ilyenkor jött ki, 7 éves akksi (gyári BMW) egész addig kuttya baja nem volt. eccer lemerült elég szépen, hogy nem indított onnantól kész a halál. kérj kölcsön egy másik akksit és nézd meg. a hidegben az elektonok vándorlása eleve lassbb és ugyanúgy lehet köze az önindítónak is. illetve eléggé függ az olajtól és sok mástol, hogy egy hideg fémet átmozgasson az önindító. nyugodtan nézd meg lakatmérővel mit mutat. ha jól emlékszem dízelben olyan 1,5-2kW-os az indító, számold ki 12 voltra menniy áram esik. ha attól többet vesz fel, akkor igen is gáz.

YELLOW Elküldve: 2011-10-19 09:16 Hidegindítás - diesel

VG1 írta: Sziasztok!

A hidegekben az én autóm is egyre nehezebben indul, majd végül el sem indul, be kell bikázni. Idén januárban kezdte ezt, most megint egyre nehezebben indul. A nyáron nem volt vele semmi gond. Több szerelőnél is voltam, azt mondták, hogy a generátor megfelelően tölt és az áramfogyasztás is normális álló helyzetben. Az akkumulátor(Perion, 100Ah) nincs 1,5 éves, azt is vizsgálták. Miután feltöltötték pár hétig jó volt , majd újra nem indult.

Mi lehet a gond?


mi van ha önindító xar? és sokat szív le? vagy pl túl sűrű az olaj. nagyobb ellenállása van önindítot jobban terheli, nagyobb áramot vesz fel.
bikázni akkor szokták az autót, ha az akksi lemerült. az meg nem izzító miatt lesz. vagy xar az akksi úgy ahogy van, vagy az önindító körül keresném a bajt. meg kell nézni egy lakatfogóval, hogy mennyi áram folyik át indítózás közben.