YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2011-09-24 22:37 Heeelp...!

Gyozy írta: Régebben már írtam, de egy pár kérdés még nem tisztázódott le bennem:


1.Váltásnál mikor felengedem a kuplungot, úgy félúton egy kattanást hallok a kocsi aljából! Valamikor rendesen kivehető, de van, hogy egyáltalán nem csinálja.
De akkor is hallottam néha, mikor csak levettem a lábam a gázpedálról és esett vissza a fordulat. Maga a váltón meg a kuplungon nem veszek észre hibát, nem csúszik, jól veszi a sebességet. Hirtelen gázadás vagy ha megrángatom a kormányt, nem befolyásolja. A futóművel nincs gond. Kipufogó nem lyukas. Ti mire tippeltek?

2.Álló helyzetben, ha pl. beparkolok valahova és full alászedem a kormányt, néha elmegy a szervó és ha visszaforgatom egy kicsit, akkor visszaugrik és megint jó lesz.

3.Cabrioról van szó, a tetőt csak álló helyzetben lehet működtetni, ha akár öttel megyek, már nem csinál semmit! Ez így normális? Valaki azt mondta, hogy kb 40km/h sebességig kellene működnie.

4. Hidegindításnál néha kicsit remeg az autó és az alapjárat is picit ingadozik. benzines, tehát elvileg nem kéne vagy ez normális? Ill. hidegen érces-reszelő hangot ad gázadásnál. - ezek a jelenségek csak hidegen, reggeli indulásnál tapasztalhatóak!

5. Álló helyzetben, ha megrángatom a kormányt balra-jobbra, akkor egy nem nagy, de koppanó hangot hallok, de csak mikor balra megy. A holtjáték a kormánynak teljesen jó. Lehet ez összefügg a szervó hibával vagy ez nem is hiba?

6. Elvileg gyári riasztó van benne, de egyszer lenyitott tetőnél, zárt ajtóknál benyúltam a táskámért és nem riasztott be, gondolom akkor mozgásérzékelés nincs benne. Akkor milyen esetekben riaszt?


a kormányléc lehet kopott attól koppanhat tekergetésnél, vagy a kormányösszekötő rúd az, annak a szilentje. ez nincs összefüggésben a szervoval elvileg. szerintem nem megy el a szervo, csak anynira alá van szedve a kormány, hogy a kerék ellenhatása miatt nehezebb visszamozdítani. esetleg érdemes szervo olajat cserélni (Dexron-III ATF kell bele).

egy 2005-ös cabrio-s sráccal pont ma beszéltem, azt mondja kb 5km/h-ig tudja nyitni-zárni.

a hideg indításnál való ingadozás nem feltétlen hiba. ám lehet légtömegmérő hiba. ha lehúzod a csatiját, és akkor nem csinálja, akkor azt kell megtisztítani. de lehet alapjárati motor, illetve sok minden más. ha nem ír be hibát, akkor kár vele foglalkozni, 6 hengereseknél ez amúgy is jellemzőbb.

a riasztód, mivel kabriós, tutti nem ultrahangos, vagy valahol a lábtérben van a szenzor. de inkább nyitásra, feszgetésre riaszthat, a kasztnira van szerelve egy rázkódás érzékelő ami esetleg jelez. ha tüzijáték közben riaszt, akkor az van benne

YELLOW Elküldve: 2011-09-24 22:09 Heeelp...!

anubisz írta:
Gyozy írta: Azt akartam még kérdezni, hogy le akarom mostani a motort, de félek, hogy valami elromlik, mert annyi elektromos vezeték van benne! Az angel eyes karikákat is most rakattam be, nem örülnék, ha bedöglene! Neked erről mi a tapasztalatod?


Én szarrá mostam 2 hete, hagytam a napon 1 órát aztán pöccre indult. Előtte brigéció sprével fújtam le. Persze, azért az elektromos dolgoknál nem kel tövig nyomni,és nem ipari nagynyomásúval kel csinálni,hogy a vezetékeket is elvágja
Nyugodtan mosd le,vigyázz a motorháztető belső szigetelés megzuhan a víztől,amit magába szív,ha kiszárad semmi gond,de jobb ha leveszed előtte.
Mindenűt nyomhatod kajakra,csak ahol a relék vannak ott óvatosan,bár teljesen szigetelt dobozba van,de kitudja milyenek neked benne a tömítések.
Még addig amíg melegen süt a nap,és nyitott tetővel hagyd vagy 2 órát had száradjon,én inkább vártam,tudod a generátor stb.. jobb ha kiszárad,az a biztos.


én nem vártam, mégis indult..... mondjuk brigéc és simán folyóvíz. (mármint nem Tisza vagy Duna víz) én verettem is neki. de valóban jobb félni, mint megijedni.

YELLOW Elküldve: 2011-09-24 21:49 Heeelp...!

Gyozy írta:
Ahogy most kiugrottam megnézni a csatit, döbbenten láttam, hogy a fékolaj tartályom full üres! De fékem meg van, semmi hibát nem jelez! Nem értem! Mit csináljak vele, csak töltsek bele és kész? Milyen kell bele meg mennyi?


ez érdekes. ha minimum alá megy a fékolajszint, akkor jeleznie kell...

YELLOW Elküldve: 2011-09-24 10:08 Hûtõvíz

kukxy írta: Hali, segítenétek hol tudom leereszteni az összes hűtőfolyadékot???


kiegyenlítő tartály kék műanyag csavar, hűtő alján szintén. illetve a blokkon van a leömlő felöli oldalon lent, eléggé nehezen hozzáférhető helyen. vagy leveszed a csöveket

YELLOW Elküldve: 2011-09-23 21:16 Valaki segítsen

Bero írta:
YELLOW írta:
Bero írta: Hátsó ülést,hogy vehetem ki ?



írtam már lentebb, hogy fel kell "tépni". a háttámla dettó, csak azt még nehezebb. az ülőlap szélén kell benyúlni és felrántani. nagy patent fogja.


Feltépni? Az szép lesz Csak az AC-t akarom megnézni Köszi,Yellow


én eccer majdnem az AC-t is kitéptem még anno írtam, amikor az akksi miatt nem indult az autó és azt hittem AC... az ülés alatt volt egy gumi valami, amiből kilógótt egy vastagabb madzag. azt hittem azzal lehet kihúzni a gumit. oszt a fenéket a másik oldalon láttam, hogy az vezeték, csak körbe van bandázsolva

YELLOW Elküldve: 2011-09-23 20:55 Valaki segítsen

Bero írta: Hátsó ülést,hogy vehetem ki ?



írtam már lentebb, hogy fel kell "tépni". a háttámla dettó, csak azt még nehezebb. az ülőlap szélén kell benyúlni és felrántani. nagy patent fogja.

YELLOW Elküldve: 2011-09-23 14:29 Hifi beszerelése e46-ba

Robinson írta:
YELLOW írta:
amúgy meglepő mennyi vájt fülű van itt. csak vigyázz mert ha a hallásoddal van baj, lehet a jobb sem fog feltünni. nekem semmi bajom a gyári cuccal, pedig van hallásom, mármint a zene iránt, de mivel nem szervezek Volt fesztivált az autóba, így simán jó a gyári. én max tényleg olyan kijelzős nagy navis kínai cuccot tennék bele, mert amúgy a többi felesleges. az igazán nagy különbségek úgyis csak nagy erősítésnél jönnek ki, alsó régióban majdnem úgy szól mind. és azért nem szeretem csutkán hallgatni a zenét, mert halláskárosodást sem szeretnék kapni.
én igazából sosem értettem a Hi-Fi tuning-ot... tök feleslegesnek tartom szvsz.


Ebben nincs igazad. Mint írtam volt, mikor kidobtuk a kazis fejet és a bm24-et, sokkal jobb lett. Mondjuk neked alapból cd-s van, az nyilván jobb valamivel. Viszont ezek a kis szarok nagyon keveset tudnak.



mondjuk az enyém Alpine CD-s, lehet azért. az tény, hogy a rádió nagyon szépen szól az enyémen, max hangon sincs torzítás. viszont CD hallgatás közben (mp3-ból konvertált) már nem olyan jó. de ez egyértelmű mi miatt van.
de egyrészről egy autó rendszerről beszülnk, ahol relatíve kicsi a tér, a hanghullámok másképp verődnek...stb. de én még most is azt mondom, hogy normális hangerővel hallgatott zenéknél, nem igazán fog kijönni a különbség. amiért esetleg másnak érezheted, hogy a hangok dinamikája jobban megkülönbözik, de ezeket is inkább a fej szoftveresen állítja, magyarán kamut generál. ami megint másképp és másképp szól meg, más és más autóban, más hanganyagnál...stb.
de azért mondom hétköznapi ember nem veszi észre a különbséget.
persze mindenkinek saját szíve joga saját igényességéhez alakítani. én feleslegesnek tartom, pedig szeretem a zenét.

YELLOW Elküldve: 2011-09-23 14:15 Hifi beszerelése e46-ba

Bero írta:

Köszi,hogy utánajártál,így mindjárt jobban hangzik Szerinted a fejcsere-hangszóró csere jobb eredményt hozna?


elég furcsa a kérdésed, hogy miután kinyomoznak mindent, sőt megtárgyaljátok, utána rákérdezel, hogy jobban fog-e szólni... hát erről beszéltek már vagy 3 napja

amúgy meglepő mennyi vájt fülű van itt. csak vigyázz mert ha a hallásoddal van baj, lehet a jobb sem fog feltünni. nekem semmi bajom a gyári cuccal, pedig van hallásom, mármint a zene iránt, de mivel nem szervezek Volt fesztivált az autóba, így simán jó a gyári. én max tényleg olyan kijelzős nagy navis kínai cuccot tennék bele, mert amúgy a többi felesleges. az igazán nagy különbségek úgyis csak nagy erősítésnél jönnek ki, alsó régióban majdnem úgy szól mind. és azért nem szeretem csutkán hallgatni a zenét, mert halláskárosodást sem szeretnék kapni.
én igazából sosem értettem a Hi-Fi tuning-ot... tök feleslegesnek tartom szvsz.

YELLOW Elküldve: 2011-09-23 11:55 Egyenetlen alapjárat

petermover írta: Sziasztok Fórumozók!

Hosszúra sikeredett, ezért előre is elnézést...

Abszolút új vagyok, mind a fórumon, mind a BMW közösségben. Tegnap óta vagyok tulajdonosa a kocsinak. Igazából úgy vettem meg az autót, hogy tisztában voltam vele, kell rá költenem. A kérdés már csak az, hogy mennyit.
Két hete próbáltam ki először az autót, akkor gyakorlatilag nem volt hibája, egy apróságtól eltekintve: balra tekert kormánnyal lassú megfordulásnál halk ropogást lehetett hallani a hátsó kerék felől. Ezt egy másik témában majd kifejtem bővebben, azóta más hiba is előjött futóművel kapcsolatban, konkrétan nyekereg, mint egy lovashintó, ma reggel óta (miért is ne. nem akarok rosszmájú lenni, de szerintem leszilikonozták, amíg el nem adják, addig nem adott hangot, most meg előjött rajt, mire hazaértem...)

Szóval, ehhez a témához az alábbi érdekesség tartozik:

Múltkor, amikor próbáltam (hideg motorral indultunk, majd később meleg motorral is újraindítottam) semmi gond nem volt az alapjárattal. Tegnap, amikor beültem a ház előtt az autóba, hogy elinduljak vele haza, még akkor sem volt baja. Az első benzinkútra bekanyarodtam (Szfvár, Sárkeresztúri u. M-O-L kút), telehúztam az autót sima 95-ös benyával, fizettem, beültem, indítottam, adtam neki egy kis gázfröccsöt, az alapjárat leesett 3-400-ra, és le is fulladt. Újraindítok, megint gázfröss, megint leesik, lefullad. Még a kútról sem jutottam ki, 3x fulladt meg a motor. Az első kereszteződésig elmentem, ahol elvettem a gázról a lábam, megint lefulladt. Mentem 200 métert, körforgalom, kuplung be, gáz elvesz, álló motorral gurulok be a körforgalomba, a mögöttem haladó nem kis meglepetésére (hangos fékcsikorgás).
Na, mondom akkor félreállok. Amikor lehúzódtam, épp hogy nem állt meg, ott már helyrejött az alapjárat. Tárcsáztam az eladót, kérdem mi újság. Mondja, hogy nagyon cseszi az ideg, mert soha ilyet nem csinált. Viszont faterja kétszer járt így, hogy valami szar minőségű benyát tankolt, és fulladozott tőle a kocsi. Nem nyugtatott meg a válasz, de most már mindegy alapon eljöttem vele. Hazáig semmi gond nem volt. Itthon megálltam a ház előtt, bementünk a fiamért anyósékhoz. 5 percet voltunk benn, tehát a motor még bőven meleg volt. Ráindítok, gázfröccs, megint le akar fulladni, most rafkós voltam, táncoltam a gázpedálon, mint ha egy Wartburgot vezetnék.

Le akartam írni a teljes sztorit, hogy tiszta legyen, de röviden összefoglalom még1x, ami fontos
Tehát, hidegen, melegen egyaránt, indítás után kb. 2 percig le akar fulladni, ha gázt adok neki, és elveszem a lábam rögtön (pl. ha kitolatok a parkolóból, akkor rückwärts után lefullad, amíg a féket nyomom és egyest kapcsolok)

Mintha minden indítás után gondolkodna, hogy mi az istent csináljon, és 2 percig tart neki, mire beáll szépen.
Fogyasztásom (tegnap nulláztam, ezért friss adat, 250 km vegyes használatban) 7.2 l, vagyis elfogadható, szerintem nem eszik többet, mint a szokásos (7.5-el vettem)

Beszéltem ma m_attila-val. Mivel szombathelyi, én meg minden nap Szombathelyre járok, ezért szeretném vele tartani a kapcsolatot (amíg nem gondolom másképp..
Neki elsőre az üzemanyag volt gyanús, amúgy lehetséges oknak tartja az alapjárati motort és a lambda szondát is.

Ha viszont beülök az autóba, elindítom, és nem nyúlok a pedálhoz 2 percig, akkor semmi gond, szép az alapjárat, nem ingadozik, tehát számomra az alapjárati motor jónak tűnik. Ha a lambda szonda lenne rossz, akkor állítólag inkább felpörögne a motor, de semmiképp sem fulladna le.

Viszont Attila sajna csak kedden tud ránézni leghamarabb a kocsira. Addig meg 1000 helyre kellene mennem, és mindenhol azt kéne néznem, hogy eleget járt-e a kocsi, mielőtt indulok. Kicsit vicces, pl. a bevásárló központ parkolóba beszállok a kocsiba, elindítom, és kiszállok elszívni egy cigit, hogy ne fulladjon le, amikor kijárok...


Van ötletetek? Tényleg benya lehet? Mit csináljak, hajtsam ki belőle mind a maradék 45 litert, és tankoljak máshol? Üzemanyag adalékot ne rakjak bele esetleg?

Köszönöm előre is a válaszokat!


hát általában, ha meleg motornál valami nem indul az gyertya szokott lenni vagy a gyújtása rész. ha hideg motornál, akkor lambda szonda. persze ezek csak statisztikai adatok

YELLOW Elküldve: 2011-09-23 07:12 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Úgy emlékeztem, hogy nem USB kábelt vettél. A Laptopot ingyen adnám, engem csak addig érdekelt, míg két éjszaka munkájával és némi alkatrésszel megjavítottam az alaplapot.....



hát ha valóban ingyen részemre bocsájtanád, akkor érdekelhet
USB-set vettem, mert valaki ezt ajánlotta. max kell egy átalakító, oszt kész. de ahogy nézem van rajta USB is, csak nem tom hogy működne a progikkal.

köszi!


Szia Yellow!
Ha USB kábeled van, akkor hagyjuk az egészet, csak segíteni akartam, de így tárgytalan a dolog.



jó én még nem vágom, de ha Te mondod. bár nekem adtak hozzá 20 millió progit, gondolom olyat, ami USB-hez való. de átalakítóval nem lehet megoldani?

YELLOW Elküldve: 2011-09-22 15:35 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta:
Úgy emlékeztem, hogy nem USB kábelt vettél. A Laptopot ingyen adnám, engem csak addig érdekelt, míg két éjszaka munkájával és némi alkatrésszel megjavítottam az alaplapot.....



hát ha valóban ingyen részemre bocsájtanád, akkor érdekelhet
USB-set vettem, mert valaki ezt ajánlotta. max kell egy átalakító, oszt kész. de ahogy nézem van rajta USB is, csak nem tom hogy működne a progikkal.

köszi!

YELLOW Elküldve: 2011-09-22 15:23 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Szia Yellow!
Mi van a diag kábeleddel, mert nagy csend van erről???


hát a helyzet változatlan... laptop kőne. csak megint másra ment el a pénz. addig itt porosodik a monitor előtt.



Szia Yellow!
Kell egy laptop? Mert nekem van egy Számodra. Na ne gondolj egy új, nagyon gyors valamire, de az INPA elmegy rajta és van rajta soros és párhuzamos port is. Ez egy Patriot C3 1200MHz, 256Mb ram-al. Még fel kell rá rakni az INPA-t és Expert-et (DIS nem biztos, hogy megy rajta, bár nem próbáltam) de gondolom lesz itt valaki, aki megmondja, hogy ezen a gépen tudna-e menni, mert akkor azt is telepítem rá.




köszi a felajánlást, de USB-s kábelem van. valami újabb modelt akarok venni, amit azért lehet hazsnálni másra is. tudod wifi, dvd...stb. mondjuk azért mondhatsz egy árat, akár privátban is, hátha mégis... aztán tényleg csak az autóhoz fogom használni.

YELLOW Elküldve: 2011-09-22 13:21 Vicces :)

Mélyen tisztelt Magyar Államvasutak Zrt!

A mai nap tapasztalatai után úgy érzem elérkezett az ideje, hogy egy hosszabb terjedelmű
panaszlevél megírására szánjam rá magam. Higgyék el, nem a kötözködő fotelproli és nem is a napi
rutinját végző nyugdíjas szól belőlem, hanem a teljesen felháborodott utas, aki nem mellesleg több
éve a MÁV szolgáltatásait veszi igénybe(lévén, hogy nem nagyon van más lehetőségem).
Abba a bizonyos pohárba pedig a mai napon hullt bele az utolsó csepp, ugyanis egy részeg
illúziónak lettem az áldozata, azt reméltem, hogy a Budapest Nyugati pályaudvarról, az első
vágányról 18:20-kor induló, Budapest- Esztergom vonalon közlekedő vonattal a menetrend által
közölt időpontban, tehát 19:16-kor érkezem meg a piliscsabai állomásra.
De nem, ehelyett nagyjából 20:00-kor sikerült elérni az említett települést. Sebaj, a késést
megszoktam, afféle szabadedzés jellege van már ezeknek a dolgoknak, nyilván a MÁV is készül a téli
szezonra, amikor a kijelzőn felbukkanó "180 perces késésen" az emberek többsége már fel sem
mérgeli magát. Bizony, szépen lassan hozzászokunk, az életünk részévé válik, akárcsak a kövérkés
húgyfoltok egy 00-sban eltöltött túra után. Az viszont már az önök számára a mindennapokból is jól
ismert pornóoldalakon feltűnő "anal black monster cock attack" kategóriával volt egyenértékű, amikor az amúgy még 18:25-kor is az induló vonatra a peronon várakozó tömeg elé csupán egy
szerelvényt toltak be. Ugyanis az említett utas tömeg legalább akkora volt, hogy minimum 3 Desiro
típusú (http://www.logsped.hu/desiro.jpg) vagonra lett volna szükség.
Ehelyett egy darab vagon vánszorgott be, ami még ennek tetejébe 15 perces késéssel indult. A
tömeg mondhatni teljes joggal anyázott, hiszen nem elég, hogy egész nap a bitang melegben
lapátolta a GDP-t, késett is a vonat, és egy ilyen fárasztó nap után még le sem tud ülni a garantáltan
bónuszperceket tartogató menetidő alatt.
Apropó menetidő. A Budapest-Esztergom vonal azért nem egy Salakszentmotors-Nógrádbél
szakasz, tehát jó pár ember számára fontos, hogy viszonylag rövid idő alatt tegye meg azt az 53(!)
kilométert (nem mintha kevésbé lennének fontosak a kisebb forgalmat jelentő települések). A
gyakorinak mondható vonatforgalmat a "kiváló" logisztikai teljesítménynek köszönhetően
beárnyékolja az a tény, hogy ezt a távot "mindössze" másfél óra alatt lehet abszolválni. Csak
összehasonlításképpen: a 130 km-es távolságot jelentő Budapest-Győr vonal jobb esetben másfél
óra, rosszabb esetben pedig 2 óra 20 perc alatt megtehető.
Tudom, tudom, a Budapest-Esztergom vonalon sajnos egysávos és amúgy is rosszabb
minőségű pályarendszer van telepítve, nincs is villamosítva, meg amúgy is a kurva anyját a Pilisnek,
hogy oda tudott nőni. Pénz meg nincsen, hogy felújítsuk. Nos, erre a meglehetősen gyenge lábakon
álló mentegetőzésre a következőket tudom válaszolni: Az, hogy nincsen rá pénz, az a legkevésbé sem
tud érdekelni. Oldjátok meg, mert a MÁV szolgálatában álló Cic Imre kalauz sem viccel, kíméletlenül
leficcent a szerelvényről, ha nincs elég kabala a zsebembe, hogy megvegyem a jegyet! Persze,
lehetnék szolidáris a MÁV szorongatott helyzetével, de Önök sem szarják tele a villanyszerelő
bakancsot, ha leég a házam, no meg én már leadóztam és még jegyet is vettem. Miről beszélünk?! A
mostoha földrajzi viszonyok leküzdhetőségéről pedig Ausztria, vagy Svájc nyújtanak példát. Fúrjatok
alagutat, csináljatok töltéseket, stb (legalább munkahelyek teremtődnek, ahol dolgozhatnának az
országunkban népes táborral rendelkező ingyenélők is *kivételesen nem a címzettekre gondolok+),
mint az említett országokban! Persze, keletről is vehetnék példákat, Grúziához, Bulgáriához és
Örményországhoz képest a MÁV valóban egy sikersztori, no meg a Magyar Államvasutak vezetősége
tökéletesen otthon érezné magát a felsorolt országok irányításában, hiszen a korrumpálhatóság, a
"baszok bele, mert a hó végén úgyis több millió pörög a számlámra" öntudat és a felelősségre
vonhatóság teljes hiánya mind-mind ismerősen csengő szavak. Túl keletre persze ne menjünk, mert
Japánban pár perc késés miatt már mondott le miniszter.
Ha azt hinnék, hogy a történet itt véget ért, akkor tévednek. Ugyanis a késéssel induló vonat
Óbuda állomáson újra kijött a box utcába, mivel a MÁV 15 perces büntetést szabott ki a Desiro
istállóra. Az ok nem volt más, hogy az Esztergom felől érkező, szinte teljesen üresen begördülő
ellenvonatot mindenképpen be kellett várni. Tehát nem az elégedetlen tömeggel megpakolt
szerelvény kapott elsőbbséget, hanem egy szellemjárat, ami végig, szinte csodával határos módon
tartani tudta az előírt menetidőt. A MÁV úgy tűnik észre sem veszi, hogy a saját dolgozóit szopatja
be, hiszen az érthetően felpaprikázott tömeg azonnal kiegyenesíti a kaszákat és "Éljen a haza!"
felkiáltásokkal megrohamoz mindent, amin MÁV emblémát lát. Nos a kalauz is ilyen, rajta csattan az
ostor, egy olyan emberen, aki a legkevésbé sem tehet, arról, hogy egyesek munkavégzés címszó alatt
vidám maszturbálásra kapják az órabérüket. Ezek után persze nem csodálkozhatunk azon, hogy a
jegyellenőrzés modora a "Füzesabony és környéke, ÁFÉSZ, 502-es Italbolt" hangulatát idézi. Ezek után
én se lennék kedves, a csalán az én faszomat is csípné. Heves harcok árán, végül elértünk Pilisvörösvár állomásra. Minden tovább utazó boldog volt,
mert aki ismeri a helyi viszonyokat az tudja, hogy ezen az állomáson elég sokan szoktak leszállni, ha
Budapest felől érkezik az ember. Most is így volt, az utasok 60%-a vidáman hagyta el szerelvényt,
szétbaszott ideggel gyújtottak rá a jól megérdemelt cigarettájukra. Így már ülőhely is akadt bőven,
kezdett oldódni a feszültség. De nem! A MÁV tanúbizonyságot téve rendkívüli nagylelkűségéről még
2 vagont csatolt a vonathoz. Mint mondtam ez szinte semennyire sem volt indokolt, annyit viszont
pont lehetett vele baszakodni, hogy újabb percekkel növeljük a késést, valamint 15 percet kellett
várni a szemből érkező vonatra. Végül este 8 órakor be is szivárogtunk Piliscsabára. Azt nem tudom
utána, hogy alakult az expressz sorsa, de gyanítom, hogy nem mentek gördülékenyen a dolgok. Itt
szeretném kifejezni együttérzésemet azokkal az utasokkal, akik még ekkor sem lőtték fel magukat a
Holdra.
Azzal is tisztában vagyok, hogy nem ez az egyetlen ilyen eset Magyarországon, a pannon puma
földjén, ahol mindig van lehetőség egy plusz pár órás kupébulira. Elgondolkodtató, hogy a MÁV
logisztikusai és a komplett vezetőség, honnan veszi a bátorságot arra, hogy az utasai idejével ilyen
módon szórakozzon. Pénzt, egyebet lehet lopni, majd lesz valahogy, de az idő az más, azt nem adja
vissza senki. Nem vagyok egy szociálisan érzékeny ember (nektek kéne annak lenni, baszd meg), de
azért azok a munkások is szeretnének időben hazaérni, hogy beszúrhassák a jól megérdemelt esti
sört, aláverjenek az asszonynak, és kialhassák magukat, akik többek között arra kapják a fizetésüket,
hogy megvegyék a vonat bérletüket. Pénzt fizetnek a MÁV-nak, bár jó kérdés mit kapnak ezért
cserébe. Ugyanis az emberek nem gépek, akiket be lehet nyomni egy konzervdobozba (mit számít a
kényelem, és a körülmény?!) és még ezért fizessenek is.
Így hát feljelentést nem teszek, mert teljesen tisztában vagyok azzal, hogy a MÁV bármikor
felbérel valami sztárügyvédet, aki pár milla ellenében jogi úton úgy belerejszol a számba, hogy öröm
lesz nézni. Ezért csupán egy apró kérésem van, amivel azt hiszem a ma és máskor is nyomorgó
utazókat is ki lehetne elégíteni, nem csak engem: A MÁV logisztikusai és a felső vezetés minden tagja
lássa el aláírásával az általam megírt nyilatkozatot, azt legyenek szívesek scanneljék be, hogy a lehető
legtöbb internetes oldal számára eljuttathatóvá váljon, így szerezve nagyobb megbecsülést a magyar
nép szemében.
A nyilatkozat szövege a következő:
Én, ............... felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy egy ócska kis szarjancsi vagyok,
mert a rám bízott feladatokat nem látom el a meghatározott hatékonysággal. Egyetemi éveim alatt,
már ha voltak ilyenek, üvöltve vertem a narkós kis faszomat, így hát szerény képességeim nem
jogosítanak fel arra, hogy a magyar és külföldi utasok minden igényének megfeleljek. Szégyentelenül
lopom a pénzt és mások idejét, mert semmilyen állami, vagy civil szerv nem vonhat tetteimért
felelősségre. Valamint nagyon sajnálom, hogy az édesanyám picsája alatt nem volt szecskavágó,
amikor a világra szart.
Dátum, hely, aláírás.
Szíves segítségüket előre is köszönöm.
Maradok végtelen tisztelettel:
* Nándor

YELLOW Elküldve: 2011-09-22 06:38 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

hil írta: Szia Yellow!
Mi van a diag kábeleddel, mert nagy csend van erről???


hát a helyzet változatlan... laptop kőne. csak megint másra ment el a pénz. addig itt porosodik a monitor előtt.

YELLOW Elküldve: 2011-09-21 13:49 Belsõ

seta írta:
YELLOW írta:
seta írta: Sziasztok!

Valaki mondja meg légyszi h hogy az isten fa... kiskutya fülébe kell felnyitni v kivenni a hátsó ülés compact-ban! Középen van egy fogórész és ha azt felhuzom, akkor a közepe ki is pattan, de a szépein valahogy rögzítve van. Nem akarom feszegetni

Köszi!


pedig feszegetni kell.


jo de tuti h compactnál is fel lehet nyitni? v ki lehet venni?


először én sem mertem, aztán haver Kaszától kérdezte meg, ő azért már csak bontott...
valahogy bele kellett tenni, gondolom nem ragasztották oda Pálmatekszel