YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2010-07-05 14:38 M43TU motor

laleeboy írta:

Hát én ezt nem ismerem mibe tették ezt ? ?

http://www.powerfanatics.com/lexikon.php

És mikortól??


nem akarok megsérteni powerfanatix-os rajongókat, de amik ott vannak motorkódok, azok igen hiányosak, és nem frissek. azokra csak részben alapozz. volt egy jó oldal csak nem találom, ahol rendesen le volt írva minden.

YELLOW Elküldve: 2010-07-05 14:17 M43TU motor

laleeboy írta:
YELLOW írta:
laleeboy írta: Hali mindenkinek

Adott egy E46 316i 1985 Ccm-es motorral 105 le-vel

Az lenne a kérdésem hogy valaki átalakított -e már M43TU 105le-s ből (ami az E46 316i 1895 Ccm-es motorral) 118le-s re (ami az E46 318i 1895 Ccm-es motorral)vagy még többet ki lehet e hozni belőle?

Meglehet e egyáltalán ezt az átalakítást valósítani ?

Kösz

laleeboy


van már topic, ahol kérdezte ezt más is, válasz nem nagyon jött rá. ha minden igaz ez a motor van 140 lovas körül is, de az már 16 szelepes, de lehet pont ez a különbség a 105 és 118 lovas között is. ezekszerint facelift előtti autóról van szó. hallottam már, hogy van rá módszer, de állítólag nem éri meg az átalakítás. ahogy az öreg BMW-sek szokták mondani, ha BMW-t akar motorikusan tuningolni, akkor vegyél bele nagyobb motort, vagy nagyobb motoros autót. ha hosszútávra tervezel, akkor az a legjobb ha minden úgy marad ahogyan a gyárból kijött. dízeleknél kicsit másabb a helyzet.


Köszi

Nem arról van szó hogy nem tudnák megvenni és fenntartani egy nagyobb motorral szerelt autót hanem az hogy láttam egyet fullos felszereltséggel de gyenge motorral. Ezért érdeklődtem a lehetőségekről mivel a két motor ugyanaz "csak "a teljesítménye más.
Az általad említett 140 ló körüli pedig már egy teljesen más motor aminek N43 v N44 a kódja és csak a facelift utáni autókba van szerelve

Üdv

laleeboy



jah M44 1.9 138 LE

YELLOW Elküldve: 2010-07-05 12:06 M43TU motor

laleeboy írta: Hali mindenkinek

Adott egy E46 316i 1985 Ccm-es motorral 105 le-vel

Az lenne a kérdésem hogy valaki átalakított -e már M43TU 105le-s ből (ami az E46 316i 1895 Ccm-es motorral) 118le-s re (ami az E46 318i 1895 Ccm-es motorral)vagy még többet ki lehet e hozni belőle?

Meglehet e egyáltalán ezt az átalakítást valósítani ?

Kösz

laleeboy


van már topic, ahol kérdezte ezt más is, válasz nem nagyon jött rá. ha minden igaz ez a motor van 140 lovas körül is, de az már 16 szelepes, de lehet pont ez a különbség a 105 és 118 lovas között is. ezekszerint facelift előtti autóról van szó. hallottam már, hogy van rá módszer, de állítólag nem éri meg az átalakítás. ahogy az öreg BMW-sek szokták mondani, ha BMW-t akar motorikusan tuningolni, akkor vegyél bele nagyobb motort, vagy nagyobb motoros autót. ha hosszútávra tervezel, akkor az a legjobb ha minden úgy marad ahogyan a gyárból kijött. dízeleknél kicsit másabb a helyzet.

YELLOW Elküldve: 2010-07-05 11:58 Etanol/bio-etanol a tankba!?

laleeboy írta: Hali

Tapasztalataim az E85-tel:

Jó olcsó és SEMMI káros hatása mincs . Ha lenne akkor minden autóban hibát okozna mivel a kúton tankolt 95-ös ben is van 5-15% körül . Ha felesbe tankolod 95-össel egy kicsi fogyasztásnövekedést tapasztalhatsz és átalakítás nélkül mehetsz vele. (saját tapasztalat egy OFF-os verdával 3000 km után is jó csak benzinszűrőt kellett cserélnem igaz mikor elkezdtem felesbe használni már 210 ezer volt benne)
Egy barátom 2 BMW be is használja , az egyik egy régi M30B35-ös motor amibe átalakító nélkül megy bele a tiszta E85 és 2500 km után csak az etanolra jellemző nehézkes indítás van hibaként főleg télen mert az E85 hidegben rosszabbul porlasztható mint a benya. A másik egy M60B40 V8 amibe felesbe átalakító nélkül jól szuperál.

Az a 3 kocsi amiről írtam összesen kb 10000 km nyi tapasztalattal csak pozítív

Az átalakító segít kiküszöbölni a hidegindítási problémákat és az erő se fogy el.
A fogyasztásnövekedés abból fakad hogy bár az E85 105 oktános (ami a kompressziótűrés mérőszáma) jobb mint a benya de az energiatartalma kevesebb .

Ha felesbe ankolod nem kell az átalakító és a kb 100 ft - nyi árkülönbséggel 300 ft köröl jön ki egy liter üzemanyag

Hát röviden ennyi

Üdv mindenkinek

laleeboy


én amikor felhoztam ezt a témát, mondhatni szépen elhajtottak. holott csak éreklődtem. régebbi autóba biztos tankolnám én is. ismerősöm tankolt E34 25i-be, de inkább nem jár az autóval, azt mondja nem tud dönteni, hogy mert amennyi előny, annyi hátrány... így megy OFF dízellel

YELLOW Elküldve: 2010-07-05 09:02 Vicces :)

Szélvihar

Recsegve fingtam egy nagyot,
Ki kellett nyitni az ablakot.
Gázálarcban ülök a vécén,
Lakásomnak büdös részén.
Volt ám nagy szélvihar,
Köhögnöm kell, mert kapar.
Elrepültem szelek szárnyán,
Egy fingom se maradt árván.
Itt vagyok én, a szélhámos,
Finganom kell már most.
Kilököm a bűzözönt,
A friss levegő elköszönt.
Büdös van és fúj a szél,
Fingásom extázisba ér.
Nincsen sehol szélvédő,
Fingom már-már örvénylő.
Büdös van, érzi a rozmár,
A szagától odakozmál.
Aztán jött a nagy dirr-durr,
S még a szomszéd kecskéje is kimúlt.



Két szőke nő utazik vonatfülkében. Velük szemben ül egy őszes szakállas férfi. Egyik szőke: - Te, ez nem István a király? Másik szőke: - Hülye vagy, az ezer éve meghat! Kis idő múlva belép egy férfi a fülkébe. - Hello István! Hogy vagy? Ezer éve nem láttalak! Erre a szőke: - Na, ki a hülye?

YELLOW Elküldve: 2010-07-05 08:56 Plasti Dip - a folyékony gumi

Lacci írta: Csak azért nem priviben kérdem, mert mást is érdekelhet a válasz:
Yellow: grillen jól bírja a plastidip?
Próbálta valaki leszedni, lejön könnyen/roncsolás nélkül(csak ha nem válna be?

Most jött meg egy fújóka és pár helyen gondoltam használni(középső könyöklő alatti borítólemezt/tárolórekeszt újrafújni, króm grillkeret, esetleg a lökös kopó lécei)


itt olvashatsz és láthatsz képeket

magyarán marha jól tapad a krómon is, csak tiszta legyen, én ablaktisztítót használtam klíín, illetve annyi, hogy kisebb felületről, ha véknyan van fújva, akkor csak dörcsöléssel jön le, de kárt nem tesz, ahol vastaf ott egyben le lehet húzni. én már a B oszlopokat is lefújtam, igaz hiába maszkoltam, mégis ment a kasztnira, de onnan is ledörzsölhető.

"#2186
2010. június 10. 12:56
írta: YELLOW

komolyan, amikor lefújtam a veséket oszt elcsesztem, leszedtem és tisztább lett, talán sosem volt olyan tiszta, még új korában sem

#1665
2010. március 21. 17:22
írta: YELLOW

én sajna nem csináltam képek, de fogok, én a veséket fújtam le, nekem megfolyt, néhol nekem is ilyen kráteres volt, de 30 perc után eltünt... szerintem sok anyagot fújtál, és közelről...ez lehet a hiba oka

#1637
2010. március 19. 16:54
írta: YELLOW

egy biztos tapad mint a szar! lefújtam a króm veséket, de a 3 rétegnél vagy túl sokat fújtam, vagy nem tudom, de belerepült egy bogár, és akkor vettem észre, hogy megvan folyva... gyorsan elkezdtem letörölni, a nagyját majd a levegőn hamar megszikkat és kezdtem dörzsölni, alig akart lejönni...pff... második próba"



YELLOW Elküldve: 2010-07-04 20:00 Ajtónyítási Gondok!

calibra írta: Sziasztok!Nemrég vettem egy 320i-t, és egy hónap után nálam is ajtónyitási gondok léptek föl.Biztos a melegtől van mert fél napra kint hagytam a kocsit a garázs előtt. Beszéltetek itt relé problémáról, lehet az a baj, csak nem tudom hol van "elrejtve" az autóban.Szóval kivenném megtakarítani, vagy lecserélném.
A másik kérdésem kicsit OFF lesz, mert nem ebbe a topic-ba tartozik:
A 2000 előtt gyártott 3-as sorozatnak hibás-e a hátsó futóműve?(rögzítési pontok kiszakadnak a padlólemezből)Csak szóbeszéd lehet, vagy valós probléma?
Amúgy 1999/12-es évjárat, lehet mákom van?





1. a kesztyűtartó mögött van, ha visszaolvasgatsz lesznek hasznos linkek a kiszerelésről is.

2. én úgy tudom valós, de inkább az erősebb motorosaknál 2.3 és afelett. de lehet ezt 99-re javították.


YELLOW Elküldve: 2010-07-04 19:54 Társalgó

Robinson írta:
YELLOW írta:
Robinson írta: Valaki esetleg egy bögrét?




faxa!

was kostet das zusammen?



Mivel fordíttattad ezt? Nagyon nem lett jó
Mire is lennél kiváncsi pontosan?


magamtól találtam ki, olyan 10 éve még tanultam németet
mennyibe kerül összesen (posta stb...)?

YELLOW Elküldve: 2010-07-04 19:46 Társalgó

Robinson írta: Valaki esetleg egy bögrét?




faxa!

was kostet das zusammen?

YELLOW Elküldve: 2010-07-03 05:24 Balesetek BMW-vel...

tsabko írta: Hát igen megint bizonyítót a Bmw jobb mint az új szuper Toyota!
Itt kiderült a véletlen szerencsétlenségből melyik a biztonságosabb!

http://www.bulvarsport.hu/bulv...tvezetesen


más oldalon vesézgették már a klímát... és nem az autó miatt halhatott meg, hanem mert idős volt, és a szervei nem bírhatták a hírtelen fellépő negatív G-t. hiszen a toyota sincs anynira összetörve. azt sem szabad elfelejteni, hogy egy ilyen sport autónak sosem a töréstesztje a leglényegesebb, eleve két különböző kategória a két autó.

YELLOW Elküldve: 2010-07-02 22:47 Ajtónyítási Gondok!

johnnybravo írta: ha valakit esetleg érdekel: http://www.soselectronic.hu/?s...tnum=79920
de nem garantálom hogy műxik vele.

ja, hazudtam, nem itthon gyártják


akkor már NEC EP2F-B3G1S: 667Ft/db mindenképp vezetékelni kell, és kapható ez is itthon

YELLOW Elküldve: 2010-07-02 22:13 Ajtónyítási Gondok!

ute107 írta:
johnnybravo írta: sziasztok!

2. probléma: a lakk miatt agyon kellett melegíteni a nyákot, ezért másodszorra már nem tudtam normálisan visszaforrasztani a reléket, sajnos a nyáknak már mindkét oldalán kellett forrasztanom, mert kitéptem a kis átvezetőket.
Tehát szépen vágtam huszonvalahány darab 5 centis drótdarabot, ráforrasztottam a nyákra, és arra tettem a reléket.
Szerencsére csak két ablakemelőm van, ezért szépen elfértek fektetve is az ajtózár relék.
Azóta hibátlan. Elsőre "kicsit" sufnituningnak tűnhet.


A régi reléket tetted vissza?



szerintem jah.


szokták mondani a cél szentesíti az eszközt. csak nehogy elektronyos tüzed legyen belőle... reméljük nem hajszálvékony drótot használtál.
ezek szerint csak kétoldalas a nyák, ha több lett volna, akkor a galvanizált furatot, csak jól befolyatott forraszanyagagl oldhattad volna meg, és még akkor sem biztos, hogy a közbenső réteghez konnektált volna. az ilyenekkel vigyázni kell, bár ritka ez a több oldalas lyukgalvanizált megoldás, inkább a rétegek között oldják meg az átvezetést.
de működik ez a lényeg!

YELLOW Elküldve: 2010-07-02 21:15 Valaki segítsen

vsop14 írta:
YELLOW írta:
Prof írta: Ha a kopásjelzö kivillan akkor az a szenzor már kuka ?


akartam írni csak féltem megint leszólnak. amikor felvillan, még nem kuka, de túl sokat már nem lehet vele menni. én hallottam olyat, hogy amikor felvillan, akkor még nem ér hozzá a szenzor, de már elég közel van. bár elvileg ha kiveszed lehet majd látni.
én azt tanácsolom, hogy nem egy nagy összeg, olyan 2400 körül lehet +/- 500Ft de érdemes újat venni. nekem nem jelzett éppen ezért nem is akartam cserélni, de amikor vették ki valami letörhetett mert az új pofából kicsúszott. ha erősen bele van ragadva sérülés nélkül nehéz kiszedni.


akkor most bekövetkezett, amitől féltél:
elég szarul hallottad



de lényegtelen, mert mindenképp azt mondtam, hogy érdemes cserélni, nekem kiesett, és most csak oda van kötegelve a lengőkarhoz
ezt nem BMW-s mondta, hogy közel és jelez, nem tudom miylen fajta szenzorok vannak még, de ha jólsejtem BMW-nél pont akkor jelez, amikor a tárcsa megszakította "az áramkört" azaz elkoptatta a jelzőt

szerk.: különben is igénylem a lebaxást



YELLOW Elküldve: 2010-07-02 20:51 Valaki segítsen

Prof írta: Ha a kopásjelzö kivillan akkor az a szenzor már kuka ?


akartam írni csak féltem megint leszólnak. amikor felvillan, még nem kuka, de túl sokat már nem lehet vele menni. én hallottam olyat, hogy amikor felvillan, akkor még nem ér hozzá a szenzor, de már elég közel van. bár elvileg ha kiveszed lehet majd látni.
én azt tanácsolom, hogy nem egy nagy összeg, olyan 2400 körül lehet +/- 500Ft de érdemes újat venni. nekem nem jelzett éppen ezért nem is akartam cserélni, de amikor vették ki valami letörhetett mert az új pofából kicsúszott. ha erősen bele van ragadva sérülés nélkül nehéz kiszedni.

YELLOW Elküldve: 2010-07-01 20:37 Ajtónyítási Gondok!

ute107 írta: A tank ajtót tuti, hogy az vezérli amelyik a csomagtartónyitót is. Nálam csak akkor nem nyílik a tank, ha a csomagtér sem nyílik.



én nem tom, de nekem anno amikor nem nyíltak az ajtók, akkor a csomagtér nyílt, de a tankajtó nem.