Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2009-10-26 16:55 Akkumulátor

hol?

Eapa írta:
YELLOW írta: StartR (Starter) akksiról vélemény?

annyit tudok, hogy a honvédségnél megnyert egy tendert, ahol minden más akksi alúl maradt... pl egy 55 Ah-ás akksi indítója 600A, ami nagyon jó és ára 16ezer Ft. (szállítva)

itt egy link:
http://www.akkumulator-gumibol...tor/StartR


Mivel Magyarországon kibaszott nagy a korrupció és tuti nem vennék ilyet.
Ennyi pénzért (meg még 2500 HUF) én 75 Ah-ás Bannert vettem.

YELLOW Elküldve: 2009-10-26 16:55 Hûtõvíz

csak a venti meg leszívja az akksit, az elsõ fázisban a mûveletnél....

Eapa írta: Motor hideg. Gyújtás ráad, fûtés tökig bekapcsol. Hûtõsapka kiteker, folyadék betölt, elõtte a légtelenítõ csavar kiteker. Amikor a légtelenítõ csavarnál megjelenik a folyadék légtelenítõ becsavar, hûtõsapka lezár, motor beindít.
Fûtés még mindig rajta, kb. 2 percig járat, közben légtelenítõ kicsavar, becsavar, leállít. Picit vár, hûtõsapka kiteker, folyadékszint ellenõriz, ha kell utánatölt. Újra beindít, vár egy kicsit, légtelenítõ kiteker, akkor a jó ha már nem szusszan, hanem folyadék jön egybõl. Ha igen akkor teljesen lehût (reggelre), folyadékszint beállítás.

YELLOW Elküldve: 2009-10-26 14:58 lámpabúra sötétítés

nem tudom ahhoz képest, hogy csak egy réteg, elég sötétnek tûnik a hátsó... én úgy terveztem, hogy kiragasztom majd a hátsún a fehér indexet és tolatót, aztán pirosra rámegyek egy réteggel... majd leszedem az indexrõl és megyek mégegy réteggel telibe, így a piros részen kettõ lesz az indexen egy, és majd az oldalsó és elsõ indexre is csak egy vékony réteget fújok... ez a terv...

Neo78 írta: Közben megcsináltam a lámpáimat, képek itt: http://www.bmw3er.hu/modules.p...;amp;pos=1 , hogy tetszik? Nekem bejön

YELLOW Elküldve: 2009-10-26 14:53 Akkumulátor

StartR (Starter) akksiról vélemény?

annyit tudok, hogy a honvédségnél megnyert egy tendert, ahol minden más akksi alúl maradt... pl egy 55 Ah-ás akksi indítója 600A, ami nagyon jó és ára 16ezer Ft. (szállítva)

itt egy link:
http://www.akkumulator-gumibol...tor/StartR

YELLOW Elküldve: 2009-10-25 21:56 riasztó?

csakis valami egyedi a legjobb!
a gyári riasztóról és elektronikai rajzokról mindig kiszivárog egy csomó dolgo, így aztán egy tolvajnak semmibe nem tart hatáéstalanítani... az olcsó 10-35 ezres darabokkal ugyanez a helyzet, tömegcucc, minden elérhetõ hozzájuk... legjobb ha kombinálva van, más védelmekkel, pl rejtett kapcsoló, váltózár, stb...

bmw320d4 írta:
ember84 írta: Nincs riasztó az autómba,csak kp zár,ki milyet ajánl,melyik a legjobb,legkorszerûbb?


Én a gyárira szavazok, mivel elég jó védelmet nyújt, és nem kell szétfurkálni és összevagdalni az autót a beszereléshez.
Tudom, hogy léteznek nem gyári cuccok, hasonló áron, amik elvileg még jobbak is, de soha nem illenek az autó elektromos rendszerébe, és szinte minden esetben egy + "kulcsot" kell magaddal hordani.

YELLOW Elküldve: 2009-10-25 21:51 Fûtés - Klíma

nehogy már egy venti végfok 25 ezer legyen... az nem kicsit sok, bár nem tudom milyen alkatrészbõl épül fel,max ha tartozik hozzá valami vezérlõ IC, talán kerülhet ennyibe

jrtom írta: Hali!
Behalt a fûtõventillátor végfokja. Sajna csak cserével lesz jó. Kb. 25 ezres mutatvány ha újjat veszel. Bontottat nem javaslom mert lehet hogy megy egy hónapot és beszarik az is. Amúgy Bmw szervízben vagyok villamossági szerelõ, ha bármi bajságod van csak szólj. Üdv.
ocsi77 írta: Sziasztok.tudnátok segiteni mi lehet a gond ha akkor megy a fûtõmotor amikor kedve van.Merre keressem a bajt?

YELLOW Elküldve: 2009-10-24 22:43 Segítsetek!

szerintem ha az AC-ba megy delej, feszkó, áram, mindegy hogyan nevezzük, akkor biztos nem a relé, ha a relé lenne, akkor az AC-ig el sem megy a feszkó! amúgy ha adod rá a gyújtást, rögtön van egy tompa kattanó hang, nah az az AC reléjének a hangja, ha ezt nem hallod, akkor a relé megszorult, vagy hallhatod, de mondjuk a kontaktok elégtek, és szenes, ilyenkor kell mérni az AC ba vezetõ csatlakozóban, ha nincs cuffla, akkor relé, ha van, akkor AC!

InsectKiller írta: Most olvasgattam egy kicsit!
Szóval ha az AC-ba bemenõ kábelkötegben van áram de mégsem mûködik, akkor még szóba jöhet az is, hogy a reléje halt meg?
Ezt a kesztyûtartóban a biztosítékok alatt keressem?!

YELLOW Elküldve: 2009-10-24 21:59 Ápolás, tisztítás

és ez használ víz nélkül? mármint olyan hihetetlen mondjuk a por, hogy foltot hogy tud kiszedni... meg az a legbosszantõbb, hogy marha nagy teljesítményû géppel porszívózom mindig, de ha megütöm az ülõlapot például, mindig porzik... nem lehet teljesen megtisztítani? ez nem vészes, csak ugye fényben látszik...

gampetibor írta:
YELLOW írta: ha már enynire tisztítunk, akkor szövet ülésre (csóróság van) milyen jól bevált megoldás van?, amivel kevésbbé vizezem össze, és hamar kiszárad, esetleg miylen eszközök tisztítószereket érdemes használni?


Szövetülésre tisztítóhabot vagy port érdemes használni mert ahhoz nem kell víz. A habot belefújod a port beledörzsölöd majd kiporszívózni kell mind a kettõt.

YELLOW Elküldve: 2009-10-24 21:37 Ápolás, tisztítás

ha már enynire tisztítunk, akkor szövet ülésre (csóróság van) milyen jól bevált megoldás van?, amivel kevésbbé vizezem össze, és hamar kiszárad, esetleg miylen eszközök tisztítószereket érdemes használni?

YELLOW Elküldve: 2009-10-24 19:27 Furcsa hangok a kerekek felõl.

én az aluhoz és a télihez is ugyanazokat a csavarokat használom, de már télinél gyanakodtam én is, hogy talán beleér, de mégsem... az aluból is kilóg annyira, amenynire kell... mondjuk az acélnál az anyagvastagság hiányát úgy oldották meg, hogy domború a luknál, R-GO távolabb esik a felni illeszkedési felületétõl... szerintem nem kell új csavart venni, meg kell esztergálni egy kicsit a végét

hil írta:
Én úgy tudom (lehet, hogy rosszul), hogy a gyári lemezfelnihez és a gyári alu felnihez azonos kúpszögû csavarok használatosak. Az utángyártott alu felnikre ez nem igaz, arról viszont nem hallottam, hogy valamelyik csavar is puhább lenne.
hil

YELLOW Elküldve: 2009-10-23 22:14 Segítsetek!

jah igazad van, valóban mihamarabb ütköznünk kell, csak találjak jó áron egy multis M-es kormányt, aztán a tempomatot úgyis be kell lõni

bmw320d4 írta:
YELLOW írta: ezeket honnan lehet megtudni? valahol láttam már valami listát, ilyen funkciókról, de az tán nem magyarise volt tök jó

bmw320d4 írta: Van egy halom olyan funkció, amit a felhasználók soha nem vesznek észre, vagy a gyár egyszerün nem aktiválta be.
Pl:
- A riasztásnál tud a tompitott is villogni
- Kp Zár zárásnál tud csippani a sziréna
- rendelhetõ akusztikus jelzés minden figyemeztetõjelzéshez (kézifék, ASC, DSC, RDC, Motor és külsõ hõmérséklet stb...)
- A csipogó hangjelzés lecserélhetõ a barátságosabb "gong"-ra (feltétele a gong megléte)
-A Klíma kijelzõje 16C alatt LOW-ot mutat, és 32C felett HIGH-ot.
- Minden indításnál aktiválódhat a szélvédõfûtés
- ----------------------------------- a klíma
------------------------------------ a belsõ levegõ keringetés
- DSC-s autók felprogramozhatóak a defektfigyelésre

STB....


Amiket te olvastál, azok Car/keymemory opciók voltak, amiket írtam azok meg nem.

YELLOW Elküldve: 2009-10-23 22:04 Segítsetek!

ezeket honnan lehet megtudni? valahol láttam már valami listát, ilyen funkciókról, de az tán nem magyarise volt tök jó

bmw320d4 írta: Van egy halom olyan funkció, amit a felhasználók soha nem vesznek észre, vagy a gyár egyszerün nem aktiválta be.
Pl:
- A riasztásnál tud a tompitott is villogni
- Kp Zár zárásnál tud csippani a sziréna
- rendelhetõ akusztikus jelzés minden figyemeztetõjelzéshez (kézifék, ASC, DSC, RDC, Motor és külsõ hõmérséklet stb...)
- A csipogó hangjelzés lecserélhetõ a barátságosabb "gong"-ra (feltétele a gong megléte)
-A Klíma kijelzõje 16C alatt LOW-ot mutat, és 32C felett HIGH-ot.
- Minden indításnál aktiválódhat a szélvédõfûtés
- ----------------------------------- a klíma
------------------------------------ a belsõ levegõ keringetés
- DSC-s autók felprogramozhatóak a defektfigyelésre

STB....

YELLOW Elküldve: 2009-10-23 21:48 Segítsetek!

tudsz még ilyen érdekes dolgokat? amik mondjuk valami rejtett, esetleg nehezebb észrevenni pl a mûködését? vagy nagyon jó dolog, de esetleg nem tudok róla...

pl a belsõ fényérzékelõ a lámpakapcsoló mellett, az alapján vezérli a belsõ világítást is, amikor leveszem a gyújtást... nappal nem kapcsolt fel, de sötétben igen... meg ami még nagyon tetszik a középsõ tükör elõtt van két piros világítás (csak lámpánál müxik), ami pont a váltót világítja meg sötétben najon tetszik...

bmw320d4 írta:
YELLOW írta: nem... de valahol pont beszélgettem errõl, hogy a vészhívás téma...

amúgy egy kérdés, ugye vészfékezésnél az újabb BMW-knél van lámpa villogás ugye púlzál... ha pl olyat fékezek, hogy az ABS dolgozik, akkor is annak kellene lenie nem? mert ugye fog-nemfog-fog-nemfog-fog-nemfog... és amikor nem fog, akkor kialszik a lámpa nem? vagy a féklámpa érzékelõ a pedálnál van? vagy esetleg az ABS csak egy picit enged a nyomásból, de amikor "nemfog" akkor is fog valamilyen szinten, csak nem anynira?

bmw320d4 írta: Hogy ne gyulladjon rád az autó, miután 160-al felcsavarodsz a fára.

Ha valamelyik légzsák, vagy övfeszítõ eldurran, a vastag vezetéket lelövi a patron, és csak a vékony marad meg, amirõl müködik a belsõ világítás,telefon,vészvillogó stb...

Tényleg, tudtad, hogy balesetnél aut.bekapcsol a belsõ világítás és a vészvillogó? + vészhívás


Megválaszoltad a kérdést, a féklámpakapcsoló (hall) a pedálnál van, és nincs fog-nem fog.
A villogó féklámpa E46-nál nem létezett, viszont E60-nál már igen.
E46-nál ezt a DSC-s példányokban úgy oldották meg, hogy a helyzetjelzõ is féklámpaként világít, ha vész, vagy az ABS müködési tartományán belül fékezel.

YELLOW Elküldve: 2009-10-23 21:25 Segítsetek!

nem... de valahol pont beszélgettem errõl, hogy a vészhívás téma...

amúgy egy kérdés, ugye vészfékezésnél az újabb BMW-knél van lámpa villogás ugye púlzál... ha pl olyat fékezek, hogy az ABS dolgozik, akkor is annak kellene lenie nem? mert ugye fog-nemfog-fog-nemfog-fog-nemfog... és amikor nem fog, akkor kialszik a lámpa nem? vagy a féklámpa érzékelõ a pedálnál van? vagy esetleg az ABS csak egy picit enged a nyomásból, de amikor "nemfog" akkor is fog valamilyen szinten, csak nem anynira?

bmw320d4 írta: Hogy ne gyulladjon rád az autó, miután 160-al felcsavarodsz a fára.

Ha valamelyik légzsák, vagy övfeszítõ eldurran, a vastag vezetéket lelövi a patron, és csak a vékony marad meg, amirõl müködik a belsõ világítás,telefon,vészvillogó stb...

Tényleg, tudtad, hogy balesetnél aut.bekapcsol a belsõ világítás és a vészvillogó? + vészhívás

YELLOW Elküldve: 2009-10-23 21:10 Segítsetek!

az a robbanósaru pontosan minek is van? csak érdeklõdök, mint szakmai kíváncsiság...

bmw320d4 írta:
YELLOW írta: nekem ugyanúgy néz ki mint a tiéd, anyni különbséggel, hogy nekem a saruba préselve van mind két kábel, de olyan fekete bigyó nincs rajta
bár nekem elõl van az akksi, és az akksitartó elõtti falon van egy fekete dobozka + jellel amibe belemegy az egyik piros
bal oldal akksi elõtt
http://img.carstyling.hu/userc...967146.jpg


Neked nem robbanósarus a járgány, azért ilyen.
A fekete dobozka + jellel meg a bikázócsatlakozó.