Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2022-06-03 19:18 e46 első lökhárító tartozékok?

alastian írta: Sziasztok!

Egy E46os coupehoz keresném a 51-11-7-893-128 cikkszámú műanyag elemet. Ha jól sejtem, akkor csak a lökhárítóval együtt lehet megvenni?
Illetve tudtok Veszprém/Székesfehérvár/Siófok környékén olyan bontót ahol érdemes lehet bepróbálkozni náluk, egy ilyen elemért, hátha van?

Így néz ki: https://www.e46fanatics.com/at...pg.401763/

Köszi


Sz.fehérváron Kasza Imre. ha rákeresel, biztos dob telefonszámot, vagy elérhetőséget valamit.

YELLOW Elküldve: 2022-06-01 18:36 Alufelni méretek

Gabee írta:
YELLOW írta:
Gabee írta: Sziasztok!
E46 alá mekkora a legkisebb ET számú alufelni,ami még nem lóg ki a kaszni alól és nem ér bele a sárvédőkbe berugózáskor gyári futómű esetén?
Ki mekkora ET számú felnit használ?
A cél az lenne hogy szépen a sárvédőkkel max. egyvonalban álljanak a kerekek.
Köszi!
Üdv.


hát ez nagyban függ a felni szélességétől és mekkora gumi kerül rá. anélkül...

Szia!
Köszi a választ!
7Jx17-es alufelni kerülne rá, 225/45 R17-es gumikkal.


pontosan nem tudom megmondani amúgy, de ET15 körül még el kell férnie így. az a baj, hogy az ilyen méretű felnik nagyobb BMW-ken voltak,de ott a felni is szélesebb, és nagyobb az agyméret is. szerintem ami a célod, olyan felnit nem fogsz találni nagyon, ami néz is ki valahogy. Valószínű nyomtáv szélesítő pogácsával lenne érdemesebb. csak arra meg harapnak, ha kiszúrják.
egy jó tanács, érdemes próbálni. Viszont a 7" széles felnire túl székes a 225-ös gumi. 7,5-es a hozzá való. igen tudom a 7 és 8" is okés, csak 7-esen butácskán fog állni.

YELLOW Elküldve: 2022-06-01 18:15 Alufelni méretek

Gabee írta: Sziasztok!
E46 alá mekkora a legkisebb ET számú alufelni,ami még nem lóg ki a kaszni alól és nem ér bele a sárvédőkbe berugózáskor gyári futómű esetén?
Ki mekkora ET számú felnit használ?
A cél az lenne hogy szépen a sárvédőkkel max. egyvonalban álljanak a kerekek.
Köszi!
Üdv.


hát ez nagyban függ a felni szélességétől és mekkora gumi kerül rá. anélkül...

YELLOW Elküldve: 2022-05-31 18:01 Automata váltó letilt (hiba kijelzés)

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!
E91 2011 N47 automata az alany.
Pár hónapja lett átnézve, akkor semmi gond nem volt a váltónál sem.
Ma történt velem a következő:
Reggel simán indul, munkába el visz meg haza minden gond nélkül. Majd ismét útnak indulok, egy rövid dombon felfelé-lefelé út után leparkolok olyan helyen ahol a kocsi balra dől. A kocsiban van amúgy plusz indításgátló, eddig nem volt vele gond (nem tudom ezeknek lesz-e jelentősége).
Pár perc után indulnék, gyújtást rá adja de nem indít. Kulcs ki vesz és vissza tesz de akkor sem. Negyedjére simán indul, szépen jár a motor de azonnal hajtáslánc hibát dob (még csak nem is váltóhibát). Váltót D-be rakom és indulok, kúszik szépen viszont gázadásra csúszik a wandler. Olyan mint mikor kézinél valaki félig kinyomott kuplunggal akar indulni. Adtam fokozatosan nagyobb gázt, majd mikor úgy döntött simán váltott felfelé egyet és onnantól rendesen működött. A hibaüzenet közben eltűnt, azonnal mentem szervizbe de semmi hibakód. És azóta rendesen indít és működik.
Nem tudom esetleg valaki találkozott már ilyennel?


meg kellene nézni, hogy reprodukálható-e a hiba. azaz hasonlóan megállva, csinálja-e ugyanezt. lehet a váltóban kevés az olaj, és már gondot okozott ennyi dőlés. talán pont azért nem indított. plusz indításgátló nem tudom milyen, de a gyári engedi indítani, csak épp anyagot nem ad a pumpa.


Kezd egyre érdekesebb lenni. Tegnap próbálgattam de üzemmelegen már nem csinálta ugyanott sem. Ma reggelre viszont megadta magát. Teker de nem indul, közben hajtáslánc, DSC, sebességszabályozás, guminyomás hibát dob fel egymás után. Legutóbb akkor csinált ilyet mikor haldoklott az akksi, 3 hónapja lett cserélve. Lehet ez mégsem a váltó lesz hanem valami elektromos. Vagy az üzemanyag, mutató szerint negyedig van de ki tudja jó-e vagy sem. Ott mondjuk számítana a dőlés.


bármely folyékony szintnél számít a dőlés. az akksit nem így jelzi, akkor csak kattog és villódzik minden. sajnos okosabbat nem tudok mondani. mert vagy eltalálnám vagy nem. jó lenne élő adatokat, konkrétan beírt hibákat megnézni. közeledben nincs BMW specialista? elég sokat szívsz ezzel az autóval, nekem úgy rémlik.

YELLOW Elküldve: 2022-05-30 22:33 Automata váltó letilt (hiba kijelzés)

Adriano98 írta: Sziasztok!
E91 2011 N47 automata az alany.
Pár hónapja lett átnézve, akkor semmi gond nem volt a váltónál sem.
Ma történt velem a következő:
Reggel simán indul, munkába el visz meg haza minden gond nélkül. Majd ismét útnak indulok, egy rövid dombon felfelé-lefelé út után leparkolok olyan helyen ahol a kocsi balra dől. A kocsiban van amúgy plusz indításgátló, eddig nem volt vele gond (nem tudom ezeknek lesz-e jelentősége).
Pár perc után indulnék, gyújtást rá adja de nem indít. Kulcs ki vesz és vissza tesz de akkor sem. Negyedjére simán indul, szépen jár a motor de azonnal hajtáslánc hibát dob (még csak nem is váltóhibát). Váltót D-be rakom és indulok, kúszik szépen viszont gázadásra csúszik a wandler. Olyan mint mikor kézinél valaki félig kinyomott kuplunggal akar indulni. Adtam fokozatosan nagyobb gázt, majd mikor úgy döntött simán váltott felfelé egyet és onnantól rendesen működött. A hibaüzenet közben eltűnt, azonnal mentem szervizbe de semmi hibakód. És azóta rendesen indít és működik.
Nem tudom esetleg valaki találkozott már ilyennel?


meg kellene nézni, hogy reprodukálható-e a hiba. azaz hasonlóan megállva, csinálja-e ugyanezt. lehet a váltóban kevés az olaj, és már gondot okozott ennyi dőlés. talán pont azért nem indított. plusz indításgátló nem tudom milyen, de a gyári engedi indítani, csak épp anyagot nem ad a pumpa.

YELLOW Elküldve: 2022-05-29 22:36 N43 motorok

adams22 írta: Akkor én bele is vágnék Nekünk ilyen motoros az E87, pontosan N43B16A. 4 éve meg van 24x.000 km-nél jár most kb. Eddig egy Nox szenzort kellett cserélni illetve most kellene elektromos vízpumpát termosztáttal és ABS gyűrűt cserélni. A Nox szenzor 130 eFt kb, a vízpumpa egy százas (pieburgh) + 20 ezer egy behr-hella termosztát. ABS gyűrű filléres dolog ott inkább a munka sok. Kivéve ha annyira rá van rohadva a féltengelyre hogy azzal együtt kell cserélni. Ezek csak anyag árak, normális minőséggel. Mikor megvettük egy lánc cserén esett át 217 ezernél (150 ezer ft). A többi csak a szokásos olaj csere, szűrők.

Ez volt az én tapasztalatom. A bmw-be már nem ez szokott lenni Most van egy ilyen pont bent, tekert órás kitudja mennyi van benne. De az injektorok beszartak rajta, mivel így jártak vele egy darabig a szar injektor tönkre tette az ecu-ban az injektor áramkör végfokait (ecu felújítás) + 4 injektor 400 ezerért. Hiánycikk, nem volt sehol csak olaszországban, onnan kellett rendelni. Ezen kívül még bajos szokott lenni az olajszivattyúja is és főtengely csapágyasodás is utol éri előbb-utóbb. A sok trafó-gyertya hibáról nem írok az a szokásos benzines nyűg, csak úgy mint a szelepszárszimeringek kikeményedése miatti magas olajfogyasztás. Emellett ha rossz minőségű benzint kap vagy nagyon kijárják a tankot és nem hűti/keni a nagynyomású üa.pumpát akkor az is szeret lefeküdni.

Nagyjából most ennyi jutott eszembe, hálistennek nem mindegyik példány ilyen belőle, leginkább a lerúgottak. De megvételüket nem tanácsolja senki. Már lehet én is inkább egy 163 lovas eur3 dízelre váltanék ugyan ezzel a kasztnival, részecskeszűrő nélkül. Max egy turbó kell rá. Kuplung, kettőstömegű a benzinesnél is ott van.


Mi lehet a baj topic-ban hasonlókat írtam egy kérdésre.
igen, "szerencsére" a vízpumpa is elektromos. nehogy olcsó legyen. meg én a kokszosodást is kiemeltem. nem tudom nálad volt-e gond, de használatfüggő, de 80ezrenként érdemes rápillantani, aztán ha úgy van, mehet dióhajas tisztításra.

idézet a topicból, tőlem:
"kitalálom, N43-as motor.
ha jó a sejtésem, akkor simán lehet itt is gyújtótrafó hiba. meg kell cserélni a 3-ast valamelyik másikkal, átviszi-e a hibát. ha igen, akkor biztos trafó, de érdemes mind a 4-et cserélni.
a NOx szenzor is tipikus hibájuk ezeknek. vagy épp maga az injektor. bármi is rossz több hibát beírhat, és több kapcsolódó hiba generálódhat, akár egy alkatrészből.
tipikus baj még a kokszosodás, mivel ez direkt befecsis motor. azaz egy dióhajas tisztítás nem árthat. az is okozhatja bármelyik hibát.
azért a TC cikkeit sokszor fenntartással kell kezelni. vannak motorok, amik nagyobb odafigyelést és törődést igényelnek, és akkor nincs velük baj, és nagyon jók.
nem tudom honnan írsz, de általánosságban elmondható, hogy találgatni felesleges. még hibakódból se. itt élő adatokat kell nézni, diagnosztizálni, ami nem hibakód olvasást jelent, hanem a hiba feltárását, ami több idő, szépen végig kell menni a rendszeren.
nem tudom honnan írsz, de keress a közeledben egy olyan személyt, szervizt, akik kifejezetten BMW-re vannak specializálódva. nem nagy BMW szerviz kell, mert sokszor ott nem értenek úgy hozzá, és drágábbak is.
egyébként ezt a motort én biztos nem venném meg. mert tudom az én használati szokásomhoz nagyon nem lenne való. és talán ezekkel van a legtöbb baj, vagy a legtöbb típushibája a 4 hegeresek közül. de sajnos 80-100ezrenként dióhajas tisztítás kell neki, szigorúan 10-15ezres olajszerviz, minőségi olajjal."

YELLOW Elküldve: 2022-05-27 21:11 N43 motorok

YELLOW Elküldve: 2022-05-27 21:09 Mi lehet a baj?_

mateef írta: Gyertyák, olaj cserélve. Minden hibakód eltűnt. Mielőtt vettem, 2-3 hónapig 1 helyben állt a kocsi, köszönöm a segítséget!
Ha lesz valami( (bár remélem soha többet) ) jelentkezem.
Köszi! És szép napot mindenkinek!


valószínűleg csináltak egy hibakód törlést. gondolom én. ettől függetlenül a kokszosodást komolyan venném. érdemes megnézetni.
BMW N43: alapmotor 1,5 milliós hibával

YELLOW Elküldve: 2022-05-25 21:45 Mi lehet a baj?_

mateef írta: Sziasztok!
Először is köszönöm, hogy elolvassátok, másodszor pedig szeretnék már előre elnézést kérni, hogy nem szedem szét témákra a hibakódjaimat.
Ma 1 hete vásároltam (azóta nagyon megszeretett) 118i-m. 2.0 benzin, 143LE.
Előtte igyekeztem nagyon sokat utána olvasni, de arra jutottam, hogy nincs olyan motor, amiről ne írnának rosszat. A totalcar "ne vedd meg" kategóriájában viszont ez a motor nem kapott helyet. Elmentünk, megnéztük, kipróbáltuk és teljesen tökéletesnek gondoltam.
Most ment gyertyacserére, illetve olajcserére. Nem is tapasztaltunk semmilyen hibát az autóval, egyedül azt, hogy 1 henger néha kihagy, ezért is a gyertyacsere.
Ezeket a hibakódokat most küldte a szerelőm, kérlek megnéznétek, hogy melyik mit jelenthet? Esetleg van-e olyan, amivel nem nagyon kell foglalkozni, illetve melyik az, ami nagyon fontos lenne, hogy minél hamarabb cseréljem.
Mellékeltem a képeket!
Előre is köszönöm!
Üdv,


kitalálom, N43-as motor.
ha jó a sejtésem, akkor simán lehet itt is gyújtótrafó hiba. meg kell cserélni a 3-ast valamelyik másikkal, átviszi-e a hibát. ha igen, akkor biztos trafó, de érdemes mind a 4-et cserélni.
a NOx szenzor is tipikus hibájuk ezeknek. vagy épp maga az injektor. bármi is rossz több hibát beírhat, és több kapcsolódó hiba generálódhat, akár egy alkatrészből.
tipikus baj még a kokszosodás, mivel ez direkt befecsis motor. azaz egy dióhajas tisztítás nem árthat. az is okozhatja bármelyik hibát.
azért a TC cikkeit sokszor fenntartással kell kezelni. vannak motorok, amik nagyobb odafigyelést és törődést igényelnek, és akkor nincs velük baj, és nagyon jók.
nem tudom honnan írsz, de általánosságban elmondható, hogy találgatni felesleges. még hibakódból se. itt élő adatokat kell nézni, diagnosztizálni, ami nem hibakód olvasást jelent, hanem a hiba feltárását, ami több idő, szépen végig kell menni a rendszeren.
nem tudom honnan írsz, de keress a közeledben egy olyan személyt, szervizt, akik kifejezetten BMW-re vannak specializálódva. nem nagy BMW szerviz kell, mert sokszor ott nem értenek úgy hozzá, és drágábbak is.
egyébként ezt a motort én biztos nem venném meg. mert tudom az én használati szokásomhoz nagyon nem lenne való. és talán ezekkel van a legtöbb baj, vagy a legtöbb típushibája a 4 hegeresek közül. de sajnos 80-100ezrenként dióhajas tisztítás kell neki, szigorúan 10-15ezres olajszerviz, minőségi olajjal.

YELLOW Elküldve: 2022-05-24 18:01 N45 motorok

Ide lehet N45 motorcsaláddal kapcsolatban kérdést feltenni. Attól függetlenül, hogy hány köbcentis, vagy milyen típus és karosszéria változatba épült.

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N45

YELLOW Elküldve: 2022-05-24 17:59 N43 motorok

Ide lehet N43 motorcsaláddal kapcsolatban kérdést feltenni. Attól függetlenül, hogy hány köbcentis, vagy milyen típus és karosszéria változatba épült.

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N43

YELLOW Elküldve: 2022-05-06 17:42 N46 és N42 motorok

Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta: Sziasztok,

Sajnos van egy kis olajfolyás, ebben kérném a segítségeteket.
A helyzet a következő, ha az autó több napot áll, 1-2 olajcsepp lesz alatta. Ha megy minden nap, akkor semmi.

Felemeltük az autót, megnéztük, nem látszott semmi komoly

Tegnap viszont enyhe égett olajszagot éreztem, úgyhogy az most már tiszta, hogy valószínüleg a kipufogóra folyik, így ha használva van, elpárolog rajta.

A szelepfedéltől tudom, hogy szivároghat olaj, azt kicseréljük, de esetleg van még valami tömítés, ami miatt a kipufogóra mehet olaj?
Azért is fura, mert ha a szelepfedéltől jönne, akkor álló helyzetben nem igazán folyhatna


ott a blokk végében a vákuumpumpa, ott is tud csöpögni, vagy a Valvetronic szenzora (excentertengely pozíció érzékelő) felől, az 1-es henger mellett.
de ha volt motormosás, rá is hordhatta az anyagot máshonnan. alaposan meg kell tisztítani, aztán figyelni honnan indul meg. nekem is cseppen, de annyira minimális, hogy galád módon nem foglalkozom vele, mert nem látom értelmét. ereszthet még több helyen, csak az nem tud a kipufogóra jutni. én úgy vagyok vele, ha valami miatt bontani kellene majd a motort, vagy amíg drasztikusan nem tűnik el az olaj, nem foglalkozom vele. bár van több másik autó, de időm egyelőre kevés.
nekem totál váratlanul kezdte el amúgy. pont olajcsere után, de akkor csináltam motormosást (külső) is. vagyis akkor más csinálta, tehát csináltattam. bent van egy tálca az autó alatt, évek alatt biztos nincs 2dl, ami így elment belőle összesen.


Köszi a tippeket, megnézzük majd. Motormosás most nem volt, viszont nekem is olajcsere után kezdte el, ami kb 3 hete történt...
A vákuumpumpához amúgy hozzá lehet férni szelepfedél levétele nélkül?

Nagyon minimális ami elfolyhat, mert a nivón sem látszik, 3 hét alatt meg kb 4 csepp landolt a padlóra, viszont sajnos ha állt a kocsi pár napot és kicsit jobban nyomom neki, jön az olajszag :/ úgyhogy mindenképpen kell vele most foglalkoznom.


szelepfedelet nem kell levenni, de a pollenszűrő tartót célszerű. necces hozzáférni, mert kicsi a hely, de megoldható. érdemes előtte tükörrel benézni, fény mellett, hogy látszik-e szivárgás. ha nem, akkor nem kell hozzányúlni.

YELLOW Elküldve: 2022-05-05 22:47 N46 és N42 motorok

Ptamas789 írta: Sziasztok,

Sajnos van egy kis olajfolyás, ebben kérném a segítségeteket.
A helyzet a következő, ha az autó több napot áll, 1-2 olajcsepp lesz alatta. Ha megy minden nap, akkor semmi.

Felemeltük az autót, megnéztük, nem látszott semmi komoly

Tegnap viszont enyhe égett olajszagot éreztem, úgyhogy az most már tiszta, hogy valószínüleg a kipufogóra folyik, így ha használva van, elpárolog rajta.

A szelepfedéltől tudom, hogy szivároghat olaj, azt kicseréljük, de esetleg van még valami tömítés, ami miatt a kipufogóra mehet olaj?
Azért is fura, mert ha a szelepfedéltől jönne, akkor álló helyzetben nem igazán folyhatna


ott a blokk végében a vákuumpumpa, ott is tud csöpögni, vagy a Valvetronic szenzora (excentertengely pozíció érzékelő) felől, az 1-es henger mellett.
de ha volt motormosás, rá is hordhatta az anyagot máshonnan. alaposan meg kell tisztítani, aztán figyelni honnan indul meg. nekem is cseppen, de annyira minimális, hogy galád módon nem foglalkozom vele, mert nem látom értelmét. ereszthet még több helyen, csak az nem tud a kipufogóra jutni. én úgy vagyok vele, ha valami miatt bontani kellene majd a motort, vagy amíg drasztikusan nem tűnik el az olaj, nem foglalkozom vele. bár van több másik autó, de időm egyelőre kevés.
nekem totál váratlanul kezdte el amúgy. pont olajcsere után, de akkor csináltam motormosást (külső) is. vagyis akkor más csinálta, tehát csináltattam. bent van egy tálca az autó alatt, évek alatt biztos nincs 2dl, ami így elment belőle összesen.

YELLOW Elküldve: 2022-05-05 22:38 N46 és N42 motorok

Trianta írta: Sziasztok!

X3 N46B20B.
Egy ideje az alábbi hibakódokat kapom, olyankor az EML és néha a Motor lámpa is világit.
Többynire városban illetve araszolás után jelentkeznek a hibakódok, de nem törvényszerűen.
Semmilyen hibajelenlséget nem tapasztalok, azon kívül, hogy olyankor nem eneged tempomat-ot.

============1==============
2CF8
Raw code: 2CF8
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated fault present at time of request, Validated fault has been present during this drive cycle

============2==============
2D07
Raw code: 2D07
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC

============3==============
P110D
Raw code: 110D
ECU: 12
Status: Pending
OBDII: Throttle Position Sensor A and B Circuit Range/Performance Bank 1




olyan, mintha a fojtószelep pozícióját nem tudná. ez viszont azért fura, mert melegen teljesen nyitva van és nem szól bele, ha a Valvetronic jó.
simán lehet, hogy a gázpedál potija rosszalkodik. nagyjából a hibák erre utalnak, de simán generálhatja egy rossz ABS jeladó, fékpedál kapcsoló, vagy kuplungpedál kapcsoló is. vagy nagyon letérő kerékméret van az első és hátsó tengelyen pl.
ezt sajna végig kell bogarászni, kontaktokat megnézni, diagnosztikai eszközzel a jeleket megnézni.

YELLOW Elküldve: 2022-05-05 22:33 N46 és N42 motorok

basset93 írta: Sziasztok!

N42B20 motornál excenter jeladó hibám volt, cseréltem, még lent van a szelepfedél, ráadom a gyújtást, de az állítómotor nem csinál végállás tesztet. Ez baj? Úgy tudom, hogy a gyújtás rádaása után végigpörgeti a fogaskereket.


biztos, hogy jeladó hiba volt? ha állt az olajba, akkor az olaj bejuthatott az ECU-ba is akár.
de lehet eleve a motor nem jó. én már jó rég nem használtam a diagot, de úgy rémlik INPA-val mozgatható. sőt talán egy adaptáció törlés is jó, ha csinál az ember.