Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2018-01-05 16:39 X3 Navi - E46-ba

Horvathcsaba írta:
Sziasztok!
Kicsit eltérve a témától, de mégis csak a navigáció és X3.
Szeretném kihasználni a tapasztalatotokat, nekem X3 van, és egy ideje remegve becsíkoz a kijelző. Ha gyújtáson van, motor nem jár akkor is.
Linken látod:
https://youtu.be/AHqlr7SrP8o
Szeretném megcsináltatni...ezért írok!
Köszönöm a válaszolat!


én azt mondanám, lehet csak kontakt hiba. valami szalagkábel és hasonlóra gondolok. esetleg valami alkatrész idő előtt elöregedett benne, főként kondira gondolok.

YELLOW Elküldve: 2018-01-05 11:25 N46 és N42 motorok

konkolyd írta:
sndrs írta: Sziasztok!

N46B20B motorral kapcsolatban kérdeznék.
(Írtam ezzel kapcsolatban a "Motor hibajel(sarga)" című topikba is, mert akkor még sejtésem sem volt honnan ered a probléma.)

Van, hogy a jármű limp módban indul. Ilyenkor elég csúnya hangja van és remeg indítás után egy pár másodpercig.
Ha gyújtást ráadom és leveszem kb. 5x egymás után, akkor a probléma megszűnik, akár napokra. Mikor rajta van a gyújtás (de nincs elindítva a motor) a motortérben olyan hang hallható egy ideig, mintha elektromos fúrót indítanánk, de még éppen nem kezd el forogni.

Általános hibakód olvasóval ezek jöttek ki: P1050 (Bank 1 Camshaft Adjustment Valve 1 Open Circuit) és P1062 (Valvetronics Power Limitation). Ebből az egyik akkor is visszajön, ha amúgy rendesen jár a motor, de nincs/nem okoz sárga motorhiba jelzés/t.

Rendes olvasóval: 2A67 és 2A6F

Én ezen a ponton a VVT motorra tudok csak gondolni. Kérdésem az lenne, hogy volt-e már valakinek hasonló tapasztalata ezzel a motorral, és ha volt, hogyan sikerült megoldani a problémát?
A VVT motorra 90e Ft-ot árajánlatot kaptam. Ez valós árnak tűnik érte?

Válaszokat előre is köszönöm!


2A59 Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A5B Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A5D Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A5F Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A61 Valvetronic Adaptation 1
2A63 Valvetronic Servomotor 1
2A67 Valvetronic Internal Fault
2A69 Valvetronic Voltage Supply Servomotor 1
2A6B Valvetronic Power Limitation Servomotor
2A6C Valvetronic Adaptation
2A6D Valvetronic Electrical Overload Protection 1
2A6F Valvetronic Minimum Lift Exceeded
2A70 Valvetronic Servomotor
2A71 Valvetronic Relief Relay


én azt mondanám, hogy a Valvetronic vezérlő szállt el. belső hiba. illetve olyan, mintha vészüzemre állt volna, mondjuk ez éppen lehet a motortól is, mármint a valvetronic motortól.

YELLOW Elküldve: 2018-01-05 11:22 Hova kössem...

Lacika79 írta: sziasztok.
Segítséget kérek abban, hogy a 2009-es 3 e90-es bmw-nél, nappali menetfény szabályos bekötésénél, a zöld kábelt elvileg a helyzetjelző pozitív pontjára kell kötni, amit szabványos #58-as csatlakozón találom. Hol találom ezt pontosan? köszönöm


de minek kötögetsz nappali menetfényt? mikor gyárilag be lehet programozni a lámpát.
bekötési rajz nincs hozzá? ha gagyi kínai termék, akkor lehet bármilyen színű a vezeték, ami kéznél van.
arra készülj, hogy a nappali menetfénynek így kell működnie!
- gyújtáson/motor indítás után világít teljes fényerővel.
- tompított kapcsolásra csökkentenie kell a fényerejét, vagy ki kell kapcsoljon.
ha nem így működik, akkor számíts arra, hogy büntit is fogsz kapni.

YELLOW Elküldve: 2018-01-05 11:18 világításmodul programozása

hodlaci írta: Sziasztok!

Adott egy 2005 fl coupe bixenonnan, automata magassagallitassal es kanyarkovetovel. Ki lettek szedve a lampatestek tisztitasra es visszakotes utan a masodik gyujtast kovetoen nem mukodott az egyik xenon. Follow me home-al felkapcsolodik mind a ketto, de maskepp nem. A szerelom a vilagitas kapcsolora gyanakodott, hozott is egy bontottat egy xenonos sedanbol, azzal vilagit mind a ket elso xenon, de a kanyarkovetes nem mukodik, a hatso LED vibral es a hatso kodlampa folyamatosan eg.
A cikkszam nem egyezik a ket kapcsolon, es amit hoztak annak a HW es az SW alacsonyabb erteku mint a regin (nem tudom, hogy befolyasol-e barmit is).

Teljesen vakon vagyok, aki ert hozza kerem egy kicsit vilagositson fel, hogy milyen kapcsolot keressek, illetve, hogy es hol tudnam atprogramoztatni.


igen befolyásol a HW/SW szám. sedan és coupe hátsó lámpa is más. ha lemented az eredeti lámpamodul beállításait és feltöltöd a bontottba, még akkor sem biztos, hogy működni fog.
egyébként lehet csak valami kiment az eredeti lámpamodulban, egy dióda, ellenállás vagy valami, amin keresztül megy ki a jel a xenon-nak. egy elektronikai embernek kellene odaadnod a közeledben (bárhol is lakj), mert lehet pár száz Ft-ból megjavítható.

YELLOW Elküldve: 2018-01-04 17:30 Társalgó

frizo írta: eltárolja az okmányiroda a régit? még akár üveggel együtt is... megőrzi? (mennyi ideig?) Vagy csak láttamozza, és kész. mert akkor ez egy segítőkész ügyfél szolgálatossal akár ki is küszöbölhető


hát megkérdeztem asszonyt, pár éve az ocsmányirodában dolgozott. a sérültet régit le kell adni. ha úgy van törve az üveg, akkor ki kell bogarászni a számokat, ami alapján be tudják azonosítani. ha nem lehet beazonosítani, vagy nincs, akkor új rendszám.
de ez kb 3 éve volt.
ahol érdeklődtél ott kellett volna megkérdezni, hogy nekik milyen darabka kell. de tutkó, mint minden iratot, ezt is le kell adni nekik, ami megy a központba.

YELLOW Elküldve: 2018-01-04 13:46 Társalgó

frizo írta: üdv, regisztrációs matricával (szélvédő) akadt már valakinek gondja? tapasztalatok?
Nekem jelenleg nincs fenn matrica. de volt. Egy időben sok matrica került a szélvédőre, és egyszer berágtam, és mindent leszedtem. Aztán később mikor a rendőr megállított jöttem rá, hogy ezt az egyet fenn kellett volna hagyni. Büntetést hála akkor nem kaptam. azóta sem. kb 7 éve járok így. Persze utána olvasgattam most már... okmányirodába is voltam ez ügyben. két módszer van. új rendszám, forgalmi, matrica, okmányok, 16ezer körül. vagy matrica pótlás 1600 forint. de a matricát pótolni nem olyan egyszerű, mert valami régi maradványt be kell mutatni, ami nekem nincs. Bontóból lehet szerezni ilyen matrica darabot? Vagy más ötlet? (nem az ár a probléma, hanem nem szeretnék másik rendszámot)


a matrica maradványt úgy kell érteni, olyan része kell, ami alapján beazonosítható az autó, hogy ahhoz tartozik. tehát bontóból nem vihetsz oda akármilyen matricát.
esetleg ha van olyan fényképed, amin látszik tisztán minden, talán rá lehet próbálni az ocsmányirodában.
szélvédőcserénél ha úgy van be kell vinned konkrétan a régit, vagy úgy kivágni azt a darabot, amin rajta van a matrica.
tehát vagy a sorozatszám egy részének, vagy a rendszámból egy darabnak meg kellene lenni.
de szerintem marad az új rendszám, nem tudsz mit tenni.

YELLOW Elküldve: 2018-01-04 09:33 Felni csere

AstonDeen írta:
YELLOW írta:
AstonDeen írta: Sziasztok!

E36 Touringomra néztem egy style32 17" felnit, de az ET érték 34 a gyári 47 helyett ami 8"-os szélességnél 26mm túlnyúlást jelentene a külső oldalon.
Mennyire lenne ez "egészséges"? Egyrészt a futómű geometria miatt (kerékközép eltolódik), illetve a túlnyúlás miatt vacilálok, mennyire állna ez jól rajta?
E90-en voltak ilyen méretű kerekek...


hát picit jobban terheli majd a csapágyakat, de nem fog rosszul állni rajta. elférnek.
nyomvályúra érzékenyebb lehet.
jah az 1.6-odat vissza fogja már fogni.


Köszönöm a választ,

Gondoltam hogy a nagyobb tapadási felület inkább hátrány lesz mint előny, de eddig sem kilinccsel előre közlekedtem vele így ez nem mérvadó
A többire még alszom egyet, nyári szettnek szeretnék valamilyen gyári 17-est...

Ha már kerékméretről beszélgettünk, a kerékátmérő különbség miatti (15"-17") forgási sebességet lehet valamilyen módón kompenzálni az óracsdoportban (diagnsoztika, egyéb beállítás révén), hogy a sebességet és vele együtt a megtett kilométert és fogyasztást pontosan mérje kerékcsere után is?


nem kell kompenzálni, hanem váltóméretes gumit kell venni.
tehát ilyen 225/45 R17, 215/45 R17 méretekben kell gondolkozni. 8" széles felnire már 205-ös gumit nem tennék, de abból 205/50 R17 kellene, ami már ballonosabb, de váltóméret.

YELLOW Elküldve: 2018-01-04 08:00 világításmodul programozása

frankopetre írta:
Buki írta: Sziasztok!

Adott egy Faceliftes e46 xenonos autó és behalt az LCM, kicserélték egy compactból való LCM-re.
Elől nincs gond a világítással,de hátul összevissza világít.
Ha jól tudom NCS-vel újra kell programozni és jó lesz.

Valaki csinált hasonlót?


Ha megvan az eredeti LCM arról le tudod tölteni a configot és rá tudod tölteni az újra.


attól, hogy a config-ot átrakod még az kevés, ha normálisan akarja megcsinálni az ember.
autó világítás vezérlés gyártásban dolgozom, és bizony nem minden esetben csak az SW más. hanem maga a HW is.
a compact hátsó lámpája más, mint egy sedan-é, főleg egy FL sedan-é, az sem mindegy adott esetben, hogy halogén, vagy xenon lámpához való. akár 1-1 alkatrész eltérés is lehet.
én nem tudom konkrétan, hogy van a BMW-nél, hogy volt ezekben az időben, de gyanítom, hogy nem csak az SW volt különbség.
javasolt mindig olyan bontott alkatrészt beszerezni, ami a legközelebb áll az adott autóhoz. típus, évjárat a legközelebb essen hozzá, jobb esetben az SW, HW számok is stimmeljenek. és még ezek után is lehet kell állítgatni config-ot, de alvázszám, km átírások kellenek.

YELLOW Elküldve: 2018-01-03 16:51 Felni csere

AstonDeen írta: Sziasztok!

E36 Touringomra néztem egy style32 17" felnit, de az ET érték 34 a gyári 47 helyett ami 8"-os szélességnél 26mm túlnyúlást jelentene a külső oldalon.
Mennyire lenne ez "egészséges"? Egyrészt a futómű geometria miatt (kerékközép eltolódik), illetve a túlnyúlás miatt vacilálok, mennyire állna ez jól rajta?
E90-en voltak ilyen méretű kerekek...


hát picit jobban terheli majd a csapágyakat, de nem fog rosszul állni rajta. elférnek.
nyomvályúra érzékenyebb lehet.
jah az 1.6-odat vissza fogja már fogni.

YELLOW Elküldve: 2018-01-02 20:12 Mi lehet a baj?

drherczeg írta: Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne, hogy kicseréltem az akksit és azóta (nem minden esetben, de 10-ből kb 7-szer) úgy reagál a kulcs kivételre, minha az akksit is kivettem volna. Pl. a rádió beállítások törlődnek, és az immobilzer is indításnál kéri a pin kódot. (kártyás rádiós immob...a pin kódot alapesetben nem kellene megadni). Az akksi csere után viszont nem törlődött a board computer, az óra se nullázódott le, hanem csak pár percet késett (ameddig nem volt benne az akksi). A kocsit 2011-ben vettem és most cseréltem benne akkumulátort először. Az előző egy Perion volt, 74mA 680...ugyanilyet vettem most Vartába. Mi lehet a baj? Mit lehetne vele csinálni? Vegyem ki az akksit és rakjam vissza? Vagy a computert kellene nullázni?


hát ez érdekes, ha lekötöd az akksit rögtön kinullázza.
amit te írsz az csak akkor lehetséges, vagyis akkor tartom lehetségesnek, elképzelhetőnek, ha az autóban valami nagy hifi van és a mélynyomóhoz van egy nagy kondi.
úgy gondolnám hifi vonalon indulnék el, az zavarhat be.
már ha arról az autóról van szó, ami szerepel az adatlapodon.

YELLOW Elküldve: 2018-01-02 17:02 DSC+EML

Tommyboy79 írta: Szia!nekem ugyanez a hiba!akkor nem árrt acsatlakozókat is megnézni ?nekem is dsc+emil a probléma alig megy az autó rángat hol gyorsul hol lassus!


szerintem neked sem lehet benne DSC, csak ASC.
élő adatok kellenének a szenzoroktól, hibakód olvasás. amikor rángat, akkor a kipörgésgátló ikonja villog? a gyorsulás-lassulás milyen, 1sec gyorsul 1sec lassul, vagy hogy?

YELLOW Elküldve: 2018-01-01 12:31 Társalgó

mickeystone írta:
YELLOW írta:
mickeystone írta:
Pocses írta:
mickeystone írta:
mickeystone írta:
Pocses írta:
mickeystone írta:
YELLOW írta:
mickeystone írta:
YELLOW írta:
mickeystone írta: Sziasztok! Nemrèg vettem egy E39 2.8 IA-t (199. Két kèrdèsem lenne: a kipörgèsgàtló làmpa vilàgít, ABS működik,ez vmi jeladó, vagy esetleg van ötletetek. Màsik kérdés, hogy akku cserénél kell valamit tanítattni az autóval, vagy csak be az új, és lehet haladni.

Köszi!


biztiket nézd át. nem hiszem, hogy jeladó, de mindenképp hibakódolvasás kellene, rendes BMW-hez való diaggal.
ha szerencséd van a rádió nem fog kódot kérni akksi csere után. idő meg ilyenek kinullázódnak.


Köszi! Mindenkèpp megnèzetem. Akku okozhat hibàs üzeneteket? Sajna màra kifeküdt...


rossz feszültség szintek okozhatnak, de nem feltétlen az akksira gyanakodnék, hanem bárhol lehet éppen kontakt hiba. mivel menet közben sem jobb, így nem hinném, hogy akksi.


Köszi! Mà csak egy megbízható szerelő kellene...


Győrben tudok megbízhatót, csak ugye adatlapodon nincs lakhely így nehézkesebb jó szerelőt ajánlani elérhető közelségben.


Bocsi, a lakhely kimaradt-Sopron


UI: olajcserère Castrol 5w40-es?


Évek óta ezt rakott bele szerelőm, most Mobil 5W-40 ami van benne.


A DSC vezèrlő is az ABS kockàval van? Mert most egy szerelő azt tanàcsolta ( nem ismerem),hogy csere. Felújított 50 ezer kezdèsnek. De ha nem az? Diagnosztika nem volt. Nekem az első BMW-m, annyira nem vagyok még kèpben.


az ugyanaz. de én feleslegesen nem cserélgetnék. macerás. de te dolgod, de én mindenképp diag először, mert lehet csak kalibrálni kell.


Köszi a vàlaszod. Elvileg a kèt hàtsó jeladó cserèlve lett. Ha kiütik a hibàt, szèp minden. Mikor kipörög valamelyik kerék,visszajön kipörgésgàtló hiba, és megint nincs DSC.... Ez mi? Vagy hogy van?


ezért mondom, hogy kalibrálni kell a DSC-t. de szerintem 98-ban még nem volt E39-ben, csak ASC. de utólag a tömb cserével meg lehetett oldani. hogy most neked, hogy van azt nem tudom.
a másik gond, hogy oké, hogy cserélve volt az ABS szenzor, de más fajta kell ASC-hez és más DSC-hez. ha rossz lett rendelve, akkor okozhat problémát az is.

YELLOW Elküldve: 2018-01-01 12:28 Kulso tukorfutes

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
lantika írta:
davidmarcsok írta: es meg azt szeretnem kerdezni,hallottam hogy a be es ki kapcsolasa az oldalso tukor futesnek hol talalhato a szenzorja merthogy homerseklet fuggoen kapcsol be.koszi segitsetek.


Gyujtäs räadäsa utän megy. Se szenzor,se kapcsolo,se semmi mäs nincs.


Akkor ha jól értem, magától kapcsol be? Nekem is fűthető tükör van, de kapcsoló hozzá a kocsiban nincs. Esetleg együtt lehet kapcsolni hátsó vagy első ablakfűtéssel, vagy akármiféle jelzés nélkül magától bekapcsol? Vagy ez is autótól függ, hogy hogyan van programozva? E46-ba


elvileg folyamatosan fűt a tükör, még nyáron is. de vannak akik arról számolnak be, hogy +7 (vagy +3) fok alatt kapcsol be. volt aki a hátsó ablakfűtésre átköttette.


Igen az lehet, pl hátsó ablaknál nekem is +3 alatt kapcsol be, de gondolom akkoriban ezt úgy állították be a gyárban ahogy kérte a tulaj, és akár Scanner-el most is lehet módosítani.


én nem tudok róla, hogy ezt lehet-e módosítani. van amihez az Scanner édes kevés még ha elvileg ott van a lehetőség, akkor sem programozza át.

YELLOW Elküldve: 2017-12-31 23:14 Kulso tukorfutes

Adriano98 írta:
lantika írta:
davidmarcsok írta: es meg azt szeretnem kerdezni,hallottam hogy a be es ki kapcsolasa az oldalso tukor futesnek hol talalhato a szenzorja merthogy homerseklet fuggoen kapcsol be.koszi segitsetek.


Gyujtäs räadäsa utän megy. Se szenzor,se kapcsolo,se semmi mäs nincs.


Akkor ha jól értem, magától kapcsol be? Nekem is fűthető tükör van, de kapcsoló hozzá a kocsiban nincs. Esetleg együtt lehet kapcsolni hátsó vagy első ablakfűtéssel, vagy akármiféle jelzés nélkül magától bekapcsol? Vagy ez is autótól függ, hogy hogyan van programozva? E46-ba


elvileg folyamatosan fűt a tükör, még nyáron is. de vannak akik arról számolnak be, hogy +7 (vagy +3) fok alatt kapcsol be. volt aki a hátsó ablakfűtésre átköttette.

YELLOW Elküldve: 2017-12-31 23:11 Társalgó

mickeystone írta:
Pocses írta:
mickeystone írta:
mickeystone írta:
Pocses írta:
mickeystone írta:
YELLOW írta:
mickeystone írta:
YELLOW írta:
mickeystone írta: Sziasztok! Nemrèg vettem egy E39 2.8 IA-t (199. Két kèrdèsem lenne: a kipörgèsgàtló làmpa vilàgít, ABS működik,ez vmi jeladó, vagy esetleg van ötletetek. Màsik kérdés, hogy akku cserénél kell valamit tanítattni az autóval, vagy csak be az új, és lehet haladni.

Köszi!


biztiket nézd át. nem hiszem, hogy jeladó, de mindenképp hibakódolvasás kellene, rendes BMW-hez való diaggal.
ha szerencséd van a rádió nem fog kódot kérni akksi csere után. idő meg ilyenek kinullázódnak.


Köszi! Mindenkèpp megnèzetem. Akku okozhat hibàs üzeneteket? Sajna màra kifeküdt...


rossz feszültség szintek okozhatnak, de nem feltétlen az akksira gyanakodnék, hanem bárhol lehet éppen kontakt hiba. mivel menet közben sem jobb, így nem hinném, hogy akksi.


Köszi! Mà csak egy megbízható szerelő kellene...


Győrben tudok megbízhatót, csak ugye adatlapodon nincs lakhely így nehézkesebb jó szerelőt ajánlani elérhető közelségben.


Bocsi, a lakhely kimaradt-Sopron


UI: olajcserère Castrol 5w40-es?


Évek óta ezt rakott bele szerelőm, most Mobil 5W-40 ami van benne.


A DSC vezèrlő is az ABS kockàval van? Mert most egy szerelő azt tanàcsolta ( nem ismerem),hogy csere. Felújított 50 ezer kezdèsnek. De ha nem az? Diagnosztika nem volt. Nekem az első BMW-m, annyira nem vagyok még kèpben.


az ugyanaz. de én feleslegesen nem cserélgetnék. macerás. de te dolgod, de én mindenképp diag először, mert lehet csak kalibrálni kell.