Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2017-08-31 18:58 Motor-váltó

Bappy írta: Melyik a jobb megoldas?egy kevesebb kmes moci vagy egy generál az az 530 v kitudja mennyi azert mindenbe benne van nem? Henger is kopott mar? Szoval melyik jobb? És árban ,mocit már lattam 170 korul


a bontott motor is lutri... de esetedben lehet jobb megoldás. attól függ milyen időre és km-re tervezel az autóval.

YELLOW Elküldve: 2017-08-31 18:30 Motor-váltó

b_imi írta:
Bappy írta: Sziasztok e4620d elég nagy a kartergáz kb látszik ahogy jön a füst .kérdés az lenne hogy nyúzhatom e még vagy motorcsere németbe járnék pályán kell e tartanom h megáll alattam.? Még 1 kérdés a kupplung félig benyomva hangot ad csere mindkettő v bírja még?akitől vettem vetített össze vissza 530 van benne ora szerint


Le kell venni a coolert és a csöveket, kartergáz szűrőt, EGR szelepet, szívósort, és kitakarítani mindent. Tömítéseket kicserélni, pillangósort kivenni. Aztán az összes szűrőt kicserélni az olajjal együtt és akkor kiderül milyen valójában.
A kuplung valószínű cserés lesz a lendkerékkel együtt. (Ha ilyen távra mennék, én ezeket biztos megnézném, cserélném)
Ha ez túl soknak tűnik, hívd fel Frabatot vagy Lui Padrét.


azt meg tegyük hozzá, hogy így van benne óra szerint 530ezer km, és mivel kamugyanús neki is az előző tulaj, így ki tudja valójában mennyi van benne. az sem lehetetlen, hogy full generál kell már annak a motornak.

YELLOW Elküldve: 2017-08-30 19:43 Féktárcsa és fékbetét

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Én Bosch féktárcsákat vettem 5 éve,és tökéletesek.Eddig 30 000 km-t mentem velük.Szerintem sem márkafüggő a dolog,inkább használatfüggő.Féksípolást sem hallok soha felőlük.Elől kicseréltettem a féktárcsát is olyanra,amin vannak barázdák.A márkáját már nem tudom.Valami középkategóriásat vettem abból is 5 éve.A lényeg,hogy az ember mennyire használja,és hogyan.A jó minőségűt is idő előtt tönkre lehet tenni,ha valaki egyfolytában a féken áll.Sok olyan autóst látok,akik szinte mindenhol feleslegesen fékeznek.Az idő előtti elhasználódást,és hibákat a gyakori használat okozza.Prémium gyártók termékei természetesen tovább bírják a strapát.Akinek ilyen 10 000 km-enként kopik el a fékbetétje,az a fékpedálon áll mindig.
én úgy vagyok a Bosch-sal, ha egyáltalán nincs más alternatíva, csak akkor.
de te miért cseréltél féket olyan keves km-nél? nekem akkoriban tuning mániám volt, és mindenképp akartam a féken, amihez vágott tárcsát akartam, és azért cseréltem full-ba, az ATE vágása meg olyan különleges volt akkoriban. nagyon sokan megnézték annak idején. nem is hiányzott, hogy nincs fúrva. fék/gumi nekem alapból cserés volt, a biztonság miatt is, pedig semmi baja nem volt a féknek. a beteg elmém, az. de nekem ez sosem kopik el, de a gyári sem kopott volna még el az biztos. na jó talán egy első betét.


A szerelő javaslatára lett új féktárcsa elöl,és fékbetétek előre-hátra.Nem igazán néztem anno mennyire jók,megbíztam bennük.Mondjuk ezek cseréltették velem a kuplungot is,aminek szerintem semmi baja nem volt még.


ilyenek ezek a szerelők

YELLOW Elküldve: 2017-08-30 18:45 Féktárcsa és fékbetét

Bitu79 írta:
Én Bosch féktárcsákat vettem 5 éve,és tökéletesek.Eddig 30 000 km-t mentem velük.Szerintem sem márkafüggő a dolog,inkább használatfüggő.Féksípolást sem hallok soha felőlük.Elől kicseréltettem a féktárcsát is olyanra,amin vannak barázdák.A márkáját már nem tudom.Valami középkategóriásat vettem abból is 5 éve.A lényeg,hogy az ember mennyire használja,és hogyan.A jó minőségűt is idő előtt tönkre lehet tenni,ha valaki egyfolytában a féken áll.Sok olyan autóst látok,akik szinte mindenhol feleslegesen fékeznek.Az idő előtti elhasználódást,és hibákat a gyakori használat okozza.Prémium gyártók termékei természetesen tovább bírják a strapát.Akinek ilyen 10 000 km-enként kopik el a fékbetétje,az a fékpedálon áll mindig.


én úgy vagyok a Bosch-sal, ha egyáltalán nincs más alternatíva, csak akkor.
de te miért cseréltél féket olyan keves km-nél? nekem akkoriban tuning mániám volt, és mindenképp akartam a féken, amihez vágott tárcsát akartam, és azért cseréltem full-ba, az ATE vágása meg olyan különleges volt akkoriban. nagyon sokan megnézték annak idején. nem is hiányzott, hogy nincs fúrva. fék/gumi nekem alapból cserés volt, a biztonság miatt is, pedig semmi baja nem volt a féknek. a beteg elmém, az. de nekem ez sosem kopik el, de a gyári sem kopott volna még el az biztos. na jó talán egy első betét.

YELLOW Elküldve: 2017-08-29 18:56 Segítsetek!

jani8304 írta: Sziasztok!
E46-hoz keresek motorvezérlőt.2002-es 1.8i 143le.A segítséget előre is köszönöm!


szerintem bontókban, esetleg BMW FB csoportokban nagyobb sikerrel jársz.
bontókat egy hasonló ...fanatics oldalon találsz.

YELLOW Elküldve: 2017-08-29 14:54 Rohadás

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta: szerintem esélytelen, hogy bárki is videót fog csinálni
aki ide téved, annak van egyéb baja

Most nem erről van szó.Hanem az autók állapotáról.Elterelni lehet a dolgot persze valamivel. Ha senki sem tesz fel semmi videót,akkor az magáért beszél...Akkor John esete sem számít igazság szerint senkinek.Szerintem az ötlet nem volt rossz,így képet kapnánk az autók valódi állapotáról úgy nagyjából rozsda szempontjából.Én megtettem a magamét mindenesetre.John ugye rólam írta,hogy olyan vagyok,mint a politikusok.
Szerintem ez nem rám igaz.De még jöhetnek azok a videók.Én örülnék neki,mert képet kapnánk az autók állapotáról ennyi idősen.

nem érted. kb jelenleg mi 3-an vagyunk a legaktívabbak. aki még idejön, az azért jön mert más problémája van az autóval, pont nem fog ezzel foglalkozni.
amint látod, kb rajtatok kívül senkit nem érdekel a téma, mert lehet mást nem érint, vagy nem érdekli. akkor pont videót fog feltölteni? az sem természetes, hogy bárkinek YT csatornája van, vagy a te kérésed miatt csinál fog egyet, csak azért, hogy az autót levideózza alul.
érted? csak gondold végig. a szaros csappantyúkat is csak azért videóztam le mert már az agyamra mentél. többet ilyet nem játszunk.
azt pedig ne is feltételezd, vagy következtess egyenesen belőle, ha senki nem csinál videót, akkor mindenki el van rohadva a verdája. csupán a fentiek miatt nem lesz.
ha egyszer az autó alatt járok és eszembe lesz, talán levideózom. de meg fogsz lepődni, nekem nincs ennyi rozsda alul, mint neked sőt a diffi tartón kívül, gátlórögzítő csavaron kívül nem is igen rozsdás más. de az sem vészes.
a másik, ez ugyanaz az eset, mint a tali. 5 évvel ezelőtt még volt élet itt, most alig van, de ezt már írtam, hogy mi az oka. ezek miatt sincs itt annyi ember, pláne aki talizgatna, vagy videót készítene. csak racionálisnak kell lenni.
csak zugolvasók vannak, akik kérdés nélkül is megtalálják a problémáikra a választ. szóval a többség jól használja a keresőt, tudja használni. ez kb. ezt is magyarázhatja. általában 50db vendég jelen van, akik lehet épp tagok, csak nincsenek bejelentkezve.

Szerintem neked nincs lemosva a kocsi alja,ami ápol,és eltakar.Mosasd le,és utána nézz be azokra a helyekre,amikről videót csináltam.Nem kell megemelni a kocsit,vagy szerelni.Amúgy is van Hero Hd kamerád,és YT csatornád is.Mondani lehet sok mindent,de az én tapasztalataim alapján az autók 90%-a rohad rendesen alul.A tiéd sem lehet kivétel.De cáfolj meg egy videóval.Ne légy lusta.Az enyém még semmi az átlag e46-osokhoz képest.A csappantyú dologról meg nem hiszem,hogy csak miattam készítetted a videót.Az nekem nem segített az ég adta világon semmit,mert nem az volt a kérdésem anno,ami abban a videóban szerepel.Ráadásul a videót a kérdésem után kb 1 évvel készítetted.Ha miattam született a videó,akkor köszi.Rendes voltál.De nem az volt a kérdésem anno,leírom újra.A lényeg,hogy nem kell az "autó alatt járni" ahhoz,ha valaki meg akarja nézni a küszöbműanyag mögötti hátsó részt mindkét oldalon,meg a tankszellőztető melletti részt.Ehhez csak akarat kell,egy telefon,és esetleg egy lámpa.A többi csak kifogás,és mellébeszélés.Vagy csak egyszerűen nem érdekli az embereket a dolog,mert úgysem látszik...Mellesleg egy szóval sem mondtam,hogy aki nem tesz fel videót,annak biztos rohad a kocsija.Ezt a dolgot csak feldobtam a fórumra,így képet lehetne kapni az autók állapotáról ezeken a helyeken.Gondoltam másokat is talán érdekelni fog a dolog,nem csak engem.Így született a kérdés,amit feltettem a fórumra.A többi csak a fantáziád szüleménye.


hagyj már a hülyeségeiddel. azért készült az a videó, mert leírtam vagy 20x mi a helyzet, de nem akartad elhinni.
most is ez van. az én autóm alja tiszta. nem olyan tiszta mint a tiéd, de teljesen másképp látszik egy fekete autó alján, mint egy ezüstén.
nem kell bizonygatnom semmit. múltkor is alámásztam a tankszellőztető miatt. egy pontnyi rozsda nincs ott. cseppet sem érdekel, hogy elhiszed, meg koszra hivatkozva megkérdőjelezel. nem biztos, hogy a tiéd az origó, a numero uno, és attól mindegyik autó csak rosszabb, koszosabb, rozsdásabb lehet.
ahhoz képest, hogy a műszakin összeszólalkoztam az emberkével, elég dícséretet kaptam, hogy nagyon rendben van az autó műszakilag, szerkezetileg. hibátlan az alja azt mondta.
de ezt a témát is ugyanúgy elkezdtem unni, mint a csappantyúsat. aki akar, játszik veled videófeltöltősdit, én meg ha lesz kedvem, majd csinálok. ugyanis van ettől fontosabb dolgom is.
kérlek a témával kapcsolatban engem hagyj ki.

YELLOW Elküldve: 2017-08-29 11:36 Féktárcsa és fékbetét

MattM325 írta:
Gabesz1701 írta:
YELLOW írta:
Gabesz1701 írta:
YELLOW írta: gondoltam híreskedek egy kicsit
műszakin voltam tegnap é nagyon büszke vagyok, hogy a fék első és hátsó tengelyen oldalanként 1-2%-os eltérést hozott. a fékhatás kifejezetten jó. 120-nál simán bele merek taposni a fékbe, hogy elengedem a kormányt. ha az út nem lejt oldalra az autó nem húz semerre. egyébként sem győztem a dicséretet hallgatni, de én nem vagyok ennyire elégedett.


Gratula
Nekem most lesz első tárcsa+betét csere.
Csak kíváncsiságból ki mit hallott... nekem ATE vs Zimmermann dilemmám van.
Egyik szerelő erre esküszik, a másik meg arra... olyan még nem volt aki szerint mindkettő jó. Több ismerőst is megkérdeztem és van aki szerint ATE-vel lesz gond, vegyem a gyárit. Van aki szerint csak az ATE a jó a másikkal szar lesz
Ár nem igazán lényeges, a kettő között nincs nagy különbség.
Az E46-on nekem is ATE volt, az jó volt... de az E90-re a másik felé hajlok jelenleg.


mindegyik fékkel lehet gond, ha nem jól koptatják be, és rögtön satuzza az ember.
ha valamikor is elkopik én ugyanilyet veszek.
azt tudom, hogy az ATE pont olyan fék, amit célszerű a saját betétjével rendelni. nincs hang, van fékhatás, és szerintem marha dögösen néz ki ez a fajta bevágás.
nem szabad a gyári szürkés felületkezelést letakarítani róla, mert sokan megteszik.
Zimmermann-nal az a gond, hogy szerintem nehéz a megfelelő betétet megtalálni hozzá. az egyikkel hangja lesz, a másik túl puha, és porol mint a rossznyavaja, a másik túl kemény, megeszi a tárcsát hamar.
régebben szerettem a Jurid tárcsa+betét kombót ajánlgatni, de már a honeywell gyártja, aki a suzukinak is beszállító és szinte nem látok olyan suzukit, aminek ne sípolna a fékje. az is fura, hogy az ára eléggé lement. régen a középmezőnybe volt, sokak meg voltak vele elégedve. most viszont lehet az ára tükrözi a romlott minőséget. pedig a honeywell egy igényes gyár, igaz én inkább méréstechnikában ismertem korábban.


Köszi az infót!
Hát szerintem most Zimmerman lesz amit a szerelő ajánlott, aztán ha nem jön be akkor legközelebb visszatérek az ATE-ra.
A lényeg úgyis az, hogy megálljon az autó amikor kell


Tudom nem mostani, gondolom azóta már túl vagy a fékcserén, de...
Ha esetleg bárki hasonló fékkombináción dilemmázna, akkor egyértelmű: Zimmermann!!!
Ate Powerdisk és Brembo társa a kínai utángyártás eltorzult darabjai.
Kb. 40e km-es tapasztalatomból beszélek, kibróbáltam ezt is, azt is. Ráadásul 2 különböző autón. Eredmény: Az első pár Ate ütött-rázott az első km-eken, szinte fékezés sem volt bennük, a következő garanciában cserélt széria szintén. Majd a 3. turnus bírta kb. 8000km-t. Ezután jött a Brembo Max, ugye ez egy és ugyanaz az előzőekben említett típussal. Első km-ekben rázott, de ezután már gyárira cseréltem. Ezt követő két évre jött a 325i, gondoltam kipróbálom a Powerdisk/Ceramic kombót, rázott, igaz inkább 80-tól. Lehet, hogy kissebb fékátmérőben beválik, nem tudom. Nekem soha többet kínai Ate.


én nem tudom az enyém kínai-e vagy sem. nekem is rázott. majd a szilent blokk ki lett cserélve poliuretánra és nincs rázás. én nem akartam elhinni, hogy a fék az. pedig műszakin a szilenten sem láttak semmit, több esetben sem.
kb 2 hónapja voltam műszakin. kb 45-50ezerrel ezelőtt volt a fékcserém. fékhatás kiváló, 1% eltérés van oldalanként. nem is tudom mennyi lehet (gyakori kérdésen utána néztem azt írták elől 20% lehet, amit én marhára sokallok). akkor külön taps az enyémnek.
kollégám OFF autóra Zimmermann-t tett. sokat dilemmázott rajta. nincs vele megelégedve. nem ráz, csak nem az igazi a fékhatás úgy érzi. nem a száguldozós fajta pedig.

YELLOW Elküldve: 2017-08-28 19:15 Rohadás

b_imi írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta: szerintem esélytelen, hogy bárki is videót fog csinálni
aki ide téved, annak van egyéb baja

Most nem erről van szó.Hanem az autók állapotáról.Elterelni lehet a dolgot persze valamivel. Ha senki sem tesz fel semmi videót,akkor az magáért beszél...Akkor John esete sem számít igazság szerint senkinek.Szerintem az ötlet nem volt rossz,így képet kapnánk az autók valódi állapotáról úgy nagyjából rozsda szempontjából.Én megtettem a magamét mindenesetre.John ugye rólam írta,hogy olyan vagyok,mint a politikusok.
Szerintem ez nem rám igaz.De még jöhetnek azok a videók.Én örülnék neki,mert képet kapnánk az autók állapotáról ennyi idősen.


Na, majd én teszek fel. Le fogom fémig tisztítani üveggyönggyel a hátsó sárvédőt és a doblemezt meg a küszöböket. Volt már rajta javítás, de így is rohad, úgyhogy valami radikális megoldás kell ide.


de tisztítás előtt tegyél fel 2004-es és olyan durva a tiéd?

YELLOW Elküldve: 2017-08-27 20:27 Rohadás

Bitu79 írta:
YELLOW írta: szerintem esélytelen, hogy bárki is videót fog csinálni
aki ide téved, annak van egyéb baja

Most nem erről van szó.Hanem az autók állapotáról.Elterelni lehet a dolgot persze valamivel. Ha senki sem tesz fel semmi videót,akkor az magáért beszél...Akkor John esete sem számít igazság szerint senkinek.Szerintem az ötlet nem volt rossz,így képet kapnánk az autók valódi állapotáról úgy nagyjából rozsda szempontjából.Én megtettem a magamét mindenesetre.John ugye rólam írta,hogy olyan vagyok,mint a politikusok.
Szerintem ez nem rám igaz.De még jöhetnek azok a videók.Én örülnék neki,mert képet kapnánk az autók állapotáról ennyi idősen.


nem érted. kb jelenleg mi 3-an vagyunk a legaktívabbak. aki még idejön, az azért jön mert más problémája van az autóval, pont nem fog ezzel foglalkozni.
amint látod, kb rajtatok kívül senkit nem érdekel a téma, mert lehet mást nem érint, vagy nem érdekli. akkor pont videót fog feltölteni? az sem természetes, hogy bárkinek YT csatornája van, vagy a te kérésed miatt csinál fog egyet, csak azért, hogy az autót levideózza alul.
érted? csak gondold végig. a szaros csappantyúkat is csak azért videóztam le mert már az agyamra mentél. többet ilyet nem játszunk.
azt pedig ne is feltételezd, vagy következtess egyenesen belőle, ha senki nem csinál videót, akkor mindenki el van rohadva a verdája. csupán a fentiek miatt nem lesz.
ha egyszer az autó alatt járok és eszembe lesz, talán levideózom. de meg fogsz lepődni, nekem nincs ennyi rozsda alul, mint neked sőt a diffi tartón kívül, gátlórögzítő csavaron kívül nem is igen rozsdás más. de az sem vészes.
a másik, ez ugyanaz az eset, mint a tali. 5 évvel ezelőtt még volt élet itt, most alig van, de ezt már írtam, hogy mi az oka. ezek miatt sincs itt annyi ember, pláne aki talizgatna, vagy videót készítene. csak racionálisnak kell lenni.
csak zugolvasók vannak, akik kérdés nélkül is megtalálják a problémáikra a választ. szóval a többség jól használja a keresőt, tudja használni. ez kb. ezt is magyarázhatja. általában 50db vendég jelen van, akik lehet épp tagok, csak nincsenek bejelentkezve.

YELLOW Elküldve: 2017-08-27 20:17 Hütövetillátor

xgzoli írta: Sziasztok!
Valaki megtudná mondani,hogy (1996 528 i) BMW-nél ha a klimát bekapcsolom akkor a klimahűtő ventillátorának el kell kezdeni forogni alapjáraton vagy nem.
Újabban egyáltalán nem indul el és ezért a városban néha elmegy a víz felfelé.
Mielőtt kiszedném a ventillátort mert arra gondolok ,hogy az ment tönkre van valakinek ötlete hogy lehetne leszükiteni a hibát?


havernak 520d van, őt az zavarja, hogy azonnal bekapcsol, jó nagy hangon.
szerintem a klímaventinek csak akkor kell menni, ha túl meleg van, és a menetszél nem elég visszahűteni a gázt a rendszerben.

YELLOW Elküldve: 2017-08-27 16:45 Rohadás

John írta:
Bitu79 írta: Múltkor ugye szó volt a pur habról.Sajnos sok hülye alkalmazza az autón:

Gagyi "javítás"


Tudom,rám gondoltál.Nekem a küszöb belsejében található púrhab (legalább is ott kézzel foghatóan található..) körvonal csak jó lenne tudni hogy gyári vagy nem gyári megoldás,egyéb fórumon azt mondták gyári...


nyomnak oda anyagot, de nem purhabot. hanem olyan, mint a toronynál, ilyen hegesztés lezáró anyag. lemez illesztéseknél használják.

YELLOW Elküldve: 2017-08-27 16:40 Rohadás

szerintem esélytelen, hogy bárki is videót fog csinálni
aki ide téved, annak van egyéb baja

YELLOW Elküldve: 2017-08-27 15:05 Rohadás

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Gondoltam jó lenne csinálni egy ilyen videós összefoglalót a tagoknak,hogy lássuk a körülbelül 15 éves autók küszöb állapotát.Ez összehasonlítási alapnak jó szerintem.Én pluszban feltettem még a tankszellőztető melletti részt.Az is rohadásra hajlamos az e46-osokon.Várom a ti videóitokat is ugyanezekről a helyekről.Csak egy lámpa,és telefon kell hozzá,semmi más.Az én kocsim is rozsdásodik,hiába jó állapotú.És nem áll szándékomban eltitkolni.Ugye múltkor Yellow írta,hogy eladásnál lehet én sem mondanék meg mindent.Hát tévedett.Akkor kezdem én:


úgy tudtam, hogy fel fogod ezt a témát hozni.
én meg pont két napja munkába menet fogalmaztam meg, hogy nem fogom szétbontani az autót, hogy megmutassam a küszöböt.
és ez így is lesz. nem azért mert titkolni való van a dologban, hanem mert mindennek van határa és időt, energiát sem akarok erre fordítani.

Feltettem közbe alul a linkeket.Ehhez semmit nem kell szétszedni!Ha nem akarod,megértem.Én feltettem a videókat,mert nincs titkolnivalóm,és kezdőknek segítség autóvásárlásnál.


csak mikor én számítottam tőled hasonló felhívásra, akkor az volt bennem, hogy tutti le akarod majd szedetni a küszöd takarót. mondom, meg a tudod mit.... azért így írtam. mert valamiért ráéreztem erre. szóval lehet csak jós vagyok.

YELLOW Elküldve: 2017-08-27 15:00 Rohadás

Bitu79 írta: Gondoltam jó lenne csinálni egy ilyen videós összefoglalót a tagoknak,hogy lássuk a körülbelül 15 éves autók küszöb állapotát.Ez összehasonlítási alapnak jó szerintem.Én pluszban feltettem még a tankszellőztető melletti részt.Az is rohadásra hajlamos az e46-osokon.Várom a ti videóitokat is ugyanezekről a helyekről.Csak egy lámpa,és telefon kell hozzá,semmi más.Az én kocsim is rozsdásodik,hiába jó állapotú.És nem áll szándékomban eltitkolni.Ugye múltkor Yellow írta,hogy eladásnál lehet én sem mondanék meg mindent.Hát tévedett.Akkor kezdem én:


úgy tudtam, hogy fel fogod ezt a témát hozni.
én meg pont két napja munkába menet fogalmaztam meg, hogy nem fogom szétbontani az autót, hogy megmutassam a küszöböt.
és ez így is lesz. nem azért mert titkolni való van a dologban, hanem mert mindennek van határa és időt, energiát sem akarok erre fordítani.

YELLOW Elküldve: 2017-08-27 14:04 diagnosztikai programok

bricktopm írta:
John írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Még egy kérdés.
InPA-val csak modulonként egyesével lehet kiszüttyögni a hibűkat, vagy valami trükkel ki lehet csalni belőle egybe az összeset?
Öcsémnek mennék autót nézni, de nem akarok egyesével minden modult végig scannelgetni, akkor inkább a bmw scannert viszem az egybe kihozza a modulokból az errort.


van rá megoldás, de nekem sem akart működni. át kell írni fájlt, amivel a menübe egy plusz pont kerül bele. de nekem nem működött.
erre jobb a scenner.


Értem, köszi,
Akkor marad a BMW scanner is. Azzal kiolvasom mikben van hiba, inpa-val meg hogy konkrétan mi.
agy szórakozok a DIS-el, ha jól láttam az tudja ezt a funkciót is. Bár attól meg egyszerűbb meghagyni a scannert is.


a scenner ugyanazt olvassa ki, mint az INPA. annyi, hogy az INPA kilistáz egyéb adatokat, de nem feltétlen mérvadóak azok.
scenner viszont a árnyék hibákat is mutat. lehet rá hivatkozni vásárlásnál illetve az elején kiolvassa a vezérlőket, a lementett LOG file-ban pedig meg tudod nézni, történt-e valami modul csere, egyeznek-e a km-ek, alvázszámok.

(Inpában is van shadow-hiba.Bár tudnám mi a különbség a sima meg a Shadow között. )



A shadowban az van, amit begyűjtött, de közben inaktívvá vált. Pl ha lehúzod a légtömegmérőt akkor beáll hibába, amit ha törölsz is visszaír, de ha közbe visszadugod akkor shadowba teszi, tehát hiba VOLT, de megoldódott. Egyik legrosszabb dolog bizonyos autómárkáknál, hogy ha megszűnik egy hiba nyomtalanul eltűnik. Szerintem...

Nekem pl olajszenzorom hibás most, az élő hiba,hiába törlöm megmarad. Majd olajcserénél kicserélem és akkor bemegy shadowba, míg onnan is ki nem törlöm.

BMW scannerrel amúgy a DME shadow-t nem lehet törölni eddigi megfigyeléseim alapján. INPA kell hozzá. Meg ugye szenzorokat se lehet adaptálni. De végülis megtartom a scannert is, mert ha hirtelen ki kell olvasni mindent a kocsiból akkor sokkal szaporább.


én meg azt vettem észre, hogy az INPA, mintha nem mutatna minden shadow hibát. vagy lehet a scenner generálja be magának, esetleg valami megmaradt bitek alapján.