Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2017-08-06 15:46 klíma tisztítás

srácok! ne építsetek már piramist!
legyen már logikátok. ilyen nagy beszédnél az utolsót hagyjátok meg, az előtte lévőket lehet törölni. átláthatatlan lesz, meg egymás korábbi hozzászólásaiba írtok csak bele. köszi!

Bitu, ha tudod, hogy hülyeség, amit írsz, akkor ne hajtsad már több kommenten keresztül. csak a szűrőház tisztítása nem fogja megoldani, hacsak szó szerint nincs odadögölve valami.

annak a szárítószűrőnek semmi köze ehhez. hisz el si mondod miért. tök felesleges cserélni. nem tud pára a rendszerből kijutni, mert akkor gáz sem lenne már benne.

nekem is klímázás után párás szokott lenni a rostély, még akkor si ilyen melegben, ha leállítom a befúvást. ez fizika semmi más.
nekem a szélvédő kívül volt párás nem belül. mint otthon az ablak télen. kint hideg van, bent meleg, ablak belül párás. nekem a klíma olyan jól hűt, hogy a kinti meleg lecsapódik pára formájában, de kint párás nem ebnt.

YELLOW Elküldve: 2017-08-06 13:30 klíma tisztítás

Bitu79 írta: Megállás előtt mindig nyomd ki a klímát(kb 5 percel megállás előtt),hogy a venti le tudja szárítani a klíma hőcserélőt.


ez sem olyan jó, mert akkor is párásat fog benyomni, én ezt tapasztalom, és meg lehet dögleni az autóban max ha emgállsz, és nyitott ajtónál.
én most azt tesztelgetem, hogy úgy állítom le az autót, hogy klímával és megy venti. ilyenkor nyitva hagyja a csappantyúkat. tehát a motortér felé tud szellőzni. illetve a lefolyón és a motortér útvonalon huzatolni is tud.
az a legrosszabb, ha levesszük a ventit, hogy ne világítson rajta semmi, mert akkor némely autónál, pl nálam lezárnak a csappantyúk.

YELLOW Elküldve: 2017-08-06 13:13 klíma tisztítás

bricktopm írta:
Krapulax6 írta: Jó reggelt.
Egy hete ha beindítom a ventit akkor ázott rongy szag érződik.Viszont ha bekapcsolom a klímát akkor minden rendben,eltűnik a szag.Egy éve volt ózonos fertőtlenítésen.Tipp,ötlet?
Olvastam ,hogy a hőcserélőt kellene kitakarítani?Nagy meló?Mivel és hogyan?A fűtő ventit nyekergés miatt már szedtem ki szóval nekimegyek ha nem kell szétszedni az egész pereputtyot hozzá...


Szia.
Szedd ki a pollenszűrőt, akár cserélheted is, asszem 6 torx csavar fogja a szűrőházat, szedd le, alatta van egy csavaróspatentos lemez, a tűzfalon. szedd le, amögött van oldalirányba a ventillátor, azt mosd ki vlami fertőtlenítős vízzel. klímatisztító szprével, vagy ilyesmi. illetve a szűrőházat is érdemes, enyém pl penészes volt, pedig rendszeresen tisztítom.
Érdemes leszedni a díszlécet belül, amögött vannak a venti rácsok csavarjai, azokat is leszedhetet kitakarítani, de alapvetően a tűzfalnál lesz a gond, ha klímával nincs szag.


vagy épp a klímabox-ból nem folyik el a víz, ettől lehet párás, áporodott szagú.
ezen az ózon nem segít, sőt tulajdonképpen egy szintig normális ez a jelenség.

YELLOW Elküldve: 2017-08-06 13:09 Klíma

John írta: Rövid kérdés,amint 30 fok felett van a kinti hőmérséklet fokozatosabban gyengébbe hideget fúj,ez lehet attól hogy fekete a kocsi és rohadt forró a kasztni ami a napon áll vagy kevés a gáz? Inpával lehet ellenőrizni a gáz mennyiségét vagy csak klímás tudja kimérni? (Digit)


ha fel van forrósodva az autó, akkor sok idő kell, arról nem is beszélve ha a kinti levegő is ennyire meleg.
nagy melegben ajánlott a belső keringetéssel klímázni a jobb hatásfok érdekében.
ilyen melegben, ha kintről szívja a levegőt, akkor állítólag 12°C-os hideg befúvott levegő is elfogadható, általában 8°C-os szokott lenni.
INPA nem fog neked gázmennyiséget mutatni, azt klímás tud, meg nyomást is célszerű vele mérni.
ha kevés volna, azt éreznéd. eleve a rendszer 15-16°C-tól hidegebbet nem is tud csinálni.
sőt ha kint 35 fok van, akkor 28-tól hidegebbre nem is célszerű állítani, ha hosszú távot mész.
felmelegedett autót előbb át kell szellőztetni, klímát benyomod, ablakok le, kb 5 perc elég. így hatásfok jobb + a belső keringetés.

YELLOW Elküldve: 2017-08-05 21:28 Nem tudom mi a baja az autómnak

bricktopm írta:
Nem az ebay-en való beszerzéssel van a gond. Hanem, hogy általában kiszúrják az emberek a 2-3ezer forintos OBD scannereket, amik a bmw-vel nem tudnak mit kezdeni. Nagyon jók egy átlag autóhoz, amiben kb ezred ennyi szenzor van.
pl ezeket és az ehhez hasonló univerzál cuccokat felejtsd el:

A link neve

vannak a PA soft-os cuccok:
A link neve
Amiket bátran tudok ajánlani kiolvasni a hibakódokat, én is használom ezt a fajtát, meg mellette őt INPA,DIS-hez:
A link neve

Viszont vannak ezek hasommásai, A link neve amik lényegesen olcsóbbak fix áron és gyakorlatilag semmire sem jók.
Persze BID-elve lehet jókat kifogni ezeből is féláron.
De egy ilyen utóbbi Dcanbus kábel itthon is 9 -10ezer legolcsóbban amúgy.


nagyon sok a rossz, meg a rossz chip-pes, véletlen hálózaton marad a drivert befrissíti, aztán tönkre is ment a kábel. amit adnak hozzá, sokszor nem olvasható CD, vagy nem működő programok.

YELLOW Elküldve: 2017-08-05 18:29 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

bricktopm írta:
John írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Légtömegmérőt hogy tudok adaptálni mondjuk PA soft-os BMW scannerrel?
Ha lehetséges egyáltalán.
MOmentán cska azom van itthon a K DCAN bus kábelem nincs itthon, és az az igazság, hogy hiába gyári siemens MAF-ot vettem bele, sajna szerintem a fogyasztásom több vagy 1,5 literrel. Eddig 9 liter volt most 10-10.5


szerintem azzal nem tudod megcsinálni. INPA vagy DIS


Köszi.
Akkor megvárom.
Azt a Dis Lemezed megkereshetnéd nekem Karácsonyra amit az óta se találsz,nem tom a neten sehol letölteni,bezzeg az Inpa az mindenütt ott van..



Én?.. Hát én tuti nem igértem neked DIS.-t


lehet nekem írta... de a válasz negatív

YELLOW Elküldve: 2017-08-05 17:51 Nem tudom mi a baja az autómnak

BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta:
Az egyik abs szenzor tegyük fel. És a kézifék miért világíthat sárgán?


ha így együtt sárgán világít az azt jelenti, hogy a rendszer inaktív. ha a gombbal kapcsolod ki (DSC hosszan nyomva), ABS akkor is van. tehát mint írtam biztosítékok ellenőrzése. esetleg próbáld ki, hogy az ABS működik-e. ha nem, akkor valószínű szenzor rossz. ha mutat sebességet, akkor a bal hátsót kizárhatjuk. de a diag konkrétan megmondja.



A diagnosztizálást nem tudom megoldani, mert még nincs hibakód olvasóm. Ráadásul videot kellett néznem, hol található a biztosíték tábla Még új nálam a kocsi, próbálom felfedezni, mi hol található. Megnézem a biztosítékokat, aztán majd meglátjuk. Kicsit parázok, hogy elcseszek valamit a kocsin, ha útrakelek vele. Azt hiszem rendelnem kell egy hibakódolvasót ebayről... :S


ez most komoly? ha nincs hibakód olvasód, akkor jársz tovább az autóval, vagy nem, ahelyett, hogy elvinnéd egy szerelőhöz?
egyébként az autóval lehet járni, csak ne vadulj. mert nem fogja megvédeni magát a hülyeségeddel szemben. (értsd jól)

YELLOW Elküldve: 2017-08-05 17:40 Nem tudom mi a baja az autómnak

BMW0926 írta:
Az egyik abs szenzor tegyük fel. És a kézifék miért világíthat sárgán?


ha így együtt sárgán világít az azt jelenti, hogy a rendszer inaktív. ha a gombbal kapcsolod ki (DSC hosszan nyomva), ABS akkor is van. tehát mint írtam biztosítékok ellenőrzése. esetleg próbáld ki, hogy az ABS működik-e. ha nem, akkor valószínű szenzor rossz. ha mutat sebességet, akkor a bal hátsót kizárhatjuk. de a diag konkrétan megmondja.

YELLOW Elküldve: 2017-08-05 16:29 Nem tudom mi a baja az autómnak

bricktopm írta:
Szintén, ABS szenzor lesz. Csak kérdés melyik.


ebben azért biztos nem lennék. az is lehet csak az egyik bizti égett ki. ha nincs rá mód kiolvasni, akkor kár találgatni, a biztosítékokat otthon is meg tudja nézni.
most nem írom ki, mik tartoznak a rendszerhez, de nézd át az összeset, lámpával felülről megvilágítva úgyis látszik, ha kiégett valamelyik. ha jók a biztik, akkor utána kiolvasás, hogy mégis mi kínja van.
gondolom az ujjad véletlen sem maradt hosszabb ideig a DSC vagy ASC gombon nyomva tartva.

YELLOW Elküldve: 2017-08-05 16:25 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

bricktopm írta: Légtömegmérőt hogy tudok adaptálni mondjuk PA soft-os BMW scannerrel?
Ha lehetséges egyáltalán.
MOmentán cska azom van itthon a K DCAN bus kábelem nincs itthon, és az az igazság, hogy hiába gyári siemens MAF-ot vettem bele, sajna szerintem a fogyasztásom több vagy 1,5 literrel. Eddig 9 liter volt most 10-10.5


szerintem azzal nem tudod megcsinálni. INPA vagy DIS

YELLOW Elküldve: 2017-08-04 10:55 Index relé

Wyto085 írta:
YELLOW írta:
Wyto085 írta:
YELLOW írta:
Wyto085 írta: Sziasztok!

Szeretnék egy kis tanácsot kérni! Adott egy e46 2001-es coupe és az a problémám hogy minden indítás után az első jobbra illetve balra indexeléskor gyorsan kattog mintha ki lenne égve. Utána jó de az első mindig gyors.
Menet közbe utána nem csinálja ha csak nem leállítom a kocsit és újra indítom.
Van esetleg valakinek ötlete mi a lehet gond?
Válaszokat előre is köszönöm!


induljunk ki onnan, hogy amióta ezt csinálja, lett utólagosan valami a világításkörre kötve? Angel Eye, LED-es lámpa, izzó, akármi?


Nem volt semmi ilyen.


gyanítom, hogy az index relé haldoklik, az érintkezői el lehetnek használódva. első körben ezt cserélném.


Hol találom meg a reléket?


most, hogy agyalok, nem is relés az index, ha jól emlékszem.

YELLOW Elküldve: 2017-08-04 10:24 Index relé

Wyto085 írta:
YELLOW írta:
Wyto085 írta: Sziasztok!

Szeretnék egy kis tanácsot kérni! Adott egy e46 2001-es coupe és az a problémám hogy minden indítás után az első jobbra illetve balra indexeléskor gyorsan kattog mintha ki lenne égve. Utána jó de az első mindig gyors.
Menet közbe utána nem csinálja ha csak nem leállítom a kocsit és újra indítom.
Van esetleg valakinek ötlete mi a lehet gond?
Válaszokat előre is köszönöm!


induljunk ki onnan, hogy amióta ezt csinálja, lett utólagosan valami a világításkörre kötve? Angel Eye, LED-es lámpa, izzó, akármi?


Nem volt semmi ilyen.


gyanítom, hogy az index relé haldoklik, az érintkezői el lehetnek használódva. első körben ezt cserélném.

YELLOW Elküldve: 2017-08-04 10:02 Index relé

Wyto085 írta: Sziasztok!

Szeretnék egy kis tanácsot kérni! Adott egy e46 2001-es coupe és az a problémám hogy minden indítás után az első jobbra illetve balra indexeléskor gyorsan kattog mintha ki lenne égve. Utána jó de az első mindig gyors.
Menet közbe utána nem csinálja ha csak nem leállítom a kocsit és újra indítom.
Van esetleg valakinek ötlete mi a lehet gond?
Válaszokat előre is köszönöm!


induljunk ki onnan, hogy amióta ezt csinálja, lett utólagosan valami a világításkörre kötve? Angel Eye, LED-es lámpa, izzó, akármi?

YELLOW Elküldve: 2017-08-04 07:51 Autóvásárlás

Bitu79 írta: Megnéztem ma 2 autót,amiket linkeltem.Mint kettő autón úgy kellett keresni az ép részeket...A piros Compact elkelt állítólag,azt nem láttam.A kék egy agyonhasznált darab.BMW márkaszervíz beszámolta.Képeken sokkal szebb.A 323 Ci újszerűnek van mondva,de a belseje nagyon durván le van lakva.Én nem értem minek hírdeti újszerűként...Lehet neki az A srácot nem akartam megbántani,ezért nem is mondtam rosszat az autóról.Szerintem megtartom az autómat még egy ideig Legalább utaztam egy kicsit(400 km-t).


ezt mondom, képeken sokkal szebb minden.
én azért megmutattam volna a tiéd, hogy ez az újszerű.
az a baj, hogy ezekkel a szavakkal könnyen dobálóznak, mert a jelentése relatív. kinek mit jelent. korához képest, futáshoz képest, az átlag hirdetett autóhoz képest újszerű.
bármelyiket is vesszük alapul, szomorú a helyzet.
nem mondom el, de most van egy 2.5i kiszemeltem, csak az asszony nem nagyon örül neki (ahogy rokonom mondja p*nci mágnes), pedig... nagyot ütne. erősen agyalok megveszem, szerencsére árukat jól tartják, így...

YELLOW Elküldve: 2017-08-04 07:46 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

John írta: (Adaptáció törléskor hány km-után szabad leállítani a mocit?


erre vonatkozólag nem tudok mit mondani. szerintem mindegy, mert folyamatosan megtanulja majd a dolgokat.