Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-11-23 07:51 AUX

TheKingMan írta:
YELLOW írta:
TheKingMan írta: Sziasztok.
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek találkoztatok e ilyen jelenséggel?!
Sikerült beszereznem egy AUX kábelt és a mai nap kötöttem be de semmi egy pillanatra felvillant 2 x is az AUX mód de ennyi telefonok mp4 lejátszó tabletek felismerik hogy rájuk van dugva valami de a rádió nem . Bocsi ha már volt ilyen kérdés én olvasgatom már egy ideje a fórumot és ilyen kérdést még nem találtam ezért inkább megkérdezem . Az autó 2005 ös a rádió tetejéről ha kell tudok képet feltenni hogy mégis milyen típus.


bár privátban is megkerestél, de konkrétan nem tudom a választ, ezért nem válaszoltam ide sem.
tippem az volna, hogy valami ebay-es AUX kábelt vettél, és nem illesztődik a készülékekhez. úgy tudom kell a kábelhez, egy hangoló kör is, ami kondiból, tekercsből áll.


Én már itthon vettem de valószínüleg ebay-es Akkor ez a kábel tulajdonképpen még nincs kész ?! Tudnál mutatni egy kész kábelt hogy hogy néz ki egy jó és működő? Pedig egy pillanatra felvillant az AUX. Nincs valami aktiválás benne? mármint a rádióban? Bocsi csak nem vágom az elektorinkát ilyen tekercses szinten .


itt ebben a topic-ban olvass vissza lesz válasz.
van, aki nem rakott semmi kondit a kábelbe, mégis jó, amikor csatlakoztatva van valami. ha van kondi, akkor elvileg akkor is váltható AUX-ra, ha nincs rádugva semmi eszköz. előfordulhat, hogy nem megy jel, vagy torz a hang.
aktiválni semmit nem kell.
ha valóban a fejegységed is 2005-ös, vagy akár 2004-es, akkor annak tudnia kell az AUX-ot. nem kell aktiválni semmit.

YELLOW Elküldve: 2016-11-23 07:33 Kulcs hiány!

liga86 írta:
rece65 írta:
liga86 írta:
borbelyi írta:
liga86 írta: Hellóó mindenki!
Van két kulcsom amiből az egyik nem reagál semmire csak indítani tudom a kocsit. Mi lehet a megoldás új kulcs vagy ezt megszereltetni? Egy aksi is bele 8500-at mondott a szaki! Hol tudnék beszerezni hozzá valót vagy aki megszereli? Viszont komplexebb a dolog és ha már itt vagyok leírom hátha segít valaki! Egyik kulccsal se tudom manuálisan nyitni az autót csak a csomagtér ajtót, erre mi lehet a megoldás (netán otthon)?
Köszi


Szia!
Nézz szét az E-bay-en 5-600 Ft-ért tudsz venni LIR2025 akkumulátort! Nem nehéz javítani. A barátomnak az akkumulátor volt rosszul beforrasztva. Szétszedtem, megforrasztottam és jó! Magyarországon az EOBD Bt-től vettem 3000 Ft-ért akkumulátort, de megbántam, nem azt küldték amit kértem s ennyi idő alatt Hong Kongból simán ideér pár százasért.
http://www.ebay.com/itm/Rechar...Swn7JYDfOj


Ha nem muszáj nem költök több ezret kulcsra van más amire
Köszi az infót


Heló!

Mégis mire gondoltál hogy vki ingyen megjavítja?
Amit kaptál választ az korrekt és nem drága,az új kulcs ára 40-60.000 ft...
Üdv!


Hogy mire gondoltam... amit láttam kulcs 14000 készre marva 20000 vagy kulcs másoló kis cég 8500 csak az aksi csere es nem biztos hogy csak az a baja! Amit küldött linket borbelyi meg 600


ha akksi baja lenne a kulcsnak, az elvileg menet közben tud töltődni. ha nem töltődik, akkor sérült benne pár alkatrész.
viszont ha lemerült olyan szintre, hogy a kulcs elfelejtette a nyitást/zárást, akkor újra kell tanítani a kulcsot. magad is meg tudod csinálni, kulcs tanításra keresve biztos találsz itt az oldalon is leírást. tehát hiába jó a kulcsban az akksi, ha elfelejtette a dolgokat (az indításnak ehhez nincs köze).
ha a tanítás után sem jó, akkor érdemes az akksi cserének neki állni. ugyanis szétvágni a kulcsot óvatosan kell, mert lesodorhatsz alkatrész, vagy tönkre teheted, és indítani sem fog többet.
akksi csere után ugyanúgy tanítani kell a kulcsot, vagyis kulcsokat, ha kettő távosod van. szerintem is elég egy olcsó ebay-es akksi bele.
de én most is azt mondom, hogy a jó kulcsot tedd félre, használd sokat ezt, ami nem nyit távosan, az a lényeg legyen ez a gyújtáskapcsolóban. kell neki legalább egy 1000km, hogy kellően legyen benne töltés. aztán tanítod és kész.

szerk.:
érthetőbben:
1. próbáld meg betanítani a kulcsot
2. ha nem tanult be semmit, akkor járj vele, egy kb. 1000km-t ezzel a kulccsal vezess
3. próbáld meg újra betanítani
4. ha nem tanul, akkor jöhet az akksi csere
5. kulcsok tanítása
6. ha ezután sem jó, akkor más baja van annak a kulcsnak, ami sok minden lehet.

ha kulcsot tanítasz, mindig legyen ott mindkét kulcs, és a tanítást mindig a jó kulccsal kezd, aztán folytasd az elvileg rosszal.
a jó kulcsot is viheted magaddal, mikor vezeted a km-eket, aztán azzal nyithatsz zárhatsz távosan, vagy a "rossz" kulccsal manuálisan zársz.

YELLOW Elküldve: 2016-11-22 21:14 AUX

TheKingMan írta: Sziasztok.
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek találkoztatok e ilyen jelenséggel?!
Sikerült beszereznem egy AUX kábelt és a mai nap kötöttem be de semmi egy pillanatra felvillant 2 x is az AUX mód de ennyi telefonok mp4 lejátszó tabletek felismerik hogy rájuk van dugva valami de a rádió nem . Bocsi ha már volt ilyen kérdés én olvasgatom már egy ideje a fórumot és ilyen kérdést még nem találtam ezért inkább megkérdezem . Az autó 2005 ös a rádió tetejéről ha kell tudok képet feltenni hogy mégis milyen típus.


bár privátban is megkerestél, de konkrétan nem tudom a választ, ezért nem válaszoltam ide sem.
tippem az volna, hogy valami ebay-es AUX kábelt vettél, és nem illesztődik a készülékekhez. úgy tudom kell a kábelhez, egy hangoló kör is, ami kondiból, tekercsből áll.

YELLOW Elküldve: 2016-11-22 21:11 Fûtõventillátor

BZolie46 írta:
YELLOW írta:
BZolie46 írta: sziasztok

Szeretném a segítségeteket kérni.Van egy e46 touringom 2.2 benzin 2001.Eddig nem volt gond vele,viszont kb egy hete azt csinálja hogy reggelre lemerül az akksi,mértünk áramfelvételt és kb 6-7A volt,néha kevesebb egy kicsivel,ültem az autóba kulcs kiszedve kb egy órája nem járt a kocsi és arra lettem figyelmes hogy elindul a levegő befulyó,megy  egy két percet és leáll,aztán megint elindul csak úgy magától....és ez széppen reggelre leszívja az akksit...a sünit stekkerjét lehúztam így kussba van,de még mindig marad 2A fogyasztásom az akksin...egy elektromos ember azt mondta nézzek rá a generátorra mert ha diódahibás vagy ilyesmi baja van akkor tud az is ilyet csinálni,de a generátor semmi ilyet nem mutat...a rádió alatti panelt is lehúztam de akkor is marad a 2A fogyasztás,a biztosítékokat egyesével kihúzgálva sem történik változás.
Van valakinek valamilyen ötlete mi csinálhatja ezt?
Előre is köszönöm a segítséget!


ventillátor előtét ellenállás, azaz süni csinálja. rákeresel a neten, hogy E46 süni, kidobja.

szerk.: mondjuk vagy kettőt kellett volna visszaolvasni


tudom hogy a süni szar mert púlzálva fújja a levegőt,amúgy visszaolvastam elég sokat mert csak utána merek kérdezni
viszont az a 2A is elég sok úgy hogy a süni le van húzva....
gondoltam van valami olyan jellegü típushiba amiről még nemtudok
a válaszért azért köszi


fúúú, na ez nem az én napom...
tök komolyan mondom úgy emlékszem elolvastam a kommented végig, mert így teszek mindig, de nem rémlett, hogy le volt írva, hogy lehúztad a sünit. pedig nem szerkesztetted.
szóval valami gond van a parancsnoki hídon nálam (kész ez a napom)
az egyesével való bizti kiszedés nem lenne rossz ötlet, de van olyan egység, amihez több bizti is tartozik. egy bizti kiosztás alapján meg kellene nézni, és lehet egyszerre kivenni ami hozzá tartozhat.
illetve a motortérben a bal oldalon (menetirány) a fekete dobozban is van bizti.
esetleg reléket is érdemes kiszedegetni, ott is egyesével és a kesztyűtartót leszedve a mögötte lévőket is.
esetleg lett utólag, nem rég valami beépítve?

YELLOW Elküldve: 2016-11-22 17:27 Fûtõventillátor

BZolie46 írta: sziasztok

Szeretném a segítségeteket kérni.Van egy e46 touringom 2.2 benzin 2001.Eddig nem volt gond vele,viszont kb egy hete azt csinálja hogy reggelre lemerül az akksi,mértünk áramfelvételt és kb 6-7A volt,néha kevesebb egy kicsivel,ültem az autóba kulcs kiszedve kb egy órája nem járt a kocsi és arra lettem figyelmes hogy elindul a levegő befulyó,megy  egy két percet és leáll,aztán megint elindul csak úgy magától....és ez széppen reggelre leszívja az akksit...a sünit stekkerjét lehúztam így kussba van,de még mindig marad 2A fogyasztásom az akksin...egy elektromos ember azt mondta nézzek rá a generátorra mert ha diódahibás vagy ilyesmi baja van akkor tud az is ilyet csinálni,de a generátor semmi ilyet nem mutat...a rádió alatti panelt is lehúztam de akkor is marad a 2A fogyasztás,a biztosítékokat egyesével kihúzgálva sem történik változás.
Van valakinek valamilyen ötlete mi csinálhatja ezt?
Előre is köszönöm a segítséget!


ventillátor előtét ellenállás, azaz süni csinálja. rákeresel a neten, hogy E46 süni, kidobja.

szerk.: mondjuk vagy kettőt kellett volna visszaolvasni

YELLOW Elküldve: 2016-11-22 17:06 E90 Csamgter zar

tusi_ írta:
YELLOW írta:
tusi_ írta:
YELLOW írta: gratulálok a nyitásért, és a tökéletes címért.
mi a brontnak kell nyitni topic-ot ha a címét nem tudod helyesen leírni?
simán elfért volna már meglévő topic-ban.
bocs, de ez bullshit!


Mint minden hozzaszolasod, ez is nagyon szakmai lett. Ha nem tudsz erdemben hozzaszolni, akkor inkabb sporold meg mindenkinek a hozzaszolasod, vagy inkabb hozzahanyasod.
Amennyiben moderator vagy, javitsd ki vagy torold, amennyiben nem, tartsd magad tavol tole. Vagy ennyire nincs mit csinalnod, hogy ezzel toltod az idod?


áhh ne! véletlen se ismerd be, hogy...
inkább támadj helyette. ha meg szó nélkül törölve lenne, akkor fel lennél háborodva.
tudod az ilyen árulkodik pár dologról. ha nincs ékezetes billentyűm, akkor nem nyitok topic-ot, mikor van ajtónyitással kapcsolatos topic, de még csomagtérajtóval is.
ha meg nyitok valamit, akkor alap, hogy visszaolvasom. jah, nem vagyunk egyformák...
ez pedig nem szakmai fórum, hanem rajongói


Honnan tudod, hogyan reagalnek ra, ha bezarnak? Engem is olyan "profin" ismersz, mint a BMW-ket?
En elismerem, hogy hibasan nyitottam meg a topikot. Letagadtam valahol? Nem tudom javitani utolag, egyutt kell elnem vele. A problema ott lakozik, hogy Te minden topikba odaronditasz valamit, ami 99% ban nem segitokesz. A hallottam valahol, meg ugy tudom, meg mi egymas nem hianyzik ide, megsem torkollak le, pedig elhiheted, hogy sok topikot vegig olvastam es botlottam bele ilyen esetekbe.
Engem is sok minden zavar, de nem teszem szova, mert ennek a tapasztalatcsererol kellene szolni es nem a masik korrigalasarol. Ha helyesiras lenne a cel, akkor nem ide irnek.
Mindenkitol elnezest kerek, akinek a lelki vilagab a gyalogoltam a helytelen topik cimmel. Egyebkent ugy tunik, csak Te akadtal fenn ezen.


csak én adok ennek hangot.
igazad van, nekem is szó nélkül kellene hagyni, mint másoknak.
más nem szól, de nem is reagál semmit. tudod láttam már ezt-azt. aztán jön az, hogy nyit másik 20 topic-ot, felteszi másik 20 helyen a kérdést, és megy a vergődés miért nem kap választ.
igen nem helyesírási verseny, csak ezzel és hasonlókkal már így is szét van cseszve a fórum. nem miattam. tudod ha nem lenne ez, én sem tudnék mit szóvá tenni. OK -> OKOZAT
majd ha tudod összesen mennyi felesleges topic van, és mondjuk neked kellett volna egy nagy táblázatba összefésülni, és rendet tenni, akkor lehet nem így reagálnál. egyszer megírta a góré, 9 vagy 19ezer topic van összesen. sajnos emiatt sem jön az új fórum.
a tiéddel az a baj, hogy bárki keresne rá, a kereső sem találna rá, csak az E90-re.
ha már nyitunk egy topic-ot, akkor úgy kellene, hogy más számára is kereshető legyen.
neked pedig ennyit kellett volna, hogy: "bocs, benéztem"
de legalább pörög a topic-od, nem tűnik el (bár már jeleztem), és valaki hátha válaszol.
én megtettem volna másik helyen, adtam volna jó "nem szakmai" választ, amivel sokra mentél volna. én vágom, hogy ideges vagy az eset miatt, a probléma miatt.

szerk.: azért mert odateszem, hogy szerintem, vagy úgy hallottam, még mindig jobb. szerintem kevesen vannak, akik látatlanban, keszekusza írásokból 100%-ra meg mondják mi a baja. sőt ha helyben lenne a gép sem biztos, és nem is szokott biztos lenni, hogy az a baja, amit először gondol, akár egy hivatásos szerelő is. ezzel én azt fejezem ki, hogy a tévedés jogát fenntartom. ha biztosat akarsz, akkor konkrétan vidd el szervizbe, és ne rajongói oldalon kérj tanácsot. ez kb. bárkire vonatkozik.

YELLOW Elküldve: 2016-11-22 16:25 E90 Csamgter zar

tusi_ írta:
YELLOW írta: gratulálok a nyitásért, és a tökéletes címért.
mi a brontnak kell nyitni topic-ot ha a címét nem tudod helyesen leírni?
simán elfért volna már meglévő topic-ban.
bocs, de ez bullshit!


Mint minden hozzaszolasod, ez is nagyon szakmai lett. Ha nem tudsz erdemben hozzaszolni, akkor inkabb sporold meg mindenkinek a hozzaszolasod, vagy inkabb hozzahanyasod.
Amennyiben moderator vagy, javitsd ki vagy torold, amennyiben nem, tartsd magad tavol tole. Vagy ennyire nincs mit csinalnod, hogy ezzel toltod az idod?


áhh ne! véletlen se ismerd be, hogy...
inkább támadj helyette. ha meg szó nélkül törölve lenne, akkor fel lennél háborodva.
tudod az ilyen árulkodik pár dologról. ha nincs ékezetes billentyűm, akkor nem nyitok topic-ot, mikor van ajtónyitással kapcsolatos topic, de még csomagtérajtóval is.
ha meg nyitok valamit, akkor alap, hogy visszaolvasom. jah, nem vagyunk egyformák...
ez pedig nem szakmai fórum, hanem rajongói

YELLOW Elküldve: 2016-11-22 13:37 Remeg az autó

liga86 írta:
YELLOW írta:
KermanN írta:
YELLOW írta:
KermanN írta:
YELLOW írta:
KermanN írta: Szia! Sajnos hasonlóval küzdöm egy ideje, 2011'E91LCI automata 318D.
120-nál indul, és felette többé kevésbé folyamatosan remeg, ráz az autó.
Néha annyira, hogy az anyósülés fejtámlája szemmel láthatóan mozog, napellenzőkkel egyetemben, de néha csak annyira, hogy rajtam kívül más nem is érzi.
Folyamatos autópálya sebességen tartva(130) hol előjön, hol elmúlik.

Jelenleg 18"-os BMW M-es felnik vannak fent (nem replika).
Amiket eddig csináltam, és NEM segített:
- többszöri, több helyen való centírozás
- futómű állítás többször, több helyen
- vadi új nyári + téli garnítúra, Bridgestone, Goodyear
- szakadt váltó tartó bakok cseréje
- a gyári 16"-os felniket visszarakattam
- sebességfokozattól független a remegés intenzitása, üresben szintén nem változik
Amik meg lettek nézve, és *elvileg* rendben vannak:
- motor tartó bakok, futómű alkatrészek, kardán, difi

Több mint egy évnyi szenvedés alatt az tűnt fel, hogy minden egyes kerékcsere után változik a remegés intenzitása, és némileg az a tartomány is ahol előjön. Pl. 120-140 között intenzív remegés, 140-160 nagyon enyhe vagy semmi, 160felett megint erősebb.

Szerelők tanácstalanok...csak úgy mint én. BMW szakszervíz (Szombathely) visszaadta az autót, hogy nem tudták reprodukálni a hibát (értsd. szerintük nem remeg ),hozzam vissza ha rosszabb lesz. A helyi maszek BMW specialista állítása szerint mindent átnézett, nem talált hibát, de aláírta, hogy remeg az autó. Ha valakinek van tippje, hogy hova lehetne elvinni az autót ahol kinyomozzák a jelenség okát, legyen kedves megosztani, mert már olyannyira felb*sz a dolog, hogy legszívesebben felgyújtanám az autót.

Köszi előre is, üdv!


- megnézném a kerékcsavarok hosszát... nem-e túl hosszúak
- oké, hogy M-es felni, de azon belül? nem lehet hogy más típusra való és nagyobb a középső furat, és a felni nem fekszik fel a tehermentesítőre, csak a csavarok fogják, emiatt nem központos, azaz üt a kerék. mondjuk ezt észre kellett volna venniük. de a kerékcserék alkalmával változó dolog is erre következtet.
- beragadó féknyereg. ezeknél nem jellemző, de régebbi típusoknál előfordul sokszor.


Szia! Köszi a választ!
A szóban forgó M-es felni Doppelspeiche 135 ( 36117896470 ), míg a gyári felnim Vielspeiche 282 ( 36116783628 ).
Én is arra gondoltam, lehet hogy nem központos...
Mivel az ET szám nem stimmel, H&R nyomtávszélesítővel vannak fenn (40/60mm).
Nyilván mindenki már 0. körben a nyomtávszélesítőket nevezte meg mint hibaforrás, de amikor levettük, és felraktuk a gyári 16-os kerekeket távtartók nélkül, akkor is rázott, igaz enyhébben.

Arra gondolok még, hogy lehet valami enyhe alaphiba, amit a nagyobb(+nehezebb!) felnik és a nyomtávszélesítők csak felerősítenek. Gondolom az sem segít, hogy a gyári felnik súlyánál felninként 2-2,4kg-al többet nyomnak az M-es felnik, ezáltal nő a rugózatlan tömeg? (remélem nem írtam túl nagy hülyeséget, csak hangosan gondolkodom)

A féknyerget, és a csavarokat megnézetem, köszi!
Üdv.


ugye a stylin 135 volt E46-ra való is illetve Z4-re ET47 és ET50-es méretben. ET20 pedig E60-ra. én úgy tudom annak még nagyobb a közepe. viszont ha nyomtáv van fent, akkor gyanítom az E90 esetében, akkor pedig ET47-50 lehet neked, mert E90, ha minden igaz ET30-35 a gyári vagy e körüli. tehát indokolt a nyomtáv.
viszont ha a gyári styling 282 is olyan, akkor nem tudom.
honnan érezni jobban a rezgést? előlről vagy hátulról? lehet kardán, féltengely ütés is.


Hátulról érezni, leginkább az ülések "mozognak" alattad. A kormány nem remeg.
Ha kardán lenne, az folyamatosan fenn állna, nem csak 120 felett, nem?
Féltengelyt hogy lehetne kiszűrni?


az attól függ milyen ütése van a tengelynek.
én úgy szűrném ki, hogy:

1. kardántengely: a fordulatszámot kell nézni. ha mondjuk 130-nál jelentkezik 5.-ben, akkor megnézed a fordulatszámot. ugyanezt a fordulatot megnézed, 3-4. fokozatban is. a sebesség alacsonyabb lesz, de a fordulat azonos. ugyanazoknál a fordulatnál jelentkezik, akkor kardán.
2. féltengely: na ez sebességfüggő. ha 130-nál rezeg, akkor nézd meg 4. fokozatban is 130-nál. ha annál a sebességnél kezdi mindkét fokozatban, akkor féltengely.

illetve még eszembe jutott a hátsó lengőkar szilent, ami a kasztni szélső oldalához csatlakozik be, ugye a hossz lengőkarra gondolok, ilyen kacskaringós. az a szilent is okozhat ilyet.
de ha biztosra átnézték az egészet, akkor feltűnt volna nekik egy szilent probléma, futómű kiszakadás.


Ha a motor fordulat teszem fel 3000 mert a fordulatszám az a motor függvénye és a váltón keresztül érkezik a kardántengelyre az erő azt a fordulatot 3000-en 3-ban 4-ben vagy 5-ben nem ugyan azt a forgási sebességet produkálja a kardántengely mint a motor. szerintem.
csak azért írtam le hogy mihamarabb meglegyen a megoldás


jogos. nem is értem miért írtam asszem túl korán keltem. pedig írás közben nem is értettem miért írom ezt. pff.... asszem lepihenek

YELLOW Elküldve: 2016-11-22 13:03 E90 Csamgter zar

gratulálok a nyitásért, és a tökéletes címért.
mi a brontnak kell nyitni topic-ot ha a címét nem tudod helyesen leírni?
simán elfért volna már meglévő topic-ban.
bocs, de ez bullshit!

YELLOW Elküldve: 2016-11-22 12:59 Remeg az autó

KermanN írta:
YELLOW írta:
KermanN írta:
YELLOW írta:
KermanN írta: Szia! Sajnos hasonlóval küzdöm egy ideje, 2011'E91LCI automata 318D.
120-nál indul, és felette többé kevésbé folyamatosan remeg, ráz az autó.
Néha annyira, hogy az anyósülés fejtámlája szemmel láthatóan mozog, napellenzőkkel egyetemben, de néha csak annyira, hogy rajtam kívül más nem is érzi.
Folyamatos autópálya sebességen tartva(130) hol előjön, hol elmúlik.

Jelenleg 18"-os BMW M-es felnik vannak fent (nem replika).
Amiket eddig csináltam, és NEM segített:
- többszöri, több helyen való centírozás
- futómű állítás többször, több helyen
- vadi új nyári + téli garnítúra, Bridgestone, Goodyear
- szakadt váltó tartó bakok cseréje
- a gyári 16"-os felniket visszarakattam
- sebességfokozattól független a remegés intenzitása, üresben szintén nem változik
Amik meg lettek nézve, és *elvileg* rendben vannak:
- motor tartó bakok, futómű alkatrészek, kardán, difi

Több mint egy évnyi szenvedés alatt az tűnt fel, hogy minden egyes kerékcsere után változik a remegés intenzitása, és némileg az a tartomány is ahol előjön. Pl. 120-140 között intenzív remegés, 140-160 nagyon enyhe vagy semmi, 160felett megint erősebb.

Szerelők tanácstalanok...csak úgy mint én. BMW szakszervíz (Szombathely) visszaadta az autót, hogy nem tudták reprodukálni a hibát (értsd. szerintük nem remeg ),hozzam vissza ha rosszabb lesz. A helyi maszek BMW specialista állítása szerint mindent átnézett, nem talált hibát, de aláírta, hogy remeg az autó. Ha valakinek van tippje, hogy hova lehetne elvinni az autót ahol kinyomozzák a jelenség okát, legyen kedves megosztani, mert már olyannyira felb*sz a dolog, hogy legszívesebben felgyújtanám az autót.

Köszi előre is, üdv!


- megnézném a kerékcsavarok hosszát... nem-e túl hosszúak
- oké, hogy M-es felni, de azon belül? nem lehet hogy más típusra való és nagyobb a középső furat, és a felni nem fekszik fel a tehermentesítőre, csak a csavarok fogják, emiatt nem központos, azaz üt a kerék. mondjuk ezt észre kellett volna venniük. de a kerékcserék alkalmával változó dolog is erre következtet.
- beragadó féknyereg. ezeknél nem jellemző, de régebbi típusoknál előfordul sokszor.


Szia! Köszi a választ!
A szóban forgó M-es felni Doppelspeiche 135 ( 36117896470 ), míg a gyári felnim Vielspeiche 282 ( 36116783628 ).
Én is arra gondoltam, lehet hogy nem központos...
Mivel az ET szám nem stimmel, H&R nyomtávszélesítővel vannak fenn (40/60mm).
Nyilván mindenki már 0. körben a nyomtávszélesítőket nevezte meg mint hibaforrás, de amikor levettük, és felraktuk a gyári 16-os kerekeket távtartók nélkül, akkor is rázott, igaz enyhébben.

Arra gondolok még, hogy lehet valami enyhe alaphiba, amit a nagyobb(+nehezebb!) felnik és a nyomtávszélesítők csak felerősítenek. Gondolom az sem segít, hogy a gyári felnik súlyánál felninként 2-2,4kg-al többet nyomnak az M-es felnik, ezáltal nő a rugózatlan tömeg? (remélem nem írtam túl nagy hülyeséget, csak hangosan gondolkodom)

A féknyerget, és a csavarokat megnézetem, köszi!
Üdv.


ugye a stylin 135 volt E46-ra való is illetve Z4-re ET47 és ET50-es méretben. ET20 pedig E60-ra. én úgy tudom annak még nagyobb a közepe. viszont ha nyomtáv van fent, akkor gyanítom az E90 esetében, akkor pedig ET47-50 lehet neked, mert E90, ha minden igaz ET30-35 a gyári vagy e körüli. tehát indokolt a nyomtáv.
viszont ha a gyári styling 282 is olyan, akkor nem tudom.
honnan érezni jobban a rezgést? előlről vagy hátulról? lehet kardán, féltengely ütés is.


Hátulról érezni, leginkább az ülések "mozognak" alattad. A kormány nem remeg.
Ha kardán lenne, az folyamatosan fenn állna, nem csak 120 felett, nem?
Féltengelyt hogy lehetne kiszűrni?


az attól függ milyen ütése van a tengelynek.
én úgy szűrném ki, hogy:

1. kardántengely: a fordulatszámot kell nézni. ha mondjuk 130-nál jelentkezik 5.-ben, akkor megnézed a fordulatszámot. ugyanezt a fordulatot megnézed, 3-4. fokozatban is. a sebesség alacsonyabb lesz, de a fordulat azonos. ugyanazoknál a fordulatnál jelentkezik, akkor kardán.
2. féltengely: na ez sebességfüggő. ha 130-nál rezeg, akkor nézd meg 4. fokozatban is 130-nál. ha annál a sebességnél kezdi mindkét fokozatban, akkor féltengely.

illetve még eszembe jutott a hátsó lengőkar szilent, ami a kasztni szélső oldalához csatlakozik be, ugye a hossz lengőkarra gondolok, ilyen kacskaringós. az a szilent is okozhat ilyet.
de ha biztosra átnézték az egészet, akkor feltűnt volna nekik egy szilent probléma, futómű kiszakadás.

YELLOW Elküldve: 2016-11-21 22:16 Mi lehet a baj?

ChrisRas írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta: Sziasztok.
Mivel nem tudom pontosan mi lehet a baj, ezert ide irom.
Par napja feltunt egy jelenseg. A BC es radio vilagitas villogni kezdett. Elobb csak a fenyero csokkent. ugymaradt par pillanatra, majd villant parszor es visszaallt a normalis fenyerore.
Szinten feltunt, hogy a sminktukor fenyereje nem valami acelos. korabban ilyen nem volt vele. Hogy a villogas volt elobb vagy a sminktukor fenyero csokkenes mar nem emlekszem. A tukor feny meg nem erte el az ingerkuszobomet ezert az nem is zavar annyira. De a fenyjatek a BC-n annal inkabb.
Erre ma jott az automata tulajok remalma. Valtohiba jelzes. Na bumm.(Mindamellett semmi valtozast nem eszleltem a mukodesben. Huz ahogy kell ,vajpuha valtasok szoval semmi rendellenes anomalia) Pont muszaki elott ez kellett csak. Konyvbol kiolvastam a tutit, valoban valtohiba ikon, gyerunk a szervizbe. Ott ert a kovetkezo hidegzuhany!
Nem kommunikal a kocsi a diaggal! Mivan?..... nemar. Holnap viszem mutetre, de.... Megbirizgaltam a kapcsolodo biztiket, Sminktukor, obd, szerelo emlitette a fek rendszer biztijet azt is meglestem. meg meg egy par masikat. Az egyik azt hiszem pont a fek biztinel amikor vissza akartam rakni vad zizegesbe kezdett a muszerfal mogott valami (kulcs nem volt benne). Vegulis vettem egy nagy levegot es visszaraktam. Minden bizti jo. se szakadas se egesnyom. Semmi.
Aztan lassatok csodat! A valto hibajel eltunt, viszont a sminktukor mar nem vilagit es indithato P allasban a fek lenyomasa nelkul is. Eddig ezt nem lehetett. Retesz kattog egyebkent szoval passz. Na ezt adjatok ossze!
Ha megvolt a mutet majd jelentem hogy van a beteg. Plusz egy adalek, az ulesfoglaltsag erzekelo nekem is haldoklik vagy mar halott. Vajon az lehet minden hiba forrasa?
Koszonom a turelmet es megertest, foleg az ekezetek hianya miatt!
Ha valakinek van vagy volt hasonlo tunet mindenkepp kovesse a fejlemenyeket! Remelem tudok majd hasznos infot adni ezek ugyeben.


a műszer és rádió fényerejét a lámpakapcsoló mellett egy kis fehér "LED szerű" dolog szabályozza. az méri az utastérben lévő fényt, és ahhoz képest állít. a smink tükör is ez alapján működik szerintem. tehát vagy ez a szenzor, vagy a lámpamodul lesz rossz, esetleg valahol kontakt hiba van, de a lámpamodul környékén.
az ülésfoglaltság jelzővel nincs összefüggésben a többi hibát.
lehet valahol valami testkábel rosszalkodik.

Erre gondoltam en is elso korben. Marmint kontakt hiba. Na de, hogy nem kommunikal a diaggal az eleg durva. per honapja volt diagon. Ugyan ezzel a ketyerevel csinaltak. akkor jol mukodott minden. Minden esetred holnap kiderul mi a szitu. Talan van valami tarolt hiba ami mindent megmagyaraz.


Nos bovult az anomaliak sora..:
Ha a smink tukor fedelet elhuzom kialszik a legzsaklampa es vilagit a feklampa valamint a radio is kikapcsol.A vezeto oldali labtervilagitas sem jo . A biztositekokat ugye megneztem es mielott jatszottam volna a tukorrel eszre vettem, hogy eltunt a valto hiba jelzes. Aztan a jatszadozas utan megint bejelzett. Az rendben, hogy minden mindennel osszefugg. Na de ennyire? Ez valami fantasztikus! Felreertes ne essek! Imadom az autot es a markat is kedvelem. Ez most egy hulye helyzet ugyan de legalabb tanulok valamit. Amit kesobb masoknal is hasznosithatok, ha valami hasonlo tortenik. Az igaz, hogy sokba fog fajni..... de ez van. Hamarosan jelentkezem a fejlemenyekkel!


szerintem ez valami zárlat lesz, és valószínű valami negatív szál zárlat.

YELLOW Elküldve: 2016-11-21 18:29 Remeg az autó

KermanN írta:
YELLOW írta:
KermanN írta: Szia! Sajnos hasonlóval küzdöm egy ideje, 2011'E91LCI automata 318D.
120-nál indul, és felette többé kevésbé folyamatosan remeg, ráz az autó.
Néha annyira, hogy az anyósülés fejtámlája szemmel láthatóan mozog, napellenzőkkel egyetemben, de néha csak annyira, hogy rajtam kívül más nem is érzi.
Folyamatos autópálya sebességen tartva(130) hol előjön, hol elmúlik.

Jelenleg 18"-os BMW M-es felnik vannak fent (nem replika).
Amiket eddig csináltam, és NEM segített:
- többszöri, több helyen való centírozás
- futómű állítás többször, több helyen
- vadi új nyári + téli garnítúra, Bridgestone, Goodyear
- szakadt váltó tartó bakok cseréje
- a gyári 16"-os felniket visszarakattam
- sebességfokozattól független a remegés intenzitása, üresben szintén nem változik
Amik meg lettek nézve, és *elvileg* rendben vannak:
- motor tartó bakok, futómű alkatrészek, kardán, difi

Több mint egy évnyi szenvedés alatt az tűnt fel, hogy minden egyes kerékcsere után változik a remegés intenzitása, és némileg az a tartomány is ahol előjön. Pl. 120-140 között intenzív remegés, 140-160 nagyon enyhe vagy semmi, 160felett megint erősebb.

Szerelők tanácstalanok...csak úgy mint én. BMW szakszervíz (Szombathely) visszaadta az autót, hogy nem tudták reprodukálni a hibát (értsd. szerintük nem remeg ),hozzam vissza ha rosszabb lesz. A helyi maszek BMW specialista állítása szerint mindent átnézett, nem talált hibát, de aláírta, hogy remeg az autó. Ha valakinek van tippje, hogy hova lehetne elvinni az autót ahol kinyomozzák a jelenség okát, legyen kedves megosztani, mert már olyannyira felb*sz a dolog, hogy legszívesebben felgyújtanám az autót.

Köszi előre is, üdv!


- megnézném a kerékcsavarok hosszát... nem-e túl hosszúak
- oké, hogy M-es felni, de azon belül? nem lehet hogy más típusra való és nagyobb a középső furat, és a felni nem fekszik fel a tehermentesítőre, csak a csavarok fogják, emiatt nem központos, azaz üt a kerék. mondjuk ezt észre kellett volna venniük. de a kerékcserék alkalmával változó dolog is erre következtet.
- beragadó féknyereg. ezeknél nem jellemző, de régebbi típusoknál előfordul sokszor.


Szia! Köszi a választ!
A szóban forgó M-es felni Doppelspeiche 135 ( 36117896470 ), míg a gyári felnim Vielspeiche 282 ( 36116783628 ).
Én is arra gondoltam, lehet hogy nem központos...
Mivel az ET szám nem stimmel, H&R nyomtávszélesítővel vannak fenn (40/60mm).
Nyilván mindenki már 0. körben a nyomtávszélesítőket nevezte meg mint hibaforrás, de amikor levettük, és felraktuk a gyári 16-os kerekeket távtartók nélkül, akkor is rázott, igaz enyhébben.

Arra gondolok még, hogy lehet valami enyhe alaphiba, amit a nagyobb(+nehezebb!) felnik és a nyomtávszélesítők csak felerősítenek. Gondolom az sem segít, hogy a gyári felnik súlyánál felninként 2-2,4kg-al többet nyomnak az M-es felnik, ezáltal nő a rugózatlan tömeg? (remélem nem írtam túl nagy hülyeséget, csak hangosan gondolkodom)

A féknyerget, és a csavarokat megnézetem, köszi!
Üdv.


ugye a stylin 135 volt E46-ra való is illetve Z4-re ET47 és ET50-es méretben. ET20 pedig E60-ra. én úgy tudom annak még nagyobb a közepe. viszont ha nyomtáv van fent, akkor gyanítom az E90 esetében, akkor pedig ET47-50 lehet neked, mert E90, ha minden igaz ET30-35 a gyári vagy e körüli. tehát indokolt a nyomtáv.
viszont ha a gyári styling 282 is olyan, akkor nem tudom.
honnan érezni jobban a rezgést? előlről vagy hátulról? lehet kardán, féltengely ütés is.

YELLOW Elküldve: 2016-11-21 16:07 OBD , Élőadat meglelenittés,és egyéb lehetőségek tárháza,

Strashimir írta: Sziasztok!

Tudja valaki, hogyan lehet átprogramozni az e46-ot, hogy az ablaktörlő ne induljon el a mosóra?
Csak mert így az alsó szakaszon mindig szárazon töröl, ami miatt karcolódik a szélvédő.

az alábbi programok állnak rendelkezésemre:
Inpa Ediabas
DIS/GT1
SSS/Progman
TIS
Navcoder demo
NCSExpert
Winkfp


csak tudnám minek kell 20 helyen megkérdezni...
ennek a topic-nak is de szép neve van
lehet sorba törölni az ilyeneket!!!

YELLOW Elküldve: 2016-11-21 15:33 Remeg az autó

KermanN írta: Szia! Sajnos hasonlóval küzdöm egy ideje, 2011'E91LCI automata 318D.
120-nál indul, és felette többé kevésbé folyamatosan remeg, ráz az autó.
Néha annyira, hogy az anyósülés fejtámlája szemmel láthatóan mozog, napellenzőkkel egyetemben, de néha csak annyira, hogy rajtam kívül más nem is érzi.
Folyamatos autópálya sebességen tartva(130) hol előjön, hol elmúlik.

Jelenleg 18"-os BMW M-es felnik vannak fent (nem replika).
Amiket eddig csináltam, és NEM segített:
- többszöri, több helyen való centírozás
- futómű állítás többször, több helyen
- vadi új nyári + téli garnítúra, Bridgestone, Goodyear
- szakadt váltó tartó bakok cseréje
- a gyári 16"-os felniket visszarakattam
- sebességfokozattól független a remegés intenzitása, üresben szintén nem változik
Amik meg lettek nézve, és *elvileg* rendben vannak:
- motor tartó bakok, futómű alkatrészek, kardán, difi

Több mint egy évnyi szenvedés alatt az tűnt fel, hogy minden egyes kerékcsere után változik a remegés intenzitása, és némileg az a tartomány is ahol előjön. Pl. 120-140 között intenzív remegés, 140-160 nagyon enyhe vagy semmi, 160felett megint erősebb.

Szerelők tanácstalanok...csak úgy mint én. BMW szakszervíz (Szombathely) visszaadta az autót, hogy nem tudták reprodukálni a hibát (értsd. szerintük nem remeg ),hozzam vissza ha rosszabb lesz. A helyi maszek BMW specialista állítása szerint mindent átnézett, nem talált hibát, de aláírta, hogy remeg az autó. Ha valakinek van tippje, hogy hova lehetne elvinni az autót ahol kinyomozzák a jelenség okát, legyen kedves megosztani, mert már olyannyira felb*sz a dolog, hogy legszívesebben felgyújtanám az autót.

Köszi előre is, üdv!


- megnézném a kerékcsavarok hosszát... nem-e túl hosszúak
- oké, hogy M-es felni, de azon belül? nem lehet hogy más típusra való és nagyobb a középső furat, és a felni nem fekszik fel a tehermentesítőre, csak a csavarok fogják, emiatt nem központos, azaz üt a kerék. mondjuk ezt észre kellett volna venniük. de a kerékcserék alkalmával változó dolog is erre következtet.
- beragadó féknyereg. ezeknél nem jellemző, de régebbi típusoknál előfordul sokszor.

YELLOW Elküldve: 2016-11-21 12:06 Mi lehet a baj?

ChrisRas írta: Sziasztok.
Mivel nem tudom pontosan mi lehet a baj, ezert ide irom.
Par napja feltunt egy jelenseg. A BC es radio vilagitas villogni kezdett. Elobb csak a fenyero csokkent. ugymaradt par pillanatra, majd villant parszor es visszaallt a normalis fenyerore.
Szinten feltunt, hogy a sminktukor fenyereje nem valami acelos. korabban ilyen nem volt vele. Hogy a villogas volt elobb vagy a sminktukor fenyero csokkenes mar nem emlekszem. A tukor feny meg nem erte el az ingerkuszobomet ezert az nem is zavar annyira. De a fenyjatek a BC-n annal inkabb.
Erre ma jott az automata tulajok remalma. Valtohiba jelzes. Na bumm.(Mindamellett semmi valtozast nem eszleltem a mukodesben. Huz ahogy kell ,vajpuha valtasok szoval semmi rendellenes anomalia) Pont muszaki elott ez kellett csak. Konyvbol kiolvastam a tutit, valoban valtohiba ikon, gyerunk a szervizbe. Ott ert a kovetkezo hidegzuhany!
Nem kommunikal a kocsi a diaggal! Mivan?..... nemar. Holnap viszem mutetre, de.... Megbirizgaltam a kapcsolodo biztiket, Sminktukor, obd, szerelo emlitette a fek rendszer biztijet azt is meglestem. meg meg egy par masikat. Az egyik azt hiszem pont a fek biztinel amikor vissza akartam rakni vad zizegesbe kezdett a muszerfal mogott valami (kulcs nem volt benne). Vegulis vettem egy nagy levegot es visszaraktam. Minden bizti jo. se szakadas se egesnyom. Semmi.
Aztan lassatok csodat! A valto hibajel eltunt, viszont a sminktukor mar nem vilagit es indithato P allasban a fek lenyomasa nelkul is. Eddig ezt nem lehetett. Retesz kattog egyebkent szoval passz. Na ezt adjatok ossze!
Ha megvolt a mutet majd jelentem hogy van a beteg. Plusz egy adalek, az ulesfoglaltsag erzekelo nekem is haldoklik vagy mar halott. Vajon az lehet minden hiba forrasa?
Koszonom a turelmet es megertest, foleg az ekezetek hianya miatt!
Ha valakinek van vagy volt hasonlo tunet mindenkepp kovesse a fejlemenyeket! Remelem tudok majd hasznos infot adni ezek ugyeben.


a műszer és rádió fényerejét a lámpakapcsoló mellett egy kis fehér "LED szerű" dolog szabályozza. az méri az utastérben lévő fényt, és ahhoz képest állít. a smink tükör is ez alapján működik szerintem. tehát vagy ez a szenzor, vagy a lámpamodul lesz rossz, esetleg valahol kontakt hiba van, de a lámpamodul környékén.
az ülésfoglaltság jelzővel nincs összefüggésben a többi hibát.
lehet valahol valami testkábel rosszalkodik.