Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-11-01 18:17 Motortartó gumibak

flenfer írta:
jamborj írta:
flenfer írta:
YELLOW írta:
flenfer írta: Sziasztok!
Okozhatja a motortartó bak hibája azt, hogy 1500, és 1000 -es fordulat között motorféknél enyhén rángat, himbál az autó?


nem hiszem. az, hogy valamiért berángat a motor, az nem attól lesz. tény erősebb lesz az érzés egy rossz bak miatt.


Nem a motor rángat be, hanem a hátsó részből lehet érezni az enyhe rángatást. Olyan, mint amikor valamelyik kerék ovál lenne. De csak motorféknél, és egy bizonyos fordulatnál. A motor nem viheti át ezt a hátsó futóműre?


szerintem hátul lesz ott valami...Difitartó bak, kardán,féltengely vagy futómű


Én is ezekre gondoltam, csak elötte jó lenne tudni 100%-ban , hogy mi a baja, mielött az egész hátsó futóművet kikapom. A difi tartó bak nincs valami topp állapotban. Mekkora meló ennek a cseréje,


elég nagy... ahogy hallom. ha minden igaz le kell kötni a féltengelyeket is a cseréhez, meg a kardánt is.

YELLOW Elküldve: 2016-11-01 14:35 Motortartó gumibak

flenfer írta: Sziasztok!
Okozhatja a motortartó bak hibája azt, hogy 1500, és 1000 -es fordulat között motorféknél enyhén rángat, himbál az autó?


nem hiszem. az, hogy valamiért berángat a motor, az nem attól lesz. tény erősebb lesz az érzés egy rossz bak miatt.

YELLOW Elküldve: 2016-11-01 14:29 Társalgó

Csabsika írta: Sziasztok olyan gondom lenne hogy 320ci 2002 beindul
hidegen aztan le all utana hidegindito es Mar indul is valakinek otlet


ötlet sok minden lehet.
el kell vinni BMW specifikus diagra és kiolvasni a hibákat.
mert több minden lehet.
üzemanyag nyomást mérni, mert szűrű is lehet dugult, vagy az AC-ban lévő szelep elengedi a nyomást.
vagy hőfokjeladó, esetleg vez. vagy főtengely jeladó. meg sok más.

YELLOW Elküldve: 2016-10-31 18:34 Motor-váltó

jamborj írta:
van még egy hibakód
tankszellőztető szelep szakadt vezeték
Megnéztem,csak egy szál megy oda, ma szétbontottam azt az elosztódobozt a motor oldalán, ott sem megy másik vezeték
egész a komputerig követve, sehol nincs másik vezeték nyoma
úgy néz ki hogy ki lett szedve az egész...
nem értem minek
de szerintem nincs a két hibának köze egymáshoz


ezt láttam kérdezted valamelyik csoportban.
pedig az egynetlen, akadozó motorjáráshoz lehetne köze.

YELLOW Elküldve: 2016-10-31 13:52 Motor-váltó

hundamxd írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
Hát nehéz eset de leírom az ötleteimet (Szavaimat ne vedd készpénznek mert tanuló vagyok)

A kipufogó oldali vezérműtengely jeladója négyszögjeleket küld a ecu-nak, de ha a motor járása bizonytalan akkor ezzel együtt megváltozik az impulzuskerék szögsebessége is ezért az ecu számára érthetetlen jelet alkot így letiltja azt. Ez a nem elfogadható jel sok mindenből eredhet: égés kimaradás, nem jó vezérlés, vanos hiba

Amit ajánlok hogy nézz meg mielőtt a vezérlést megnéznéd:
-Jeladó kábele nem-e szakadt.
-Alapjárati szelep és fojtószelepház tisztítást.
-Fals levegő, féktisztítóval vagy gumikesztyű és egy doboz cigi ráhúzod a szárát a légtömegmérőre levágod a középső ujját és befújod a cigifüstöt.
-befecskendező szelepeket
-Ellenállás mérővel a gyújtótrafókat kb 1,5 Kiló ohm a jó ellenállása, és nézd meg a szoknyákat is rajta hogy nincs e sérülés, meg a gyertyákat is hátha.
-üzemanyag nyomás mérés 3.0-3.5 bár nak kell lennie.
-kompresszió mérés 10-11 bár a minimum, az eltérés a hengerek között 0.5 bár lehet az eltérés.
-Főtengely jeladó
-És akkor a végén a vezérlést

Nálad ezt a hibát nem a jeladó okozza hanem az egyenletlen járás és így letiltja a jeladót és a vanost is.

Sok sikert


Ahhoz képest, hogy "tanuló" vagy, egész jól átlátod a problémát
Én sem vagyok profi szerelő, főleg nem Bmw, mert csak egy éve van meg. Ráadásul nehezíti a dolgomat, hogy kint lakom Németországban és itt nem díjazzák az utcán szerelgetést, más opció pedig nincs...így próbálom a lehető leghamarabb elvégezni a szerelgetést.
A főtengely jeladóra én is gyanakodtam már...nagy meló azt cserélni? Az a helyzet, hogy nem tudom pontosan hol van.


A Főtengely jeladó a motor végében van főtengely vonalában a lendkerék (motor váltó találkozása) előtt, az önindító alatt. Mondanom se kell hogy mekkora gáz kibányászni onnan, de legalább 1 csavar tartja. Egy próbát megér, bár nem hiszem ez a baja. Mert akkor nem menne a fordulatszám mérőd és melegen nehezen vagy nem indulna. De egy próbát mindenféleképpen megér. Ha nem segít keress fel egy ottani szakít

Nincs több hibakód?? csak ez?


az előbb mégsem küldtem el amit írtam, de ha már megemlítetted, pont erről írtam.
az általad vázolt lehetséges hibák lennének, akkor kellene még más hibakód is. pl panaszkodna a lambda szonda, vagy rossz légtömegértékek lennének, kopogásérzékelőt dobhatná hibának, vagy nincs gyújtás, stb.
nyilván előfordulhat, hogy épp határon belül van. szerintem épp ezért dobja a vez. tengely jeladót. de amiatt, mert nincs szinkronban. igazából oszcilloszkóppal, vagy megfelelő eszközzel lehetne összehasonlítani a két jelet, időben mennyivel vannak el egymástól mondjuk az gyári értékhez képest.
bár ezek így mind találgatások. ha egyedül akarja megoldani, akkor valóban nincs más, el kell kezdeni valahol. ez kerülhet sokba, ha elkezd cserélgetni dolgokat. szerintem ha nincs meg a megfelelő eszköz a javításhoz, célszerű felkeresni egy jó szerelőt. tudom drága kint. de mondjuk egy hazalátogatással össze kell kötni, itthon pedig egy kölcsön autóval el lenni addig. bár gondolom hosszú távot így nem szívesen menne senki.
jeladókra dob hibát. itt arra dob, ami már cserélve lett, mégis fent áll a hiba. lehet sérült vezeték. de én (bár nem tanultam hivatalosan) továbbra is vezérlés elcsúszásra gyanakszom. nem jó időben jön meg a jel, nem akkor, amikor az ECU várná.
természetesen én sem bontanám szét rögtön, de mindenképp mérnék jeleket, egy szakosodott helyen.
mivel így vette, így kitudja előtte mit csináltak vele.

YELLOW Elküldve: 2016-10-30 21:00 alufelni

liga86 írta: Sziasztok
Hogy tudom kideríteni hogy a felni amit kaptam az autóval eredetei-e vagy valami replika?
Illetve egy rosszabb minőségű felnitől lehet magasabb a fogyasztásom?
Köszi előre is!


ha nehezebb a felni, akkor nőhet a fogyasztás.
az eredetiben benne van a BMW felirat, vagy a jel, cikkszám. illetve felnitől függően a replica felnik a gyáritól eltérő méretekben is készülnek, pl kisebb méretekben, más ET-kkel.
itt lehet nézelődni, bár a lista nem teljes:
http://felgenkatalog.auto-treff.com/

YELLOW Elküldve: 2016-10-30 20:26 Alufelni méretek

convoy81 írta: Hello mindenki!
Kellene egy nagy segítség.Lenne egy 8,5jx19 ET14-es szettem ami hiányos.Sajnos Style számot nem találok rajta,de képen megtudom mutatni hátha valaki ismeri!




pont nem rég néztem jófogáson...
nekem styling 269-re hasonlít a legjobban, de az több küllős. nekem replica-nak tűnik.

szerk.: Styling 288 névre hallgat, most találtam meg. E63 felni. 8,5x19 és 9x19 ET14-es méretben vannak.

YELLOW Elküldve: 2016-10-30 19:26 DPF

jejo80 írta:
Mi a tuti.elárulod?


ingyen?

ez a DPF egy nagy humbuk. (nyilván megfogja a kormot, de lehetne erre más, olcsóbb megoldás is) nem tudom mi a megoldás, de inkább ki kell írni a vezérlőből és kidobni.
egyébként szerintem az a nyomás amit írsz, jónak kellene lennie. mint írtam privátban nem tudom mi a helyes érték, de az nem olyan rossz, a DPF szerintem nincs eldugulva.

volt itt egy tag, VTS_Tibi Hajdúszoboszlón lakik, ha még ott van. ő kollégám OFF autójából is kiírta. pedig ahhoz komplett cuccokat kellett vennie, mert mazdával addig nem volt dolga.

YELLOW Elküldve: 2016-10-30 11:17 Segítség, beázik az autóm!!!!

borbelyi írta: Sziasztok!

Az elmúlt héten vásárolt autón tapasztaltam, hogy az anyósülés előtti lábkárpit csurom víz volt. Azt hittem, hogy a kozmetikázáskor beleömlött a víz, de a tapasztlataitokat olvasva megvizsgáltm az esővízelvezető alatti ragasztást és tényleg elérett, megette az idő. Mivel Debrecenből hoztam az auzót Sopron mellé és egész utamon esett, így feltételezem, hogy mégis beázik. A lentiekben talált link alapján leszedtem, letakarítottam. Vettem TESA UV álló kétoldalas ragasztószalagot és újra ragasztottam.
Köszönöm a segítségeteket!


de az esővízelvezető NINCS ragasztva!!! azt patentok fogják, és feszül a szélvédőnek.
annak nincs köze a beázáshoz. vagyis lehet, de kicsi rá az esély.
ez a vízelvezető műanyag jobban engedheti be a vizet az ablaktörlő tengelye mellett, ha ott van "elrihesedve" az anyag. viszont a kasztnin a tengely mellett sem folyik be. viszont a kasztnin lévő perem jóval kisebb, mint a vízelvezető műanyagon, ás átbukhat rajta a víz, ha túl sok mennyiség éri. de erre is kicsi az esély, mert a műanyag alján van egy tömítőcsík, ami a kasztni felső peremére rányomódik. tehát ha ott víz lenne is lefolyna oldalt. inkább ázik be, ha a ragasztás nem jó a szélvédőnek.
nekem még szépen felfeküdt az ívre a műanyag, nem volt még csak egy pici repedés rajta, inkább az ablaktörlő tengelyénél volt csúnyább. majd mikor kivágták a szélvédőt, akkor esett le, hogy ott ázott, mert alig fogta a ragasztó.

YELLOW Elküldve: 2016-10-29 22:45 Segítség, beázik az autóm!!!!

bikemano írta:
YELLOW írta:
p2010 írta:
YELLOW írta:
bikemano írta:
Tano írta:
bikemano írta: Hello!

Nekem is elkezdett beázni az autom, de nem tudom, hogy hol jut be a viz Az anyós ülés előtt találtam a padlón vizet, először azt hittem, hogy vizes cipőtől, vagy talán nem volt rendesen becsukva az ajtó, de ma beültem benéztem a gumiszőnyeg alá és ismét nedves! Úgy néz ki mintha az ajtom elsősarkábol jutna be de nem vagyok biztos... Mit tudok tenni? Ajtógéder csere vagy a motorhátető első részén juthat be??? Ötletetek van?


Jellemzően az ajtókárpit alatti szivacs ragasztása válik le, és így az ajtó belső oldalára folyik a víz, onnan pedig a kárit alá tud folyni a gumiszigetelés mellett. Olvass vissza ebben és más topikban is, vannak képek és megoldási javaslatok.


Értem, de az ajtóm tök száraz és a küszöb is, az ajtómba lágzsák van szoval gondolom, házilag nem tudom ezt megoldani.. viszont gyanakszom egy olyanra, hogy a motortér felöl érkezhet a viz mivel az elsőszélvédő alján hejezkedő géderem elégé megrongált, onnan nem juthat be a viz?


mijaza géder?
annak a vízelvezetőnek semmi köze a beázáshoz. az csak egy takaró, vízelvezető műanyag. ha onnan ázik, akkor az üveget elengedte a ragasztás. én így jártam.


bikemano, egy kérdés : van tetőablakod? Csak mert mielőtt szétkapod az autót, nekem ugyanígy az anyósülés előtt állt a víz a kocsiban, amikor egyszer egy kicsi résnyire nyitvamaradt.


a tetőablak vízelvezető cső az A oszlop felső sarokban szokott ereszteni úgy tudom, ha tényleg van tetőablak.


Nekem is rejtély, hogy mért "gédereztem" amikor K-val mondom, ez valami ficam lehet nálam ....
Nincs tetőablakom, szóval azzal nem lesz gond, szerintem az ajtóm a ludas.
Megprobálom szétkapni az ajtót, ha nem megy majd segitséget kérek szervizben, viszont kérdés az, hogy milyen tipusú ragasztóval lehet visszaragasztani a benne levő szigetelőt? Valami szilikon alapura lesz szükségem?


butil szalag kell hozzá

YELLOW Elküldve: 2016-10-29 21:00 Segítség, beázik az autóm!!!!

p2010 írta:
YELLOW írta:
bikemano írta:
Tano írta:
bikemano írta: Hello!

Nekem is elkezdett beázni az autom, de nem tudom, hogy hol jut be a viz Az anyós ülés előtt találtam a padlón vizet, először azt hittem, hogy vizes cipőtől, vagy talán nem volt rendesen becsukva az ajtó, de ma beültem benéztem a gumiszőnyeg alá és ismét nedves! Úgy néz ki mintha az ajtom elsősarkábol jutna be de nem vagyok biztos... Mit tudok tenni? Ajtógéder csere vagy a motorhátető első részén juthat be??? Ötletetek van?


Jellemzően az ajtókárpit alatti szivacs ragasztása válik le, és így az ajtó belső oldalára folyik a víz, onnan pedig a kárit alá tud folyni a gumiszigetelés mellett. Olvass vissza ebben és más topikban is, vannak képek és megoldási javaslatok.


Értem, de az ajtóm tök száraz és a küszöb is, az ajtómba lágzsák van szoval gondolom, házilag nem tudom ezt megoldani.. viszont gyanakszom egy olyanra, hogy a motortér felöl érkezhet a viz mivel az elsőszélvédő alján hejezkedő géderem elégé megrongált, onnan nem juthat be a viz?


mijaza géder?
annak a vízelvezetőnek semmi köze a beázáshoz. az csak egy takaró, vízelvezető műanyag. ha onnan ázik, akkor az üveget elengedte a ragasztás. én így jártam.


bikemano, egy kérdés : van tetőablakod? Csak mert mielőtt szétkapod az autót, nekem ugyanígy az anyósülés előtt állt a víz a kocsiban, amikor egyszer egy kicsi résnyire nyitvamaradt.


a tetőablak vízelvezető cső az A oszlop felső sarokban szokott ereszteni úgy tudom, ha tényleg van tetőablak.

YELLOW Elküldve: 2016-10-29 18:12 Segítség, beázik az autóm!!!!

bikemano írta:
Tano írta:
bikemano írta: Hello!

Nekem is elkezdett beázni az autom, de nem tudom, hogy hol jut be a viz Az anyós ülés előtt találtam a padlón vizet, először azt hittem, hogy vizes cipőtől, vagy talán nem volt rendesen becsukva az ajtó, de ma beültem benéztem a gumiszőnyeg alá és ismét nedves! Úgy néz ki mintha az ajtom elsősarkábol jutna be de nem vagyok biztos... Mit tudok tenni? Ajtógéder csere vagy a motorhátető első részén juthat be??? Ötletetek van?


Jellemzően az ajtókárpit alatti szivacs ragasztása válik le, és így az ajtó belső oldalára folyik a víz, onnan pedig a kárit alá tud folyni a gumiszigetelés mellett. Olvass vissza ebben és más topikban is, vannak képek és megoldási javaslatok.


Értem, de az ajtóm tök száraz és a küszöb is, az ajtómba lágzsák van szoval gondolom, házilag nem tudom ezt megoldani.. viszont gyanakszom egy olyanra, hogy a motortér felöl érkezhet a viz mivel az elsőszélvédő alján hejezkedő géderem elégé megrongált, onnan nem juthat be a viz?


mijaza géder?
annak a vízelvezetőnek semmi köze a beázáshoz. az csak egy takaró, vízelvezető műanyag. ha onnan ázik, akkor az üveget elengedte a ragasztás. én így jártam.

YELLOW Elküldve: 2016-10-29 09:37 Motor-váltó

jamborj írta:
hundamxd írta:
jamborj írta: Ebben segítsetek, mert még mindig ugyanaz a hiba...
viágít a check lámpa és így nem megy át a műszakin...


jamborj írta:
jamborj írta:
szotakdavid írta:
jamborj írta:
jamborj írta: Sziasztok!
Nemrég cseréltem kipufogó oldali vezérműtengely jeladót, de még mindig írja hibának. Többet is próbáltam, most gyári új van benne, de indítás után rögtön beírja magát. Merre keressem a bajt? Segítsetek légyszi, elakadtam!


A vezetéket hogy tudnám kimérni hogy jó e?


Vanos tesztet neki!!


Vanos nem megy, gondolom a jeladó miatt...inpán szépen látszik.
a 65-ös hibát azonnal beírja, indítás után.
persze a teljesítmény is ehhez mérten szar...


Na túlvagyok a vezeték ellenőrzésén, egy másik 30i, ami jó, csati le, multiméter elő, de teljesen megegyezik az én értékeimmel...
Lehet más hiba ami miatt ezt a jeladót hozza hibának??




Nem elfogadható jelet ír ki ez sajnos vanos hiba felkell újítani az egészet.



A vanos hidraulikus része fel lett újítva, a szolenoid szelepek cserélve lettek, bár az előzők is működtek, a mechanikus része szépen fut, nem csörög...
A kipufogó oldali vezérműtengely jeladó is cserélve lett de nincs eredmény...
Remélem valakinek van efféle tapasztalata, mert tanácstalan vagyok.

Szerintetek, szívó oldali jeladó, vagy főtengely jeladó okozhatja e a problémát :


a jeladókra dob hibát, amelyik nem jó. tehát a főtengelyre is és a vez.tengelyre is. illetve az autó járása sem szép, leáll menet közben, kinyomott kuplungnál, vagy indítás után rögtön.
szerintem olyan nem lehet, hogy a másik jeladó rossz, és ezt írja be.
viszont azt el tudom képzelni (nem tudom mennyire volt bontva), hogy elment a vezérlés, el van csúszva.

YELLOW Elküldve: 2016-10-27 20:44 Olajcsere

SmaSH93 írta:
YELLOW írta:
SmaSH93 írta: Sziasztok.
Friss BMW tulajként tanácstalan vagyok, hogy milyen márkájú és viszkozitású olajat vegyek a kocsiba. 2001-es , 185e km, 316i-ről (M43B16) lenne szó. Általában 50-50%-ban közlekedek autópályán és varosban egyaránt.
Illetve ha valaki tudna segíteni benne, hogy mennyire igényli az autó a szűrők magas szintű minőségét és ha igen, akkor mit javasoltok, mit vegyek ?
Válaszotokat előre is köszönöm.


5w-30, 5w-40-es olaj mehet bele. milyet vegyél? ami szimpatikus, úgyis mindenkinek már a bejövős. legyen BMW LL-01 minősítése legalább, aztán annyi. de mindenképp valami márkásabb olajat válassz.


Köszönöm a gyors válaszod.A Mobil Super 3000 x1 az jo vagy legyen Castrol Edge véleményed szerint? Esetleg Neked van valami bevált termék?


ebben a motorban a Mobil Super 3000 XE-t használták már többen, jó véleménnyel.
nekem eddig semmivel nem volt gondom, bár nekem 7500-12ezer km között ment el az olajjal mindig, aztán csere.
Én ezeket használtam eddig, de nekem újabb motoros van:
Aral MegaTronic 5w-50 -> CASTROL SLX Professional Powerflow BMW LL04 0w-30 (ez 2x egymás után, az EDGE FST a kb. megfelelője, mert már nem gyártják) -> Aral SuperTronic 0w-40 -> Eneos Hyper Premium 5w-30

YELLOW Elküldve: 2016-10-27 18:58 320d Motor

BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta: hi,
- 20d 150 lovas, ha a rail nyomás hibára panaszkodik, az mitől lehet? élőadatban nem látszik semmi gond.
- hozza mind a 4 izzítógyertyát hibának + az izzításvezérlőt. nyilván a vezérlő lesz rossz, a tipikus baja. de lehetséges, hogy az izzító relé rossz vagy a biztije?
köszi!


Hali,
- tudod, hogy milyen fordulaton mekkora gázpedál nyomásra mennyinek kell lennie a rail nyomásnak? Ha élőadat olvasásnál látsz valamekkora railnyomást, az nem azt jelenti, hogy annyinak is kell lennie
Ha nem annyi a nyomás, amennyinek kéne lenni, az lehet:
- bármelyik gázolaj pumpa hibája
- szabályzó szelep hiba
- railnyomás érzékelő hiba
- fúvóka visszaereszt
- benzint tankolt a jóember


elvileg nem tankolt benzint, bár a párja járt az autóval, szóval kitudja.
viszi majd szerelőhöz, csak volt aki nem vállalta el, nyilván a sok hibalehetőség miatt, mondjuk ezt említette is.
mondjuk az a baj, hogy hibatörlés után néztem neki élő adatot, és akkor nem produkálta azt, hogy berángat a fordulat. mire elpakoltam, indított és már megint. csak nekem is dolgom volt. szóval lehet majd látok rajta valamit. ahogy jártam a járását, rögtön porlasztót mondtam, de azokra nem dobta a hibát. de a rail miatt lehet, már amikor éppen csinálja.


Ha ilyen egyszer csinálja - egyszer meg nem, az nem lehet gépészeti kopások miatt, mert akkor állandó lenne a hiba. Ez inkább valami szenzor vagy szabályzó hiba lehet.
A nem vállalás inkább márkaismeret hiányt, vagy diagnosztikai eszköz hiányt jelent.


nyilván benne van, ha nem azzal a foglalkozik nap mint nap, akkor sok idő is lehet kideríteni egy hibát. időből meg a szerelőnek is lehet kevés. gondold el, amíg egy autóval foglalkozik egy makacsabb hiba miatt, mondjuk azért, mert nincs rutinja, addig rutin feladatból megcsinál 10-et. na meg lehet a kuncsaftnak sincs ideje rá.
de inkább ne vállalja el, mint kicseréltesse a fél autót, vagy húzza le a tulajt.