viktor írta:
Kedves Yellov!
Sok jó és hasznos hozzászólásod van itt a fórumon, kipalléroztad magad bmw- ből és ez jó dolog, mert van fogalmad arról amihez hozzászólsz. Csak az arroganciádat vetnéd már le.
Valahogy próbáltam, a sok közül, egy bizonyos lényegi különbséget érzékeltetni a dízel és a benzines között. Erre te rögtön betámadsz azzal, hogy versenyzek az utakon, meg a városi használat miatt széthulló kuplungról meg kéttömegű lendítőkerékről vizionálsz (automatával járok, de volt manuális is).
Az, hogy neked van egy becsípődésed a városban használt dízelekkel kapcsolatban az a legyen a te bajod. Írok neked egy ugyan ilyen idióta ellenpéldát. (Felhívnám a figyelmedet arra a tényre, hogy a benzines gyors melegedése, is káros lehet a sok hőtágulási és zsugorodási ciklus miatti anyagfáradás miatt. Gondolok itt a hengerfej, motorblokk repedésére és vetemedésére…) Ha bele gondolsz akkor van benne igazság, legalább annyi mit a Te nehezen melegedő és gyorsan kopó, városi dízel teóriádban.
Ahhoz, hogy Te inkább még kocsikázol, hogy az 5 km inkább fölöslegesen 10 km legyen, a Te bajod. Szeretnek érte a benzinkutasok.
De lehet, egy bringával jobban járna, arra nem kell sokat költeni és egyszerűbb a szervizelése. Nehezebben verik át.
Üdv: Viktor
ha már megemlítesz, akkor helyesen írd le a user nevem, másképp ez hasonló esetben támadásnak minősül és bunkóság is.
bocs, de nem tudom levetkőzni amilyen vagyok. általában aki ismer, az nem veszi fel ezeket. te valamiért túl magadra vetted a dolgokat. miért?
kutasok nem szeretnek, mert magamnak tankolok és nem kapnak borravalót. igazából ha nem menném azokat a plusz km-ket, akkor évi szinten 2500km-t menne az autó

viszont neked sem ártana egy kis fejleszteni való. van kerékpár is, nem is egy. hidd el nekem, azzal még régebb óta foglalkozom, legalább dupla annyi ideje, hanem több. egy jó kerékpár sem olcsó, és annak a karbantartása sem. bár én megoldom magamnak. a jó alkatrészek drágák. csak a laikusok hiszik azt, hogy a teszkógazdaságos kerékpár sosem kopik el stb. meg jó az. hát ez igénytől is függ.
régebben, mikor fiatalabb voltam, valahogy hasonlóképpen gondolkoztam. nem tudom milyen idős vagy. sőt most is vágyam egy nagyobb, erősebb motoros BMW. de nem azért.
számomra, józan gondolkozásban mi értelme erős autónak városban? mi értelme egy dízel dinamikának, ha 1-3km-t megy vele, naponta 3x? autópályán vagy egy max limit, amit elérni, nem nagy kunszt gyengébb autóval sem. vagy épp benzinessel.
ebben az országban, de akár külföldön is mit számít a dinamika? semmit. persze meg elhet magyarázni, hogy gyorsabban végre hajtható egy előzés. de szerintem ne ezen múljon már. legyen az ember türelmes. mondom ezt úgy, hogy én is bele esek hibákba.
mondjuk a heti 2-3x-i 300+km autópálya azért már indokolja esetleg a dízelt, üzemanyag fogyasztási szempontból. de baxus én benyásat sem mernék már venni, nem hogy dízelt. biztos elvétve kivétel, mert van. de egy autóval egy év alatt is sok minden történhet, nem hogy 10 év alatt. meg mennyi tulajon mennek át. költeni egyik sem költ rá, csak amint észre evszi a hibát adja tovább, persze nagy szerviz után mindet.

kint sem rózsás a helyzet, a sok arab, török, román kereskedővel az élen, de a nagy számok alapján nagyobb az esély jobbat kifogni.
ha magát a hirdetést nézem, én azt saccolom, hogy 1,3 misi lehet a keret. én enniyért nem mernék E46-ot venni, max 98-as körül. de azok is már túl öregek meg kitudja.
nekem mindegy mit vesz, én is csak egy véleményt mondtam el. ha jó a dízel, van benne kiegészítő fűtés ami működik is, vagy állófűtés, akkor érdemes meggondolni.
de bárki autóvásárlásra szánja rá a fejét, nincs könnyű helyzetben. főleg ha ért is hozzá egy picit.