Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-10-27 18:55 320d Motor

juhaszadika írta: Sziasztok,

N47 D20A és N47 D20C között a c az összkerekes verziót jelöli? Vagy későbbi évjárat?
A különböző online alkatrész webshopokba így van feltüntetve a típusválasztásnál, ami azért érdekes, mert az én forgalmimba N47 D20C szerepel, mikor az enyém sima hátsókerekes, 177Le-s típus.
Köszönöm válaszaitokat.


az a motor több teljesítmény szinttel volt elérhető. inkább azt jelöli. úgy gondolom.
vagy ahol nézted a dolgokat, ugyanazt a LE-t hozta hozzá?

YELLOW Elküldve: 2016-10-27 18:50 Olajcsere

SmaSH93 írta: Sziasztok.
Friss BMW tulajként tanácstalan vagyok, hogy milyen márkájú és viszkozitású olajat vegyek a kocsiba. 2001-es , 185e km, 316i-ről (M43B16) lenne szó. Általában 50-50%-ban közlekedek autópályán és varosban egyaránt.
Illetve ha valaki tudna segíteni benne, hogy mennyire igényli az autó a szűrők magas szintű minőségét és ha igen, akkor mit javasoltok, mit vegyek ?
Válaszotokat előre is köszönöm.


5w-30, 5w-40-es olaj mehet bele. milyet vegyél? ami szimpatikus, úgyis mindenkinek már a bejövős. legyen BMW LL-01 minősítése legalább, aztán annyi. de mindenképp valami márkásabb olajat válassz.

YELLOW Elküldve: 2016-10-26 20:55 Felni csere

Tano írta:
YELLOW írta: kérdés.
BMW Styling 6 (7" széles 15" átmérő, ET47), ugye E36 gyári aluja főként.

ez jó E46-ra, pl az enyémre? Állítólag dízel E46-on volt, de ugye annak a nyomtávja kisebb mint nekem 5-5mm-rel. nem fog a nyereg bele érni?
emiatt aggódom, a belső perem miatt


Ha a tied kisfékes, tehát rámegy a 15 colos felni, akkor nem lesz probléma.


hát 286-os az első tárcsa, szóval kicsi. azt tudom, ha jól emlékszem, hogy E36-ban a 28i-nek is ekkora a féke. és tulajdonképpen eléggé hasonlatosak a nyergek, tárcsák, és szinte a futómű is.
most is 15-ös a téli, csak acél. sajnos rosszul emlékeztem a gumi kapcsolatban, mert 2000-es gyártású a téli. egyébként alig repedezett, és nem tűnik túl keménynek sem. a 4mm-es kopót meg elérte már 2db. LM-18-as Bridgestone. valamiért 2004-re emlékeztem a DOT-ban... már az is öreg lenne. egyébként nem csúszik, nem úgy mint a 9 éves nyári, aminek a mintája is jobb, és száraz aszfalton is érezni. vagy csak túl erős a gép.... vagy rosszak a körforgók.

YELLOW Elküldve: 2016-10-26 18:59 Felni csere

kérdés.
BMW Styling 6 (7" széles 15" átmérő, ET47), ugye E36 gyári aluja főként.


ez jó E46-ra, pl az enyémre? Állítólag dízel E46-on volt, de ugye annak a nyomtávja kisebb mint nekem 5-5mm-rel. nem fog a nyereg bele érni?
emiatt aggódom, a belső perem miatt


valami rémlik, hogy beleérhet, de valakinek volt tapasztalata, pl ilyen felnivel? nekem télinek teljesen megfelelne, szép matt fekete festéssel.

YELLOW Elküldve: 2016-10-25 22:09 bc

Bero írta:
lacos76 írta: Nos Srácok!
Gyurinak a KMB-be aktívra állítottam a BC-t azonban így sem működik kell még valamit programozni vagy ez titok és feküdjek neki a google-nak.


A felszereltségi listához is hozzá kell adni,úgy teljes. Egyébként lehet a kar a szar,mert így is mennie kéne.


én meg már vagy sokadjára kérdezem, hogy mi szükség van hozzá adni a listához? komolyan érdekel, mert nem vágom. egyébként simán csak aktiválással eddig jó volt. nem volt gond, ha jó volt a kar.

YELLOW Elküldve: 2016-10-25 19:57 Megvegyem? Vegyek ilyet?

viktor írta:
Kedves Yellov!
Sok jó és hasznos hozzászólásod van itt a fórumon, kipalléroztad magad bmw- ből és ez jó dolog, mert van fogalmad arról amihez hozzászólsz. Csak az arroganciádat vetnéd már le.
Valahogy próbáltam, a sok közül, egy bizonyos lényegi különbséget érzékeltetni a dízel és a benzines között. Erre te rögtön betámadsz azzal, hogy versenyzek az utakon, meg a városi használat miatt széthulló kuplungról meg kéttömegű lendítőkerékről vizionálsz (automatával járok, de volt manuális is).
Az, hogy neked van egy becsípődésed a városban használt dízelekkel kapcsolatban az a legyen a te bajod. Írok neked egy ugyan ilyen idióta ellenpéldát. (Felhívnám a figyelmedet arra a tényre, hogy a benzines gyors melegedése, is káros lehet a sok hőtágulási és zsugorodási ciklus miatti anyagfáradás miatt. Gondolok itt a hengerfej, motorblokk repedésére és vetemedésére…) Ha bele gondolsz akkor van benne igazság, legalább annyi mit a Te nehezen melegedő és gyorsan kopó, városi dízel teóriádban.
Ahhoz, hogy Te inkább még kocsikázol, hogy az 5 km inkább fölöslegesen 10 km legyen, a Te bajod. Szeretnek érte a benzinkutasok.
De lehet, egy bringával jobban járna, arra nem kell sokat költeni és egyszerűbb a szervizelése. Nehezebben verik át.
Üdv: Viktor


ha már megemlítesz, akkor helyesen írd le a user nevem, másképp ez hasonló esetben támadásnak minősül és bunkóság is.
bocs, de nem tudom levetkőzni amilyen vagyok. általában aki ismer, az nem veszi fel ezeket. te valamiért túl magadra vetted a dolgokat. miért?
kutasok nem szeretnek, mert magamnak tankolok és nem kapnak borravalót. igazából ha nem menném azokat a plusz km-ket, akkor évi szinten 2500km-t menne az autó
viszont neked sem ártana egy kis fejleszteni való. van kerékpár is, nem is egy. hidd el nekem, azzal még régebb óta foglalkozom, legalább dupla annyi ideje, hanem több. egy jó kerékpár sem olcsó, és annak a karbantartása sem. bár én megoldom magamnak. a jó alkatrészek drágák. csak a laikusok hiszik azt, hogy a teszkógazdaságos kerékpár sosem kopik el stb. meg jó az. hát ez igénytől is függ.

régebben, mikor fiatalabb voltam, valahogy hasonlóképpen gondolkoztam. nem tudom milyen idős vagy. sőt most is vágyam egy nagyobb, erősebb motoros BMW. de nem azért.
számomra, józan gondolkozásban mi értelme erős autónak városban? mi értelme egy dízel dinamikának, ha 1-3km-t megy vele, naponta 3x? autópályán vagy egy max limit, amit elérni, nem nagy kunszt gyengébb autóval sem. vagy épp benzinessel.
ebben az országban, de akár külföldön is mit számít a dinamika? semmit. persze meg elhet magyarázni, hogy gyorsabban végre hajtható egy előzés. de szerintem ne ezen múljon már. legyen az ember türelmes. mondom ezt úgy, hogy én is bele esek hibákba.
mondjuk a heti 2-3x-i 300+km autópálya azért már indokolja esetleg a dízelt, üzemanyag fogyasztási szempontból. de baxus én benyásat sem mernék már venni, nem hogy dízelt. biztos elvétve kivétel, mert van. de egy autóval egy év alatt is sok minden történhet, nem hogy 10 év alatt. meg mennyi tulajon mennek át. költeni egyik sem költ rá, csak amint észre evszi a hibát adja tovább, persze nagy szerviz után mindet. kint sem rózsás a helyzet, a sok arab, török, román kereskedővel az élen, de a nagy számok alapján nagyobb az esély jobbat kifogni.
ha magát a hirdetést nézem, én azt saccolom, hogy 1,3 misi lehet a keret. én enniyért nem mernék E46-ot venni, max 98-as körül. de azok is már túl öregek meg kitudja.
nekem mindegy mit vesz, én is csak egy véleményt mondtam el. ha jó a dízel, van benne kiegészítő fűtés ami működik is, vagy állófűtés, akkor érdemes meggondolni.
de bárki autóvásárlásra szánja rá a fejét, nincs könnyű helyzetben. főleg ha ért is hozzá egy picit.

YELLOW Elküldve: 2016-10-25 14:32 Megvegyem? Vegyek ilyet?

N3mus írta:
YELLOW írta:
viktor írta:
lalada írta:
N3mus írta: Sziasztok!

Az alábbi 2 hirdetésben kérném szakértők tanácsait .

330d

320i

Jelenleg egy 1.8 vectrám van és őt cserélném le. Diesel autóm még soha nem volt csak benzines ( ez a 3. ) Nem tudom mennyire kell félni tőle ( és nem arra gondolok hogy szervíz mert az mindegyinek kell.) A második benzines képen ( nem szakértő ) szememnek jól néz ki de már lassan fél év látom fent és ilyen sokáig azért bmw nem szokott fent lenni ok nélkül .
Alap kérdések amiket ilyenkor felmerülnek : Városban + autópálya havi 1-3 alkalom 300km + felett.

Előre is köszönöm a segítséget.


Nem tudom, hogy Szeged milyen, de ha sokat városozol akkor én benzinest vennék inkább. Amit linkeltél az szerintem se árban, se évjáratban, se felszereltségben nem az igazi. A 30d-t leszedték közben. A dízelnek idő kell hogy bemelegedjen,rendszeresen meg kell járatni fordulaton is, a város (főleg BP-hez hasonló dugók) ölik rendesen. Ha szeretsz vezetni, kézzel váltani, benzinest veszel.. többet fogyaszt, de a feeling egész más. Én a helyedben egy min 25i-t néznék M54-es mocival, 30i lenne a tuti.

Dízellel járok a városban Általában rövid távokat. Évi 25 ezer km körül megyek vele. Volt benzinesem is tudok hasonlítani. A benzines többet fogyaszt akár mit csinálsz vele ehhez képest a dízel olyat megy alapról, hogy le esik a fejed. A dízel drágább viszont eladni is többért tudod. Olyat vegyél amire nem sajnálsz majd költeni.


ez hülyeség... a dízelek jóval olcsóbbak lettek a használt piacon. köszönhetősen, hogy gatyára vannak menve, mert városban használják őket
ha te azt a 25ezret mind városban hajtod le dízellel, akkor nem kell csodálkozni kuplung, kettőstömegű, futómű, és egyéb problémákon. a dízel nem arra van, hogy 5km-ként le legyen állítva, és napjában 10x indítva, ami idő alatt sosem tud bemelegedni.
hiába lép neked a dízel, ha egyszer nem fog majd. meg városban nem mindegy? egy kis benzines is elég volna. meg ez a mit lép, mit lép. ilyenkor komolyan azon gondolkozom, hogy ezen kijelentést tevő emberek vajon versenypályának tekintik a közutat? mert az szomorú.
azt tudom mondani időben kell elindulni, ha meg késésben vagy, akkor sem érdemes száguldozni, mert lehet sosem érsz oda.
mondjuk ha havonta megy a kérdező 1-3 alkalommal pályán, akkor logikus lehet a dízel, mert legalább a városi tötymörgést ki lehet belőle hajtani. de itt nagyban jó lenne tudni a városi használat mit jelent. napi mennyi km-t, mennyi indítás, mekkora távok.


A városi táv minimális 1-5km maximum 2-3 indítás/ leállás / nap ( szóval elég rövid táv ) . Ezért is akartam kerülni a dízelt de ahogy kiválasztom hogy benzines pl használtautón a találati lista hirtelen 1/10-re csökken.
Már lassan 1,5 vadászok rá de sajnos vagy lecsúsztam róla vagy túlment a felső határon az ár ( ez főleg a mobile.de találtakra igaz )


dízelt többet adtak el, de az sem véletlen, hogy több is van eladó belőle.
az eladó hazsnált autók kb 10%-a eladó azért, mert újabb autóra vált a tulaj, és amúgy semmi komoly baja nincs a gépnek. a többi azért, mert nem tudja fizetni a hitelt, valószínű szervizre sem volt költve normálisan, hiába van odaírva, hogy ez vagy az lett cserélve ilyen értékben. vagy akkor kerül eladásra, amikor túl sokat kellene már költeni rá. még úgyis lehet nagy költség ha az ember olcsón tud alkatrészt beszerezni és mondjuk jó szerelője van.
nem tudom milyen összegben nézel, mi a max limit, de lehet célszerű kicsit kintebb tolni.
külföldi oldalakon amúgy is jellemzőbb, hogy 1-2 euro-val fentebb viszed máris több autót dob be.
kint és itthon is általában a jó autók nem olcsóak. ha kevés a keret, azért ne vegyél meg egy lepukkant gépet, inkább gyűjtögess hozzá, én ezt tudom javasolni.
nyilván a sok dízel lenyomja egymás árait ezért is lehet picivel olcsóbb.
én még a kis benzinessel is úgy csinálom, ha 5km-re kell menni, akkor is inkább kocsikázok, lesz belőle 10km. de még én ezt sem merem rövid távon hazsnálni, vagyis inkább úgy mondom nem szeretem.
az ideális az volna, hogy hosszú távra dízel, rövidre városban, pedig egy kicsi benzines. lehet többet fogyaszt, de nem ártasz az autónak annyit vele, mint egy dízelnek. tudom 2 autót nem engedhet meg mindenki magának, nehéz a döntés.

szerk.: megnézve a linket, a 20i helyett már inkább egy 4 hengeres benyás, akár faceliftes 18i, mert a 20i valóban sokat fog enni. akkor már tényleg jobb egy 25i. és lesz elég erő pályán is, ha fontos.

YELLOW Elküldve: 2016-10-25 12:34 Megvegyem? Vegyek ilyet?

viktor írta:
lalada írta:
N3mus írta: Sziasztok!

Az alábbi 2 hirdetésben kérném szakértők tanácsait .

330d

320i

Jelenleg egy 1.8 vectrám van és őt cserélném le. Diesel autóm még soha nem volt csak benzines ( ez a 3. ) Nem tudom mennyire kell félni tőle ( és nem arra gondolok hogy szervíz mert az mindegyinek kell.) A második benzines képen ( nem szakértő ) szememnek jól néz ki de már lassan fél év látom fent és ilyen sokáig azért bmw nem szokott fent lenni ok nélkül .
Alap kérdések amiket ilyenkor felmerülnek : Városban + autópálya havi 1-3 alkalom 300km + felett.

Előre is köszönöm a segítséget.


Nem tudom, hogy Szeged milyen, de ha sokat városozol akkor én benzinest vennék inkább. Amit linkeltél az szerintem se árban, se évjáratban, se felszereltségben nem az igazi. A 30d-t leszedték közben. A dízelnek idő kell hogy bemelegedjen,rendszeresen meg kell járatni fordulaton is, a város (főleg BP-hez hasonló dugók) ölik rendesen. Ha szeretsz vezetni, kézzel váltani, benzinest veszel.. többet fogyaszt, de a feeling egész más. Én a helyedben egy min 25i-t néznék M54-es mocival, 30i lenne a tuti.

Dízellel járok a városban Általában rövid távokat. Évi 25 ezer km körül megyek vele. Volt benzinesem is tudok hasonlítani. A benzines többet fogyaszt akár mit csinálsz vele ehhez képest a dízel olyat megy alapról, hogy le esik a fejed. A dízel drágább viszont eladni is többért tudod. Olyat vegyél amire nem sajnálsz majd költeni.


ez hülyeség... a dízelek jóval olcsóbbak lettek a használt piacon. köszönhetősen, hogy gatyára vannak menve, mert városban használják őket
ha te azt a 25ezret mind városban hajtod le dízellel, akkor nem kell csodálkozni kuplung, kettőstömegű, futómű, és egyéb problémákon. a dízel nem arra van, hogy 5km-ként le legyen állítva, és napjában 10x indítva, ami idő alatt sosem tud bemelegedni.
hiába lép neked a dízel, ha egyszer nem fog majd. meg városban nem mindegy? egy kis benzines is elég volna. meg ez a mit lép, mit lép. ilyenkor komolyan azon gondolkozom, hogy ezen kijelentést tevő emberek vajon versenypályának tekintik a közutat? mert az szomorú.
azt tudom mondani időben kell elindulni, ha meg késésben vagy, akkor sem érdemes száguldozni, mert lehet sosem érsz oda.
mondjuk ha havonta megy a kérdező 1-3 alkalommal pályán, akkor logikus lehet a dízel, mert legalább a városi tötymörgést ki lehet belőle hajtani. de itt nagyban jó lenne tudni a városi használat mit jelent. napi mennyi km-t, mennyi indítás, mekkora távok.

YELLOW Elküldve: 2016-10-24 22:30 Klíma automatika hiba

primai írta:
Sziasztok. Olyannal már találkozott valaki, hogy ez a kis ventillátor nem áll le 15 perc után? Nekem most jelentkezett hogy nem áll meg órák múlva is megáll újraindul, és aztán kezdi újra. Persze akksi lemerül..... Ugyan mi lehet a hiba,mit kellene cserélni? Üdv.


az nem a kis venti lesz, ami kezelőpanelben van, az nem merítené le szerintem, csak több nap alatt.
neked az utastér ventivel van gond. méghozzá az előtét (süni) ellenállásával. azt kell cserélni, sűrű vékony fajtájúra.

YELLOW Elküldve: 2016-10-24 11:13 Autóvásárlás

decsizoli írta: Vásárlás (sajnos új vagyok és saját topicot nem nyithatok )

BMW 2001 525xi Touring Combi:
- Hideget/meleget.
- Szempont volt a 4 kerék, fűthető ülés, kényelem, tempomat. (tetőablak gratis, hogy van benne)
- Nem városba, főként autópálya és hegyi (akár havas szerpentin)
- Alkatrész, szervíz megoldott.
- Típushibákra lennék kíváncsi, felmerülő nagyobb költségekre, mire figyeljek, mit nézzek meg jobban, mit hogyan vehetek észre?
- Km-rel tisztában vagyok.

http://new.hasznaltauto.hu/sze...r-10575852

Köszönöm!


te honnan jöttél? saját topic? itt nem magunknak nyitogatunk topic-ot. de már kezdem érti, a sok értetlen topic nyitást. saját topic-ot max a user nevednek nyithatnál. komolyan érdekelne, hol divat ez?

teljesen jó helyre írtál. most ezt akarod megvenni?
ha az átlag hirdetéseket nézem az országban, akkor azokhoz képest drága. egyébként ha valóban jó, akkor reális az ára.
olvasgass az oldalon jó sokat, meglátod nem kell nyitni "saját" topic-ot, mindenről találsz infót, igaz türelmesnek kell lenni. átlagosan hibalehetőség ugyanaz, mint minden E46-nál. a motor elég jó széria, max gyújtótrafók mehetnek ki, légtömegmérő hibák. furómű gondok ugyanazok, szilentek, kiszakadó hátsó bölcső. stb.

YELLOW Elküldve: 2016-10-23 18:44 Mi lehet a baj?

bikemano írta:
bikemano írta:
bikemano írta: Hello!

Korábban feltettem egy kérdést ebben a fórum részben és nem kaptam választ, valojában elég sok zagyvaságot leirtam, rosszul fogalmaztam meg, ráadásul előre a kulplungra öszpontositóttam..
Arrol lenne szó, hogy adott egy bmw e46 320D, amiben olyan probléma jelentkezett, hogy amikor kicsit odalépek neki, tehát jól benyomom a gázpedált, majd utánna leveszem a lábam róla és benyomom a kuplungot a motor felbőg, felugrik a fordulatszámom majd ha picit pumpálok a gázpedálon ez elmulik! Tehát ha jobban odalépek a gázpedálra kb egy ponton olyan mintha tempomat lenne az autóba, szerintem valahol elakad a pedál! Valamiféle olaj nyomásal menne a pedál mint néhány kuplung pedál vagy hasonló és az van kigyengülve, vagy valami rugó van ott ami vissza húzza a pedált? Mondanék, illetve kérdeznék még egy nagy baromságot, ez akkor kezdődött amikor néhány napja gumidefektet kaptam és felkerült az R15 potkerék rá a többi kerekem meg R17.... szerintem nincs köze de gondoltam megemlitem ezt is!

Valakinek ötlete? Tanácsa? Vagy bármi hasznos?

Köszi előre is, remélem nem irtam irtó nagy marhaságokat, magamtól nem sikerült rájönnöm a probléma okára!


Ma megtudtam, hogy ezekben jeladós gázpedál van nem bowdenes, tehát gondolom hogy az adó vagy a vevő oldalon lesz a hiba, ilyen esetben ezek a pedálok javithatóak vagy cserére szorulok?


Gyerekek én meg őrűlök..... Vissza került a 17-es felni uj gumikkal és megy minden rendesen, nem csinálja az eszét... Ez mért volt ??? Nem tudok rájönni


mert valószínű nem váltóméret lett feltéve.
írd már le légyszívs, hogy a 15 és 17-es felnin milyen méretű gumik vannak? valószínű nem váltóméret, ezlrt a mótkerék más fordulatszámot idézett elő, a többihez képest.

YELLOW Elküldve: 2016-10-23 14:23 Mi lehet a baj?

jamborj írta: Akksi saru le, nem segített...
megnéztem a motorvezérlő melletti biztiket, 30A-30A-20A-30A-30A
A negyedik kiolvadt, most megyek veszek új biztit, remélem csak egy kóbor véletlen volt...
Honnan tudnám meg, hogy mit biztosít a negyedik??


jah igen a biztiket kihagytam

Fuse 1 - 30A - DME, Injectors, SMG Hydraulic unit
Fuse 2 - 30A - DME, Idle control valve, Fuel tank ventilation valve, Fuel pump
Fuse 3 - 20A - E-box fan, Transmission RPM sensor, Camshaft positioning sensors, Mass airflow sensor, Fuel pump relay, Secondary air pump relay, A/C Compressor relay, Fuel tank leakage diagnostic module, SMG selector lever
Fuse 4 - 30A - Oxygen sensors and oxygen sensor heater circuits.
Fuse 5 - 30A - Fuel injector relay.

YELLOW Elküldve: 2016-10-23 13:32 Mi lehet a baj?

jamborj írta: Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni...
Inpa-val nézegettem az autót, olajcsere számlálót akartam nullázni, de sok más helyen is jártam, aztán leállítottam, most meg nem indul
Mi lehet a probléma?
E46 330i
Ez egy új hiba...


DME-nek, vagy a gyújtásnak a reléjére vonatkozik szerintem.
próbaképpen vedd le az akksi sarukat egy pár párcre. ha akkor sme jó, akkor lehet mérni kellene a reléket. de az is lehet az EWS tilt le. lehet rossz helyen jártál.
esetleg pótkulccsal próbáld meg.

YELLOW Elküldve: 2016-10-23 10:22 Féktárcsa és fékbetét

Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
ma kicseréltem a féktárcsákat. Textar-t raktam fel, azonban ugyan úgy megmaradt a 100-120 fölötti fékezésnél a zúgó hang és a kormány rázása. természetesen a kerékagyat megtisztítottam, nem volt rajta semmi lerakódás, ami miatt a tárcsa nem jól kerülne fel a helyére. Valakinek ötlet, hogy mi lehet a probléma?


szerintem inkább két másik dolog lesz.
- lengőkar végén lévő szilentblokk. lehet padon megrángatva sem venni észre. (én így jártam)
- fékmunkahenger be van rágódva, rohadva. vagy az úszónyereg részében keresztbe áll a betét, vagy ott valamelyik csúszka szorul.


ha az úszónyergen a féknyerget érted, akkor azt biztosan mondhatom, hogy ott semmi gond nincs. a csúszkákat megtisztítottam, igaz nem volt rajtuk szennyeződés. a fékbetétek nem koptak ferdén. fékmunkahengert hogyan tudom ellenőrizni? 2 hónapja cseréltem fékolajat (előtte is csinálta ezt a problémát a fék), semmi szennyeződés nem jött ki a régivel. Most ami eszembe jutott, a stabilizátoron (nem a függőleges pálcára gondolok) lévő gumi elfáradása okozat ilyen jelenséget?


szerintem stab rúd nem csinál ilyet.
a fékdugattyút csakúgy tudod megnézni, ha kerék le és pofa ki, dugattyút benyomni. szorul-e, megnézni a kis gumi karmantyú alatt, milyen a dugattyú állapota.
de a lengőkarszilent még mindig ott van, mint lehetséges probléma.


na, az előbb még munkahengert írtál...a fékdugattyúkat megnéztem, amikor leszereltem az egész nyerget. "simán" vissza tudtam tolni a helyére. tehát nem akadt, szépen visszacsúszott. rozsdahalom nem volt rajta. a lengőkarszilentnél meg az lesz a jó,ha az okozza a bajt, hogy eddig csak komplett lengőkart találtam. és ha mégis van csak szilent, akkor azt házilag nem hiszem, hogy ki tudom cserélni és vihetem az "olcsó" német szerelőkhöz


biztos van külön szilentblokk... jah most látom neked jóval másabb a futómű.
itt a képen a 10-es alkatrészre gondolok, de a 15-ös környékén is lehet gond.


igen, közben találtam szilenteket is. de az a baj, lehet pár dolog ami okozhatja a rázkódást és nem akarom a fél futóművet kicserélni a tippelgetésekkel. Most van két 50km-es féktárcsám is, ami fölösleges lett...sajnos nem látok már megoldást, mint elvigyem szerelőhöz...


pedig itt csak tippeket tudsz kapni, senki sem távgyógyász.
már leírtam az esetem, de röviden.
mikor megvettem az autót, akkor kicseréltettem a lengőkar szilenteket, ami neked a 10-esnek felel meg, ha minden igaz. már pontosan nem emlékszem, de max 150km-t mentem az új szilentekkel, mikor jött a műszaki. azt mondta a csóka, hogy lóg a jobbos szilentem. (Febi Bilstein került akkor bele). mondom hogy a bélbe, mikor most lett kicserélve, mielőtt idejöttem. mindegy nem buktatta meg az autót. jelzem, hogy 2 év múlva ugyanoda mentem, ugyanazok csinálták, ugyanaz a korábban szerintük rossz szilent volt benne, mégsem találták most rossznak, kb 10-12ezer km-rel később. pedig direkt rákérdeztem, hogy tutti jó? aztán újabb két év helyben műszaki, kamionos cégnél. ott is kérdeztem mizu a szilentekkel, azt mondta tökéletes. ekkor már 20-24ezer volt a szilentben. nem sokkal ezelőtt ha jól emlékszem előjött a fékezésre remegő kormány. ugye nekem ATE PowerDisc van, és arra mondják hajlamos vetemedni, de én azért normálisan vezetek, stb. kezdtem is parázni, hiszmaga a tárcsa még kopott sem volt igazán.
újabb két év eltelt, megint másik közelben lévő műszakiztató helyre vittem. ekkor már 6 éves szilent volt benne, 30-34ezer km-rel. itt sme láttak semmit, pedig 2x is megrángattatam az autót. de jeleztem, hogy lehet nem lesz jó a szilent, mert olykor rázza a kormányt, de pont a műszakihoz képest egy hétre rá volt megbeszélve a csere, csak ugye le is kellett gyártani a szilentet. igen poliuretán szilent került bele. alig bírták leszedni az először rossznak, majd 3 esetben jónak látott szilentet.
bekerült a poliuretán, és a kormányremegésnek nyoma lett.
szóval lehet nem látszik futómű vizsgálatkor, hogy rossza szilent, közben lehet mégis.

neked annyival másabb, hogy neked elől van az a blokk, nekem meg hátul. és ugye amikor fékezel, akkor az erő a lengőkaron is hátrafelé nyomó erőt fejt ki.
emiatt neked akár lehet a 10,13 és 15-ös is, hogy valami gond van vele.

de tényleg az a legjobb ha elviszed valahova. lehet nem veszik észre, de lehet igen.

YELLOW Elküldve: 2016-10-23 09:58 Féktárcsa és fékbetét

Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
ma kicseréltem a féktárcsákat. Textar-t raktam fel, azonban ugyan úgy megmaradt a 100-120 fölötti fékezésnél a zúgó hang és a kormány rázása. természetesen a kerékagyat megtisztítottam, nem volt rajta semmi lerakódás, ami miatt a tárcsa nem jól kerülne fel a helyére. Valakinek ötlet, hogy mi lehet a probléma?


szerintem inkább két másik dolog lesz.
- lengőkar végén lévő szilentblokk. lehet padon megrángatva sem venni észre. (én így jártam)
- fékmunkahenger be van rágódva, rohadva. vagy az úszónyereg részében keresztbe áll a betét, vagy ott valamelyik csúszka szorul.


ha az úszónyergen a féknyerget érted, akkor azt biztosan mondhatom, hogy ott semmi gond nincs. a csúszkákat megtisztítottam, igaz nem volt rajtuk szennyeződés. a fékbetétek nem koptak ferdén. fékmunkahengert hogyan tudom ellenőrizni? 2 hónapja cseréltem fékolajat (előtte is csinálta ezt a problémát a fék), semmi szennyeződés nem jött ki a régivel. Most ami eszembe jutott, a stabilizátoron (nem a függőleges pálcára gondolok) lévő gumi elfáradása okozat ilyen jelenséget?


szerintem stab rúd nem csinál ilyet.
a fékdugattyút csakúgy tudod megnézni, ha kerék le és pofa ki, dugattyút benyomni. szorul-e, megnézni a kis gumi karmantyú alatt, milyen a dugattyú állapota.
de a lengőkarszilent még mindig ott van, mint lehetséges probléma.


na, az előbb még munkahengert írtál...a fékdugattyúkat megnéztem, amikor leszereltem az egész nyerget. "simán" vissza tudtam tolni a helyére. tehát nem akadt, szépen visszacsúszott. rozsdahalom nem volt rajta. a lengőkarszilentnél meg az lesz a jó,ha az okozza a bajt, hogy eddig csak komplett lengőkart találtam. és ha mégis van csak szilent, akkor azt házilag nem hiszem, hogy ki tudom cserélni és vihetem az "olcsó" német szerelőkhöz


biztos van külön szilentblokk... jah most látom neked jóval másabb a futómű.
itt a képen a 10-es alkatrészre gondolok, de a 15-ös környékén is lehet gond.