Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-07-17 21:35 turbo gond

david6020 írta: Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám, hogy kicseréltük turbómat egy felújított turbóra, és azóta 2500tól indul meg, most felújították az eredetit is az eredeti vezérlőmmel, és azzal most 3000nél indul meg. esetleg találkozott már valaki ilyennel? vagy valami ötlet? egy bmw320d e46 150lovas kocsiról van szó euro 4es.


felesleges több helyen is elindítani egy szálat... attól nem kapsz hamarabb választ... bár először eleve ide kellett volna írnod
meg ha már a másik helyre írtál fejleményt, azt ide is írhattad volna.
egyébként oldják meg azok, akik beépítették, vagy felújították... valószínű értenek hozzá
vidd el akkor egy normális szerelőhöz, ha ők alkalmatlanok rá.
több mindent ki kellene próbálni, és jó ha van BMW specifikus eszköz, amivel programozni is lehet.
valami a geometriával lehet, lehet nem áll alapállapotba, vagy az állító része mechanikailag nem jó, esetleg az elektromos része. diag élőadatok figyelése.

YELLOW Elküldve: 2016-07-17 14:59 Segítsetek!

Madar írta: Sziasztok

Abban szeretnék segítséget kérni egy szakértőtől, hogy E36 320i, 328i autókhoz hogyan tudnám csatlakoztatni az MS 509 típusú diagnosztikai műszert.Ugyanis nem ismeri fel a műszer az autót.Szükségem lenne a műszercsatlakozó /J1962M/-BMW 20pin lábainak bekötési rajzára.Ha valaki tudna ebben segíteni, nagyon megköszönném


google

YELLOW Elküldve: 2016-07-17 10:59 Futómû és hibái

szotakdavid írta:
Most komolyan egy futómű kiszakadàs ekkora probléma,mikor az itthoni e46-k 50%-a 2-3 darabból van összetákolva.



hát lehet az lenne a legkisebb baja annak az autónak egyébként pont ezt írtam én is.
most van akinek mindegy miben ül... engem tavaly sokkolt egy régi Jetta, az konkrétan keresztbe ment, a hátsó nyomtáv vagy 10cm-rel jobbra állt az elsőhöz képest
azért ilyenkor durva, amikor látod a sok autót, és tudod mit kell figyelni, hogy elég tré a hazai helyzet.

YELLOW Elküldve: 2016-07-17 10:53 Segítsetek!

rece65 írta: Hi!

Ablakokra plexi légterelőt vett már vki?
Nekem kombi E46-ra kellene,hátha vkinek van rá jó beszerzése.
Van értelme mind a 4 ablakra venni,a hátsóra csak felülre van ,véd az vmit menet közben?

10 ezer körül látok a neten de nincs ezekről tapasztalatom.. :8
Jó lenne boltban venni ahol megnézhető élőben,nem csak képen!


én láttam már BMW-n...
személy szerint soha nem tennék fel.
viszont kisgyerekes családoknál is jó lehet. elég sokat jelent.
szépség egy dolog, valakinek a funkcionalitás számít.
párom apja off autóra vett mostanában, ő is olyan 10ezer körül vette a 4db-ost.
olcsóbban esetleg ebay-en lehet nézni, de kitudja az milyen, bírja-e az UV-t a műanyag.

YELLOW Elküldve: 2016-07-15 22:04 bc

ZoleszE46 írta: Sziasztok!

Egy kérdésem lenne a BC-el kapcsolatban.
Nem tudom előhívni a titkos menüt, az hogy lehet?
Úgy csinálom ahogy kell, de egyszerűen semmi nem történik.
1.kulcs 1.állásba
2. bal gomb 5 mp...de semmi.
Valaki találkozott már hasonló jelenséggel?

Köszönöm a választ



- nullázni tudod a napi számlálót? ha nem, akkor a gomb rossz, vagy maga a nyomógomb, vagy a pöcök tört el, ami nyomná a gombot. műszeregység bontás.
- lehet erősebben kell nyomni azt a gombot
- ha nincs BC gombos indexkarod, akkor lehet nem is megy, ezt nem tudom, nem próbáltam még BC gomb nélküli autóban.

YELLOW Elküldve: 2016-07-15 21:48 hangos a motor

Arpee írta:
YELLOW írta:
Arpee írta:
YELLOW írta:
Arpee írta: Sziasztok! Nemrég vásároltam egy BMW 318i -t N42 motorkoddal. Van 1 motorproblémás bajom: Elinditom az autot, alapjáraton jár "rendesen" (van egy dizeles beütése de álitólag ezeknek van) majd gázt adok neki és elkezd hangosan ugymond csattogni ami 2200+ fordulatnál elmulik, mikor elengedem a gázt ugyanigy 2200 fordulat környékén hallatszik a hang, majd alapjáraton csendes lesz.
Szivesen várom a véleményeket


videó jó lenne róla


Van egy előtte videó, azt feltöltöm most, vezérlés volt cserélve meg vákumpumpa és bontóbol 2 db vanos (a fogaskerekes dolog amire jön rá a lánc)

https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be

Holnap csinálok 1 videót az utána észleltekről


ezeket miért kellett cserélni?
majd a mostani videó után... folytatjuk


Mert azt mondták hogy vezérlést kell cserélni mert laza lehet a lánc stb azért van ez a hangja


a vákuumpumpát is szokták mondani a hangra...
és a csere után azok a hangok megszűntek, amik miatt cserélve lettek?

YELLOW Elküldve: 2016-07-15 21:36 hangos a motor

Arpee írta:
YELLOW írta:
Arpee írta: Sziasztok! Nemrég vásároltam egy BMW 318i -t N42 motorkoddal. Van 1 motorproblémás bajom: Elinditom az autot, alapjáraton jár "rendesen" (van egy dizeles beütése de álitólag ezeknek van) majd gázt adok neki és elkezd hangosan ugymond csattogni ami 2200+ fordulatnál elmulik, mikor elengedem a gázt ugyanigy 2200 fordulat környékén hallatszik a hang, majd alapjáraton csendes lesz.
Szivesen várom a véleményeket


videó jó lenne róla


Van egy előtte videó, azt feltöltöm most, vezérlés volt cserélve meg vákumpumpa és bontóbol 2 db vanos (a fogaskerekes dolog amire jön rá a lánc)

https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be

Holnap csinálok 1 videót az utána észleltekről


ezeket miért kellett cserélni?
majd a mostani videó után... folytatjuk

YELLOW Elküldve: 2016-07-15 20:48 hangos a motor

Arpee írta: Sziasztok! Nemrég vásároltam egy BMW 318i -t N42 motorkoddal. Van 1 motorproblémás bajom: Elinditom az autot, alapjáraton jár "rendesen" (van egy dizeles beütése de álitólag ezeknek van) majd gázt adok neki és elkezd hangosan ugymond csattogni ami 2200+ fordulatnál elmulik, mikor elengedem a gázt ugyanigy 2200 fordulat környékén hallatszik a hang, majd alapjáraton csendes lesz.
Szivesen várom a véleményeket


videó jó lenne róla

YELLOW Elküldve: 2016-07-15 13:02 Társalgó

GNoRbY88 írta: Szegedre jön valaki találkozóra? Mi holnap délelőtt megyünk pár autóval, ha nem lesz nagyon rossz idő.


sokaknak inkább Debrecen lesz most a célpont szerintem. nekem ez is kimarad megint lagzi miatt. na meg úgyis rossz időt mond.

YELLOW Elküldve: 2016-07-15 11:03 Autóvásárlás

csatis1 írta:
PetiE90 írta:
YELLOW írta:
PetiE90 írta:
YELLOW írta:
PetiE90 írta: Sziasztok!

Biztosan írtatok már róla de nincs időm sajnos visszaolvasni

Hat hengeres benzines E36 v E46-ot vennék, élményautónak, gumipusztításra . Van olyan motor vagy széria amit kerülni kell, vagy akkor még normálisan megcsinálták a kocsikat?

Köszönöm előre is!


ha erre kell, akkor inkább E36 M50, M52 blokkokkal 2,5 liter vagy afeletti motor.
mondhatom úgyis, ezeken kívül inkább kerüld, mert nem arra való.


Köszönöm!


de ha még jobbat akarsz, akkor e30 kasztni.
ha E36 mellett döntesz, annak is meg kell nézni a hátsó futómű bekötés pontjait, mert az is kiszakadós, sőt ha komolyan nagyban akarod tolni ezt a drift témát, akkor érdemes eleve megerősíteni, toronymerevítővel televágni, elől-hátul.
eek az M50, M52 vasblokkok pedig egész jól bírják.
a másik pedig a sperr
ha csak bohóckodni kell, helybéli haverok előtt menőzni (bocs, csak van ilyen), akkor vehetsz 2 literest is, mert gyenge, de meg tudja pörgetni, félrevezetésnek jó, de nagyban játszani kevés.
télre hóba, pedig elég egy 1.8-as is, bár a hós az utóbbi pár évben minket elkerül, itt észak-keleten.


Üdv!

Nagyon köszönöm! Régen volt két 320-as E21-em, nagyon szépen szólt a 6 henger de egy kis erő még hiányzott belőlük. 2.5 l vagy fölötte amit szeretnék, (meg ahogy írtad is). A haverok előtti mezőzésből már kinőttem , ezt önző módon csak a saját szórakoztatásomra tervezem!
Szeretem a mostani 16-ost, szép is stb.. , de erő az nincs benne sok...
Köszi még egyszer a tanácsokat!


Nemcsak az E36 kiszakadós, de az E46 is. És abból sem csak az M3... Láttam már 25i kiszakadt hátsó hidat is!


azt egy másik helyen tárgyaltuk, írhatnál oda, mert megemlítettelek. (Futómű és hibái)
E46 kasztnit azért nem javasoltam, mert abban M52TUB-k vannak már, ami már nem olyan, mint a sima M52. na meg E46 nem az a drift gép kinézet szerintem.

YELLOW Elküldve: 2016-07-15 07:40 légzsak_

Nono írta:
YELLOW írta:
most konkrétan az összes korábban felsorolt hiba megmarad?
mert lehet akkor minddel az övfeszítős esetet kellene eljátszani.

Igen, mind a 4 megmarad.

Ez a kódolás nekem új dolog, még nem látom át. Ehhez kell az NCS Expert, ugye?
Úgy működik, hogy a modulról letöltök egy fájlt, ami alapján dolgozik a hardver, abban átírom az adott parancsokat, majd visszatöltöm, és onnantól a módosított fájl lesz használatban?
Mi van akkor, ha valamit elmaszatolok? Az először letöltött fájlról készített biztonsági mentésemet vissza fogom tudni tölteni?



ezt úgy célszerű, hogy amit letöltesz azt elmented másik néven, mondjuk origin-t beleírod a fájl nevében.
ha valamit elrontasz, akkor feltöltéskor panaszkodni fog. amit nem tud feldolgozni, azért szól.
mondom a srácnak először csak a légzsákot lőttem le, mert az övfeszítőt nem írta vissza. aztán vagy 4 nap után szól, hogy emgint ott a jelzés. az övfeszítő volt. ezután hiába töröltem, visszaírta rögtön. ekkor csináltam azt amit leírtam. csak úgy magamtól, mondom megpróbálom.
de nekik ezek a hibák évek óta bent vannak, pedig mentek bele az autójába, de állítólag előtte is jelzett. nem durrant semmi nála, tehát valószínű korábban cseréltek ezt-azt.
7-8-as lában multiméterrel szakadás vizsgálatban ki tudod sípoltatni. ha összecseng a két PIN, akkor biztos jó.
attól, hogy valamit BMW-hez árulnak, már volt rá példa, hogy nem volt jó, sőt eléggé jellemző is. most nem is emlékszem miért is lényeges, van egy pár modul, ami másik PIN-t is használ. szóval ezzel szerintem nem lesz gondod ha kommunikál vele.
ilyen ECU-s témát még nem láttam, szóval okosat nem tudok mondani. valószínű a vezérlőben van egy flip-flop, ami a baleset miatt bebillent, mint mobiloknál, amit rendesen függetlenítenek. aki tud gyári FW-t, SW-t tölteni rá, az biztos megoldja.
én biztos megpróbálnám az övfeszítő és a másik patron parancsát megkeresni átírni inaktívra, feltölteni, törölni a hibát, majd visszaírni aktívra és feltölteni.

YELLOW Elküldve: 2016-07-14 20:11 AIR-BAG (légzsák)

Sky írta: Köszönöm a segítséget a fórum társaknak. Legfőképp köszönöm a szakszerű és önzetlen segítséget Csomai Zoltánnak (Veszprém-Gyulafirátót),aki profi módon oldotta meg a gépjármű villamossági problémát.


én meg örülök, hogy nem csalódtál benne
így nekem is nyugodtabb a lelkiismeretem.

YELLOW Elküldve: 2016-07-14 14:51 Futómû és hibái

rvilike írta:
YELLOW írta:
ha aktuális, megadom az elérhetőségét az illetőnek, addig kár róla beszélni. én egyenlőre őt tudom mondani, akihez oda merném vinni. lehet vannak sokan én nem ismerek mást.


Köszi, de nem nyugtattak meg ezek a válaszok, inkább felejtős ez.


ha látnád, milyen munkákat csinál, sokkal nyugodtabb lennél.
egyébként tudod mennyien járnak kiszakadt futóművel és mit sem tudnak róla? ami persze elég nagy baj...
én sajnálom, hogy senki nem ír, aki már átesett ezen, pedig biztos van. csak ahogy írtam is, lehet el akarja majd adni a gépet, és nem akar bizonyítékot ilyen hibákról. most leírná ide, hogy kiszakadt, hiába jól meg lett csinálva, de ugye értékcsökkentő tényező. ha nem vallja be utólag derül ki, vagy emiatt nem tudja eladni, mert ide leírta...
hidd el nagyon sok ramaty autó van itt a tulaj között, csak írni senki nem mer róla.
legalább privátban leírná akkor valaki.
mondom én E36-ról tudok, amit úgy egy beton panelgarázsban csináltak meg, valami hegesztő gyerekkel. én biztos így nem csináltattam volna meg, az akkori tulajnak jó volt utána. nem nézett ki egyébként rosszul.
viszont akit én írtam, mondom ő konkrétan elemeket is le tud gyártani, tehát nem ganajászik mikor egy autót rak össze, ráadásul a legtöbb külföldre készül nagy pénzekért. de ugye ezek OT-s restaurálások. nyilván egy E46 kiszakadt futóműjavítás semmi nekik.
mondom ha véletlen beleesel ebbe a problémába, jelzel nekem, megadom az elérhetőséget, aztán lebeszélitek.
ha nekem ilyen lenne (sose legyen) biztos érdeklődnék a közelben, ha nem lenne , akkor inkább Pest egy biztos kéz, mint valami kontár a közelben. más egyebet nem tudok mondani.

YELLOW Elküldve: 2016-07-14 13:55 Alufelni, acélfelni tisztítás

wiq írta:
YELLOW írta: mivel az Ápolás, tisztítás topic össze van rogyva, ezért nyitom ezt.
már régebben meg akartam írni.
szóval rászántam magam és vettem jó pér hónapja alufelni tisztító szert az egyik 4 betűs német áruházlánc egyikében. azt hiszem 500Ft volt egy 500 vagy 750ml-es flaska.
a gyanúm be is igazolódott, nem más a szer mint sósav, csak hígítva. régebben is olvastam, hogy sokan javasolták a savas mosást felnire. még autó kozmetikában dolgozók is.
ez alapján nem ér ennyit szerintem a szer.
a vásárlás indoka az volt, hogy már nem bírtam tovább nézni apám alufelnijeit, amit nem is tudom hány éve nem takarított le, belülről meg pláne. saras, fékporos, olajos, meg isten tudja mi volt még rajta. az egyiket elkezdtem ahogy az enyémet szoktam, de eredménytelenül, alig hozott le valamit, ilyen ragacsos anyagot pláne nem.
a saját Brigéciolomat nem akartam erre elcseszni, és máshol egyszerűen nem lehetett kapni, valahogy eléggé eltűnt a vizes alapú meg pláne. benzinnel nem akartam kísérletezni.
már bánom, hogy nem csináltam közben képet, videót, de ez a "csodaszer" is elég gyenge volt. a kezem már marta, felni alig tisztult. pedig nem nagy melegben csináltam, d emégis hamar száradt, így amit feloldott, az szinte rá is kötött vissza. és persze szivaccsal ugyanúgy dolgozni kellett rá, vagy ecsettel.
a végeredmény mindenképp jobb lett, mint volt, de ennyit nem ért az egész, mert nem könnyítette meg a munkám annyira, mint ahogy azt sok videóban látni. mondjuk az tény, nyilván más nem sok évente takarítja meg a felnit.

szóval szerintem egyszerűbb ha vesz az ember egy 20%-os sósavat és azt duplájára hígítja. a dobozon is látszik a savas marás jelző ikon, meg szagra is tipikus sósav.

ez gyári felni volt, gyári fényezés, a sajátomon nem hiszem, hogy ki merném próbálni, bár nekem a sima autósampon is lehozza azt a kis koszt. igazából a küllős kis rései miatt lett volna jó, a munka megkönnyítése miatt, befújom, hagyom, öblítem és tiszta. hát a lópikulát.

acélfelni tisztítás. szintén fater téli szettje, már kicsit rozsdásodni kellett.
ilyen koronggal lett átdolgozva a rozsda.

majd simán le lett fújva ilyen Rallye matt fekete festék spray-vel. hihetetlen, de elég szép munka lett.

szóval ezeket otthon bárki elvégezheti.


Üdv.

Én is megosztanám tapasztalatom az alufelni tisztítás kapcsán:

A télen vettem használt gyári 15 ös BMW e46 felni garnitúrát, talán sohasem voltak azok mosva (belül korom fekete, kívül sárgás), nem sok reményt fűztem a letisztításhoz...

A szerelőm javaslatára, egyszerű konyhai hideg zsíroldóval és mosogató szivaccsal nekimentem. Óriási munka volt, egy délelőtt 3 felnivel végeztem, amiben rendesen el is fáradtam, de mondhatom, hogy tökéletesek lettek (persze 1999-es felnihez képest..). A zsíroldót a sarki Euro-s üzletben vettem kb 300 ft-ért.


igen én is gondoltam a hideg zsíroldóra, el is felejtettem írni.
az is savas, bár tény olcsóbb, mint ez amit én vettem. ráadásul van egy teli bontatlan, meg egy félig lévő. én hülye kettőt vettem. ennek az volt az oka, hogy amikor akciós volt, első nap sem volt már belőle. mondom ezt nagyon viszik. ki volt rakva, tehát volt belőle. majd 2 hát múlva láttam belőle újra. akkor is ez a 2 db volt. aztán ahhoz képest csalódás volt. (egyébként általában így van, ha valami nagyon kellene, már aznap sincs belőle, persze amikor nem akciós, akkor dögivel. de mindig az ami nekem kellene)

YELLOW Elküldve: 2016-07-14 13:45 Futómû és hibái

rvilike írta:
Ő bontós nem? Amúgy túl sok a "sztem", úgy értem nem bimmerel de konkrétan szívtam már meg ugyanígy futómű témában, oda biztosan viheted "szerintem", ott tuti megoldják értenek hozzá "szerintem", de konkrét tapasztalata - hogy igen nekem is ő csinálta, és jó lett, meg tudom hogy konkrétan ő már többet is csinált, van vele tapasztalata és jó lett - senkinek nem volt. Nem is lett olyan. Engem most itt csak az érdekel, van-e valakinek személyes tapasztalata azzal, hogy igen ő és ő ért hozzá, mert van vele konkrétan tapasztalat, hogy csinált már többet és mind szuper lett.
Az hogy túllihegem-e legyen az én bajom De még mindig nem kaptam választ a kérdésemre.


ne is mond. off régebbi autónkat kellett lakatolni. ráadásul apám ismerte is őket, gyerekkori barát stb, stb. aztán motorvezérlőt kellett cserélni az autóban, mert olyan jól odafigyeltek a hegesztésre. persze nem vállalt semmit.
nekem volna javaslatom, tegnap kérdeztem rá tőle, most jelenleg 2 veteránt is újítanak fel, így idejük biztos nincs.
ha esetleg aktuális lenne én őt tudnám ajánlani, de ez Pesten van ha jól emlékszem.

egyébként mindegy milyen E46. FL-esből is szakadt már ki, meg kis motorosból is. mondjuk az biztos kapott valami ütést padkától, vagy nem tudom.

ha aktuális, megadom az elérhetőségét az illetőnek, addig kár róla beszélni. én egyenlőre őt tudom mondani, akihez oda merném vinni. lehet vannak sokan én nem ismerek mást.