Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-06-12 16:09 Autóvásárlás

dvKr2016 írta: Sziasztok!

E46 vásárlásában gondolkodom. 320i-323i-325i esetleg még 328i jöhet szóba (csak manuális). Szeretnék érdeklődni ezen típusoknak a hibáiról, amik sűrűn előfordulnak, hogy vásárláskor mire figyeljek, illetve, a fent említett motor típusok közül melyik volna a legjobb? Mik a tapasztalatok? Ha linkeltek ezen típusokról bővebb infókat azt is megköszönöm, de főként saját tapasztalatra volnék kíváncsi.

Köszi!


20i-nél nem mindegy milyen évjárat, mert van 200 cm3 különbség a facelift javára, és ez kicsit olajfalósabb moci.
én mindenképp 25i és felette gondolkoznék, ha már 6 hengerest akarsz. a kisebbek nem fogyasztanak kevesebbet, viszont legalább gyengébbek.
szerintem ezek még jó motorok, igazából nagyon zsebbenyúlós gondjaik nem szoktak lenni, de komplett motort is kapni 120-150ezer körül. FL előtti típusnál a hátsó futóműszakadás lehet gond. apróbb gondok, mint trafó, szelepszárszimmering, viszkó, és egyéb más típusokban is előforduló bajai szoktak lenni. de talán ezek a motorosak a legkisebb rizikóval rendelkezőek. szerintem.

YELLOW Elküldve: 2016-06-12 13:08 Mi lehet a baj?

frizo írta: mi lehet a baj? 1,5 hét múlva beadom az autót márkaszervizbe, de érdekelne a véleményetek!!! a jelenség hát, szerintem olyan 2 éve van. ez egy lüktető remegés, rezgés.
korábban olyan 160km/nál, mostanra már 100km/h-nál is jelentkezik. az autót vezetve, úgy érzem, mintha alulról jönne, vagy nem teljesen hátulról. ez a rezgés, lüktető, és a sebességgel arányos, gyorsul, lassul, erősödik stb. olyanhoz tudnám hasonlítani, mint amikor van egy tárcsa ami normál állapotban rezgés nélkül pörög, de ha a tárcsa nem egyenes, akkor berezonál... amiket kipróbáltam. autópályán 120-130nál. váltó üresbe, akkor is rezonál, motor kikapcs(váltó üresben), akkor is. állóhelyzetben parkoló állásban motor 3 ezres fordulat járat, nem tapasztalom. hát én ennyit tudtam tenni, nem vagyok nagy műszakis. a váltó 2 éve lett felújítva (450 ezer), hátsó kerékcsapágy is volt talán 4 éve cserélve, nem tudom melyik. a diffiben rendszeresen van olajcsere (remélem meg is csinálják). 1 hónapja voltam nagy inspektion... mint hozzá nem értő, talán a kardán tengely vagy a diffi-re tippelnék...


jaja kardán körül kellene nézni, kardánkereszt, Hardy, kardán csuklók. az is lehet, hogy maga a kardán üt.

YELLOW Elküldve: 2016-06-12 12:41 Mi lehet a baj?

Pitykoo írta:
Én azt nem tudom megnézni?!
Ha rámérek az aksinál mennyit kell mérjek hogy jó legyen és mi az ami már gyanúra adhat okot??!


járó motornál olyan 14,4V körül kell mérni az akksi sarukon. érdemes a világítást felkapcsolni és úgyis mérni, akkor is körülbelül tartania kellene a 14,2V-ot.
de szerintem nem generátor lesz.

YELLOW Elküldve: 2016-06-12 12:38 Tisztelt Szakik! Segítséget szeretnék kérni!

juhaszadika írta: Sziasztok,

hétvégén 4 személlyel, sok sörrel a csomiba sikerült utaznom. Utána észrevettem, h a jobb hátsó keréknél szinte egy ujjam se fér be a gumi és a sárvédő közé, a bal oldalon kettő is. 2-3 cm az eltérés most üresen is. Az sok egy kicsit, nem? Mennyi ezeknek az E92-eseknek a terhelhetősége?
Köszönöm


általában 400-500 esetleg 600kg körül terhelhetőek. itt figyelembe kell venni, hogy gyártók 75-80kg-os átlagsúllyal számolnak.
nézd meg a rugó nem tört-e el, a végéből darab vagy hasonló. esetleg rossz szilent okozhat még ilyet, vagy toronycsapágy.

YELLOW Elküldve: 2016-06-09 12:47 M-packet

Hektor írta:
YELLOW írta:
Hektor írta:
YELLOW írta:
Hektor írta:
YELLOW írta: hála istennek, az ember végre elmegy moziba, kicsit kizökken a mindennapos dolgokból, erre a retkes teszkóban nem leszakad az első lökös?
két BMW közé álltam be, sajnos mind a kettő úgy állt, hogy a fehér vonalon, és egymáshoz közel, tehát egyik mellé sem tudtam volna beállni normálisan, amúgy is szeretek két helyen parkolni. hát utolért. direkt nem középre raktam be a fával szembe a vonalra. hiba volt.
egyébként beálláskor semmi hangja nem volt, vagy jelenség. mikor kiszálltunk, még meg is néztem, vagy 1cm biztos volt a tetves rombusz padka felett. másik bömcsivel haver volt egyszerre jöttünk ki. aztán ahogy tolatok ki, reccs, reszelés, meg ilyenek. két patent a földön, egy lökös darab az aljából, lóg a jobb oldala, még a merevítőn tartotta a patent. ez volt tegnap előtt, hétfőn. pedig csak 3db Hell-t vettünk... qrvára megérte...
ma neki álltam a dolognak (egy laza 12 órás éjszakai műszak után, jelenleg 32 órája ébren), és sajnos a belső tartórésze műanyag oldalt és alul full letört. anno a másik oldalon még új állapotában én törtem le de megragasztottuk.
hát most is így tettem. Loctite pillanatragasztó (erős) és fekete melegragasztóval.
sajnos a Loctite kifolyt a lökös külső részére is, nem is kcsit, mire lekapargatom.

valaki esetleg valami tipp, hogy lakkozott felületről valahogy el lehet-e távolítani egyszerűbben? majd böngészem a netet azért.

így újra felrakva, kb olyan mint volt.
hát nem egy szerencsés szériában vagyok most...


Hát tiszta szívből sajnálom.Ilyenkor jön az ideg,aztán a gondolkodás, majd az örökös kisördög ami mindig oda húzza a tekinteted...


hát köszi. az a bosszantó, hogy tényleg próbál az ember vigyázni, és annál rosszabb...
a Loctite eltávolításra találtam direkt oldószert, bár csak külföldön. forróvizet és körömlakklemosót ajánlották még. bár a lemosó lehet a fényezést is bántaná.
annyiból valóban az én hibám, hogy állhattam volna máshova, vagy ahogy szoktam totál két helyre lehet ez a bünti miatta.


Most már ne ostorozd magad, megtörtént, elmúlt...majd máskor máshogy.. Mennyivel idegesítőbb mikor kijössz és már rajta a csík,horzsolás,karc...
A hétvégén egy üzlet parkolójában vártam a nejem ,hát kétségbe estem a parkolóban való közlekedőkön. Ez még megoldódott,tanulsz belőle. Én ( pedig nem M-es vagyok) még sem merek a padkákhoz,szegélyekhez állni. Egyes építők,kivitelezők szerintem szerződésben vannak az alkatrész kereskedőkkel.


én amúgy lemértem anno, pont ugyanannyira van lent, mint a gyári volt. az is leért egyszer, amikor jöttem le tolatva egy ilyen ferde padkáról, vagy minek mondják azt., ami beállóknál szokik lenni. de az legalább nem szakadt le. lehet ez is csak azért történt, mert után gyártott lökös.
az az érdekes, hogy fater a gyári H Astra-val is akadt már fent. sok helyen valóban túl magas, pedig nekem valami olyasmi rémlik, hogy 14cm magas lehet. és abba elvileg gyárilag minden autó belefér.
igazából akkor annyira ideges voltam, hogy el is kezdtem új autót nézni aztán rájöttem, hogy azzal is felakadhatok az meg még jobban fájna
amúgy most eléggé érzem, hogy váltanék valami nagyobb motorosra, nem azért mert nem elég ez, csak nem tudom. néha van ilyen időszakom.


Szerintem nem egyformák,vagy ha azok akkor más módon vannak lerakva...vagy a fene tudja.
A clióm anno mindig felakadt, le is szaggatta folymatos az alsó műanyagot. Volt egy mercim is, az is többször rászaladt,de ott csak lemezhang volt.. nem látszott csak a padkán


hát az más dolog, hogy történik a kivitelezés...
de van rá valami jogszabály a magasságra az biztos.

YELLOW Elküldve: 2016-06-09 12:18 Klíma gondok

L3oN1o7 írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
L3oN1o7 írta:
Pitykoo írta:
L3oN1o7 írta: Sziasztok.

Leírnám mi a bajom a klímámmal és ötleteket várok, mert holnap neki szeretnék esni.
Na a jelenség nem bonyolult. Amikor bekapcsolom a klímát nem indul be a kompresszor, és a ventilátor sem. Rámértem a kompresszorhoz bemenő vezetékre hát áram nincs benne így a kompi sem kap. Ennyi Ja még annyi hogy ma feltöltettem a klímát. Ui. Diag nincs


Hali!
Pedig jó lenne a diaggal kezdeni...
Biztikel kellene kezdeni akkor sztem...
Aztán a vezérlőpanelt megnézni...


Szia. Voltam diagoltatni. A külső hőmérséklet érzékelő -9 fokot jelzett. Azt mondta a szerelő, hogy elméletileg +10 fok felett nem kapcsol be a klíma. Nekiállok kicserélni hátha jó lesz.



+10fok felett nem kapcsol be a klíma? Na várj, lehet hogy csak nekem nem logikus, de akkor a melegben nem lehet hűteni???


szerintem úgy értette, hogy így, hogy sz@r, nem kapcsol be +10 felett. minden esetre a szenzor tutti rosszat küld.


Bocs hogy értetlenül fogalmaztam. +10 fok felett kapcsol be a klíma. A külső hőmérséklet jeladó volt gond. Kicseréltem és lőn világosság. Minden faja fújja a hideget. Viszont olyan csinál a klíma kompresszornál hogy néha megáll a görgő és nem forog. A szíjjat ugye a másik görgő hajtja. Itt videó a jelenségről : klíma akadás

Úgy a 16 mp.-nél látszódik. Ilyenkor a motor is rezonál. Remélem ez normális



ha tud elég hideget csinálni, feleslegesen minek hajtsa a kompresszort?

YELLOW Elküldve: 2016-06-09 12:16 M-packet

Hektor írta:
YELLOW írta:
Hektor írta:
YELLOW írta: hála istennek, az ember végre elmegy moziba, kicsit kizökken a mindennapos dolgokból, erre a retkes teszkóban nem leszakad az első lökös?
két BMW közé álltam be, sajnos mind a kettő úgy állt, hogy a fehér vonalon, és egymáshoz közel, tehát egyik mellé sem tudtam volna beállni normálisan, amúgy is szeretek két helyen parkolni. hát utolért. direkt nem középre raktam be a fával szembe a vonalra. hiba volt.
egyébként beálláskor semmi hangja nem volt, vagy jelenség. mikor kiszálltunk, még meg is néztem, vagy 1cm biztos volt a tetves rombusz padka felett. másik bömcsivel haver volt egyszerre jöttünk ki. aztán ahogy tolatok ki, reccs, reszelés, meg ilyenek. két patent a földön, egy lökös darab az aljából, lóg a jobb oldala, még a merevítőn tartotta a patent. ez volt tegnap előtt, hétfőn. pedig csak 3db Hell-t vettünk... qrvára megérte...
ma neki álltam a dolognak (egy laza 12 órás éjszakai műszak után, jelenleg 32 órája ébren), és sajnos a belső tartórésze műanyag oldalt és alul full letört. anno a másik oldalon még új állapotában én törtem le de megragasztottuk.
hát most is így tettem. Loctite pillanatragasztó (erős) és fekete melegragasztóval.
sajnos a Loctite kifolyt a lökös külső részére is, nem is kcsit, mire lekapargatom.

valaki esetleg valami tipp, hogy lakkozott felületről valahogy el lehet-e távolítani egyszerűbben? majd böngészem a netet azért.

így újra felrakva, kb olyan mint volt.
hát nem egy szerencsés szériában vagyok most...


Hát tiszta szívből sajnálom.Ilyenkor jön az ideg,aztán a gondolkodás, majd az örökös kisördög ami mindig oda húzza a tekinteted...


hát köszi. az a bosszantó, hogy tényleg próbál az ember vigyázni, és annál rosszabb...
a Loctite eltávolításra találtam direkt oldószert, bár csak külföldön. forróvizet és körömlakklemosót ajánlották még. bár a lemosó lehet a fényezést is bántaná.
annyiból valóban az én hibám, hogy állhattam volna máshova, vagy ahogy szoktam totál két helyre lehet ez a bünti miatta.


Most már ne ostorozd magad, megtörtént, elmúlt...majd máskor máshogy.. Mennyivel idegesítőbb mikor kijössz és már rajta a csík,horzsolás,karc...
A hétvégén egy üzlet parkolójában vártam a nejem ,hát kétségbe estem a parkolóban való közlekedőkön. Ez még megoldódott,tanulsz belőle. Én ( pedig nem M-es vagyok) még sem merek a padkákhoz,szegélyekhez állni. Egyes építők,kivitelezők szerintem szerződésben vannak az alkatrész kereskedőkkel.


én amúgy lemértem anno, pont ugyanannyira van lent, mint a gyári volt. az is leért egyszer, amikor jöttem le tolatva egy ilyen ferde padkáról, vagy minek mondják azt., ami beállóknál szokik lenni. de az legalább nem szakadt le. lehet ez is csak azért történt, mert után gyártott lökös.
az az érdekes, hogy fater a gyári H Astra-val is akadt már fent. sok helyen valóban túl magas, pedig nekem valami olyasmi rémlik, hogy 14cm magas lehet. és abba elvileg gyárilag minden autó belefér.
igazából akkor annyira ideges voltam, hogy el is kezdtem új autót nézni aztán rájöttem, hogy azzal is felakadhatok az meg még jobban fájna
amúgy most eléggé érzem, hogy váltanék valami nagyobb motorosra, nem azért mert nem elég ez, csak nem tudom. néha van ilyen időszakom.

YELLOW Elküldve: 2016-06-09 11:46 Hűtővíz..:S

elgeri írta:
Sziasztok!

Ugye ez jó lehet a kocsimba (profilomban látszik)?
http://castrolmintabolt.hu/web...s/315/7933

Illetve vajon mennyi kell (talán mintha 7 litert találtam volna).
Ez koncentrátum, mennyit vegyek belőle, és mennyi desztillált vizet?

Köszönöm a segítségeteket!


ez jó bele, célszerű 50:50 arányban keverni. 1 liter anyaghoz 1 liter deszt. víz.

YELLOW Elküldve: 2016-06-09 11:45 Fékolaj

elgeri írta: Sziasztok!

Ugye ez jó lehet a kocsimba (profilomban látszik)?
http://castrolmintabolt.hu/web...s/321/7933


ha DOT4-et ír az autó adatlapja, akkor valószínű, hogy jó.
bár állítólag ilyen DSC és DTC-s autókba van speciálisabb olaj, ami jobban reagál. olyan mint az ATE SL.6 fékolaja. nekem volt benne ATE Super is, de nem igazán tűnt fel a különbség.

YELLOW Elküldve: 2016-06-09 11:43 Motorolaj

elgeri írta: Sziasztok!

Egy éve sötétben, nem fűtött, de teljesen zárt garázsban tartott, egyszer kinyitott (felét kiöntve), majd visszazárt motor olajat felhasználhatok most? Ugyanolyat vennék idén is, de akkor egy dobozzal kevesebb is elég lenne.

Nem feltétlen azon a 3 000 Ft-on akarok spórolni, csak ha tényleg semmi baja se lett ettől, akkor minek dobjam ki.


szerintem semmi baja nincs.

YELLOW Elküldve: 2016-06-09 11:42 Klíma gondok

csatis1 írta:
L3oN1o7 írta:
Pitykoo írta:
L3oN1o7 írta: Sziasztok.

Leírnám mi a bajom a klímámmal és ötleteket várok, mert holnap neki szeretnék esni.
Na a jelenség nem bonyolult. Amikor bekapcsolom a klímát nem indul be a kompresszor, és a ventilátor sem. Rámértem a kompresszorhoz bemenő vezetékre hát áram nincs benne így a kompi sem kap. Ennyi Ja még annyi hogy ma feltöltettem a klímát. Ui. Diag nincs


Hali!
Pedig jó lenne a diaggal kezdeni...
Biztikel kellene kezdeni akkor sztem...
Aztán a vezérlőpanelt megnézni...


Szia. Voltam diagoltatni. A külső hőmérséklet érzékelő -9 fokot jelzett. Azt mondta a szerelő, hogy elméletileg +10 fok felett nem kapcsol be a klíma. Nekiállok kicserélni hátha jó lesz.


+10fok felett nem kapcsol be a klíma? Na várj, lehet hogy csak nekem nem logikus, de akkor a melegben nem lehet hűteni???


szerintem úgy értette, hogy így, hogy sz@r, nem kapcsol be +10 felett. minden esetre a szenzor tutti rosszat küld.

YELLOW Elküldve: 2016-06-09 11:40 M-packet

Hektor írta:
YELLOW írta: hála istennek, az ember végre elmegy moziba, kicsit kizökken a mindennapos dolgokból, erre a retkes teszkóban nem leszakad az első lökös?
két BMW közé álltam be, sajnos mind a kettő úgy állt, hogy a fehér vonalon, és egymáshoz közel, tehát egyik mellé sem tudtam volna beállni normálisan, amúgy is szeretek két helyen parkolni. hát utolért. direkt nem középre raktam be a fával szembe a vonalra. hiba volt.
egyébként beálláskor semmi hangja nem volt, vagy jelenség. mikor kiszálltunk, még meg is néztem, vagy 1cm biztos volt a tetves rombusz padka felett. másik bömcsivel haver volt egyszerre jöttünk ki. aztán ahogy tolatok ki, reccs, reszelés, meg ilyenek. két patent a földön, egy lökös darab az aljából, lóg a jobb oldala, még a merevítőn tartotta a patent. ez volt tegnap előtt, hétfőn. pedig csak 3db Hell-t vettünk... qrvára megérte...
ma neki álltam a dolognak (egy laza 12 órás éjszakai műszak után, jelenleg 32 órája ébren), és sajnos a belső tartórésze műanyag oldalt és alul full letört. anno a másik oldalon még új állapotában én törtem le de megragasztottuk.
hát most is így tettem. Loctite pillanatragasztó (erős) és fekete melegragasztóval.
sajnos a Loctite kifolyt a lökös külső részére is, nem is kcsit, mire lekapargatom.

valaki esetleg valami tipp, hogy lakkozott felületről valahogy el lehet-e távolítani egyszerűbben? majd böngészem a netet azért.

így újra felrakva, kb olyan mint volt.
hát nem egy szerencsés szériában vagyok most...


Hát tiszta szívből sajnálom.Ilyenkor jön az ideg,aztán a gondolkodás, majd az örökös kisördög ami mindig oda húzza a tekinteted...


hát köszi. az a bosszantó, hogy tényleg próbál az ember vigyázni, és annál rosszabb...
a Loctite eltávolításra találtam direkt oldószert, bár csak külföldön. forróvizet és körömlakklemosót ajánlották még. bár a lemosó lehet a fényezést is bántaná.
annyiból valóban az én hibám, hogy állhattam volna máshova, vagy ahogy szoktam totál két helyre lehet ez a bünti miatta.

YELLOW Elküldve: 2016-06-08 14:09 M-packet

hála istennek, az ember végre elmegy moziba, kicsit kizökken a mindennapos dolgokból, erre a retkes teszkóban nem leszakad az első lökös?
két BMW közé álltam be, sajnos mind a kettő úgy állt, hogy a fehér vonalon, és egymáshoz közel, tehát egyik mellé sem tudtam volna beállni normálisan, amúgy is szeretek két helyen parkolni. hát utolért. direkt nem középre raktam be a fával szembe a vonalra. hiba volt.
egyébként beálláskor semmi hangja nem volt, vagy jelenség. mikor kiszálltunk, még meg is néztem, vagy 1cm biztos volt a tetves rombusz padka felett. másik bömcsivel haver volt egyszerre jöttünk ki. aztán ahogy tolatok ki, reccs, reszelés, meg ilyenek. két patent a földön, egy lökös darab az aljából, lóg a jobb oldala, még a merevítőn tartotta a patent. ez volt tegnap előtt, hétfőn. pedig csak 3db Hell-t vettünk... qrvára megérte...
ma neki álltam a dolognak (egy laza 12 órás éjszakai műszak után, jelenleg 32 órája ébren), és sajnos a belső tartórésze műanyag oldalt és alul full letört. anno a másik oldalon még új állapotában én törtem le de megragasztottuk.
hát most is így tettem. Loctite pillanatragasztó (erős) és fekete melegragasztóval.
sajnos a Loctite kifolyt a lökös külső részére is, nem is kcsit, mire lekapargatom.

valaki esetleg valami tipp, hogy lakkozott felületről valahogy el lehet-e távolítani egyszerűbben? majd böngészem a netet azért.

így újra felrakva, kb olyan mint volt.
hát nem egy szerencsés szériában vagyok most...

YELLOW Elküldve: 2016-06-08 06:41 Mi lehet a baj?

gulyi írta:
Szia
N46B18A 316i az enyém is nincs benne 200 ezer és nekem is füstöl, amitől lassan megőrülök. Én 5w-40-est használok, kajálja azt is rendesen. Most tervezem a henger veszteség mérést, az talán megmutatja, hogy nem-e esetleg a gyűrűk mellett szökik-e az olaj. Ezt tudom ajánlani.


biztos 200ezer km alatti? mert max az a biztos, ami új kora óta nálad van
én olvastam már 300ezret futott N42-es motorost, és semmi láncos, olajzabálós baja nem volt. a trafók ott is beadták az unalmast, de semmi komoly motor baja nem volt.
semmivel sem rosszabbak ezek a motorok, mint bármelyik.
szerintem a hiba ott van, hogy sokan, mert BMW, a kis motorra is azt hiszik, hogy nagy motor, és bőgetik, húzatják. csak nem tudják hol a határ, mikor elég.
tény, hogy nem mennek rosszul ezek a motorok. ha az ember odafigyel, nem lesz rosszabb semmivel, mint bármelyik másik. ugyanúgy benne lehet a hiba akármelyik motorban amiről lehet nem tehet senki. sokat írogattam már erről, nem ismételném magam.
tiédben vagy nem 200ezer van, vagy nem tartották be a karbikat, esetleg mindig 20ezrenként cseréltek olajat, szervizben, ahol kitudja mit raktak bele, ha raktak. vagy sokat állt az autó, kikeményedtek a szimmeringek, tömítések, és szivárog az olaj valahol.

YELLOW Elküldve: 2016-06-07 17:33 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Üdv nektek!

Olajcsere előtt állok M52B20-as motorommal. Most Castrol 10w40 Magnatec félszintetikus(?) van benne. Jó ha ilyet teszek bele megint? Vagy jobb a teljesen szintetikus bele?
Javarészt castrolnál maradnék, árban elfogadható, meg ezt árul a bolt, ja meg mobile-t, de azt állítólag eszi a bimmer nagyonnagyon.

" A Castrol Magnatec egyedi összetételű molekulái szinte mágnesként tapadnak a kopásnak kitett fémfelületekre, így különleges védelmet nyújtó kenőfilmet hoznak létre"

Ez nekem amúgy mennyire jó?


félszintetikus???

ilyen autóba soha!!! a 10w sem lenne indokolt, neked M52TUB motorod van, 5w-40-nek elégnek kell lenni, és full szintetikus kellene. ha meg sok a km és eszegeti az olajat, akkor generálozni kell már, nem "moslékot" önteni bele



Szia!
Azt elmondanád, miért nem szabad félszintetikus olajat tenni bele?
Sok oldalon nem is írják az olajra, hogy fél-, vagy szintetikus az olaj, úgy kell külön keresgetni. A magnatec pl félszintetikus ha minden igaz, és nekem most pont az van benne. Árthat ez most neki?

Egyébként az eneos a másik amivel én is szemezek, csak még nem találtam boltot, ahol venni lehet Debrecenben, de most ráállok akkor és keresek egyet, kipróbálom.
Köszönöm!


rendelj online, van több olajwebshop.
azért jó a full szintetikus, mert mondjuk úgy leegyszerűsítve jobban ki van dolgozva. a különböző összetevők pontosan ki vannak mérve, ki vannak számítva, tulajdonképpen a legjobban fel van készítve az olaj. de ha rákeresel a neten találni erről olvasmányt. a félszintetikus sokkal jobban le tud rakódni, olcsóbb olaj, de nem biztos, hogy megéri. ráadásul az olajcsereperiódus nem igaz ezekre, mármint a gyári. azért vannak ezek a 20ezer+ periódusok, mert a gyárak full szintetikus olajokkal számolnak. de azokkal sem szabadna ennyiket lefutni.


Köszönöm az infót!

Ha most lehajítom róla ezt az olajat át kell öblíteni valamivel a blokkot? Vagy mehet bele az új egyből?
Találtam eneos 5w40-et ugyan annyiért, mint castrol magnatec-et, szóval még csak nem is drágább..vagy drágán vettem a castrol-t.. részletkérdés


lehet érdemes volna. attól függ a leengedett olaj mennyire dzsuvás. de akár mehet bele simán az új.