Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-05-31 13:14 Olajszint érzékelő szenzor

bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!

Ti meddig szoktátok tölteni a motorolajat, utántöltésnél pl?
Hideg motornál maxig? vagy min-max közé?
Nekem Min-max között állt, picit talán lefelé billent, aztán pár napja kigyulladt az olajlámpám, már 3dl-t beletötltöttem és még most ér a minimum fölé a szint. Nem akadályozhatja a szűrő az áramlást? nem fogja meg az olajat?
Nem létezhet, hogy kb2 hét alatt megevett 3dl olajat...!! kb 1-2hetente nézem a szintet és előtte nem volt rohamos csökkenésre példa.
Nem is füstöl. egész egyszerűen nem tudom elképzelni hol az olaj.

Bocs az offért, most látom, hogy direkt szenzor a topik.



kérdés, hogy mikor volt utoljára olaj cserélve? (km-ben kérdem, mennyivel ez előtt?)
a MIN és a MAX szint között 1 liter eltérés van kb.
a szűrő kb 2-3 deci olajat fog fel.
ez nem szenzor hiba lesz szerintem, ha a nívón is ilyen kevés értéket látsz.
illetve az sme mindegy, hogy a műszerfalon milyen színnel világít az olajoskanna.


8000-enként volt cserélve, még 1700 van hátra belőle. kb havi 1000 km-t teszek bele javarészt városban, illetve ilyen 60-100 km-es kis kiruccanások vannak még 110-es tempóval.
Időközben még reggel beletöltöttem 2.5 decit, hideg motornál és pár perc múlva mérve majdnem középen állt a nívópálcán a szint, tehát kb fél litert öntöttem most utána, és majdnem félig felment, tehát igen kb 1liter van a minimum és maximum között. Ha beindítom a motort és odébbmegyek vele lemegy minimum környékére a nívón, de lámpa már nem jön hozzá. Töltsek még rá egy kicsit, vagy várjak meé vagy 1000- km-t és cseréljem le?

Megkérdeztem mást is az olajszűrő betétet elvileg nem lehet rosszul visszatenni, legfeljebb ha mégis sikerül olajfoltot hagy\gőzöl kifelé a tömítésnél.


olajszintet "hivatalosan" meleg motornál, leállítás után 5-10perc után kell nézni.
olajcserénél, vesz fel kb. 2-3 decit a szűrő ás a szűrőház, amit meg is tart, pont azért, hogy a kenés hamarabb kialakuljon. de kb. ez benne is marad, de úgy van beállítva a olajtöltet mennyisége, hogy ez bele van kalkulálva.
én azt mondom neked, hogy ne töltögess rá szerintem, hanem cseréld le. egy kicsit előrehozott olajcsere lesz.
viszont közben jut eszembe, hogy az olajszűrőházban szokott tönkre mennie gy szelep, ami pont azért van, hogy az olaj ne folyjon vissza a karterbe. neked valószínű visszafolyik, legalábbis nekem ez kezd kirajzolódni, ezért jelez be, mert felszívja magát.
viszont felmerül a kérdés, hogy ennyi km alatt hova tűnt az olaj?
én megnézném, mennyire kékes a kipuff füst, lehet szelepszár szimmeringnél megy el.

YELLOW Elküldve: 2016-05-31 11:08 Szívócsonk-pillangószelep

zoltn88 írta: Sziasztok van egy e39 530d autómatám. Kíváncsi lennék, hogy van-e benne pillangószelep. Mi az a vin és az etk? Ha van és kiszedem. Akkor le is kell dugózni? És mivel dugózzam le? Köszönöm!


lentebb megtalálod a választ, ha visszaolvasol egy pár kommentet.

szerk.: nekem úgy tűnik nincs benne a képek alapján

YELLOW Elküldve: 2016-05-31 10:59 Olajszint érzékelő szenzor

bricktopm írta: Sziasztok!

Ti meddig szoktátok tölteni a motorolajat, utántöltésnél pl?
Hideg motornál maxig? vagy min-max közé?
Nekem Min-max között állt, picit talán lefelé billent, aztán pár napja kigyulladt az olajlámpám, már 3dl-t beletötltöttem és még most ér a minimum fölé a szint. Nem akadályozhatja a szűrő az áramlást? nem fogja meg az olajat?
Nem létezhet, hogy kb2 hét alatt megevett 3dl olajat...!! kb 1-2hetente nézem a szintet és előtte nem volt rohamos csökkenésre példa.
Nem is füstöl. egész egyszerűen nem tudom elképzelni hol az olaj.

Bocs az offért, most látom, hogy direkt szenzor a topik.



kérdés, hogy mikor volt utoljára olaj cserélve? (km-ben kérdem, mennyivel ez előtt?)
a MIN és a MAX szint között 1 liter eltérés van kb.
a szűrő kb 2-3 deci olajat fog fel.
ez nem szenzor hiba lesz szerintem, ha a nívón is ilyen kevés értéket látsz.
illetve az sme mindegy, hogy a műszerfalon milyen színnel világít az olajoskanna.

YELLOW Elküldve: 2016-05-31 06:48 E90 vásárlás

Whole01 írta: Az N43 motorkódú benzinest 2007-tól gyártották?
Akkor ebben már az van:

https://www.willhaben.at/iad/g...161148458/

Vagy ebben:

https://www.willhaben.at/iad/g...161148458/





biztosat csak a motorszám, vagy az VIN kód alapján lekért adatlap fog biztosat mondani. persze ha nem volt benne már korábban motor cserélve.
facelift váltásoknál szoktak lenni átfedések, azaz lehet keverve a dolog.
legalább ha a motortérről lenne kép, azzal is közelebb lennénk.
egyébként ugyanazt linkelted 2x.

YELLOW Elküldve: 2016-05-30 15:11 E90 vásárlás

Whole01 írta:
amstaff001 írta:
Whole01 írta: Sziasztok!

Arról tájékozódtam hogy a 2005től gyártott 4 hengeres benzines E90ek gyenge anyagminőségű blokkal,vékony hengerfallal rendelkeznek.Állítólag 2008tól a motorpaletta cserélődött jobb minőségűek lettek.Igaz ez?
Így a következő autót szemeltem ki:

http://www.hasznaltauto.hu/aut...m-10154180

Vélemények?
Köszi!


Szia!
Sokat nem tudok róluk de ezt a cikket a figyelmedbe ajánlom!
Hasznos infók vannak benne!
http://totalcar.hu/magazin/tec...tipushiba/


Igen,ebből indultam ki....és kiderült hogy nem csak a 320Sikel van henger és gyenge blokk probléma....


én mondtam...

szerk.: bár még mindig ott járunk, hogy melyik motorkódokról is beszélünk? jó az N45, csak 1.6-osban akinek elég az ereje. aki 2 literest akar, inkább N43-at nézzen, bár azok újabbak lesznek és lehet az áruk is több emiatt.

YELLOW Elküldve: 2016-05-29 14:20 Társalgó

gulyi61 írta: Üdv mindenki.
Új E61 tulaj vagyok. Sajna a jármű tulajával nem tudtam beszélni,így sok mindent nem értek.Pl. 10 hangszóróból 4-5 db. szól.hátsó plafonban mindkettő, és a jobb ajtó közép és ülés alatt a mély.Ennyi. Hangszórók egyszerre elszálltak vagy erősítő probléma? Még nem bontottam meg egyet sem tesztre,előbb ide regiztem.
Köszönöm a segítségeteket.


ne írd be több helyre a kérdésed, mert nem fogsz rá hamarabb választ kapni!

YELLOW Elküldve: 2016-05-29 07:17 kettõstömegü lendkerék

raul227 írta: Sziasztok, nekem mostanában hideg alapjáraton jobban rázkódik a kocsi, ez mitől lehet? Remélem nem ettől,a lendkerék dologtól. valaki meg tudná mondani, vagy linkelni, egy oldalt amiből kibogarászom hogy az enyémbe van e ilyen átok kettőstömegű? lehet ez valamiféle bak, motortartó/váltótartótól is, hogy így rezeg?


néha olvasgathatnál is
kb az egész topic a dízel kettőstömegűről szól. talán dízelekben kezdték el a legjobban használni, a vibrációk csökkentése miatt.
szóval parázhatsz.
azt viszoint nem tudhatjuk pontosan milyen mértékű a problémád, de okozhatja motortartó bak is, vagy rossz porlasztó, gyengébb üzemanyag, hogy a motor nem jár szépen.
kettőstömegű inkább leállításkor "csörömpöl" be.

YELLOW Elküldve: 2016-05-28 17:39 Kardántengely és társai

tomika999 írta:
Bocsi, szoknom kell még ezt a fórumot. Most tuti hogy manuál, de utána nézek. A VIN kódot hol találom meg és hol tudnám ellenőrizni?


pl itt: alvázszám utolsó 7 karaktere
http://bimmer.work/

YELLOW Elküldve: 2016-05-28 17:25 Kardántengely és társai

tomika999 írta:
YELLOW írta:
tomika999 írta: Sziasztok! Új vagyok még az oldalon, ha rossz helyre írtam akkor elnézést! Egy kis segítségre lenne szükségem. Kb. egy hónapja lettem tulajdonosa egy fl előtti 320i E46 sedannak (2000-es évj.). A probléma az volt, hogy nagyobb sebességnél (105 felett) elkezdett rezonálni a hátulja, búgó hangot adott és rázta a kasznit. Difire gyanakodtunk. Elvittem szerelőhöz, megnézték, aztán megláttuk a kardánt hogy össze van kókányolva... Elsőnek azt cseréljük ki, mert teljesen kuka, a képen látszik milyen "szakembör" csinálta. Szereztem bontottan egy nagyon ó állapotút, azt hittük minden rendben, de nem fér be. Ha egymás mellé tesszük a két cuccot, a kókányolt tengely kb 4 cm-el rövidebb (a hardy tárcsától a difi felfogatás végéig). Az az érdekes, hogy ugyanolyan évjáratú, 6 hengeres sedanból lett kiszedve az újabbik, ma több bontót megjártam, és azoknál is ugyanez a helyzet, hogy a gyári kardán az enyémnél hosszabb ezzel a mérettel és nem fér be, pedig fullra össze van nyomva hogy úgy mondjam. Sajnos nem vagyok még otthon a dologban, de olvastam hogy van 2 féle difi is, kis házas meg nagy házas. Nem tudom az enyémbe melyik van, hétfőn tudnám megnézni. Ezek a kardán méretére nézve tudnak különbséget okozni? Gondolok itt arra, hogy a kis házas "rövidebb" és a hosszabb kardán beférne vagy nem tudom :/ Az is eszembe jutott még hogy esetleg valamelyik E36 kardán kompatibilis-e az E46-al? Legvégső esetben ajánlottak egy szakit aki precízen fel tudná újítani azt ami nekem volt alatta, de azért érdekelne a véleményetek, hogy mit tudnék tenni ez ügyben. Köszönöm szépen!



szia!
a diffid gyári? nem lehet, hogy sperr vagy valami más típus diffije van betéve, és ezért rövidítették a kardántengelyt?
vagy lehet a váltód lett cserélve, mondjuk automatáról manuálra.


Szia! Ezt sajnos nem tudom, hétfőn indulok neki még egy BMW bontónak, hátha találok ilyen méretet, aztán akkor meg tudom nézni hogy milyen a difi benne. Váltó szerintem nem lett cserélve, bár ezt sem tudom igazából


lécci alulra írj mindig!
hát VIN kód alapján ki lehet deríteni gyárilag milyen váltóval jött ki, és hogy most milyen van benne. mármint manuál, automatára gondolok.

YELLOW Elküldve: 2016-05-28 17:22 320d Motor

tusi_ írta:
YELLOW írta:
tusi_ írta: Sziasztok.
Ma elhoztam az uj kocsimat, egy 320d-t 2011-bol.
A gondom vele, hogy minden 2 inditas utan nincs teljesitmenyem. Feljon egy sarga motorlampa, bimbammozik a kocsi es 2e felett nem megy egyaltalan. Nemtudtam megelozni egy valami suzukit az autopalyan. Gyorsan lealltam egy pihenobe , gyujtas ki, kulcs kivesz es hagytam 5 percig allni. Majd vissza a palyara es leszakitotta a fejemet, 210re ugy felugrott hogy nem gyoztem kovetni. Aztan megalltunk bevasarolni, hazafele menet megint feljott a lampa, de mar alacsonyabb fordulaton es szinte fel percenkent. Aztan leallitottam, kipakoltuk a cuccokat es lealltam a pincebe es megint rendesen megy a verda. Most ez mi lehet? Vezermutengely szenzor? Turbo? Nem kap zabot?
Koszi a tavgyogyitast.


ezek komoly kérdések? hát ez annyi minden lehet, amivel marhára nem leszel előrébb. ha leírnak ide 20 lehetőséget, akkor átnézed az összeset?
vidd el BMW gyári szintű diagra, aztán olvassatok hibát. INPA, BMW Scanner, vagy még gyáribb. univerzális dobhat és fog is dobni false hibát. ha nem akarod húzni az időt, ezzel kezdd!


Ezzel fogom kezdeni, mert a kocsi 2 ev Euro Plusz Garis, nem fogok neki allni reszelgetni egy garis kocsit. viszont meg nincs atjelentve a kocsi a nevemre, ideiglenes rendszamom van, csak ennek elintezese utan tudok menni a BMW-hez. Kerdesem arra iranyult, hogy mehetek-e vele igy, vagy inkabb hivjak ki hozza valakit. Nem akarom legyalulni a motort mig odaerek.
A kerdesek komolyak, ellenkezo esetben lenne szmajli utana.


hát ott a végén a szmájli távgyógyítás, tehát mintha Te sem gondoltad komolyan. illetve mást kérdeztél, nem azt, hogy használhatod-e így tovább. mert ez egy újabb kérdés. de ennek megválaszolása dettó. nem tudjuk mi a hibája. a leírás alapján én azt mondanám használd, hiszen megy, csak kisebb teljesítménnyel néha. a motor járása jó, így nem nagyon lehet komoly mechanikai gond. de erre mindenképp diag után lehetne értelmeset mondani.

YELLOW Elküldve: 2016-05-28 17:18 Kardántengely és társai

tomika999 írta: Sziasztok! Új vagyok még az oldalon, ha rossz helyre írtam akkor elnézést! Egy kis segítségre lenne szükségem. Kb. egy hónapja lettem tulajdonosa egy fl előtti 320i E46 sedannak (2000-es évj.). A probléma az volt, hogy nagyobb sebességnél (105 felett) elkezdett rezonálni a hátulja, búgó hangot adott és rázta a kasznit. Difire gyanakodtunk. Elvittem szerelőhöz, megnézték, aztán megláttuk a kardánt hogy össze van kókányolva... Elsőnek azt cseréljük ki, mert teljesen kuka, a képen látszik milyen "szakembör" csinálta. Szereztem bontottan egy nagyon ó állapotút, azt hittük minden rendben, de nem fér be. Ha egymás mellé tesszük a két cuccot, a kókányolt tengely kb 4 cm-el rövidebb (a hardy tárcsától a difi felfogatás végéig). Az az érdekes, hogy ugyanolyan évjáratú, 6 hengeres sedanból lett kiszedve az újabbik, ma több bontót megjártam, és azoknál is ugyanez a helyzet, hogy a gyári kardán az enyémnél hosszabb ezzel a mérettel és nem fér be, pedig fullra össze van nyomva hogy úgy mondjam. Sajnos nem vagyok még otthon a dologban, de olvastam hogy van 2 féle difi is, kis házas meg nagy házas. Nem tudom az enyémbe melyik van, hétfőn tudnám megnézni. Ezek a kardán méretére nézve tudnak különbséget okozni? Gondolok itt arra, hogy a kis házas "rövidebb" és a hosszabb kardán beférne vagy nem tudom :/ Az is eszembe jutott még hogy esetleg valamelyik E36 kardán kompatibilis-e az E46-al? Legvégső esetben ajánlottak egy szakit aki precízen fel tudná újítani azt ami nekem volt alatta, de azért érdekelne a véleményetek, hogy mit tudnék tenni ez ügyben. Köszönöm szépen!



szia!
a diffid gyári? nem lehet, hogy sperr vagy valami más típus diffije van betéve, és ezért rövidítették a kardántengelyt?
vagy lehet a váltód lett cserélve, mondjuk automatáról manuálra.

YELLOW Elküldve: 2016-05-28 17:05 Autóvásárlás

tbadzs írta: Sziasztok!

Kinéztem egy 2000-es évjáratú 323Ci-t, a tulaj szerint az autó hengerfejes, szó szerint azt mondta, hogy "eszi a vizet". Abban kérnék segítséget, hogy ennél a motornál ez mennyire jellemző hiba, illetve ha ismert probléma a típusnál, akkor megáll egy hengerfej tömítésből ,vagy komolyabban hozzá kell nyúlni (pl.: hengerfej csere, stb.)!? Előre is köszönöm a segítséget, Üdv.


ha állat módjára használják, akkor jellemző bármelyik autónál.
azt bontás nélkül nehéz megmondani, hogy elég-e csak egy tömítés, vagy komolyabb a dolog.
de szerintem olyan 120e körül kapni motort.
én azt mondom, hogy ezt alkudd le, ha nem akarja elengedni és azt mondja, csak tömítés a baja, akkor csináltassa meg, aztán utána megveszed.

YELLOW Elküldve: 2016-05-28 17:02 320d Motor

tusi_ írta: Sziasztok.
Ma elhoztam az uj kocsimat, egy 320d-t 2011-bol.
A gondom vele, hogy minden 2 inditas utan nincs teljesitmenyem. Feljon egy sarga motorlampa, bimbammozik a kocsi es 2e felett nem megy egyaltalan. Nemtudtam megelozni egy valami suzukit az autopalyan. Gyorsan lealltam egy pihenobe , gyujtas ki, kulcs kivesz es hagytam 5 percig allni. Majd vissza a palyara es leszakitotta a fejemet, 210re ugy felugrott hogy nem gyoztem kovetni. Aztan megalltunk bevasarolni, hazafele menet megint feljott a lampa, de mar alacsonyabb fordulaton es szinte fel percenkent. Aztan leallitottam, kipakoltuk a cuccokat es lealltam a pincebe es megint rendesen megy a verda. Most ez mi lehet? Vezermutengely szenzor? Turbo? Nem kap zabot?
Koszi a tavgyogyitast.


ezek komoly kérdések? hát ez annyi minden lehet, amivel marhára nem leszel előrébb. ha leírnak ide 20 lehetőséget, akkor átnézed az összeset?
vidd el BMW gyári szintű diagra, aztán olvassatok hibát. INPA, BMW Scanner, vagy még gyáribb. univerzális dobhat és fog is dobni false hibát. ha nem akarod húzni az időt, ezzel kezdd!

YELLOW Elküldve: 2016-05-28 11:07 Társalgó

kgy írta:
Robin68 írta:
kgy írta: Sziasztok!

Kinéztem egy 318i-t, képek alapján is az. Lekértem rendszám alapján az adatokat, és ott 346 l szerepel. Mitől lehet ez az eltérés? Mi ez a 346l? Google nem sok mindent dobott rá.
köszi!


Bmw 346L
3: 3-as sorozat
46: 46-os széria
L: limuzin

De lehet rosszul tudom


Már csak azt nem értem, hogy miért ez van a lekért adatok között.
Németből hozták b, lehet köze van hozzá.



de nem értem miért fontos ez...
a biztosítónál is ez az adat lesz, és ez központi jelölés, nem hiszem köze lenne hozzá, hogy német, vagy olasz vagy akármi.
nyugi nem 4,6 literes motor van benne

YELLOW Elküldve: 2016-05-28 09:25 Társalgó

kgy írta: Sziasztok!

Kinéztem egy 318i-t, képek alapján is az. Lekértem rendszám alapján az adatokat, és ott 346 l szerepel. Mitől lehet ez az eltérés? Mi ez a 346l? Google nem sok mindent dobott rá.
köszi!



asszem nekem is dob ilyet kötelezőnél.
talán 3-as széria E46 lenne. L, mint limusine. ez valami kódszám olyat is hallottam.