Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-04-15 12:46 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

lalada írta:
YELLOW írta:
GNoRbY88 írta:
YELLOW írta: van olyan INPA, amibe van E39 rész?
nem tudom nekem úgy rémlett mintha kellett volna lennie. szerencsére motorban kellett turkálni, megnézni ezt-azt, így az E46 fülön, a motort kiválasztva sikerrel jártam.
ha a Old Models-re megyek, abban meg nincs semmi.
ezt tudom valahogy bővíteni? vagy ehhez is az EDIBIAS-os frissítés kell, vagy ami az NCS Expert-hez?
keresgettem képeket és van ahol benne van az E39. meg mondom, nekem mintha régebben lett volna olyan fül, most meg nem van


Ez csak beállítás kérdése. Nekem 5.0.2-ben F2-n van E39.
c:\EC-APPS\INPA\CFGDAT\INPA.ini-ben tudod állítani
pl:

F2 = E39
F2_Text = E39 (All Models / M5)
F2_ARCHIV = SGBD_E39


ezt vágom, de ahhoz kell az adatbázis fájl is gondolom. még nem néztem az igaz, most is csak úgy véletlen eszembe jutott a kérdés.
ahhoz, hogy tudja kezelni, kell ez az SGBD fájl is gondolom...


igen ez csak a FELIRAT, kell az adatbázis file, hogy jó legyen.
ha kell tudok küldeni.


én vótam a f@sz megen... hát olyan ritkán használom én ezeket, meg inkább csak E46-on... ott volt az az Old Models-ben, csak nem F9, hanem Shift+F9 (de küldhetsz adatbázist)
amit meg kezdek észre venni, hogy ez a scanner nem sok mindenre jó...
pedig... törlöm a DTC-ket, de ha utána megnézem INPA-ban, akkor ugyanúgy ott vannak. Scenner-be hiába olvasok rá újból nincs semmi. tehát kb a DTC törlésre sem lenne alkalmas??? edidg kb azon kívül, hogy a hibákat kiolvasta, sok másra nem volt jó a scanner. mert állítgatni sem nagyon állít,hhoz is eddig szinte mindig kellett az NCS-t használni.

YELLOW Elküldve: 2016-04-15 11:24 Gumiabroncs

Pitykoo írta: Hali!
Meg tudja valaki mondani, hogy a 225/40 r18 és a 235/40 r18 gumiba mekkora nyomás kell?!
Előre is köszönöm!


igazából a gumiméret nem befolyásolja a nyomást... max a benne lévő levegő mennyiségét.
az, hogy valaki írja, hogy hátul 3bar terhelve azt úgyis kell érteni, hogy megpakolva kell annyira fújni. próbáld meg hogy megpakolod a hátulját emberrel, mér úgy egy nyomást, meg úgy, amikor üres. más értéket fogsz kapni.
én elől 2,2-2,3 hátul 2,4-2,5 körül szoktam fújni, és nincs rossz gumikopás, bár így is elég keménynek érződik. ha megterhelném hátul, akkor ez a 2,5 valószínű 2,7 lenne.

YELLOW Elküldve: 2016-04-15 09:58 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

GNoRbY88 írta:
YELLOW írta: van olyan INPA, amibe van E39 rész?
nem tudom nekem úgy rémlett mintha kellett volna lennie. szerencsére motorban kellett turkálni, megnézni ezt-azt, így az E46 fülön, a motort kiválasztva sikerrel jártam.
ha a Old Models-re megyek, abban meg nincs semmi.
ezt tudom valahogy bővíteni? vagy ehhez is az EDIBIAS-os frissítés kell, vagy ami az NCS Expert-hez?
keresgettem képeket és van ahol benne van az E39. meg mondom, nekem mintha régebben lett volna olyan fül, most meg nem van

ilyen kellene nekem:


Ez csak beállítás kérdése. Nekem 5.0.2-ben F2-n van E39.
c:\EC-APPS\INPA\CFGDAT\INPA.ini-ben tudod állítani
pl:

F2 = E39
F2_Text = E39 (All Models / M5)
F2_ARCHIV = SGBD_E39


ezt vágom, de ahhoz kell az adatbázis fájl is gondolom. még nem néztem az igaz, most is csak úgy véletlen eszembe jutott a kérdés.
ahhoz, hogy tudja kezelni, kell ez az SGBD fájl is gondolom...

YELLOW Elküldve: 2016-04-14 20:30 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

van olyan INPA, amibe van E39 rész?
nem tudom nekem úgy rémlett mintha kellett volna lennie. szerencsére motorban kellett turkálni, megnézni ezt-azt, így az E46 fülön, a motort kiválasztva sikerrel jártam.
ha a Old Models-re megyek, abban meg nincs semmi.
ezt tudom valahogy bővíteni? vagy ehhez is az EDIBIAS-os frissítés kell, vagy ami az NCS Expert-hez?
keresgettem képeket és van ahol benne van az E39. meg mondom, nekem mintha régebben lett volna olyan fül, most meg nem van

ilyen kellene nekem:

YELLOW Elküldve: 2016-04-13 19:55 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

amstaff001 írta:
YELLOW írta:
amstaff001 írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
amstaff001 írta: Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni!
Következő dolog történt:
320d touring m-packetem van és a téliről nyárira cserekor a bal első kicsit lógott jobbra-barra. Bal oldalon belső kormányösszekötőt cseréltem és egyből a futómű beállítóhoz tartva csippanást hallottam, mire kigyulladt a kézifék visszajelző és a kipörgésgátló sárgán! Egy barátom faterja autószerelő rádugtuk a laptopját, de azt mondja nincs hibakód!
Milyen programmal nézzük vagy hova vigyem a vasat?
Tudna ebben valaki segíteni::



a legtöbb autószerelőnek univerzális olvasjó van, ami max a motorhoz fér hozzá, egyéb egységekbe nem lát bele.

mivel kormány összekötőt cseréltetek, ezért valószínű, elment a kormányközép, nem jó a kerék összetartás. célszerű lett volna ugyanolyanra beállítani, mint a régi.
szóval ehhez BMW specifikus diag kell, és a kormányszög jeladót kell kinullázni. én legalábbis erre következtetek a leírtakból.


Jovanakkooo. Be kell ällitani a futomüvet,meg a kormänyösszekötöt,de ezt egy helyen megoldjäk jobb helyeken. Egyebkent en tuti mind a 2 oldalon kicsereltem volna az összekötöket,igy eleg 1x futomüveshez vinni. Nem kell hozzä semmi diag.



az attól függ korábban mihez lett állítva jovanakkooo?


Megpróbáltam majdnem ugyanúgy beállítani de nem teljesen sikerül és a kormány egy kicsit ferdén állt igen! És egyből futóműveshez mentem viszont ők diaggal nem foglalkoznak.
BMW specifikus diagnak mi lehet a neve ?


de úgy látszik a futóműves akkor nem foglalkozott mással sem. mert ha igen, akkor már nem világítana a hibajelzés. mintha nem is állított volna rajta.
de itt jön az, hogy lehet korébban sem volt jó minden nagyon, aztán ahhoz lett alaphelyzetbe állítva a szenzor.
pl INPA a progi neve.


Előtte tökéletes volt.
Aha erről már olvastam itt valahol.. honnan tudom letölteni ???



hát ez nem úgy megy, hogy letöltöd.... kábel is kell hozzá.
meg nem értem, ha elvileg jól beállították a futóművet, akkor nem kellene gondnak lennie. vagy nem értettek hozzá, oszt valamit állítgattak csak nem jól.

YELLOW Elküldve: 2016-04-13 19:27 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

amstaff001 írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
amstaff001 írta: Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni!
Következő dolog történt:
320d touring m-packetem van és a téliről nyárira cserekor a bal első kicsit lógott jobbra-barra. Bal oldalon belső kormányösszekötőt cseréltem és egyből a futómű beállítóhoz tartva csippanást hallottam, mire kigyulladt a kézifék visszajelző és a kipörgésgátló sárgán! Egy barátom faterja autószerelő rádugtuk a laptopját, de azt mondja nincs hibakód!
Milyen programmal nézzük vagy hova vigyem a vasat?
Tudna ebben valaki segíteni::



a legtöbb autószerelőnek univerzális olvasjó van, ami max a motorhoz fér hozzá, egyéb egységekbe nem lát bele.

mivel kormány összekötőt cseréltetek, ezért valószínű, elment a kormányközép, nem jó a kerék összetartás. célszerű lett volna ugyanolyanra beállítani, mint a régi.
szóval ehhez BMW specifikus diag kell, és a kormányszög jeladót kell kinullázni. én legalábbis erre következtetek a leírtakból.


Jovanakkooo. Be kell ällitani a futomüvet,meg a kormänyösszekötöt,de ezt egy helyen megoldjäk jobb helyeken. Egyebkent en tuti mind a 2 oldalon kicsereltem volna az összekötöket,igy eleg 1x futomüveshez vinni. Nem kell hozzä semmi diag.



az attól függ korábban mihez lett állítva jovanakkooo?


Megpróbáltam majdnem ugyanúgy beállítani de nem teljesen sikerül és a kormány egy kicsit ferdén állt igen! És egyből futóműveshez mentem viszont ők diaggal nem foglalkoznak.
BMW specifikus diagnak mi lehet a neve ?


de úgy látszik a futóműves akkor nem foglalkozott mással sem. mert ha igen, akkor már nem világítana a hibajelzés. mintha nem is állított volna rajta.
de itt jön az, hogy lehet korébban sem volt jó minden nagyon, aztán ahhoz lett alaphelyzetbe állítva a szenzor.
pl INPA a progi neve.

YELLOW Elküldve: 2016-04-13 16:53 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

lantika írta:
YELLOW írta:
amstaff001 írta: Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni!
Következő dolog történt:
320d touring m-packetem van és a téliről nyárira cserekor a bal első kicsit lógott jobbra-barra. Bal oldalon belső kormányösszekötőt cseréltem és egyből a futómű beállítóhoz tartva csippanást hallottam, mire kigyulladt a kézifék visszajelző és a kipörgésgátló sárgán! Egy barátom faterja autószerelő rádugtuk a laptopját, de azt mondja nincs hibakód!
Milyen programmal nézzük vagy hova vigyem a vasat?
Tudna ebben valaki segíteni::



a legtöbb autószerelőnek univerzális olvasjó van, ami max a motorhoz fér hozzá, egyéb egységekbe nem lát bele.

mivel kormány összekötőt cseréltetek, ezért valószínű, elment a kormányközép, nem jó a kerék összetartás. célszerű lett volna ugyanolyanra beállítani, mint a régi.
szóval ehhez BMW specifikus diag kell, és a kormányszög jeladót kell kinullázni. én legalábbis erre következtetek a leírtakból.


Jovanakkooo. Be kell ällitani a futomüvet,meg a kormänyösszekötöt,de ezt egy helyen megoldjäk jobb helyeken. Egyebkent en tuti mind a 2 oldalon kicsereltem volna az összekötöket,igy eleg 1x futomüveshez vinni. Nem kell hozzä semmi diag.



az attól függ korábban mihez lett állítva jovanakkooo?

YELLOW Elküldve: 2016-04-13 13:53 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

amstaff001 írta: Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni!
Következő dolog történt:
320d touring m-packetem van és a téliről nyárira cserekor a bal első kicsit lógott jobbra-barra. Bal oldalon belső kormányösszekötőt cseréltem és egyből a futómű beállítóhoz tartva csippanást hallottam, mire kigyulladt a kézifék visszajelző és a kipörgésgátló sárgán! Egy barátom faterja autószerelő rádugtuk a laptopját, de azt mondja nincs hibakód!
Milyen programmal nézzük vagy hova vigyem a vasat?
Tudna ebben valaki segíteni::



a legtöbb autószerelőnek univerzális olvasjó van, ami max a motorhoz fér hozzá, egyéb egységekbe nem lát bele.

mivel kormány összekötőt cseréltetek, ezért valószínű, elment a kormányközép, nem jó a kerék összetartás. célszerű lett volna ugyanolyanra beállítani, mint a régi.
szóval ehhez BMW specifikus diag kell, és a kormányszög jeladót kell kinullázni. én legalábbis erre következtetek a leírtakból.

YELLOW Elküldve: 2016-04-13 06:54 Klíma gondok

hil írta:
YELLOW írta:
Powerliqid írta: Sziasztok!
Egy kis szakmai helpet kérnék....
320D faceliftem van. 110Kw 2002-es.
Klímám működik (gáz,stb minden klappol)
A gondom az,hogy a klíma ventilátorom nem akar elindulni,csak akkor amikor ő úgy gondolja.....
Álló helyben pl. egyátalán nem.
Ventilátor működik,mert át raktuk egy másik ugyanilyen típusba és ott működött.
Gáz túlnyomási szelep is jó.
A gond valahol a vezérlésnél lehet. Úgy gondolom nem kapja meg a dzsúdót,amikor vissza kellene hűtenie a gázt.
Volt valakinek ilyesféle problémája?
Hogy orvosolható ez?
Mondjuk Fejérmegye(SZ.f.vár )vonzáskörnyezetében egy ehhez értő szaki is jól jönne.
Előre is köszi!!!!


az oly sokszor emlegetett süni a ludas. venti előtét ellenállás.


Szerintem a hűtő mögötti nagy ventilátorról írhatott, annak meg köze nincs a sünihez


jogos, úgy látszik mellé kalandoztam az olvasás közben.
bár most elolvasva totál olyan érzésem van, mintha tegnap nem is ez lett volna odaírva, pedig erre válaszoltam nem lett utána szerkesztve...

YELLOW Elküldve: 2016-04-13 06:43 Futómû és hibái

pneurob írta:
p2010 írta:
YELLOW írta:
pneurob írta:
p2010 írta:
p2010 írta: Sziasztok!
Nemrég vettem egy e60-ast, és most próbálom rendbehozni, amit rendbe kell hozni. Az első tétel az első szilentek. Azt látom a neten, hogy több cég terméke is elérhető az árkülönbségek pedig elég nagyok.

Kérdés : mi a tapasztalat, melyiket érdemes megvenni?


Köszönöm a tanácsot. Kipróbálom a Lemfördert. Remélem nekem is kibír egy százast.


Ha nem akarsz többé a szilentekkel foglalkozni, ilyet tegyél bele, nem szokott tönkremenni.
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj



úgy hallottam, hogy a powerflex-ek szétporladnak.
15 ezerből legyártanak poliuretánt párban!!! én ezt választottam


Hol érdemes ilyen poliuretán cuccot gyártatni?


Nem kell gyártatni, az angolok gyártják profi minőségben Powerflex márkanéven. Van pár szilent, ami nagyon kelendő E46-ba, még eggyel sem volt baj.
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj



nem fogok veled vitázni ezen, nyilván mivel árulod a PowerFlex-et ezért nem fogsz róla rosszat mondani, ha tudnál, akkor sem.
de már nem igaz az állításod, hogy sosem volt baj vele. lehet amit te eladtál azokkal nem, én meg láttam full gyári autóban, sőt mi több a kezemben fogtam a tönkrement PowerFlex-et.
mint írtam én is majdnem ezt vettem. de olcsóbban legyártattam és egyenlőre az is jó. akkor minek fizessek többet valamiért, ha ugyanolyan jó?
ha rossz lenne, nem foglalkoznának a gyártásával itthon sem.

YELLOW Elküldve: 2016-04-12 16:27 Klíma gondok

Powerliqid írta: Sziasztok!
Egy kis szakmai helpet kérnék....
320D faceliftem van. 110Kw 2002-es.
Klímám működik (gáz,stb minden klappol)
A gondom az,hogy a klíma ventilátorom nem akar elindulni,csak akkor amikor ő úgy gondolja.....
Álló helyben pl. egyátalán nem.
Ventilátor működik,mert át raktuk egy másik ugyanilyen típusba és ott működött.
Gáz túlnyomási szelep is jó.
A gond valahol a vezérlésnél lehet. Úgy gondolom nem kapja meg a dzsúdót,amikor vissza kellene hűtenie a gázt.
Volt valakinek ilyesféle problémája?
Hogy orvosolható ez?
Mondjuk Fejérmegye(SZ.f.vár )vonzáskörnyezetében egy ehhez értő szaki is jól jönne.
Előre is köszi!!!!


az oly sokszor emlegetett süni a ludas. venti előtét ellenállás.

YELLOW Elküldve: 2016-04-11 15:40 Futómû és hibái

pneurob írta:
YELLOW írta:
pneurob írta:
p2010 írta:
p2010 írta: Sziasztok!
Nemrég vettem egy e60-ast, és most próbálom rendbehozni, amit rendbe kell hozni. Az első tétel az első szilentek. Azt látom a neten, hogy több cég terméke is elérhető az árkülönbségek pedig elég nagyok.

Kérdés : mi a tapasztalat, melyiket érdemes megvenni?


Köszönöm a tanácsot. Kipróbálom a Lemfördert. Remélem nekem is kibír egy százast.


Ha nem akarsz többé a szilentekkel foglalkozni, ilyet tegyél bele, nem szokott tönkremenni.
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj
http://www.schmiedmann.hu/disp...amp;pty=uj



úgy hallottam, hogy a powerflex-ek szétporladnak.
15 ezerből legyártanak poliuretánt párban!!! én ezt választottam


Nem tudom honnan vetted ezt a porladást, az elsőket 8 éve adtam el, azóta meg több százat, de még ilyenről nem volt soha visszajelzés. De még arról sem, hogy a PU szilenteket cserélni kellett volna.


konkrétan láttam az egyik esetet. E46 316i Fl előtti model. full gyári futómű, kerekek, gyári 15-ös alu, gyári magasság, nagyon odafigyelő tulajtól.
konkrétan a powerflex el volt törve és olyan porladás szerű dolgok látszódtak. arra nem emlékszem mennyi évet volt bent, de nem túlsokat és a km sem volt sok benne.
úgy jött az egész, hogy én is azt akartam, és akkor mondta a kolléga. nem akartam gumi szilentet, de annyit sem akartam kockáztatni, egy powerflex-ért. ezért csináltattam 15e/pár áron. mondom ez is annyiba van, mint a gumi, ha tönkre megy, hát üsse kő. ebben sincs túl sok km, olyan 20ezer max, de eddig nincs gondom vele. pedig nekem ültetve van, azért a felni sem 15-ös.

YELLOW Elküldve: 2016-04-11 15:33 Ültetés

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali megint!
Most ajánlottak egy 35/40mm-es ültetőt! Ez nem teszi le nagyon a seggét!? Valakinek nincs esetleg képe róla, hogy 18-as keréknél hogy néz ki?
Köszi!


nem jó választás. azonos mértékű első/hátsó ültetés esetén is úgy néz ki, mintha a fara jobban ülne. valóban nem. nekem e/h -35mm az ültetés, olyan mintha hátulja lentebb lenne. ám az emelési pontoknák látszik, hogy az eleje lentebb van. mióta meg van kerékcserénél, csápos emelőnél mindig így van. őszintén szólva még nem méregettem centivel.
illetve ültető szettek vagy egyformák, vagy mindig az eleje ültet többet. tehát BMW-hez létezik 60/40 szett. pl. E36 esetében is szívesen alkalmazzák ezt a variációt, amolyan rakéta formát adni. no meg persze aki jászani szeret az autóval, jobb ha az orra lefelé áll.
szóval vagy egyformát vegyél, vagy 35/20-at, mint korábban írtál. illetve a felni méret problémádra ez nem lesz jó hatással, mármint a 35/40.


Köszi!
Akkor marad a 35/20. És az FK márkárol vélemény!?


hát sokan kínaizzák. de konkrét tapaszatalatom nincs. volt akinek emelt az autón

YELLOW Elküldve: 2016-04-11 13:43 Ültetés

Pitykoo írta: Hali megint!
Most ajánlottak egy 35/40mm-es ültetőt! Ez nem teszi le nagyon a seggét!? Valakinek nincs esetleg képe róla, hogy 18-as keréknél hogy néz ki?
Köszi!


nem jó választás. azonos mértékű első/hátsó ültetés esetén is úgy néz ki, mintha a fara jobban ülne. valóban nem. nekem e/h -35mm az ültetés, olyan mintha hátulja lentebb lenne. ám az emelési pontoknák látszik, hogy az eleje lentebb van. mióta meg van kerékcserénél, csápos emelőnél mindig így van. őszintén szólva még nem méregettem centivel.
illetve ültető szettek vagy egyformák, vagy mindig az eleje ültet többet. tehát BMW-hez létezik 60/40 szett. pl. E36 esetében is szívesen alkalmazzák ezt a variációt, amolyan rakéta formát adni. no meg persze aki jászani szeret az autóval, jobb ha az orra lefelé áll.
szóval vagy egyformát vegyél, vagy 35/20-at, mint korábban írtál. illetve a felni méret problémádra ez nem lesz jó hatással, mármint a 35/40.

YELLOW Elküldve: 2016-04-09 18:57 Klíma

szicsu írta:
YELLOW írta:
szicsu írta:
YELLOW írta: kérdés.
- ugye a klímapanelen 15-16 fok állítható be. ennek a hőfoknak AUTO állásban van szerepe? ha nem nyomom be az AUTO gombot, akkor ha 16 fok alá menne a belső hőfok, akkor is nyomná tovább a hideget? mert ugye a klíma 1-8 fokos hideget fúj be, tehát tudná hűteni.
- a másik, hogy ha megy a klíma, és kint és bent is hidegebb van mint 16 fok, akkor is átmegy a levegő a hőcserélőn? vagy ha nem megy a klíma hanem csak simán belső keringetés mondjuk, a hőcserélő akkor is a körben van, áramlik át rajta a levegő, vagy egy elkerülő úton halad be az utastérbe?
köszi!


Ha jól tudom,az AUTO csak a befújás helyét szabályozza automatikusan...A hőfokhoz nincs köze.


biztos, hogy köze van... különben mi értelme állítani a hőfokot? azért va a kis rács kis beszívó ventivel is, hogy közben nézi az utastérben lévő levegő hömérsékletét.
most nem is az AUTO gomb a lényeg.
nem tudom, hogy az E46 boxa, hogy van felépítve.
ha nem megy a klíma, akkor elzárja a hőcserélő felé menő utat teljesen?
mert ugye minden klíma tisztítónál, vagy eljárásnál azt mondják, írják, hogy a klímának mennie kell. ugye mint a "bombás", vagy ózonos tisztításnál az a lényeg, hogy a hőcserélőn átmenjen a cucc. ózonosnál pluszban jó, ha hideg a levegő, mert az oxigén dúsabb, és ugye az ózon oxigénből lesz. tehát így oké.
de ha hideg van, akkor az jó, csak én most azon agyalok, hogy olyankor, ha simán belső keringetés van, akkor is a körben van a hőcserélő?
nem tudom érthető-e a dolog.

Muszáj,hogy belső levegőn is a körben legyen a hőcserélő,mert akkor,ha belső levegőre állítanád nyáron 5 percen belül elég meleged lenne az autóban.
Amit én használtam klímatisztító"bombát",arra rá is volt írva,hogy belső keringetésre kell állítani az autót,és elindítani a klímát...
Amúgy AUTO állás nélkül is a beállított hőfokot csinál az utastérben...


de ha ez igaz, akkor felesleges klímát indítani, mert a levegő közé megy a hőcserélőnek... ezért gondoltam azt a logikát, hogy csak bekapcsolt klímával terelődik a hőcserélő felé a levegő. és ezért van mindenre ráírva. másképp nem érne semmit.