Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-03-31 17:40 Fékjavítás

Pitykoo írta:
SP_323i írta: No a két első konzol egymás mellett:

A fekete a 286-os tárcsához tartozó, a koszos meg a 300-ashoz.
A futóműhöz való felfogatás lyuktávolsága 120 mm-es mindkettőnél. A nyeregcsúszka távolság 95mm.
Az utolsó képen jól látszik a négy lyuk távolságának az eltérése. E miatt jó ugyan az a féknyereg a kisebb (286) meg a nagyobb (300) tárcsához is.

A hátsó féknél ugyan ez a helyzet csak arról nem tudok képet készíteni

Remélem kielégítő volt


Köszi.
És akkor a koszos féknyereg az az M3, Alpina b3-rol van, vagy azt melyik kocsiról beszerezhető hogy stimmeljen a felfogatás?!



nem. a méretből ítélve a fekete a fl előtti 20d-jé, ami ugyanaz, mint a 16-i-ken vagy régi 18-i-ken illetve E36-okon. a másik pedig az fl 20d-jé.
a felfogatás ugyanaz, az a lényeg, hogy tudd mekkora tűárcsát akarsz feltenni, mert akkor ebből a tartóból olyan kell, ami ahhoz való. pl ha fl 20d tárcsát akarsz, akkor fl 20d-hez való konzol kell.

YELLOW Elküldve: 2016-03-31 07:16 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

asprey írta: Sziasztok! E46 318ci 2000évjárat.
Szeretném megkérdez, hogy az utastérben található OBD csatlakozó miért nem működik? Be van kötve megnéztem.
A körcsatival megy a scanner 1.4.0. az utastérből nem. Mi lehet az oka? Hogyan lehet orvosolni?
Válaszokat előre is köszönöm.


amiben mind a kettő csati van, ott a körcsati a jó. talán az OBD-n csak a motorral tudna kommunikálni. a tiéd pont határon gyártott.

YELLOW Elküldve: 2016-03-30 16:43 Lengéscsillapitó

rossitibi írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
rossitibi írta:
YELLOW írta:
rossitibi írta: Sziasztok!
Megadta magát a jobb első lengéscsillapítóm,folyik az olaj,ki kell cserélni.(320cd m packet II.2004)
Szerintetek gyári vagy sachs? A sachs több mint egy százassal lenne olcsóbb párban.Viszont én nem ismerem,nem szeretnék nyikorgást,meg magasabb autót..stb.Nagyon drága a gyári,nem tudom,hogy ér-e annyival többet.Sőt ha gyári beszállító (vissza olvastam picit) akkor hogy lehet ennyivel olcsóbb?
Mit javasoltok? Tapasztalat esetleg?
Előre is köszi!


ha a gyárin megnézed a cimkén, akkor meg fogsz lepődni, de Sachs felirat lesz rajta. hacsak korábban már nem votl cserélve, mert a gyári beszállítója is az.
én Sachs párti vagyok, de állítólag egyre többen panaszkodnak rá. alternatívaként még a Kayaba-t tudnám ajánlani.
az autó magasságát pedig nem a gátló fogja megszabni, hanem a rugó.


Megvan a címke,nem tudom hogy tudnék képet csatolni,Rajt van a cikkszám,vonalkód,bmw embléma,meg még 1 csomó szám,sachs-ot nem látok.Szerintem a gyári.



Szerintem meg gyäri,mert olajosat nem nagyon kapsz csak gäzosat. Meyle lett az enyembe beszerelve. Persze mind a 2 fektarto csavar feje letört mind a 2 oldalon. Oriäsi cumi volt.


a gázosban is van olaj


Gázos ez is,írja hogy ne nyissam ki mert gáz nyomás van benne



ha kijött az olaj, akkor a gáz már sokkal hamarabb elszelelt

YELLOW Elküldve: 2016-03-30 14:54 Lengéscsillapitó

lantika írta:
rossitibi írta:
YELLOW írta:
rossitibi írta: Sziasztok!
Megadta magát a jobb első lengéscsillapítóm,folyik az olaj,ki kell cserélni.(320cd m packet II.2004)
Szerintetek gyári vagy sachs? A sachs több mint egy százassal lenne olcsóbb párban.Viszont én nem ismerem,nem szeretnék nyikorgást,meg magasabb autót..stb.Nagyon drága a gyári,nem tudom,hogy ér-e annyival többet.Sőt ha gyári beszállító (vissza olvastam picit) akkor hogy lehet ennyivel olcsóbb?
Mit javasoltok? Tapasztalat esetleg?
Előre is köszi!


ha a gyárin megnézed a cimkén, akkor meg fogsz lepődni, de Sachs felirat lesz rajta. hacsak korábban már nem votl cserélve, mert a gyári beszállítója is az.
én Sachs párti vagyok, de állítólag egyre többen panaszkodnak rá. alternatívaként még a Kayaba-t tudnám ajánlani.
az autó magasságát pedig nem a gátló fogja megszabni, hanem a rugó.


Megvan a címke,nem tudom hogy tudnék képet csatolni,Rajt van a cikkszám,vonalkód,bmw embléma,meg még 1 csomó szám,sachs-ot nem látok.Szerintem a gyári.



Szerintem meg gyäri,mert olajosat nem nagyon kapsz csak gäzosat. Meyle lett az enyembe beszerelve. Persze mind a 2 fektarto csavar feje letört mind a 2 oldalon. Oriäsi cumi volt.


a gázosban is van olaj

YELLOW Elküldve: 2016-03-30 14:52 Fékjavítás

SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
Akkor itt a bal első fékre a találat e46-on belül, lehet csemegézni hol melyik konzolt használta a gyár
http://www.realoem.com/bmw/enU...series=E46


ez alapján ugynaazt a cikkszámot hozza mindenre ami ott fel van sorolva... ami akkor nekem fura... mert az N40-es e46 és mondjuk egy M54 28i, vagy ugye egy 20d-n sem ugyanaz a tárcsa van. itt pedig mind nyeregre és tartóra ugyanazt a cikkszámot dobja.


tartóra tuti, hogy nem
a kicsi tárcsához 34106758104 ez való és ha ilyet választasz ki, akkor a féktárcsához átmenve 286-os fog dobni
a nagy konzol meg 34106758120 a tárcsánál meg 300-as lesz ehhez

(M54-es 28i nincs is a listában csak M52-es )


én kérek elnézést, elnéztem egy sorral mert a második a sorban is még az 1-es alkatrészre utal csodálkoztam is, hogy a cikkszám egymás után jön

YELLOW Elküldve: 2016-03-30 14:38 Lengéscsillapitó

rossitibi írta: Sziasztok!
Megadta magát a jobb első lengéscsillapítóm,folyik az olaj,ki kell cserélni.(320cd m packet II.2004)
Szerintetek gyári vagy sachs? A sachs több mint egy százassal lenne olcsóbb párban.Viszont én nem ismerem,nem szeretnék nyikorgást,meg magasabb autót..stb.Nagyon drága a gyári,nem tudom,hogy ér-e annyival többet.Sőt ha gyári beszállító (vissza olvastam picit) akkor hogy lehet ennyivel olcsóbb?
Mit javasoltok? Tapasztalat esetleg?
Előre is köszi!


ha a gyárin megnézed a cimkén, akkor meg fogsz lepődni, de Sachs felirat lesz rajta. hacsak korábban már nem votl cserélve, mert a gyári beszállítója is az.
én Sachs párti vagyok, de állítólag egyre többen panaszkodnak rá. alternatívaként még a Kayaba-t tudnám ajánlani.
az autó magasságát pedig nem a gátló fogja megszabni, hanem a rugó.

YELLOW Elküldve: 2016-03-30 14:35 Fékjavítás

SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
SP_323i írta:
lantika írta: 320d 136 es 150 lovas feknyereg között van valami külömbseg?


Nyereg ugyan az csak a felfogató konzol más
pont most sz@ptam be ezekkel


Köszi. Akkor veszek 2 felujito szettet,es megjavitom. Egyszerübb lett volna a nyereg csere. Szorul kicsit a jobb elsöm,fekezeskor huz is jobbra. Ez igy müszaki elött nem annyira elönyös illetve egyebkent sem. Egyesek meg örülhetnek,megint 20d-vel van problema.


ez nem 20d-s probléma, hanem általános, motortól független, mint általában a futómű problémák és kasztni bajok is.


Jobban jársz a felújítással szerintem, mint a bontottal.
Én most újítottam fel bontottat és cseréltem le a sajátomat. Ég és föld a különbség
Igaz idő kell a rendes munkához, azért is választottam, hogy felújítok egy szettet aztán pár óra alatt lecserélem őket. Így nem állt napokig a kocsi.


de várjatok már, nem csak a felfogatás más... az FL 20d tárcsája nagyobb, tehát a betét is nagyobb nem? akkor pedig a nyereg is nagyobb. vagy csak a nyerek külső része más? amire maga a munkahenger rész van felfogatva? illetve azért bizonyos betét méret után a dugattyú méretének is nagyobbnak kell lennie, hogy kellő erővel tudjon nyomni.


A tárcsák eltérnek ezért kintebb kellet hozniuk a nyerget azt meg a nyeregtartóval oldották meg
ezzel:
https://c1552172.ssl.cf0.rackc...6_x800.jpg

pont most szaladtam bele ebbe a problémába, mert a bontott 136 pacis fék volt és nem 150 pacisé
a nyergek számra ugyan azok voltak, viszont ezek a konzolok nem
ennél a konzolnál meg a négy csavar távolsága adja meg, hogy mennyire kerül ki a féknyereg a felfogatáshoz képest
(pl az M3-as és a CLS első fékje is ebben a konzolban különbözik így az M3-as 325-ös míg a CLS 345-ös tárcsát tud fogadni)

a fékpofa szerintem ugyan az, mert azt meg a nyereg határozza meg, mekkorát is tud befogadni



na igen erre a konzolra gondoltam...
tehát akkor valójában ha valaki nagyobb tárcsát szeretne, akkor a tárcsák mellé csak ezt a konzolt kell cserélnie és magát a féknyerget nem? (bringás szempontból így szokott lenni) mert ha lehet külön kapni ezt a konzolt, akkor egy fék upgrade még olcsóbban megúszható, és magát a rendszertmeg sem kell bontani.
viszont lehet betétet is újat kell venni, de akkor elvileg az is jó lesz... vagy nem? vagy ugyanaz a pofa akkor? már kezdek belekavarodni.


Akkor itt a bal első fékre a találat e46-on belül, lehet csemegézni hol melyik konzolt használta a gyár
http://www.realoem.com/bmw/enU...series=E46


ez alapján ugynaazt a cikkszámot hozza mindenre ami ott fel van sorolva... ami akkor nekem fura... mert az N40-es e46 és mondjuk egy M54 28i, vagy ugye egy 20d-n sem ugyanaz a tárcsa van. itt pedig mind nyeregre és tartóra ugyanazt a cikkszámot dobja.

YELLOW Elküldve: 2016-03-30 14:01 Fékjavítás

SP_323i írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
SP_323i írta:
lantika írta: 320d 136 es 150 lovas feknyereg között van valami külömbseg?


Nyereg ugyan az csak a felfogató konzol más
pont most sz@ptam be ezekkel


Köszi. Akkor veszek 2 felujito szettet,es megjavitom. Egyszerübb lett volna a nyereg csere. Szorul kicsit a jobb elsöm,fekezeskor huz is jobbra. Ez igy müszaki elött nem annyira elönyös illetve egyebkent sem. Egyesek meg örülhetnek,megint 20d-vel van problema.


ez nem 20d-s probléma, hanem általános, motortól független, mint általában a futómű problémák és kasztni bajok is.


Jobban jársz a felújítással szerintem, mint a bontottal.
Én most újítottam fel bontottat és cseréltem le a sajátomat. Ég és föld a különbség
Igaz idő kell a rendes munkához, azért is választottam, hogy felújítok egy szettet aztán pár óra alatt lecserélem őket. Így nem állt napokig a kocsi.


de várjatok már, nem csak a felfogatás más... az FL 20d tárcsája nagyobb, tehát a betét is nagyobb nem? akkor pedig a nyereg is nagyobb. vagy csak a nyerek külső része más? amire maga a munkahenger rész van felfogatva? illetve azért bizonyos betét méret után a dugattyú méretének is nagyobbnak kell lennie, hogy kellő erővel tudjon nyomni.


A tárcsák eltérnek ezért kintebb kellet hozniuk a nyerget azt meg a nyeregtartóval oldották meg
ezzel:
https://c1552172.ssl.cf0.rackc...6_x800.jpg

pont most szaladtam bele ebbe a problémába, mert a bontott 136 pacis fék volt és nem 150 pacisé
a nyergek számra ugyan azok voltak, viszont ezek a konzolok nem
ennél a konzolnál meg a négy csavar távolsága adja meg, hogy mennyire kerül ki a féknyereg a felfogatáshoz képest
(pl az M3-as és a CLS első fékje is ebben a konzolban különbözik így az M3-as 325-ös míg a CLS 345-ös tárcsát tud fogadni)

a fékpofa szerintem ugyan az, mert azt meg a nyereg határozza meg, mekkorát is tud befogadni



na igen erre a konzolra gondoltam...
tehát akkor valójában ha valaki nagyobb tárcsát szeretne, akkor a tárcsák mellé csak ezt a konzolt kell cserélnie és magát a féknyerget nem? (bringás szempontból így szokott lenni) mert ha lehet külön kapni ezt a konzolt, akkor egy fék upgrade még olcsóbban megúszható, és magát a rendszertmeg sem kell bontani.
viszont lehet betétet is újat kell venni, de akkor elvileg az is jó lesz... vagy nem? vagy ugyanaz a pofa akkor? már kezdek belekavarodni.

YELLOW Elküldve: 2016-03-30 13:54 klíma tisztítás

elgeri írta:
Reeckatee írta:
elgeri írta:

Szia

Habot sose mernék használni, sok rémhír kering

Én ózonost csináltattam anno (évente illene). Nem nagy összeg, Bp-n, akcióban 4-5e Ft-ért megcsinálják fél óra alatt + utána szellőztetés (nem kevesebb, mert az meg megint spórolós megoldás). Én ott álltam közben a kocsi közelében, szóval láttam, hogy nem sprayt, hanem a generátort dolgoztatták

A lelkemnek jót tett, de pont a szagot nem biztos, hogy el fogja tüntetni. Ugyanis ez ugyan megöli a bacikat (minden élőlényt, mert elvonja az oxigént), de maga az iszapos, lecsapódott trutyi ott marad a rendszerben... mocsárszaga továbbra is lehet.


Pont ettol tartok, h foloslegesen csinalnam az egeszet. Egyelore vettem egy sprayt es uj pollenszurot, de a lerakodott dzsuva ami aggaszt a legjobban. Amig azt le nem takaritom sztem nem fogok kielegito eredmenyt kapni.



Abszolút laikusként, de én úgy gondolom, hogy a lerakodott "iszapot" 100%-osan csak szakember által szétszereléssel / kiszereléssel lehet eltávolítani... akármint mondanak a fél szakemberek

Ha már cseréltél pollenszűrőt, akkor minél hamarabb kellene az ózonos tisztítást is megcsinálni, mert tényleg nem akkora összeg, fertőtleníteni tuti fertőtlenít, és azt csak tiszta pollenszűrővel ajánlott.


ha valóban van dzsuva a hőcserélőn, azt sajnos az ózon sem fogja eltávolítani, és mivel az fizikális cucc rajta, idővel újra telepszik rajta minden.
ha rendszeresen volt cserélve pollenszűrő, akkor nem kellene, hogy dzsuvás legyen.
viszont habbal dolgozni csak úgy érdemes, hogy konkrétan a hőcserélőre fújni, hagyni hatni, aztán deszt vízzel lemosni (spriccolóval), ami persze folyjon is le a lefolyón.
ha ez megvan utána elég évente egy ózonos kezelés, persze normális szűrőt hazsnálva és cserélve. na meg persze klímát kiszárítani használat után, ha van rá mód. pl. hosszabb táv esetén leállítás előtt már lekapcsolni a klímát és külső meleg levegőt átereszteni a rendszeresen. én néha még a belső keringetést is kapcsolom, mert a hőcserélő egy jó ideig még hideg és azt vettem észre, hogy belső keringetésnél még jó darabig adja a hideget.

YELLOW Elküldve: 2016-03-30 08:34 Fékjavítás

SP_323i írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
SP_323i írta:
lantika írta: 320d 136 es 150 lovas feknyereg között van valami külömbseg?


Nyereg ugyan az csak a felfogató konzol más
pont most sz@ptam be ezekkel


Köszi. Akkor veszek 2 felujito szettet,es megjavitom. Egyszerübb lett volna a nyereg csere. Szorul kicsit a jobb elsöm,fekezeskor huz is jobbra. Ez igy müszaki elött nem annyira elönyös illetve egyebkent sem. Egyesek meg örülhetnek,megint 20d-vel van problema.


ez nem 20d-s probléma, hanem általános, motortól független, mint általában a futómű problémák és kasztni bajok is.


Jobban jársz a felújítással szerintem, mint a bontottal.
Én most újítottam fel bontottat és cseréltem le a sajátomat. Ég és föld a különbség
Igaz idő kell a rendes munkához, azért is választottam, hogy felújítok egy szettet aztán pár óra alatt lecserélem őket. Így nem állt napokig a kocsi.


de várjatok már, nem csak a felfogatás más... az FL 20d tárcsája nagyobb, tehát a betét is nagyobb nem? akkor pedig a nyereg is nagyobb. vagy csak a nyerek külső része más? amire maga a munkahenger rész van felfogatva? illetve azért bizonyos betét méret után a dugattyú méretének is nagyobbnak kell lennie, hogy kellő erővel tudjon nyomni.

YELLOW Elküldve: 2016-03-30 06:45 Fékjavítás

lantika írta:
SP_323i írta:
lantika írta: 320d 136 es 150 lovas feknyereg között van valami külömbseg?


Nyereg ugyan az csak a felfogató konzol más
pont most sz@ptam be ezekkel


Köszi. Akkor veszek 2 felujito szettet,es megjavitom. Egyszerübb lett volna a nyereg csere. Szorul kicsit a jobb elsöm,fekezeskor huz is jobbra. Ez igy müszaki elött nem annyira elönyös illetve egyebkent sem. Egyesek meg örülhetnek,megint 20d-vel van problema.


ez nem 20d-s probléma, hanem általános, motortól független, mint általában a futómű problémák és kasztni bajok is.

YELLOW Elküldve: 2016-03-29 15:00 klíma tisztítás

Reeckatee írta:
Robin68 írta:
A habbal csak az a baj, hogy tud kellemetlen problémákat okozni ha véletlen jut belőle elektronikai alkatrészre is. Én az ózonos tisztítással próbálkoznék, az nem okoz kárt és nem csak a klímát de az utasteret is fertőtleníti. Ha jól tudom.....


25 ezres varoska a mienk, itt a lehetosegek nem epp korlatlanok


látogass meg (ha erre jársz)
csak van a környéken, azért a 25ezer nem annyira kis város. esetleg klíma és hűtőgép szervizeket lehet megkérdezni.

YELLOW Elküldve: 2016-03-29 12:44 Most vettem BMW-t

Reeckatee írta: Szoval...a motor az M47N, 150 lovas CR eroforras volt.
Az 1. henger ragadt meg, minden cserelve lett ami erintett volt a meghibasodas kapcsan. (Annak ellenere, hogy en sem asom a penzt es ez karacsony elott 3 nappal tortent, megis arra dontottunk minden ami esedekes cserelodjon a kesobbi felhotlen boldogsag remenyeben) Zsir uj fotengely es csapagyak kerultek bele, (egyenesen a BMW gyarbol) hajtokar, vezerles, az osszes tomites, szelep szar szimm. , izzito gyertyak, porlasztok, vakum csovek, egy szett uj gyurut is kapott stb stb....job ha bele sem gondolok....
A motor atomjaira lett szedve, az olajpumpa nem, hogy jelet nem adta a gyengelkedesnek de meg egy karcolas vagy marodas sem latszott rajta. Elvileg minden ugy volt mint a mesekben.....elvileg. Az elso 3000 km 2x csereltem olajat es szuroket, nem nyomtam 2500-3000 fole egyaltalan, bemelegitettem, visszahutottem, mindent megtettem amit ember megtehet egy rohadt autoert. Teltek a honapok, az auto nem akart ugy menni ahogy kellett volna, kicsereltuk az intercoolert, az uzemanyag szivattyut, ujra lett minden programozva, majd a legtomegmero programozasa es a "pressure converter" szurojenek a tisztitasa utan az auto megindult....egeszen 2 napig. Az elso komolyabb probauton, 160 km/h-nal es kb 4000 fordulatnal egyet bolintott, majd a mutatok szepen elfekudtek es tobbet a motor nem moccant meg benne. Annyira megszorult h egy erokarral is alig-alig sikerult atforditani. Ekkor jott az a pillanat amikor azt kivantam barcsak ne keltem volna fel aznap, vagy amikor megvettem. Szerelo pajti nagyon jofej volt, hajlando lett volna megteriteni a kart, viszont amikor szetdobtuk a motort masodszor, az olajpumpa ropsulyos resze total kesz volt. Mostani tulaja egy autoszerelo baratom aki rendbe vagta es azota a gephaztetot fel sem nyitotta...En a tandijat megfizettem es vszinu h E46-ot tobbet a budos eletben nem szeretnek latni...nem beszelve arrol, h az autot 3-an neztuk meg a vasarlaskor es tenyleg minden annyira jonak tunt.



sajnos ez ilyen... oylan mint a baleset. senki nem számít rá, nem feltétlen van előjele.
előfordulhat, hogy aki eladta, nála valóban semmi gond nem volt, és lehet ha nála marad, ugyanúgy előjön a hiba. ezt sajnos biztosra megmondani nem lehet.
ezért nem az E46 típus a felelős... amikor az E90 20d-30d láncai szakadnak el és a lánc a tűzfal felől van, motort ki kell bontani a helyéről... az sem egy kellemes dolog.

YELLOW Elküldve: 2016-03-29 11:34 Most vettem BMW-t

lantika írta:
YELLOW írta:
Reeckatee írta: Udv mindenkinek!

Vegul nem sikerult osszebaratkozni az E46-al, mivel az uj motor 9000 km utan megint megragadt...mint utolag kiderult az olajpumpa volt a hibas. Sok sok penz es megannyi almatlan ejszaka utan szelnek eresztettem a vasat es egy E91 kerult a helyebe amit igencsak szeretek.
Nagyon remelem ez visszahozza a bajor markaba fektetett hitem.
Szep napot Cartarasak!


attól függ melyik motor van benne... bár mindegy is 20d

szerk.: azt akartam ezzel mondani, hogy vannak rizikósabb fajtái. nagyban függ a korelőzménye a motornak. az E46 vadi új motort kapott (0 km-est?)? azért az olajpumpa csak úgy nem áll meg... ez is függhet ám több mindentől.


Inkäbb 20d,mint 16i.


kinek a pap, kinek az egész plébáni

YELLOW Elküldve: 2016-03-29 09:54 Most vettem BMW-t

Reeckatee írta: Udv mindenkinek!

Vegul nem sikerult osszebaratkozni az E46-al, mivel az uj motor 9000 km utan megint megragadt...mint utolag kiderult az olajpumpa volt a hibas. Sok sok penz es megannyi almatlan ejszaka utan szelnek eresztettem a vasat es egy E91 kerult a helyebe amit igencsak szeretek.
Nagyon remelem ez visszahozza a bajor markaba fektetett hitem.
Szep napot Cartarasak!


attól függ melyik motor van benne... bár mindegy is 20d

szerk.: azt akartam ezzel mondani, hogy vannak rizikósabb fajtái. nagyban függ a korelőzménye a motornak. az E46 vadi új motort kapott (0 km-est?)? azért az olajpumpa csak úgy nem áll meg... ez is függhet ám több mindentől.