Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-03-25 09:25 E90 vásárlás

Whole01 írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Whole01 írta: Hali!

A következő E90 4 hengeres szivó 320i a kiszemeltem:

http://www.hasznaltauto.hu/aut..._i-9901171

Kérdésem:

A 2005-06-07 es évjáratok közt van motorikusan vmi különbség?
Vagy mind ugyanolyan megbizható,persze tudva lévén az autó előéletét biztos nem hátrány.
De mégis az újabbak már vmivel kiforrottabbak vagy ez a 2005ös is már jó lehet?

Köszi!

Szia!
Lehet, hogy nem írok igazat, de úgy rémlik, mindegyikben a 4 hengeres N46 motor van, ami sokak szerint a világ, de legalábbis a BMW legproblémásabb,(legszarabb)motorja. Nekem is olyan van, de egyelőre nagyon elégedett vagyok vele (most még), ami remélem így is marad.



ja az elődje meg az N42 azért lett az év motorja, mert olyan sz@r...
mivel vannak újabb motorok az E90-ben, azok között van sokkal rosszabb...
az N42-N46 nem azért rossz, mert rosszul gyártották le, mint az N45-öt pl. hanem mert a legtöbb tulaj nem foglalkozik a karbantartással, 20-30ezres olajcseréket mennek, a "szak"szervizek le sem cserélik az olajat. ezek már nem olyan motorok, mint az M43, hanem sokkal precízebbek, sokkal bonyolultabbak. elég elolvasni a ezen motorok Valvetronic-os leírását is.
ez egy nagyon jó motor, ha odafigyelnek rá! lehet vele takarékosan járni, de ha kell tud menni. nem egy sportautó.
ha normálisan van olaj cserélveakkor a lánc sem nyúlik meg 200ezer alatt, mert a patron normálisan tudja feszíteni, nem ugrik meg. de patront lehet bele venni meg ugrás gátlót (ha még nincs benne) pár ezerért. de ha láncot kell cserélni az sem egy nagy összeg. komolyan mondom ez legyen a legnagyobb baja.
persze 10+éves autó esetén, aminek kitudja hanyadik tuléajdonosa van, mindig rizikós. sokan megveszik az autót, mert úgy adják el, hogy friss szervizzel. persze az új vevő nem csinál semit mert miért? aztán lehet az előző tulaj is azért adta el friss szervizzel, mert úgy eladhatóbb. hamasítani már nem nehéz hozzá semmit. aztán csodálkoznk, hogy 40ezreket megy el egy olajjal. persze a már új tulajnál elkezd rosszalkodni, ő is meghirdeti még szerviz előtt, persze gógyis, és friss szervizzel hirdeti. aztán megy minden előlről. ez nem kitaláció, hanem van ilyen!!!
már nem az van, hogy ha valaki új autót vesz, akkor mindegy mi volt, szervizelteti, hanem inkább úgy veszik, hogy ne kelljen még arra is költeni. az már nem zavarja, hogy előtte nem is volt olaj cserélve.
aztán meg csodálkoznak, szidják a márkát. de ez minden típusnál előfordul. az ember akkor jár jól ha fanatikustól tud venni autót, de az meg nem fogja gombokért odaadni.
mindnekinek saját dolga eldönteni melyiket vszi, de az olcsó húsnak híg lesz a leve.
ezt most nem a linkelt példányra írom, hanem általánosságban.

Szia Y!
Nem figyeltél, írtam: egyelőre nagyon elégedett vagyok vele. Igen, törődni kell vele. Na de hát mivel nem kell törődni, hogy hosszú életű legyen?
Mindezt, csak azért írtam, nehogy azt gondolja, ha vesz egy széthajtott szemetet (és ezt nem a belinkelt autóra írtam)és azzal gondtalanul fog autózni éveken keresztül. A német autók eleve számomra kérdőjelesek, mivel nincs sebesség korlátozás az autópályákon, a tulaj max gázzal hajtja a szerencsétlent. A német szervizekről meg tisztelet a kivételnek, nincs jó véleményem, igazi kóklerek, már amiket a munkájukból láttam a sok autó megnézése során.


tudom, hogy értetted. csak a tökszim ki van, hogy általában ezzel a dumával jönnek. nem Te, hanem úgy általában ez van elterjedve. csak egy átlag ember, aki mellé laikus is, nem gondolja át a dolgokat, hanem a szóbeszédre ad. ideadhatnák a világ legmegbízhatóbb autóját, mib, hogy szét lehet vágni? és van is aki azt is széthajtja. nagy részben a vezető, tulaj felelős azért, amilyen az autó.


Köszi az érveket-ellenérveket.Olvasva igaz h a leinformálható előéletű lenne az igazi......de abból tudjuk h igen kevés van...


a könnyű autóvásárlás az valami utópia... van aki több száz ezret elkölt mire megtalálja a jó autót. egy bizonyos értéknél, az sem éri meg, mármint a fáradozás.

YELLOW Elküldve: 2016-03-25 07:30 Elektromos kiegészítő fűtés utólagos beépítése

Csabika136 írta: Sziasztok!
Valaki segíthetne nekem. Pár napja nem hallom hogy működne a kiegészítő elektromos fűtés az E46 320d-mben. Elromolhatott? Mikor működött, akkor rendesen hallani lehetett az alapjáraton, hogy terheli a motort. Megmértem, 76 Ampert vett fel olyankor, de csak kis időkre kapcsolt be és legalább 4-szer annyi időt szünetelt. Jó volt ez így?

Köszönöm!


nem lehet, hogy azért nem hallod, mert jobb az idő? vagy esetleg ki van kapcsolva a klímapaneled?

YELLOW Elküldve: 2016-03-24 22:00 Alufelni méretek

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy nekem 8x18 Et 34-s felnim van.
Előre 225/40 menne de hátra nagyobbat szeretnék!
Melyik méret megy még alá?! A 245 jó lehet?!
Előre is köszönöm!


éppen jó 245/35. persze nem a nagy márkákból, mert azok szélesebbek. legalábbis az a tapasztalat.


akkor 40-be 235 lesz a jó?


az nem váltóméret!!!

szerk.: javítom magam, de jó úgy is, szóval mehet a 235/40

YELLOW Elküldve: 2016-03-24 20:07 Alufelni méretek

Pitykoo írta: Hali!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy nekem 8x18 Et 34-s felnim van.
Előre 225/40 menne de hátra nagyobbat szeretnék!
Melyik méret megy még alá?! A 245 jó lehet?!
Előre is köszönöm!


éppen jó 245/35. persze nem a nagy márkákból, mert azok szélesebbek. legalábbis az a tapasztalat.

YELLOW Elküldve: 2016-03-24 19:13 Autóvásárlás

kgy írta: Sziasztok!

Szemezgetek, két típussal.
318i 143 lovas és 320i 150 lovas 46-os gépekkel. 2000-es évjárat körül.
Érdekelne, hogy ezek mennyire megbízható motorok, illetve a városi fogyasztása.
1,3 millióból gazdálkodom.

A válaszokat köszönöm!


18-asból nem fogsz 143lovasat kapni E46-ból 2000-es évjárat körül... 2001.09. felett már esetleg, de inkább 2002-től.

YELLOW Elküldve: 2016-03-24 16:23 E90 vásárlás

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Whole01 írta: Hali!

A következő E90 4 hengeres szivó 320i a kiszemeltem:

http://www.hasznaltauto.hu/aut..._i-9901171

Kérdésem:

A 2005-06-07 es évjáratok közt van motorikusan vmi különbség?
Vagy mind ugyanolyan megbizható,persze tudva lévén az autó előéletét biztos nem hátrány.
De mégis az újabbak már vmivel kiforrottabbak vagy ez a 2005ös is már jó lehet?

Köszi!

Szia!
Lehet, hogy nem írok igazat, de úgy rémlik, mindegyikben a 4 hengeres N46 motor van, ami sokak szerint a világ, de legalábbis a BMW legproblémásabb,(legszarabb)motorja. Nekem is olyan van, de egyelőre nagyon elégedett vagyok vele (most még), ami remélem így is marad.



ja az elődje meg az N42 azért lett az év motorja, mert olyan sz@r...
mivel vannak újabb motorok az E90-ben, azok között van sokkal rosszabb...
az N42-N46 nem azért rossz, mert rosszul gyártották le, mint az N45-öt pl. hanem mert a legtöbb tulaj nem foglalkozik a karbantartással, 20-30ezres olajcseréket mennek, a "szak"szervizek le sem cserélik az olajat. ezek már nem olyan motorok, mint az M43, hanem sokkal precízebbek, sokkal bonyolultabbak. elég elolvasni a ezen motorok Valvetronic-os leírását is.
ez egy nagyon jó motor, ha odafigyelnek rá! lehet vele takarékosan járni, de ha kell tud menni. nem egy sportautó.
ha normálisan van olaj cserélveakkor a lánc sem nyúlik meg 200ezer alatt, mert a patron normálisan tudja feszíteni, nem ugrik meg. de patront lehet bele venni meg ugrás gátlót (ha még nincs benne) pár ezerért. de ha láncot kell cserélni az sem egy nagy összeg. komolyan mondom ez legyen a legnagyobb baja.
persze 10+éves autó esetén, aminek kitudja hanyadik tuléajdonosa van, mindig rizikós. sokan megveszik az autót, mert úgy adják el, hogy friss szervizzel. persze az új vevő nem csinál semit mert miért? aztán lehet az előző tulaj is azért adta el friss szervizzel, mert úgy eladhatóbb. hamasítani már nem nehéz hozzá semmit. aztán csodálkoznk, hogy 40ezreket megy el egy olajjal. persze a már új tulajnál elkezd rosszalkodni, ő is meghirdeti még szerviz előtt, persze gógyis, és friss szervizzel hirdeti. aztán megy minden előlről. ez nem kitaláció, hanem van ilyen!!!
már nem az van, hogy ha valaki új autót vesz, akkor mindegy mi volt, szervizelteti, hanem inkább úgy veszik, hogy ne kelljen még arra is költeni. az már nem zavarja, hogy előtte nem is volt olaj cserélve.
aztán meg csodálkoznak, szidják a márkát. de ez minden típusnál előfordul. az ember akkor jár jól ha fanatikustól tud venni autót, de az meg nem fogja gombokért odaadni.
mindnekinek saját dolga eldönteni melyiket vszi, de az olcsó húsnak híg lesz a leve.
ezt most nem a linkelt példányra írom, hanem általánosságban.

Szia Y!
Nem figyeltél, írtam: egyelőre nagyon elégedett vagyok vele. Igen, törődni kell vele. Na de hát mivel nem kell törődni, hogy hosszú életű legyen?
Mindezt, csak azért írtam, nehogy azt gondolja, ha vesz egy széthajtott szemetet (és ezt nem a belinkelt autóra írtam)és azzal gondtalanul fog autózni éveken keresztül. A német autók eleve számomra kérdőjelesek, mivel nincs sebesség korlátozás az autópályákon, a tulaj max gázzal hajtja a szerencsétlent. A német szervizekről meg tisztelet a kivételnek, nincs jó véleményem, igazi kóklerek, már amiket a munkájukból láttam a sok autó megnézése során.


tudom, hogy értetted. csak a tökszim ki van, hogy általában ezzel a dumával jönnek. nem Te, hanem úgy általában ez van elterjedve. csak egy átlag ember, aki mellé laikus is, nem gondolja át a dolgokat, hanem a szóbeszédre ad. ideadhatnák a világ legmegbízhatóbb autóját, mib, hogy szét lehet vágni? és van is aki azt is széthajtja. nagy részben a vezető, tulaj felelős azért, amilyen az autó.

YELLOW Elküldve: 2016-03-24 14:45 Mi lehet a baj?

wiq írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
YELLOW írta: fél tanknál is hallani


Nos ez érdekes, nekem sosem hallatszik ilyen, csak szűrőcsere után...


én 9 éve hallom. menet közben nem hallom én sem, csak amikor pont félig van és kiszállok garázsajtót, kaput nyitogatni. máskor nem hallom, csukot ajtónál csak néha, ha nagyon fülelek.


Üdv.

Indítás előtt nekem is szürcsöl a benzinpumpa, ha negyed alatt van az üzemanyagszint a tankban - a garázsban hallani, belül nem -. Szerintem ez nem hiba.


az viszont nem jó szerintem. mert nekem olyankor nincs szürcsi. csak és kizárólag akkor, amikor feles állás közelében van a mutató, ezt pontosan be tudnám határolni, de azért nem nézem meg titkos menüben mit mutat a tank liter. de ez kb 10km-es szakaszt jelent, utána csendbe marad... meg előtte is csendben van.

YELLOW Elküldve: 2016-03-24 13:25 RDC guminyomás érzékelõ

lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
lela írta:
lantika írta:
lela írta:
lantika írta:
Schaltzentrumba rendeltem 1 db RDC/RPA gombot,amint megjön bekäbelezem az autot,es beteszem a kapcsolot. Termeszetesen el fogom vegezni a kapcsolos tesztet is,es megosztom veletek.

Amivel tisztäban kell lenni:

Az RDC szenzorok segitsegevel meri a gumiban levö nyomäst,es jelez akär 0.2 bar elteresnel is. Az RPA az ABS szenzorok segitsegevel meri a kerekek fordulatszämät,es egyes forräsok szerint 0.5 bar elterest kepes jelezni,mäs forräsok szerint 1.0 bar elterest erzekel. Toväbbä RPA eseteben,ha egy Touringot megpakolunk 5 mäzsa cementtel,es az utämfutora felteszünk 2 tehenet,akkor elkepzelhetö,hogy jelezni fog az RPA,mivel terhelt ällapotban laposabb lesz a gumi.


Köszönjük!!!
1 kérdés: Úgy tudom hogy a 2001 utáni faceliftesekbe különböző Schaltzentrum van. Tehát nem lehet csak egy gombot cserélni. Ezzel kapcsolatban van valami infód? Ergo nekem van ülésfűtés dsc Harman/Kardon, ha akarok RPA-t akkor cserélnem kell kompletten egy olyanra amin rajta van minden + még az RPA. Nézegettem már, de nem tudom hogy ezeket külön cikkszámozzák és ha igen azt hol lehet megtalálni, mert realoemben nem hozza?


A kapcsolokat bele tudod tenni egyesevel. Minden kapcsolonak mäs ellenälläsi erteke van,innen tudja a schaltzentrum,hogy mi az amit megnyomtäl. Nagyon sok fajta kapcsolo van,es ha megnezed akkor csak az ülesfütesnek,es a DSC-nek van fix helye,a többi vältozik. Ha megjön az RDC kapcsolo akkor meg tudom irni a szämot.




Értem és az előlapot a Schaltzentrum-on hogy vágod ki?
És ezt a kapcsolót külön rendeled a BMW-től, tehát van cikkszáma, mert én mindenhol csak kompletten látom?
Egyébként a Schaltzentrum is egy modulnak számít? Tehát INPA ban látszik? Még nem próbáltam az az igazság. PL ha installálsz egy kapcsolót akkor ebben a modulban is kell módosítani NCS-el?


Nem BMW-töl,hanem ebay-en vettem. Elölapot nem tudom hogyan fogom kivägni,majd kiderül ha kiszedem,es szetbontom. Schaltzentrum egy külön modul,de nem lehet programozni. Kapcsolot bele kell tenni,es fel fogja ismerni,hogy mi az a kapcsolo.


és vajon akinek csake gy nyamvadt DSC gombja van, annak is ez a sálcentrum van, vagy esetlege gy butított verzió, ami 1 gombot fogad? (azért nem bontom ki, csak érdeklődök.)


Gondolom neked a kepen läthato butitott verzio van. Neked kicsit több käbelt kellene behuzni.


ez csak egy DSC gomb de igen ez az egy gombom van. a kérdés, hogy a mögötte lévő sálcentrum (leírom még1x) csak egy gombot fogad (butított sálcentrum), vagy olyan mint amit korábban linkeltél képet, azaz van rajta 6 hely, vagy akár 7. mivel olyan helyen dolgozom, el tudom képzelni, hogy lehet csak 1 férőhelyes egység. de ha már van mondjuk 3 férőhely, akkor gondolom a gombot mindegy melyikbe rakom bele, mert a benne lévő ellenállás értékből azonosít amúgy is. tehát ha így van, akkor ez a sálcentrum olyan, mint egy USB HUB.


Ha csak DSC gombod van,akkor a fent läthato "SZ" van a kocsidban. Az igazi Schaltzentrum nem letezik csak 1 db DSC/ASC gombbal. Nekem az ülesfütes miatt van rendes SZ,es abban pont 1 hely volt szabadon,oda bele is nyomtam az RDC/RPA gombot. Mär csak a motorterben kell benyomnom egy PIN-t a csatiba es lehet tesztelni. Persze a kb 100 db PIN közül ami itthon van egy sem olyan.


aha értelek most már... vagyis annyira nem király a részemre

YELLOW Elküldve: 2016-03-24 13:04 RDC guminyomás érzékelõ

lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
lela írta:
lantika írta:
lela írta:
lantika írta:
Schaltzentrumba rendeltem 1 db RDC/RPA gombot,amint megjön bekäbelezem az autot,es beteszem a kapcsolot. Termeszetesen el fogom vegezni a kapcsolos tesztet is,es megosztom veletek.

Amivel tisztäban kell lenni:

Az RDC szenzorok segitsegevel meri a gumiban levö nyomäst,es jelez akär 0.2 bar elteresnel is. Az RPA az ABS szenzorok segitsegevel meri a kerekek fordulatszämät,es egyes forräsok szerint 0.5 bar elterest kepes jelezni,mäs forräsok szerint 1.0 bar elterest erzekel. Toväbbä RPA eseteben,ha egy Touringot megpakolunk 5 mäzsa cementtel,es az utämfutora felteszünk 2 tehenet,akkor elkepzelhetö,hogy jelezni fog az RPA,mivel terhelt ällapotban laposabb lesz a gumi.


Köszönjük!!!
1 kérdés: Úgy tudom hogy a 2001 utáni faceliftesekbe különböző Schaltzentrum van. Tehát nem lehet csak egy gombot cserélni. Ezzel kapcsolatban van valami infód? Ergo nekem van ülésfűtés dsc Harman/Kardon, ha akarok RPA-t akkor cserélnem kell kompletten egy olyanra amin rajta van minden + még az RPA. Nézegettem már, de nem tudom hogy ezeket külön cikkszámozzák és ha igen azt hol lehet megtalálni, mert realoemben nem hozza?


A kapcsolokat bele tudod tenni egyesevel. Minden kapcsolonak mäs ellenälläsi erteke van,innen tudja a schaltzentrum,hogy mi az amit megnyomtäl. Nagyon sok fajta kapcsolo van,es ha megnezed akkor csak az ülesfütesnek,es a DSC-nek van fix helye,a többi vältozik. Ha megjön az RDC kapcsolo akkor meg tudom irni a szämot.




Értem és az előlapot a Schaltzentrum-on hogy vágod ki?
És ezt a kapcsolót külön rendeled a BMW-től, tehát van cikkszáma, mert én mindenhol csak kompletten látom?
Egyébként a Schaltzentrum is egy modulnak számít? Tehát INPA ban látszik? Még nem próbáltam az az igazság. PL ha installálsz egy kapcsolót akkor ebben a modulban is kell módosítani NCS-el?


Nem BMW-töl,hanem ebay-en vettem. Elölapot nem tudom hogyan fogom kivägni,majd kiderül ha kiszedem,es szetbontom. Schaltzentrum egy külön modul,de nem lehet programozni. Kapcsolot bele kell tenni,es fel fogja ismerni,hogy mi az a kapcsolo.


és vajon akinek csake gy nyamvadt DSC gombja van, annak is ez a sálcentrum van, vagy esetlege gy butított verzió, ami 1 gombot fogad? (azért nem bontom ki, csak érdeklődök.)


Gondolom neked a kepen läthato butitott verzio van. Neked kicsit több käbelt kellene behuzni.


ez csak egy DSC gomb de igen ez az egy gombom van. a kérdés, hogy a mögötte lévő sálcentrum (leírom még1x) csak egy gombot fogad (butított sálcentrum), vagy olyan mint amit korábban linkeltél képet, azaz van rajta 6 hely, vagy akár 7. mivel olyan helyen dolgozom, el tudom képzelni, hogy lehet csak 1 férőhelyes egység. de ha már van mondjuk 3 férőhely, akkor gondolom a gombot mindegy melyikbe rakom bele, mert a benne lévő ellenállás értékből azonosít amúgy is. tehát ha így van, akkor ez a sálcentrum olyan, mint egy USB HUB.

YELLOW Elküldve: 2016-03-24 09:44 RDC guminyomás érzékelõ

lantika írta:
lela írta:
lantika írta:
lela írta:
lantika írta:
Schaltzentrumba rendeltem 1 db RDC/RPA gombot,amint megjön bekäbelezem az autot,es beteszem a kapcsolot. Termeszetesen el fogom vegezni a kapcsolos tesztet is,es megosztom veletek.

Amivel tisztäban kell lenni:

Az RDC szenzorok segitsegevel meri a gumiban levö nyomäst,es jelez akär 0.2 bar elteresnel is. Az RPA az ABS szenzorok segitsegevel meri a kerekek fordulatszämät,es egyes forräsok szerint 0.5 bar elterest kepes jelezni,mäs forräsok szerint 1.0 bar elterest erzekel. Toväbbä RPA eseteben,ha egy Touringot megpakolunk 5 mäzsa cementtel,es az utämfutora felteszünk 2 tehenet,akkor elkepzelhetö,hogy jelezni fog az RPA,mivel terhelt ällapotban laposabb lesz a gumi.


Köszönjük!!!
1 kérdés: Úgy tudom hogy a 2001 utáni faceliftesekbe különböző Schaltzentrum van. Tehát nem lehet csak egy gombot cserélni. Ezzel kapcsolatban van valami infód? Ergo nekem van ülésfűtés dsc Harman/Kardon, ha akarok RPA-t akkor cserélnem kell kompletten egy olyanra amin rajta van minden + még az RPA. Nézegettem már, de nem tudom hogy ezeket külön cikkszámozzák és ha igen azt hol lehet megtalálni, mert realoemben nem hozza?


A kapcsolokat bele tudod tenni egyesevel. Minden kapcsolonak mäs ellenälläsi erteke van,innen tudja a schaltzentrum,hogy mi az amit megnyomtäl. Nagyon sok fajta kapcsolo van,es ha megnezed akkor csak az ülesfütesnek,es a DSC-nek van fix helye,a többi vältozik. Ha megjön az RDC kapcsolo akkor meg tudom irni a szämot.




Értem és az előlapot a Schaltzentrum-on hogy vágod ki?
És ezt a kapcsolót külön rendeled a BMW-től, tehát van cikkszáma, mert én mindenhol csak kompletten látom?
Egyébként a Schaltzentrum is egy modulnak számít? Tehát INPA ban látszik? Még nem próbáltam az az igazság. PL ha installálsz egy kapcsolót akkor ebben a modulban is kell módosítani NCS-el?


Nem BMW-töl,hanem ebay-en vettem. Elölapot nem tudom hogyan fogom kivägni,majd kiderül ha kiszedem,es szetbontom. Schaltzentrum egy külön modul,de nem lehet programozni. Kapcsolot bele kell tenni,es fel fogja ismerni,hogy mi az a kapcsolo.


és vajon akinek csake gy nyamvadt DSC gombja van, annak is ez a sálcentrum van, vagy esetlege gy butított verzió, ami 1 gombot fogad? (azért nem bontom ki, csak érdeklődök.)

YELLOW Elküldve: 2016-03-24 07:55 E90 vásárlás

hil írta:
Whole01 írta: Hali!

A következő E90 4 hengeres szivó 320i a kiszemeltem:

http://www.hasznaltauto.hu/aut..._i-9901171

Kérdésem:

A 2005-06-07 es évjáratok közt van motorikusan vmi különbség?
Vagy mind ugyanolyan megbizható,persze tudva lévén az autó előéletét biztos nem hátrány.
De mégis az újabbak már vmivel kiforrottabbak vagy ez a 2005ös is már jó lehet?

Köszi!

Szia!
Lehet, hogy nem írok igazat, de úgy rémlik, mindegyikben a 4 hengeres N46 motor van, ami sokak szerint a világ, de legalábbis a BMW legproblémásabb,(legszarabb)motorja. Nekem is olyan van, de egyelőre nagyon elégedett vagyok vele (most még), ami remélem így is marad.



ja az elődje meg az N42 azért lett az év motorja, mert olyan sz@r...
mivel vannak újabb motorok az E90-ben, azok között van sokkal rosszabb...
az N42-N46 nem azért rossz, mert rosszul gyártották le, mint az N45-öt pl. hanem mert a legtöbb tulaj nem foglalkozik a karbantartással, 20-30ezres olajcseréket mennek, a "szak"szervizek le sem cserélik az olajat. ezek már nem olyan motorok, mint az M43, hanem sokkal precízebbek, sokkal bonyolultabbak. elég elolvasni a ezen motorok Valvetronic-os leírását is.
ez egy nagyon jó motor, ha odafigyelnek rá! lehet vele takarékosan járni, de ha kell tud menni. nem egy sportautó.
ha normálisan van olaj cserélveakkor a lánc sem nyúlik meg 200ezer alatt, mert a patron normálisan tudja feszíteni, nem ugrik meg. de patront lehet bele venni meg ugrás gátlót (ha még nincs benne) pár ezerért. de ha láncot kell cserélni az sem egy nagy összeg. komolyan mondom ez legyen a legnagyobb baja.
persze 10+éves autó esetén, aminek kitudja hanyadik tuléajdonosa van, mindig rizikós. sokan megveszik az autót, mert úgy adják el, hogy friss szervizzel. persze az új vevő nem csinál semit mert miért? aztán lehet az előző tulaj is azért adta el friss szervizzel, mert úgy eladhatóbb. hamasítani már nem nehéz hozzá semmit. aztán csodálkoznk, hogy 40ezreket megy el egy olajjal. persze a már új tulajnál elkezd rosszalkodni, ő is meghirdeti még szerviz előtt, persze gógyis, és friss szervizzel hirdeti. aztán megy minden előlről. ez nem kitaláció, hanem van ilyen!!!
már nem az van, hogy ha valaki új autót vesz, akkor mindegy mi volt, szervizelteti, hanem inkább úgy veszik, hogy ne kelljen még arra is költeni. az már nem zavarja, hogy előtte nem is volt olaj cserélve.
aztán meg csodálkoznak, szidják a márkát. de ez minden típusnál előfordul. az ember akkor jár jól ha fanatikustól tud venni autót, de az meg nem fogja gombokért odaadni.
mindnekinek saját dolga eldönteni melyiket vszi, de az olcsó húsnak híg lesz a leve.
ezt most nem a linkelt példányra írom, hanem általánosságban.

YELLOW Elküldve: 2016-03-23 20:40 Mi lehet a baj?

Tano írta:
YELLOW írta: fél tanknál is hallani


Nos ez érdekes, nekem sosem hallatszik ilyen, csak szűrőcsere után...


én 9 éve hallom. menet közben nem hallom én sem, csak amikor pont félig van és kiszállok garázsajtót, kaput nyitogatni. máskor nem hallom, csukot ajtónál csak néha, ha nagyon fülelek.

YELLOW Elküldve: 2016-03-23 20:38 Akkumulátor

Sapphi írta: Sziasztok,

körülbelül egy hete lemerült a kocsimban az akkumulátor, ami azért volt érdekes, mert nem hagytam rajta semmit, aminek le kellet volna szívnia, de mégis megtörtént rátöltöttünk és azóta nem volt vele ilyen probléma viszont egy másik hiba előjött, ami viszont már aggasztóbb.

Nem mindig csinálja viszont előfordul, hogy elindítom az autót és elkezdi csekkolni a dolgokat, majd a műszerfal olyan mintha újraindulna. Illetve ez is történik alaphelyzetbe áll a kilométeróra, fordulatszám és minden. Ekkor újraindul és megint meghal és megint elindul és ezt csinálja folyamatosan... Valamikor a rádió is meghal ezzel együtt. És egy idő után aztán rendbejön.

Persze valamikor elindítom és semmi gondja sincs a kocsinak, de volt már olyan is, hogy menet közbe halt le.

Ha simán a gyújtást adom rá semmi baja nincs megy a rádió rendesen.

Esetleg van valakinek ötlete, hogy mi lehet a probléma vagy az aksit kéne cserélni?

Köszönöm előre is az ötleteket.


hasonló hibára legutóbb azt írták, hogy a PDC vezérlője van beázva, hátul a dobbetét mögött. belülről. egyébként ez a műszerfalas hiba elég sok 1-est érint.
szóval ha van PDC-d, azaz tolatóradar, akkor hátul kellene beázást nézni.

YELLOW Elküldve: 2016-03-23 18:33 Mi lehet a baj?

Tano írta:
raul227 írta: Sziasztok, az normális hogy amikor raadom a gyujtast, kb 1 percig szörcsög az autó, kb a kipufogó környékéről, a két hátsó kerék között, előtt, de elég hangos, mintha a fürdőszoba mellett állnék, vagy inkább mint amikor a falon át hallod hogy folyik le a víz egy házban.


Mikor ráadod a gyújtást, akkor bekapcsol a tankban lévő üzaszivattyú, ami nyomás alá helyezi a rendszert. Ilyen szörcsögés akkor szokott lenni, mikor levegős lesz az üzarendszer (pl üzaszűrő cserekor) és légteleníti a szivattyú mikor bekapcsol. Egyéb esetben nem kellene neki szürcsögni. Szerintem neked valahogy levegősödik és azért hallod mindig, és ez nem normális így.


fél tanknál is hallani

YELLOW Elküldve: 2016-03-22 05:36 Mi lehet a baj?

LimaDelta írta:
bond3 írta: Sziasztok! Elég tanácstalan vagyok a hiba forrását tekintve, kérlek segítsetek.
Adott egy 318tds autó, forr a vizem, de csak 2500-3000-es fordulat környékétől amint olyan 110-zel megyek hosszabb távon, de akkor litereket megiszik. termosztát vadonat új, vízpumpa rendben, a kocsi nem füstöl csak kormol mikor illik,a fűtés mikor felforr a víz akkor eltűnik, de nem párásodik az autó, vízcsepp nincs a motor alatt sehol,illetve új a kiegy tartály sapkája is. amikor felforr, nagyon kemények a vízcsövek, alapjáraton nem hül vissza, viszont mikor kapcsol a venti, szépen visszahűl. közben volt egy generátor cserém is, de az nem hiszem hogy bármit befolyásolna. Merre fele keresgéljek tovább?


szia. én abszolút nem értek hozzá és ijesztgetni sem akarlak, de nem lehet hogy megrepedt a blokk esetleg? és ahogy melegszik úgy a repedés is nagyobb lesz? persze nem egy grandkanyonra gondolok, de ha litereket zabál meg akkor szerintem az valami komolyabb hiba lehet.

a vized pedig biztos hogy azért forr mert eltűnik a kellő mennyiség. és így a radiátorra sem jut víz, azaz nem lesz fűtésed.

közben kicsit olvasgattam neten és lehet igazam lesz, ugyanis ha repedt a hengerfej ( a blokk felső része) akkor a sok tünet közül az egyik, az általad leírt kemény vízcsövek is.
szerintem olyan kis repedés lehet, hogy az egyértelműbb jeleket még nem produkálja


nem kell a legrosszabbra gondolni...
lehet csak hengerfejtömítés a gond