Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-02-16 05:22 Kormányszervó hiba

raul227 írta:
YELLOW írta:
Tomi88 írta:
raul227 írta:
Tomi88 írta:
raul227 írta: Sziasztok, ebben a nagy esőben azt vettem észre, hogy néha kihagy a szervó, mellékesen a szíj is nyikorgott, az eső miatt. A kettő összefügg? Úgy értem, csak az eső miatt hagyott ki a szervó? Kb 2x, 1km-en belül. A szervó szíj a generátor szíj egyben, mármint az hajtja? És hol tudom megnézni a szervó olaj szintet? Esetleg link egy képpel, vagy ilyesmi, mert ez nekem új. köszönöm szépen.

Szerk :az atf olaj az a váltó olaj, ugye? Azt hány km-enként kell cserélni?

Aztán most mentem vele egy próba kört, a szervó kihagyogat, és amikor forgatom a kormányt az akksi jel kivillan. A kátyús utak miatt nagyon nagy pocsolyakba mentem vele, emiatt lehet, vagy más? 2 hónapja volt mindkét szíj cserélve. Daycora.
Esetleg van hozzá köze, hogy full ablak fűtésen volt, párátlanította? azzal a gombbal ami direkt arra van, jobb oldalt ablak fűtés.



Szia!
Jól gondolod, a pocsolyák miatt történt. A szíj hajtja a szervószivattyút és a generátort is. A a párátlanítás miatti nagyobb áramfelvételtől a generátort nehezebb forgatni, és a kormányzás is terheli a szíjat. Az így a nedvességtől már megcsúszik, ennek a nyikorgását hallottad. Elvileg nem lenne szabad ilyennek történnie, talán már nem az igazi a szíjfeszítő.


Nagyon Szépen köszönöm a gyors és pontos választ,azután megnéztem a szijat vizes volt még befujtam szíj sprayvel, ami csúszás gátló, semmi hiba nem volt,mentem pár kilométert, azalatt egyszer sem csinálta. Szíj feszítő az a teleszkópos dolog lenne? Vagy valamelyik tárcsa?


Ha jól tudom, a feszítő rugós szerkezetű, és a rugó lehet már elfáradva.
Kiegészítve az előzőt: az akksi jel is azért villan fel, mert a csúszó szíj miatt akkor épp nincs elegendő töltésed. Igen, az ATF az váltóolaj, elvileg soha nem kellene cserélni de ártani nem fog neki, sőt ajánlott is. Erről bővebben valamelyik váltós topikban olvashatsz.


a kormányszervóba is ATF olaj való rá is van írva a kupakra, a tartályra.


Meg tudnád mondani melyik a kormány szervó olaj beöntje? Nem találom...


EGR mellett:

YELLOW Elküldve: 2016-02-15 18:20 Kormányszervó hiba

Tomi88 írta:
raul227 írta:
Tomi88 írta:
raul227 írta: Sziasztok, ebben a nagy esőben azt vettem észre, hogy néha kihagy a szervó, mellékesen a szíj is nyikorgott, az eső miatt. A kettő összefügg? Úgy értem, csak az eső miatt hagyott ki a szervó? Kb 2x, 1km-en belül. A szervó szíj a generátor szíj egyben, mármint az hajtja? És hol tudom megnézni a szervó olaj szintet? Esetleg link egy képpel, vagy ilyesmi, mert ez nekem új. köszönöm szépen.

Szerk :az atf olaj az a váltó olaj, ugye? Azt hány km-enként kell cserélni?

Aztán most mentem vele egy próba kört, a szervó kihagyogat, és amikor forgatom a kormányt az akksi jel kivillan. A kátyús utak miatt nagyon nagy pocsolyakba mentem vele, emiatt lehet, vagy más? 2 hónapja volt mindkét szíj cserélve. Daycora.
Esetleg van hozzá köze, hogy full ablak fűtésen volt, párátlanította? azzal a gombbal ami direkt arra van, jobb oldalt ablak fűtés.



Szia!
Jól gondolod, a pocsolyák miatt történt. A szíj hajtja a szervószivattyút és a generátort is. A a párátlanítás miatti nagyobb áramfelvételtől a generátort nehezebb forgatni, és a kormányzás is terheli a szíjat. Az így a nedvességtől már megcsúszik, ennek a nyikorgását hallottad. Elvileg nem lenne szabad ilyennek történnie, talán már nem az igazi a szíjfeszítő.


Nagyon Szépen köszönöm a gyors és pontos választ,azután megnéztem a szijat vizes volt még befujtam szíj sprayvel, ami csúszás gátló, semmi hiba nem volt,mentem pár kilométert, azalatt egyszer sem csinálta. Szíj feszítő az a teleszkópos dolog lenne? Vagy valamelyik tárcsa?


Ha jól tudom, a feszítő rugós szerkezetű, és a rugó lehet már elfáradva.
Kiegészítve az előzőt: az akksi jel is azért villan fel, mert a csúszó szíj miatt akkor épp nincs elegendő töltésed. Igen, az ATF az váltóolaj, elvileg soha nem kellene cserélni de ártani nem fog neki, sőt ajánlott is. Erről bővebben valamelyik váltós topikban olvashatsz.


a kormányszervóba is ATF olaj való rá is van írva a kupakra, a tartályra.

YELLOW Elküldve: 2016-02-15 17:07 Motorolaj

keptondzsekk írta: Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni Tőletek. Most van az olajcserés periódus a 318i-mben, és szeretném tudni milyen olaj való bele(gondolom a szokásos 5w-40). Tudom hogy a kupakra rá van írva, hogy castrol, de azt én már nem fogok venni, mert azzal már szívtam párszor. Liqui Moly, Xado ajánlott hozzá? Utóbbiról eddig csak jót tudok elmondani. Jól olvastam, hogy LL04 C3-nak kell megfeleljen? Köszönöm előre is!


a C3 az dízel motorhoz való minősítés. persze valószínű a C3 tudja a benzines minősítést is, legalábbis a Castrol-om és az Aral-om tudta. még ami dízel felirat vana nevében, az is jó benzinesbe. de igazából felesleges, mert ezek inkább a részecskeszűrős motorok miatt van.

YELLOW Elküldve: 2016-02-14 14:56 Alufelni méretek

bence009 írta: Sziasztok.Z3-t milyen alufelni merettel erdemes hasznalni?☺Ami remelhetoleg nem gyilkolja szet a futomuvet☺


a gyárijával (értelemszerűen)

YELLOW Elküldve: 2016-02-13 20:52 EWS+Kulcs...

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Jelentem, sikerült megoldani a kulcsot, működik rendesen!
Majd azt fogom még megnézni, hogy programozni lehet e ugyan úgy! (sztem igen amúgy)
Köszi az infókat Y!


persze, így nem lesz gond a programozással. egyébként szerintem ha nem forrasztod oda, akkor indította volna szerintem. de akkor egyéb funkcióját elveszti a kulcs. így a legjobb, ha már nem kell a szép gyári rombusz


De így legalább ugyan úgy működik! Csak félig gány nem teljesen!
Így van 1 ilyen 1 olyan.... Meg van még rombusz tokom is ha meggondolnám magam!


amúgy használhattál volna szigetelt vezetéket
jó ez is körbe van lakkozva. de valami sodrott szigetelt vezeték lett volna igazi...

YELLOW Elküldve: 2016-02-13 17:31 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Medvedisznoman írta:
Nagla írta:
YELLOW írta:
Nagla írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
Nagla írta: Kedves leendő márkatàrsak!
Segítséget kérek Tőletek: adott egy 2008-as BMW 320d touring, kb 270000 km-rel, automata váltóval. A tulaj személyes jóbarátom, megbízható. Tudom, hogy az autó minden szükséges szervízt megkapott, vigyáztak rá, karban tartották. Az árat 1,5 millió körül lőttük be, de még lehet alacsonyabb is. Jó vételnek tűnik az ismerettség/jó állapot/ismert előélet miatt, de sok horror sztorit hallottam a későbbiekben (a nagy futásteljesítmény miatt) felmerülő esetleges problémákról. Megengedhetem magamnak a rendszeres márkaszervízt, de nem szeretnék a vásárlás után azonnal egy milliós nagyságrendű szervízeléssel kezdeni... Mit gondoltok? Köszönöm előre is a segítséget!


Amennyire tudom, automata váltó kb 300ekm-t bír, a többi ajándék. Utána felújítás, mert belül szétkopnak az alkatrészek. Persze ettől most még lehet hibátlan a működése és nem elrettentésként mondom.
Ha ismerőstől van és ismered a kocsit is, akkor biztosan kevésbé lehet mellélőni, mintha kereskedésben egy kupectől vennél 2001-es "garantált" 100ezer km-t futott "patika" autót, ami nem mellesleg kb kamcsatkáról behozott első női tulajos kilencvenkettedik hobbiautóként volt használva.


hát árban mindenképp nagyon jó. sőt túl jó. vagy elhallgat valamit a "jó barátod", vagy nagyon kegyes az árban.
azárt 300ezer egy autómata váltó? max ha sosem cseréltek benne olajat, szűrőt. én inkább a motor miatt aggódnék. ha minden igaz ez a lánc problémás, ha volt cserélve, akkor azzal sem lehet gond. egy biztos jobb ismerőstől venni, főleg ha jól ismered. talán a legjobb.


Sziasztok,
Köszönöm a hozzászólásokat! Épp most beszélgettem a tulajjal, azt mondta, minden szükséges szervízt megkapott az autó, és ha megvenném, a kocsi átesne egy "nagy generálon", még az illető költségére. Tényleg jóban vagyunk nem árul zsákbamacskát, a hajtásláncot ő is mondta mint lehetséges tényezőt, de megnézeti. Én is a kupeces átverésektől félek, így szívesebben vennék olyan autót, amiről már biztosan tudom, hogy sokat futott, de megkapta a szükséges gondoskodást, mintsem egy "tekertet"... A kettős tömegű lendkerék cseréje és a váltó javítása mekkora nagyságrend szerintetek? Minek nézzek/kérdezzek nagyon utána? Mivel lehet gond az elején? Az autót inkább hosszabb, autópályás utakra használnám, mintsem városi közlekedésre...
Köszönöm a válaszokat előre is!


légszi ha lehet, akkor ne felülre válaszolj! tudom, nekem is rossz volt megszokni

figyelj. ha valóban olyan patika az autó, és még képes eladás előtt leszervízeltetni, sőt engedni az árból, ami így is nagyon jó!!! szerintem nem kellene, hogy zavarjon, ha esetleg lendkereket kell cserélni majd, meg kuplungot. ez legyen a legkevesebb ilyen ár mellett.
ez az ár így si olyan kb. mint az átverős hirdetésekben. én E46 20d-t 2002-2004-es kivitelben sem adnék oda ennyiért. ez meg egy E90 széria. 2-2,5 milla körül is lepukkantak vannak ennyiért itthon. szerintem ne habozz, főleg ah tényleg ismered és megbízol benne.
vagy add meg a számát, majd keresztfater megveszi ennyiért.


Ok, lentre írok, még én is csak tanulom a fórumozást itt!
Köszönöm a bíztatást, kezdtek meggyőzni a dologról! Akkor talán még befektetésként is megérné a dolog. Minden esetre a héten döntésre jutok a témában, és értesítelek Titeket. Ha össze is jön a dolog, még legalább egy hónap eltelik a vásárlásig, és addig még jelentkezem a fejleményekkel.
Ha bárkinek javaslata van mire figyeljek, minden tanácsért hálás lennék! Köszönöm mindenkinek előre is!


Egyetértek Yellow-val, szerintem is jó vétel az autó, ha minden úgy van ahogy elmondtad. Én nem aggódnék a motor miatt sem, de egy vezérlést mindenképpen cserélnék, ha eddig még nem történt meg, csak hogy nyugodtan aludjak. (amúgy szerintem Yellow is a vezérműláncra gondolt)
Ezt most lehet, hogy rosszul tudom, de mintha az automata váltósokban nem lenne kettős tömegű, de javítsatok ki ha tévedek.


igazad van elírtam. éjszakás voltam, szóval 30+ órája ébren. előtte valami kettőstömegűről olvastam ez kavarhatott be.

YELLOW Elküldve: 2016-02-13 12:53 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Pitykoo írta: Na elvileg maradok a 18x8 Et 34-es felninél!
Viszont érdekesség kép kérdeztem erről egy alufelnivel foglalkozó srácot és ő azt mondta, hogy az Et20-as 8col kilóg a kocsi alol.... hmm...
Szerencsére van Et-34 el is olyan!


mondjuk igaz, valóban. de ha nincs ültetve, akkor 225-ös gumival még használható. bár én sem venném meg.

YELLOW Elküldve: 2016-02-13 11:48 EWS+Kulcs...

Pitykoo írta: Jelentem, sikerült megoldani a kulcsot, működik rendesen!
Majd azt fogom még megnézni, hogy programozni lehet e ugyan úgy! (sztem igen amúgy)
Köszi az infókat Y!


persze, így nem lesz gond a programozással. egyébként szerintem ha nem forrasztod oda, akkor indította volna szerintem. de akkor egyéb funkcióját elveszti a kulcs. így a legjobb, ha már nem kell a szép gyári rombusz

YELLOW Elküldve: 2016-02-13 10:26 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Nagla írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
Nagla írta: Kedves leendő márkatàrsak!
Segítséget kérek Tőletek: adott egy 2008-as BMW 320d touring, kb 270000 km-rel, automata váltóval. A tulaj személyes jóbarátom, megbízható. Tudom, hogy az autó minden szükséges szervízt megkapott, vigyáztak rá, karban tartották. Az árat 1,5 millió körül lőttük be, de még lehet alacsonyabb is. Jó vételnek tűnik az ismerettség/jó állapot/ismert előélet miatt, de sok horror sztorit hallottam a későbbiekben (a nagy futásteljesítmény miatt) felmerülő esetleges problémákról. Megengedhetem magamnak a rendszeres márkaszervízt, de nem szeretnék a vásárlás után azonnal egy milliós nagyságrendű szervízeléssel kezdeni... Mit gondoltok? Köszönöm előre is a segítséget!


Amennyire tudom, automata váltó kb 300ekm-t bír, a többi ajándék. Utána felújítás, mert belül szétkopnak az alkatrészek. Persze ettől most még lehet hibátlan a működése és nem elrettentésként mondom.
Ha ismerőstől van és ismered a kocsit is, akkor biztosan kevésbé lehet mellélőni, mintha kereskedésben egy kupectől vennél 2001-es "garantált" 100ezer km-t futott "patika" autót, ami nem mellesleg kb kamcsatkáról behozott első női tulajos kilencvenkettedik hobbiautóként volt használva.


hát árban mindenképp nagyon jó. sőt túl jó. vagy elhallgat valamit a "jó barátod", vagy nagyon kegyes az árban.
azárt 300ezer egy autómata váltó? max ha sosem cseréltek benne olajat, szűrőt. én inkább a motor miatt aggódnék. ha minden igaz ez a lánc problémás, ha volt cserélve, akkor azzal sem lehet gond. egy biztos jobb ismerőstől venni, főleg ha jól ismered. talán a legjobb.


Sziasztok,
Köszönöm a hozzászólásokat! Épp most beszélgettem a tulajjal, azt mondta, minden szükséges szervízt megkapott az autó, és ha megvenném, a kocsi átesne egy "nagy generálon", még az illető költségére. Tényleg jóban vagyunk nem árul zsákbamacskát, a hajtásláncot ő is mondta mint lehetséges tényezőt, de megnézeti. Én is a kupeces átverésektől félek, így szívesebben vennék olyan autót, amiről már biztosan tudom, hogy sokat futott, de megkapta a szükséges gondoskodást, mintsem egy "tekertet"... A kettős tömegű lendkerék cseréje és a váltó javítása mekkora nagyságrend szerintetek? Minek nézzek/kérdezzek nagyon utána? Mivel lehet gond az elején? Az autót inkább hosszabb, autópályás utakra használnám, mintsem városi közlekedésre...
Köszönöm a válaszokat előre is!


légszi ha lehet, akkor ne felülre válaszolj! tudom, nekem is rossz volt megszokni

figyelj. ha valóban olyan patika az autó, és még képes eladás előtt leszervízeltetni, sőt engedni az árból, ami így is nagyon jó!!! szerintem nem kellene, hogy zavarjon, ha esetleg lendkereket kell cserélni majd, meg kuplungot. ez legyen a legkevesebb ilyen ár mellett.
ez az ár így si olyan kb. mint az átverős hirdetésekben. én E46 20d-t 2002-2004-es kivitelben sem adnék oda ennyiért. ez meg egy E90 széria. 2-2,5 milla körül is lepukkantak vannak ennyiért itthon. szerintem ne habozz, főleg ah tényleg ismered és megbízol benne.
vagy add meg a számát, majd keresztfater megveszi ennyiért.

YELLOW Elküldve: 2016-02-12 17:08 Belsõ

Medvedisznoman írta: Heló!
Ma egy kicsit kisérleteztem egy speckó szivaccsal az üléseken. Eddig csak retkes cipőn bizonyított, gondoltam a beltérben sem okoz kárt.
Előtte:

Közben:

Utána:

Ha valakit érdekel, akkor Suprawisch Schmutz Radier Schwamme a neve és az Aldiban lehet kapni.



kínából pedig 20Ft-ért lehet venni darabját Magic Eraser, varázs szivacs, varázs radír
elég jó cucc. ha nedvesebb, jobban kopik, de jobban csúszik. és tényleg olyankor nem kell szinte erőt sem kifejteni.

YELLOW Elküldve: 2016-02-12 07:45 izzítógyertya

Tano írta:
YELLOW írta: most akkor van izzításvezérlő FL 20d-ben vagy sem? 1-2 hete még azt írtátok, hogy abban nincs, most meg van. ???


Fl elöttiben relé van, FL-esben meg vezérlődoboz.


jah, kevertem valamit

YELLOW Elküldve: 2016-02-12 06:57 Elsõ lámpák

Medvedisznoman írta:
YELLOW írta:
Medvedisznoman írta:
YELLOW írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Biztos többeknek van problémája a lámpák párásodásával, illetve annak kiszárításával.
A héten kipróbáltam, hogy egy - a cipősdobozokban is megtalálható - szilika-gél tasakot ragasztottam kétoldalú ragasztószalaggal a reflektor izzó mögötti kupakra. A pára két nap alatt teljesen eltűnt. Nyilván a párásodás okát nem szünteti meg, viszont ez talán a legkényelmesebb módja a lámpa kiszárításának, mivel egy perc alatt megvan.
Arra azonban érdemes odafigyelni, hogy a szilika-gél előbb utóbb telítődik, ilyenkor érdemes cserélni (vagy megcsinálni rendesen a lámpatest tömítését).


vagy szórjunk bele "rizsát" nem? (nyáron kis is párolódik) 2 nap alatt nekem is kiszárad az, ami bepárásodott magától is. na jó nem mindig


Számítottam rád!


próbáltam nem okozni csalódást melóhelyen annyi szilika gél van, hogy csak na. de több féle kivitelben is, tehát ami nem csak gél. ilyen elég jó méretes zacsikban. mármint nem cipős méretben. hanem kb 5-10x nagyobbak.
viszont szerintem vigyázni kell. mi azért tesztelgettük vízben. ha elég párát bevesz, akkor tud csúnyán is kinézni. pl volt olyan, hogy teleszorták a zsebem. mentem, még a budiban is az pergett belőlem, aztán csak úgy csapkodott ki, ahogy érte a víz. durrant a másik poros változat, vagyis apróra darált szilika szerű, az meg összeáll keménnyé, mint az Intul a bakterházban a gombóc


Ennél jobb hasonlatot magam sem írhattam volna.
Azért a cipősdobozos zsákocskát mondtam, mert a legtöbb háztartásban ilyen formában fordul elő.
Ezt amúgy nagyon értettem, hogy mi történt a szilikával a zsebedben?


nem a zsebembe. csak ebleszórták "pojénból". aztán a wc-n, ahogy pergett le rólam, és beleesett a vízbe, akkor pattogott. nem mind, de jó sok. a másik fajta, ami örlemény, az konkrétan valami anyag, nem ilyen mű valami, az meg ilyen kikeményedett valamivé áll össze. felveszi a nedvességet, aztán... úgy marad.

YELLOW Elküldve: 2016-02-12 06:34 izzítógyertya

szotakdavid írta:
kundof1 írta:
Zolika1980 írta:
Methos írta: Sziasztok,
Korábbi bejegyzésemet nem találom valamiért, ezért ide bedobnám újra::
2004 e46 150LE aut.
Hibatárolóban 4 hiba a 4 gyertya A link neve Kérlek nézzetek rá hozzáértők...!

Semmi más hiba nincs. Kitörlöm, utána azonnal visszadobja a hibát.

Eddig a vezérlőre gyanakszom, de nem dobja azt ki hibának

Tünetet nem érzékelek..vagy mit kéne észlelnem?


Szia. Lehet korábban már írták válasznak ezt. Nekem is csak gyertyákat hozta hibának (1-3). Cseréltük mind a négyet (ha már egyszer szétszedtük), majd megint hozta a gyertyahibát. Vettem új vezérlőt és csere. Ezután nem írt hibát a gyertyákra. A vezérlőre meg előtte sem, pedig az kuka volt.


Nekem is nemrég lett kicserélve mind a 4 gyertya, nem sokat mentem vele azóta és msot kiirta, h 11-3 oda van, de kiírta h a vezérlő se jó..



Vezérlő csere és jó lesz!


most akkor van izzításvezérlő FL 20d-ben vagy sem? 1-2 hete még azt írtátok, hogy abban nincs, most meg van. ???

YELLOW Elküldve: 2016-02-11 14:55 Elsõ lámpák

Medvedisznoman írta:
YELLOW írta:
Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Biztos többeknek van problémája a lámpák párásodásával, illetve annak kiszárításával.
A héten kipróbáltam, hogy egy - a cipősdobozokban is megtalálható - szilika-gél tasakot ragasztottam kétoldalú ragasztószalaggal a reflektor izzó mögötti kupakra. A pára két nap alatt teljesen eltűnt. Nyilván a párásodás okát nem szünteti meg, viszont ez talán a legkényelmesebb módja a lámpa kiszárításának, mivel egy perc alatt megvan.
Arra azonban érdemes odafigyelni, hogy a szilika-gél előbb utóbb telítődik, ilyenkor érdemes cserélni (vagy megcsinálni rendesen a lámpatest tömítését).


vagy szórjunk bele "rizsát" nem? (nyáron kis is párolódik) 2 nap alatt nekem is kiszárad az, ami bepárásodott magától is. na jó nem mindig


Számítottam rád!


próbáltam nem okozni csalódást melóhelyen annyi szilika gél van, hogy csak na. de több féle kivitelben is, tehát ami nem csak gél. ilyen elég jó méretes zacsikban. mármint nem cipős méretben. hanem kb 5-10x nagyobbak.
viszont szerintem vigyázni kell. mi azért tesztelgettük vízben. ha elég párát bevesz, akkor tud csúnyán is kinézni. pl volt olyan, hogy teleszorták a zsebem. mentem, még a budiban is az pergett belőlem, aztán csak úgy csapkodott ki, ahogy érte a víz. durrant a másik poros változat, vagyis apróra darált szilika szerű, az meg összeáll keménnyé, mint az Intul a bakterházban a gombóc

YELLOW Elküldve: 2016-02-11 14:00 Fûtés - Klíma

spencer írta: Sziasztok!

E46-nál volt már valakinek olyan hibája, hogy a lábteret nem fűti hiába kapcsolom rá a netit is. Középre fentre rendesen fűt csak alúl a lábtér meleg. Az egész fűtésboxot és mindent körülőtte nem szeretnék levenni ha nem muszáj.
Köszönöm.

Üdv.


ha belső keringetés van, akkor nem fúj lábra
nézd meg alul, de szerintem szívni fog, nem fújni. akkor viszont aktív a belső keringetés. ha nincs gombbal állítva erre, akkor lehet a vezérlő rosszalkodik.