Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2016-01-08 07:02 computer hiba lehet???

ha valaki úgy érzi felesleges a topicnyitás, akkor írja le oda, esetleg az illetőnek privátban linkelje el az alternatív topic-ot ahova tegye fel a kérdését. a többi majd rendezve lesz.
attól, hogy valamiről keresztbe és hosszában sem találsz semmit, attól van több olyan már létező topic, amibe ezt beleírhattad volna. diagos topic-ok, általános segítség kérős topic-ok.

ez elég laikus kérdés az látszik. mit értesz a computer alatt? mert a motornak is van computere. az általános univerzális olvasók csak azt tudják olvasni. a kérdésedből eleve nem derült ki, hogy mire is vagy kíváncsi? nincs olyan, hogy fő computer, amiből bármi kiolvasható.
az autó több vezérlőből áll (ECU, és itt az ECU alatt Electronic Control Unit-ot értek most), amiknek különböző elnevezése van. mondjuk úgy modulok, vezérlők. bár ezek lehetnek driver-ek, meghajtó áramkötök, amik szintén rendelkezhetnek külön processzorral.
mivel az univerzálisa diag nem volt jó, ahogy látom, ebből következik más dologgal lehet problémád. ezt pedig megírták, hogy BMW specifikus eszközök kellenek hozzá.
szóval a lehúzós szerelő, egy olcsóbb univerzális diaggal próbálkozik, aztán fizetsz érte, de ha nem olvast mást, csak a motort, akkor ráfogja, hogy a computered a hibás. nem ő hülye, vagy a műszere nem oda való, hanem az autó rossz. tipikus.

YELLOW Elküldve: 2016-01-07 16:39 Termosztát

Gabi írta: Sziasztok.
Nem nagyon melegszik a viz a verdámban vagy csak rossz az óra mert csak az első vonalig kuszik fel /E46 320d 2005 150paci/ kis termosztátot már cseréltem a fűtés jó, de mielőtt a nagy termot is cserélném meg akartam nézni a titkos menü 19. pontjában a 7.0-ás pontban a hőfokot de csak nullákat mutatot 20km megtétele után. Szerintetek mi lehet a probléma?? Esetleg hőfok jeladó hiba?? Kösz előreis a segítséget.


ebben az esetben hőfokjeladó lehet, bár akkor, mitől megy fel valameddig a mutató?
diag megmondja rögtön, jó-e a jeladó, élőadatban is. ezt akár egy univerzális sima motor diaggal is meg lehet nézni, azok tudják ezt általában.
de simán lehet a nagy termosztát is rossz.

YELLOW Elküldve: 2016-01-07 16:19 váltó

batigol09 írta:
YELLOW írta:
batigol09 írta: Sziasztok!

Paripám egy 9 éves manuál dizel. Mikor mostanában reggel indulok vele, nagyon nehezen akarja bevenni az 1-est. Ilyenkor beteszem pl. hármasba (oda simán bemegy), majd utána eggyes, s úgy indulok. Ez leginkább azóta mutatkozik, hogy hűvösebb lett. Illetve ez a probléma egy 10 perc után kábé megszűnik... Tapasztal valaki hasonlót már?

köszönöm szépen


igen tapasztalunk többen is, keveset futott autókkal is.
váltóolaj nem volt cserélve? mert ha igen és manuális v.olaj lett beletéve, akkor pláne csinálhatja. célszerű gyári olajat bele tetetni.
de lehet komolyabb probléma is.


Köszi, remélem nem is lesz nagyobb baja. Jövő hónapban megy olajcserére akkor kap új olajat a váltó is. Nem tudok jobbat egyenlőre.


nekem manuálissal nagyon rossz volt. na jó nem vészes, de az 1-es. hidegben. most ATF ment bele, és most a rüki csinálja néha, de főleg az elején, hogy előtte 1-be kellett tennem. most már hidegen sem annyira jellemző. a gyári olajjal nem volt ilyen gondom, azóta is bánom, hogy lecseréltettem, kristály tiszta volt szemre. ATF-et sokan írták kinti fórumon, itthoni tapasztalat is volt róla, ezért próbáltam. manuáltól sokkal jobb a kapcsolás is. egész gyária. néha a rüki nehézkedik.

YELLOW Elküldve: 2016-01-07 16:15 Társalgó

asbi írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta: "hová tűnt démon hill?"
Bitu el vagy veszve. mióta írtad, hogy leesett Pécsett a hó és mész csapatni, azóta nem írtál. tartós hó van? (bejelentkezve voltál) vagy a kasztnisnál töltöd az időt?



Tegnap driftelgettem eleget a 20 centis hóban.Este 10-től hajnali fél 3-ig nyomattam neki egy parkolóban(Pláza). Az autót nem csuktam meg.Arra figyeltem.Még videókat is csináltak rólam mások
Sok marha azt hitte,hogy valami rallys vagyok
Tetszett nekik a csúszka.
Kb 8 autós volt ott.Szutyuki,BMW,Peugeot,Lada többek közt.
Viszont egyik Szutyukis mókázó megtörte az autóját. :/
Frankón a padkán landolt...
Már olvad a hó,lehet estére elolvad a fele.Ha nem,akkor ma este is megyek hülyülni
Jó volt nagyon és hasznos is,mert kiismerem így az autót.Mondjuk érdekes,mert szinte elsőre ment minden.Mondjuk 1997 óta vezetek,lehet ezért.Kezelhető az autó télen is.Kicsit fostam visszafelé,mert nem volt letakarítva az út.De visszajutottam hajnalban a garázsba,és lapátolnom sem kellett.Kb 20 cm hó volt a mellékutcákban.A fűúton is volt úgy 5-10 cm-es.Jó páran elakadtak,első kerekes gépekkel is.Lehet csak mákom volt


A link neve


Mercisként, automata váltóval meg is értem miért gondolja így
nálunk az a baj, nincs jó placc. mindenfelé kamerák. a hókotró rögtön jön. tudom-tudom, egy normális autó aszfalton is megy keresztbe, de ha már csapatom, valamennyire kíméljem is. de én már kezdem feladni, mert rögtön jönnek a kis fiatalok, rángatják a kézik, viszik ki az oszlopot. az a baj, hogy nem tudják kultúráltan csinálni. de a Ladások sem sokkal jobbak, mert jönnek kipuff nélkül, amire a sünök rögtön felfigyelnek. saját maguk ellen dolgoznak. nekem meg a büntetés nem hiányzik. ha sikerül új téligumit venni, akkor valószínű tényleg abba marad ez a kicsi is, ami eddig volt. volna egy kis pénze az embernek, egy nagy placc, leborítva aszfalttal, a havat lehengerelni rajta, aztán fizetős játszótér. mindenki saját felelősségére, csak a hely biztosított. akár pályát is csinálni rá, van bukótér, bármi.
egyébként jól el tud vele menni az idő, és azért tud ám fejleszteni. csak mondom az a baj itthon ezzel, mint mindennel, hogy nem vagyunk felnőve ehhez, nem ésszel csinálunk semmit.

YELLOW Elküldve: 2016-01-07 13:13 Társalgó

Bitu79 írta:
YELLOW írta: "hová tűnt démon hill?"
Bitu el vagy veszve. mióta írtad, hogy leesett Pécsett a hó és mész csapatni, azóta nem írtál. tartós hó van? (bejelentkezve voltál) vagy a kasztnisnál töltöd az időt?



Tegnap driftelgettem eleget a 20 centis hóban.Este 10-től hajnali fél 3-ig nyomattam neki egy parkolóban(Pláza). Az autót nem csuktam meg.Arra figyeltem.Még videókat is csináltak rólam mások
Sok marha azt hitte,hogy valami rallys vagyok
Tetszett nekik a csúszka.
Kb 8 autós volt ott.Szutyuki,BMW,Peugeot,Lada többek közt.
Viszont egyik Szutyukis mókázó megtörte az autóját. :/
Frankón a padkán landolt...
Már olvad a hó,lehet estére elolvad a fele.Ha nem,akkor ma este is megyek hülyülni
Jó volt nagyon és hasznos is,mert kiismerem így az autót.Mondjuk érdekes,mert szinte elsőre ment minden.Mondjuk 1997 óta vezetek,lehet ezért.Kezelhető az autó télen is.Kicsit fostam visszafelé,mert nem volt letakarítva az út.De visszajutottam hajnalban a garázsba,és lapátolnom sem kellett.Kb 20 cm hó volt a mellékutcákban.A fűúton is volt úgy 5-10 cm-es.Jó páran elakadtak,első kerekes gépekkel is.Lehet csak mákom volt


jóvanakkor

YELLOW Elküldve: 2016-01-07 07:28 Társalgó

"hová tűnt démon hill?"
Bitu el vagy veszve. mióta írtad, hogy leesett Pécsett a hó és mész csapatni, azóta nem írtál. tartós hó van? (bejelentkezve voltál) vagy a kasztnisnál töltöd az időt?

YELLOW Elküldve: 2016-01-07 07:24 hûtõ

Holden írta: Sziasztok,

BMW E90 (320D 200

Kaptam tegnap egy "Coolant level too low" hibaüzenetet.
Ahogy gondolom és értem ez a hűtőfolyadék szintjére vonatkozik
Fel tudom tölteni én is? Ha igen, pontosan mivel? Vagy szakemberhez kell vinnem? (leereszteni, légteleníteni stb.)
Még nem csináltam ilyet....

Köszi


kézikönyv?
ha gyári volt még benne, akkor érdemes full leengedni és újjal feltölteni. el lehet vinni szakemberhez, de nem biztos, hogy a légtelenítést végig csinálja, hacsak van speciális légtelenítő eszköze autókhoz. leeresztés miatt kellhet, mert láttam már szerelőt, aki nemt udta hol engedje le a vizet, és azért kell bontani. (szerintem videókat találni a neten erről a műveletről, max nem magyar videók.)
de simán utána is tölthetsz. vagy töményet veszel, ami kb -70 fokos, és azt hígítod 1:1 (fele-fele) arányban deszt. vízzel (ion cserélt), vagy -35 fokos kevertet veszel. (a 35 fok, nem a kevert vegyes páleszra vonatkozik, ne idd meg!!! )
ha csak utána töltesz, valószínű nem kell légteleníteni.
én Castrol Antifreeze NF-et ajánlok. van belőle tömény és kevert is.

YELLOW Elküldve: 2016-01-06 16:23 váltó

batigol09 írta: Sziasztok!

Paripám egy 9 éves manuál dizel. Mikor mostanában reggel indulok vele, nagyon nehezen akarja bevenni az 1-est. Ilyenkor beteszem pl. hármasba (oda simán bemegy), majd utána eggyes, s úgy indulok. Ez leginkább azóta mutatkozik, hogy hűvösebb lett. Illetve ez a probléma egy 10 perc után kábé megszűnik... Tapasztal valaki hasonlót már?

köszönöm szépen


igen tapasztalunk többen is, keveset futott autókkal is.
váltóolaj nem volt cserélve? mert ha igen és manuális v.olaj lett beletéve, akkor pláne csinálhatja. célszerű gyári olajat bele tetetni.
de lehet komolyabb probléma is.

YELLOW Elküldve: 2016-01-06 15:12 Társalgó

juhaszadika írta:
YELLOW írta:
Robin68 írta:
YELLOW írta: Téli szélvédőmosó- és fagyálló folyadékok vizsgálata


Ezek szerint a LIQUI MOLY helyett inkább a TESCO-s?


ezen én is meglepődten, de én a hőn bálványozott olajukról is hallottam rosszat.
a teszkós szélvédő, amúgy jó, csak nem habzik, és büdös, hiába illatosított.
amúgy korábban -19-es Prelix-em volt, de -20-ban sem fagyott bele.


Én pont ezt a tesco-s kannásat töltöttem bele, nem hittem volna, hogy pont az fog megfelelni... Külön dicséret még a kialakításához, a hozzá tartozó tömlővel egy csepp se szivárgott félre.


fater olyat vett most, én a tavalyit raktam bele, ahhoz még nem volt cső, ment is mellé. nem mintha nem lett volna tölcsér itthon
pedig anno a TC-s teszten lehúzták a teszkósat.

mondjuk úgy lett volna jó, ha megírják, miért nem felelt meg. a fagyállósága, vagy tisztítóhatása nem volt jó, stb.

YELLOW Elküldve: 2016-01-06 14:56 Társalgó

Robin68 írta:
YELLOW írta: Téli szélvédőmosó- és fagyálló folyadékok vizsgálata


Ezek szerint a LIQUI MOLY helyett inkább a TESCO-s?


ezen én is meglepődten, de én a hőn bálványozott olajukról is hallottam rosszat.
a teszkós szélvédő, amúgy jó, csak nem habzik, és büdös, hiába illatosított.
amúgy korábban -19-es Prelix-em volt, de -20-ban sem fagyott bele.

YELLOW Elküldve: 2016-01-06 14:42 Társalgó

YELLOW Elküldve: 2016-01-05 14:48 Nem tudom mi a baja az autómnak

raul227 írta:
csatis1 írta:
szotakdavid írta:
Adagoló kuka!!!


A gyilkos őszinteséged mindig megmosolyogtat... kicsit magamra ismerek
Nincs körítés, csak a tömör lényeg.




Így is, hogy most beindult? remélem így már más volt a baj! kivettem az akksit mert sok inditastol lemerült, kb másfél órát töltöttem,mondom na hátha, enyhe az idő, és kb 1 perc inditozas után hallottam hogy akar valamit, mintha kapna naftát. Utána megint indítom, fél perc után bramm bramm. Mentem vele vagy 2 kmt most megyek a kútra, remélem jó lesz, és csak a hideg miatt csinálta. Egyébként tudnál linkelni ilyen adagolót? Csak hogy lássam mi az mert van egy tippem, egy éve mondta az autó villamossági ember hogy vmi jeladós adagoló hibát jelzett a kód olvasó rajta, de azt mondta azzal lehet menni max többet eszik pár kilométeren, mert hugyozza az anyagot.


az jeladós porlasztó, ami az 1-es hengerben van. adagoló 1db van a gépben. akkor ezek szerint volt porlasztós hibakód. ha az üzemanyag nem hozza helyre, vidd el valahova, ahol értenek is hozzá.

szerk.: "hugyozza az anyagot" és ezzel elengedett?

YELLOW Elküldve: 2016-01-05 13:53 Nem tudom mi a baja az autómnak

raul227 írta:
YELLOW írta:
raul227 írta:
YELLOW írta:
raul227 írta: sziasztok
vázolom a problémám,hátha valaki mond valamit 4-5 napig nem mentem az autóval,mondom már járatom egy kicsit tegnap előtt.elég nehezen beröffent,2x megszokásból csak pár másodpercig tekertem,aztán 3adszorra 3-4 másodperc után beindult.járattam vagy 15percig,majd leállítottam.másnap/tegnap mentem vele(könnyen indult) kb 15kmt,aztán beálltam az udvarra.-10 -12 fok lehetett az éjjel.ma reggel már esett a hó,illetve éjjel,de beindult az autó,járattam 10 percet ,elindult rögtön.mentem vele kb 800métert,aztán éreztem mintha nem ment volna 2esben,hiába nyomtam,de gondoltam havas az út,csak kapar ,2esbe,azért nem érzem a nyomatékot.annyi még hozzátartozik a dologhoz,hogy már világított az üzemanyagjelző,mentem vele még vagy 20kmt így,volt már ilyen ,hogy megállt alattam ,mikor megvettem nem tudtam milyen az autó,benzinesem volt előtte,de amikor a bmwnél kivillant az üzemanyagjelző,hogy tankolni kell,még 50kmt bírt.de azért jó hogy vittem magammal kannába 10liter gázolajat.múltkor egyszer leállt kb 20liter volt benne,akkor azt mondták hogy a gázolaj szűrőnél amibe rakjuk,nem volt rátekerve,látszott is ,hogy csepegett onnan a gázolaj.nagyon ügyes lehetett aki nekem olajat cserélt,mert nem csavarta rá rendesen.akkor bevontattak egy kútra tankoltam 20litert,huzattak és beindult.nem tudom igazábol azért volt e,hogy levegőt kapott a rendszer,de betudtam annak mindenki azt mondta.azóta mentem 1000kmt.visszatérve,ma ,szóval elindultam,800m után pillanatra elment a gyújtás,elment az erő,kocsi leáll.beleöntöttük a 10litert,egyébként a kanna aljába a gázolaj olyan volt mintha tej lett volna benne,gázolajjal keverve.a gázolaj nem volt kint éjjel,a szobába volt ahol ugyan nincs fűtve,de nem is fagyos a szoba.kb+1fok lehet.na mindegy,inditóztam,semmi.behuztak,2esbe beröffent,de az az igazság hogy nem éreztem erejét a kocsinak,habár az út tiszta havas volt,szóval lehet azért se.1500 felett volt a fordulat mikor vontatott,a fogyasztásmérő is 20liternél volt,azaz ment a motor.kitettem üresbe,leállt.aztán megint 2esbe inditom,megint beröffent leállt üresbe,pedig nyomtam neki a gázt üresbe.nem mehettem vele 2esbe mert belemegyek abba aki vontatott.otthon próbálgattam inditani aztán lemerült az akksi,most töltöm.hozzátartozik még hogy ukrajnába járok tankolni,de nem sufni kutakra,gondolom azért ott sem ad(hat)nak sz*rt ,ott is tankolnak mercik,audik bmwk stb.meg eddig még nem volt vele bajom,tavaly november óta járok a kocsival,és nem volt ilyen a hideg miatt.igaz,ennyire hideg sem volt.nagyjából ennyi,kérem segítségeteket,előre is köszönöm.mi ilyenkor a teendő,azt is mondták fél deci benzint öntsek 20liter gázolajhoz,de azt nem igazán merném megtenni.hidegindító spray?ha azzal beindul?minden oké lesz?de nem is merem,mert ezt láttam felrobbant motorvagy esetleg ez valami más hiba? hogy lehet orvosolni?várjam meg mig enged az idő,és már csak szuper dizelt tankoljak?havernak is bmwje van 330d,azt mondta hogy üzemanyag szűrőt is kell cserélni,mert a partafin (nem tudom pontosan,talán kiült a szürőn ilyenkor) köszönöm előre is.és BUÉK!


hát ezt fárasztó volt elolvasni... majd kifolyt a szemem
télen célszerű sok üzemanyagot tartani a tankban. több a térfogat, nehezebben dermed meg.
illetve ha dízeles lennék, én azért tankolnék prémium anyagot.
a szűrő témában is lehet valami.


és mi a teendőm?


hát tankolj bele itthon, prémium anyagot és ne 10 litereket tankolj. hanem legalább 3/4-ig legyen a tank. és cseréld ki a szűrőt. azt hittem világos lesz a teendő.


az világos, de hogyan fog beindulni?


ha tudsz állj be vele (toljátok be) egy meleg garázsba. az adagoló előtt le kéne venni az üzemanyag csövet, aztán gyújtásra működtetni a pumpát, talán kijön a levegő. nem tudom dízelnél milyen lehetőség van. majd háthamás tud valami jobb tanáccsal szolgálni.

YELLOW Elküldve: 2016-01-05 13:15 Nem tudom mi a baja az autómnak

raul227 írta:
YELLOW írta:
raul227 írta: sziasztok
vázolom a problémám,hátha valaki mond valamit 4-5 napig nem mentem az autóval,mondom már járatom egy kicsit tegnap előtt.elég nehezen beröffent,2x megszokásból csak pár másodpercig tekertem,aztán 3adszorra 3-4 másodperc után beindult.járattam vagy 15percig,majd leállítottam.másnap/tegnap mentem vele(könnyen indult) kb 15kmt,aztán beálltam az udvarra.-10 -12 fok lehetett az éjjel.ma reggel már esett a hó,illetve éjjel,de beindult az autó,járattam 10 percet ,elindult rögtön.mentem vele kb 800métert,aztán éreztem mintha nem ment volna 2esben,hiába nyomtam,de gondoltam havas az út,csak kapar ,2esbe,azért nem érzem a nyomatékot.annyi még hozzátartozik a dologhoz,hogy már világított az üzemanyagjelző,mentem vele még vagy 20kmt így,volt már ilyen ,hogy megállt alattam ,mikor megvettem nem tudtam milyen az autó,benzinesem volt előtte,de amikor a bmwnél kivillant az üzemanyagjelző,hogy tankolni kell,még 50kmt bírt.de azért jó hogy vittem magammal kannába 10liter gázolajat.múltkor egyszer leállt kb 20liter volt benne,akkor azt mondták hogy a gázolaj szűrőnél amibe rakjuk,nem volt rátekerve,látszott is ,hogy csepegett onnan a gázolaj.nagyon ügyes lehetett aki nekem olajat cserélt,mert nem csavarta rá rendesen.akkor bevontattak egy kútra tankoltam 20litert,huzattak és beindult.nem tudom igazábol azért volt e,hogy levegőt kapott a rendszer,de betudtam annak mindenki azt mondta.azóta mentem 1000kmt.visszatérve,ma ,szóval elindultam,800m után pillanatra elment a gyújtás,elment az erő,kocsi leáll.beleöntöttük a 10litert,egyébként a kanna aljába a gázolaj olyan volt mintha tej lett volna benne,gázolajjal keverve.a gázolaj nem volt kint éjjel,a szobába volt ahol ugyan nincs fűtve,de nem is fagyos a szoba.kb+1fok lehet.na mindegy,inditóztam,semmi.behuztak,2esbe beröffent,de az az igazság hogy nem éreztem erejét a kocsinak,habár az út tiszta havas volt,szóval lehet azért se.1500 felett volt a fordulat mikor vontatott,a fogyasztásmérő is 20liternél volt,azaz ment a motor.kitettem üresbe,leállt.aztán megint 2esbe inditom,megint beröffent leállt üresbe,pedig nyomtam neki a gázt üresbe.nem mehettem vele 2esbe mert belemegyek abba aki vontatott.otthon próbálgattam inditani aztán lemerült az akksi,most töltöm.hozzátartozik még hogy ukrajnába járok tankolni,de nem sufni kutakra,gondolom azért ott sem ad(hat)nak sz*rt ,ott is tankolnak mercik,audik bmwk stb.meg eddig még nem volt vele bajom,tavaly november óta járok a kocsival,és nem volt ilyen a hideg miatt.igaz,ennyire hideg sem volt.nagyjából ennyi,kérem segítségeteket,előre is köszönöm.mi ilyenkor a teendő,azt is mondták fél deci benzint öntsek 20liter gázolajhoz,de azt nem igazán merném megtenni.hidegindító spray?ha azzal beindul?minden oké lesz?de nem is merem,mert ezt láttam felrobbant motorvagy esetleg ez valami más hiba? hogy lehet orvosolni?várjam meg mig enged az idő,és már csak szuper dizelt tankoljak?havernak is bmwje van 330d,azt mondta hogy üzemanyag szűrőt is kell cserélni,mert a partafin (nem tudom pontosan,talán kiült a szürőn ilyenkor) köszönöm előre is.és BUÉK!


hát ezt fárasztó volt elolvasni... majd kifolyt a szemem
télen célszerű sok üzemanyagot tartani a tankban. több a térfogat, nehezebben dermed meg.
illetve ha dízeles lennék, én azért tankolnék prémium anyagot.
a szűrő témában is lehet valami.


és mi a teendőm?


hát tankolj bele itthon, prémium anyagot és ne 10 litereket tankolj. hanem legalább 3/4-ig legyen a tank. és cseréld ki a szűrőt. azt hittem világos lesz a teendő.

YELLOW Elküldve: 2016-01-05 12:59 Nem tudom mi a baja az autómnak

raul227 írta: sziasztok
vázolom a problémám,hátha valaki mond valamit 4-5 napig nem mentem az autóval,mondom már járatom egy kicsit tegnap előtt.elég nehezen beröffent,2x megszokásból csak pár másodpercig tekertem,aztán 3adszorra 3-4 másodperc után beindult.járattam vagy 15percig,majd leállítottam.másnap/tegnap mentem vele(könnyen indult) kb 15kmt,aztán beálltam az udvarra.-10 -12 fok lehetett az éjjel.ma reggel már esett a hó,illetve éjjel,de beindult az autó,járattam 10 percet ,elindult rögtön.mentem vele kb 800métert,aztán éreztem mintha nem ment volna 2esben,hiába nyomtam,de gondoltam havas az út,csak kapar ,2esbe,azért nem érzem a nyomatékot.annyi még hozzátartozik a dologhoz,hogy már világított az üzemanyagjelző,mentem vele még vagy 20kmt így,volt már ilyen ,hogy megállt alattam ,mikor megvettem nem tudtam milyen az autó,benzinesem volt előtte,de amikor a bmwnél kivillant az üzemanyagjelző,hogy tankolni kell,még 50kmt bírt.de azért jó hogy vittem magammal kannába 10liter gázolajat.múltkor egyszer leállt kb 20liter volt benne,akkor azt mondták hogy a gázolaj szűrőnél amibe rakjuk,nem volt rátekerve,látszott is ,hogy csepegett onnan a gázolaj.nagyon ügyes lehetett aki nekem olajat cserélt,mert nem csavarta rá rendesen.akkor bevontattak egy kútra tankoltam 20litert,huzattak és beindult.nem tudom igazábol azért volt e,hogy levegőt kapott a rendszer,de betudtam annak mindenki azt mondta.azóta mentem 1000kmt.visszatérve,ma ,szóval elindultam,800m után pillanatra elment a gyújtás,elment az erő,kocsi leáll.beleöntöttük a 10litert,egyébként a kanna aljába a gázolaj olyan volt mintha tej lett volna benne,gázolajjal keverve.a gázolaj nem volt kint éjjel,a szobába volt ahol ugyan nincs fűtve,de nem is fagyos a szoba.kb+1fok lehet.na mindegy,inditóztam,semmi.behuztak,2esbe beröffent,de az az igazság hogy nem éreztem erejét a kocsinak,habár az út tiszta havas volt,szóval lehet azért se.1500 felett volt a fordulat mikor vontatott,a fogyasztásmérő is 20liternél volt,azaz ment a motor.kitettem üresbe,leállt.aztán megint 2esbe inditom,megint beröffent leállt üresbe,pedig nyomtam neki a gázt üresbe.nem mehettem vele 2esbe mert belemegyek abba aki vontatott.otthon próbálgattam inditani aztán lemerült az akksi,most töltöm.hozzátartozik még hogy ukrajnába járok tankolni,de nem sufni kutakra,gondolom azért ott sem ad(hat)nak sz*rt ,ott is tankolnak mercik,audik bmwk stb.meg eddig még nem volt vele bajom,tavaly november óta járok a kocsival,és nem volt ilyen a hideg miatt.igaz,ennyire hideg sem volt.nagyjából ennyi,kérem segítségeteket,előre is köszönöm.mi ilyenkor a teendő,azt is mondták fél deci benzint öntsek 20liter gázolajhoz,de azt nem igazán merném megtenni.hidegindító spray?ha azzal beindul?minden oké lesz?de nem is merem,mert ezt láttam felrobbant motorvagy esetleg ez valami más hiba? hogy lehet orvosolni?várjam meg mig enged az idő,és már csak szuper dizelt tankoljak?havernak is bmwje van 330d,azt mondta hogy üzemanyag szűrőt is kell cserélni,mert a partafin (nem tudom pontosan,talán kiült a szürőn ilyenkor) köszönöm előre is.és BUÉK!


hát ezt fárasztó volt elolvasni... majd kifolyt a szemem
télen célszerű sok üzemanyagot tartani a tankban. több a térfogat, nehezebben dermed meg.
illetve ha dízeles lennék, én azért tankolnék prémium anyagot.
a szűrő témában is lehet valami.