Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-12-26 13:12 Termosztát

Csabika136 írta: Urak!
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok!

Vettem Termosztátot az E46 320d (136Le) kocsimhoz és a csere előtt állok. 30-40km-es úton is, mikor a mutató már középre beáll végre, 69 foknál nem megy feljebb a vízhőfok. Tehát termosztát csere. Nem kérdés, hogy miképp cseréljem, mert szerintem megoldom. Viszont van az EGR szelep termosztátja is. Olyat nem vettem, de ha az is rossz, akkor azt hogy lehetne megállapítani bontás nélkül? És még annyi, hogy milyen probléma jelentkezik, ha az EGR termosztát nem működik helyesen?
Köszönöm!


jelenség ugyanaz. nem melegszik be.
általában pont az EGR termosztát szokott rossz lenni. vagy mindig azt cseréli az ember, ami kevésbbé volt rossz. együtt érdemes a kettőt cserélni. mivel valószínű egyik sem 100% már.

YELLOW Elküldve: 2015-12-26 13:07 Multikormány beszerelése utólag...

Csabika136 írta:
YELLOW írta:
Csabika136 írta: Sziasztok! Ha az E46-omban nem multikormány van, hanem sima, akkor muszáj az egész kormányt lecserélni, vagy elég a közepét is?
Köszönöm!


pontosan milyen kormányod is van? egy kép jó lenne. mert ha szerencséd van, akkor csak gombsor kell bele és kábelezés.


Szia! Nekem 4 küllős, dupla légzsák indítós kormányom van. Az helyett akarok ugyanúgy 4 küllős multist tenni. A kábeleket már megvettem, be kéne raknom valamikor. Úgyhogy rajta vagyok.


úgy tudom a gyári 4 küllős nem alakítható át. tehát komplett kormány kell, ami multis. de akkor szerintem már 3 ágút vegyél (körlégzsákos), ne 4 ágút.

YELLOW Elküldve: 2015-12-26 13:05 alufelni

mrsla írta:
BoryG írta: Sziasztok!

Régebben érdeklődtem már alufelnikkel kapcsolatban, 17-es M alufelnire esett a választásom, gyári méret 1 az 1-ben felmegy. 225/45 R17 Bridgestone RSC gumikkal.
Kérdésem a következő lenne, szerintetek egy 5mm-es nyomtávszélesítővel jól mutatna, vagy felesleges??? Ha igen csak hátra vagy előre is vásároljak?
Várom válaszotokat, meglátásotokat!
Minden kedves tagnak Kellemes Ünnepeket kívánok
üdv
Gery


Szia! nekem a 7esemen van nyomtávszélesítő. Télen 18as, nyáron 19es gumikat használok. Nagyon fullos a kinézet. A lényeg, hogy jó anyagból legyen a szélesítő! A másik, hogy annyi hátránya van, hogy rossz időben a kasznira jobban hordja a szennyeződést. Ja és szerintem néha emiatt a dsc is kikapcsol. De az lehet, hogy a kormányszög jadó miatt van. Néha. De szvsz szuper


nekem gyári 15-ös 195-ös gumis van most, és ugyanúgy összeveri az oldalát. pedig elég beesett a felni a nyárihoz képest...
annyi hátránya van a nyomtávszélesítőnek, hogy a rendőr sokkal könnyebben észreveszi, főleg ha ritka küllős a felnid.

YELLOW Elküldve: 2015-12-24 19:23 Segítsetek!

flenfer írta:
YELLOW írta:
Hektor írta:
flenfer írta:
Hektor írta:
flenfer írta: Sziasztok!
Nem működik a hátsó szélvédőm fűtése. Hol tudom kimérni, hogy egyáltalán kap áramot? Az e46 touringnál a függőleges 2 szál az antenna, a vízszintesek a fűtőszálak?


Sajnos touringnál gyakori hogy a fűtőszálak megszakadnak a hátsó ablakban. Mivel az üveg külön nyílik, így a nyitás-záráskor az mindig hozzáérve dörzsölődik a körbefutó gumi szigeteléshez. Én első körben ott kezdeném az ellenőrzést. Szemmel is látható, ha folytonossághiány van a szálaknál.

Lehet látni 2 helyen szakadást, de egy sem működik.



Hát van biztosíték,relé,vezeték és persze a fűtőszálak. Megkerestem neked, volt szó róla több helyen is. Pl fórum, minden más,Heeelp, 45 . lapon is. Bár itt sedanról ír így valaki biztosan segít,hogy melyik a biztije és hogy touringnál hol a reléje. A kimérésnél figyelj, mert azt írja,hogy állítólag csak járó motornál kapcsol a relé, gyújtásnál csak a visszajelző megy, de nem fűt.( pedig én úgy emlékeztem,hogy anno gyújtáson is megy, de ezt ma már nem próbálom.


ha gyenge az akksi, vagy nem jó a töltés, akkor sem kapcsol be, nekem úgy rémlik régről, valaki mintha ezt írta volna.


Új az akku, tökéletes a töltés is. Akárhol mérem, semmi áram. Az ajtónál a vezetékek is ki lettek cserélve, mert egy pár eltört.


ezt Hektor-nak írtam volna, hogy gyújtás alatt is mennie kellene. nem tudom, én nem próbáltam. de az biztos, hogy nagy lehet az áramfelvétele, így elképzelhetőnek tartom, hogy csak töltés mellett kapcsolja.

YELLOW Elküldve: 2015-12-24 18:56 Segítsetek!

Hektor írta:
flenfer írta:
Hektor írta:
flenfer írta: Sziasztok!
Nem működik a hátsó szélvédőm fűtése. Hol tudom kimérni, hogy egyáltalán kap áramot? Az e46 touringnál a függőleges 2 szál az antenna, a vízszintesek a fűtőszálak?


Sajnos touringnál gyakori hogy a fűtőszálak megszakadnak a hátsó ablakban. Mivel az üveg külön nyílik, így a nyitás-záráskor az mindig hozzáérve dörzsölődik a körbefutó gumi szigeteléshez. Én első körben ott kezdeném az ellenőrzést. Szemmel is látható, ha folytonossághiány van a szálaknál.

Lehet látni 2 helyen szakadást, de egy sem működik.



Hát van biztosíték,relé,vezeték és persze a fűtőszálak. Megkerestem neked, volt szó róla több helyen is. Pl fórum, minden más,Heeelp, 45 . lapon is. Bár itt sedanról ír így valaki biztosan segít,hogy melyik a biztije és hogy touringnál hol a reléje. A kimérésnél figyelj, mert azt írja,hogy állítólag csak járó motornál kapcsol a relé, gyújtásnál csak a visszajelző megy, de nem fűt.( pedig én úgy emlékeztem,hogy anno gyújtáson is megy, de ezt ma már nem próbálom.


ha gyenge az akksi, vagy nem jó a töltés, akkor sem kapcsol be, nekem úgy rémlik régről, valaki mintha ezt írta volna.

YELLOW Elküldve: 2015-12-24 16:27 Társalgó

YELLOW Elküldve: 2015-12-24 13:08 BMW318i E46

sutius írta: A B16/18/20 furatbeli különbségéhez egy kérdés:
én ugye nemrég szedtem szét a motort és szinte minden alkatrész kompatibilis mindhárom motorral( hengerfej tömités, szelepfedél tömités,sőt még a gyürük is ugyanazok).
Most ha 1.6 nak és 2.0 ugyanz pl a hengerfejtömitése, nem kellene ugyanaz legyen a furat mérete is?
Vagy lehet, hogy a furat méret ugyanaz csak a dugatyuk hosszabb uton mozognak? és innen van a lökettérfogatbeli kölönbség?



ez egy jó kérdés amúgy. erre nem tudom ki tudna valós választ adni. már csak azért is, mert nekem van egy sanda sejtésem, amit szintén írtam pár éve, hogy lehet ugyanúgy 2 literes mind, mert én nem nagyon veszek észre különbséget a 1.8 és a 2.0 között. 150 lovas 6 hengeressel meg simán tartja a lépést. ugye a fosvágen konszernnél is csinálták ezt a teljesítmény butítás dolgot, hogy kedvezőbb legyen az adó rá és egyéb költségek.
viszont ha az N45-öt veszem alapul, ott a furat nagyobb éppen ezért repednek át a 2 literesek.
hogy a tömítés ugyanaz egy dolog, annyit lehet csalni szerintem, vagy nem tudum. de a dugó és gyűrű már érdekes kérdés akkor. ha a löket más, akkor esetleg ha a hajtókarok nem egyeznek, akkor ott lehet valami.

YELLOW Elküldve: 2015-12-24 07:17 BMW318i E46

sutius írta:
hil írta: Sziasztok!
N42B20 tulajdonosokat kérdeznék: korábban M43TU (118le) motoros autóm volt, ahhoz tudom hasonlítani a mostani N42 motort.
Ott, ahol a 118le-s motorral 5-ben tudtam menni (hegyek-völgyek, Bp-Zsámbék útvonal például), ennél bizony gyakran vissza kell váltogatni akár még 3-ba is. A 4. fokozat szinte semmire nem használható a motor rugalmatlansága miatt, sokkal ,többet kell váltogatni. Fogyasztása, noha a gyári adatokat nézve kevesebbet adnak meg mint az M43-nál, valójában úgy 1 literrel magasabb.
Ha városban gyorsítok 5-ben a pillanatnyi fogyasztás mérő egyből a 20-on van.Ez igaz 4-ban is. Amúgy kb 80 fölött már jobban gyorsul mint az M43.
Korábbi tanulmányaimból néhány emlékképem még van, miszerint alacsonyabb fordulaton erősebb a 2 szelepes motor, mert jobb a hengerben a keveredés. Ezt a dolgot már más autóknál is észrevettem, megtapasztaltam a 2/4 szeleppel kapcsolatban és nálam mindig a 2 szelepes tűnt jobbnak. (Az Opel pl. ennek a problémának a megoldására találta ki a Twinport rendszert: alacsony fordulaton 2 szelepesként működik az egyébként 4 szelepes motor)
Vagy és ezért kérdezek, más vezetési stílust kéne alkalmaznom, hogy az élmény élmény lehessen? Ezért kérném a véleményeteket, tapasztalatotokat.

Nagyon, nagyon nem vagyok elégedett ezzel a motorral a menet tulajdonsági miatt, már felmerült az is, hogy eladom és veszek egy M43-as motorral szerelt autót. Gondolom, az N42B18, vagy az N40 motorok esetében meg még sokkal rosszabb lehet a helyzet.
Félreértés ne essék, nem autó versenyzésre használom és nem is olyan a stílusom.
Előre köszönöm a válaszokat,
bye:hil

Nekem N42B18 van és nagyon meg vagyok vele elégedve. A pillanatnyi fogyasztás mérő az nállam is hamar kiakad, városban ritkán szoktam 5-be tenni de ha kell birja.
2, 3, 4-ben 2500 körül már elég szépen húz de 3500 körül már bebasz az ülésbe.
Nekem elég rugalmasnak tünik ez a motor, nem kell agyon pörgetni, hogy menjen.
Ki kellene próbálj egy olyan B18/20 motort ami tökéletesen müködik és azzal összehasonlitani, ugy könnyebb véleményt formálni


mi hil-el inkább e-mail-ezni szoktunk, kb hasonlót írtam ott neki pár hete, csak jóval bővebben. én simán 50-eztem 5ödikben, de rájöttem, hogy -esben is ugyanúgy fogyaszt, viszont mégis jobban pörög egy picit, kevésbbé terhelődik a főtengely. illetve mégis csak rugalmasabb ha kell. most már csak akkor hagyom 5-ben ha pl egy településen megyek át és nem kell kb megállnom sehol kereszteződés miatt, akkor szépen 90-ről lelassulok 50-re, majd onnan gyorsulok óvatosban. feleslegesen váltogatni sem jó.
igen valóban az év motorja lett a N42B18. viszont a B20-al pont az a baj, mint az N45-ös szériával. mert ugyanaz minden, csak nagyobbra van fúrva, így bizonyos helyen ugye elvesz a falvastagságból. én továbbra is azt tudom mondani, hogy a B20-asokkal több baj van, mint a B18-al.
a legnagyobb előnye ennek a motornak szerintem, mint írtam sokszor és hil-nek is, hogy ha kell lehet nagyon spórolósan járni, de tud is menni. teljesen elégnek érzem. mivel autó és BMW b.zi vagyok, egyértelmű, hogy én is szívesebben vezetnék nagyobb vasat, de ez kielégít teljesen egyenlőre.
csipsz tuningot meg hagyjuk meg a dízeleseknek. azoknál van nagyobb értelme. egy szívó motornál nem sok értelme van, főleg önmagában.
én még azt tudom tanácsolni, hogy egy kis OMV MaxxMotion 95-öt tankolni érdemes lehet. én tényleg nem placebo miatt mondom, de marhára érezni, hogy mi plusz van még a motorban. ha valahol lehetne ingyen méretni, én beméretném normál és emilyen anyaggal.

még valami eszembe jutott. gázreakció. nem lesz oylan, mint egy bowdenes. az direkt vezérlés. ez pedig elektromos gáz, szabályozott vezérlés.
viszont ha kikapcsolod full-ra a DSC-t, meg fogsz lepődni. poersze száraz úton nézd, de sokkal jobban gyorsul, és jobb a gázreakció. M43 meg nem így működik, meg abban ASC van. ASC = Analóg, DSC = Digitális. tudom, hogy nem azt jelenti!!! épp ez a hátránya, túl sok jelet kap, túl sok mindenbe szól bele, ezek mind, mind időbe kerülnek, még ha ezred másodpercekről is van szó, de több ezredről, amik összeadódnak, de akkor is ennyit számít. nyilván a technika E46 óta sokat fejlődött, pl egy off sport autóban, olyan gyors a váltás és minden, amit pont nem lehetne már máshogy megoldani. de ugye ehhez gyorsabb, drágább technika is kell.

YELLOW Elküldve: 2015-12-23 07:29 Vicces :)

Bitu79 írta:
YELLOW írta:


Az a baj,hogy ez nem vicc.

http://hvg.hu/cegauto/20130930...okerekmegh

http://totalcar.hu/magazin/hir...hajtassal/



te komolyan fogyatékosnak nézed a másikat? menjél inkább aludni, mert azzal megy el az időm, hogy feszt téged olvaslak. (komolyan beszélni kell az internet szolgáltatóddal, hogy .... )
azt gondolod egy BMW fanatikus nem tudja, hogy már van FWD BMW?
a kép a saját autóra vonatkozik. és valószínű egy BMW fanatikusnak sosem lesz elsőkerekes BMW-je, így neki igenis rémálom.
kérlek álld meg, hogy nem szólsz, kontrázol vissza!!! köszönöm!

YELLOW Elküldve: 2015-12-23 07:23 Elsõ lámpák

Adam178 írta: Sziasztok!

Szeretnék érdeklődni, hogy hogyan lehet kicserélni egy 530 e60 kasznison a jobb első lámpában a felső sárga csíkot ha kiéget/ vagy valahol kontaktos?

Köszönöm


abban pár darab LED van, ami egy fényvezető anyagot világít meg. elvileg lehet cserélni külön. gyanítom a LED-ek a panelen sorba vannak kötve, és egy tönkre mehetett, ezért nem világít a többi sem. de lehet kontakt hiba is, ahogy írod.

YELLOW Elküldve: 2015-12-23 07:15 Vicces :)

YELLOW Elküldve: 2015-12-22 16:43 Kuplung__

Hektor írta:
tusi_ írta:
Olvastam errol a Clutch Delay Valve-rol, hogy sokan kikapjak es kiraly lesz a valtas. Lehet, hogy ez okozza a razkodast is? E46-nal egyszeru, 90nel kicsit bonyolultabb.
Valaki szedje ki a sajatjabol es mondja meg, hogy razkodik-e meg


Külföldi BMW fórumok tele vannak ezzel. Sokan távolítják el, de nálunk még senki nem írta hogy megtette volna. Biztos nem véletlen van az ott, csak kérdés hogy idővel miért válik feleslegessé ? Ha valaki még is kipróbálja leírhatná a tapasztalatot, illetve lehet -e ennek később károssá váló hatása ? ( pl kuplung nagyobb igénybevétel stb)


nem túl rég volt ez téma. nyilván annyi szerepe van, hogy a kuplung működést teszi simábbá. legalábbis ilyesmit beszélgettünk akkor. akkor amikor engeded fel a kuplungot.

YELLOW Elküldve: 2015-12-22 13:09 Multikormány beszerelése utólag...

Csabika136 írta: Sziasztok! Ha az E46-omban nem multikormány van, hanem sima, akkor muszáj az egész kormányt lecserélni, vagy elég a közepét is?
Köszönöm!


pontosan milyen kormányod is van? egy kép jó lenne. mert ha szerencséd van, akkor csak gombsor kell bele és kábelezés.

YELLOW Elküldve: 2015-12-21 17:55 Lámpamosó

hil írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Jól írja Yellow.De elég lett volna használnod a keresőt amúgy,már vagy 100-szor kitárgyalták ezt is.


köszönöm a megerősítést mester. nélküled kétségek között maradtam volna....
ilyen kérdés után hiába írod a keresőt neki. ez most nem bántás, csak valószínű nem internetművész az illető. ezért kell az ilyen kérdést 101-edjére is megválaszolni.
sokan BMW vásárlással azt hiszik, valami csodát vettek, különlegességet, ami végülis igaz, de semmivel nem másabb, mint bármelyik másik autó. vagyis alapvető dolgokban nem másabb.


Azt a keresőt talán hagyjuk, én még semmit nem találtam meg vele (bár lehet én vagyok béna hozzá), bár sokszor próbálkoztam már


nem nehéz az... bár neked a kép linkelés sem meg egyszerűen, pedig sokszor leírtam már
finomítani lehetne rajta, mármint a keresőn. pl. ha a kidobott hsz.-ekere katt, akkor ugorjon oda.

YELLOW Elküldve: 2015-12-21 17:48 Belsõ

Papika írta:
Robin68 írta:
Papika írta: Sziasztok!

A segitsegetek szeretnem kerni a kovetkezo dologban, megprobaltam kiszedni a hatso fejtamlakat de sehogy sem sikerult. Mozognak tudom le s fel allitani viszont kiszedni nem sikerult. Van erre valami praktika hogy egyszeruen kilehessen szedni vagy mit kene csinalnom??

Valaszotokat elore is koszonom.


Mielőtt nekiállsz nyomj le vagy 40 fekvőtámaszt és 50 felülést. Utána térdelj a hátsó ülésre és húzd felfelé a fejtámlát amíg annyira nem dagad az ér a nyakadban mintha a nagyanyád kétajtós diófa szekrényét egyedül vinnéd ki a szobából a hátadon. Ugyanis két-két stift tartja a bordás szárakat .
Vagy:
Hátsó üléssor háttámla része ki, kalaptartó bolhái (amiket az üléstámla takar, talán 4db) ki, kicsit felemeled a kalaptartót, hogy hozzá férj egy fogóval és oldalra kihúzni a stifteket.


Nagyon szepen koszonom a valaszod, de a kalaptarto eltavolitasa nelkul megoldottam a szituaciot. Nem volt tulzottan kellemes , de sikerult a kivitelezes.
Lattam egy modszert az interneten es mukodott.
De megegyszer koszonom a segitseged.



da ha kérdezted és megldódott más megoldással, és ezt le is írod, akkor a megoldást is megoszthatnád, segíthet másnak is.