Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-10-13 19:16 Felniméret E46/316

lantika írta:
YELLOW írta:
Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Acélfelnit szeretnék télire vásárolni, és lenne egy kérdésem. A felni garnitúra méretei a következő:
Lyukosztás: 5*120mm
Átmérő: 16"
Szélesség: 7"
Mélység 31 mm
Agyátmérő 72,5.

A legtöbb adattal rendben vagyok. A kérdésem igazából annyi lenne, hogy az ET szám (31mm) nem kevés-e egy kicsit? Nem fog-e hozzáérni a karosszériához.
A gumiméret pedig 205/55 R16, elég a 7" szélesség?

Előre is köszönöm a segítséget!


dehogy fog. simán felmegy. sőt szebben fog állni. nekem is jó lenne egy ilyen szett


Köszönöm a választ. Egy kérdésem lenne még. A kerékcsavarok maradhatnak ugyanazok, amelyek az alufelnihez vannak, vagy ajánlatosabb újakat venni hozzá?


én úgy tudom, hogy a BMW-nél mind az alu és mind az acélfelnik úgy vannak kialakítva, hogy ugyanaz a felnicsavar jó. ha gyári csavarok vannak, és a gyári felnivel jó, akkor jó lesz bármelyik másik BMW felnivel.


Rosszul tudod. Nekem a nyäri kerekem gyäri alu,teli kerekek gyäri lemez,es a csavarokat csereberelni kell. Nemsokära cserelem a kerekeket,akkor majd pontosabban is meg tudom mondani,hogy melyik hosszabb,es mennyivel.


ezt az infót itt kaptam jó pár évvel ezelőtt, amit többen is állítottak
biztos eredeti az az alu?
nekem ugyanaz a csavar van, jó nekem az alu replica, de lényegtelen, mert ilyen a gyári is... mármint ez a része.

YELLOW Elküldve: 2015-10-13 18:53 Felniméret E46/316

Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Acélfelnit szeretnék télire vásárolni, és lenne egy kérdésem. A felni garnitúra méretei a következő:
Lyukosztás: 5*120mm
Átmérő: 16"
Szélesség: 7"
Mélység 31 mm
Agyátmérő 72,5.

A legtöbb adattal rendben vagyok. A kérdésem igazából annyi lenne, hogy az ET szám (31mm) nem kevés-e egy kicsit? Nem fog-e hozzáérni a karosszériához.
A gumiméret pedig 205/55 R16, elég a 7" szélesség?

Előre is köszönöm a segítséget!


dehogy fog. simán felmegy. sőt szebben fog állni. nekem is jó lenne egy ilyen szett


Köszönöm a választ. Egy kérdésem lenne még. A kerékcsavarok maradhatnak ugyanazok, amelyek az alufelnihez vannak, vagy ajánlatosabb újakat venni hozzá?


én úgy tudom, hogy a BMW-nél mind az alu és mind az acélfelnik úgy vannak kialakítva, hogy ugyanaz a felnicsavar jó. ha gyári csavarok vannak, és a gyári felnivel jó, akkor jó lesz bármelyik másik BMW felnivel.


Ha jól tudom gyári, lopásgátlós csavarok vannak a gyári BMW felnihez. Köszönöm a segítségeteket.
Viszont eszembe jutott még valami, tudom hogy nem idevaló téma, de nem akarok ezért új fórumot nyitni.
Ültetni szeretném a kocsit, mindenképpen állítható szettet szeretnék alá. Olvasgatok sokat a témáról, de gondoltam szerzek egy kis felhasználói tapasztalatot.
TA-Technix, FK, JOM, K&W....stb? Vélemények?


biztos az állítható kell? könnyen észreveszik és belekötnek. TA-t semmiképp sem. JOM-ról külföldön szoktak jókat mondani, szeretik is, bár rosszatt is olvastam már róla. FK? hááát... K&W-t sokan használnak. sajnos az állítható baja, hogy szeret az állító begyógyulni. attól függ mi a cél. 35mm-t rugókkal simán, és nem si kötnek bele annyira, szerintem bőven jó. de mondom attól függ mi az elképzelés...

szerk.: egyébként van ültetésre is topic nem kell nyitni


Köszönöm, a legközelebbi segítség kérésemet oda fogom tenni.
A cél. Most ugye a téli szezon jön, minél jobban körülrágni a témát és informálódni. A cél tavasszal egy 19" garnitúra 235/35 R19 méretekkel, erre szeretném szépen ráültetni a legjobb barátom.
TÜV engedéllyel is csesz..getnek érte, vagy állíthatóra nem adnak engedélyt? Ezt sem tudtam eddig.


vicces ez a TÜV. mindenhol elfogadják, nálunk nem mocskos rendszer
úgy tudom (lehet nem így van), hogy szigorított vizsgára kell vinni és talán ha elfogadják, akkor beleírják a forgalmiba. akiket tudok ismerek, mindig vizsgára kicserélik a gátlókat na a tököm sem kínlódna. inkább mutasson kevesebbet az autó, de ez a plussz vacakolás nem ér meg nekem annyit.
+ állítható szett ára
+ cserék árai műsuaki előtt és után
+ futóműállítások minden alkalommal
+ idő

YELLOW Elküldve: 2015-10-13 18:34 Felniméret E46/316

Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Acélfelnit szeretnék télire vásárolni, és lenne egy kérdésem. A felni garnitúra méretei a következő:
Lyukosztás: 5*120mm
Átmérő: 16"
Szélesség: 7"
Mélység 31 mm
Agyátmérő 72,5.

A legtöbb adattal rendben vagyok. A kérdésem igazából annyi lenne, hogy az ET szám (31mm) nem kevés-e egy kicsit? Nem fog-e hozzáérni a karosszériához.
A gumiméret pedig 205/55 R16, elég a 7" szélesség?

Előre is köszönöm a segítséget!


dehogy fog. simán felmegy. sőt szebben fog állni. nekem is jó lenne egy ilyen szett


Köszönöm a választ. Egy kérdésem lenne még. A kerékcsavarok maradhatnak ugyanazok, amelyek az alufelnihez vannak, vagy ajánlatosabb újakat venni hozzá?


én úgy tudom, hogy a BMW-nél mind az alu és mind az acélfelnik úgy vannak kialakítva, hogy ugyanaz a felnicsavar jó. ha gyári csavarok vannak, és a gyári felnivel jó, akkor jó lesz bármelyik másik BMW felnivel.


Ha jól tudom gyári, lopásgátlós csavarok vannak a gyári BMW felnihez. Köszönöm a segítségeteket.
Viszont eszembe jutott még valami, tudom hogy nem idevaló téma, de nem akarok ezért új fórumot nyitni.
Ültetni szeretném a kocsit, mindenképpen állítható szettet szeretnék alá. Olvasgatok sokat a témáról, de gondoltam szerzek egy kis felhasználói tapasztalatot.
TA-Technix, FK, JOM, K&W....stb? Vélemények?


biztos az állítható kell? könnyen észreveszik és belekötnek. TA-t semmiképp sem. JOM-ról külföldön szoktak jókat mondani, szeretik is, bár rosszatt is olvastam már róla. FK? hááát... K&W-t sokan használnak. sajnos az állítható baja, hogy szeret az állító begyógyulni. attól függ mi a cél. 35mm-t rugókkal simán, és nem si kötnek bele annyira, szerintem bőven jó. de mondom attól függ mi az elképzelés...

szerk.: egyébként van ültetésre is topic nem kell nyitni

YELLOW Elküldve: 2015-10-13 18:16 Felniméret E46/316

Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Acélfelnit szeretnék télire vásárolni, és lenne egy kérdésem. A felni garnitúra méretei a következő:
Lyukosztás: 5*120mm
Átmérő: 16"
Szélesség: 7"
Mélység 31 mm
Agyátmérő 72,5.

A legtöbb adattal rendben vagyok. A kérdésem igazából annyi lenne, hogy az ET szám (31mm) nem kevés-e egy kicsit? Nem fog-e hozzáérni a karosszériához.
A gumiméret pedig 205/55 R16, elég a 7" szélesség?

Előre is köszönöm a segítséget!


dehogy fog. simán felmegy. sőt szebben fog állni. nekem is jó lenne egy ilyen szett


Köszönöm a választ. Egy kérdésem lenne még. A kerékcsavarok maradhatnak ugyanazok, amelyek az alufelnihez vannak, vagy ajánlatosabb újakat venni hozzá?


én úgy tudom, hogy a BMW-nél mind az alu és mind az acélfelnik úgy vannak kialakítva, hogy ugyanaz a felnicsavar jó. ha gyári csavarok vannak, és a gyári felnivel jó, akkor jó lesz bármelyik másik BMW felnivel.

YELLOW Elküldve: 2015-10-13 16:53 Felniméret E46/316

Atesz írta: Sziasztok.

Acélfelnit szeretnék télire vásárolni, és lenne egy kérdésem. A felni garnitúra méretei a következő:
Lyukosztás: 5*120mm
Átmérő: 16"
Szélesség: 7"
Mélység 31 mm
Agyátmérő 72,5.

A legtöbb adattal rendben vagyok. A kérdésem igazából annyi lenne, hogy az ET szám (31mm) nem kevés-e egy kicsit? Nem fog-e hozzáérni a karosszériához.
A gumiméret pedig 205/55 R16, elég a 7" szélesség?

Előre is köszönöm a segítséget!


dehogy fog. simán felmegy. sőt szebben fog állni. nekem is jó lenne egy ilyen szett

YELLOW Elküldve: 2015-10-13 09:28 Autóvásárlás

theprob írta:
YELLOW írta:
theprob írta: Sziasztok!

Első kocsi vásárlása előtt állok és mivel egy 3-mas már nagyon régóta álom, így elkezdtem nézegetni a 90-2000 közötti, környéki modelleket. 320i E36-ot konkrétan, ezek azok amikből olyan áron láttam eladó kocsikat, amiket meg tudnék még magamnak engedni pár hónap múlva (700k-s plafon).

Segítséget, tanácsot szeretnék kérni a rutinos és rapasztalt BMW-s (leendő) kollégáktól, hogy mennyire reálisak az elképzeléseim? Mennyire lehetnek megbízhatóak ezen évjáratú autók ebben az árkategóriában, valamint, hogy benzines verzióval mennyire járnék jól/rosszul. Volt egy cikk a vezess.hu-n ezen témában és ott a dízel verziót eléggé lutrinak írták le, továbbá az áruk is jelentősen drágább.

Amikkel eddig szemezgettem, általam megítélt szimpatikussági sorrendben (csökkenő sorrendben):

1. Leírás alapján "túl szép, hogy igaz legyen" kategória, szerintem. Ettől ftlen képek alapján szépnek tűnik.

2.

3.

Előre is köszönöm a segítségeteket!



1: ha igaz volna már nem lenne meg. lóg az ajtókárpit, a tetőkárpit. valószínű agyon tisztították. de mondom már rég elvitték volna.
2: talán ezt, de a bőr nagyon repedezett
3: miért cseréltek motort?

képekről ennyit. ha valami tetszik meg kell nézni élőben.


Persze, nyilván meg kell nézni élőben. Most inkább magára az e36-ra, a benzines verzióra voltam kíváncsi, meg, hogy ennyiért lehet-e találni normális autót. Máshol azt írták, hogy az E36 eléggé rizikós, mert sok a nagyon ratyi állapotú. Bár szerintem ez minden szériára, márkára elmondható.

Egyébként döntés meghozása előtt biztos ráengednék az autóra egy szerelőt vagy állapotfelmérést kérnék. Zsákbamacskát én sem akarok venni.



E36 előnye anniy, hogy ekkor még elég jó, megbízható motorok voltak. 20i hátránya annyi, hogy egy 1.8-as is megy úgy egy szintig simán. viszont annyit fogyaszt, mint egy 25i. de jó motor amúgy. viszont a fő gond a kasztni. iszonyat szeretnek rohadni. főleg ha sérült volt, márpedig a nagyrésze az volt, akkor pláne.
én azt mondom, hogy a hátsó futóműkiszakadás itt is jelen van. én két E36 20i-t is láttam aminél ki volt. javítható amúgy.
én már most E46-ot sem vennék. magyra piac tele van lestrapált, sokszor bontás elől kintről behozott példényokkal. időm és idegrendszerem nem volna a kereséshez. kevés az olyan autót, amit tényleg azért adnak el, mert típust váltanak, vagy tényleg nagyon kell a pénz, amúgy az autónak nincs baja. mert vagy van baja, azért eladó, vagy nincs pénz, de akkor javítani, karbantartani sem volt pénz.
én azt tudom mondani, hogy sok sikert és kitartást. szerintem inkább külföldön érdemes nézni, ahol kevésbbé van télen sózás.

YELLOW Elküldve: 2015-10-13 08:04 Autóvásárlás

theprob írta: Sziasztok!

Első kocsi vásárlása előtt állok és mivel egy 3-mas már nagyon régóta álom, így elkezdtem nézegetni a 90-2000 közötti, környéki modelleket. 320i E36-ot konkrétan, ezek azok amikből olyan áron láttam eladó kocsikat, amiket meg tudnék még magamnak engedni pár hónap múlva (700k-s plafon).

Segítséget, tanácsot szeretnék kérni a rutinos és rapasztalt BMW-s (leendő) kollégáktól, hogy mennyire reálisak az elképzeléseim? Mennyire lehetnek megbízhatóak ezen évjáratú autók ebben az árkategóriában, valamint, hogy benzines verzióval mennyire járnék jól/rosszul. Volt egy cikk a vezess.hu-n ezen témában és ott a dízel verziót eléggé lutrinak írták le, továbbá az áruk is jelentősen drágább.

Amikkel eddig szemezgettem, általam megítélt szimpatikussági sorrendben (csökkenő sorrendben):

1. Leírás alapján "túl szép, hogy igaz legyen" kategória, szerintem. Ettől ftlen képek alapján szépnek tűnik.

2.

3.

Előre is köszönöm a segítségeteket!



1: ha igaz volna már nem lenne meg. lóg az ajtókárpit, a tetőkárpit. valószínű agyon tisztították. de mondom már rég elvitték volna.
2: talán ezt, de a bőr nagyon repedezett
3: miért cseréltek motort?

képekről ennyit. ha valami tetszik meg kell nézni élőben.

YELLOW Elküldve: 2015-10-11 21:21 Mi lehet a baj?

banditosz001 írta:
YELLOW írta:
banditosz001 írta:
YELLOW írta:
banditosz001 írta: Sziasztok!
A következőt tapasztaltam ma: mentem a kocsival vagy 200km-t volt benne kis autópálya meg autóút de mindegyik nagyon jó minőségű. Már az elejétől fogva olyan 100-as tempónál is éreztem hogy mintha a kormány rezegne a kezemben és az én ülésem alatt is lehet érezni hogy nem simán megy a kocsi, hanem rezonál alattam az ülés. Aztán ez a pályán nagyobb tempónál már nem volt annyira vészes, de szerintem ott se a normális kategóriába tartozott. Haza is jöttem vele, gondoltam biztos centírozni kell vagy hasonló...de amikor beálltam a garázsba és kiszálltam iszonyatos bűz csapott meg...égett műanyag vagy gumi szag volt az autó elejénél, de nagyon, és az a vezetőoldali első keréktől jött mint kiderült mert a többinek semmi szaga nem volt. Először megijedtem hogy a motortérben izzik valami :S
Szerintetek mi lehet vele?


fék. be van gyógyulva... a felni valószínű hót meleg volt, ezért volt égett gumi szag is. mondhatni típushiba ez is. mármint a fék munkahenger beragadás, rohadás.



Köszi az infòt! A felnit ugyan nem tapogattam de a gumi az sokkal forròb volt mint a többi keréken. Hétfőn akkor viszem szerelőhöz valami tanàcs hogy milyet szabad venni hozzà vagy ilyesmi?



van javító készlet hozzá

Ez jó hír! Egy linket nem tudsz esetleg hogy mi is ez és hogy néz ki pontosan, vagy hol keressem?
Köszi!



megvehető bárhol szinte:
http://www.unixauto.hu/Unix_Ci...egnNr=1475
az Autofren-esekben elég sok minden van, amit ad hozzá

YELLOW Elküldve: 2015-10-11 20:20 Füstprobléma!

Mcfly írta: Ugyan ez a problémám, ami itt lejjebb le van írva:

"Észrevettem, hogy amikor egy kis ideig nem vezetek dinamikusan vagy magas fokozatban alacsony fordulatról gyorsulok és azután rányomok a gázra, akkor egy pillanat alatt fekete füstfelhő jön ki a kipufogón keresztül."

Azóta eltelt 2 év. Hátha erre jár valaki és leírja a tapasztalatát hogy hogyan sikerült megszüntetni a problémát?

A másik ami érdekelne hogy egy 2004-es (részecskeszűrő nélküli típus) 120d-nek szemre mekkora normális füstje lehet? Mert ha padlógázra a visszapillantóból is látható hatalmas fekete füstfelhőt hagy maga mögött az szerintem kizárt hogy a gyári helyzet legyen.

Előre is köszi!



részben normális a jelenség. hisz azért korom képződik. ha nincs nyomás (fordulat), akkor nem viszi ki, megragad a rendszerben. Majd egy nagyobb gáz esetén távozik. célszerű néha meghajtani, akkár nem is kell nagyon, csak mondjuk autópályán mész 130-cal, de nem 6.ban, hanem csak 5-ben. mondjuk egy 10km távot.
persze ha a porlasztók rendben vannak.

YELLOW Elküldve: 2015-10-11 20:14 E46 M futómû

Rafchee írta: Nincs valami jól bevált emberetek, aki poliuretán szilenteket gyárt? Ki akarom cserélni őket a lengőkarok végén, régen mikor versenyeztem "zöldszilentet" használtunk, nagyon pontos feszes volt vele a kocsi.



küldök privátot, elérhetőséggel (sajnos már nincs fent az érintett)

YELLOW Elküldve: 2015-10-11 20:13 Kuplung__

Gekky írta: Sziasztok!

Újdonsült E46 tulaj vagyok, és ez az első BMW -m.
Egy 2002 -es évjáratú 316i (1,8 -as motor) tulaja lettem, (manuális váltóval) amiben 142 és pár száz kilométer van.
Azt tapasztaltam, hogy a kuplung "magasan" fog...
Kérdésem az, hogy ez tipikus vagy várható valamilyen probléma!? (ha igen mi a gond)
Ha valaki találkozott már ilyennel (gondolom néhányan már biztosan) megköszönném a tapasztalatokat, illetve, ha valaki tudja mivel lehet (kell -e) orvosolni, megköszönném...
(csúsztatott kuplungnál kicsit "bedadog" az autóm, emelkedőn felfelé...)

Egy másik kérdésem pedig az lenne, hogy mi lehet az oka annak, hogy az 1. és 2. sebességi fokozatba kicsit nehezen lehet berakni a sebváltót!?

Ha esetleg valaki tud jó és megbízható szerelőt Debrecenben, azt az infót is megköszönném!!!

Gekky


BMW-knél általábban fentebb fog a kuplung mint kellene. legalábbis olyan 2005-2006-ig beszárólag gondolok itt az E46, E39 típusokig. én is tappasztalom ezt a remegést. szerelőm Z4-esében 2.2-es moci van, annál is van. ő azt mondja kopoott kuplung.
szerintem meg inkább szoruló kinyimócsapágy inkább, vagy a kuplung munkahengernél lévő szűkítő (fojtás) dugulása lehet. egyébként nagyobb gázzal mész, akkor nincs gond.
nekem nem csúszik a kuplung, így én nem foglalkozom vele. sokáig azt hittem kettőstömegű, de nem az.

YELLOW Elküldve: 2015-10-11 11:54 Business rádió kérdés

lantika írta:
hrobert írta: Sziasztok,

Néhány hete vettem egy 2004-es évjáratú E46-ost.
Van egy olyan gond a rádióval, hogy nem működik minden gombja.
Mi lehet a probléma?



Elromlott.


ez kész


YELLOW Elküldve: 2015-10-11 11:48 Mi lehet a baj?

banditosz001 írta:
YELLOW írta:
banditosz001 írta: Sziasztok!
A következőt tapasztaltam ma: mentem a kocsival vagy 200km-t volt benne kis autópálya meg autóút de mindegyik nagyon jó minőségű. Már az elejétől fogva olyan 100-as tempónál is éreztem hogy mintha a kormány rezegne a kezemben és az én ülésem alatt is lehet érezni hogy nem simán megy a kocsi, hanem rezonál alattam az ülés. Aztán ez a pályán nagyobb tempónál már nem volt annyira vészes, de szerintem ott se a normális kategóriába tartozott. Haza is jöttem vele, gondoltam biztos centírozni kell vagy hasonló...de amikor beálltam a garázsba és kiszálltam iszonyatos bűz csapott meg...égett műanyag vagy gumi szag volt az autó elejénél, de nagyon, és az a vezetőoldali első keréktől jött mint kiderült mert a többinek semmi szaga nem volt. Először megijedtem hogy a motortérben izzik valami :S
Szerintetek mi lehet vele?


fék. be van gyógyulva... a felni valószínű hót meleg volt, ezért volt égett gumi szag is. mondhatni típushiba ez is. mármint a fék munkahenger beragadás, rohadás.



Köszi az infòt! A felnit ugyan nem tapogattam de a gumi az sokkal forròb volt mint a többi keréken. Hétfőn akkor viszem szerelőhöz valami tanàcs hogy milyet szabad venni hozzà vagy ilyesmi?



van javító készlet hozzá

YELLOW Elküldve: 2015-10-11 05:41 váltó

Doctore írta: Sziasztok
Valaki találkozott már ilyen hibával? 25i smg később vált el, olyan mintha csúsznak a kupplung és ha vált vmikor ránt is egyet
Hideg állapotban ritkán melegen sűrűbben produkálja
Diagnosztika nem írt hibát a váltóra
Ötlet?


hát az SMG tulajdonképpen manuális váltó, ha jól tudom. csak a kuplungolást és a váltást munkahengerek végzik. tehát kuplung is van benne, ami csúszhat és akármi.

YELLOW Elküldve: 2015-10-10 22:33 Mi lehet a baj?

banditosz001 írta: Sziasztok!
A következőt tapasztaltam ma: mentem a kocsival vagy 200km-t volt benne kis autópálya meg autóút de mindegyik nagyon jó minőségű. Már az elejétől fogva olyan 100-as tempónál is éreztem hogy mintha a kormány rezegne a kezemben és az én ülésem alatt is lehet érezni hogy nem simán megy a kocsi, hanem rezonál alattam az ülés. Aztán ez a pályán nagyobb tempónál már nem volt annyira vészes, de szerintem ott se a normális kategóriába tartozott. Haza is jöttem vele, gondoltam biztos centírozni kell vagy hasonló...de amikor beálltam a garázsba és kiszálltam iszonyatos bűz csapott meg...égett műanyag vagy gumi szag volt az autó elejénél, de nagyon, és az a vezetőoldali első keréktől jött mint kiderült mert a többinek semmi szaga nem volt. Először megijedtem hogy a motortérben izzik valami :S
Szerintetek mi lehet vele?


fék. be van gyógyulva... a felni valószínű hót meleg volt, ezért volt égett gumi szag is. mondhatni típushiba ez is. mármint a fék munkahenger beragadás, rohadás.