Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-09-15 12:53 Üzemanyag fogyasztás

polyszi írta:
YELLOW írta:
polyszi írta: ha már a fogyasztásnál vagyunk, akkor én is megosztom a tapasztalataimat.
316i N40b-s motorral és 18as kerekekkel a következőképpen alakul:
város: 10 liter, klímával 40fokban sikerült 10 fölé is menni már.
autópálya: 115km/h-nál olyan 6.2-6.5l
130-140hm/h-nál 7-7.3l
vegyesben olyan 8-8.2l

Annyit még megjegyeznék, hogy egyáltalán nem hajtom az autót. Ugye valami nem működik jól, mert ereje nincs a kocsinak, így kíváncsi vagyok, ha meg lesz a hiba oka, a hibás alkatrész cserélve lesz, akkor mennyit fog változni a fogyasztásom és milyen irányban.


azért csodát nem kell várni az 1.6-tól. még ha papíron 115 ló akkor is. a fogyasztásod jó. én azt mondanám, hogy akkor ez ilyen. se nem alacsony a fogyasztásod, se nem magas, hogy valami rosszra kéne gondolni szerintem. milyen autód volt előtte? valószínű erősebb.


előtte egy seat leonom volt 1.4benzin 75 ló és 1200kg. Most van 115 ló és a bmw rosszabbul teljesít. leon előtt volt egy Borám, ami 102lóerő volt szintén 1.6 és ahhoz képest a bmw-m nagyon-nagyon messze van és harmat gyenge. Nem is várok el tőle sokat, de annyit minimum, hogy 8-9-10% emelkedőn 4 fővel 4-ikben nehogy már a 90-et sem tudjam tartani.. Pályán a 130-140-et sem tudom tartani 2fővel sem.. Ha van egy-egy emelekedő, akkor a hosszától függően lassulok. Ennyire gyenge nem lehet.. Hiába padló gáz, hiába nagyobb fordulat, semmi toló"erő"nincs csak lomha gyorsulás. Gondoltam a nagy kerekekre is, de ennyire csak nem foghatják meg az autót.

néztem a spritmonitort is és ott én is a teljesen elfogadható kategóriában találtam az autót. Félre értés ne essék, nem sokallom ezt a fogyasztást, csak kíváncsi vagyok, hogy normális körülmények között mit változna. Persze lehet semmit sem fog, csak annyit, hogy gyorsabb és használhatóbb lesz az autó.


hát igen, ezek alapján valami nem ok. mióta megvetted ilyen?
légszűrő csere? üzemanyag nyomást nézni. diagra tenni.

YELLOW Elküldve: 2015-09-15 11:38 Üzemanyag fogyasztás

polyszi írta: ha már a fogyasztásnál vagyunk, akkor én is megosztom a tapasztalataimat.
316i N40b-s motorral és 18as kerekekkel a következőképpen alakul:
város: 10 liter, klímával 40fokban sikerült 10 fölé is menni már.
autópálya: 115km/h-nál olyan 6.2-6.5l
130-140hm/h-nál 7-7.3l
vegyesben olyan 8-8.2l

Annyit még megjegyeznék, hogy egyáltalán nem hajtom az autót. Ugye valami nem működik jól, mert ereje nincs a kocsinak, így kíváncsi vagyok, ha meg lesz a hiba oka, a hibás alkatrész cserélve lesz, akkor mennyit fog változni a fogyasztásom és milyen irányban.


azért csodát nem kell várni az 1.6-tól. még ha papíron 115 ló akkor is. a fogyasztásod jó. én azt mondanám, hogy akkor ez ilyen. se nem alacsony a fogyasztásod, se nem magas, hogy valami rosszra kéne gondolni szerintem. milyen autód volt előtte? valószínű erősebb.

YELLOW Elküldve: 2015-09-15 10:13 Üzemanyag minõsítés és átverések!

YELLOW írta:
YELLOW írta: Korábban tankoltam egy teli tank OMV MaxxMotion 95-ös üzemanyagot. Évente legalább 1x szoktam minőségi, prémium üzemanyagot tankolni, igaz nem teli tankot. Mindezt azért is tettem, mert a Nyékládházi OMV kúton ez a prémium anyag annyiba került, mint Tiszaújvárosban a Shell-nél a hagyományos 95-ös. Illetve rossz helyre álltam be, mert az ár miatt azt hittem ez a sima. De sajnos csak nálunk volt túl drága.

(Teszem hozzá az utóbbi 1 évben kb. 1x cirka 10 litert tankoltam a Shell-nél, holott korábban 6 évig csak ott tankoltam. Az utóbbi 1-2 évben Polgáron az Agip kúton tankoltam, ahol szintén MOL-os anyag van. Mivel város ártyával hétvégén 15Ft kedvezmény van. Alapjában véve már nem olcsóbb, mint Tiszaújvárosban, ami kicsit genóság, mert korábban, még ehhez képest is legalább 8Ft-tal volt olcsóbb. Azért szoktam át az Agip-ra, mert mióta a Shell-nél ez a Nitro nevezetű anyag van, megnőtt a fogyasztás és lomhább lett az autó. éehet csak a helyi kútnál, mert máshol nem tankoltam azóta Shell-t. Sajnos a 100-as Power racing is megszűnt, pedig az tényleg jó volt. Érdekes mert az Agip kútnál a natúr 95-nél nem tapasztaltam ilyet, jó a teljesítmány, jó a fogyasztás.)

Visszatérve a MaxxMotion 95-höz. Rendesen meg vagyok döbbenve. Korábban tankoltam már sima 95-öst az OMV-nél, és azt is jobbnak éreztem. Na de ez... Eddig is, ahhoz képest mekkora motor lapul az orrában, meglepően dinamikus volt. Ezzel meg, meg van táltosodva. Komolyan mondom nem lehet megállni, hogy ne nyomd neki oda. Ha az ember képes kultúráltan autózni, biztos jóval kevesebbet fogyaszt. Ha az egész tankot a saját nyugodt tempómban, vezetési stílusomban tudtam volna levezetni, több hosszú távval, akkor simán elmentem volna 950km-t. Én ennyire saccolom, de a 900 biztos meg van. Még így is meglepően jó, hogy hogy közlekedtem vele, és főleg városban. Még van a tankban több mint a negyede (negyed és a fél között van), és ~550km-t mentem eddig. Közel pontos a BC, nulláztam tankolásnál. Most 7,2-t mutat, ami ma váltott át 7,1-ről, de mondom nagyon nem bírok magammal.

Azt kell mondjam, ez egy jó üzemanyag. Régen a 100-as Shell Power racing-nél éreztem hasonlót, igaz ott hiába jártam vele óvatosan, nem tudott jobb fogyasztást hozni. Ezzel tudna, ha bírnám tartani a lábam.


negyed tank: 620km megtéve eddig. ezzel a stílussal, amit ezzel az anyaggal produkálok, simán jó még ez is.


715km és tegnap villant be a sárga LED. tehát még egy 100km benne van. hát ez marha jó ilyen stílus mellett. és fél tank óta csak helyben, kisvárosban vezetek. (van elég zebra aminél meg kell állni, még ha lámpa nincs is, meg kereszteződés.) úgyhogy jó a megérzés, ha normálisan hosszútávokat megyek, meg lett volna a 950km.
már most azon agyalok, hogy tervezzem, hogy kelljen az OMV kút felé menni

YELLOW Elküldve: 2015-09-14 14:36 20d gázadásra megtorpanás

tusi_ írta: Halliho.

Olyan jelensegem van, hogy padlogazas gyorsitasnal nem megy valami atomul a kocsi, viszont ha visszanegedem kicsit a gazt, akkor belodul. Hirtelen jon egy kisebb rantas es a motor is szepen porog fel onnan. Szvsz tul sok benzint kap, tulsagosan eldusul(hat) a keverek. Namost szerintem egy ilyen kocsinal nem lenne szabad, hacsak nem hibas valami. Amire tippelek az a legtomeg mero, vagy az egr szelep.
Gyertyak ujak, levegoszuro uj...


hanyas fokozatban?
elektromos gáz van, padlózhatod. sosem lesz olyan, mint egy bowden-es gázpedál reakció. mert a computer magának optimalizál. ha 1500-2000-ről nyomsz 5.-ben padlót, akkor ne csodálkozz. ráadásuk benzins autód van, ami inkább 3000-től éled. mondjuk az N46 más alatta is, ha olyanod van. nagyobb súly kisebb motor okozhat ilyet. nem tudom korábban milyen autód volt. vagy eddig nem csinálta?

YELLOW Elküldve: 2015-09-14 07:15 20d gázadásra megtorpanás

Csabika136 írta: Sziasztok!
Nekem a E46 320d 136 lovas motorom gázadásra alacsony fordulatnál kidob egy elég nagy füstfelhőt. Légyszi segítsetek! Hol kezdjem a hiba keresését? Nem mondom hogy torpan, de azért szerintem az elején nem igazán lép. Nemrég van még csak BMW-m, nem tudom milyennek kell gyárilag lennie, de szerintem füst helyett kicsit korábban kéne erőt kifejteni a motornak. Múlt héten kicsit belenéztem a motortérbe, mert volt időm. Kitisztítottam a szívócsövet, az EGR szelepet, és ráellenőriztem az izzítógyertyákra is. Kettő biztosan nem működik. Később majd kicserélem őket. Megmozgattam a turbón lévő szabályzó rudazatot, nem akadozik, szépen mozog. Kicseréltem a motor bal oldaláról átjövő hosszú vákum csövet, mert elég gatya volt kinézetre. Amúgy jó volt még. Nem vártam ezektől a tisztítgatásoktól sokat, inkább egy kis karbantartás szerű dolognak szántam és ismerkedtem a kocsival. Induláskor is lök egy csúnya füstöt.
Szerintetek mi lehet a problémája? Amúgy rendben van a kocsi szerintem. Imádom! Alig várom hogy vezethessem.
Köszönöm!


lehet nem ártana neki egy autópályás menet. dízeleknél előfordulhat, hogy sok alacsony fordulat használat mellett iylet produkál. vagy ha nem is autópálya, de 90-nél 4-es fokozatban menni.had pörögjön jobban az a motor.
bár ugye ha jól emlékszem neked volt a benzines mizériád. lehet amiatt van.

YELLOW Elküldve: 2015-09-12 15:11 Bi-Xenon utólag

kundof1 írta: Sziasztok!

Aztán utolag jöttem rá, h az enyém Bi-xenonos a lámpám, csak akkor kapcsol át, ha folyamatosra rakom a távolsági fényt. Azt szeretném h meg lehet -e így csinálni, mint ahogy a videoba is van.

https://www.youtube.com/watch?v=GwOK8np7Hkc


mármint, hogy a xenon villanjon, ha csak villantasz?
ha azt akarod, hogy tönkre menjen hát hajrá. se a mechanikának nem tesz jót, se a trafóknak, izzóknak.
a videóból nem egyértelmű mit is akrasz

YELLOW Elküldve: 2015-09-12 07:10 Elsõ lámpák

hil írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Ha le van véve a gyujtás,és index-elsz balra vagy jobbra,akkor a kocsi bal oldala,ill. a jobb oldala(elől-hátul) fog világitani kb 1 percig

Ugyanígy gyújtás levételkor teszel egy refit,akkor pedig mindkét első lámpa világít kb 1 percig.



hazakísérőfény csak a refi, a másik, amikro az egyik vagy másik oldal világít az az úgymond "partjelző" park fény. jelzed vele az autó szélét, ha az út szélén állsz.

Szia Y!
Hazakisérő fény: nem feltétlen a tompított világit, mert azt programozol rá, amit akarsz
bye:hil



nem állítottam az ellenkezőjét. a kérdésre válaszoltam, és jelen kérdésben az a hazakísérő fény. alapból azt állítják be. tudom, hogy másra is lehet belőni.

YELLOW Elküldve: 2015-09-12 07:08 Mi lehet a baj?

prince27 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
prince27 írta: Üdv! A segítségetekre lenne szükségem! Az autóm típusa, de lehet, hogy írni fogja, nem tudom: BMW 316i e36 1995. 10 ből 3 szor amikor indítom az aksi hajtja, de nem indul be, mintha fulladna valamitől. kb 3-4 szer kell indítóznom, hogy végre beinduljon, és akkor is egy pillanatra visszaesik a fordulatszám. Független, hogy hideg vagy meleg indítás. Gyertyákat cseréltem, a levegőszűrőm szinte új. Nem tudom mi lehet a gond. Elég kétségbeesett vagyok. Az autó amúgy megy jól, hiba nélkül ezt leszámítva. Mi lehet a gond?


Csöveket ellenőrizzétek a motortérben.Lehet valamelyik lukas. Nézzétek meg az aksit,lehet épp az haldoklik.


azt írja hajtja az akksi. akkor? inkább benzinpumpa, hamar elejti a nyomást.
próbálja meg, hogy indítás előtt, többször ráadja majd leveszi a gyújtást, mondjuk 4x csinálja meg mielőtt rá is indít.


Nagyon szépen köszönöm a tanácsokat! Egyébként, ha a benzinpumpa lenne a ludas, akkor nem kellene veszítsen az erőből ha odalépek? Csak mert ilyen gond nincs. Indításnál hallom, hogy menne a motor, de ha elengedem a kulcsot azonnal befullad.


nem magával a pumpával van baj, hanem abban van egy visszacsapó szelep. emitől a nyomás leállítás után is a rendszerben marad. ha ez nem jó, akkor visszafolyik a tankba. így amíg elér az injektorhoz, ahhoz idő kell. ezért írtam egy trükköt az előzőben. ha úgy beindul elsőre, akkor kb biztos ez a baja. sajnos csak pumpával együtt lehet cserélni, ha jól emlékszem.

YELLOW Elküldve: 2015-09-12 07:05 Autóvásárlás

attka1306 írta: Sziasztok Segitséget, tanácsot szeretnék kérni nagyon tetszenek az E46-os BMW-k, sajnos eddig diák voltam és nem tudtam megengedni magamnak de most már a közeljövőben remélem hogy sikerül egyet beszerezni Nemrégiben kezdtem utánna olvasgatni, árakat nézni. A kérdéseima következők lennének: mennyire költséges a fent tartása, mennyire szervizigényes, mik a tipushibái, gázolajast vagy benzinest éri inkább venni és ezeken belül melyik tipusuakat? Amitől a leginkább tartok az a fent tartása, lévén hogy már idősebb autók sok probléma ütheti fel a fejét és nem szeretnék vagyonokat rákölteni, ilyen esetben akkor már más autó után néznek, persze tudom hogy minden autóra kell költeni folyamatosan Előre is köszönöm a sgitségeket, tapasztalatokat, tippeket, véleményeket


jó helyen jársz. pl ezt a topic-ot kezd el szorgalmasan olvasgatni. hidd el, minden kérdésed többször meg lett már válaszolva.

YELLOW Elküldve: 2015-09-11 14:58 Mi lehet a baj?

Bitu79 írta:
prince27 írta: Üdv! A segítségetekre lenne szükségem! Az autóm típusa, de lehet, hogy írni fogja, nem tudom: BMW 316i e36 1995. 10 ből 3 szor amikor indítom az aksi hajtja, de nem indul be, mintha fulladna valamitől. kb 3-4 szer kell indítóznom, hogy végre beinduljon, és akkor is egy pillanatra visszaesik a fordulatszám. Független, hogy hideg vagy meleg indítás. Gyertyákat cseréltem, a levegőszűrőm szinte új. Nem tudom mi lehet a gond. Elég kétségbeesett vagyok. Az autó amúgy megy jól, hiba nélkül ezt leszámítva. Mi lehet a gond?


Csöveket ellenőrizzétek a motortérben.Lehet valamelyik lukas. Nézzétek meg az aksit,lehet épp az haldoklik.


azt írja hajtja az akksi. akkor? inkább benzinpumpa, hamar elejti a nyomást.
próbálja meg, hogy indítás előtt, többször ráadja majd leveszi a gyújtást, mondjuk 4x csinálja meg mielőtt rá is indít.

YELLOW Elküldve: 2015-09-11 13:48 Társalgó

Bitu79 írta: Tényleg még egy kérdés.

Sztetek jól néz ki az e46-osokon a sárvédő?

Főleg a kavicsok miatt raknék rá.Lökhárítót így nem sérti meg semmilyen kavics.

Előre hátra kb 25 000-ből jön ki.


szerintem nem. tisztára mint a szocializmusban... jó apám H Astrájára tetettünk, de ő horgászni jár meg ilyenek. én egy BMW-re nem tennék, ha véd, ha nem véd.
már csak az ajtók élére való műanyag prizmás bütyök hiányzik
egy all-road-ra el tudom képzelni.

YELLOW Elküldve: 2015-09-11 13:39 Elsõ lámpák

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Ha le van véve a gyujtás,és index-elsz balra vagy jobbra,akkor a kocsi bal oldala,ill. a jobb oldala(elől-hátul) fog világitani kb 1 percig

Ugyanígy gyújtás levételkor teszel egy refit,akkor pedig mindkét első lámpa világít kb 1 percig.



hazakísérőfény csak a refi, a másik, amikro az egyik vagy másik oldal világít az az úgymond "partjelző" park fény. jelzed vele az autó szélét, ha az út szélén állsz.


Én ezeket nem rég fedeztem fel


legalább eladásnál tudod mondnai, mennyi mindent tud az autó. bár én egyiket sem hazsnáltam még csak kipróbáltam.

YELLOW Elküldve: 2015-09-11 13:35 Elsõ lámpák

Bitu79 írta: Ha le van véve a gyujtás,és index-elsz balra vagy jobbra,akkor a kocsi bal oldala,ill. a jobb oldala(elől-hátul) fog világitani kb 1 percig

Ugyanígy gyújtás levételkor teszel egy refit,akkor pedig mindkét első lámpa világít kb 1 percig.



hazakísérőfény csak a refi, a másik, amikro az egyik vagy másik oldal világít az az úgymond "partjelző" park fény. jelzed vele az autó szélét, ha az út szélén állsz.

YELLOW Elküldve: 2015-09-11 13:03 Társalgó

Bitu79 írta: Ti kocsitokat nem hívták mostanában vissza légzsák problémával?Én kedden viszem,gyári visszahívás keretében.
Tavaly még azt mondták ugyanerre,hogy az én kocsim nem érintett.Idén már érintett...
Erről van szó ugye:
http://www.bmwfanatics.hu/cikk...kodat.html

Ja tényleg.A lámpamodulon mi az a kis pötty?Az az átlátszó valami.Az valami érzékelő.Gondolom az automata világítás bekapcsolás érzékelője ugye?
Ha nem,homályosítsatok már fel



az előzőre: biztos kontakt probléma. rendszámtáblánál a mozgatástól lejött az érintkezők oxidja azért lett jó feltehetően.

nem hívtak még, pedig igencsak kéne. ezek szerint keresni fognak ők?
az a kis pötty pedig a fényszenzor (műszer). sötétben, ha kapcsolsz világítást és megvilágítod ezt, akkor a műszerfalat elkezdi erősebben küldeni. amit beállítasz tekergetéssel, az csak egy középérték úgymond, azon felül automatica világosít sötétít.

YELLOW Elküldve: 2015-09-11 09:23 Társalgó

Bitu79 írta:
lantika írta:
Bitu79 írta: Nem világít a középső féklámpám.Többi jó.Mi krepálhatott be?A 9-es biztositékot lecsekkoltam,és ép.Nem látom a kis papíron,hogy a középső féklámpának lenne e külön biztosítéka.Segítsetek pls.




e46fanatics.de oldalon volt hasonlo problema egy qp-val. LSZ meghibäsodäs miatt a 3-ik feklämpa nem vilägitott.



Már csak azt kéne tudnom,hogy mi az az LSZ


nem tudod? hát ilynekor nem megy a google keresés?
LÁMPAMODUL
majd nyomj egy köszit!