Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-08-01 22:41 Nem tudom mi a baja az autómnak

rbordos írta:
Missyke írta:
YELLOW írta:
ignasow írta:
YELLOW írta:
rbordos írta:
Szia hűtővíz van az autóba mert az egy víz cső és ha kivan lyukadva az nem igazán szerencsés. Ha nincs hűtővized megfő a motor és igen ha nincs hűtése a motornak nem megy a kocsi úgy sőt hosszú távon megszorul besül. Szerintem vidd el szerelőhöz és cseréltesd ki a csövet. A süvítő hang nem feltétlen a lyukas cső produkálja vagy valamelyik vákumcsöved vagy valahol a levegő beszívó rendszerednél szívhat farsot az autó.

végre nekem is lett egy jó napom... a hűtő itt intercooler, ami köztes levegő hűtő magyarán. ami a turbó által beszívptt levegőt hűti vissza, azért, mert a turbó maga meleg, felmelegedik a levegő, kevesebb lesz benne az oxigén, ezáltal rosszabb az égés a gyújtótérben. a visszahűtött levegő levegő viszont oxigén dúsabb.

szerk.: ignasow-nál a pont


Rbordos még újonc na



nem lebaxás volt, csak mosolyt csalt az arcomra. de éppen ezért írtam valamit, remélem jól, ahogy én tudom. abból is lehet tanulni.


Van benne hütővíz semmit nem változott annak az állása,viszem szerelőhöz mindenképp csak egy kis fogalmat szerettem volna a dologról,mert külföldön élek és itt elég húzos árak vannak autószerelés
Témában!Köszi mégegyszer!!!Noémi


Hát mindig tanul az ember Hát a disel kicsit másabb mint a benzines kicsit nagyon másabb



így van mindig meg kell nézni, hogy van-e megadva típus. engem is sokszor megtréfált egy-egy kérdés, így rászoktam, hogy megvizslatom, már ha nincs beleírva a kérdésbe. ugye egy laikusnak hűtő és hűtő között nincs különbség. csak kisebb, meg nagyobb hűtő. ha vízhiánytól elmenne az erő (felforrna a motor), akkor annak már mindegy volna... meg nem szelelne az úgy, olyan hangosan. meg nyoma lenne a víz távozásának.

YELLOW Elküldve: 2015-08-01 21:26 Nem tudom mi a baja az autómnak

ignasow írta:
YELLOW írta:
rbordos írta:
Szia hűtővíz van az autóba mert az egy víz cső és ha kivan lyukadva az nem igazán szerencsés. Ha nincs hűtővized megfő a motor és igen ha nincs hűtése a motornak nem megy a kocsi úgy sőt hosszú távon megszorul besül. Szerintem vidd el szerelőhöz és cseréltesd ki a csövet. A süvítő hang nem feltétlen a lyukas cső produkálja vagy valamelyik vákumcsöved vagy valahol a levegő beszívó rendszerednél szívhat farsot az autó.


végre nekem is lett egy jó napom... a hűtő itt intercooler, ami köztes levegő hűtő magyarán. ami a turbó által beszívptt levegőt hűti vissza, azért, mert a turbó maga meleg, felmelegedik a levegő, kevesebb lesz benne az oxigén, ezáltal rosszabb az égés a gyújtótérben. a visszahűtött levegő levegő viszont oxigén dúsabb.

szerk.: ignasow-nál a pont


Rbordos még újonc na



nem lebaxás volt, csak mosolyt csalt az arcomra. de éppen ezért írtam valamit, remélem jól, ahogy én tudom. abból is lehet tanulni.

YELLOW Elküldve: 2015-08-01 21:24 Vicces :)

YELLOW Elküldve: 2015-08-01 21:08 Nem tudom mi a baja az autómnak

rbordos írta:
Szia hűtővíz van az autóba mert az egy víz cső és ha kivan lyukadva az nem igazán szerencsés. Ha nincs hűtővized megfő a motor és igen ha nincs hűtése a motornak nem megy a kocsi úgy sőt hosszú távon megszorul besül. Szerintem vidd el szerelőhöz és cseréltesd ki a csövet. A süvítő hang nem feltétlen a lyukas cső produkálja vagy valamelyik vákumcsöved vagy valahol a levegő beszívó rendszerednél szívhat farsot az autó.


végre nekem is lett egy jó napom... a hűtő itt intercooler, ami köztes levegő hűtő magyarán. ami a turbó által beszívptt levegőt hűti vissza, azért, mert a turbó maga meleg, felmelegedik a levegő, kevesebb lesz benne az oxigén, ezáltal rosszabb az égés a gyújtótérben. a visszahűtött levegő levegő viszont oxigén dúsabb.

szerk.: ignasow-nál a pont

YELLOW Elküldve: 2015-08-01 05:41 Mûszerfal világítás

Robin68 írta:
papamaci199 írta:
Az én problémám ezzel az egésszel az, hogy segítségért jöttem ebbe a topicba viszont itt folyamatosan a hideg vizet kapom. A fehér ledek nem azért kellenek ha majd eladom az autót lehazudjak 2 évet a korából, hanem mert nekem újabb érzést ad és tetszik a szememnek. Ez megint olyan, hogy telepakolod a kocsid ///M-es cuccokkal pl. váltógomb,kormány stb.. az az autó sosem lesz ///M-es hiába teszel bele mindent viszont neked tetszik és úgy érzed benne magad jól, pedig a szavaiddal élve az csak "viskó" lesz, mégsem piszkál érte senki. A fő probléma meg az, hogy jó pár sort írtunk le de még mindig nem tudom milyen led való bele


Bocs ha hidegvíznek érzed. Nem a lelked akarja savazni senki. Csak ha kicsit jobban át böngészed a fórumot, közte a tagok autóit is, alig találsz más színű műszerfalat. Ennek is oka van gondolom.... . Valószínű azért nem kapsz itt rá választ mert senki nem változttja a műszerfal színét. Linkeltem be neked egy lehetőséget ahol akár utána tudsz érdeklődni. De itt van mégegyszer... . Ne várd el, hogy mi keressünk rá neked, kutassuk fel a választ a neten.
És egy észrevétel, aztán befogom és tied a pálya... Az M-es cuccoktól lehet, hogy nem lesz M-es, de nem is fog úgy kinézni mint egy Renault . Természetesen úgy alakítod az autód ahogy neked tetszik és ahogy jól érzed magad benne. Én is ezt tettem és teszem az enyémmel .


Őt pl ismerem (helyi) tőle van fent kép a galériámban. na ő biztos tudja milyen LED való bele. bár nem tudom mennyire csinálja még, néha-néha látom, összefutok vele, de ennyi.

YELLOW Elküldve: 2015-08-01 05:38 Mûszerfal világítás

papamaci199 írta:
YELLOW írta:
Robin68 írta:
papamaci199 írta:
Hát az én véleményem meg az, hogy az optikai tuning fülnél segítenetek kellene nem fikázni, ez pont olyan mikor az ncore-on azt írják valamihez hogy vedd meg. Másrészt szerintem öregíti az autó belsejét a "parázsvörös" belső világítás és nekem nem tetszik, ízlések és pofonok. Mivel diesel autóm van és nem vagyok egy tuningéhes need for speed rajongó így az enyémen nem lesz szárny az biztos. Az ültetőrugó meg nagyon kell a magyar utakra.
-hil: esetleg tudod milyen típusú ledek valók bele? Szeretném megrendelni mielőtt szétszedem, hogy már meg is tudjam csinálni. Köszönöm a segítséget

A parázsvöröset nem véletlenül rakta oda a BMW. Itt is volt már szó róla de olvass utána, hogy az miért pont az a szín. És hamarabb öregíti a fabetét az autó belsejét mint a műszerfal világítás. De a Google a barátod és pl itt is utána tudsz érdeklődni. De csak szolidan mert ez még nem annyira Need For Speed-es



és attól, hogy más színű LED lesz az autóban, vagy sok másnál LED-es lámpák, meg minden újdonság, nyavaja, attól az autó újabb lesz? nem! nem fikázás, csak irány mutatás. attól, hogy az 50-60 éves felesége az embernek bevakolja magát, a vakolat alatt még mindig ugyanaz a rozoga "viskó" lesz. én azt szoktam mondani, hogy kár keverni a korszakok sajátosságait. nem illenek össze. persze te dolgod.


Az én problémám ezzel az egésszel az, hogy segítségért jöttem ebbe a topicba viszont itt folyamatosan a hideg vizet kapom. A fehér ledek nem azért kellenek ha majd eladom az autót lehazudjak 2 évet a korából, hanem mert nekem újabb érzést ad és tetszik a szememnek. Ez megint olyan, hogy telepakolod a kocsid ///M-es cuccokkal pl. váltógomb,kormány stb.. az az autó sosem lesz ///M-es hiába teszel bele mindent viszont neked tetszik és úgy érzed benne magad jól, pedig a szavaiddal élve az csak "viskó" lesz, mégsem piszkál érte senki. A fő probléma meg az, hogy jó pár sort írtunk le de még mindig nem tudom milyen led való bele


tudod van olyan a BMW-nél, hogy M-pack. attól egyik sem M-es mert M-pack van rajta. az gyári kiegészítő. az megint más lenne, ha mindenféle kókány tuning lököst tennék fel, aminek semmi köze a gyárihoz, vagy a gyári tuningcégek által készített termékekhez.
kicsit érdekesen gondolkozol, mert amit írsz, az alapján totál nem érted pl mit írtam. vagy nagyon fiatal vagy, vagy nagyon idős.
csináld ahogy akarod.
de azért senki nem fogja szétszedni, hogy megnézze milyen LED van benne. nyilván helyettesíthető másfélével is. ezért mondtam vannak cégek, akik erre szakosodtak. én magam is LED-ekkel dolgozom, autóelektronikában, de annyiféle LED van, más-más klasszifikációval, amihez mondjuk más terhelő ellenállás kell, hogy hujjuj. én lehet elkínlódnék vele magamnak, ha érdekelne, de szét kell szedni, megnézni melyiknek hány kivezetése van. lefotózod, hol milyet világít. aztán ahova mást akarsz, oda mást veszel. figyelni kell a teljesítményre.

YELLOW Elküldve: 2015-07-31 21:18 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
papamaci199 írta: Köszi, majd bütykölök még picit vele, esetleg az inpával lehet módosítani a szervíz időtartamot? Nekem 22000kmről kezdi és szeretném lecsökkenteni


Jól mondta YELLOW, az NCS-sel tudod ezt módosítani a műszerfalban (KOMBI).


és a KOMBI nem a kivitelre vonatkozik

YELLOW Elküldve: 2015-07-31 21:17 Mûszerfal világítás

Robin68 írta:
papamaci199 írta:
Hát az én véleményem meg az, hogy az optikai tuning fülnél segítenetek kellene nem fikázni, ez pont olyan mikor az ncore-on azt írják valamihez hogy vedd meg. Másrészt szerintem öregíti az autó belsejét a "parázsvörös" belső világítás és nekem nem tetszik, ízlések és pofonok. Mivel diesel autóm van és nem vagyok egy tuningéhes need for speed rajongó így az enyémen nem lesz szárny az biztos. Az ültetőrugó meg nagyon kell a magyar utakra.
-hil: esetleg tudod milyen típusú ledek valók bele? Szeretném megrendelni mielőtt szétszedem, hogy már meg is tudjam csinálni. Köszönöm a segítséget

A parázsvöröset nem véletlenül rakta oda a BMW. Itt is volt már szó róla de olvass utána, hogy az miért pont az a szín. És hamarabb öregíti a fabetét az autó belsejét mint a műszerfal világítás. De a Google a barátod és pl itt is utána tudsz érdeklődni. De csak szolidan mert ez még nem annyira Need For Speed-es



és attól, hogy más színű LED lesz az autóban, vagy sok másnál LED-es lámpák, meg minden újdonság, nyavaja, attól az autó újabb lesz? nem! nem fikázás, csak irány mutatás. attól, hogy az 50-60 éves felesége az embernek bevakolja magát, a vakolat alatt még mindig ugyanaz a rozoga "viskó" lesz. én azt szoktam mondani, hogy kár keverni a korszakok sajátosságait. nem illenek össze. persze te dolgod.

YELLOW Elküldve: 2015-07-31 21:12 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

papamaci199 írta:
Tano írta:
papamaci199 írta: Sziasztok!

Van egy autocom cdp+ 2014R2-es diagom meg egy bmw inpa kábelem. Sajnos az inpát még nem sikerült beüzemelnem csak az autocomot. A kérdésem az lenne hogy, melyik diaggal lehet alaposabban kiolvasni a hibákat és az élő adatokat egy 320d 136le 20pines körcsatis bmw-ből? Érdemes e szórakoznom az inpával? (kezdő vagyok benne)


Én (és mások is) a gyári, vagyis INPA-DIS-ISTA-NCS stb. progikat ajánlom az univerzális helyett.


Köszi, majd bütykölök még picit vele, esetleg az inpával lehet módosítani a szervíz időtartamot? Nekem 22000kmről kezdi és szeretném lecsökkenteni


azt inkább NCS, DIS. az INPA inkább diag progi, értékeket olvas ki, tudsz dolgokat működtetni, de vezérlőt átírni nem lehet. legalábbis én így tudom az INPA-ról.

YELLOW Elküldve: 2015-07-30 16:23 Felni csere

csatis1 írta:
YELLOW írta:
laleeboy írta:
Redrocket írta: sziasztok srácok,

elkezdett ütni az egyik hátsó gumim. A gumis azt mondta hogy csere kell. Nézegettem használt gumikat felnivel együtt de nem tudom, hogy felmennének-e a kinézett papucsok a járgányra. Jelenleg kb 60 papírom lenne rá és ma holnap már kellene, mert szombaton utazunk.

Jelenleg 205/55 16 a gumi méret és a linken látjátok a típust:

Amit kinéztem annál az alábbi adatok voltak kiírva:


Gumi szélesség: 225
Gumi magasság: 55
Felni típus: alufelni
Lyukosztás: 5x120
Felni szélesség: 7
Felni ET szám: 20
Agyátmérő: 72,5

Jó ez nekem? Keressek mást? Teljesen laikus vagyok ezen a téren.
Mit ajánlanátok? 16"-ról nem szívesen mondanék le.

Ó igen e46 touringról van szó. Nincs ültetve, nincs peremezve stb.

Kérlek segítsetek, elég sürgető lenne.




Az ET20 az az 5-ös mérete

Elvileg elférhet, de akkor mind e 4-nek egyformának kellene lennie.

Neked ET45 körüli kellene ha csak 1 db-ot cserélnél (vagy olyan mint a másik 3 )


ha az ET20, akkor az agy átmérő biztos nem 72,5... az eladó vagy meg akar vezetni, vagy nem ért hozzá. ez E60 felni, amire az ET20 utal is, de az agy átmérő annak nem ilyen.


Vagy esetleg már eleve benne van a tehermentesítő gyűrű.


ha van ilyen, jó lehet az ET20 is. viszont maga a gumi mérete is 5-ös méret.

YELLOW Elküldve: 2015-07-30 15:13 Felni csere

laleeboy írta:
Redrocket írta: sziasztok srácok,

elkezdett ütni az egyik hátsó gumim. A gumis azt mondta hogy csere kell. Nézegettem használt gumikat felnivel együtt de nem tudom, hogy felmennének-e a kinézett papucsok a járgányra. Jelenleg kb 60 papírom lenne rá és ma holnap már kellene, mert szombaton utazunk.

Jelenleg 205/55 16 a gumi méret és a linken látjátok a típust:

Amit kinéztem annál az alábbi adatok voltak kiírva:


Gumi szélesség: 225
Gumi magasság: 55
Felni típus: alufelni
Lyukosztás: 5x120
Felni szélesség: 7
Felni ET szám: 20
Agyátmérő: 72,5

Jó ez nekem? Keressek mást? Teljesen laikus vagyok ezen a téren.
Mit ajánlanátok? 16"-ról nem szívesen mondanék le.

Ó igen e46 touringról van szó. Nincs ültetve, nincs peremezve stb.

Kérlek segítsetek, elég sürgető lenne.




Az ET20 az az 5-ös mérete

Elvileg elférhet, de akkor mind e 4-nek egyformának kellene lennie.

Neked ET45 körüli kellene ha csak 1 db-ot cserélnél (vagy olyan mint a másik 3 )


ha az ET20, akkor az agy átmérő biztos nem 72,5... az eladó vagy meg akar vezetni, vagy nem ért hozzá. ez E60 felni, amire az ET20 utal is, de az agy átmérő annak nem ilyen.

YELLOW Elküldve: 2015-07-30 15:09 Fékjavítás

Csabika136 írta:
YELLOW írta:
Csabika136 írta:
YELLOW írta:
laleeboy írta:
A legtöbb esetben (amivel eddig találkoztam) az okozta a kézifék gyengeségét hogy a kevés használat miatt a dob belső felülete (ahova a pofa nyomódik) olyan kráteresre rohadt hogy szinte nem is volt súrlódó felület, emiatt tönkrementek a pofák is.

Nem szabad spórolni és ha kell akkor szabályoztasd a dobot és cseréld a pofákat , akkor jónak kell lenni


nekem, mikor megvettem 4,5 évesen sem volt jobb. a gumik után a második dolog a fék tárcsák és betétek cseréje volt. mert én hülye vagyok. persze a gyári is el van téve. nem volt kráteres. az újjal sem lett jobb, sem rosszabb a kézi. én ritkán hsaználom a kézit rögzítésre is, leginkább, ha olyan helyen parkolok, nem csak visszagurulás miatt. viszont menet közben pár havonta, vagy épp műszaki előtt be szoktam húzni 1-2 sec-re. sokat nem ejlent. próbáltam állítgatni rajta de semmi. érezni menet közben, hogy fogja az autót, és mondom álló helyben behúzva, nem tudok elindulni, tehát lerögzíti az autót. sokáig arra gondoltam, ez a menet közben való gyengeség szándékos, baleset megelőzési célból, ha valaki rángatná menet közben. mert ugye nem az a célja, hanem rögzítő fék. álló autót rögzít.


Értem én hogy villanymotor..De mi hajtja? Itt a szinte egyetlen driftelésre alkalmas márka és nem lehet a műveletet előkészíteni egy kézifékes előcsúsztatással.


én ezt nem értem... egyik nagy BMW-s kollégám is mindig mondja, hogy kézivel bemozgatja. minek??? mondjuk lehet én nem értek hozzá. de ha ez a célod, akkor egy nagy kézifék upgrade kell. télen ökörködni, saját magad szórakoztatására tök felesleges a kézit rángatni, kormánnyal és gázzal simán belendíthető az autó. én legalábbis így tapasztalom.

Tééélen...Addig még hónapok vannak. Persze ha jön a hó, az más.



aszfalton meg minek nyúzod? ahhoz egy kicsit erősebb motor kellene... aztán meg sírsz pár hónap múlva, hogy miylen szar ez a BMW, hogy kiszakad a futómű

YELLOW Elküldve: 2015-07-30 12:53 Fékjavítás

Csabika136 írta:
YELLOW írta:
laleeboy írta:
A legtöbb esetben (amivel eddig találkoztam) az okozta a kézifék gyengeségét hogy a kevés használat miatt a dob belső felülete (ahova a pofa nyomódik) olyan kráteresre rohadt hogy szinte nem is volt súrlódó felület, emiatt tönkrementek a pofák is.

Nem szabad spórolni és ha kell akkor szabályoztasd a dobot és cseréld a pofákat , akkor jónak kell lenni


nekem, mikor megvettem 4,5 évesen sem volt jobb. a gumik után a második dolog a fék tárcsák és betétek cseréje volt. mert én hülye vagyok. persze a gyári is el van téve. nem volt kráteres. az újjal sem lett jobb, sem rosszabb a kézi. én ritkán hsaználom a kézit rögzítésre is, leginkább, ha olyan helyen parkolok, nem csak visszagurulás miatt. viszont menet közben pár havonta, vagy épp műszaki előtt be szoktam húzni 1-2 sec-re. sokat nem ejlent. próbáltam állítgatni rajta de semmi. érezni menet közben, hogy fogja az autót, és mondom álló helyben behúzva, nem tudok elindulni, tehát lerögzíti az autót. sokáig arra gondoltam, ez a menet közben való gyengeség szándékos, baleset megelőzési célból, ha valaki rángatná menet közben. mert ugye nem az a célja, hanem rögzítő fék. álló autót rögzít.


Értem én hogy villanymotor..De mi hajtja? Itt a szinte egyetlen driftelésre alkalmas márka és nem lehet a műveletet előkészíteni egy kézifékes előcsúsztatással.


én ezt nem értem... egyik nagy BMW-s kollégám is mindig mondja, hogy kézivel bemozgatja. minek??? mondjuk lehet én nem értek hozzá. de ha ez a célod, akkor egy nagy kézifék upgrade kell. télen ökörködni, saját magad szórakoztatására tök felesleges a kézit rángatni, kormánnyal és gázzal simán belendíthető az autó. én legalábbis így tapasztalom.

YELLOW Elküldve: 2015-07-30 11:27 Fékjavítás

laleeboy írta:
A legtöbb esetben (amivel eddig találkoztam) az okozta a kézifék gyengeségét hogy a kevés használat miatt a dob belső felülete (ahova a pofa nyomódik) olyan kráteresre rohadt hogy szinte nem is volt súrlódó felület, emiatt tönkrementek a pofák is.

Nem szabad spórolni és ha kell akkor szabályoztasd a dobot és cseréld a pofákat , akkor jónak kell lenni


nekem, mikor megvettem 4,5 évesen sem volt jobb. a gumik után a második dolog a fék tárcsák és betétek cseréje volt. mert én hülye vagyok. persze a gyári is el van téve. nem volt kráteres. az újjal sem lett jobb, sem rosszabb a kézi. én ritkán hsaználom a kézit rögzítésre is, leginkább, ha olyan helyen parkolok, nem csak visszagurulás miatt. viszont menet közben pár havonta, vagy épp műszaki előtt be szoktam húzni 1-2 sec-re. sokat nem ejlent. próbáltam állítgatni rajta de semmi. érezni menet közben, hogy fogja az autót, és mondom álló helyben behúzva, nem tudok elindulni, tehát lerögzíti az autót. sokáig arra gondoltam, ez a menet közben való gyengeség szándékos, baleset megelőzési célból, ha valaki rángatná menet közben. mert ugye nem az a célja, hanem rögzítő fék. álló autót rögzít.

YELLOW Elküldve: 2015-07-29 21:37 Fékjavítás

Csabika136 írta:
YELLOW írta:
laleeboy írta:
Csabika136 írta:
YELLOW írta:
Csabika136 írta: Srácok! Nekem a kéziféket kellene megcsinálnom. Nemrég vettem az E46-om és az első vizsgájára a szerelőnek kellett valamit csinálnia a kézifékkel, mert két kézzel húzta a féket és mégsem akart blokkolni a két hátsó kerék. Végül is átment műszakin, de nem igazán érzem, hogy bika lett volna attól a javítgatástól, amit akkor csináltak rajta. Igaz, ki volt nekik adva, hogy csak a legfontosabbakat csinálják, mert spórolok a honosításra.
Lényeg, hogy szépen meg akarom csinálni a kéziféket. Van valami hozzászólásotok? Van valami buktatója ennek a műveletnek? Vagy csak simán visszaállítom a kéziféket, meg a fékpofákat és szét is fog jönni a cucc? Szokták a tárcsát a kézifék résznél szabályozni? Vagy azt nem kell? És ha már rákérdeztem, a BMW tárcsáit szokták úgy általában szabályozni? Ránézésre szépek a tárcsáim, de ha megfogja az ember, akkor azért érezni, hogy vannak egyenetlenséget a tárcsa felületén.

Köszönöm!

Ui.: Ahogy írom itt a hsz-eket, nem azonnal íródik hozzá az általam beírt szöveg a többi szöveghez. Ez a gépem hibája szerintetek, vagy a böngészőm kéne lecserélnem, vagy maga a fórum nem veszi azonnal a lapot? Néha 10mp-ekre egyszerűen lefagyni látszik az egész. A griffek is megállnak.


operával, csak nagyon ritkán fagy le, főleg komment elküldés közben, de ritkán, csak nekem mindig rosszkor
a kézifék az a hátsó tárcsán belül van, és dobfék. nem sok BMW-n fog normálisan, max a legújabbakon. menet közben én réncigálhatom, csak lassít. viszont álló helyzetben ha behúzom, nem tudok elindulni vele. most műszakin megtépte a csávó, és fogott, meg is lepődtem, mert mondtam neki, lehet nem az igazi lesz

Köszi a választ! Nem gondoltam, hogy a dobfékkel rosszabb kéziféket lehet produkálni, mint azokkal a kézifékekkel, ahol a tárcsafék van kombinálva a kézifékkel. Egyébként az lenne a tervem, hogy szétszedem és minőségi ferrodollal felújíttatom a fékpofákat. Természetesen hozzá szabályozva a "dobhoz". Van nálunk egy kiválló fék és kuplung felújító szakember. Remélem dolgozik még. Régebben, mikor a dobfékes autókon kellett üzemi féket csinálni, akkor is nagyon kemény fékeket tudtam csinálni hátra. Remélem sikerül majd azért összehoznom. Természetesen hiszek neked a kézifék gyengeségében, mert ez alapból kisebb átmérőn dolgozik. Hiába, benne van a féktárcsa belsejében. Az mondjuk jó, hogy nem tárcsafékkel rakták egybe, de lehetséges hogy a kis méret miatt meg vannak a korlátai? Mindegy. Féket mindig szerettem csinálni. Ha megcsinálom, és jó vagy rossz lesz, meg fogjátok tudni. Nem tudom itt mi a szokás? Örülnek ebben a fórumban ha képeket tesz valaki fel a javítás menetéről? A régi kocsimat mikor javítottam, mindig feltettem az ilyesmit a fórumra.


Azért a kéziféktől ne várj blokkoló hátsó kereket (gyári felállásban vagy teljesen felújítva sem) mert nem arra való.

A kézifék egy rögzítőfék aminek az a szerepe hogy megtartsa a kocsit egy kisebb emelkedőn (pl kapubejáró, mélygarázs...) tehát rögzítse azt.

Utcára szerintem kár túlreagálni a kéziféket mert ha az egyik fog egy kicsit már akkor is megtartja a kocsit álló helyzetben vészfékezni meg nem azzal kell...


mondjuk azért az durva, hogy az fater Opel-ján úgy fog a kézi, hogy nagyon. sőt láttam már pár autót műszakizni és elsőkerekesnél mind durva volt a kézi. jó BMW-vl meg gázzal kanyarodunk

Persze persze, nem mondtam, hogy blokkolást várok tőle, de az enyém nagyon sz..r szerintem. Kimondottan nagy erőt kell kifejteni ahhoz, hogy végre megállítsa a kocsit. Bevallom, amilyen kellemes fékezni a kocsit, olyan csalódás amit írtok a gyenge kézifékkel kapcsolatban. Egy kocsin sem blokkolásra tervezték a kéziféket, de azért merjem már ott hagyni egy lejtős utcában. Hogy hagyhatja ilyennek a német? Vagy eredetileg adnak minden BMW-hez egy féltéglát, csak én nem kaptam meg hozzá? Mindegy, megpróbálok a lehető legtöbbet kihozni belőle, aztán majd meglátjuk. Nekem régebben azt mondták a régi szakik, akik tanítottak, hogy "Húú Japán? Arra aztán kéziféket nem lehet csinálni!" Én mindig összehoztam valahogy. Ha azok sikerültek, akkor ...Majd meglátjuk.


én is érzem ezt sokszor, de megfogja az autót. na meg sebességben kell hagyni. vagy 1-esben, vagy R-ben.