Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-04-30 22:29 Társalgó

pojcii írta:
Ez mind szép és jó...de még mindig nem tudom hogy hol van az a motorszám.


görgess
http://www.ge39.com/files/zeigeinfo.pdf

szerk.: ugyanaz csak közben kerestem egy olyat, ahol csak az M62 van

YELLOW Elküldve: 2015-04-30 10:13 Motorolaj

elgeri írta:
Matyi330 írta: Castrol Edge Titanium FST 0W-40?


Szerintem jó. Van BMW LL-04 -es minősítése. (Én is most ilyen 0W-30-ast teszek az enyémbe.)
A márkaválasztásra meg YELLOW (is) nagyon helyesen azt szokta mondani, hogy egyéni hitvallás kérdés.


sajnos rájöttem, kár ezen vitázni.

YELLOW Elküldve: 2015-04-30 09:43 Motorolaj

Matyi330 írta: Sziasztok!

Tudja valaki, hogy az E92 320ci N43-as motorba milyen olaj való?

Köszi!


0w-40

YELLOW Elküldve: 2015-04-30 09:41 Futómû és hibái

Turbo73 írta:
Suso27 írta: Valaki tudna segiteni , hogy a difibe milyen olajat vegyek ?





Hali,

Castrol Syntrax Longlife 75W-90 (SAF-XO) 1L kell bele.

Üdv


csak 0,9L, de azon az 1decin nem veszünk össze valahogy én is beletenném, megbillentve az autót.

YELLOW Elküldve: 2015-04-30 07:30 Differenciálmû

Tano írta:
Levimester írta: Köszönöm szépen a gyors választ!
Még annyit kérdeznék, hogy ezek alapján a váltók ugyanazok szerinted is?
(áttét szempontból)

Saját:
http://de.bmwfans.info/parts-c...ion_s5d_g/

Donor:
http://de.bmwfans.info/parts-c...ion_s5d_g/


Igen, ugyanaz van mindkettőben, cikkszám is megegyezik.


ezért tűnik lomhának az 1.6-os. az 1.8-as meg jobbnak. viszont mivel az 1.6 gyengébb, tehát elmegy az erő, így az 1.8-as diffivel valószínű legalább egy 20-assal kevesebb lesz a végsebesség, a fogyasztás meg nagyobb lesz. erre vannak számítások.

YELLOW Elküldve: 2015-04-29 21:57 Differenciálmû

Levimester írta: Sziasztok!
Diffi csere előtt állok és a következőre gondoltam:

Saját: 99-es M43 105 lovas diffi áttétel: 3,23
Donor: 2000-es M43 118 lovas diffi áttétel: 3,38

Visszaolvastam a témában, de nem igazán világos.
(a donor diffi-vel rosszabb lenne a gyorsulás?)
Várhatok számottevő változást?

Előre is köszi a válaszokat!


jobb lesz a gyorsulás, a végsebesség kevesebb. ha váltasz donorra. viszont függ a váltó áttételezése. nem egyszerű, mert akár az is előfordulhat, hogy autólyás tempónál lesz a végsebesség.

YELLOW Elküldve: 2015-04-29 20:55 Fékjavítás

SP_323i írta: Sziasztok!

Most kivételesen e46 M3-asról lenne szó.
Jelenség: rohadtul lent fognak és gyengén a fékek. A saját 320d-em jobb fékerő van, mint ezen. és természetesen világít a DSC jel is a műszerfalon...
Amikor nem jár a moci rendben lévőnek tűnik a fék, ez alatt azt értem, hogy a megfelelő ponton van ellenállása. Ahogy megkapja a depressziót a mocitól elmegy a fékezési pont befelé Sajnos e miatt szervóra tudok gyanakodni, de hátha nem az.
Előzmény: a jobb hátsó fém fékcső átrohadt úgyhogy oda újat kapott. Kompresszoros légtelenítővel mind a négy nyereg át lett járatva utána új 5.1 fékfolyadékkal úgyhogy az kizárt hogy levegős legyen.
Mondjuk a fékcső kilyukadása előtt se volt acélos a fékezése, de most botrányosan szar. Hibatárolót még nem tudom, mert holnap megyünk kiolvasni.

vki találkozott már hasonló hibajelenséggel?


első körben, mielőtt bármit cserélnétek, egy DSC frissítést kellene végrehajtani. illetve INPA-ban van egy olyan beállítás is, amikor a program utasít, hogy x%-ig nyomd be a pedált, ő ekkor ha jól tudom kalibrál. iylenkor állítja be a fogáspontot. ha rosszul mondom nyugodtan ki lehet javítani.

YELLOW Elküldve: 2015-04-29 17:10 Nem indul. please help me!

elgeri írta:
Tano írta: Hi!
Most sajnos nekem akadt problémám.
Tegnap autóval mentem melóba, és délután hazamenetelkor nem indult az autó. Feszültség rendben, biztosítékok OK, az üzaszívattyút hallani, az önindító solenoidja kattan indítózáskor, de a motor nem forog semmit. Diag nem mutat hibát. Előjel nem volt semmi, eddig mindig egyből indult hidegen-melegen.
Én az önindítóra gyanakszom. Ilyen hirtelen behalt volna? Betolni még nem próbáltam, majd holnap akarom. Ha úgy beindul, akkor egyértelműen az önindító rossz szerintem. Esetleg valakinek más hasznos ötlete?


Szabad betolni ezeket a kocsikat?
Mintha már régóta nem lenne szabad a katalizátorosakat betolni, mert az így elégetlen üzemanyag tönkretehet valamit. Vagy tök hülyeséget beszélek?


igen jogos, KRESZ kérdésben is van erre vonatkozó kérdés. de szerintem, ha nem folyamatos a behúzás betolás, úgyértem 10 évben 1x, akkor nem hiszem, hogy nagy bajt csinálna. bár utána célszerű hosszútávot menni, hogy kimenjen belőle. persze lehet rosszul gondolom.

YELLOW Elküldve: 2015-04-29 13:31 Ajtónyítási Gondok!

bandy544 írta:
YELLOW írta:
bandy544 írta:
YELLOW írta:
bandy544 írta: Sziasztok. Nemrég vettem egy 2001-es 316-ost, szedán. Az lenne a gondom, hogy a csomagtartót nem tudom kinyitni a távirányítóval. A centrálzár gombjával nyit, zár mindent, csak a csomagtartó nyitó gombra nem reagál. Próbáltam a kulcstanítást, de nem segített. Ja, és mindkét kulccsal ugyanaz a tünet. Segítsetek légyszi.


ez is egyértelmű hiba, ha végig gondolod. mivel másképp nyílik, ezért a vezérlőnek nincs baja.
majdnem azt írtam, hogy két dolog lehet, de ugye egyik kulccsal sem jó.
szóval úgy gondolom le van tiltva ez a funkció. amit meg tudok érteni. eleinte, de még néha most is, ahogy rakom el a kulcsot, véletlen be szoktam nyomni. és ha nem hallja az ember, akkor könynedén nyitva maradhat. el kell vinni diagra valahova, ahol a GM-ben felkódolják ezt a funkciót.

szerk.: ha leírod merre laksz, lehet tudunk ajánlani valakit a közelben


Köszönöm a segítséget, megfontolom. Csak attól félek, hogy mi van ha nekem is tönkremegy a mikrokapcsoló ami nyitja? Itt olvastam, hogy típushiba. Ki lehet cserélni ha zárva van?


melyik mikrokapcsolóra gondolsz? ha arra ami a csomagtér ajtóba van a rendszám felett, az előfordulhat. éppen ezért kellene diaggal engedélyezni a kulcsos nyitást. és ha bexarik a mikrokacsoló, akkor a kulcsról ki tudod nyitni.
de magán a kulcson is mikrokapcsoló van, az is be szokott krepálni, igaz nem a csomagtérnyitásért felelős, mert azt ritkán hazsnálja az ember.


Igen, arra a mikrokapcsolóra gondoltam ami az ajtóban van. El kell akkor vinnem diagra. Köszönöm a segítséget mégegyszer


csak olyan helyre hiába mész, akinek van egy univerzális kódolvasója, azzal nem fogják neked beállítani. csak úgy mondom. specifikus programra van szükség, NCS Expert, vagy DIS-re, vagy biztos van más féle is...

YELLOW Elküldve: 2015-04-29 09:20 Ajtónyítási Gondok!

bandy544 írta:
YELLOW írta:
bandy544 írta: Sziasztok. Nemrég vettem egy 2001-es 316-ost, szedán. Az lenne a gondom, hogy a csomagtartót nem tudom kinyitni a távirányítóval. A centrálzár gombjával nyit, zár mindent, csak a csomagtartó nyitó gombra nem reagál. Próbáltam a kulcstanítást, de nem segített. Ja, és mindkét kulccsal ugyanaz a tünet. Segítsetek légyszi.


ez is egyértelmű hiba, ha végig gondolod. mivel másképp nyílik, ezért a vezérlőnek nincs baja.
majdnem azt írtam, hogy két dolog lehet, de ugye egyik kulccsal sem jó.
szóval úgy gondolom le van tiltva ez a funkció. amit meg tudok érteni. eleinte, de még néha most is, ahogy rakom el a kulcsot, véletlen be szoktam nyomni. és ha nem hallja az ember, akkor könynedén nyitva maradhat. el kell vinni diagra valahova, ahol a GM-ben felkódolják ezt a funkciót.

szerk.: ha leírod merre laksz, lehet tudunk ajánlani valakit a közelben


Köszönöm a segítséget, megfontolom. Csak attól félek, hogy mi van ha nekem is tönkremegy a mikrokapcsoló ami nyitja? Itt olvastam, hogy típushiba. Ki lehet cserélni ha zárva van?


melyik mikrokapcsolóra gondolsz? ha arra ami a csomagtér ajtóba van a rendszám felett, az előfordulhat. éppen ezért kellene diaggal engedélyezni a kulcsos nyitást. és ha bexarik a mikrokacsoló, akkor a kulcsról ki tudod nyitni.
de magán a kulcson is mikrokapcsoló van, az is be szokott krepálni, igaz nem a csomagtérnyitásért felelős, mert azt ritkán hazsnálja az ember.

YELLOW Elküldve: 2015-04-29 07:47 Ajtónyítási Gondok!

bandy544 írta: Sziasztok. Nemrég vettem egy 2001-es 316-ost, szedán. Az lenne a gondom, hogy a csomagtartót nem tudom kinyitni a távirányítóval. A centrálzár gombjával nyit, zár mindent, csak a csomagtartó nyitó gombra nem reagál. Próbáltam a kulcstanítást, de nem segített. Ja, és mindkét kulccsal ugyanaz a tünet. Segítsetek légyszi.


ez is egyértelmű hiba, ha végig gondolod. mivel másképp nyílik, ezért a vezérlőnek nincs baja.
majdnem azt írtam, hogy két dolog lehet, de ugye egyik kulccsal sem jó.
szóval úgy gondolom le van tiltva ez a funkció. amit meg tudok érteni. eleinte, de még néha most is, ahogy rakom el a kulcsot, véletlen be szoktam nyomni. és ha nem hallja az ember, akkor könynedén nyitva maradhat. el kell vinni diagra valahova, ahol a GM-ben felkódolják ezt a funkciót.

szerk.: ha leírod merre laksz, lehet tudunk ajánlani valakit a közelben

YELLOW Elküldve: 2015-04-28 21:54 Ajtónyítási Gondok!

dbtibi írta:
YELLOW írta:
dbtibi írta:
YELLOW írta:
dbtibi írta: Sziasztok,
ha már itt járunk, az én problémám a következő : a kulcsom minden ajtót nyit amit szükséges, viszont a csomagteret nem nyitja (sőt bele sem megy végig), a kulcsról tudom nyitni, és ha nyitott állapotban van a kocsi akkor a mikrokapcsoló is működik.
Viszont attól félek ha lemerül az elem, vagy elromlik a mikrokapcsoló akkor mivel és hogyan nyitom ki a kocsit ?!

Mi a megoldás ilyen esetben ?

Ki kell venni a zárat és a kulcsra alakítani (lehet ilyet egyáltalán csinálni) ?



ha nem megy bele végig, akkor koszos lehet a cilinder. ami nem csoda, ami port kap a fara.


Akkor WD40-et bele és próbálgassam beledugni a kulcsot ?
Valamint reménykedjem benne, hogy senki nem cserélt csomagtérfedelet zárastól valami sérülés miatt, és működjön a kulcsommal ?!



wd-40-et próbáltunk már lakatokba. jó pillanatnyilag, de úgy kimossa a gyári zsírt belőle, hogy utána lehet folyamatosan fújni. én kiszerelve fújnám át, aztán normális zárolajzóval (prevent) adnék neki. esetleg kis mennyiséggel meg lehet próbálni.


Akkor már csak egy zárkiszerelési videó hiányzik


próbáld meg egy kis WD-40-nel azért.

YELLOW Elküldve: 2015-04-28 21:23 Ajtónyítási Gondok!

dbtibi írta:
YELLOW írta:
dbtibi írta: Sziasztok,
ha már itt járunk, az én problémám a következő : a kulcsom minden ajtót nyit amit szükséges, viszont a csomagteret nem nyitja (sőt bele sem megy végig), a kulcsról tudom nyitni, és ha nyitott állapotban van a kocsi akkor a mikrokapcsoló is működik.
Viszont attól félek ha lemerül az elem, vagy elromlik a mikrokapcsoló akkor mivel és hogyan nyitom ki a kocsit ?!

Mi a megoldás ilyen esetben ?

Ki kell venni a zárat és a kulcsra alakítani (lehet ilyet egyáltalán csinálni) ?



ha nem megy bele végig, akkor koszos lehet a cilinder. ami nem csoda, ami port kap a fara.


Akkor WD40-et bele és próbálgassam beledugni a kulcsot ?
Valamint reménykedjem benne, hogy senki nem cserélt csomagtérfedelet zárastól valami sérülés miatt, és működjön a kulcsommal ?!



wd-40-et próbáltunk már lakatokba. jó pillanatnyilag, de úgy kimossa a gyári zsírt belőle, hogy utána lehet folyamatosan fújni. én kiszerelve fújnám át, aztán normális zárolajzóval (prevent) adnék neki. esetleg kis mennyiséggel meg lehet próbálni.

YELLOW Elküldve: 2015-04-28 21:14 Ajtónyítási Gondok!

dbtibi írta: Sziasztok,
ha már itt járunk, az én problémám a következő : a kulcsom minden ajtót nyit amit szükséges, viszont a csomagteret nem nyitja (sőt bele sem megy végig), a kulcsról tudom nyitni, és ha nyitott állapotban van a kocsi akkor a mikrokapcsoló is működik.
Viszont attól félek ha lemerül az elem, vagy elromlik a mikrokapcsoló akkor mivel és hogyan nyitom ki a kocsit ?!

Mi a megoldás ilyen esetben ?

Ki kell venni a zárat és a kulcsra alakítani (lehet ilyet egyáltalán csinálni) ?



ha nem megy bele végig, akkor koszos lehet a cilinder. ami nem csoda, ami port kap a fara.

YELLOW Elküldve: 2015-04-28 14:55 Társalgó

e36gaben írta:
Pocses írta:
e36gaben írta: Sziasztok
Eleg hulye nem ide vago temarol lenne szo.Csak gondoltam tarsalgo es lehet kerult mar vki ebbe a cipobe vagy jobban van informalva mint en.Szoval vettem vagyis lizingeltem egy 2000es evjaratu e36 os compact ot.elegge szep aron nagyon tetszett az auto,meg persze most is.Csak mOst kb fel av utan derultek ki a rejtett (eltitkolt)hibak.
Ezek egy allapotfelmeresen derultek ki:bal-jobb oldali lengokar log,lengescsillapitok az elso ketto szet van rohadva "csoda hogy nem esik ki a helyerol" a szerelo szavait ideztem.
Fektarcsak kuka fekbetet csere.A lengescsillapio allapotat annak tudtam be hogy ulteto rugok vannak rajta es azert olyan kemeny... De persze en mint amator nem ertettem hozza
Szoval sikerult ramsozniuk.es arra lennek kivancsi hogy ilyen esetben mit tudok csinalni?
Mivel nem par ezres dolgokrol van szo raadasul a havi reszletet ugyanugy fizetem.
Van e olyan hogy szavatossag, vagy valami mod arra hogy ez nekem megteruljon?!
Aki tud vmi jarhato utat megkoszonom a valaszokat


Szia!

Először is felmerül a kérdés, vajon mit néztél mielőtt megvetted az autót...?

Használtautó garancia!

Így már nem lesz egyszerű a menet...

Üdv.: Pocses


Sziasztok koszonom a valaszokat!
Okosabb lettem legkozelebb vagy autoszerelovel megyek autot venni vagy uj autot veszek!Lehet akkor is megvettem volna ha tudok a hibairol Yellow teged megnyugtatlak igen csereltem olajat es allapotfelmeresre is elvittem megvetel utan ott derult ki hogy log a lengokar es kopottak a betetek,de a lengescsillapitokat nem vettek eszre vagy meg sem neztek nem tudom,ra par honappal szinten elvittem Tapolcan egy komolyabb szervizbe ahol osszeirtak a bajait es ott derult az is ki hogy szet van rohadva a lengescsillapito.Ja es en sem turkalok a te penztarcadba hogy neked mire telik.Pont ez az a kategoria amit elbir a penztarcam!a kerdes nem is ez volt amire valaszoltal......


nem turkáltam, mert amúgy pont nem érdekel. de válaszoltam. fél év után semmire nem mész. kopó alkatrészre, ami fél év alatt (bár függ a megtett km-től) el si hazsnálódhat, arra nincs garancia. ezt is leírtam. azt hogy nem voltál állapotfelmérésen, így semmi nem igazolja azt, hogy amikor megvetted, akkor is olyan volt. lehet nem tetszett a válasz, de ez van.

szerk.: illetve ha már nekem szánsz valamit írni, akkor legalább legyen benne az is, amit én írtam, mert úgy illik. így meg úgy fest, aki először olvassa, hogy nem is látszik nekem mire reagálsz, aztán azt gondol, amit akar. korrekt