Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-02-20 09:22 Biztonsági öv visszajelzõ lámpa

gyurigyuri írta: Üdv!

Azt szeretném kérdezni, hogy mi a helyes működése akkor a biztonsági öv visszajelzőnek?
Én azt tartanám normálisnak, hogy:
- beülök, az ülésfoglaltság érzékelő érzi hogy beültem, ha beindítom az autót és esetleg mozog is, akkor világítson a műszerfalon a lámpa és pittyegjen ha nem kötöm be magam.

Ennek ellentmondóan működik viszont a valóságban: gyújtás ráadáskor 5mp. világít és elalszik a figyelmeztető lámpa. se nem világít tovább se nem pittyeg.

Ez pedig egyrészt a saját biztonságomnak sem tesz jót, se az utasénak, de ami ettől is bosszantóbb lehet:
http://www.origo.hu/itthon/201...eroje.html

És ha tudja ezt a funkciót, büntetnek is majd vele rendesen.

Egyébként nem vagyok hanyag, de sokszor csak néhány Km után veszem észre hogy nem csatoltam be magam.

Szeretném ha rendesen figyelmeztetne!
Hol keressem a megoldást?
Köszi előre is....


az E46 így figyelmeztet. teljesen jól működik. ne giling-galang miatt jusson eszedbe az öv. ismerek biztosítóst, anno Volvójában csipogott. úgy mentek 50km-eket hogy folyamatosan szólt, mégsem kötötte be magát. napi tutinná kell válljon. nekem volt olyan, hogy garázsból kiállva, mikor szálltam volna ki, hogy bezárjam az ajtót, akkor vettem észre, hogy be vagyok kötve. vagy vidóztam, és a visszanézéskor tűnt fel, hogy egy elkerített útszakaszon is bekötöttem magam. én azt tudom mondani legyen az az első, hogy bekötöd magad. aztán rutin lesz.

YELLOW Elküldve: 2015-02-20 09:16 Mi lehet a baj?_

horvathtomi írta: Sziasztok.

Hozzáértő segítségét szeretném kérni.
A hűtővizem csak ritka esetben éri el az optimális hőmérsékletet (pl. álló motorral, vagy pályán 130-140-nél).

Minden más esetben ha fel is melegszik, gyorsan visszahűl váltásoknál és motorfékezésnél. Gondolom az ok a nyitva maradt termosztát. De már 2x cseréltem. A hiba még mindig ugyan az.

Hozzáteszem, egészen 1-2 fokig minden ok, általában -3 és -5 fok körül jelentkezik a probléma.

Találkozott már valaki hasonlóval?
Mi más lehet a probléma?
Lehet, hogy 2x sikerült gyári hibás termosztátot vásárolnom? (nem hinném )

Köszönöm.


nem vettél hibásat, viszont 2db termosztátod van és valószínű, ami rosszabb volt, az még mindig benne van.

YELLOW Elküldve: 2015-02-20 09:13 Szívócsonk-pillangószelep

kundof1 írta:
YELLOW írta:
kundof1 írta:
YELLOW írta:
kundof1 írta: 22mm-es dugo kell a pillangodugozáshoz? Rendelni akarom bele a szetett azért kérdezem. 150le 2002évj.
Köszönöm !


senki nem válaszolt 2 napja, így akkor leírom, hogy nekem úgy rémlik 22-es kell bele.


Köszi Yellow rád mindig számíthatok !
Kintnről akarom majd emgrendelni a szettet hozzá ! találtam ahol 10.000 ft, komplettan, tömitésekkel.


ebay-en láttam már 6ezer körül is... valamelyik csoportban rendelt múltkorában valaki.


Annyiért viszont már nem rossz, és komplettan, tömitésekkel volt?


azt nem tudom, mivel nem vagyok érintett, annyira nem néztem meg

YELLOW Elküldve: 2015-02-19 21:39 Motorolaj

toki24 írta: Hali!
Mi a különbség a Mobil super és a Mobil 1 között?! gyártóra ugyyanazt irják de a mobil super olcsóbb pedig az is szintetikus mint a 1-es verziója. köszi


ne rugózz rajta (írtam FB-n)

YELLOW Elküldve: 2015-02-19 21:14 E46 Óra

Apus írta:
Jelentem, sikerült


YELLOW Elküldve: 2015-02-19 18:02 Féktárcsa és fékbetét

hil írta:
raul227 írta:
YELLOW írta:

azért nem alszik el. ha valahol zárlat van a kábelben, akkor nem lesz jó tehát ha nem lenne rádugva a kopásjelző, akkor sem jelezne hibát. (nekem így van). tehát neked zárlat van valahol a csati után is.

mármint nem az uj kábelben,hanem ami a kocsiban van,ugye?


Sziasztok!
Szerintem nem így van: ha nincs rádugva a kopásjelző, akkor az bizony hibát jelez. Az a kopásjelző, tulajdonképpen egy rövidzár ott a tárcsánál, ha elkopik a fékbetét, akkor a tárcsa elkoptatja azt a rövidzárat amire bejelez. Ha egyben ki tudod venni a kopásjelzőt (általában nem lehet, mert széttörik úgy be van oda gyógyulva) és összeforrasztod az elkopott részt, akkor nem kell újat venni, működni fog.

hil


jah sorry... igaz. most jut eszembe, hogy nekem eltört az eredeti füle és nem maradt meg a egtétben. így azt kötöztem fel, de rá van dugva. csak nekem ugye nem jelzett be, mert nem kopás lett miatt cserélve a fékbetét és tárcsa asszem kezdenek gondok lenni a memóriámmal qrva éjszakás műszak...

YELLOW Elküldve: 2015-02-19 15:08 E46 Óra

Apus írta:
YELLOW írta:
Apus írta:
YELLOW írta:
Apus írta: Sziasztok!
Az óra beállítással van problémám. Berakom a kulcsot ( elvileg ez a 0 pozíció ) megnyomom az óracsoporton a bal oldali pöcköt, mindjárt föl is villan a kijelzőn az idő mutató, de csak ebben a formában még: --:-- nem villogva, folyamatosan világít, elvileg ez után kell csavargatnom a jobb oldali pöcköt jobbra, vagy balra, hogy beállíthassam az időt ? Mert nekem nem csinál semmit, egy idő után pedig ki is alszik a kijelző, mert úgy érzi, hogy nem piszkálom.
Nem kattog, nem lötyög a pöcök, nem érzem, hogy el lenne törve, vagy mégis ?!
Nincs más módja hogy beállítsam az időt rajta ?

Köszönöm előre is.



a jobb oldali pöcköt próbáltad már benyomni? mert előbb az időformátumot kell kiválasztani lehet, hogy 12 vagy 24H-ás legyen.


Nem mertem erősen nyomkodni, féltem, hogy elpattintok valamit, de meló után kipróbálom.
Köszi


egyébként forgatni is úgy kell, hogy elég erősen. lehet majd érezni, amikor nyom valamit, mikor fordítot és kis kattanás is lesz. kb olyasmi ellenállása lehet, mint az ajtónyitó gomb megnyomásának, csak ugye ezt a pöckön érzed, mármint azt az érzést, amikor kapcsol valami.


Meló után nekiugrok akkor és bátrabban fogom csavargatni. Ez is nagy segítség, hogy erősbben kell, mert féltettem a pöcköt, de így akkor forgatom amíg nem történik valami.
Köszönöm szépen !


ha egy órának vesszük, akokr úgy mondanám, hogy jobbra és balra is kb 10 percet kell tekerni. mintha az órát 10 percre állítanád, vagy 50-re. nem tudom érthető-e? nem kell parázni érezni fogod a billenést, a kapcsolást. én is paráztam anno, emlékszem rá.

YELLOW Elküldve: 2015-02-19 15:06 Féktárcsa és fékbetét

raul227 írta:
YELLOW írta:
raul227 írta:
hun_tigoo írta:
raul227 írta: sziasztok nekem a hátsó fékeim egyik 5 a másik 3 mm-es ,csereérett,de nem értem pl fent van a kovácsautó . hu oldalon jó pár betét,de telefonon azt mondták,ha már bejelez a muszerfalon(nekem bejelez,de néha eltünik az a sárga ikon) akkor cserélni kell a jeladót is mert az már nem használható.kérdésem:tényleg csak egyet kell venni,mindkét hátsó fékbetét cseréje esetén is?nem ugy van hogy kerekenként egy egy?pl az abs jelado mellett ami még van abban a kis dobozban,az a fékkopásjelzö jeladó,de azt hiszem az kerekenként egy,nem?és kompatibilis e pl zimmermann fékbetéthez egy ate jeladó?mert valamelyikhez azt irja a leirás ,hogy pl Ate fékkopásjelzöhöz elökészítve.akkor csak Ate fékbetéttel jó?megh mi az h fékrendszer Ate?Koszi


jeladó 1db kell. egy darab van elől (bal oldalon) és egy darab van hátul (jobb oldalon). elvileg a kopásjelzőknek kompatibilisnek kell lenniük bármely fékpofával. az számít, hogy ugyanahhoz az autótípushoz legyen rendelve, akkor tutti jó.


Aha, akkor olyan logikája van, hogy alapból tengelyenként cserélni mindenki és egyformán kopik. Ami lehet hülyeség is.
YELLOW xD


nem mondanám xD-nek én, hogy meg lepődtem, hogy rányomok a küldésre oszt nincs ott a komment. frissítek, oszt akkor látom, más nevével szerepel. pedig valami rémlik, hogy volt már egyszer ugyanilyen és ugyanúgy hun_tigoo-val, ármint az ő neve jelent meg.

igen, kb egyformán kell kopnia, ha nincs beragadva valamelyik nyeregnél a munkahenger. ha cseréled, majd magától eltűnik a hibajelzés x km vagy x indítás után.

mennyi az az x kilométer? 50 után nem tünt el amugy annyira össze"forrt" a két kábel,a jeladó az ellenkábellel,hogy ami jön ki az autóból,az is megsinylette a kivételt.


azért nem alszik el. ha valahol zárlat van a kábelben, akkor nem lesz jó tehát ha nem lenne rádugva a kopásjelző, akkor sem jelezne hibát. (nekem így van). tehát neked zárlat van valahol a csati után is.

YELLOW Elküldve: 2015-02-19 12:00 Ennyit a szervízekrõl!!!

elgeri írta:
YELLOW írta: Így nem vernek át a szervizben

http://totalcar.hu/magazin/koz...rnek_ugye/

sok érdekes, és hasznos dolog, szerintem érdemes elolvasni.

"Ha az autómat azzal viszem szervizbe, hogy cseréljék ki a turbót, mert szerintem az ment tönkre, csak a szerelés minőségéért és az alkatrészért felel a műhely, azért nem, ha végül kiderül, hogy nem a turbóval volt gond. Ha viszont azt mondom, hogy nagyon megnőtt a fogyasztás és elfogyott az erő, ezért kérem, vizsgálják át az autót és hárítsák el a hibát, akkor a rossz diagnózis és a felesleges alkatrészcserék, illetve munkadíj is a szerviznek fáj majd, nem nekem. Kicsit másként: ez azt jelenti, hogy ha a kocsi bizonyos fordulatszámnál rángat, azért kicserélik az adagolót, de a hiba nem szűnik meg, akkor ez egy felesleges javítás volt, amit szintén nem nekem kell fizetnem. Ha reklamálok, és a szerviznek ezúttal sikerül megállapítania a hiba valódi okát, az erről a javításról kiállított számla értékbe be kell számítani az előzőt. Ha az első javítás drágább volt, vissza kell kapnom a különbözetet. Ha a második volt drágább, rá kell fizetnem. Mindez szintén csak akkor működik, ha egészen pontosan nyomon követhető, hogy mit miért bontottak meg és cseréltek ki az autómon.

A feleslegesen cserélt alkatrészt, illetve a felesleges munka díját nem lehet az autósra hárítani, mert ez dr. Vágány Tamás szerint mindez hibás szolgáltatásnak minősül. A gyakorlatban a hibák sokszor összetettebbek, ezért a fenti példánál maradva, ha tényleg cserélni kell a nagynyomású szivattyút egy mondern dízelmotoron, de ez önmagában nem elég, mert az üzemanyagrendszer más alkatrészei is hibásak, hihetem azt, hogy az első munka felesleges volt, miközben nem volt az. Ezért is fontos, hogy ha a szervizben megjavítottak valamit, pontos összefoglalót kérhetek a már elvégzett munkáról és visszakérhetem a már kicserélt alkatrészt. Ez amúgy kérés nélkül is visszajár az autó tulajdonosának. Utólagos vita esetén a részletes dokumentáció és a kiszerelt alkatrész birtokában van némi remény a vitás ügyek tisztázására és a szervizes trükkök kivédésére, máshogy nem."


Nekem is épp a feleslegesen elvégzett munkák, cserék rész szúr szemet. Elvileg teljesen jogosnak tartom, de azért félek, hogy mennyire készséges bármelyik (legális) szerviz egy ilyen esetben. A jógi út meg mindig drága és macera. De azért ez egy jó kiindulóalap.


ugye aprobléma mindig az, hogy sok esetben az ember nincs tisztában a jogaival, ami természetes lenne, de mivel sosem tapasztalja meg, csak az ellenkezőjét, ezért az neki a normális. (erre lehetne az élet más területéről is példát hozni) az év elején szenvedtem egy elektronikai cucc miatt. hiába kimondja a törvény, hogy neten vásárolt cucc esetében 14 napig élhetek az elállás jogával (közben a terméket ki is próbálhatom, és a csomagolást sem kötelező megőrizni). bár hiába le van írva, hogy elég akár telefonon is jelezni, vagy e-mailben azt a tényt, indokolnom sem kell, hogy miért állok el a vásárlástól, mégis azt mondták a NFH-nál, hogy tértivevényesen jelezzem a cég felé, mert addig leszarják. és tényleg. az email-ekre még csak vissza sem jeleztek, hogy elolvasták, ugye telefonba tök mindegy mit mondanak. tértivevény esetén is csak az időt húzták, mintha 20 másik embernek írnál. persze a csomagolást, mindent érdemes megőrizni az a korrekt (ne legyünk C revíziósok, akiknek ünnepekre így van nagy lapos TV ingyen 2 hétig). szóval ezzel is megvezetik az embert, mert hivatkoznak erre, hogy nincs meg a doboz, ezért nem veszi vissza, vagy kevesebbért. és sokan ezt is beveszik. szóval bármi ilyen van fel kell havni a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságot és megmondják a tutit, ha bizonytalanok vagyunk. idegörlő, de ha nem hagyja az ember magát, akkor megúszhatja.
határozottság kell, lássák, hogy nem vagy megvezethető. az ilyen dolgokról kellene műsor, nem a "való világról"

YELLOW Elküldve: 2015-02-19 08:58 E46 Óra

Apus írta:
YELLOW írta:
Apus írta: Sziasztok!
Az óra beállítással van problémám. Berakom a kulcsot ( elvileg ez a 0 pozíció ) megnyomom az óracsoporton a bal oldali pöcköt, mindjárt föl is villan a kijelzőn az idő mutató, de csak ebben a formában még: --:-- nem villogva, folyamatosan világít, elvileg ez után kell csavargatnom a jobb oldali pöcköt jobbra, vagy balra, hogy beállíthassam az időt ? Mert nekem nem csinál semmit, egy idő után pedig ki is alszik a kijelző, mert úgy érzi, hogy nem piszkálom.
Nem kattog, nem lötyög a pöcök, nem érzem, hogy el lenne törve, vagy mégis ?!
Nincs más módja hogy beállítsam az időt rajta ?

Köszönöm előre is.



a jobb oldali pöcköt próbáltad már benyomni? mert előbb az időformátumot kell kiválasztani lehet, hogy 12 vagy 24H-ás legyen.


Nem mertem erősen nyomkodni, féltem, hogy elpattintok valamit, de meló után kipróbálom.
Köszi


egyébként forgatni is úgy kell, hogy elég erősen. lehet majd érezni, amikor nyom valamit, mikor fordítot és kis kattanás is lesz. kb olyasmi ellenállása lehet, mint az ajtónyitó gomb megnyomásának, csak ugye ezt a pöckön érzed, mármint azt az érzést, amikor kapcsol valami.

YELLOW Elküldve: 2015-02-19 07:51 Ennyit a szervízekrõl!!!

Így nem vernek át a szervizben

http://totalcar.hu/magazin/koz...rnek_ugye/

sok érdekes, és hasznos dolog, szerintem érdemes elolvasni.

"Ha az autómat azzal viszem szervizbe, hogy cseréljék ki a turbót, mert szerintem az ment tönkre, csak a szerelés minőségéért és az alkatrészért felel a műhely, azért nem, ha végül kiderül, hogy nem a turbóval volt gond. Ha viszont azt mondom, hogy nagyon megnőtt a fogyasztás és elfogyott az erő, ezért kérem, vizsgálják át az autót és hárítsák el a hibát, akkor a rossz diagnózis és a felesleges alkatrészcserék, illetve munkadíj is a szerviznek fáj majd, nem nekem. Kicsit másként: ez azt jelenti, hogy ha a kocsi bizonyos fordulatszámnál rángat, azért kicserélik az adagolót, de a hiba nem szűnik meg, akkor ez egy felesleges javítás volt, amit szintén nem nekem kell fizetnem. Ha reklamálok, és a szerviznek ezúttal sikerül megállapítania a hiba valódi okát, az erről a javításról kiállított számla értékbe be kell számítani az előzőt. Ha az első javítás drágább volt, vissza kell kapnom a különbözetet. Ha a második volt drágább, rá kell fizetnem. Mindez szintén csak akkor működik, ha egészen pontosan nyomon követhető, hogy mit miért bontottak meg és cseréltek ki az autómon.

A feleslegesen cserélt alkatrészt, illetve a felesleges munka díját nem lehet az autósra hárítani, mert ez dr. Vágány Tamás szerint mindez hibás szolgáltatásnak minősül. A gyakorlatban a hibák sokszor összetettebbek, ezért a fenti példánál maradva, ha tényleg cserélni kell a nagynyomású szivattyút egy mondern dízelmotoron, de ez önmagában nem elég, mert az üzemanyagrendszer más alkatrészei is hibásak, hihetem azt, hogy az első munka felesleges volt, miközben nem volt az. Ezért is fontos, hogy ha a szervizben megjavítottak valamit, pontos összefoglalót kérhetek a már elvégzett munkáról és visszakérhetem a már kicserélt alkatrészt. Ez amúgy kérés nélkül is visszajár az autó tulajdonosának. Utólagos vita esetén a részletes dokumentáció és a kiszerelt alkatrész birtokában van némi remény a vitás ügyek tisztázására és a szervizes trükkök kivédésére, máshogy nem."

YELLOW Elküldve: 2015-02-19 07:24 Az ilyenek se tesznek jót a BMW-sek megítélésének

b_imi írta: Ez is az "értelmes" fajtából való. Gondolom a többiek megköszönték neki


mióta Robinson-nak meg van az E60, azóta azt hiszi neki mindent lehet

YELLOW Elküldve: 2015-02-19 07:16 E46 Óra

Apus írta: Sziasztok!
Az óra beállítással van problémám. Berakom a kulcsot ( elvileg ez a 0 pozíció ) megnyomom az óracsoporton a bal oldali pöcköt, mindjárt föl is villan a kijelzőn az idő mutató, de csak ebben a formában még: --:-- nem villogva, folyamatosan világít, elvileg ez után kell csavargatnom a jobb oldali pöcköt jobbra, vagy balra, hogy beállíthassam az időt ? Mert nekem nem csinál semmit, egy idő után pedig ki is alszik a kijelző, mert úgy érzi, hogy nem piszkálom.
Nem kattog, nem lötyög a pöcök, nem érzem, hogy el lenne törve, vagy mégis ?!
Nincs más módja hogy beállítsam az időt rajta ?

Köszönöm előre is.



a jobb oldali pöcköt próbáltad már benyomni? mert előbb az időformátumot kell kiválasztani lehet, hogy 12 vagy 24H-ás legyen.

YELLOW Elküldve: 2015-02-18 14:50 Motorolaj

elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
A BMW LL-04-et tudtam, köszönöm!
Tudom, hogy te nem ez a márkát favorizálod, de én ezt néztem ki:
http://castrolmintabolt.hu/web...s/197/7933

Tudom, hogy máshol van kicsit olcsóbban is, de ha egy márkaboltban nem kapok eredetit, akkor sehol... gondolom én


én kaptam már innen szar ezer éves olajat. mondjuk a választott olaj újnak számít, így nem jelent bajt. de nem egy hűde izé üzlet is. állítólag lepukkant. azért mert mintabolt a neve, még... google maps-on rákeresel a címre meglátod. én váltóolajat vettem túlük, de zer éves, gyártási dátum lemosva, persze a napszívás miatt látszott rajta megfelelő szögből, küldtek. mintha az olaj kint lett volna a szabad ég alatt a napon, vagy 5 évig.... de megreklamáltam és küldtek egy újat. de akkor is. más is említette, hogy nem egy bizalomgerjesztő az üzlet. én nem veszek soha többet onnan az biztos.


Na basszus, utálom, hogy egy nyamvadt olajat se lehet már nyugiban megvenni. Még ha 99,9%ban nincs is velük semmi baj, annyi városi legenda kering, hogy már utálom az egészet. De a szerelőre se akartam bízni, hogy ő szerezzen be valamit.

Ti milyen forrást ajánlotok?


én ahonnan mindig vettem, azzal is jértam már meg,mindig segítőkészek voltak. de mivel szóval nagyon biztos pont nincs. privátban elküldöm én honnan veszek. aztán beveszed a számításba vagy nem. az a baj a nagy webshop-pokkal, hogy nagy mennyiséget vesznek így vannak olajok, amik egy szállításból, több évig is állnak náluk. nem feltétlen baj, hisz bontatlan csomagba 4 évig simán eláll, de tovább is. csak ugye sok esetben nem mindegy milyen fejlsztést ad el. az FST olajak elég újak, 1,5-2 évesek kb ha jól számolgatom, így ettől régebbi nem igen lesz. de sok ember nem foglalkozik ilyennel. lehet nekünk sem kellene és nyugodtabb életünk lenne

YELLOW Elküldve: 2015-02-18 14:36 Motorolaj

elgeri írta:
A BMW LL-04-et tudtam, köszönöm!
Tudom, hogy te nem ez a márkát favorizálod, de én ezt néztem ki:
http://castrolmintabolt.hu/web...s/197/7933

Tudom, hogy máshol van kicsit olcsóbban is, de ha egy márkaboltban nem kapok eredetit, akkor sehol... gondolom én


én kaptam már innen szar ezer éves olajat. mondjuk a választott olaj újnak számít, így nem jelent bajt. de nem egy hűde izé üzlet is. állítólag lepukkant. azért mert mintabolt a neve, még... google maps-on rákeresel a címre meglátod. én váltóolajat vettem túlük, de zer éves, gyártási dátum lemosva, persze a napszívás miatt látszott rajta megfelelő szögből, küldtek. mintha az olaj kint lett volna a szabad ég alatt a napon, vagy 5 évig.... de megreklamáltam és küldtek egy újat. de akkor is. más is említette, hogy nem egy bizalomgerjesztő az üzlet. én nem veszek soha többet onnan az biztos.