elgeri írta:
YELLOW írta:
Így nem vernek át a szervizben
http://totalcar.hu/magazin/koz...rnek_ugye/
sok érdekes, és hasznos dolog, szerintem érdemes elolvasni.
"Ha az autómat azzal viszem szervizbe, hogy cseréljék ki a turbót, mert szerintem az ment tönkre, csak a szerelés minőségéért és az alkatrészért felel a műhely, azért nem, ha végül kiderül, hogy nem a turbóval volt gond. Ha viszont azt mondom, hogy nagyon megnőtt a fogyasztás és elfogyott az erő, ezért kérem, vizsgálják át az autót és hárítsák el a hibát, akkor a rossz diagnózis és a felesleges alkatrészcserék, illetve munkadíj is a szerviznek fáj majd, nem nekem. Kicsit másként: ez azt jelenti, hogy ha a kocsi bizonyos fordulatszámnál rángat, azért kicserélik az adagolót, de a hiba nem szűnik meg, akkor ez egy felesleges javítás volt, amit szintén nem nekem kell fizetnem. Ha reklamálok, és a szerviznek ezúttal sikerül megállapítania a hiba valódi okát, az erről a javításról kiállított számla értékbe be kell számítani az előzőt. Ha az első javítás drágább volt, vissza kell kapnom a különbözetet. Ha a második volt drágább, rá kell fizetnem. Mindez szintén csak akkor működik, ha egészen pontosan nyomon követhető, hogy mit miért bontottak meg és cseréltek ki az autómon.
A feleslegesen cserélt alkatrészt, illetve a felesleges munka díját nem lehet az autósra hárítani, mert ez dr. Vágány Tamás szerint mindez hibás szolgáltatásnak minősül. A gyakorlatban a hibák sokszor összetettebbek, ezért a fenti példánál maradva, ha tényleg cserélni kell a nagynyomású szivattyút egy mondern dízelmotoron, de ez önmagában nem elég, mert az üzemanyagrendszer más alkatrészei is hibásak, hihetem azt, hogy az első munka felesleges volt, miközben nem volt az. Ezért is fontos, hogy ha a szervizben megjavítottak valamit, pontos összefoglalót kérhetek a már elvégzett munkáról és visszakérhetem a már kicserélt alkatrészt. Ez amúgy kérés nélkül is visszajár az autó tulajdonosának. Utólagos vita esetén a részletes dokumentáció és a kiszerelt alkatrész birtokában van némi remény a vitás ügyek tisztázására és a szervizes trükkök kivédésére, máshogy nem."
Nekem is épp a feleslegesen elvégzett munkák, cserék rész szúr szemet. Elvileg teljesen jogosnak tartom, de azért félek, hogy mennyire készséges bármelyik (legális) szerviz egy ilyen esetben. A jógi út meg mindig drága és macera. De azért ez egy jó kiindulóalap.
ugye aprobléma mindig az, hogy sok esetben az ember nincs tisztában a jogaival, ami természetes lenne, de mivel sosem tapasztalja meg, csak az ellenkezőjét, ezért az neki a normális. (erre lehetne az élet más területéről is példát hozni) az év elején szenvedtem egy elektronikai cucc miatt. hiába kimondja a törvény, hogy neten vásárolt cucc esetében 14 napig élhetek az elállás jogával (közben a terméket ki is próbálhatom, és a csomagolást sem kötelező megőrizni). bár hiába le van írva, hogy elég akár telefonon is jelezni, vagy e-mailben azt a tényt, indokolnom sem kell, hogy miért állok el a vásárlástól, mégis azt mondták a NFH-nál, hogy tértivevényesen jelezzem a cég felé, mert addig leszarják. és tényleg. az email-ekre még csak vissza sem jeleztek, hogy elolvasták, ugye telefonba tök mindegy mit mondanak. tértivevény esetén is csak az időt húzták, mintha 20 másik embernek írnál. persze a csomagolást, mindent érdemes megőrizni az a korrekt (ne legyünk C revíziósok, akiknek ünnepekre így van nagy lapos TV ingyen 2 hétig). szóval ezzel is megvezetik az embert, mert hivatkoznak erre, hogy nincs meg a doboz, ezért nem veszi vissza, vagy kevesebbért. és sokan ezt is beveszik. szóval bármi ilyen van fel kell havni a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságot és megmondják a tutit, ha bizonytalanok vagyunk. idegörlő, de ha nem hagyja az ember magát, akkor megúszhatja.
határozottság kell, lássák, hogy nem vagy megvezethető. az ilyen dolgokról kellene műsor, nem a "való világról"