Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-02-13 20:18 Mi lehet a baj?_

dbpeti írta:
YELLOW írta:
dbpeti írta: Sziasztok!
Feltettem más máshol a kérdést, de több szem többet lát alapon hátha nagyobb sikerrel járok, gondoltam itt is megkérdem

E39 528iA-ról van szó.

Üzemanyagszintmérőt cseréltem az autón, AC oldalit. Elvileg mindent rendben csináltam, mutatja újra a szintet rendesen, viszont a csere óta a következőt produkálja az autó:
Minél többet áll az autó, annál nehezebben indul be, annál több ideig kell indítózni. Ha beindulás után járok vele, akkor utána pöccre indul, de ha tovább áll az autó mint mondjuk kb. egy óra, akkor újra nagyon sokáig kell indítózni. Mit rontottam el? A szintjelző bontott volt, nem lehet hogy ott van valami gond? (bár nem tudom, mi gondja lehet, amitől ilyesmit produkálna az autó).

Köszi előre is:
dbpeti


sajnos azzal van gond. nem tartja meg a nyomást. van benne egy szelep, ami ezt megakadályozza. na ez rossz. ezért nem célszerű bontottat venni. azt nem tudom külön javítható-e ez a szelep, még nem szettem szét sosem.


Hol látom ezt a szelepet? Az alsó (tankban lévő) csőcsatlakozás mögött? Ha látnám, hogy esetleg fennakadt, vagy nyitva van (már ha látszik ez egyáltalán) akkor megpróbálkoznék a cserével.


ez magán az AC-ban van ha jól tudom. és szerintem a szintérzékelőt is csak AC-val együtt tudtad cserélni nem?

YELLOW Elküldve: 2015-02-13 19:15 Szívócsonk-pillangószelep

kundof1 írta: 22mm-es dugo kell a pillangodugozáshoz? Rendelni akarom bele a szetett azért kérdezem. 150le 2002évj.
Köszönöm !


senki nem válaszolt 2 napja, így akkor leírom, hogy nekem úgy rémlik 22-es kell bele.

YELLOW Elküldve: 2015-02-13 16:40 Mi lehet a baj?_

dbpeti írta: Sziasztok!
Feltettem más máshol a kérdést, de több szem többet lát alapon hátha nagyobb sikerrel járok, gondoltam itt is megkérdem

E39 528iA-ról van szó.

Üzemanyagszintmérőt cseréltem az autón, AC oldalit. Elvileg mindent rendben csináltam, mutatja újra a szintet rendesen, viszont a csere óta a következőt produkálja az autó:
Minél többet áll az autó, annál nehezebben indul be, annál több ideig kell indítózni. Ha beindulás után járok vele, akkor utána pöccre indul, de ha tovább áll az autó mint mondjuk kb. egy óra, akkor újra nagyon sokáig kell indítózni. Mit rontottam el? A szintjelző bontott volt, nem lehet hogy ott van valami gond? (bár nem tudom, mi gondja lehet, amitől ilyesmit produkálna az autó).

Köszi előre is:
dbpeti


sajnos azzal van gond. nem tartja meg a nyomást. van benne egy szelep, ami ezt megakadályozza. na ez rossz. ezért nem célszerű bontottat venni. azt nem tudom külön javítható-e ez a szelep, még nem szettem szét sosem.

YELLOW Elküldve: 2015-02-13 16:38 Társalgó

Pocses írta: A német precizitás...


csak tudnám miért nem beszélnek az N42-ről sosem

YELLOW Elküldve: 2015-02-13 12:41 Centrálzár vezérlő, grundmodul

csbalu írta:
YELLOW írta:
andrew írta:
én a kétoldalas nyáktól félek hogy azt hogy lehet megforrasztani. kibírja egyáltalán?


ne attól féljél. én forrasztottam eleget több oldalas (több rétegű) nyákot is. a furatgalvánnal kell vigyázni, mert könnyű belőle kiszakítani. őszintén nem emlészem hányrétegű ez a panel, de ha nem kétoldalas, hanem van belső vezetősáv is, akkor gond lehet ha kiszakad belőle. szóval türelem móka. én melóhelyen ónszívós forrasztópisztolylal csináltam, de macerás volt úgyis, ahogy írták nagyon viszi a hőt a panel. ha van aláfűtő az jobb, vagy esetéeg hőlégfúvó (nem a hajszárítós).


HÁt igen... a legjobb lenne alulról melegíteni folyáspontig aztán szépen leemelni ról a reléke. De azt meg kitudja, mennyire bírná a többi alkatrész.
A panel csak 2 rétegű, középső réteg nincs. Én levágott hegyű tűvel szedtem ki a reléket, jó öreg műszerész trükk... felhevít és rátol az alkatrészlábra majd kihúz ha megszilárdult. De ha sorjás a levágott tű hegye akkor a furatgalvánt is megsérti.


bírják azok a hőt. hát ha ólommentes a technológia, ami azért akkoriban az autógyártásban ritka volt (főleg biztonsági elektronikai berendezéseknél), akkor is a reflow kemencében a legmelegebb pontján azért 340-360 fok volt. a reléket valószínű utána tették bele, és szelektív wave, vagy egyéb módszerrel forrasztották be. inkább a lakk a kérdéses, hogy bírná-e. szóval ha fokozatosan melegítik fel, akkor nem kap hősokkot sem semmi. de hőléggel is csak türelem kérdése. én most agyalok egy komoly gép beszerzésén, amihez van hőlég. persze nem nagyipari, több 100ezres gépre kell gondolni, csak itthoni bohóckodásra. egy jófajta zselés flux amúgy sokat segít páka esetén is, és akkor könnyű kiszipkázni belőle. csak valahogy ezek a gyári forraszanyagok olyan gytráknak tűnnek, pedig biztos van rá előírás. gondolom a kemencézés alatt kipárolog belőle sok minden. van, hogy hiába forrasztok rá friss jó anyagból...

YELLOW Elküldve: 2015-02-12 22:16 320d Motor

SP_323i írta:
A kartelgáz szűrővel volt gáz


az még mindig karter

YELLOW Elküldve: 2015-02-12 22:14 Centrálzár vezérlő, grundmodul

andrew írta:
YELLOW írta:
andrew írta:
én a kétoldalas nyáktól félek hogy azt hogy lehet megforrasztani. kibírja egyáltalán?


ne attól féljél. én forrasztottam eleget több oldalas (több rétegű) nyákot is. a furatgalvánnal kell vigyázni, mert könnyű belőle kiszakítani. őszintén nem emlészem hányrétegű ez a panel, de ha nem kétoldalas, hanem van belső vezetősáv is, akkor gond lehet ha kiszakad belőle. szóval türelem móka. én melóhelyen ónszívós forrasztópisztolylal csináltam, de macerás volt úgyis, ahogy írták nagyon viszi a hőt a panel. ha van aláfűtő az jobb, vagy esetéeg hőlégfúvó (nem a hajszárítós).


na jó ennek lehet nem álok neki

ha másikat raknék bele azt kel programozni?


nem kell. kulcsot tanítani sem.

szerk.: persze egy kulcstanítás nem árt. de nem fontos.

YELLOW Elküldve: 2015-02-12 21:01 Megvegyem? Vegyek ilyet?

Szkrisz01 írta: Sziasztok nagyon meg vagy orulve egy e46 os 318D-ert nemetorsagi toresmentes voltam megnezni kiprobalni korbemertuk tenyleg nagyon patika szepen jar stb egy problemam van vele hezitalok a megvasarlasan, mivel hidegen csak hosszas tekeresre indul be melegen ha le an allitva viszont azonnal indul de amint all fel orat ujbol teker vagy 6-7 mp et a kereskedo aztmondja h igy kell indulnia egy bmw nek na en hulye nem vagyok csak laiukus legyszi aki ert hozza mi baja lehet?2002 es eredeti 269.000km re lekertem a bmw be alazszam alapjan valos!


az a kereskedős duma lefosom a bokám
szerintem elengedi az üzemanyag nyomást a rendszerből, annyira nem nagy probléma, de AC cserés lesz valszeg...

YELLOW Elküldve: 2015-02-12 19:59 320d Motor

toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Hali!

Nem tudja, valaki hogy a 136 lovas és a 150 lovas 20D főtengelye egyezik e?!


nem valószínű, de realoem-ben kiválasztasz egy 136 lovast megnézed ott milyen cikkszámot dob, majd a 150 lovasét és összehasonlítod


Jogos köszi.


nem azért, csak neked is ugyanannyi idő megkeresni és biztosra kideríteni, mint nekem, vagy bárkinek...


PErsze,persze meg is néztem .Sajnos nem azonos a cikkszám. Jó kis árat találtam 1100$ DDDDDDDDDDD


az nem mérvadó ár azért...
de szerintem nincs eltörve neked, de mind1...

YELLOW Elküldve: 2015-02-12 19:55 320d Motor

toki24 írta:
YELLOW írta:
toki24 írta: Hali!

Nem tudja, valaki hogy a 136 lovas és a 150 lovas 20D főtengelye egyezik e?!


nem valószínű, de realoem-ben kiválasztasz egy 136 lovast megnézed ott milyen cikkszámot dob, majd a 150 lovasét és összehasonlítod


Jogos köszi.


nem azért, csak neked is ugyanannyi idő megkeresni és biztosra kideríteni, mint nekem, vagy bárkinek...

YELLOW Elküldve: 2015-02-12 19:53 320d Motor

toki24 írta: Hali!

Nem tudja, valaki hogy a 136 lovas és a 150 lovas 20D főtengelye egyezik e?!


nem valószínű, de realoem-ben kiválasztasz egy 136 lovast megnézed ott milyen cikkszámot dob, majd a 150 lovasét és összehasonlítod

YELLOW Elküldve: 2015-02-12 19:08 Mi lehet a baj?_

kovacst75 írta: Sziasztok! Tegnap kaptam segítséget itt az autóm egyik szenzor hibájáról az egyik kedves hozzászólótól,amit szeretnék megvizsgálni,de sajnos ebben a típusú autóban sehol sem találom,és semmi információt sem találni róla,sem németül,sem magyarul,és a youtubon sincs róla semmi,hogy hol helyezkedhet el az autóban.Mintha ebben az autó típusban nem is létezne. Amit keresnék az a vezérmű érzékelő szenzor.(Nockenwellen sensor) BMW E46 318i típushoz! 2003.12.30. 0005 73400w7 Aki tudja hol helyezkedik el vagy tud róla valamilyen információt illetve képet az kérem jelezze! Köszönöm!


tök egyértelmű. vez.mű. mivel kettő tengely van, ezért kettő is lesz benne. ha leveszed a műanyag borítást középen amin a BMW jel van, látni is fogod.

itt a kipuf oldali, a szívó meg a másik a másik tengely alatt

YELLOW Elküldve: 2015-02-12 18:47 Centrálzár vezérlő, grundmodul

andrew írta:
én a kétoldalas nyáktól félek hogy azt hogy lehet megforrasztani. kibírja egyáltalán?


ne attól féljél. én forrasztottam eleget több oldalas (több rétegű) nyákot is. a furatgalvánnal kell vigyázni, mert könnyű belőle kiszakítani. őszintén nem emlészem hányrétegű ez a panel, de ha nem kétoldalas, hanem van belső vezetősáv is, akkor gond lehet ha kiszakad belőle. szóval türelem móka. én melóhelyen ónszívós forrasztópisztolylal csináltam, de macerás volt úgyis, ahogy írták nagyon viszi a hőt a panel. ha van aláfűtő az jobb, vagy esetéeg hőlégfúvó (nem a hajszárítós).

YELLOW Elküldve: 2015-02-12 14:14 Centrálzár vezérlő, grundmodul

andrew írta:
YELLOW írta:
andrew írta:
csbalu írta:
andrew írta: sziasztok
pár hete szórakozik az ajtózáram. Kulccsal működik mind a 3 zár- nyit zár rendesen.

de távirányítóval is lezárja de bal ajtót nem nyitja többit igen.
leget a grund modul relé szarakodik?

2001 coupe 320ci


Szinte biztos!


már leszedtem kesztyűtartót. van ott pár relé a modul mellet melyik mi? vagy maga a modulban a ludas?


egy fehér (általában) polcon van a modul ami fehér. általában a legfelső és 3 csatlakozó megy rá. és csak úgy tudod kivenni, ha ezt a polcot kiakasztod. a polcot alul fogja egy csavar (műanyag csavar) és felül van két ellenkező irányba néző fül, így billetve kell előbb az egyik oldalt, majd a másikat kiakasztani. vannak ott belógó fém konzolok kezedre vigyázz. aztán a fehér boxot is ki lehet nyitni. az azon lévő siemens, vagy tyco négyzet alakú reléket kell cserélni.


okés és hol tudok olyan relét venni? csere nem probléma van eszközöm hozzá


típusra rákeresel biztos dob ki lehetőséget. én anno ebay-en vettem, mert akkor itthon darabja volt annyi, mint amennyiért én 2-t vettem, igaz nekem németből jött, tehát még drágább volt, mintha kínából jött volna. nekem van egy derengésem, egy itthoni lapról, ahol egész olcsón meg lehetett venni, olyan 1500Ft/db körül. azt nem állítom, hogy minőségben jó, de kitudja. de pontosan nem tudom hol láttam ennyiért. tyco volt, de mégsem pont olyan volt a felirat, lehet valami copy volt. nem tom. siemens-et ne vegyél azt mondják az nem olyna jó, nekem gyárilag is az volt benne, ezé kellett cserélni.

szerk.: jah típus: keress rá googliban hogy BMW grundmodul és kidobja úgyis. de itt az oldal keresőjét is használva kidobja...

de amúgy hülye vagyok itt a régi az asztalon. és hazudtam. eredetileg is Tyco volt benne... hmmm, mégis beszart.
szóval a típus: V23084-C2001-A303

YELLOW Elküldve: 2015-02-12 13:44 Centrálzár vezérlő, grundmodul

andrew írta:
csbalu írta:
andrew írta: sziasztok
pár hete szórakozik az ajtózáram. Kulccsal működik mind a 3 zár- nyit zár rendesen.

de távirányítóval is lezárja de bal ajtót nem nyitja többit igen.
leget a grund modul relé szarakodik?

2001 coupe 320ci


Szinte biztos!


már leszedtem kesztyűtartót. van ott pár relé a modul mellet melyik mi? vagy maga a modulban a ludas?


egy fehér (általában) polcon van a modul ami fehér. általában a legfelső és 3 csatlakozó megy rá. és csak úgy tudod kivenni, ha ezt a polcot kiakasztod. a polcot alul fogja egy csavar (műanyag csavar) és felül van két ellenkező irányba néző fül, így billetve kell előbb az egyik oldalt, majd a másikat kiakasztani. vannak ott belógó fém konzolok kezedre vigyázz. aztán a fehér boxot is ki lehet nyitni. az azon lévő siemens, vagy tyco négyzet alakú reléket kell cserélni.