Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2015-02-04 11:04 320d Motor

AteszE46 írta:
Tano írta: Mégis mit vártok? Nézzétek meg a motor karakterisztikáját. Hacsak ki nem cseréled a turbót kissebbre, ami kissebb fordulaton is már hatékony, akkor nem tudsz ezen változtatni. Adott hogy 1750-nél (M47 204D1) vagy 2000-nél (M47N 204D4) van a nyomatékcsúcsod. Viszont a kissebb turbó nagyobb fordulaton már nem fog tudni elég levegőt biztosítani. Valahol meg kellett találni az egyensúlyt a gyártónak, ez nyilván kompromisszumokkal jár. Ha nem akarsz annyit várni, akkor válts vissza, azért van az a váltó, hogy minden sebességhez meglegyen a megfelelő fordulatszámtartomány.
Az újabb motoroknál már kettős megfúvású turbót használnak, azzal sikerült elérni hogy pl. a benyások már 1200-1300 környékén leadják a nyomatékot, de a dízeleken ez sem sokat változtatott, a karakterisztikájuk ilyen.



Én azt várnám, hogy ne kelljen várni a 2000-es fordulatot, míg történik valami. Szoftveresen nyilván lehet állítani a turbó geometriáján, hogy lejjebb töltsön. Az oké hogy ez a turbó egy kompromisszum, de ha más off típusok is megoldották....


hogy állítanál már a turbó geometrián szoftveresen? sehogy.
vákuum-tól függ, az pedig a motorfordulattól. minden összefügg mindennel. a turbót előbb be kell indítani, hogy tölteni tudjon. ahhoz meg kell egy olyan úgymond üres rész, ahol a motor felépíti a kipuff nyomást. az az a 2000 alatti, vagy 1600 alatti tartomány.
elektromos turbónál talán kicsit lehetne játszani, de sok értelme nem volna.

YELLOW Elküldve: 2015-02-04 07:40 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

andrew írta: sziasztok!
állítható felfügesztést szeretnék egy e46 320ci coupe alá. De tisztába vagyok vele hogy fél misiért is lehet kapni ilyen szettet ami valamire való de annyit ugy se áldozok rá.
kérdés hogy egy ilyen szett ér valamit? használható marad az autó? és 10ezer km-nél szét mennek ezek?

nem kell hogy porig legyen ültetve csak 2-3cm

üdv.


ez már elég jónak számít. mások 70ezer körül tesznek állíthatót.
viszont ha csak 20-30mm-t akarsz ültetni akkor ez oly felesleges. 4db ültetőrugó és kész ami ennyit ültet.

YELLOW Elküldve: 2015-02-04 07:38 320d Motor

AteszE46 írta:
kundof1 írta: Az lenne a kérdésem h nektek mikor indul meg a gép, mert nekem kb olyan 1650-től tölt a turbo és olyan 1900-2000-től kezd ugy el kapcsolni a turbó...ez helyes??


Enyém is ilyen. Szerintem jobb lenne, ha kicsit lentebb már töltene.


ettől lentebb? vannak bizonyos határok (fizikai), ami behatárolja ezt. esetleg külső megoldással lehetne megoldani. ha nincs a kipu. gáznak elég nyomása meghajtani a turbót, akkor nem tud tölteni. ahhoz meg kell bizonyos motorfordulat. persze lehetne játszani sok mindennel, de az úgyis valaminek a hátrányára menne.
mellesleg ha eláltogatod 1600 alatt, akkor szépen spórolva el tudsz vele járni.

YELLOW Elküldve: 2015-02-03 17:47 Féktárcsa és fékbetét

raul227 írta:
hun_tigoo írta:
raul227 írta: sziasztok nekem a hátsó fékeim egyik 5 a másik 3 mm-es ,csereérett,de nem értem pl fent van a kovácsautó . hu oldalon jó pár betét,de telefonon azt mondták,ha már bejelez a muszerfalon(nekem bejelez,de néha eltünik az a sárga ikon) akkor cserélni kell a jeladót is mert az már nem használható.kérdésem:tényleg csak egyet kell venni,mindkét hátsó fékbetét cseréje esetén is?nem ugy van hogy kerekenként egy egy?pl az abs jelado mellett ami még van abban a kis dobozban,az a fékkopásjelzö jeladó,de azt hiszem az kerekenként egy,nem?és kompatibilis e pl zimmermann fékbetéthez egy ate jeladó?mert valamelyikhez azt irja a leirás ,hogy pl Ate fékkopásjelzöhöz elökészítve.akkor csak Ate fékbetéttel jó?megh mi az h fékrendszer Ate?Koszi


jeladó 1db kell. egy darab van elől (bal oldalon) és egy darab van hátul (jobb oldalon). elvileg a kopásjelzőknek kompatibilisnek kell lenniük bármely fékpofával. az számít, hogy ugyanahhoz az autótípushoz legyen rendelve, akkor tutti jó.


Aha, akkor olyan logikája van, hogy alapból tengelyenként cserélni mindenki és egyformán kopik. Ami lehet hülyeség is.
YELLOW xD


nem mondanám xD-nek én, hogy meg lepődtem, hogy rányomok a küldésre oszt nincs ott a komment. frissítek, oszt akkor látom, más nevével szerepel. pedig valami rémlik, hogy volt már egyszer ugyanilyen és ugyanúgy hun_tigoo-val, ármint az ő neve jelent meg.

igen, kb egyformán kell kopnia, ha nincs beragadva valamelyik nyeregnél a munkahenger. ha cseréled, majd magától eltűnik a hibajelzés x km vagy x indítás után.

YELLOW Elküldve: 2015-02-03 16:13 Féktárcsa és fékbetét

hun_tigoo írta:
raul227 írta: sziasztok nekem a hátsó fékeim egyik 5 a másik 3 mm-es ,csereérett,de nem értem pl fent van a kovácsautó . hu oldalon jó pár betét,de telefonon azt mondták,ha már bejelez a muszerfalon(nekem bejelez,de néha eltünik az a sárga ikon) akkor cserélni kell a jeladót is mert az már nem használható.kérdésem:tényleg csak egyet kell venni,mindkét hátsó fékbetét cseréje esetén is?nem ugy van hogy kerekenként egy egy?pl az abs jelado mellett ami még van abban a kis dobozban,az a fékkopásjelzö jeladó,de azt hiszem az kerekenként egy,nem?és kompatibilis e pl zimmermann fékbetéthez egy ate jeladó?mert valamelyikhez azt irja a leirás ,hogy pl Ate fékkopásjelzöhöz elökészítve.akkor csak Ate fékbetéttel jó?megh mi az h fékrendszer Ate?Koszi


jeladó 1db kell. egy darab van elől (bal oldalon) és egy darab van hátul (jobb oldalon). elvileg a kopásjelzőknek kompatibilisnek kell lenniük bármely fékpofával. az számít, hogy ugyanahhoz az autótípushoz legyen rendelve, akkor tutti jó.


ez most mi??? ezt a kommentet én írtam.

YELLOW Elküldve: 2015-02-03 13:25 Motorolaj

ZoleeSRB írta:
YELLOW írta:
ZoleeSRB írta: e46 318i 143ló mennyi olaj megy bele?


most komolyan kérdezed? ez a téma kb egy hete.

N40, N42, N46, N43, N45 mindbe 4,25 Liter kell.


Igen,komoly volt a kérdés.Azt láttam,hogy 1.6 annyi kell,de azt gondoltam ha nagyobb a cm3 több olaj is kell...


én is így voltam ezzel régen. de ugye a blokk az alap, a hengerfejek másak. azok nem befolyásolják nagy mértékben az olajtöltetet. ugyanúgy az M52-es blokkba is hogy most az 20i vagy 28i attól függetlenül ugyanannyi olaj kell bele. vagy sorolhatnám.

YELLOW Elküldve: 2015-02-03 07:36 Autóvásárlás

Balasko07 írta: Sziasztok,BMW vásárláson töröm a fejem.320-323-325 érdekelne,szerintetek melyik lenne a legjobb választás?Fogyasztás,tényező de nem kizáró ok...
Automata vagy manuális váltóval?Fogyasztás,hogy változik a külömböző motorok között?Mire kell oda figyelni vásárláskor?Típus hibák ,ha van ilyen?

Lenne még kérdésem,ha valaki válszol akkor fel teszem őket!
Előre is köszönöm!

Üdv


325, manuális
vagy egyéb sarcok miatt 323, aztán kis okosítással csinálható belőle 25i.

YELLOW Elküldve: 2015-02-02 21:45 Motorolaj

ZoleeSRB írta: e46 318i 143ló mennyi olaj megy bele?


most komolyan kérdezed? ez a téma kb egy hete.

N40, N42, N46, N43, N45 mindbe 4,25 Liter kell.

YELLOW Elküldve: 2015-02-02 10:49 Társalgó

csbalu írta:
Szemy írta: Szia Robinson!

Elöször is gratulalok az uj paripahoz es rögtön lenne is ehhez kapcsolodoan egy kerdesem. Az E60-es szeriaban meg vagy elegedve a hatso labterrel? Elegendöen nagy?

Tegnap probaltam egy F10-es limuzint, ami alapvetöen nekem nagyon tetszik, de amikor beallitottam magamra a vezetöülest (ugy, ahogy a mostani automban is van), bizony hatul a labter nagyon kicsi lett, pedig nem vagyok egy hatalmas ember a magam 178 cm-evel es 85 kg-javal. A vall- es fejterrel semmi gond nem volt hatul, de bizony a labter borzasztoan szüknek bizonyult. Öszinten szolva nem volt öszinte a mosolyom, ezt az elado is eszrevette.

Elöre is nagyon szepen köszi szepen a velemenyed.
Szemy


Én nem tudom hogy a 2m-es németekből 4db hogyan tuszkolja be magát egy E60ba.. egy E90be meg főleg. Az új A6 komiban el lehet férni, múltkor beleültem, de azt sem mondanám lötyögősnek. Egész egyszerűen nem tudom elképzelni miért csinálják ezt! 7-est sokan "elvből" nem vesznek, mert nincs szükségük rá. Miért nem lehet az 5-ösöket is normális méretűre csinálni, nem lenne konkurencia a 7-esnek szerintem.



ez amúgy érdekes. az 5-ösök pl az E34 sem volt túl tágass hátulról, talán az E39 volt az ami elfogadható. nézzetek meg egy szivar 100-as audit, olyan hely van hátul benne, hogy táncolni lehet. és ahogy jöttek az időben előre,e gyre késebb lett a lábtér. pedig a szivarnak az eleje meg a fara sem rövid. anno pár újságra is elő voltam fizetve, d enéha olyan autókra monták, hogy nagy, meg jó a lábtér, aminél a képen is látszódott, hogy ezek miről beszélnek.

YELLOW Elküldve: 2015-02-02 08:00 Heeelp...!

Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta:
Nem tudom mért kellene meglepődni. Mikor anno vettem az autóm, az összes kulccsal kipróbáltam távval, és manuálisan is az összes zárat.


ez a normális. de eleve a könyvben benne hány kulcs van hozzá, ott fellapozod, ha hiányzik valamelyik számon lehet kérni. de hát vannak ittnéha olyna kérdések és egyre több, amik bene vannak a könyvben, még nem magyar leírás esetén is egyértelmű sok minden. hozzák be a sokat a bontó elől, a papírok, könyvek már rég nincsennek meg, a kulcsok egy nagy része sem. bezúsás előtt az ilyeneket kiveszik az autónól a papír hulladék az máshova megy. de minap nézegettem ki autókat, egy 2005-ös hundáj gecc is majdnem 1,2 milla és valaki enniyért akar vnni ilyen idős e46-ot. azért értitek. vegyék, legalább a fórumon mindig lesz téma...


Nekem csak 2ő kulcs van meg hozzá, ugye a többi tiltva. Ezen kívül az össze papírja +van. A zárról meg annyit, a WD40 nem hazudik, ősszel vettem észre a kilincsek is picit szorultak, olyan csattanósan ment vissza némelyik a helyére nyitás után, mióta befújtam mindet azóta csak úgy siklik hangtalanul.


WD40-nel az a baj, tapasztalat, mert melóhelyen hazsnáljuk, pl zárban is, hogy kimossa a gyári kenést is a zárból. az elején minden patika, de kb 1-2 hét után elkezd akadni, amíg újra be nem fújod. mint egy drog, függőséget generál. szerintem jobbak a direkt zárakhoz kapható pici olajzók. az is fújós, nem drága. ilyen jégoldós olajzó. néha be lehet vele fújni. de igaz, hogy sajnos ezek a zárak nem állandó hazsnálatra vannak kitalálva, hisz azért a központi távos nyitási lehetőség. tényleg csak arra való, ha valami gixxer van a nyitással amúgy. és a WD40-től a Nicro-nak sokkal jobb termékei vannak. ami túl univerzális, az sosem jó valójában semmire

YELLOW Elküldve: 2015-02-02 07:48 Motorolaj

srefpwn írta:
karogino írta:
Sziasztok! Tanácsot szeretnék. Olajat akarok cserélni a kocsiban bmw 316i 2002 facelift ( N40B16 ) Milyen olajat ajánlotok ? És pontosan mennyi megy bele? köszi


Szia,

Ez a motor az alábbi paraméterekkel rendelkezik: N40B16, 1596cm3. 85kw (igazi vérbeli német példányt fogtál ki )

A gyártó az alábbi olaj típusokat ajánlja ehhez a motorhoz:
BMW Longlife SAE 0W-30
BMW Longlife SAE 0W-40
BMW Longlife SAE 0W-50
BMW Longlife SAE 5W-30
BMW Longlife SAE 5W-40
BMW Longlife SAE 5W-50

Összesen: 4.25L kell bele (literes szerelésben árulják nagyjából 2900-3000 Ft-ért, 5 db-ra lesz szükséged)

A kérdés már csak az, hogy milyen viszkozitású lett használva legutóbb benne. (ezt sajnos megnézni nem tudod, csak kipróbálni)

Remélem tudtam kicsit segíteni.


nem is olyan rég volt ez kérdés, minimálisat kellett volna visszaolvasni. a könyv egyébként nem ajánlja a 50-es melegoldali viszkót, nem egy sport motorról van szó és nem is a szaharában vagyunk a dakaron. de ennél a motornál az olaj lesz a legkisebb gondod

YELLOW Elküldve: 2015-02-02 07:43 Heeelp...!

Pocses írta:
Nem tudom mért kellene meglepődni. Mikor anno vettem az autóm, az összes kulccsal kipróbáltam távval, és manuálisan is az összes zárat.


ez a normális. de eleve a könyvben benne hány kulcs van hozzá, ott fellapozod, ha hiányzik valamelyik számon lehet kérni. de hát vannak ittnéha olyna kérdések és egyre több, amik bene vannak a könyvben, még nem magyar leírás esetén is egyértelmű sok minden. hozzák be a sokat a bontó elől, a papírok, könyvek már rég nincsennek meg, a kulcsok egy nagy része sem. bezúsás előtt az ilyeneket kiveszik az autónól a papír hulladék az máshova megy. de minap nézegettem ki autókat, egy 2005-ös hundáj gecc is majdnem 1,2 milla és valaki enniyért akar vnni ilyen idős e46-ot. azért értitek. vegyék, legalább a fórumon mindig lesz téma...

YELLOW Elküldve: 2015-02-01 21:51 Heeelp...!

jrtom írta:
YELLOW írta:
gfeco írta:
ninyus írta: Sziasztok lemerült az aksim mig nem voltam itthon nem tudom kinyitni a kocsit mit tegyek??
E39 525tds 1998


Hacsak nem dugoztad le a bal oldalo zárat manuálisan nyitnia kéne kulccsal.


egyszerűen nem értem ez az egyértelmű lehetőség miért nem jut eszébe valakinek???
eleve fura ez nekem mindig, főleg első kommentnek.


Gondolom szar a zár azért nem tudja nyitni. Sok e46 tulaj is meglepődne ilyenkor, mert az első kulcsfordításnál törne ketté a zárbetét.


ez igaz, konkrét E46-ról is tudok. (nem, nem az enyém)
de gondolom, azt is leírta volna, ha már próbálta volna... (nem mellesleg, akinek fontos a kérdés, az részletesen leírja a tapasztalásokat, mint tegnap, az N42-es motoral kapcsolatban a srác. látszik amit lehetett megnézett és mindent leírt, amit tapasztalt)

YELLOW Elküldve: 2015-02-01 21:30 Heeelp...!

gfeco írta:
ninyus írta: Sziasztok lemerült az aksim mig nem voltam itthon nem tudom kinyitni a kocsit mit tegyek??
E39 525tds 1998


Hacsak nem dugoztad le a bal oldalo zárat manuálisan nyitnia kéne kulccsal.


egyszerűen nem értem ez az egyértelmű lehetőség miért nem jut eszébe valakinek???
eleve fura ez nekem mindig, főleg első kommentnek.

YELLOW Elküldve: 2015-02-01 08:50 Gumi

Robinson írta: Sziasztok,

e60 alá 8,5x18 ET 20 felnire mekkora gumi dukál? 245/40R18?
Gyári felnije nem volt 8,5 széles, így nem tudok lesni.


igazából attól függ mi a célod később. hivatalosan 255 széles gumi való hozzá. de ugye ez nem feszül rajta. de még a 245 sem fog látványosan. persze ez függ gumitól is, mert egy 245 nankang valószínű olyan elsz rajta, mint egy dunlop 225 kb. ezek a koreai, meg ilyen gumik, mintha keskenyebbek lennének valójában.