Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-08-24 17:45 Motorolaj

leroyclub írta: Lassan esedékes lesz az olajcserém és arra gondoltam hogy Castrol Edge 0w-40 et töltenék bele. Sok leírást találtam amiben ajánlják 320D-be. Szerintetek?


csak nem a gyanusan olcsót kell megvenni. és felesleges a 40-es meleg oldali viszkozitás. dízelbe a 30-as kell.

YELLOW Elküldve: 2014-08-23 15:23 gyári cd-és rádió

Pitykoo írta:
Aham... ez a dension gateway cuccal meg szépen tisztán szól majd?!
Érdemesebb akkor egy ilyenre befizetni?!


állítólag nem olyan rossz. vannak olcsóbb változatok pl yatour, ilyenből hallottam, ami kigyulladt bár van aki esküszik rá. igazából ha nagyon vájt fülű vagy, és nagyon számít a minőség, akkor nagyon egyik sem jó. nekem elég jó a hangérzékem, a hallásom, de engem nem zavar a gyári business fejegység sem, amit szinte mindneki szid. nem mindegy azt a pár rádiót hogy hallgatja az ember, vagy épp CD-t? ha minőségi módon akarok zenét hallgatni, akkor azt megteszem egy oylan helyen olyan eszközökkel és semmiképp nem autóban. inkább halljam a motorhangot. nagyon hangosan vezetés közben nem is célszerű zenét hallgatni, halkabban, meg jön a szélzaj, a gördülési zaj, és minden egyéb. szóval én sosem fogom megérteni, ezt a minőségi mániát az autóban. na mindegy ez csak úgy lábjegyzetben akartam.

YELLOW Elküldve: 2014-08-23 14:40 gyári cd-és rádió

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
leroyclub írta:
Pitykoo írta: Hali!
Nézegettem Youtubon egy csomó videót amin a gyári cd-s fejegységet megcsinálják úgy, hogy jack dugóval tabletet vagy telefont lehet rákötni!
A baj az, hogy angolul magyarázzák és azt nem vágom!
A kérdésem az lenne, hogy ez akkor lehetséges van ilyen bemenet rajta csak valami átalakító kábel kell hozzá vagy csak simán rá lehet kötni egy jack-et??!
Vagy hogy lehet ezt össze hozni?!
Előre is köszönöm!


ha AUX képes a Business CD fejegységed, akkor lehet rá kötni egy kábelt aminek a vége jack dugós. Ezután csak átváltod Mode gombbal AUX-ra és már mehet is rá a telo vagy bármi ami 3.5-es


Most akarok majd venni bele ezért is kérdeztem! Úgy vettem hogy egy sima fejegység van benne és nekem nem szimpi....
Köszönöm a választ!


meg lehet csinálni másképp is. igaz az nem AUX lesz, de maga a fejgeység erősítőjét és az autó hangszóróit tudod használni. csak annyi, hogy a megfelelő helyre kell bekötni a fejegység belső erősítőjére a jack dugót, és a fejegységen tudod állítani a hangerőt, viszont nem fog kiírni semmit, tehát a kijelzőn nem látsz lejátszási adatokat. annyi, hogy valószínű illeszteni kell, tehát kell egy illesztő áramkor, bár ha jobban belegondolok nem is kell. a gond inkább az, hogy megoldani, hogy közben ne szóljon a rádió meg lehetne csinálni de kísérletezni kell. asszem nem mondtam semmit, jobb az AUX képes fejegység egyszerűbb....


Ez már nekem túl bonyolult!!
Maradok ennél az egyszerűbbnél, a benne levő fejegység nekem úgy se jött be!!
Köszi!


Am... még annyi esetleg, hogy megoldható e és ha igen hogy, hogy pendrive-ról is tudjak vele zenét hallgattatni, kezelje azt is?!


nem valószínű. mivel a pendrive csake gy tároló eszköz. kell egy SW, ami kezelni tudja, le tudja játszani a fájlokat, fel tudja dolgozni. viszont ha MP3 lejátszóról van szó, az megoldható, de ugye AUX téma az is. vagy venni kell pluszban pl egy "emulátort" pl dension gateway cuccot.


Ammm...vagy olyan transzmitter aminek van jack kimenete! Gondolom az is jó hozzá!?


ja, csak a minőség az olyan is lesz...

YELLOW Elküldve: 2014-08-23 14:17 gyári cd-és rádió

Pitykoo írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
leroyclub írta:
Pitykoo írta: Hali!
Nézegettem Youtubon egy csomó videót amin a gyári cd-s fejegységet megcsinálják úgy, hogy jack dugóval tabletet vagy telefont lehet rákötni!
A baj az, hogy angolul magyarázzák és azt nem vágom!
A kérdésem az lenne, hogy ez akkor lehetséges van ilyen bemenet rajta csak valami átalakító kábel kell hozzá vagy csak simán rá lehet kötni egy jack-et??!
Vagy hogy lehet ezt össze hozni?!
Előre is köszönöm!


ha AUX képes a Business CD fejegységed, akkor lehet rá kötni egy kábelt aminek a vége jack dugós. Ezután csak átváltod Mode gombbal AUX-ra és már mehet is rá a telo vagy bármi ami 3.5-es


Most akarok majd venni bele ezért is kérdeztem! Úgy vettem hogy egy sima fejegység van benne és nekem nem szimpi....
Köszönöm a választ!


meg lehet csinálni másképp is. igaz az nem AUX lesz, de maga a fejgeység erősítőjét és az autó hangszóróit tudod használni. csak annyi, hogy a megfelelő helyre kell bekötni a fejegység belső erősítőjére a jack dugót, és a fejegységen tudod állítani a hangerőt, viszont nem fog kiírni semmit, tehát a kijelzőn nem látsz lejátszási adatokat. annyi, hogy valószínű illeszteni kell, tehát kell egy illesztő áramkor, bár ha jobban belegondolok nem is kell. a gond inkább az, hogy megoldani, hogy közben ne szóljon a rádió meg lehetne csinálni de kísérletezni kell. asszem nem mondtam semmit, jobb az AUX képes fejegység egyszerűbb....


Ez már nekem túl bonyolult!!
Maradok ennél az egyszerűbbnél, a benne levő fejegység nekem úgy se jött be!!
Köszi!


Am... még annyi esetleg, hogy megoldható e és ha igen hogy, hogy pendrive-ról is tudjak vele zenét hallgattatni, kezelje azt is?!


nem valószínű. mivel a pendrive csake gy tároló eszköz. kell egy SW, ami kezelni tudja, le tudja játszani a fájlokat, fel tudja dolgozni. viszont ha MP3 lejátszóról van szó, az megoldható, de ugye AUX téma az is. vagy venni kell pluszban pl egy "emulátort" pl dension gateway cuccot.

YELLOW Elküldve: 2014-08-23 13:37 gyári cd-és rádió

Pitykoo írta:
leroyclub írta:
Pitykoo írta: Hali!
Nézegettem Youtubon egy csomó videót amin a gyári cd-s fejegységet megcsinálják úgy, hogy jack dugóval tabletet vagy telefont lehet rákötni!
A baj az, hogy angolul magyarázzák és azt nem vágom!
A kérdésem az lenne, hogy ez akkor lehetséges van ilyen bemenet rajta csak valami átalakító kábel kell hozzá vagy csak simán rá lehet kötni egy jack-et??!
Vagy hogy lehet ezt össze hozni?!
Előre is köszönöm!


ha AUX képes a Business CD fejegységed, akkor lehet rá kötni egy kábelt aminek a vége jack dugós. Ezután csak átváltod Mode gombbal AUX-ra és már mehet is rá a telo vagy bármi ami 3.5-es


Most akarok majd venni bele ezért is kérdeztem! Úgy vettem hogy egy sima fejegység van benne és nekem nem szimpi....
Köszönöm a választ!


meg lehet csinálni másképp is. igaz az nem AUX lesz, de maga a fejgeység erősítőjét és az autó hangszóróit tudod használni. csak annyi, hogy a megfelelő helyre kell bekötni a fejegység belső erősítőjére a jack dugót, és a fejegységen tudod állítani a hangerőt, viszont nem fog kiírni semmit, tehát a kijelzőn nem látsz lejátszási adatokat. annyi, hogy valószínű illeszteni kell, tehát kell egy illesztő áramkor, bár ha jobban belegondolok nem is kell. a gond inkább az, hogy megoldani, hogy közben ne szóljon a rádió meg lehetne csinálni de kísérletezni kell. asszem nem mondtam semmit, jobb az AUX képes fejegység egyszerűbb....

YELLOW Elküldve: 2014-08-22 14:16 világításmodul programozása

jons írta:
leroyclub írta: Remélem itt jó helyen lesz a kérdésem. Találtam wikipédián az E46-nál egy olyan frissítést hogy "LCMs now support "comfort blinker" function (triple flash). Must be activated by BMW Service Center or coding software."

Ezek szerint be lehetne programozni hogy ne 1-et villanjon az index hanem 3at. Ezt valaki be tudná nekem programozni pesten és környékén vagy csak szervíz tudja?


CI37 Coding indexű LCM kell hozzá. Kései E46 tudhatja ezt a funkciót.


az enyém nem kései, de tudja.

YELLOW Elküldve: 2014-08-22 13:49 Díszlécek

SP_323i írta: Sziasztok!

Szereztem egy szett fényes fekete ablakkeretet
Ahogy nézem majdnem mindnek a cseréje menni fog, viszont a hátsó ablak környékével meg vagyok lőve
Próbáltam utána nézni, hogy azt touringon hogy kellene cserélni, de csak limóhoz találtam képeket. Esetleg vkinek van infója hogy fogjak hozzá, hogy ne barmoljak szét semmit?

Itt a 2-es meg az ablak alatt futó vízzáró igazán a kérdés
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=20

Előre is THX


úgy tudom ugyanúgy jön le, mint a sedan-nál

YELLOW Elküldve: 2014-08-22 12:25 világításmodul programozása

leroyclub írta: Remélem itt jó helyen lesz a kérdésem. Találtam wikipédián az E46-nál egy olyan frissítést hogy "LCMs now support "comfort blinker" function (triple flash). Must be activated by BMW Service Center or coding software."

Ezek szerint be lehetne programozni hogy ne 1-et villanjon az index hanem 3at. Ezt valaki be tudná nekem programozni pesten és környékén vagy csak szervíz tudja?


jaja nem nagy cucc. akinek van DIS, vagy NCS az meg tudja csinálni.
de szerintem nem jó. nekünk off autó alapból ilyen, viszont az enyémnél nem állítottam be. jobban szeretem, ha addig villog, amíg rajta tartom az ujjam. mert valamikor kevés a 3 villanás, valamikor sok. apám ráadásul az off autóban nem hazsnálja mindig full nyomja a rendes irányjelzőt

YELLOW Elküldve: 2014-08-22 08:13 Mi lehet a baj?

Bero írta: Sziasztok! Adott egy E46 320ci 170 lovas. alapjáratom nem az igazi,amikor üresben gurulok vagy üresben adok gázt akkor nem áll vissza egyből 800 körüli fordulatra hanem 1000-1200 fordulaton pörög és kis ''gondolkodás'' után visszaáll az eredeti helyére és szépen jár. Minden esetben csinálja. Amiddig gurulok üresben vagy benyomott kuplungal addig végig 1000-1200 az alapjárat és csak akkor áll be a helyére amikor megáll az autó. A gázpedál se reagált minden helyzetben így kicseréltem ez a hiba megoldódni látszik,de az alapjárat nem. Vagy ez normális? Köszi a segítséget!



én nem biztos, hogy aggódnék. mindenképp egy olyan mondja meg a frankót, akinek ilyen mocija, van és ki is próbálta neki, mit csinál.
nem tudom szándékosan van-e ez így megcsinálva vagy létezik-e, de akár elképzelhetőnek tartom. olyan ez mint az újabbaknál, hogy váltásnál nem engedi le a fordulatot. tehát lehet várná, hogy rakd fokozatba, gy nem az alapjáratról kell felépíteni a nyomatékot. amikor megállsz, akkor meg értelem szerűen azért jó, mert tudja, hogy állsz.
amúgy én üresben szinte sosem gurulok.

YELLOW Elküldve: 2014-08-21 14:22 330Ci váltó olaj

zuziq írta:
YELLOW írta:
zuziq írta:
YELLOW írta:
zuziq írta: Sziasztok!
Váltó olajat szeretnék cserélni. Mtf-lt-2 van a váltótra írva sárga felületen. Neten nem találtam ilyet mindenhol a BMW gyárit dobta ki. Bementem az itteni bmwbe es azt mondta a csávó hogy nincs már ebből 1l flakonos csak 5 es azt sem tudja igazán eladni de kimér nekem annyit amennyi a valtomba kell.
Mit gondoltok meg merjem venni?

Köszi. Üdv!



szerintem igen. bár az sem lesz olcsó.
amúgy ha így tudsz szerezni oké, de sok külföldi oldalon is simán beleteszik az ATF olajat. ugyanis a gyári olaj állaga is nagyon ATF-es, csak ugye nem piros.
elvileg a BMW-nél ez az MTF LT 2 vagy 3, vagy esetleg 4 van legalábbis annak kellene lenni, szóval meg lehet venni nyugodtan.


Nem az árról van szó hanem a minőségről... 2 literről van szó.


na ja, de úgy rémlik ~5000Ft/l körül szokták adni. aztán ATF-et meg 5ezerből veszel 2 litert. de mondom nagy esély van rá, hogy jó lesz az, ha valóban azt kapod.


42€ akart adni 1,6 litert elsőre azt gondolnám hogy itt csak nem kúrnànak át a BMW márkakereskedésben, aztán ki tudja... Majd megpróbálok bejutni es megnézni hogy miből tölti ki... A másik amit nem értek hogy en eddig mindenhol azzal talakoztam hogy 1.1l kell bele a koma meg azt mondja hogy 1.6... Na mind1 majd meglátjuk. Azért köszi!



a 2 liter akkor is elég. a lényeg, hogy a betöltő nyílásig kell tölteni.

YELLOW Elküldve: 2014-08-21 13:05 330Ci váltó olaj

zuziq írta:
YELLOW írta:
zuziq írta: Sziasztok!
Váltó olajat szeretnék cserélni. Mtf-lt-2 van a váltótra írva sárga felületen. Neten nem találtam ilyet mindenhol a BMW gyárit dobta ki. Bementem az itteni bmwbe es azt mondta a csávó hogy nincs már ebből 1l flakonos csak 5 es azt sem tudja igazán eladni de kimér nekem annyit amennyi a valtomba kell.
Mit gondoltok meg merjem venni?

Köszi. Üdv!



szerintem igen. bár az sem lesz olcsó.
amúgy ha így tudsz szerezni oké, de sok külföldi oldalon is simán beleteszik az ATF olajat. ugyanis a gyári olaj állaga is nagyon ATF-es, csak ugye nem piros.
elvileg a BMW-nél ez az MTF LT 2 vagy 3, vagy esetleg 4 van legalábbis annak kellene lenni, szóval meg lehet venni nyugodtan.


Nem az árról van szó hanem a minőségről... 2 literről van szó.


na ja, de úgy rémlik ~5000Ft/l körül szokták adni. aztán ATF-et meg 5ezerből veszel 2 litert. de mondom nagy esély van rá, hogy jó lesz az, ha valóban azt kapod.

YELLOW Elküldve: 2014-08-21 11:05 330Ci váltó olaj

zuziq írta: Sziasztok!
Váltó olajat szeretnék cserélni. Mtf-lt-2 van a váltótra írva sárga felületen. Neten nem találtam ilyet mindenhol a BMW gyárit dobta ki. Bementem az itteni bmwbe es azt mondta a csávó hogy nincs már ebből 1l flakonos csak 5 es azt sem tudja igazán eladni de kimér nekem annyit amennyi a valtomba kell.
Mit gondoltok meg merjem venni?

Köszi. Üdv!



szerintem igen. bár az sem lesz olcsó.
amúgy ha így tudsz szerezni oké, de sok külföldi oldalon is simán beleteszik az ATF olajat. ugyanis a gyári olaj állaga is nagyon ATF-es, csak ugye nem piros.
elvileg a BMW-nél ez az MTF LT 2 vagy 3, vagy esetleg 4 van legalábbis annak kellene lenni, szóval meg lehet venni nyugodtan.

YELLOW Elküldve: 2014-08-21 09:17 Társalgó

YELLOW Elküldve: 2014-08-20 22:01 BMW kulcsok

VMBMW írta:
YELLOW írta: kis infó még, bár bárki rákereshet





Szia. Olyan infód nincs véletlen, hogy az egyéb kis kis alkatrészek milyen értékűek? Kondik, ellenállások? Szétszedéskor lenyestem 2 kis ellenállást és egy kondit. Ezt kéne pótolnom, hogy működjön a pótkulcs is.


sajna nincs... ha ne adj Isten 1x az enyémet szét kell szedni, vagy lesz nálam valakié, akkor RLC mérővel kiméregetem őket.

YELLOW Elküldve: 2014-08-20 19:31 Akkumulátor

kgy írta:
YELLOW írta:
kgy írta:
Medvedisznoman írta:
kgy írta: Sziasztok!

Van egy 524TD-m még 89-ből. Valami leszívja az akkumulátort.
Egy 95aH-s gigawatt akku van benne, 4 napig nem használtam és lemerült.
Rámértem a generátorra, az tölt nincs vele baj.
Szereztem egy akkut, igaz ez csak 75aH-s.
A kezdő feszültség 12,85V.
Naponta rámértem és ezeket az értékeket kaptam.
12,85 12,59 12,47 12,37 12,29 Az autót nem használtam, 12,29-nél még beindult.
Normális az ilyen szintű merülés? A régi akku feszültsége nem változott 12,17v-nál cseréltem ki és a 4 nap alatt nem változott.
Télen megérteném ha lemerülne, de most 1 hetet szerintem simán ki kellene, hogy bírjon.



Szia!
Érdemes lenne áramfelvételt is mérni leállított motornál (lakatfogóval pl). Ha valami szívja akkor az így egyből kiderül. Ha nem, akkor lehet hogy öregszik az akkud. Ezek általában 5-6 évet bírnak normál használat mellett (ha van erősítő és mélyláda akkor kevesebbet).


Mélyláda ilyesmi nincs.
Ilyenem van. Multimeter
Ezzel is tudom meg tudom mérni az áramfelvételt? Ha igen hogyan?
A választ köszönöm!


meg tudod ezzel, de sorba kell kötni. azaz leszeded a sarukat. a multiméter vezetékeit berakod berakod a körbe. valamivel oda kell csiptetni. akksi pozitív sarura a műszer felete vezetéke. a fekete vezeték a műszer COM-jába. mászer 5A-es részébe a piros vezeték, a piros vezeték másik része az autó piros vezetékére. ha ezt így össze kötötted, akkor felralkhatod az akksi negatív saruját. meg ne próbálj ráindítani, mert kb elfüstöl a műszer gyújtás se legyen az autón. aztán figyeld az értékeket. azért ne a 200mA-es részbe rakd a pirosat, mert valószínű több a fogyasztás, ami üresen az akksin van. ja a műszer tekerőjéát pedig az 5A-esre forgasd. a lakatfogó azért jobb, mert nem kell így szarakodni vele.


Megmértem. 0.38 apert mutatott. Próbából felkapcsoltam a lámpát úgy 3,63 ampert volt.
Gondolom 0 körül kéne lennie.


pontosan nem tudom mennyinek kell lennie az üres járatinak, de a 380mA-t sokallom. bár nem tudom, hogy mérted, mert vagy 30 perccel később kellene, amikor magától kikapcsol minden. ugye 10 óra alatt, 3,8A-t jelent. ennek még akor sem kellene gondot jelenteni egy jó akksi esetén, amibe van töltés.

szerk.: ja 4 nap alatt merül le. na igen úgy már gond.