Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-07-21 11:44 Motor-váltó

ToXic írta:
YELLOW írta:
én nem tudom, nekem 500km múlva fogja karcolni a 100ezret, de nem eszi. 10-12ezer alatt, a nívón nézve max 2mm-t csökken a szint.
vagy az olaj nem jó amit ahzsnáltok, vagy a km nem stimmel.


Remélem annyi is van benne, aki látta szertelők ők is azt áláítják valós lehet a km (bár állapotfelmérésre még nem vittem...) Ez az olaj van benne


jah, hát meg sem vagyok lepődve. tudom marha sokan használnak ilyet, én pedig még mindig azt mondom, hogy bele nem raknám, ha ingyen adná valaki akkor sem. nem írom le miért, korábban bőven elégségesen ki lett tárgyalva a téma, pro és kontra.
nem tudom valahol olvastam pont polaj téma, hogy Gutenberg óta bármi másolható. és a net, főleg az aprós oldalak tele vannak, ilyen olajakkal, amik kitudja honnan vannak. talán a márkaképviseletesben bíznék, de annyit meg nem ér, amennyiért ott adják.

YELLOW Elküldve: 2014-07-21 11:14 Motor-váltó

ToXic írta: Látom pont az olaj fogyasztás a téma. Nekem is eszegeti (N42B18-s motor), valamennyivel több mint 3000 km alatt megevett 1 liter olajat, ez mennyire probléma? Óra szerint 141e km van benne....



én nem tudom, nekem 500km múlva fogja karcolni a 100ezret, de nem eszi. 10-12ezer alatt, a nívón nézve max 2mm-t csökken a szint.
vagy az olaj nem jó amit ahzsnáltok, vagy a km nem stimmel.

YELLOW Elküldve: 2014-07-21 11:12 Segítség, tanácstalan vagyok.

Andras6800 írta: Sziasztok,

jó ideje küzdök egy problémával, már írtam is az ügyben az oldalra:
"Andras6800 írta: Sziasztok!

Adott egy E46 316i. 2003as végi gyártás, 130000km. Az előző tulaj tulajdonosa volt az autónak, nem gazdája, cserébe a km óra állás tuti (110.000-el lett véve). A hiba meglehetősen kellemetlen, és immár másfél éve nem jövünk rá, hogy mi lehet a baj. A dolog úgy kezdődik, hogy az autó szépen elkezd vaskosabban fogyasztani. Ez odáig megy, hogy finom vezetés mellett is elmegy 12L/100km ig. Amúgy a pillanatnyi fogyasztás kijelző kilengési szokásain remekül lejön már, hogy romlik az állapot. Ahogy nő a fogyasztás az autó alapjáraton elkezd egy trabantra hasonlítani. Néha akkorákat tud rezonálni, hogy még a trabi is elszégyellhetné magát. Majd a végére kialakul az ~1900/min fordulatszám környékén tapasztalható rángatás. Ez azt jelenti, ha 5ös fokozatban olyan 70-80al megyek rángat az autó, mihelyst tartom a sebességet. A gázpedál bármilyen módon történő mozdítása megszakítja a rángatást, amúgy pedig addig csinálja míg a rángatózástól nem mozdul el a lábam a pedálon. Totál tanácstalan vagyok, a hiba teljesen hektikusan jelenik meg. Van, hogy hibatároló törlés után elmegyek 2-3000km-t és akkor jön elő, volt, hogy 1 tank benzin után már elkezdte. A hibatároló az elején légtömegmérő hibát írt, meg néha lambda szonda fűtést. A légtömegmérő le lett cserélve, de a hiba maradt. Majd a lefojtó szelep motorra írt hibát, így az is le lett cserélve. Egy hiba mindig jelen van, az üzemanyag keverék hiba. Gyertyák jók az autóban, már meg lett nézve mind a 4. Le lett cserélve az AC pumpa is. Szerelőnél már többnél is voltam, de nem nagyon tudják, mi lehet a baj. Hibatároló törlés után azonnal megjavul a kocsi, és a fentebb leírt módon alakul az állapota.

Előre is köszi a válaszokat."

Nos a probléma kb ugyan az. Csupán az idó előrehaladtával rövidült a hibamentes állapot időtartama. Annyit megfigyeltem, hogy ha pörgetve van a motor(közút, előzés, kigyorsítás) akkor hamarabb elromlik a dolog, 100km alatt simán kigyullad a sárga lámpa.

Ugye anno mondták, hogy Lambda szonda lesz a baj. Most ugye volt egy újabb ajánlott szerelőnél az autó. És itt kezdődik a baj... Ránézett a lamda szondákra, namármost az ECU kapásból 4 lambda szondát keresett, miközben az autóban 2 van fizikailag... , nyílván így 2re hibát ír be, szóval olyan, mintha másik autóba "gondolná" magát az ECU, mint amiben van. Szoftver jó gyári van a motorvezérlőn. Kitörölték a hibát, azonnal beadta újra, hogy valami gebasz van. Utána még 1 hibatörlés, autóztam vele mint1 15 kmt, visszamentem, semmi hibakód...

Szerelő azt mondta, fogalma sincs ez most mi, de erős a gyanúja, hogy beszart az ECU. Na már most abból egy új elvileg nem igazán megfizethető/megéri kategóra egy 12 éves autóba (árat újhoz nagyon nem is találtam). Ugye hívtam bontókat telefonon, egyik helyen elvileg van is, de 60k, kulcsokkal 80k... Egyáltalán mi kell egy ECu cseréhez? Milyen alkatrészek, illetve szerintetek is megállja e a helyét az ECU hiba, vagy más lehet a baj... Ötletem sincs mi lehet a baj



mi a motorkódod? N40 vagy N42? a motorszám utolsó pár karalkteréből kiderül, vagy ha az alvázszám utolsó 7 karakterét leírod az is jó.
az N42-be 4 db lambda van. sőt az N40-be is.

YELLOW Elküldve: 2014-07-20 12:58 Motor-váltó

Medvedisznoman írta:
Kuszi írta:
YELLOW írta:
Kuszi írta:
YELLOW írta: mint ahogy korábban is írtam, az N42, N46 motorokból a 2 literesek azok, amikkel több a gond. ez így hirtelen látszik is. nekem az 1.8-as van, de nem eszi az olajat.
kíváncsi lennék nektek óra szerint mennyi benne a km és mennyi valóságban


Hát ha a vezetett szervizkönyvben lehet hinni akkor 130 ezer.


nem nagyon lehet hinni. ha kinti az autó, de akár lehet itthoni is, akkor célszerű egy hivatalos szervízben lekérdezni mikor volt utóljára szervizben. sok ilyen 150ezres futású autóban kideról, hogy 3-4 évvel korábban volt utoljára, és akkor volt mondjuk a 250ezres szervizen


Szervizkönyve szerint 1 évvel ezelőtt volt utoljára, mielőtt megvettem oda vittem átvizsgálásra, ahol adtak is papírt róla, hogy az évek alatt mit javítottak rajta.

Az eredeti kérdés viszont az volt, hogy kifér-e a hengerfej a kasztnitól?
vagy ki kell venni a motort?


Kolléga írta hogy az n46-nál nem kell. N42-nél nem tudom sajnos, de remélem nem. Holnap megmondom.


kb tök ugyanúgy néz ki a két motor, szóval valószínű azt sem kell kiemelni...

YELLOW Elküldve: 2014-07-19 22:53 Ablaktörlõ

hanzi320 írta:
YELLOW írta:
hanzi320 írta: Sziasztok.

2004-es 320d kombim van.A problémám a hátsó ablaktörlővel van.Egyik nap észrevettem h nem a helyén áll a lapát ( az ablak alsó szélénél). Ránéztem ,próbáltam kapcsolni és annyi történt, h ugy kb 20 cm.t megindul , majd megáll a lapát.Ablakmosó sem akar menni.Viszont egyszer-csak elkezdett spriccelni,de megállás nélkül,amig a gyújtást le nem vettem.És ugy vettem észre h az ablaktörlő motor mintha forró lenne.

Valakinek valami tipp? Találkoztatok már ilyen problémával?

Előre is köszönöm a segítséget!


valószínű be van gyógyulva a szerkezet. össze van rohadva. volt már róla szó, szétszedés stb, de külföldi oldalak is tele vannak.


Köszönöm,közben megnéztem és tényleg be van kissé rohadva a tengely.Tudtam kézzel mozgatni,de elég nehezen ment.WD40,kis járatás és működik,de majd szét kell szedjem megtisztitani. Igy sötétben nem annyira jó szerelgetni


ha jól emlékszem ott megy a spricni csöve is, és el lehet érve, és a víz befolyik a szerkezetbe, vagy a csomiajtóba.

YELLOW Elküldve: 2014-07-19 22:29 Motor-váltó

Kuszi írta:
YELLOW írta: mint ahogy korábban is írtam, az N42, N46 motorokból a 2 literesek azok, amikkel több a gond. ez így hirtelen látszik is. nekem az 1.8-as van, de nem eszi az olajat.
kíváncsi lennék nektek óra szerint mennyi benne a km és mennyi valóságban


Hát ha a vezetett szervizkönyvben lehet hinni akkor 130 ezer.


nem nagyon lehet hinni. ha kinti az autó, de akár lehet itthoni is, akkor célszerű egy hivatalos szervízben lekérdezni mikor volt utóljára szervizben. sok ilyen 150ezres futású autóban kideról, hogy 3-4 évvel korábban volt utoljára, és akkor volt mondjuk a 250ezres szervizen

YELLOW Elküldve: 2014-07-19 22:27 Ablaktörlõ

hanzi320 írta: Sziasztok.

2004-es 320d kombim van.A problémám a hátsó ablaktörlővel van.Egyik nap észrevettem h nem a helyén áll a lapát ( az ablak alsó szélénél). Ránéztem ,próbáltam kapcsolni és annyi történt, h ugy kb 20 cm.t megindul , majd megáll a lapát.Ablakmosó sem akar menni.Viszont egyszer-csak elkezdett spriccelni,de megállás nélkül,amig a gyújtást le nem vettem.És ugy vettem észre h az ablaktörlő motor mintha forró lenne.

Valakinek valami tipp? Találkoztatok már ilyen problémával?

Előre is köszönöm a segítséget!


valószínű be van gyógyulva a szerkezet. össze van rohadva. volt már róla szó, szétszedés stb, de külföldi oldalak is tele vannak.

YELLOW Elküldve: 2014-07-19 19:59 Motor-váltó

mint ahogy korábban is írtam, az N42, N46 motorokból a 2 literesek azok, amikkel több a gond. ez így hirtelen látszik is. nekem az 1.8-as van, de nem eszi az olajat.
kíváncsi lennék nektek óra szerint mennyi benne a km és mennyi valóságban

YELLOW Elküldve: 2014-07-19 19:56 Légtömegmérõ

gfeco írta: Sziasztok

Egyik barátomnak szeretnék segitséget kérni.Az autó e92 335d.
A légszürőház légtömegmérövel együtt ki lett véve.Az ok hogy lássa honnan szivárog az olaj.A lényeg hogy arrébb kellett álljon és rutinbol beinditotta a kocsit.
A check engine kigyulladt helytelen emissziora panaszkodva.
Visszadugás után is világit.
Házilag lehet törölni szerintetek?
Vagy gépre kell dugni.

Köszi


gép kell.

YELLOW Elküldve: 2014-07-19 19:55 Autóvásárlás

Whole01 írta: Sziasztok!

Mi a véleményetek erről?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...or-8103038

Több Bmw-t is árul a kereskedő,lehet vkinek tapasztalata is van.
Milyen jelekre kell odafigyelni megtekintéskor?

Köszi!



de mi az a biglol szmájli? én mondok viccesebbet. fogod magad és visszaolvasol, ugyanis maga ez a hirdetés is volt téma nem rég.

YELLOW Elküldve: 2014-07-18 13:27 Klíma automatika hiba

csbalu írta:
probiker írta: Sziasztok márkatársak!
E46 320d 2001-es klima problémám van. Mikor beinditom a klimát nagyon jól működik, szépen hűt, birom állitani a ventillátor fokozatait (DIGITÁLIS KLIMA), minden frankó. Kb 50-60km-es kocsikázás után a hűtésnek elmúlik a hatása, és már közel sem ugy hűt mint előtte. Azt vettem észre hogy hiába kapcsolom fel a legmagasabb fokozatra a ventillátort akkor sincs az a hatása. Voltam vele klima szervizben, azt mondták a klima rendben van, valószinű valami elektronikai gond lehet. Vettem új sünit, ami állitólag a ventillátor fordulatát szabályozza és általában E46-nál az szokott lenni a gond. Ki is cseréltem, de ugyanaz a gond mint előtte. Mi lehet a probléma. Szervizekben nem tudnak segiteni, esetleg még maradt a márkaszerviz, de azt inkább elkerülném ha van olcsóbb megoldás! Tud e valaki segiteni? Köszönöm


Van egy fölös klímavezérlő panelem, ha gondolod gyere el érte kölcsönadom próbáld ki azzal. Az jól működött nekem.


Szabadkáról? simááán szerintem ha vesz a bontóban és elküldik neki is olcsóbban megússza, mintha elautózik. max ha nem az a baj, lesz egy fölös panelja, amit akár el is adhat újra. inkább add el neki.

YELLOW Elküldve: 2014-07-18 13:25 Mi lehet a baj?

zoley88 írta: Üdv! Találkozott-e már valaki olyan műszerfal hibával, hogy a mutatók és az index bedöglik, de a piktogramok működnek? Vasárnap történt ez, mikor beindítottam. Az ASC lámpa is éget, titkos menübe nem tudtam belépni, de a BC mért mindent (órát nem). A Klíma nem kapcsolt be. Aztán tanácsoltak egy saru le-felt, utána ugyanaz, csupán a 4 mutató 2-2 centis távokat mozgott le-fel, még akkoris ha nem is volt bent kulcs... aztán 2 nappal később (nem is mentem vele), megjavult. Pontosabban annyi, hogy nem nullán voltak már a mutatók, de amúgy ment minden ismét, a klíma is. elvittem szervizbe ahol kihúzták, a nyákot is megnézték de sem az sem a vezetékek nem voltak sérültek és most jó... lényeg ez, de ez mitől lehetett?

videó:

https://www.youtube.com/watch?v=_mq2JXOL4OQ

(a lufilámpa a kábel ismételt széthúzódása miatt van, az nem idevaló hiba)


szerintem Nap kitörés volt valószínű valami kontakt hiba lehetett. én nem láttam még iylet, de nem is szeretnék

YELLOW Elküldve: 2014-07-18 13:23 Digit klima panel lejjebb helyezése

probiker írta:
YELLOW írta:
probiker írta:
YELLOW írta:
probiker írta: Sziasztok márkatársak!
Bocsi, lehethogy nem pontosan ideillő téma, de nem tudom miért, nem találtam másik klimával kapcsolatos témát. E46 320d 2001-es klima problémám van. Mikor beinditom a klimát nagyon jól működik, szépen hűt, birom állitani a ventillátor fokozatait (DIGITÁLIS KLIMA), minden frankó. Kb 50-60km-es kocsikázás után a hűtésnek elmúlik a hatása, és már közel sem ugy hűt mint előtte. Azt vettem észre hogy hiába kapcsolom fel a legmagasabb fokozatra a ventillátort akkor sincs az a hatása. Voltam vele klima szervizben, azt mondták a klima rendben van, valószinű valami elektronikai gond lehet. Vettem új sünit, ami állitólag a ventillátor fordulatát szabályozza és általában E46-nál az szokott lenni a gond. Ki is cseréltem, de ugyanaz a gond mint előtte. Mi lehet a probléma. Szervizekben nem tudnak segiteni, esetleg még maradt a márkaszerviz, de azt inkább elkerülném ha van olcsóbb megoldás! Tud e valaki segiteni? Köszönöm


mert AUTO állásban van, és amikor eléri a beállított hőt, akkor azt tartja, tehát kever meleget is az utastérbe. addig nyomkodd a panelt, amíg nem látsz AUTO feliratot sehol. legjobb ha bal oldalon hogy hova fújjon az mind világít, megnyomkod a befúvás erősségét is. persze mikor a klíma már megy. iylenkor tök mindegy mit állítasz be hőfoknak a leghidegebbet fújja mindig. nem 16 fokot, hanem amit csak hűteni tud, pl az én esetemben 1,5 fok kb. addig nyomja ezt, amíg ki nem kapcsolod, vagy az AUTO gombot meg nem nyomod. próbáld ki.


Nem szoktam használni az AUTO állást soha. Mindig csak a bal oldali 3 gombot használom, meg a kijelzőn csak a hőfokot szokta irni meg a fokozatokat. Igy érted nem?


jaja. nekem meg pont az volt a bajom, hogy mindig nagyon hideget fújt, mert sosme használtam az AUTO állást. ilyenkor akár 30 fokra is veheted a kijelzőn, akkor is qrva hideget nyomja be. még anniy, hogy középen a két befúvó között is hideg, kék állásban kell lennie a tekerőnek.
ha ezek után sem jó, talán azt tudom elképzelni, hogy a kompresszoron van valami hőkapcsoló, vagy valami, ezt nem tom sajnos, ami esetleg leold, ha túl melegszik. magának a vezérlőnek nem lehet köze hozzá szerintem, ha az elején meg nyomja a hideget rendesen.


Nem tudom mi lehet, a tekerő középen kéken van mindig, meg az AUTO állást sem használom. Mikor bekapcsolom hideget nyom, nagyon jól hűt és aztán egy idő után legyengül. De azt is észrevettem már, hogy ha leállok a kocsival egy kicsit, és aztán ujra gyujtom és kapcsolom be ujra a klimát akkor megint hűt. Általában mikor leparkolok, mielőtt elzárom a motrot mindig kikapcsolom a klimát előtte. Nem tudom hogy ez igy helyes e?


helyes jól teszed a kikapcsolást, sőt érdemes át is járatni nagy fordulaton a kinti levegővel, hogy a pára kiszáradjon és nem elsz büdi benne

YELLOW Elküldve: 2014-07-18 12:58 Digit klima panel lejjebb helyezése

probiker írta:
YELLOW írta:
probiker írta: Sziasztok márkatársak!
Bocsi, lehethogy nem pontosan ideillő téma, de nem tudom miért, nem találtam másik klimával kapcsolatos témát. E46 320d 2001-es klima problémám van. Mikor beinditom a klimát nagyon jól működik, szépen hűt, birom állitani a ventillátor fokozatait (DIGITÁLIS KLIMA), minden frankó. Kb 50-60km-es kocsikázás után a hűtésnek elmúlik a hatása, és már közel sem ugy hűt mint előtte. Azt vettem észre hogy hiába kapcsolom fel a legmagasabb fokozatra a ventillátort akkor sincs az a hatása. Voltam vele klima szervizben, azt mondták a klima rendben van, valószinű valami elektronikai gond lehet. Vettem új sünit, ami állitólag a ventillátor fordulatát szabályozza és általában E46-nál az szokott lenni a gond. Ki is cseréltem, de ugyanaz a gond mint előtte. Mi lehet a probléma. Szervizekben nem tudnak segiteni, esetleg még maradt a márkaszerviz, de azt inkább elkerülném ha van olcsóbb megoldás! Tud e valaki segiteni? Köszönöm


mert AUTO állásban van, és amikor eléri a beállított hőt, akkor azt tartja, tehát kever meleget is az utastérbe. addig nyomkodd a panelt, amíg nem látsz AUTO feliratot sehol. legjobb ha bal oldalon hogy hova fújjon az mind világít, megnyomkod a befúvás erősségét is. persze mikor a klíma már megy. iylenkor tök mindegy mit állítasz be hőfoknak a leghidegebbet fújja mindig. nem 16 fokot, hanem amit csak hűteni tud, pl az én esetemben 1,5 fok kb. addig nyomja ezt, amíg ki nem kapcsolod, vagy az AUTO gombot meg nem nyomod. próbáld ki.


Nem szoktam használni az AUTO állást soha. Mindig csak a bal oldali 3 gombot használom, meg a kijelzőn csak a hőfokot szokta irni meg a fokozatokat. Igy érted nem?


jaja. nekem meg pont az volt a bajom, hogy mindig nagyon hideget fújt, mert sosme használtam az AUTO állást. ilyenkor akár 30 fokra is veheted a kijelzőn, akkor is qrva hideget nyomja be. még anniy, hogy középen a két befúvó között is hideg, kék állásban kell lennie a tekerőnek.
ha ezek után sem jó, talán azt tudom elképzelni, hogy a kompresszoron van valami hőkapcsoló, vagy valami, ezt nem tom sajnos, ami esetleg leold, ha túl melegszik. magának a vezérlőnek nem lehet köze hozzá szerintem, ha az elején meg nyomja a hideget rendesen.

YELLOW Elküldve: 2014-07-18 12:54 Ajtónyítási Gondok!

csbalu írta:
YELLOW írta: igen ez is járható út.
én szerintem meg lakk, de mindegy. mi gyártunk BMW-be is, és számos más márkába dolgokat, de nálunk mindent lakkoznak, és ezt a gyár (márka) követeli meg.
egyébként amit nem értettem, hogy ahhoz képest, hogy az autóiparban zömében, még ólmos forraszanyagot használnak, ahhoz képest elég rossz forrasztani.
az infrás aláfűtővel meg szerintem az a probléma, hogy oké, adsz neki 450 fokot, de a nagy hővezetések miatt, sokáig kell alatta lenni, és nem lennék benne 100%-ig biztos, hogy egy két alkatrész, nem kapna e hősokkot. oké, hogy fokozatosan melegszik, majd hűl le, de maga a panel főleg ólmos forrasztás esetén még alacsonyabb hőfokon, megy át a kemencén reflow, mint ólom mentesnél, mondjuk olyan max 230°C a csúcs, a reléket kézi beültetés után, vagy hullám forrasztóban (wave), vagy szelektív forrasztáson (jade) megy megy keresztül, ami nem éri az egész panelt. már pontosan nem is emlékszem, d epl nálunk is azt hiszem 270°C van megadva ami lehet az aláfűtők értéke. volt rá példa, hogy sokan maxon hazsnálták 450 fokon, aztán nyíródtak ki a BGA-k, QFP-k, stb.
ez a tűs járható, csak macera. mondjuk piftollyal is körülményes, nekem is sikerült majdnem elcseszni. na mindegy.


Nekem szilikon volt rajta, átlátszó szilikon, gumis, Az szerintem nem lakk.
Nincs a panelon BGA és csak azt a részét kell melegíteni ahol a relé van, szerintem. Aztán ahány ház annyi szokás.
A legparasztabb megoldás amit nagyon előszeretettel alkalmaznak az hogy kicsípik/levágják a műanyag tetejét úgy hogy hozzáférjenek az érintkezőkhöz amit ezek után megcsiszolnak finom kis csiszolóvászonnal. Ezzel az a legnagyobb probléma hogy pont azt a réteget távolítják el ami ezeket a nagy áramokat hivatott átvinni. Ez főleg szélsőséges hőmérsékleteknél baj. Továbbá pont azért van tokozva ez a relé hogy ne legyen kitéve a változó páratartalomnak, ami így szintén ugrott.
Nem annyira egyszerű ez a relécsere mint elsőre gondolják az emberek. Van egy amcsi (nemtudom) srác ő annyira specializálódott erre hogy csak ezeket javítja. Kb egy 10-esért cseréli a 2 relét, amit teljesen reálisnak látok a szakértelem szükségessége végett, hiába 3000 a 2 relé. Valaki aki Xbox BGA-kat golyóz újra nagy biznisz lenne ráállni erre .is.


az nem olyan nagy szám az újra golyózás. főleg géppel. nálunk van is. de simán aki ügyes megtudja oldani. most nálunk volt javításra BGA-zó gép ami javításkor beülteti, forrasztja az alkatrészt. én kézzel, aláfűtő és hőléggel hamarabb és szebben felraktam, pedig nem is javítós voltam. viszont sok helyen nem hazsnálják ezt a sűrű fluxot, csak az a híg, meg a zselés sz@r van. igazából ha a panelen a PAD-eket szépen felónozod pákával, meg ezt a BGA-n is megcsinálod, persze sok flux-szal, nagyon patent lesz. pár telefont lejavítottam.
jaja jó lenne ráállni, csak pénz. bár nekünk anno forrasztó vizsgán az IC-ket nem erre való fejjel kellett leforrasztani, hanem egy szál pákával, és a sz@r híg flux-szal. tudod amikor direkt zárlatot teszel rá az összes lábra és szépen húzgálod, ónharisnyáról szó sincs. hmm a régi idők....