Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-07-18 12:46 Klíma automatika hiba

probiker írta: Sziasztok márkatársak!
E46 320d 2001-es klima problémám van. Mikor beinditom a klimát nagyon jól működik, szépen hűt, birom állitani a ventillátor fokozatait (DIGITÁLIS KLIMA), minden frankó. Kb 50-60km-es kocsikázás után a hűtésnek elmúlik a hatása, és már közel sem ugy hűt mint előtte. Azt vettem észre hogy hiába kapcsolom fel a legmagasabb fokozatra a ventillátort akkor sincs az a hatása. Voltam vele klima szervizben, azt mondták a klima rendben van, valószinű valami elektronikai gond lehet. Vettem új sünit, ami állitólag a ventillátor fordulatát szabályozza és általában E46-nál az szokott lenni a gond. Ki is cseréltem, de ugyanaz a gond mint előtte. Mi lehet a probléma. Szervizekben nem tudnak segiteni, esetleg még maradt a márkaszerviz, de azt inkább elkerülném ha van olcsóbb megoldás! Tud e valaki segiteni? Köszönöm


több helyre ne írd már be

mert AUTO állásban van, és amikor eléri a beállított hőt, akkor azt tartja, tehát kever meleget is az utastérbe. addig nyomkodd a panelt, amíg nem látsz AUTO feliratot sehol. legjobb ha bal oldalon hogy hova fújjon az mind világít, megnyomkod a befúvás erősségét is. persze mikor a klíma már megy. iylenkor tök mindegy mit állítasz be hőfoknak a leghidegebbet fújja mindig. nem 16 fokot, hanem amit csak hűteni tud, pl az én esetemben 1,5 fok kb. addig nyomja ezt, amíg ki nem kapcsolod, vagy az AUTO gombot meg nem nyomod. próbáld ki.

YELLOW Elküldve: 2014-07-18 12:44 Digit klima panel lejjebb helyezése

probiker írta: Sziasztok márkatársak!
Bocsi, lehethogy nem pontosan ideillő téma, de nem tudom miért, nem találtam másik klimával kapcsolatos témát. E46 320d 2001-es klima problémám van. Mikor beinditom a klimát nagyon jól működik, szépen hűt, birom állitani a ventillátor fokozatait (DIGITÁLIS KLIMA), minden frankó. Kb 50-60km-es kocsikázás után a hűtésnek elmúlik a hatása, és már közel sem ugy hűt mint előtte. Azt vettem észre hogy hiába kapcsolom fel a legmagasabb fokozatra a ventillátort akkor sincs az a hatása. Voltam vele klima szervizben, azt mondták a klima rendben van, valószinű valami elektronikai gond lehet. Vettem új sünit, ami állitólag a ventillátor fordulatát szabályozza és általában E46-nál az szokott lenni a gond. Ki is cseréltem, de ugyanaz a gond mint előtte. Mi lehet a probléma. Szervizekben nem tudnak segiteni, esetleg még maradt a márkaszerviz, de azt inkább elkerülném ha van olcsóbb megoldás! Tud e valaki segiteni? Köszönöm


mert AUTO állásban van, és amikor eléri a beállított hőt, akkor azt tartja, tehát kever meleget is az utastérbe. addig nyomkodd a panelt, amíg nem látsz AUTO feliratot sehol. legjobb ha bal oldalon hogy hova fújjon az mind világít, megnyomkod a befúvás erősségét is. persze mikor a klíma már megy. iylenkor tök mindegy mit állítasz be hőfoknak a leghidegebbet fújja mindig. nem 16 fokot, hanem amit csak hűteni tud, pl az én esetemben 1,5 fok kb. addig nyomja ezt, amíg ki nem kapcsolod, vagy az AUTO gombot meg nem nyomod. próbáld ki.

YELLOW Elküldve: 2014-07-18 11:59 E46 Visszahívás?

YELLOW Elküldve: 2014-07-18 11:47 Ajtónyítási Gondok!

igen ez is járható út.
én szerintem meg lakk, de mindegy. mi gyártunk BMW-be is, és számos más márkába dolgokat, de nálunk mindent lakkoznak, és ezt a gyár (márka) követeli meg.
egyébként amit nem értettem, hogy ahhoz képest, hogy az autóiparban zömében, még ólmos forraszanyagot használnak, ahhoz képest elég rossz forrasztani.
az infrás aláfűtővel meg szerintem az a probléma, hogy oké, adsz neki 450 fokot, de a nagy hővezetések miatt, sokáig kell alatta lenni, és nem lennék benne 100%-ig biztos, hogy egy két alkatrész, nem kapna e hősokkot. oké, hogy fokozatosan melegszik, majd hűl le, de maga a panel főleg ólmos forrasztás esetén még alacsonyabb hőfokon, megy át a kemencén reflow, mint ólom mentesnél, mondjuk olyan max 230°C a csúcs, a reléket kézi beültetés után, vagy hullám forrasztóban (wave), vagy szelektív forrasztáson (jade) megy megy keresztül, ami nem éri az egész panelt. már pontosan nem is emlékszem, d epl nálunk is azt hiszem 270°C van megadva ami lehet az aláfűtők értéke. volt rá példa, hogy sokan maxon hazsnálták 450 fokon, aztán nyíródtak ki a BGA-k, QFP-k, stb.
ez a tűs járható, csak macera. mondjuk piftollyal is körülményes, nekem is sikerült majdnem elcseszni. na mindegy.

YELLOW Elküldve: 2014-07-18 07:50 km óra

hil írta:
Rick25 írta: Sziasztok!

Múlt héten vettem egy E46 coupét, 2000-es évjárat. Hogy tudnám beállítani az órát? (Kétszer kettő vízszintes vonal közte egy kettőspont: -- : -- )

+ ráadás kérdés: Mit jelent ha gyújtáskor az "Inspection -4300 km" üzenet jelenik meg. Elmulasztott szervíz? Nagy gond ez? Nullázható?



Előre is köszi a válaszokat!


Szia!
1. a műszer egység jobb oldali gombjával tudod az időt beállítani. Óvatosan tekerd, mert törésre hajlamos
2.azt jelenti, ha időben nullázták az insp számlálót, akkor 25000+4300Km-t tettek meg azóta. Nullázáskor 25000Km-ről számol visszafelé. Javasolt nem figyelembe venni, illetve legalább fele intervallumban (12500) olajat cserélni
hil



ha egyáltalán meg lett csinálva a szerviz rajta....

YELLOW Elküldve: 2014-07-18 07:26 Ajtónyítási Gondok!

Bero írta:
csbalu írta:
Bero írta: Sziasztok. Adott egy E46 320 coupe. Kulcsal,gombal nyitásra a vezető oldali ajtó nem nyílik csak manuálisan. A többi nyílik. A zárás viszont működik az összes ajtón kulcsal és manuálisan is. Gondolom a grund modulom ment szét,viszont én nem veszek bontottat,hanem megpróbálok venni két ilyen relét: http://www.soselectronic.hu/?s...-1393267-2 és megpróbálom beépíteni. Valaki cserélt már otthon ilyet? Tapasztalat? Köszi!


Szia!

Cseréltem, de soha többet! Vagy csak sok pénzért. Egyszerűnek tűnik de nem az... A panelon van egy szilikon gél amit le kell róla kaparászni hogy tudj forrasztani. Az ón amivel meg van forrasztva 450 foknál is alig olvad meg (sajnos ez ilyen pasztával lett forrasztva...). Mivel furatgalvánozva vannak a lyukak ezért ha megolvad a teteje szépen belefolyik a lyukba az ón és oda már nem tudsz annyi hőt elvinni amennyit kellene. Próbálkozhatsz ónszívóval, de a legjobb erre egy Infra forrasztóállomás aminek az alsó fűtésével elkezded melegíteni és amint megfolyt az egész kiemeled a reléket. Én eleggé gyakorlott forrasztóemberke vagyok, de bőszen kurvaanyaáztam amikor kicseréltem az enyémet... Sok sör kéne hogy még 1x megcsináljam

40-50W-os pákával neki se állj, de a legjobb ha 2 pákával csinálod egyszerre, csak mivel egyszerre kéne kb 6 lábat kiforrasztani.....................

(hq elektronikában is megkapod ezt a relét!)


Köszi a segítséget!


az infra aláfűtő sem melegíti meg úgy, hogy simán ki tudd emelni a relé. mindenképp ónszívós pákapisztoly kell. a lábaknál egy csipesszel szépen le lehet pattintani a lakkot. de valóban vigyázni kell, mert a furat galván könnyen kijön a helyéről. és mivel több rétegű NYÁK lapról van szó, így fontos lehet az átvezetés a rétegek között is.

YELLOW Elküldve: 2014-07-18 07:16 Hibakód

pelus írta: Üdv. Urak!
ma kaptam egy hibaüzenetet ami a következő: Increased emissions
az odáig ok hogy növekedett a kibocsátás de ez mitől van mi lehet a gond?

segítségeteket előre is köszönöm!


több minden lehet. részecskeszűrő, szonda, porlasztó, aminek köze van az gyújtóanyag keverék képzéséhez, illetve a kipuf rendszer részeihez. szerintem. nyílván lehete gy típushibáról van szó, szóval majd valaki...

YELLOW Elküldve: 2014-07-18 07:14 Felni csere

solyom76 írta: Sziasztok, jelenleg 225/45 r17 felni/gumi van az autón..
szeretnék venni téli garniturát ( felni-gumi) mekkorát vegyek??
Köszi.


205/55 R16 az ideális

YELLOW Elküldve: 2014-07-17 16:08 légzsak_

anubisz írta: http://www.napigazdasag.hu/cikk/17859/
Légzsák visszahívás.


sajna csak a 3. vagy, aki betette az elmúlt 24 órában

YELLOW Elküldve: 2014-07-17 14:02 Turbo

csbalu írta:
YELLOW írta:
csbalu írta: Az ilyen módon történő turbófelújításról mondja már el valaki a !!SZAKvéleményét!!, legyen szíves (yellow kérlek most ne szólj hozzá!)

http://olx.hu/hirdetes/bmw-320...2mg7n.html


oszt ezt ne te szabd máá meg, mihez szóljak hozzá, tudhatnád, hogy már csak azért is!!! amúgy eszembe nem jutott volna


Nem utasítottalak csak kértelek rá! Köszönöm, nem vártam mást, igazad van!


ha nem vártál más, akkor ezt vehetem szándékos provokációnak

YELLOW Elküldve: 2014-07-17 13:44 Társalgó

hmm.... érdekesség

YouTube videó



YELLOW Elküldve: 2014-07-17 13:30 Turbo

csbalu írta: Az ilyen módon történő turbófelújításról mondja már el valaki a !!SZAKvéleményét!!, legyen szíves (yellow kérlek most ne szólj hozzá!)

http://olx.hu/hirdetes/bmw-320...2mg7n.html


oszt ezt ne te szabd máá meg, mihez szóljak hozzá, tudhatnád, hogy már csak azért is!!! amúgy eszembe nem jutott volna

YELLOW Elküldve: 2014-07-17 13:27 Társalgó

Bero írta:
kempelen írta:
Bero írta:
minimal írta:
Bero írta: Sziasztok! Azt szeretném kérdezni (főleg akinek 2.0I E46-ja van 2.2-es benzin motorral 170Le),hogy nektek milyen az euro besorolás? Euro 4 vagy 3? Amit én vettem autó abba Euro 3 van,pedig elvileg az euro4-et simán kell bírnia (mobile.de-n néztem ugyanolyan autókat). Köszi!


EU4 szoktak lenni...az 520i E60 is EU4 ugyan ezzel a motorral.
Mér a 2001es 18i(143le) motorosok is EU4esek.



Az új autónknál a honosítási eljárás alatt a kedves nkh kék plakettet adott euro 3-s besorolással. Azért nem mindegy a reg adó így...


Szia Bero,

Nem látok néhány cseppet sem nélkülözhető információt...

- évjárat
- milyen váltó
- melyik piacra

Ezektől nagyban függ az eu besorolás.

Sokszor fent van az extralista között is, ha EU4-es, ott is érdemes ránézni mit mond alvázszám alapján...

Közben szerkesztem is egy kicsit a hozzászólásomat, mert 320i-ben is volt usa piacos...például, de lehet automata is... azért ezekről beszámolhatnál mielőtt az nkh-t "kurvaanyázzuk".



alvázszám alapján 2001.12. havi,papír szerint 2002.01. manuális 5 fokozatú váltó. A piac azt nem tudom,elvileg németországba készült,onnan is lett behozva. 320ci, 2.2-es 170 lovas motorral. Megnéztem a német forgalmit,ott euro III van D4 jelöléssel (ez valami németországi jelölés)
Szerk: Nem anyáztam én az nkh-t. Csupán az idegelt fel náluk,hogy az előttem lévő off autókkal szépen álltak fel a rámpára ahol a féket,felfüggesztést néznek,az enyémmel meg szinte padlógáz,alja majdnem leért,csattant akkorát.. Volt pofám szólni a vizsgabiztosnak hogy finomabban,miért kell így felállni (tényleg udvariasan mondtam) és én voltam elküldve a g.cibe hogy mehetek máshova meg hogy nem ér rá tökölni...


pontosan nem tudom megmondani, de nem hiszem, hogy EU4-es lenne. már csak azért sem, mert alapjaiban, az én motorom jóval korszerűbb, hiába korban egymáshoz esnek, de az enyém is EU3-as. és még teljesítményben is kevesebb.
szerintem 2004 környékétől lehetnek EU4-esek. az, hogy a német mit írt, vagy mit írnak az már megint embere válogatja. nem számít mit írsz csak könnyebben eladható legyen.

YELLOW Elküldve: 2014-07-17 13:17 Futómû és hibái

spongya írta: Üdv! Szeretném kikérni a véleményetek lengőkar témában .Arra vagyok kiváncsi,szabad e nem ismert gyártó alkatrészét beépiteni ?Pontosan nem tudom a gyártó nevét állitólag angol és csak annyit tudok róla hogy a....drive,meg persze olcsóbb is febi, fai és társainál,és még egy márkanév amit nem ismerek :starline A válaszokat előre is köszönöm


én úgy tudom, biztos nem vagyok benne, talán hancurozo, vagy jons használ starline cuccot és ha jól emlékszem jó szavakakl volt felőle. ha tévednék a felhazsnálók tekintetében, akkor bocsesz.
egyébként már többször elagyaltam rajta, hogy pl angliában, vagy németben, vagy sok helyen simán hazsnálják ezeket, a számunkra ismeretlen márkákat és semmi bajuk nincs vele. mióta van google maps, unalmamban szoktam országokban járogatni, és azért utakban, nagyon sok helyen nem rózsás a helyzet. az egy dolog, hogy ahol többet mennek, pl autópálya, azok jobbak. mi magyraok meg átlagban nézve nagyon keveset pályázunk, ezért kényszerülünk rossz utakra, és nyírjuk ki a futóművet. nyílván vannak gyengébb minőségű termékek, de amivel olcsóbbal annyival lehet jobban is megéri, akinek nem gond, ha mondjuk évente cseréltet lengőkart, nem két évente, de 3-ad annyiba van.

YELLOW Elküldve: 2014-07-17 07:30 Ennyit a szervízekrõl!!!

jokerface írta: Az olajcsere óta durván 1500Km mentem vele. Az olajam még mindig nem fekete. A motorban most 180e van. Az elözö 320d-ben egy perc mentetés után korom fekete lett.
Szóval csak azt akarom ezzel mondani,hogy nagyon sok függ a motor állapotától és hogy hogyan is volt újkorától használva. Egy mostani dízeles motor olajának nem nagyon szabadna rögtön az elsö begyújtás után feketének lennie. Azt nem akarom elhinni a szervizeseknek.


már sokszor volt róla szó, lehet kicsit szedett-vedetten.
az új korszerű olajok nagyon sok, vagyis jóvak több adalékot tartalmaznak, mint a korábbi olajok. ezek az adalékok, oldószerek, habzásgátlók, stb, olyan anyagok, amik lebegtetik a szennyeződéseket, azaz megakadályozzák, hogy leülepedjen, olajsár keletkezzen.
régebbi motorú autókba vétek iylet rakni, mert a motor nem erre van felkészítve. valóban több kár okoz, mint amit ér. a korábban lerakódott dolgokat sokkal hatékonyabban oldják fel, lebegtetik, kerülnek el a szűrőhöz, ahol ha dugulás lesz, lehet oda az olajnyomás. maga a blokk sincs lehet felkészítve erre az olajra. azért mert fejlődik a technika, méf régi autónkba nem jó a hight-tech olaj. a másik része azok az olajok, amik nem képesek ezt a feladatot ellátni. pár hazsnálat kell csak (és ugye kitudja előttünk ki, hogy mit rakott bele) és lerakódik, mert az olaj nem teljesíti azt, ami mondjuk rá van írva. ilyenkor ha jön egy jó olaj, az elkezdi feltermelni, akár seperc alatt elszineződhet, hisz teszi a dolgát az új olaj. amelyik autóba mindig minőségi olajat ahzsnáltak, ezekből az újakból, ott nem fog még a dízel sem elszíneződni annyi idő alatt, mint amit írtok.