Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-07-16 14:45 Lambdaszonda - benzinben

Kristen76 írta:
YELLOW írta:
Kristen76 írta:
negativ0001 írta:
Kristen76 írta: Sziasztok. 316i E46 1999.évj. Úgy tudom, hogy 2 lambdaszonda van benne.Az egyik az anyósülés vonalában lent a kipufogó csőben.És a másik???


Egyik a katalizator elott, masik utana.


Az furi mert ebben csak előtte van


8-as, 9-es alkatrész. ha viszont nincs a 9-es, akkor lehet akatalizátor már kuka. mert inkább kivették a szondát, minthogy jelezzen a rossz kat. miatt.(gondolom)


az biztos, hogy a 9 nincs... de még a szonda csatlakozó kábelt sem látok amibe esetleg bele is lehetne dugni!!!!akkor kérdés, hogy vegyek egy komplett kipufogó rendszert vagy maradjon így. Esetleg ha a "kati" már beszart esetleg eltömődött akkor lehetséges, hogy fogja a motort??? mert olyan hiba áll fent, hogy nem pörög 3000-3500 többet, fullad és lehörög a motor.


hát simán lehet. viszont ha kivették a szenzort mármint a helye ott van a csőben, akkor valahogy a computert át kellett vágni. de hát gondolom nem azóta iylen, mióta megvetted, hanem utána jött elő. mindegy nem akarok hosszan írni, de el kell vinni egy hozzáértőhöz, aki átvizsgálja az esetet.
próba képen esetleg ki kell vágni a katalizátort és berakni egy csődarabot.
mondjuk ha a computernak azt adták be hogy fix értékkel megy a hátsó "szonda", ami ugye nincs csak szimulálva van, akkor simán nem derül ki ha a kat. el van dugulva vagy ilyenek. viszont más autónál hallottam ezt, nem tudom BMW-nél pontosan hogy van mihez kell még hozzá nyúlni. viszont ha nem lett belemkolva, akkor meg hiányzik neki a hátsó lambda, és emiatt mivel a rendszer nem tudja mi van, nem is engedi pörgetni a motort. és lehet a kat.-nak nincs is baja. de ez ugye akkor járható út lehetőség, ha mióta nálad van ez a helyzet. mellesleg hibaüzinek lennie kellene.

YELLOW Elküldve: 2014-07-16 14:39 Kézi váltót keresek

laleeboy írta:
YELLOW írta:
laleeboy írta:
YELLOW írta:
laleeboy írta:
Sajnos a V12-höz csak a 850Csi-ben volt kézi váltó, ami olyan ritka hogy hozzá képest a "fehér holló csordaállat"




...hogy neked mindenkihez van egy jó szavad...


most mi van?


Semmi

Ott van a


azt láttam, csak a kedves szót, mikor én csak szmájliztam.... jóvanna tetszett a hasonlat vagy mi.

YELLOW Elküldve: 2014-07-16 14:09 Kézi váltót keresek

laleeboy írta:
YELLOW írta:
laleeboy írta:
Sajnos a V12-höz csak a 850Csi-ben volt kézi váltó, ami olyan ritka hogy hozzá képest a "fehér holló csordaállat"




...hogy neked mindenkihez van egy jó szavad...



most mi van?

YELLOW Elküldve: 2014-07-16 11:16 Kézi váltót keresek

laleeboy írta:
Sajnos a V12-höz csak a 850Csi-ben volt kézi váltó, ami olyan ritka hogy hozzá képest a "fehér holló csordaállat"


YELLOW Elküldve: 2014-07-16 09:27 Ennyit a szervízekrõl!!!

blueman írta: Ma hoztam el a kocsimat egy off és bmw autókkal foglalkozó szervizestől, tudni szeretném, hogy mennyire fizettem jó árat.
-2db motortartó bak csere
-2db stabilizátor pálca + szilent
-szívósor tisztítás
-egr szelep tisztítás
-pillangószelep kiszedése, dugózása
-kartergázszűrő csere
-rádió csere
ezért fizettem 30 ezer forintot, az alkatrészeket én vittem.
ez mennyire számít jónak vagy épp rossznak?


szerintem! teljesen korrekt és jó ár.

YELLOW Elküldve: 2014-07-15 21:31 mp3 cd tár

Totyasrac írta:
YELLOW írta:
ha jól emlékszem a hangjegy gombot kell hosszan nyomni és akkor belép a rádió a saját menüjébe, ahol gyári szám, típus, SW, stb olvasható ki a fejegységből. valahol volt egy lista, hogy mi mire képes az alapján be lehet azonosítani


A hangjegy gomb hosszabb nyomására további menü jön elő, valami speed volume, pty info meg ilyesmik... Marad a kiszedés. Annak mi a menete/trükkje?

Köszi!


jah másik oldal, az "m" gomb hosszan nyomva
1:22-nál bocsi

YouTube videó



YELLOW Elküldve: 2014-07-15 19:22 ABS-rõl általában

Kasas írta: Sziasztok !

Végigolvastam ezt a topicot, hasonló problémám van nekem is, de nálam nem oldódott meg.
Amikor megvettem az autót, a kereskedő a kezembe nyomott egy új ABS jeladót, hogy ezt csak be kell tenni és elmúlik a hibakód(ABS, ASR, kézifék lámpák égnek) illetve ugye nem működik a km óra és a pillanatnyi fogyasztás mérő.
Beraktam a jeladót és semmi sem változott..Megkérdeztem pár autószerelőt, 50%-ban azt mondták 15 km-re való felgyorsítás után eltűnik a hiba magától, 50%-uk meg azt mondta diaggal törölni kell. Egyikkel se sikerült. A diag kimutatta hogy a bal és jobb hátsó jeladó nem jó. Hibatörlés után a hiba ugyanúgy fennállt. A szerelő azt is megállapította hogy a jobb hátsó csapágy nagyon gáz, azt is cserélni kell.
Bementem a Unixba és rendeltem hozzá két új jeladót(HÜCO gyártó, más nem volt nekik) darabja 32.000 Ft(ha nem lenne kedvezményem franc se tudja mi lenne :) meg egy hátsó csapágyat.
A jeladókat beraktam és még mindig nem jó, a diag ugyanazt írja(bal és jobb hátsó jeladó).
Egyik szerelő azt mondta, lehet gyári jeladó kell bele, de én már abban sem hiszek...
Lehetséges hogy a csapágy csere megoldaná a gondot? A héten viszem cseréltetni.
Lehetséges hogy tényleg gyári jeladó kell? Mert ha az utángyártott kerül 32k-ba, akkor gyári???

Segítségeteket előre is kösz.


az a baj, hogy a két jeladó hátul nem teljsen egyforma. mindig elfelejtem melyik oldali, de talán a jobb hátsó az, ami felel a km-róáért is, ugye a fogyasztáshoz is kell ez a jel. szóval két egyforma jeladó hátra nem jó.
a scapágy ababn aze setben jelentene gondot, ha a kerék már mozogna kottyanna, akkor elképzelhető, de előtte már olyan hangja van, ami elviselhetetlen egy ép eszű embernek.

YELLOW Elküldve: 2014-07-15 14:18 Lambdaszonda - benzinben

Kristen76 írta:
negativ0001 írta:
Kristen76 írta: Sziasztok. 316i E46 1999.évj. Úgy tudom, hogy 2 lambdaszonda van benne.Az egyik az anyósülés vonalában lent a kipufogó csőben.És a másik???


Egyik a katalizator elott, masik utana.


Az furi mert ebben csak előtte van


8-as, 9-es alkatrész. ha viszont nincs a 9-es, akkor lehet akatalizátor már kuka. mert inkább kivették a szondát, minthogy jelezzen a rossz kat. miatt.(gondolom)

YELLOW Elküldve: 2014-07-15 13:12 Elektromos ablak tanítás ????

kempelen írta:
YELLOW írta:
ZirK írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
ZirK írta: Sziasztok!
Tegnap vettem egy 323i e46 paripát és olyan problémám van, hogy a hátsó ablakok nem reagálnak egyik gombra sem. Ha kulcsal nyitom őket akkor is csak a két első és a napfénytető nyílik. Előző tulaj sem tudja miért és mióta csinálja ezt.Nem hiszem, hogy a motorok haltak le és nagyon remélem hogy nem GM probléma.
Van ötletetek mi lehet a gond?


szia,
Ez pedig elég GM gyanús. Ha nem akarod kivenni, legalább diaggal kérdezzétek le a GM-et, hogy mi a cikkszáma és egyáltalán rajta van-e a hátsó ablakok SA kódja.

Azért nézd meg a 71-es számú biztosítékot, van-e benne biztosíték és ha van, akkor jó-e. Ez legyen, az első lépés, ha eddig nem nézted meg.

De még hibakódot is találhattok rajta.


vagy lehet csak középen ki lett cserélve a váltókeret, vagy esetléeg elkezdődött egy ablak projekt, vagy egy LOW-os GM került bele, mert nem akart nyitni vagy zárni az ajtó


Köszönöm a gyors vàlaszt!
Az első volt a biztosíték amit menéztem, de az jó. A màsodik a fórum
Ez egy idős bàcsié volt, aki nem nagyon cserélgetett ilyet hogy vàltó keret. Jövőhéten egy ismerőssel rádugjuk egy laptopra.


inpa progival lehet működtetni az ablakot. ha úgy megy, akkor a kapcsolóval lesz gond. ha nem megy úgy sem, akkor motortól visszafelé bármi, de furcsa, hogy egyik hátsó sem megy, így valahol a GM környékén keresgélnék, mint relé. vagy az öreg letiltatta az ablakot hátul, ha véletlen megnyomná, nehogy leengedve maradjon. ezt is el tudom képzelni.
attól, hogy öreg emberé volt, még egy szervízbe simán kibaxhattak vele. külföldön sem jobb a helyzet, valakinek kellett egy High-os GM mondjuk, aztán lehet simán kicserélték. mer az öreg lehet úgysem veszi észre.


A kapcsolókat kiszűrhetjük ha az első viszi, a hátsó nem és/vagy fordítva. De ha sem elöl, sem hátul nem viszi, akkor nem kell inpa hozzá hogy tudjuk, hogy nem a kapcsolókkal lesz a gond... négy kapcsoló tönkremeneteléhez nagy átok kell.



kb ezt írtam a motorhoz, csak ezt már lusta voltam leírni vagyis utaltam rá, csak hülyén...

YELLOW Elküldve: 2014-07-15 12:54 Elektromos ablak tanítás ????

ZirK írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
ZirK írta: Sziasztok!
Tegnap vettem egy 323i e46 paripát és olyan problémám van, hogy a hátsó ablakok nem reagálnak egyik gombra sem. Ha kulcsal nyitom őket akkor is csak a két első és a napfénytető nyílik. Előző tulaj sem tudja miért és mióta csinálja ezt.Nem hiszem, hogy a motorok haltak le és nagyon remélem hogy nem GM probléma.
Van ötletetek mi lehet a gond?


szia,
Ez pedig elég GM gyanús. Ha nem akarod kivenni, legalább diaggal kérdezzétek le a GM-et, hogy mi a cikkszáma és egyáltalán rajta van-e a hátsó ablakok SA kódja.

Azért nézd meg a 71-es számú biztosítékot, van-e benne biztosíték és ha van, akkor jó-e. Ez legyen, az első lépés, ha eddig nem nézted meg.

De még hibakódot is találhattok rajta.


vagy lehet csak középen ki lett cserélve a váltókeret, vagy esetléeg elkezdődött egy ablak projekt, vagy egy LOW-os GM került bele, mert nem akart nyitni vagy zárni az ajtó


Köszönöm a gyors vàlaszt!
Az első volt a biztosíték amit menéztem, de az jó. A màsodik a fórum
Ez egy idős bàcsié volt, aki nem nagyon cserélgetett ilyet hogy vàltó keret. Jövőhéten egy ismerőssel rádugjuk egy laptopra.


inpa progival lehet működtetni az ablakot. ha úgy megy, akkor a kapcsolóval lesz gond. ha nem megy úgy sem, akkor motortól visszafelé bármi, de furcsa, hogy egyik hátsó sem megy, így valahol a GM környékén keresgélnék, mint relé. vagy az öreg letiltatta az ablakot hátul, ha véletlen megnyomná, nehogy leengedve maradjon. ezt is el tudom képzelni.
attól, hogy öreg emberé volt, még egy szervízbe simán kibaxhattak vele. külföldön sem jobb a helyzet, valakinek kellett egy High-os GM mondjuk, aztán lehet simán kicserélték. mer az öreg lehet úgysem veszi észre.

YELLOW Elküldve: 2014-07-15 11:41 Karcos navigáció kijelző javítása

Methos írta:
kempelen írta:
Methos írta:
kempelen írta:
Methos írta:
Zoli200 írta:
Methos írta: Sziasztok,
Ma megérkezett az új kijelző, mivel az enyém, pixelhibás volt már.
Amennyiben valakit érdekel a téma, készítek pá képet a szétszedésről meg a cseréről.
Ha valakinek van előzetesen tanácsa szívesen fogadom...


Szia,engem érdekel minden ami BMW,mennyiért vetted a kijelzőt?


Kína... 110 USd kb a ktsg...(de rendelés előtt egy ismerős megküldte nekem)


Olcsóbb lett. Én még 140 dollár körül vettem.



Végül készen lett, képeket pluszban nem készítettem, mivel ez a link, pontosan egyezik, amiket én is készítettem volna. Kivéve, hogy nekem 1 darab csillagcsavarhúzó állt rendelkezésemre....mégis sikerült.
Én levélbontó kést használtam, és nem a megadott "lyukon" toltam be, hanem felette, és így befelé húzva a fém pöcköt, ami a képen látható azonos eredményt lehet elérni. Erre nehéz volt rájönni.

Az egység megbontása, volt az igazi probléma, mivel a neten elérhető leírásokkal ellentétben, (én verzióm CD-s) nem lehet megbontani könnyen. Az előlapot kell megszabadítani minden csavarjától, és amikor már sehol egy csavar lehet a szalagkábelt kiszabadítani, esetemben 2 személyes meló volt (vagy nagyon rosszul fogtam neki, vagy valami triviális dolog nem került szemem elé).

4 kéz 2 csillagcsavarhúzó és egy levélbontó kés elég a művelethez, törések, sérülések nélkül.


Mindhárom változatot egyforma módon lehet szétszedni (CC, CD, MD)
A fedelet le kell szedni, majd a meghajtórészt kivenni és az alaplapról leszedni a szalagkábelt.
Alapfeltétel, hogy ki legyen hajtva az előlap. utána az előlap oldalán lévő négy csavart kiszedni és már le is jött az előlap a házról.
Ezek után már azt teszel az előlappal, amit szeretnél, hiszen azt négy csavar tartja össze.. már mehet is az lcd csere... nem kell oda még 2 kéz.

De ha sikerült, akkor nagy gond nem lehet.



Ez az izgalmas az egészben, hogy nem így volt. A hátsó rész egyáltalán , mint fedél nem volt leszedhető, hiába csavartam ki a tetején lévő 7 darab csavart. Az előlap leszedése és szétszedése gyerekjáték lenne, ha a szalagkábelt könnyen le lehetett volna csatlakoztatni, de nem lehetett, az előlapot kellett szétcsavarozni, kinyitni és ott a 2 darab szalagkábelt kiakasztani (mivel 2 van benne).


általában szokás a matrica alatt is csavarnak lennie... pont azért ha valaki szétszedi azlátszik, ez ilyen garanciális téma miatt van.

YELLOW Elküldve: 2014-07-15 09:16 Elektromos ablak tanítás ????

kempelen írta:
ZirK írta: Sziasztok!
Tegnap vettem egy 323i e46 paripát és olyan problémám van, hogy a hátsó ablakok nem reagálnak egyik gombra sem. Ha kulcsal nyitom őket akkor is csak a két első és a napfénytető nyílik. Előző tulaj sem tudja miért és mióta csinálja ezt.Nem hiszem, hogy a motorok haltak le és nagyon remélem hogy nem GM probléma.
Van ötletetek mi lehet a gond?


szia,
Ez pedig elég GM gyanús. Ha nem akarod kivenni, legalább diaggal kérdezzétek le a GM-et, hogy mi a cikkszáma és egyáltalán rajta van-e a hátsó ablakok SA kódja.

Azért nézd meg a 71-es számú biztosítékot, van-e benne biztosíték és ha van, akkor jó-e. Ez legyen, az első lépés, ha eddig nem nézted meg.

De még hibakódot is találhattok rajta.


vagy lehet csak középen ki lett cserélve a váltókeret, vagy esetléeg elkezdődött egy ablak projekt, vagy egy LOW-os GM került bele, mert nem akart nyitni vagy zárni az ajtó

YELLOW Elküldve: 2014-07-15 08:16 Motorolaj

Zolee írta:
hil írta:
anubisz írta: xadót elkezdte hamikálni a kocsi, most hogy kezd elhasználódni, már 2 liter ment bele mióta cseréltem. Pedig nem járok 160 200 al mostanában. szerintem még 10 et se mentem vele, vagy még kevesebbet.

Szia Anubisz!
Mint ahogyan Y írta: nekem nagy csalódás volt a Xado, 2x próbáltam, mert nem hittem amit tapasztaltam. Nekem soha többé, meg a belevaló méregdrága szar sem. Viszont a Mobil super nagyon bejött (nekem).
hil

Sziasztok,
Nagyot nem csalódtam a Xado-ban (5w-30), de nem csodaszer az biztos..
2x próbáltam, első nekifutásra 1.5 liter 10e-en, most bő liternél járok és 9-et mentem vele, azért azt hozzáteszem, hogy Castrolból (0w és 5w-30) is simán megevett ennyit...


neked mennyi a kilaméter a motorban? vagy N40 a tiéd?
én mm-ben tudom mondani, nekem 12ezer alatt max kb 2mm-rel van lentebb az olajszint.

YELLOW Elküldve: 2014-07-14 20:48 Motorolaj

anubisz írta: xadót elkezdte hamikálni a kocsi, most hogy kezd elhasználódni, már 2 liter ment bele mióta cseréltem. Pedig nem járok 160 200 al mostanában. szerintem még 10 et se mentem vele, vagy még kevesebbet.


nem csodaszer. hil-nek sem vált be...
te meg jársz már 400ezer környékén nem?

YELLOW Elküldve: 2014-07-14 20:43 320d turbó hiba

riogato írta:
YELLOW írta:
riogato írta: Sziasztok.

Turbó hibás volt a gépem úgy hogy a kipufogón csöpögött hátul az olaj. A turbó cserélve, kérdés hogy mennyit kell elmennem hogy kiégjen a rendszer? (eddig max 100 at mentem a csere óta) Ha jelenleg beindítom hidegen kicsit füstöl vagy legalábbis köp egy kis kékes füstöt, üresben melegen ha megpörgetem akkor is van egy kis füst de ez inkább már fekete. A kocsiban van erő ha melegen verem neki akkor semmi látható füst nincs. Ki fog e égni illetve mennyi idő alatt, vagy lehet e nagyobb baj. Mi a nagyobb baj kiderítésének költséghatékony módszere?


pályázni kell vele. egy huzamban, ha lemész egy 300km-t talán jó, persze pálya tempóval. bár nem tudom az olaj kiég-e és nem vágott-e tönkre közben valamit.


Mi szokott ilyen esetekben a leggyakrabban tönkremenni?


gondolom katalizátor, lambda szonda.