Ez egy archivált weboldal! bővebben
YELLOW fórum hozzászólásai

YELLOW Elküldve: 2014-06-10 09:35 Motor-váltó

bata0305 írta: Sziasztok,

e46 320d (2002.10)FL 150LE

Akérdésem a következő lenne:

A autó lassan reagál a gázadásra . Lenyomom a pedált és kb eltelik 1 mp és utána indul meg

nincs semmi baja egyébként mikor megindul úgy húz ahogy kell csak kicsit zavaró
nagyobb fordulaton 2300 körül már nincs ilyen nagy de ott is érezhető
végsebességre, menetteljesitményre nincs vele baj csak a gázrekció


valakinek vélemény?

köszi a válaszokat


az elektromos gázpedál márcsak ilyen, nem lesz olyan közvetlen, mint a bowdenes. bár az 1 sec-et kicsit sokallom.

YELLOW Elküldve: 2014-06-10 08:00 Társalgó

dbtibi írta: sziasztok !
Ha valaki segít megtalálni a topic-ot ahova írhatok ne kíméljen (nekem nem sikerült megtalálni)
A problémám a következő :
Véletlenszerűen szokott előjönni a dolog, amikor gurulok pl. üresben a lámpához kis sebességnél vagy épp állok valahol, akkor a fordulat le-leesik 600 környékére majd megint vissza 800-ra és utána megint le 600-ra és vissza 800-ra.
Nem tudom mivel állhat összefüggésben vagy mi okozhatja, de nem állandó probléma, de mintha a meleggel(nem, nem az azonos neműekhez vonzódókkal ) együtt jelent volna meg.
Köszönöm, ha valaki megosztja a tapasztalatait ez ügyben velem is.

Szép napot ,
Tibi


mondjuk légtömegmérős téma. néha én is tapasztalom. én azt mondanám, hogy a túl meleg levegőben kevesebb az oxigén (teccik érteni?) emiatt nem tökéletes az égés. mondjuk ekkorát nem ugrál nekem, csak kb 1-2mm-t a mutató, de azt sem mindig.

YELLOW Elküldve: 2014-06-10 07:55 Fóliázás

szotakdavid írta:
YELLOW írta:
igen kivettem mi lenne a célod, de akkor ezek szerint szándékosan szabályt akarsz szegni? és ha nem lát be a kamera? objektív felelősségvállalás? üzembentartó, vagy tulajdonos fizet úgyis.
ha még véletlen igazoltatásod lesz, és észre veszik, akkor az autó marad ott, vagy lekaparod, ami nem lesz kellemes.
a hővédő fóliázást megértem, de szerintem genksztereknek nincs így lefóliázva.


Leszarom a szabályokat!ha nem lát be a kamera nem látja h telefonálsz nem vagy bekötve stb...

Látszik h a világ végén laksz és nem láttál még fóliázott szélvédőt!!

Jah.:a kocsi nem marad ott max a forgalmim,de még az se ennyi!!!


őszinte leszek. én kibaxott gáznak tartom, hogy vannak emberek, akik a szélvédőt sötétítik. azt a felületet, amin a legtöbbet kell kilátni. nem véletlenül tilos. komolyan ne vedd ezt most kötekedésnek, de számomra dühítő. és nem rád értem, de nem szeretném ha valamikor az életben, esetleg egy ilyen sötétített szélvédős autó jöjjön nekem. semmilyet nem szeretnék, de ilyet főleg nem. bocs de felelőtlenségnek tartom. és az is szomorú, hogy rajtam kívül senki sem tette még szóvá, főleg aki családos.
a forgalmi marad igazad van, de anélkül az autóval sem tudsz elmenni, csak trélerrel, vagy talán vontatva. igen a világ végén lakok, de meg tudom oldani, hogy félre állok ha telefonálnak, az övet meg miért ne kötném be? az esetek 95%-ban jó ha be van kötve. a maradék 5% meg így jártam. sajnos nem tudom megérteni és elfogadni az indokod. nem is kell, hogy érdekeljen a véleményem, de én ezt nem értem meg.

szerk.: jah hogy a forgalmid sem marad ott? hidd el nem mindig fogod pénzzel megoldani a dolgot. de örülök, hogy bejött az élet.

YELLOW Elküldve: 2014-06-09 22:12 Fóliázás

szotakdavid írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
YELLOW írta: most komolyan beszélgettek az első szélvédő sötítétésről?


Igen és meg is csináltatom a faszba!


nem foglak lebeszélni
de amíg pár hónapig anno fent volt az A-B oszlop között, az alig sötétített, meg nem mondom hány %-os, már ott is zavart este. inkább nappal mindig napszemcsiben vezetek és kész, de legalább este látok. főleg ezeken az okádék utakon.
hát Te tudod...


Nem csak a sötétítés a lényeg az csak az új kamerák miatt akarom a másik ok a hővédelem.Nekem már rég van a két első ablakon és egyáltalán nem zavar ÉJSZAKA sem!


igen kivettem mi lenne a célod, de akkor ezek szerint szándékosan szabályt akarsz szegni? és ha nem lát be a kamera? objektív felelősségvállalás? üzembentartó, vagy tulajdonos fizet úgyis.
ha még véletlen igazoltatásod lesz, és észre veszik, akkor az autó marad ott, vagy lekaparod, ami nem lesz kellemes.
a hővédő fóliázást megértem, de szerintem genksztereknek nincs így lefóliázva.

YELLOW Elküldve: 2014-06-09 21:35 Fóliázás

szotakdavid írta:
YELLOW írta: most komolyan beszélgettek az első szélvédő sötítétésről?


Igen és meg is csináltatom a faszba!


nem foglak lebeszélni
de amíg pár hónapig anno fent volt az A-B oszlop között, az alig sötétített, meg nem mondom hány %-os, már ott is zavart este. inkább nappal mindig napszemcsiben vezetek és kész, de legalább este látok. főleg ezeken az okádék utakon.
hát Te tudod...

YELLOW Elküldve: 2014-06-09 21:30 Segítség!!!

brutus20 írta: Néhány napja fel-felvillan a hűtőfolyadék szint jelző kis ikon (pár percig ég, majd elalszik). Szintet megnéztem, ok. Az érzékelő szórakozik vagy utalhat valamilyen más hibára?


szerintem add el az autót, amoda megmondták "értelmesen" a 16i egy kalap sz@r...

komolyra fordítva, hűtővíz csere után nekem is volt lebegős mégsem villant fel. bár lehet. viszont anno volt téma, hogy szokása a szenzornak, hogy kontakt hibás a csatinál.

YELLOW Elküldve: 2014-06-09 21:26 Fóliázás

most komolyan beszélgettek az első szélvédő sötítétésről?

YELLOW Elküldve: 2014-06-09 13:49 Hátsó futómû zajok

Tirko írta: Sziasztok!

Kovetkezo a problema, e46 20d 2000 evjarat sedan. Korforgalomban kanyarodaskor, gazadas nelkul vagy fekezes nelkul erosen kopogo hangot ad ki az auto jobb hatulrol mintha ko keveredett volna az auto ala mikor megbillen vagy megdol. Tudtok esetleg valamit segiteni, esetleg tippek kerekcsapagy, szilentek? Segitsegeteket elore is koszonom!

Üdv Tirko


nekem 2 dolog jut eszembe. fellazult a kerék. ezt könnyen meg tudod nézni. vagy nálad is van ez a futóműtartó kengyel kiszakadás a kasztniból. jah és még egy harmadik. már olyan is volt már, hogy a kerékcsapágy annyira szét volt menve, hogy kottyant az egész kerék, az aggyal együtt. ha megemeled és megmozgatod a kereket, érezni. lehet még más, hisz összetett a futómű. még esetleg a csomagtérben a toronynál, a gátló felső szárát is érdemes megnézni, szeret kiszakandi ott is.

YELLOW Elküldve: 2014-06-08 19:15 Légtömegmérõ

HCsabi írta:
YELLOW írta:
HCsabi írta: Sziasztok!
Ma sikerült szerezni,légtömegmérőt.
2001 330d e46-ból. Haveromnak van egy tartalék blokkja és abból vettük ki.
Én raktam bele. (semmi diag)Pedig a számuk nem egyezik.
Két bontóst is kérdeztem a powerfanatics oldalról,nem akarok neveket mondani,
ÁÁÁÁ a 330d-jé nem jó a 320d-be meg így meg úgy.
Beleraktam,jött a próbaút.
Mint az új megyen mint a disznó!


persze azért megy jobban, mert valószínű többnek méri a levegőt, több anyagot ad hozzá.
majd nézd meg a fogyasztásod, nem csodálkoznék, ha több lenne.


Ma már mentem vele vagy 150 km de ne vettem észre hogy többet enne mint régen.
De ha cikkszám alapján nézem az újat,akkor is ezekhez a típusokhoz is írja:BMW 3 (E46)318d 320d,330d/xd BMW 3 Compact (E46) 318td 320td BMW 3 Touring (E46)318d,320d,330d/xd BMW 5 (E39) 520d, 525d,530d BMW 7 (E3 730d BMW X5 (E53) 3.0 d
Akkor hogy van ez!?


mondjuk jobban belegondolva, miér is mérne többet? úgyis annyi levegőt szív be, amennyit tud, mérni meg megméri.
igazából gondolom akkor az újat kell csak adaptálni, ha bontottat raksz bele, akkor meg nem.

YELLOW Elküldve: 2014-06-08 17:27 Segítség!!!

Prof írta: Üdv

Van valakinek valami jól bevált módszere, hogy a BMW műanyag konzolok hámló bevonatát hogy lehet a leghatékonyabban eltávolítani ?


meleg víz, szivacs dörzsi része.

YELLOW Elküldve: 2014-06-08 17:26 Légtömegmérõ

HCsabi írta: Sziasztok!
Ma sikerült szerezni,légtömegmérőt.
2001 330d e46-ból. Haveromnak van egy tartalék blokkja és abból vettük ki.
Én raktam bele. (semmi diag)Pedig a számuk nem egyezik.
Két bontóst is kérdeztem a powerfanatics oldalról,nem akarok neveket mondani,
ÁÁÁÁ a 330d-jé nem jó a 320d-be meg így meg úgy.
Beleraktam,jött a próbaút.
Mint az új megyen mint a disznó!


persze azért megy jobban, mert valószínű többnek méri a levegőt, több anyagot ad hozzá.
majd nézd meg a fogyasztásod, nem csodálkoznék, ha több lenne.

YELLOW Elküldve: 2014-06-08 12:01 Segítség!!!

lantika írta:
YELLOW írta:
krissz írta:
YELLOW írta:
krissz írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
krissz írta: Ma reggel be akartam indítani a járgányt, de nem indul. Inditózás helyett egyszerűen ütemes kattogás hallatszik a kocsi alól, és arra az ütemre villog belül minden lámpa.. Mi a franc lehet? Akksi 11.5V, tehát az kilőve. Volt már valakinek ilyen? :O

aksi... 11.5 Volt keves,es az indito äram is kevesebb. Inditäsnäl kell neki nagyon sok.

"A kifogástalan állapotú, teljesen töltött akkumulátorok esetében a nyugalmi, vagy üresjárati feszültség értékét cellánként a sűrűség + 0,84 Volt figyelembevételével kapjuk meg.
Esetünkben: 1,28 + 0,84 = 2,12 Volt, cellánként.
6 x 2,12 = 12,72 Volt.

Ha az akku pólusai között 12,4 V mérhető, a töltöttségi szintje: 75%
12,2 Voltnál már csak 50%, 12,0 Volt esetén pedig már csak 25%, ha 11,7 Voltot vagy kevesebbet mutat a műszer, az akku lemerültnek tekinthető. Természetesen bizonyos célokra ilyenkor még használható: tovább éghet pl. a belső világítás, működhet a rádió, de az akkumulátor a motor indítására már aligha képes. "



magam sem írhattam volna le szebben


Igazatok van, tényleg. Előbb gondolkodnom kellett volna, csak megijedtem egy pillanatra. Köszi a segítséget!



anno én is beszartam ettől. nekem még gyári akksi volt benne 7 éves, de utána ősszel meg is adta magát végleg, pedig előtte sosem merült le. ha gyári neked is, lehet mikor jönnek majd a hidegek, vége lesz.


Banner akksi van benne, nem hiszem, hogy gyári. De ha még egyszer ilyen előfordul azonnal cserélem!


lehet valami leszívta, az még nem akksi probléma. ha sokat mész rövid távon és sokat indítgatod, akkor nem bír visszatöltődni.
mondjuk az ilyen akksiknál 2-3 év felett minden hét egy ajándék



"A kifogástalan ólomakkumulátor belső ellenállása igen csekély, ez teszi alkalmassá arra, hogy pl. az igen nagy áramfelvételű önindítót működtesse. Egy 68 Ah névleges kapacitású új akku belső ellenállása 0,005....0,008 Ohm körüli, egy elhasználódott, több éves ugyanilyen akku esetében a belső ellenállás könnyen ennek a tízszeresét is eléri, a 0,05 Ohm környékét. Ilyenkor jelentős terhelés mellett -mivel az akku belső feszültségesése a terhelő áram és a belső ellenállás szorzata- már olyan alacsony kapocsfeszültség mérhető, hogy az akku képtelen mondjuk az önindítót forgatni. (Az akku belső ellenállása csak közvetett módszerrel mérhető.)
Alacsony külső hőmérsékleten az akku kapacitása lecsökken, ugyanakkor a motor körbeforgatásához nagyobb nyomaték szükségeltetik, két oka is van tehát annak, hogy jóval több akkut cserélnek decemberben, mint júliusban.
Az a kérdés másik oldala, hogy az akkumulátorok nem csak a hideget, de a túl magas környezeti hőmérsékletet sem igazán szeretik. Ha odakinn 35°C van, a motortérben az akku környékén még ennél is jóval több. Ez kifejezetten káros, mivel magasabb lesz az önkisülés mértéke, de a túltöltődés esélye is nő, az akku rácsszerkezetének intenzívebb bomlása miatt az iszaposodás folyamata is felgyorsul. Ennek a következménye az erős igénybevételt jelentő téli üzemben mutatkozik meg igazán. Az akkumulátorok hátsó ülés alá, vagy éppen csomagtartóba száműzése nem csak a súlyeloszlás miatt kedvező.

A használaton kívüli, feltöltött akku is veszít a kapacitásából, akár napi 1%-ot is, ez a folyamat az önkisülés.
Az önkisülés mértéke függ a környezeti hőmérséklettől, az ideális tárolási hőmérséklet 0 és +10°C között van.
Éppen ezért a garázsban álló, használaton kívüli akkumulátort is havonta-kéthavonta fel kell tölteni, mert ha az akku lemerül, és hosszabb ideig lemerülve tartjuk, felgyorsul a szulfátosodás. A durva ólomszulfát kristályok az akku tönkremenetelét okozzák, cellazárlatot okozva.

A villamos fogyasztók közül az akku számára a legnagyobb terhelést az önindító működtetése jelenti. Az akku kapacitását ennek figyelembevételével határozzák meg."A teljes anyag

Toväbbä tevhit,hogy a hideg teszi tönkre az aksit. A melegben felgyorsul a kemiai reakcio az aksi belsejeben,ezältal romlik az ällapota. Ennek következteben a hideg idöben nehezebben tärolja magäban az äramot,es igy "megdöglik".


meg nyáron a gondozásmentes akksiból is szabadul fel gáz, ami az elektrolittal elpárolog nyáron. aztán szépen egy celláról elmegy a víz, vagy többről, a kiváló cuccok az akksi alján megállnak cellazárlat. de ezek télen, vagy az első pár hideg napon derül ki. az még csak tetézi, hogy hidegben az olaj jobban meg van dermedve, így az önindítónak nehezebb átforgatni a motort is, ergó az önindító még nagyobb áramot vesz fel, ami egy rossz akksinál... vagyis halóban lévőnél...

YELLOW Elküldve: 2014-06-08 11:39 kiegyenlítő tartály

BazsaMW írta: Sziasztok, kis segítség kellene : BMW e46, 18i kiegyenlítő tartályát, hogy tudom kivenni a helyéről? Ha jól látom csak úgy, ha a ventilátort és a hűtőt is kiveszem mivel ha jól sejtem a ventilátor műanyag burkolata miatt nem lehet "leakasztani" a helyéről..




engedd meg, hogy gratuláljak!

YELLOW Elküldve: 2014-06-08 11:38 Segítség!!!

krissz írta:
YELLOW írta:
krissz írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
krissz írta: Ma reggel be akartam indítani a járgányt, de nem indul. Inditózás helyett egyszerűen ütemes kattogás hallatszik a kocsi alól, és arra az ütemre villog belül minden lámpa.. Mi a franc lehet? Akksi 11.5V, tehát az kilőve. Volt már valakinek ilyen? :O

aksi... 11.5 Volt keves,es az indito äram is kevesebb. Inditäsnäl kell neki nagyon sok.

"A kifogástalan állapotú, teljesen töltött akkumulátorok esetében a nyugalmi, vagy üresjárati feszültség értékét cellánként a sűrűség + 0,84 Volt figyelembevételével kapjuk meg.
Esetünkben: 1,28 + 0,84 = 2,12 Volt, cellánként.
6 x 2,12 = 12,72 Volt.

Ha az akku pólusai között 12,4 V mérhető, a töltöttségi szintje: 75%
12,2 Voltnál már csak 50%, 12,0 Volt esetén pedig már csak 25%, ha 11,7 Voltot vagy kevesebbet mutat a műszer, az akku lemerültnek tekinthető. Természetesen bizonyos célokra ilyenkor még használható: tovább éghet pl. a belső világítás, működhet a rádió, de az akkumulátor a motor indítására már aligha képes. "



magam sem írhattam volna le szebben


Igazatok van, tényleg. Előbb gondolkodnom kellett volna, csak megijedtem egy pillanatra. Köszi a segítséget!



anno én is beszartam ettől. nekem még gyári akksi volt benne 7 éves, de utána ősszel meg is adta magát végleg, pedig előtte sosem merült le. ha gyári neked is, lehet mikor jönnek majd a hidegek, vége lesz.


Banner akksi van benne, nem hiszem, hogy gyári. De ha még egyszer ilyen előfordul azonnal cserélem!


lehet valami leszívta, az még nem akksi probléma. ha sokat mész rövid távon és sokat indítgatod, akkor nem bír visszatöltődni.
mondjuk az ilyen akksiknál 2-3 év felett minden hét egy ajándék

YELLOW Elküldve: 2014-06-08 10:34 Segítség!!!

krissz írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
krissz írta: Ma reggel be akartam indítani a járgányt, de nem indul. Inditózás helyett egyszerűen ütemes kattogás hallatszik a kocsi alól, és arra az ütemre villog belül minden lámpa.. Mi a franc lehet? Akksi 11.5V, tehát az kilőve. Volt már valakinek ilyen? :O

aksi... 11.5 Volt keves,es az indito äram is kevesebb. Inditäsnäl kell neki nagyon sok.

"A kifogástalan állapotú, teljesen töltött akkumulátorok esetében a nyugalmi, vagy üresjárati feszültség értékét cellánként a sűrűség + 0,84 Volt figyelembevételével kapjuk meg.
Esetünkben: 1,28 + 0,84 = 2,12 Volt, cellánként.
6 x 2,12 = 12,72 Volt.

Ha az akku pólusai között 12,4 V mérhető, a töltöttségi szintje: 75%
12,2 Voltnál már csak 50%, 12,0 Volt esetén pedig már csak 25%, ha 11,7 Voltot vagy kevesebbet mutat a műszer, az akku lemerültnek tekinthető. Természetesen bizonyos célokra ilyenkor még használható: tovább éghet pl. a belső világítás, működhet a rádió, de az akkumulátor a motor indítására már aligha képes. "



magam sem írhattam volna le szebben


Igazatok van, tényleg. Előbb gondolkodnom kellett volna, csak megijedtem egy pillanatra. Köszi a segítséget!



anno én is beszartam ettől. nekem még gyári akksi volt benne 7 éves, de utána ősszel meg is adta magát végleg, pedig előtte sosem merült le. ha gyári neked is, lehet mikor jönnek majd a hidegek, vége lesz.